کانادا

ارشد مجدد در کانادا

شرایط کارشناسی ارشد مجدد در کانادا

آیا امکان کارشناسی ارشد مجدد در کانادا وجود دارد؟ چه شرایطی برای درخواست دوباره برای ارشد توسط دانشگاه‌های کانادا ذکر شده‌اند؟ هزینه‌ای که برای درخواست از سوی دانشگاه‌ها تعیین شده است چه مقدار است؟ برای درخواست ارشد مجدد چه مراحلی لازم است طی شوند؟ و …

اگر که این پرسش‌ها جزو سوالات شما در ارتباط با اپلای برای ارشد مجدد در کانادا می‌باشند، خواندن این مطلب به شما توصیه می‌شود چرا که پاسخ به این سوالات و اطلاعات لازم برای اخذ ویزای تحصیلی و مهاجرت از این مسیر در آن گنجانده شده‌اند.

کشور کانادا را می‌توان از برترین گزینه‌ها برای تحصیل در مقاطع مختلف به ویژه دوره ارشد و دکتری برشمرد زیرا این کشور از سیستم آموزشی بسیار قوی با استانداردهای تحصیلی بالا برخوردار بوده و سالانه سرمایه گذاری‌های بسیاری در این حوزه برای پیشرفت و تربیت نیروی کارآمد و متخصص در زمینه‌های مختلف انجام می‌گیرد. همچنین نرخ بیکاری در آن پایین می‌باشد و فرصت اشتغال بالایی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان همیشه و در تمامی استان‌های کانادا فراهم است به گونه‌ای که افراد می‌توانند بر اساس رشته تحصیلی خود به اشتغال و کسب درآمد و تجربه بپردازند. این امور در کنار کیفیت بالای زندگی متقاضیان تحصیل در کشورهای پیشرفته را به تحصیل و یادگیری در کشور کانادا سوق می‌دهد از این رو سالانه تعداد بی شماری تقاضا برای تحصیل در مقاطع مختلف همچون کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های متنوعی از قبیل: رشته عمران در کانادا، رشته کامپیوتر در کانادا، رشته مدیریت در کانادا، رشته MBA در کانادا، رشته روانشناسی در کانادا و رشته معماری و رنج وسیعی از رشته های دیگر برای دانشگاه‌های این کشور ارسال می‌گردند و مورد بررسی قرار می‌گیرند. در این میان برخی از متقاضیان فارغ التحصیل دوره ارشد تمایل دارند به جای اقدام برای تحصیل در مقطع بالاتر به تحصیل در دوره کارشناسی ارشد برای بار دوم بپردازند. در واقع این افراد با بررسی اهدافی که برای آینده تحصیلی و کاری خود در نظر گرفته‌اند و بر اساس شناختی که از خود دارند تحصیل مجدد در دوره کارشناسی ارشد را بهترین تصمیم در راستای رسیدن به اهداف و تضمین آینده خویش می‌دانند به همین دلیل به دنبال درخواست برای ارشد مجدد و دریافت پذیرش برای آن و در ادامه اخذ ویزای تحصیلی برای مهاجرت هستند. آیا این امکان در کانادا وجود دارد؟!

آیا امکان کارشناسی ارشد مجدد در کانادا وجود دارد؟

ارشد مجدد در کانادا

در پاسخ به این سوال لازم است گفته شود که امکان تحصیل در کارشناسی ارشد مجدد در کانادا برای رشته‌های مختلف وجود دارد و افراد در صورتی که دانشجوی کارشناسی ارشد بوده یا فارغ التحصیل این مقطع به شمار می‌روند می‌توانند در صورت برخورداری از شرایط بیان شده از سوی دانشگاه و با پرداخت هزینه‌های لازم برای تحصیل در کارشناسی ارشد مجدد اقدام نمایند و پس از کسب موافقت از سوی دانشگاه و دریافت ویزای تحصیلی برای تحصیل به کانادا مهاجرت کنند. در واقع می‌توان این‌چنین گفت که برای گذراندن این دوره به صورت مجدد، محدودیتی در میزان مدرک تحصیلی فرد متقاضی وجود ندارد و دانشجویان با مدرک لیسانی، فوق لیسانی و دکتری می توانند دوباره برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد درخواست دهد.

