کانادا

امتحان زبان برای کانادا

آزمون های زبان مورد تأیید کانادا کدامند؟

آزمون زبان برای مهاجرت کانادا چیست؟ مهاجرت به کشور توسعه یافته‌ای چون کانادا برای تحصیل، زندگی یا کار را می‌توان از جمله اهداف مهم بسیاری از افراد که به دنبال پیشرفت یا رفاه بیش‌ترند، برشمرد چرا که علاوه بر وجود امکانات تحصیلی، کاری و رفاهی مناسب، دولت این کشور تسهیلات و برنامه‌های متنوعی را برای مهاجرت افراد مختلف ارائه کرده تا متقاضیان به راحتی برای این امر اقدام کنند. اما در کنار تمام این موارد مهاجرت دشواری‌های و سختی‌های بسیاری دارد که متقاضیان می‌بایست آن‌ها را پشت سر گذاشته تا موفق به مهاجرت شوند. یکی از این دشواری‌ها امتحان زبان برای کانادا است. در حقیقت برای مهاجرت به این کشور به ویژه برای امر تحصیل لازم است متقاضی به یکی از دو زبان رسمی کانادا یعنی انگلیسی یا فرانسوی (در برخی از استان‌ها زبان رسمی فرانسوی است) تسلط کافی و قابل قبول داشته باشد و مدارک معتبری را در این زمینه ارائه دهد. این شرط برای تمامی افراد به ویژه دانشجویان الزامی است حتی آن دسته از افرادی که زبان مادری آنان انگلیسی یا فرانسوی بوده نیز باید مدرک معتبری را در این زمینه ارائه داده و آزمونی را پشت سر گذاشته باشند (برای برخی از برنامه‌های مهاجرتی ارائه مدرک زبان الزام زیادی ندارد اما ارائه آن امتیاز فرد را در اخذ ویزا بالا می‌برد). اما چه مدارک و گواهینامه‌هایی معتبر هستند؟ آیا هر آزمون زبانی قابل قبول است یا آزمون‌های ویژه‌ای را باید برای امتحان زبان برای کانادا گذراند و نمره قابل قبول آن را کسب کرد؟ مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا چیست؟ امتحان زبان برای کانادا چه شرایطی دارد؟

دولت کانادا از میان چند ده آزمون بین المللی زبان، تنها تعداد معدودی را معتبر می‌داند و می‌پذیرد و متقاضی مهاجرت به این کشور باید حداقل نمره را در یکی از آن‌ها کسب کند.

در ادامه به معرفی آزمونهای زبان مورد تأیید این کشور که به انواع  امتحان زبان برای کانادا شهرت دارند خواهیم پرداخت.

آزمون های زبان مورد تایید کانادا

کدام امتحان زبان برای کانادا معتبر می‌باشد و مورد تأیید ارگان‌ها و به ویژه دانشگاه‌های این کشور است؟ اگر چه هر یک از دانشگاه‌های کانادا بر اساس شیوه‌نامه‌های خود تنها برخی از آزمون‌های زبان را به عنوان آزمون معتبر در نظر می‌گیرند که با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر می‌توان از آن‌ها آگاه شد،  اما چندین آزمون زبان وجود دارند که مورد تأیید اکثر دانشگاه‌ها، ارگان‌ها و به ویژه سفارت و اداره مهاجرت این کشور هستند و با ارائه هر یک  می‌توان برای مهاجرت‌ به ویژه مهاجرت تحصیلی درخواست نمود.

آزمون آیلتس (IELTS)

آزمون آیلتس که مختصر شده عبارت «International English Language Testing System» می‌باشد، از شناخته شده‌ترین و معتبرترین آزمون‌های بین المللی زبان است که در سطح جهانی و در بیش از ۱۴۰ کشور از کشورهای دنیا برگزار می‌گردد و آزمونی معتبر برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا و مهاجرت به کانادا بوده و از انواع امتحان زبان برای کانادا به شمار می‌رود. در این آزمون توانایی فرد در چهار مهارت شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن سنجیده می‌شود. آزمون بخش‌های شنیداری، خواندن و نوشتن در یک روز انجام می‌شود اما بخش گفتاری که نوعی مصاحبه‌ی کوتاه تلقی می‌گردد و آزمون گیرنده به طور مستقیم با آزمون دهنده به گفتگو می‌نشیند و ممکن است یک هفته پس از آزمون کتبی یا پیش از آن انجام شود. حداقل نمره قابل قبول برای پذیرش تحصیلی کانادا و یا اقدام برای برنامه های اقامت کانادا از قبیل اسکیل ورکر کانادا متفاوت است. به عنوان مثال حداقل نمره زبان برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع لیسانس ۶ می باشد و حداقل نمره زبان مورد نیاز اپلای تحصیلی در مقطع ارشد ۶٫۵ و دکترا ۷ است. حداقل نمره زبان برای برنامه های اقامت دائم کانادا که منجرب به دریافت کارت پی آر کانادا می شود، با توجه به نوع برنامه مهاجرتی و میزان رقابت در آن ها متغیر است. به عنوان مثال حداقل نمره زبان آیلتس برای برنامه نیروی ماهر فدرال در سیستم اکسپرس اینتری کانادا، نمره ۸ می باشد.

