کانادا

هزینه رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا

رشته کامپیوتر در کانادا

اگر که رشته کامپیوتر در کانادا را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرده‌اید و به دنبال مطلبی جامع درباره شرایط پذیرش در این رشته، گرایش‌های آن، بورسیه رشته کامپیوتر در کانادا، هزینه تحصیل رشته کامپیوتر در کانادا، بازار کار رشته کامپیوتر در کانادا، درآمد رشته کامپیوتر در کانادا و مواردی از این قبیل هستید، خواندن این نوشتار به شما توصیه می‌گردد چرا که به مهم‌ترین اطلاعات درباره اپلای رشته کامپیوتر در کانادا پرداخته شده است.

رشته کامپیوتر رشته‌ای می‌باشد که افراد با تحصیل در آن، مهارت و تخصص استفاده از اصول ریاضی را در طراحی، ارزیابی و توسعه تجهیزات مرتبط با کامپیوتر، نرم افزارها و سخت افزارها به دست می‌آورند. همچنین آن‌ها با تحصیل در این رشته قادر خواهند بود مسائلی را که مرتبط با حوزه کامپیوتر هستند را کشف، بررسی و برای آن‌ها راه‌حل‌هایی تعریف کنند. بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته مهندسی کامپیوتر در کانادا یکی از برترین تخصص‌های مورد نیاز برای بازار کار به شمار می‌رود زیرا همواره هر حوزه‌ای برای پیشبرد اهداف خود بر اساس علم و تکنولوژی روز به آن محتاج خواهد بود.

گرایش های رشته کامپیوتر در کانادا

برای رشته کامپیوتر در کانادا گرایش‌های بسیاری معرفی شده‌اند که متقاضیان تحصیل در این رشته مهندسی بر اساس علاقه خود و با در نظر گرفتن بازار کار هر گرایش می‌توانند هر یک را انتخاب نموده و به تحصیل در آن گرایش یا زیر شاخه بپردازد. در واقع به سبب رشد بسیار سریع تکنولوژی و وابستگی بسیار زیاد صنایع مختلف به رشته مهندسی کامپیوتر که خود ترکیبی از حوزه‌های گوناگونی چون علوم کامپیوتر، برق و الکترونیک می‌باشد، زیر شاخه‌های فراوانی در آن به وجود آمده‌اند تا هر یک از مباحث مرتبط به طور تخصصی دنبال شده و آموزش داده شوند. برخی از گرایش‌های رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا عبارتند از:

  • مهندسی نرم افزار
  • امنیت
  • مهندسی شبکه
  • گرافیک
  • هوش مصنوعی
  • دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال)
  • سخت افزار
  • رباتیک

هزینه رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا در گرایش های مختلف، متفاوت است. متقاضیان واجد شرایط می توانند هزینه رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا را در ارزان ترین دانشگاه های کانادا بررسی نمایند و با توجه به علاقه خود مناسب ترین گرایش را انتخاب کنند. دریافت بورسیه رشته کامپیوتر در کانادا نیز برای دانشجویانی که رزومه خوبی داتشه باشند در برخی از مقاطع تحصیلی مهیا می باشد.

شرایط تحصیل در رشته کامپیوتر در کانادا

برای تحصیل رشته کامپیوتر در دانشگاه کانادا و در مقاطع مختلف افراد باید واجد شرایطی باشند که از سوی دانشگاه های کانادا مورد نظر بیان شده‌اند. در حقیقت اگر چه برای تحصیل در هر یک از مقاطع این رشته یک سری شرایط مشترک وجود دارد اما هر دانشگاهی به شکل ویژه شرایطی را برای رشته مهندسی کامپیوتر ذکر کرده است که پیش از درخواست برای پذیرش لازم است به آن‌ها توجه شود.