ایجاد پرونده قوی برای درخواست ویزای ارشد مجدد در کانادا می تواند نقش به سزایی در نتیجه ویزای دانشجویی داشته باشد. دانشجویان بهتر از جهت انجام این امور و تهیه مدارک مهمی از قبیل استادی پلن و غیره از وکلای رسمی مهاجرت کانادا استفاده نمایند.

شرایط کارشناسی ارشد مجدد در کانادا به چه صورت است؟

در این بخش به بررسی شرایط کارشناسی ارشد مجدد در کانادا می‌پردازیم. برای تحصیل در مقطع ارشد مجدد در کانادا لازم است شخص به سایت دانشگاه مد نظر خود مراجعه کرده و از شرایطی که بیان شده‌اند آگاهی یابد چرا که هر یک از دانشگاه‌های کانادا شرایط ویژه‌ای را برای پذیرش متقاضیان بومی و بین المللی تدوین و ارائه نموده است. اما به طور کلی می‌توان بارزترین شرایط برای اخذ پذیرش و تحصیل در ارشد مجدد در کانادا را موارد زیر دانست.

  • گذراندن موفقیت آمیز آزمون زبان معتبر

از مهم‌ترین موارد برای تحصیل کارشناسی ارشد مجدد در کانادا گذراندن موفقیت آمیز یکی از آزمون‌های بین المللی زبان مورد تائید دانشگاه و دولت کانادا می‌باشد. به طور کلی برای اخذ پذیرش در مقطع ارشد مجدد در کانادا دانشجو می‌بایست به زبان انگلیسی یا فرانسوی که دو زبان رسمی کانادا به شمار می‌روند مسلط باشد. و مدرکی را در این باره برای اثبات ارائه کند.

ناگفته نماند که برخی از دانشگاه‌ها موفقیت در آزمون GMAT یا GRE را برای پذیرش شرط می‌دانند.

  • برخوردار بودن از تمکن مالی

فردی که برای تحصیل ارشد مجدد در کانادا اقدام می‌کند باید تمکن مالی خود را برای تحصیل در این مقطع و در کانادا به اثبات برساند. او باید با ارائه مدارکی نشان دهد که از پس هزینه‌های تحصیل و زندگی در کانادا برای مدت زمانی که در آن اقامت دارد، برخواهد آمد.

  • داشتن حداقل تحصیلات مورد نیاز

عموما برای درخواست پذیرش ارشد مجدد در کانادا متقاضی می‌بایست یا دانشجوی ارشد یا فارغ التحصیل این دوره با حداقل معدل ۳٫۰۰ بوده باشد

از دیگر شرایط کارشناسی ارشد مجدد در کانادا می‌توان به داشتن مهارت و دانش لازم و ارائه مستنداتی برای اثبات آن. و بیان انگیزه خود برای تحصیل ارشد مجدد در کانادا اشاره کرد.

متقاضیان گرفتن بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع ارشد مجدد در کانادا باید به این نکته توجه داشته باشند که فاند تحصیلی کانادا در این مقطع بسیار محدود می باشد. اکثر بورسیه تحصیلی کانادا در مقاطع دکتری ارائه می گردد.

برای موفقیت در گرفتن پذیرش ارشد مجدد در کانادا نحوه نگارش انگیزه نامه SOP، نگارش توصیه نامه می تواند کمک شایانی در گرفتن پذیرش از ارزان ترین دانشگاه های کانادا نماید. موسسه مهاجرتی یوکن خدمات ویزای دانشجویی را تحت نظارت مستقیم مشاور این موسسه، هانم نازنین بیتاژیان ارائه می نماید. جهت هماهنگی در این خصوص می توانید با واتس اپ دفتر کانادا ۰۴۰۰ ۴۲۴ ۵۱۴ ۰۰۱ در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید: شرایط اپلای با لیسانس و ارشد نامرتبط؛ تغییر رشته برای اپلای در مقاطع مختلف

هزینه ارشد مجدد در کانادا

از دیگر مواردی که توسط متقاضیان تحصیل دوباره در مقطع ارشد همواره پرسیده می‌شود، هزینه درخواست ارشد مجدد در کانادا و هزینه تحصیل در این مقطع می‌باشد.

هزینه درخواست برای ارشد مجدد در کانادا کاملا به دانشگاه و رشته تحصیلی که برای دریافت پذیرش برای ارشد مجدد به آن درخواست داده شده است بستگی دارد. اما به طور کلی مبلغی میان ۷۵ تا ۱۶۵ دلار کانادا خواهد بود.

