کانادا

چگونه استاد راهنما برای اپلای پیدا کنیم

چگونه استاد راهنما برای اپلای پیدا کنیم

چگونه استاد راهنما برای اپلای پیدا کنیم؟ نحوه مکاتبه با استاد برای گرفتن پذیرش و نحوه تماس با استادان برای گرفتن پذیرش چگونه است؟ چه روش‌هایی برای یافتن استاد راهنما برای اپلای وجود دارد؟ دلیل انتخاب استاد راهنما برای اپلای تحصیلی چیست؟ برای این‌که بدانیم چگونه استاد راهنما برای اپلای پیدا کنیم در ابتدا می‌بایست از تاثیر و اهمیت استاد راهنما در روند اپلای تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه آگاه شد.

در واقع افرادی که برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های خارجی برای تحصیل در دوره‌های تکمیلی اقدام می‌کنند علاوه بر ارائه مدارک و رزومه علمی و پژوهشی خود لازم است استادی را به عنوان استاد راهنما در حوزه پژوهشی مربوطه و برای تمامی دوره تحصیلی در جهت کمک به پیشرفت و موفقیت خود یافته و پس از مکاتبه با او و دریافت موافقتش، به عنوان استاد راهنما و حامی خود به دانشگاه مورد نظر معرفی نماید.

اما برای دریافت پذیرش از دانشگاه، چگونه استاد راهنما برای اپلای پیدا کنیم؟ با مطالعه این مطلب شما با شیوه‌های گوناگون پیدا کردن استاد راهنما برای اپلای تحصیلی، نکاتی که پیش از انتخاب استاد باید لحاظ گردند و نکاتی که در هنگام مکاتبه برای کسب موافقت استاد راهنما لازم است رعایت شوند آشنا خواهید شد. قطعا شما با خواندن این مطلب جامع دیگر به جستجوی نوشته‌هایی با عنوان چگونه استاد راهنما برای اپلای پیدا کنیم و در ارتباط با این موضوع نخواهید پرداخت.

دانشجویان دکتری و در مواردی دانشجویان ارشد، لازم است برای دریافت پذیرش و اپلای تأیید استاد راهنما (که به آن سوپروایزر هم می‌گویند) را داشته باشند تا دانشگاه مورد نظر پذیرش و احیاناً بورسیه کردن آن‌ها را انجام دهد. در حقیقت استاد راهنما نقش مشاور و راهنما را برای دانشجو دارد و از آغاز تا پایان دوره به عنوان حامی دانشجو از نظر پژوهشی و در مواردی از لحاظ تخصیص منابع مالی به عنوان فاند، بورسیه تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی شناخته می‌شود .


بیشتر بخوانید: توصیه نامه تحصیلی کانادا چیست و چه تاثیری در اپلای دارد؟

از آنجا که نحوه پیدا کردن استاد راهنما برای اپلای تحصیلی و شیوه مکاتبه با اساتید امری زمان بر می باشد، مشاوره با افراد با تجربه در این خصوص می تواند در کوتاه کردن زمان و حصول نتیجه مطلوب نقش به سزایی داشته باشد. موسسه مهاجرتی یوکن با سال های تجربه در اخذ پذیرش تحصیلی ویزای دانشجویی آماده ارائه خدمات مشاوره تحصیلی، نحوه پیدا کردن استاد راهنما، نگارش استادی پلن Study Plan، نگارش توصیه نامه Recommendation Letter ، انگیزه نامه SOP ، تحت نظارت مستقیم مشاور رسمی مهاجرت خانم نازنین بیتاژیان می باشد. متقاضیان می توانند جهت اطلاعات بیشتر با شماره های موجود در وب سایت و یا ارسال پیام به واتس آپ دفتر کانادا ۰۴۰۰ ۴۲۴ ۵۱۴ ۰۰۱ در تماس باشند.

راهنمای پیدا کردن استاد راهنما برای اخذ پذیرش و اپلای

همانطور که بیان شد، از مهم‌ترین سوالاتی که همواره دانشجویان برای اپلای تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه‌های خارجی می‌پرسند این است که چگونه استاد راهنما برای اپلای پیدا کنیم. یافتن استاد راهنما برای اپلای پروسه پیچیده‌ و سختی نیست اما لازم است برای پیدا کردن استاد مناسب نکات و مواردی را در نظر گرفت چرا که انتخاب نادرست یا عجولانه و بدون تحقیق به دلیل نداشتن شناخت از استاد راهنما مشکلاتی را برای دانشجو در طول تحصیل ایجاد خواهد کرد.