برای دوره لیسانس متقاضی لازم است دوره دوازده ساله دیپلم را گذرانده باشد و در درس‌هایی همانند انگلیسی و ریاضی حد نصاب نمره را کسب کرده باشد. همچنین او باید مهارت خوبی را در حوزه زبان به دست آورده باشد. برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) علاوه بر این‌که شخص می‌بایست دارای لیسانس و یا ارشد مرتبط با کامپیوتر را داشته باشد، لازم است از رزومه علمی و کاری خوب و مناسبی نیز برخوردار بوده باشد.

البته از مهم‌ترین فاکتور لازم برای تحصیل در رشته کامپیوتر در کشور کانادا، دریافت ویزای تحصیلی کانادا است. در حقیقت ممکن است فردی موفق به اخذ پذیرش برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر گردد اما نتواند ویزای تحصیلی کانادا را دریافت نماید و موفق به مهاجرت نشود.

یکی از راه های ورود آسان به دانشگاه های ای کشور، ثبت نام در دبیرستان های کانادا است. فارع التحصیلان مدارس کانادا راحت تر می توانند از موسسات آموزش عالی کانادا پذیرش دریافت کنند.

شرایط و مدارک لازم برای دریافت پذیرش در رشته کامپیوتر

پس از معرفی گرایش‌های رشته کامپیوتر و بررسی شرایط تحصیل رشته کامپیوتر در کانادا، مدارک لازم برای دریافت پذیرش در رشته کامیپوتر از دانشگا های این کشور مورد بررسی قرار خواهند گرفت. هر یک از دانشگاه‌های این کشور برای گرفتن دانشجو در رشته کامپیوتر و در مقاطع مختلف تحصیلی ارائه مدارکی را الزامی دانسته‌اند که در این بخش به آن‌ها اشاره می‌گردد.

  • مدرک زبان بین المللی و معتبر یکی از مدارک الزامی برای اخذ پذیرش در سه مقطع تحصیلی رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا می‌باشد، زیرا زبان مردم کانادا انگلیسی و فرانسه است و تحصیل در دانشگاه‌های این کشور نیز به این دو زبان انجام می‌گیرد و متقاضی می‌بایست به یکی از این دو زبان تسلط کافی داشته باشد و مهارت خود را با ارائه مدرک آزمون های زبان مورد تایید کانادا، همچون آیلتس به اثبات برساند. (در حال حاضر با توجه به اینکه شیوع کرونا در برگزاری برخی از آزمون های زبان محدودیت به وجود آورده ، برخی از دانشگاه ها آزمون زبان دولینگو را نیز به جای آزمون های زبان دیگر می پذیرند و این فرصت مناسبی است تا با هزینه کمتر و آزمونی آسان تر برای تحصیل در این دانشگاه ها اقدام کرد.)
  • مدارک تحصیلی مقاطع پیشین به علاوه ریز نمرات به شکل ترجمه شده از دیگر مدارک و مستندات مورد نیاز برای اخذ پذیرش رشته کامپیوتر در کانادا می‌باشد. در واقع متقاضیان تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا برای هر یک از دوره‌های تحصیلی می‌بایست مدرک دوره پیشین خود را به همراه ریز نمرات (میزان معدل نیز در اخذ پذیرش اهمیت دارد) به دانشگاه مربوطه ارسال نماید.
  • از دیگر مدارک لازم برای اخذ پذیرش رشته کامپیوتر در دانشگاه کانادا، یک رزومه علمی و پژوهشی خوب است. این مدرک عموما برای دوره تحصیلات تکمیلی مورد نیاز است و متقاضیان با ارائه مقالات علمی معتبر و یا شرکت در کنفرانس‌های علمی و یا تدریس در دوره‌های تحصیلی پیشین می‌توانند رزومه علمی بسیار خوبی برای خود تدوین نمایند.
  • توصیه نامه تحصیلی مناسب و معتبر از اساتید مقاطع قبلی از دیگر مدارک لازم برای اخذ پذیرش و تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا می‌باشد.
  • انگیزه نامه تحصیلی از دیگر مدارکی است که می‌بایست برای تحصیل رشته کامپیوتر در کانادا نگارش شده و ارائه گردد.
  • پیدا کردن استاد راهنما برای اپلای نیز در برخی از مقاطع تحصیلی مورد نیاز می باشد.