هزینه تحصیل نیز این چنین است و تماما به دانشگاه و رشته تحصیلی مورد نظر وابسته می‌باشد. در دانشگاه‌های کانادا رشته‌های مختلفی در حوزه‌های گوناگونی چون علوم انسانی، هنر، پزشکی، مهندسی و مدیریت و تجارت ارائه می‌گردند که هزینه تحصیل برخی از آن‌ها نظیر پزشکی، مهندسی و تجارت بالا بوده و تحصیل در برخی دیگر از رشته‌ها همانند رشته‌های حوزه هنری هزینه کم‌تری را شامل می‌شود. البته نباید نگران بود چرا که بورسیه‌ها و فاندهایی از سوی دانشگاه و با دولت برای دانشجویان در نظر گرفته شده است که دانشجویان ارشد مجدد در صورت برخورداری از شرایط می‌توانند از آن‌ها استفاده نمایند.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به نحوه اپلای برای دانشگاه های کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


مراحل درخواست کارشناسی ارشد مجدد در کانادا

و اما برای درخواست کارشناسی ارشد مجدد در کانادا چه مراحلی باید طی شوند؟ بعد از این‌که هزینه تحصیل ارشد مجدد در کانادا را به طور تقریبی بیان نمودیم و شرایط اخذ پذیرش را مورد بررسی قرار دادیم، به مراحلی که متقاضی برای درخواست کارشناسی ارشد مجدد در کانادا باید بگذراند اشاره خواهیم کرد.

  • پیش از هر چیزی و پس از جستجو در میان دانشگاه‌ها و یافتن دانشگاه مورد نظر، باید فرم درخواست تحصیل ارشد مجدد در کانادا را از دانشگاه دریافت نموده (عموما فرم درخواست در سایت دانشگاه، برای دسترسی راحت‌تر بارگذاری می‌شود) و با اطلاعاتی درست و به صورت خوانا کامل کرد.
  • هر یک از دانشگاه‌ها مدارک تحصیلی و هویتی خاصی را برای بررسی و ارزیابی از متقاضی کارشناسی ارشد مجدد در کانادا درخواست می‌کند. این مدارک لازم است به دقت جمع آوری شده و ترجمه شوند و رونوشت (نسخه کپی) آن‌ها نیز مورد تائید قرار گیرد.
  • پس از آماده سازی مدارک تحصیلی و هویتی مورد نیاز، نوبت به نگارش رزومه‌ و انگیزه نامه تحصیلی می‌رسد. متقاضی در رزومه می‌بایست شرح حال کاملی از خود را بیان نماید و به مهارت‌ها، سوابق تحصیلی، علمی، پژوهشی و کاری خود اشاره نماید.

در نگارش انگیزه نامه تحصیلی نیز متقاضی باید به انگیزه و هدف خود از تحصیل ارشد مجدد در کانادا اشاره کرده و مختصرا آن را شرح دهد.

  • در ادامه و برای درخواست کارشناسی ارشد مجدد در کانادا فرد متقاضی باید با ارائه مدرک معتبر در حوزه زبان انگلیسی یا فرانسوی مهارت‌های چهارگانه خود را در یکی از این دو زبان به اثبات برساند (توصیه می‌شود در این رابطه، به مدارکی که مورد تائید دانشگاه و یا دولت کانادا هستند، توجه شود).
  • نگارش و ارائه توصیه نامه تحصیلی از دیگر مراحل درخواست ارشد مجدد در کانادا برای رشته تحصیلی مورد نظر است. متقاضی باید توصیه نامه هایی را از اساتید خود یا کارفرمایان دریافت نموده و همراه با دیگر مدارک برای دانشگاه ارسال نماید.
  • پس از فراهم نمودن آن‌چه گفته شد. لازم است تمامی آن‌ها برای دانشگاه، جهت ارزیابی ارسال شوند.
عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به شرایط  تحصیل در مقطع ارشد در دانشگاه های کانادا در یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

بیشتر بخوانید: بررسی شرایط دوره‌های کوآپ (CO-OP) کانادا + بازارکار پس از دوره کوآپ کانادا