در واقع استاد راهنما سرپرست علمی، پژوهشی و فکری دانشجو می‌باشد و می‌تواند بر آینده‌ی شغلی و حرفه‌ای فرد و فراهم آمدن موقعیت‌های کاری و پژوهشی مورد علاقه برای دانشجو تاثیر بگذارد چون‌که یک استاد راهنما در برابر دانشجوی پذیرش شده وظایفی همچون نظارت سالانه بر پیشرفت، ارزیابی کیفی پژوهش‌ها، فراهم آوردن بستر مناسب برای تحقیق و پژوهش، تشویق دانشجو، کمک به بهبود کیفیت کار و پژوهش و حمایت مالی (فاند و کمک هزینه تحصیلی) دارد که می‌بایست به بهترین نحوه انجام شوند و با یافتن و انتخاب استاد ایده‌آل می‌توان به اکثر این موارد که بدون شک در پیشرفت تحصیلی و کاری دانشجو موثر هستند، دست پیدا کرد

حال و در پاسخ به سوال، چگونه استاد راهنما برای اپلای پیدا کنیم لازم است گفته شود که تحقیق کافی لازمه یک انتخاب درست است. برای پیدا کردن یک استاد راهنما مناسب و ایده‌آل دانشجو می‌بایست در حوزه پژوهشی خود اساتیدی را از دانشگاه‌های مختلف پیدا کند و درباره هر یک از آن‌ها پرس و جوی دقیق و کاملی را انجام دهد به عنوان مثال درباره رفتار او با دانشجو، اهمیتی که برای دانشجو و پیشرفت او قائل است، وقت و زمانی که برای تعامل با دانشجو در جهت پیشبرد اهداف پژوهشی صرف می‌کند، دارا بودن فاند تحصیلی مناسب (برخی از اساتید فاند خوب ندارند)، مشارکت در پروژه‌های علمی و پژوهشی مختلف و مسئولیت پذیزی او تحقیق نماید و پس از بررسی کامل با آن تعداد از اساتید که بر اساس این معیارها مناسب بوده‌اند مکاتباتی را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: نحوه‌ی نوشتن انگیزه نامه تحصیلی برای کانادا

روش‌های پیدا کردن استاد برای اپلای

چگونه استاد راهنما برای اپلای پیدا کنیم؟ روش‌های گوناگونی برای جستجو و پیدا کردن یک استاد راهنمای خوب و نحوه تماس با اساتید برای گرفتن پذیرش بیان شده‌اند که می‌توان با بهره‌گیری از هر یک از آن‌ها استادی مناسب در حوزه‌ی تحصیلی و پژوهشی خود پیدا کرد. در این بخش به برخی از این روش‌ها که کاربرد بیشتری دارند اشاره خواهیم کرد.

پیدا کردن استاد از طریق جستجو و کاوش در وب سایت‌های دانشگاه‌های مختلف

یکی از روش‌هایی که دانشجویان می‌توانند استاد راهنمای مناسب خود را از طریق آن پیدا کنند، وب سایت‌ دانشگاه‌های مورد نظر می‌باشند. هر دانشگاهی سایتی دارد که در قسمتی از آن اساتید رشته‌ها و گروه‌های درسی مختلف معرفی و رزومه‌ی کاری به علاوه سوابق پژوهشی آن‌ها فهرست شده است. دانشجویان متقاضی اپلای تحصیلی با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر می‌توانند استاد مربوطه و راه‌های ارتباطی با او را پیدا کرده و به مکاتبه با او بپردازند.

پیدا کردن استاد از طریق شبکه‌های اجتماعی علمی و پژوهشی

امروزه شبکه‌های اجتماعی از جایگاه ویژه‌ای در بین تمامی اقشار جامعه برخوردار می‌باشند و به شکل گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. اساتید، متخصصان و دانشجویان بسیاری نیز در سراسر جهان از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. برخی از این شبکه‌های اجتماعی نظیر گوگل اسکالر، آکادمیا، لینکدین و … شبکه‌هایی تخصصی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و کاری هستند که متخصصان رشته‌های مختلف در آن‌جا گرد هم آمده و به انتشار مقالات مختلف و یا گفتگو در حوزه‌های علمی و پژوهشی می‌پردازند. دانشجویانی که در جستجوی استاد راهنما برای اپلای می‌باشند، می‌توانند با جستجو در این شبکه‌های اجتماعی، استاد راهنمای مناسب را پیدا کنند