تذکر: هر یک از دانشگاه‌های کانادا مدارک و مستندات ویژه‌ای را برای بررسی و موافقت با درخواست پذیرش رشته کامپیوتر در کانادا از متقاضیان می‌خواهند. متقاضیان اپلای دانشگاه های کانادا باید به سایت دانشگاه مورد نظرمراجعه و از مدارک اطلاع یابند.

بهترین دانشگاه های کانادا برای رشته کامپیوتر

دانشگاه‌های بسیاری در کانادا وجود دارند که رشته مهندسی کامپیوتر را در سطح بسیار خوب و یا عالی و برای مقاطع مختلف ارائه کرده‌اند به گونه‌ای که متقاضیان اپلای تحصیلی بر اساس شرایط خود قادر هستند یکی از آن‌ها را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. در این میان و طبق رتبه بندی‌هایی که سالانه توسط سازمان‌های مختلف بر اساس کیفیت تدریس، آموزش و دیگر خدمات ارائه شده به دانشجو صورت می‌گیرد، برخی از این دانشگاه‌ها برای رشته کامپیوتر رتبه بهتری را کسب کرده‌اند که در ادامه به لیستی از بهترین دانشگاه های کانادا برای رشته کامپیوتر اشاره می‌شود.

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه واترلو
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه مونترال استان کبک
  • دانشگاه مک گیل شهر مونترال
  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه مک مستر

بورسیه رشته کامپیوتر در کانادا

برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا تمامی افراد از شهروندان این کشور گرفته تا مهاجران تحصیلی ملزم به پرداخت شهریه هستند که این شهریه بر اساس رشته، دانشگاه و مقطع متفاوت می‌باشد. اما این امر نباید باعث نگرانی متقاضیان تحصیل در کانادا شود چرا که علاوه بر مناسب بودن شهریه تحصیل در این کشور نسبت به دیگر کشورهای توسعه یافته، دولت و دانشگاه‌های این کشور بورسیه‌هایی را برای دانشجویان (به ویژه دانشجویان بین المللی) در نظر گرفته‌اند و افراد در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند برای آن درخواست داده و از آن به عنوان کمک هزینه تحصیلی استفاده کنند. برای دانشجویان رشته کامپیوتر در کانادا نیز بورسیه‌ای مشخص شده است و دانشجویان می‌توانند پس از اطلاع از زمان درخواست برای بورسیه رشته کامپیوتر در کانادا، از شرایط آن با خبر شده و در صورت دارا بودن آن شرایط با ارائه مدارک برای دریافت آن اقدام کند. ذکر این نکته الزامی است که بورسیه رشته کامپیوتر در کانادا گاهی تنها شهریه دانشگاه را در بر می‌گیرد اما برخی اوقات بخشی از هزینه زندگی دانشجو را نیز شامل می‌گردد. بورسیه رشته کامپیوتر در کانادا به صورت فول فاند در مقاطع دکتری میسر می باشد.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی شرایط و هزینه تحصیل در کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


بازار کار و درآمد رشته کامپیوتر در کانادا

بازار کار رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا چگونه است؟ درآمد رشته کامپیوتر در کانادا چقدر است؟ از جمله پرسش‌هایی که متقاضیان تحصیل در رشته کامپیوتر در دانشگاه کانادا و یا افرادی که قصد مهاجرت کاری به این کشور را به عنوان یک مهندس کامپیوتر دارند، فراوان می‌پرسند این دو سوال می‌باشند.