ویزای دانشجویان کارشناسی ارشد مجدد در کانادا

موافقت با درخواست تحصیل ارشد مجدد در کانادا به معنای صدور مجوز برای مهاجرت و تحصیل در این کشور یا همان دریافت ویزای تحصیلی نمی‌باشد چرا که برای تحصیل در این کشور موافقت دولت فدرال و اداره مهاجرت این کشور الزامی است و چه بسا افرادی بوده‌اند که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه مدنظر شده اما ویزایی برای آن‌ها صادر نگردیده است. به همین دلیل افراد متقاضی تحصیل در کارشناسی ارشد مجدد می‌بایست ابتدا از شرایط اخذ ویزای تحصیلی آگاه شده و بر اساس آن‌ها و در صورت واجد الشرایط بودن، اقدام نمایند.

از جمله مهم‌ترین شرایطی که از سوی اداره مهاجرت و دولت فدرال کانادا برای اخذ ویزای تحصیلی برای ارشد مجدد بیان شده‌اند می‌توان به اخذ پذیرش از دانشگاه، نداشتن سوابق کیفری، برخورداری از سلامت جسم و روان، برخورداری از کفایت یا تمکن مالی، داشتن مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسوی اشاره کرد. البته در کنار تمامی این‌ موارد متقاضیان می‌بایست بتوانند افسرانی را که مسئول پرونده مهاجرتشان می‌باشند را برای تحصیل مجدد در این مقطع با بیان ادله‌ای محکم همچون تغییر گرایش تحصیلی قانع کنند. زیرا تحصیل در رشته‌ یا گرایش مشابه با رشته قبلی کار بیهوده‌ای به نظر می‌آید و افسران هدف این گروه از متقاضیان را مهاجرت، و  نه تحصیل و رشد علمی می‌دانند، پس با آن مخالفت خواهند کرد.

گفته شده که می‌توان مدرک ارشد قبلی را انکار نمود و ارائه نداد که این روش نیز سختی‌های خود را دارد و متقاضی لازم است گپ تحصیلی ایجاد شده را با مواردی چون پژوهش، تحقیق، نگارش مقاله یا کار برای کسب تجربه پوشش دهد و افسران مهاجرت را قانع کند تا شانس اخذ ویزای او بالاتر رود.

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن کانادا

موسسه مهاجرتی یوکن تحت نظارت خانم نازنین بیتاژیان مشاور رسمی مهاجرت کانادا، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا و استرالیا، با ثبت دو دفتر مهاجرتی به نام UCAN IMMIGRATION SERVICES در این دو کشور فعالیت می کند. این موسسه با سال ها تجربه مشاوره تحصیلی، اخذ پذیرش، درخواست ویزای دانشجویی و بورسیع تحصیلی و انجام پرونده های مهاجرتی و اقامتی ، خدمات فوق را تحت نظارت مستقیم مشاور این موسسه ارائه می نماید.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی کانادا می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

آیا افرادی که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند می توانند مجددا” برای تحصیل در این مقطع در کانادا اقدام کنند ؟

بله، افرادی که دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس هستند می توانند برای گرفتن پذیرش در مقطع ارشد مجدد در کانادا اقدام کنند. نکته ای که دانشجویان باید به ن توجه نمایند این است که باید رشته انتخابی با تخصص و رشته قبلی به گونه ای مرتبط باشد که با ارائه استادی پلن مناسب آفیسر و مسئول پرونده را در این خصوص توجیح نمایند.

آیا با تحصیل در مقطع ارشد مجدد در کانادا می توان اقامت گرفت؟

تحصیل در کانادا در اکثر برنامه های اقامتی کانادا امتیاز دارد. افرادی که امتیاز لازم برای اقدام مستقیم از طریق برنامه های اسکیل ورکر کانادا را ندارند، اقدام برای ارشد مجدد در کانادا یکی از بهترین گزینه ها برای زمینه سازی گرفتن اقامت این کشور می باشد.

آیا پس از تحصیل در مقطع ارشد مجدد در کانادا،می توان ویزای کار در کانادا گرفت؟

بله، دانشجویان باید در انتخاب رشته و دانشگاه دقت نمایند تا رشته انتخابی آن ها امکان گرفتن ویزای گرفتن ویزای کار پس از تحصیل PGWP را داشته باشد.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

رشته آشپزی در کانادا
رشته آشپزی در کانادا
بررسی کامل رشته فیزیوتراپی در کانادا
بررسی کامل رشته فیزیوتراپی در کانادا