مشورت و ارتباط گرفتن با اساتید و دانشجویان با تجربه

یکی دیگر از راه‌های یافتن استاد راهنما جهت اپلای و گرفتن پذیرش تحصیلی، مشورت و ارتباط گرفتن با اساتید و دانشجویان با تجربه است. به طور قطع پیش از آن‌که شما برای رشته یا حوزه‌ی پژوهشی مورد نظر درخواست اپلای داده باشید، دانشجویانی بوده‌اند که در این رشته مسیری که در حال پیمودن آن هستید را طی کرده باشند، ارتباط با این افراد و استفاده از تجربه و اطلاعات آن‌ها برای یافتن استاد مناسب، شیوه‌ی بسیار خوبی است. همچنین ارتباط بر قرار کردن با اساتید داخلی توصیه می‌شود چرا که احتمال می‌روند آن‌ها شناخت خوبی از اساتید خارجی مرتبط با حوزه پژوهشی داشته باشند که می‌تواند برای انتخاب و یافتن استاد برای اپلای مفید باشد.

پیدا کردن استاد برای اپلای با جستجو مقالات منتشر شده

دانشجویان با بررسی مقالات علمی و پژوهشی در حوزه‌ی مرتبط با موضوع تحقیقاتی خود، می‌توانند با اساتید مرتبط با حوزه‌ی تحصیلی و پژوهشی خود آشنا شوند و با جستجوی نام آن‌ها در سایت‌ها و یا شبکه‌های اجتماعی، به راه‌های ارتباطی با آنان نظیر شماره تماس و ایمیل دست پیدا کرد و به مکاتبه با آن‌ها پرداخت.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی نحوه گرفتن پذیرش تحصیلی و مدارک مورد نیاز در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


پیدا کردن استاد برای اپلای و پذیرش توسط وکلای رسمی مهاجرتی

یکی از مناسب ترین گزینه های پیدا کردن استاد راهنما برای اپلای تحصیلی، مشاوره با وکلای رسمی مهاجرتی می باشد. وکلا و مشاورین مهاجرتی و دفاتر اعزام دانشجو با تجربیاتی که در خصوص اخذ پذیرش برای دانشجویان مختلف با رزومه و کیفیت تحصیلی متنوع کسب کرده اند، می توانند این مسیر را در زمان کوتاه تری به سرانحام برسانند. همچنین این افراد با شناختی که از نحوه تماس با اساتید برای گرفتن پذیرش و نحوه ارتباط با آن ها دارند، می توانند کمک شایانی در کسب نتیجه موفقیت آمیز داشته باشند.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به موضوعات مختلف تحصیلی از قبیل نحوه پیدا کردن استاد و گرفتن پذیرش، نحوه نگارش استادی پلن، توصیه نامه و غیره در یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

نکات و توصیه‌های مهم برای مکاتبه با اساتید

در بخش‌های قبلی از اهمیت انتخاب استاد راهنمای مناسب با رشته و حوزه‌ی پژوهشی سخن گفتیم و برای این‌که بدانیم چگونه استاد راهنما برای اپلای پیدا کنیم نکات و روش‌هایی را بیان نمودیم؛ اما پس از پیدا کردن استاد مناسب برای اپلای، می‌بایست از نحوه شروع مکاتبه با او و نکات و توصیه‌هایی که لازم است در مکاتبه رعایت شوند نیز آگاهی پیدا کرد، چرا که نوع و شیوه مکاتبه با اساتید بر روند موافقت آن‌ها تاثیر می‌گذارد. در ادامه به بررسی و مرور نکات مهم برای مکاتبه با استاد راهنما می‌پردازیم.