درباره بازار کار رشته کامپیوتر در کانادا باید گفت که فارغ التحصیلان رشته کامپیوتر، چه آن‌هایی که از دانشگاه‌های کانادا فارغ التحصیل شده‌اند و چه آن گروهی که برای کار به عنوان مهندس کامپیوتر مهاجرت کرده‌اند، به سبب رشد بسیار سریع در حوزه فناوری و نیاز وافر به متخصصان این حوزه می‌توانند به راحتی در زمینه تحصیلی خود به کار در ارگان‌های دولتی و خصوصی نظیر بخش‌های کشاورزی، هوا فضا، مخابرات، بخش دفاعی، شرکت‌های کامپیوتری و بانک‌های کانادا پرداخته و یا به آسانی کارهایی را به صورت فریلنسری و به شکل پروژه‌ای انجام دهند. در هر صورت و به طور کلی می‌توان این‌چنین بیان نمود که بازار کار رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا بسیار خوب است و افراد به آسانی می‌توانند کار پیدا کنند.

و اما درباره درآمد رشته کامپیوتر در کانادا نمی‌توان اظهار نظر قطعی نمود چرا که سابقه شغلی و میزان مهارت فرد و فرصت شغلی که به دست آورده است، تماما در میزان حقوق یک مهندس کامپیوتر موثر هستند. ولی به طور میانگین می‌توان آن را ۷۳ هزار دلار کانادا در نظر گرفت. ناگفته نماند که رشته کامپیوتر در کانادا جزو رشته‌های پر درآمد است و حقوق برخی از افراد متخصص تا ۱۲۰ هزار دلار نیز می‌رسد.

تخصص و مهارت‌های لازم مهندس کامپیوتر در کانادا

پس از معرفی دانشگاه‌هایی که رشته کامپیوتر را در کانادا ارائه می‌دهند و اشاره به گرایش‌های مختلف این رشته و صحبت از درآمد رشته کامپیوتر در کانادا، در این بخش برخی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که یک مهندس کامپیوتر پس از تحصیل در رشته کامپیوتر به دست می‌آورد، بیان خواهند شد.

  • برنامه نویسی

از مهم‌ترین مهارت‌هایی که یک مهندس کامپیوتر پس از تحصیل در رشته کامپیوتر در دانشگاه کانادا و دیگر دانشگاه‌های دنیا کسب می‌کند مهارت برنامه نویسی است. یک مهندس کامپیوتر لازم است به چند زبان برنامه نویسی برای ایجاد نرم افزارها و اپلیکیشن‌های مختلف آشنا باشد.

  • به روز بودن

افرادی که فارغ التحصیل رشته کامپیوتر از دانشگاه کانادا به شمار می‌روند، می‌بایست همواره به روز بوده و بر اساس اطلاعات روز تکنولوژی پیش بروند چرا که رشته کامپیوتر و تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت و تغییر است و اطلاعات قدیمی ممکن است بسیار کارساز نباشند.

  • مهارت کار تیمی و ارتباط

از دیگر تخصص‌ها و مهارت‌هایی که افراد بعد از تحصیل در رشته کامپیوتر در دانشگاه کانادا به آن دست پیدا می‌کنند، مهارت ارتباط با دیگر افراد و انجام کار تیمی است. در حقیقت مهندسان کامپیوتر به هدف توسعه نرم افزار و یا اشکال زدایی از برنامه‌ها در تیم‌هایی از متخصصین و تکنسین‌ها مشغول به کار می‌شوند و این امر ارتباط با دیگران را ضروری می‌کند.

  • توانایی تشخیص مسئله و حل آن

مهندس کامپیوتر لازم است توانایی این را داشته باشد که مشکلات مرتبط با برنامه یا نرم افزارها را پیدا نموده و چندین راه حل برای رفع آن پیدا کند.

  • مهارت تحقیق و پژوهش

افراد پس از تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه کانادا می‌بایست مهارت تحقیق و پژوهش درست را آموخته باشند چرا که آن‌ها باید همواره در حوزه‌های مرتبط با کامپیوتر به روز باشند و این به روز بودن و کسب اطلاعات چدید با تحقیق و پژوهش درست ممکن است.