  • درخواست مطالعه‌ی پروپوزال و پذیرش دانشجو درخواستی رسمی است؛ پس به هر شیوه‌ای که با استاد مورد نظر مکاتبه را آغاز کرده‌اید لازم است به شکلی رسمی، خلاصه و به دور از زیاده گویی باشد.
  • درخواست از استاد، می‌بایست یک درخواست محترمانه باشد. هرگز نباید متن پیام حاوی تملق و چاپلوسی باشد، در عین ‌حال نیز از لحنی که بسیار خشک و جدی است و احتمال می‌رود برداشت نادرستی از آن گردد، پرهیز شود.
  • پیش از برقراری ارتباط با استاد از مرتبه‌ی علمی او آگاه شوید و در پیام خود وی را با مرتبه‌ی علمی درست مورد خطاب قرار دهید..
  • درباره‌ی حوزه‌ی علمی و علاقه‌ی پژوهشی مشترک با استاد در متن پیام خود صحبت کنید اما دقت داشته باشید در این کار زیاده‌روی نکرده و لحنی بسیار صمیمی به خود نگیرید.
  • ایمیل‌هایی که به استادان مختلف ارسال می‌کنید شخصی‌سازی‌شده باشند و یک قالب پیامی یکسان را به کار نبرید. توجه به ویژگی‌های هر استاد و فعالیت‌های منحصر به فردش توجه او را به شما جلب خواهد کرد. همچنین این کار نشان‌دهنده‌ی دقت نظر شما خواهد بود.
  • در متن پیام به استاد، درخواست پاسخ فوری را نداشته باشید. برای استاد مورد نظر تنها شما ایمیل و درخواست ارائه نکرده‌اید و درخواست‌های دیگری نیز برای او از سوی دیگر متقاضیان ارسال می‌شود. بررسی سوابق و موضوع پروژه‌ی شما یکی از چندین کار استاد می‌باشد.
  • در صورتی‌که درخواست شما از طرف یک استاد رد گردید نا امید نشوید. ممکن است استادی در آستانه‌ی بازنشسته شدن باشد یا پروژه‌ی شما را چندان مناسب نداند یا حتی ظرفیت پذیرش دانشجوی او تمام ‌شده باشد. به ‌هر حال شما می‌توانید برای انتخاب استاد مرتبط با حوزه‌ی پژوهشی خود از دانشگاهی دیگر تلاش کنید.
  • هرگز نباید در متن ایمیل ارسالی به استاد از قصد اقامت دائم در کشور مورد نظر اشاره کنید چون که این امر محرز می‌گردد که نیت و هدف شما بیش از آن‌که تحصیلی باشد، اخذ اقامت دائم است.

پیدا کردن استاد راهنما برای اپلای و خدمات موسسه مهاجرتی یوکن کانادا

موسسه مهاجرتی یوکن UCAN IMMIGRATION SERVICES تحت نظارت خانم نازنین بیتاژیان مشاور رسمی مهاجرت کانادا، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا و استرالیا، فعالیت می کند.

موسسه مهاجرتی یوکن با سال ها تجربه در خصوص پیدا کردن استاد برای اپلای و پذیرش، اخذ بورسیه تحصیل رایگان در کانادا، پذیرش تحصیلی، انواع ویزای دانش آموزی و دانشجویی کانادا، ویزای همراه والدین، ویزای کاری کانادا، انجام پرونده های مهاجرتی و اقامتی، ویزای سرمایه گذاری، ویزای استارتاپ، ویزای هنرمندان، ویزای ورزشکاران، جاب آفر کانادا، خدمات دریافت پاسپورت، ویزای توریستی و کارت پی آر PR ، آماده ارائه خدمات مشاوره و ارزیابی پرونده های مهاجرتی و اقامتی، مشاوره تحصیلی و امور نگارش انگیزه نامه تحصیلی کانادا، نگارش استادی پلن کانادا و غیره می باشد. متقاضیان می توانند جهت آگاهی از شرایط خود برای برنامه های مهاجرتی و اقامتی، با مشاور این مجموعه مشاوره آنلاین داشته باشند.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور  موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی کانادا می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور  رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

چطوری استاد راهنما برای اپلای پیدا کنیم؟

دانشجویان می توانید با توجه به سابقه تحصیلی خود جهت پیدا کردن اساتیدی که در این زمینه فعالیت می کنند از طریق جستجو در وب سایت دانشگاه ها، مقالات منتشز شده، شبکه های اجتماعی و با با مشاوره و کمک دفاتر اعزام دانشجو و دفاتر مهاجرتی در این خصوص اقدام کنند.

سوپروایزر در اپلای تحصیلی چیست؟

سوپروایزر یا استاد راهنما، عموما دانشجویان مقطع دکتری را از ابتدای شروع پروژه و طرح تحقیقاتی خود تا انتهای ارائه پایان نامه یا رساله راهنمایی می نماید و همچنین نسبت به پیشرفت تحصیلی دانشجویان مسئولیت دارند

آیا برای گرفتن پذیرش در مقطع کارشناسی نیاز به پیدا کردن استاد راهنما جهت اپلای است؟

خیر برای گرفتن پذیرش در مقطع کارشناسی نیازی به استاد راهنمای نمی باشد.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

شرایط تحصیل رایگان در کانادا و دریافت بورسیه و فاند
شرایط تحصیل رایگان در کانادا و دریافت بورسیه و فاند
آزمون های زبان مورد تأیید کانادا کدامند؟
آزمون های زبان مورد تأیید کانادا کدامند؟