  • امنیت

مهارت و توانایی درک امنیت سایبری از مهم‌ترین مهارت‌های یک فرد به عنوان مهندس کامپیوتر است. در حقیقت امروزه تمامی سازمان‌ها و ارگان‌های خصوصی و دولتی می‌خواهند که اطلاعاتشان محرمانه مانده و به جز افراد سازمان کسی به آن‌ها دسترسی پیدا نکند که این امر امروزه توسط متخصصان کامپیوتر امکان پذیر است.

از دیگر مهارت‌های مهم بیان شده برای یک مهندس کامپیوتر می‌توان به خلاقیت، صبر در برابر شکست و توانایی توسعه نرم افزار اشاره کرد.

شرح وظایف مهندس کامپیوتر در کانادا

افرادی که در رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا فارغ التحصیل شده باشند به جهت آموزش‌هایی که در طول دوره تحصیل دیده‌اند، به عنوان یک مهندس کامپیوتر وظایفی را بر عهده دارند که در این بخش شرح داده می‌شوند:

  • توانایی انجام آزمون‌های معتبر برای اطمینان از درست کار کردن تجهیزات تولید شده.
  • تجزیه و تحلیل کردن نیازمندی کاربران برای ساخت محصولات جدید.
  • ارزیابی و سرکشی کردن بر فرآیند ساخت.
  • هدایت و ایجاد هماهنگی میان گروه‌های مهندسان و تکنسین‌ها.
  • طراحی و توسعه مواردی چون برد و مانیتور به عنوان سخت افزارهای کامپیوتری.
  • آگاه به روز بودن از آخرین تغییرات و تحولات ایجاد شده در حوزه کامپیوتر.
  • نظارت بر امنیت فضای ابری سازمان.
عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا در یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

فرصت‌های شغلی شرکت‌های کامپیوتری در کانادا

در قسمت‌های قبلی این مطلب به درآمد رشته کامپیوتر در کانادا و بازار کار رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا اشاره شد. در این بخش و برای آشنایی بیشتر با حوزه‌های کاری رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا فرصت‌های شغلی موجود معرفی می‌شوند. در حقیقت مهندسین کامپیوتر در کانادا می‌توانند در بسیاری از ارگان‌های دولتی و خصوصی کشور کانادا نظیر سازمان‌های مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی و سلامت؛ موسسه‌های آموزشی و تحقیقاتی، شرکت‌های مشاوره IT و سازمان‌های مخابراتی مشغول به کار شوند یا به فعالیت‌های فریلنسری و یا تدریس در حوزه کامپیوتر بپردازند.

کد مشاغل رشته کامپیوتر در کانادا

بازار کار خوب و وجود فرصت‌های متنوع شغلی برای فارغ التحصیلان رشته کامپیوتر در کانادا سبب شده که شغل‌های مرتبط با رشته کامپیوتر و گرایش‌های مختلف آن در سیستم طبقه بندی مشاغل کانادا (NOC) قرار داده شوند و به آن‌ها کدهایی اختصاص داده شده است و افرادی که فارغ التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا می‌شوند می‌توانند در مشاغلی همچون مهندسی سخت افزار، مهندسی انتقال اطلاعات، مهندسی سیستم‌های اطلاعاتی، مهندسی مخابرات کامپیوتری، مهندسی تست شبکه و مهندسی مخابرات بی سیم مشغول به کار شده و کسب درآمد کنند. در ادامه کد مشاغل رشته کامپیوتر در کانادا لیست وار ارائه می‌گردند.

  • کد ۲۱۴۷ (این کد برای مهندس کامپیوتر به جز مهندسین و طراحان نرم افزار اختصاص داده شده است).
  • کد ۲۱۷۵ (این کد طراح و توسعه گر وب را شامل می‌شود).
  • کد ۲۱۳۳ (برای مشاور و تحلیل گر سیستم های اطلاعاتی می‌باشد).
  • کد ۲۱۷۲ (این کد برای تحلیل‌گر و مدیر پایگاه داده در سیستم طبقه بندی مشاغل اختصاص داده شده است).
  • کد ۲۱۷۴ (برنامه نویس کامپیوتر و توسعه‌گر رسانه‌های تعاملی را شامل است).

استان‌های مناسب کار در رشته کامپیوتر در کانادا

اگر چه بازار کار رشته کامپیوتر در کانادا مورد بررسی قرار گرفت اما معرفی استان‌های مناسب کار در این رشته که فرصت‌های شغلی بسیار بهتری نسبت به دیگر استان‌های کانادا دارند خالی از لطف نیست. بر اساس آمارها و بررسی‌های صورت گرفته احتمال می‌رود که به سبب بالا رفتن میزان سرمایه‌گذاری در زیر ساخت‌های کشور کانادا طی سال‌های آینده، نیاز به مهندسان در کل کشور کانادا افزایش خواهد یافت و استان‌هایی نظیر آلبرتا، کبک (استان فرانسوی زبان کانادا می‌باشد. در صورت تمایل به اشتغال یا تحصیل رشته کامپیوتر در کانادا و در شهرهای این استان، آشنایی به زبان فرانسه توصیه می‌شود)، انتاریو و بریتیش کلمبیا در حوزه کامپیوتر حداکثر میزان رشد شغلی را در این زمینه تجربه خواهند نمود. البته در این میان استان ساسکاچوان به سبب درصد بالای اشتغال (حدود ۹۸ درصد) جزو بهترین استان‌ها برای اشتغال در رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا به شمار می‌رود.

چگونه با رشته کامپیوتر به کانادا مهاجرت کنیم؟

علاوه بر مهاجرت تحصیلی برای اخذ پذیرش رشته کامپیوتر، افراد می‌توانند به هدف اشتغال و با مدرک مهندسی کامپیوتر به کانادا مهاجرت کنند. این گروه از متقاضیان مهاجرت، قادر هستند با استفاده از برنامه‌های مهاجرتی که از سوی دولت فدرال برای مهاجرت کاری تدوین شده‌ و در دسترس قرار گرفته‌اند، با مدرک کامپیوتر و برای مهاجرت اقدام نمایند.

برای مهاجرت به کانادا به عنوان متخصص کامپیوتر چند گزینه ارائه شده‌اند، نخست می‌توان به استفاده از برنامه مهاجرتی نیروهای متخصص فدرال (FSW- FEDERAL SKILLED WORKER) اشاره کرد که با استفاده از آن و با ثبت نام در سیستم اکسپرس اینتری افراد متقاضی کار در رشته مهندسی کامپیوتر می‌توانند به عنوان یک نیروی متخصص در این حوزه که تمایل به اقامت در یکی از استان‌های کانادا به جز کبک را دارد، برای اخذ ویزا و اقامت اقدام کنند. برای استان کبک که زبان فرانسوی در آن بیشتر رواج دارد و فرصت‌های شغلی بسیاری نیز موجود می‌باشند متاضیان می‌بایست از برنامه مهاجرتی نیروی متخصص (QSW)، ویژه برای کبک اقدام کنند. علاوه بر این دو برنامه مهاجرتی، برنامه مهاجرتی دیگری وجود دارد که به آن (PNP) می‌گویند و افراد بر اساس استانی که تمایل به اقامت در آن را دارند، برای دریافت ویزای کانادا اقدام میکنند. در کنار سه گزینه‌ای که ذکر شد، می‌توان برای مهاجرت به عنوان یک متخصص کامپیوتر موفق به اخذ پیشنهاد کاری شد. با این کار در حدود یک سال شخص می‌تواند برنامه مهاجرتی خود را بچیند.

هر یک از این مواردی که گفته بود نیازمند این هستند که شخص متقاضی واجد شرایط بیان شده در سیستم اکسپرس اینتری باشد و بتواند به درستی درخواست خود را ارائه دهد و توصیه ما به متقاضیان این است که کارها و مواردی این چنین را که اشتباهی کوچک در آن‌ها باعث از دست رفتن فرصت‌های طلایی زندگی می‌شود را به موسسه مهاجرتی یوکن بسپارند تا مسئولان و کارشناسان مربوطه به خوبی این مهم را به پایان برسانند.

هزینه رشته کامپیوتر در کانادا

میزان هزینه رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا چقدر است؟ در پاسخ به این سوال که متقاضیان تحصیل رشته کامپیوتر در کانادا بسیاری آن را می‌پرسند. باید گفت که هزینه تحصیل رشته کامپیوتر در کانادا به عنوان یک رشته تحصیلی نسبتا گران قیمت، تماما به دانشگاهی که برای تحصیل انتخاب شده و مقطع تحصیلی مرتبط می‌باشد اما به طور میانگین می‌توان هزینه رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا و در مقطع کارشناسی را سالانه ۱۵ تا ۳۰ هزار دلار کانادا بیان کرد. برای مقطع ارشد نیز و بر اساس بررسی میزان شهریه اخذ شده از سوی دانشگاه‌های مختلف، می‌توان بیان نمود که هزینه تحصیل رشته کامپیوتر در کانادا برای مقطع ارشد برای دانشگاهی حدود ده هزار دلار کانادا و برای دانشگاه دیگری بالغ بر چهل هزار دلار خواهد بود و این خود نشان دهنده‌ی اختلاف واضح در میان هزینه رشته مهندسی کامپیوتر برای مقاطع مختلف و در دانشگاه‌های گوناگون است.

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن کانادا

موسسه مهاجرتی یوکن تحت نظارت خانم نازنین بیتاژیان مشاور رسمی مهاجرت کانادا، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا و استرالیا، با ثبت دو دفتر مهاجرتی به نام UCAN IMMIGRATION SERVICES در این دو کشور فعالیت می کند. این موسسه با سال ها تجربه در خصوص خدمات مشاوره تحصیلی از اخذ پذیرش و نگارش توصیه نامه تحصیلی، انگیزه نامه و استادی پلن تا درخوست ویزای دانشجویی را تحت نظارت مستقیم مشاور این موسسه ارائه می نماید.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی کانادا می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

فرصت های شغلی رشته مهندسی کامپیوتر در چه زمینه هایی می باشد؟

فرصت های شغلی متنوعی برای متخصصان کامپیوتر در کانادا وجود دارد. این افراد می توانند با توجه به نوع گرایش و تخصص خود مناسب ترین شغل را برای خود پیدا نمایند. برخی از مشاغل مرتبط با رشته کامپیوتر در کانادا عبارتند از توسعه دهنده برنامه تلفن همراه، مهندس نرم افزار، معماری سیستم، مهندسی داده، بازاریابی SEO ، امنیت شبکه و امنیت اطلاعات سایبر

کد مشاغل رشته کامپیوتر در کانادا چیست ؟

ناک کد شغلی رشته کامپیوتر در کانادا با توجه به رشته و تخصص شامل : ۲۱۴۷ برای مهندس کامپیوتر، ۲۱۷۵ برای طراح و توسعه دهنده وب، ۲۱۳۳ مشاور و تحلیل گر سیستم های اطلاعاتی، ۲۱۷۲ برای کد شغلی تحلیل و مدیریت پایگاه داده، ۲۱۷۴ برای برنامه نویس می باشد.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی رشته کامپیوتر در کانادا چیست؟

داشتن مدرک دیپلم وپیش دانشگاهی و مدرک زبان آیلتس (برخی از دانشگاه های بدون مدرک زبان به صورت کاندشنال نیز در رشته کامپیوتر پذیرش می دهند.)

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

رشته مدیریت در کانادا
رشته مدیریت در کانادا
بازار کار رشته های تراشکاری، جوشکاری و ریخته گری در کانادا
بازار کار رشته های تراشکاری، جوشکاری و ریخته گری در کانادا