متقاضیان تحصیل در کانادا و یا برنامه های مهاجرت کاری کانادا، باید به این نکته توجه داشته باشند که در صورتی که این افرادبرای پذیرش تحصیلی اقدام می کنند باید آزمون آکادمیک آیلتس را انتخاب کنند و اپلای کانادا برای برنامه های اقامتی کانادا، نیاز به آزمون جنرال آیلتس می باشد.

آزمون CAEL

از انواع دیگر امتحان زبان برای کانادا می‌توان به آزمون زبان انگلیسی آکادمیک کانادایی که مختصرا با عبارت «CAEL» شناخته می‌شود، اشاره کرد. این آزمون شبیه به آزمون‌های تافل و آیلتس بوده و به نوعی نسخه کانادایی این دو آزمون به شمار می‌رود. این نوع آزمون مورد تأیید اکثر دانشگاه‌ها و ارگان‌های کانادایی برای پذیرش متقاضیان بین المللی برای کار، تحصیل و … می‌باشد.

آزمون CAEL به ‌صورت کامپیوتری برگزار می‌شود، به همین سبب تمامی موارد امتحانی در یک روز انجام ‌شده و آزمون دهنده در چهار مهارت شنیداری، نوشتاری، گفتاری و خواندن مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. برای بخش گفتاری، داوطلب به پرسش‌هایی که روی مانیتور می‌بیند به ‌صورت شفاهی پاسخ می‌دهد. برای ارزیابی و مهارت سنجی خواندن متقاضی نیز متنی ارائه می‌شود که داوطلب می‌بایست آن را مطالعه نموده و بر اساس آن‌چه که از آن متن دریافت کرده و متوجه شده به پرسش‌ها پاسخ دهد. در بخش شنیداری نیز داوطلب امتحان زبان برای کانادا لازم است به یک فایل صوتی گوش داده و طبق آن‌چه که فهمیده به سوالات پاسخ دهد.

بخش نوشتاری این آزمون نیز در دو سطح انجام می‌شود و آزمون دهنده لازم است پس از درک مطلب پاسخ خود را طبق تعداد کلمات مجاز خواسته‌ شده بنویسد. حداقل نمره‌ی اکتسابی مورد نیاز در این امتحان زبان برای کانادا ۷۰ می‌باشد. گفته شده که این آزمون مورد تأیید بالغ بر ۱۸۰ دانشگاه و کالج در کانادا می‌باشد و نتایج آزمون طی هشت روز کاری اعلام می‌گردد

آزمون تافل TOEFL

آزمون تافل که به اختصار TOEFL نوشته می‌شود و برگرفته از عبارت «Test of English as a Foreign Language» به معنی آزمون زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی، است از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی نه تنها در کانادا بلکه در سراسر دنیا نظیر کشورهای استرالیا، نیوزیلند، انگلیس و آمریکا است.

در این آزمون نیز داوطلب امتحان زبان برای کانادا در چهار بخش خواندن و درک مطلب، شنیدن، گفتار و نوشتار سنجیده می‌شود و بر اساس مهارت و توانایی در هر یک از بخش‌های اشاره شده، نمره‌ای به او اختصاص داده می‌شود. در بخش خواندن داوطلب لازم است سه تا پنج متن را خوانده و به پرسش‌ها پاسخ دهد. بخش شنیداری نیز شامل چندین پادکست و فایل‌های کوتاه و بلند است که متقاضی با گوش کردن به آن‌ها باید به پرسش‌ها پاسخ صحیح دهد. برای گذراندن بخش گفتاری نیز می‌بایست داوطلب با توجه به اطلاعات دریافتی دو بخش قبل یعنی شنیداری و خواندن، پرسش‌ها را به شکل شفاهی پاسخ دهد. در بخش نوشتاری آزمون تافل نیز باید متن با کم‌ترین اشکال نگارشی و رعایت مناسب دستور زبان نگارش گردد. حداقل نمره‌ی لازم برای قبولی مورد تأیید قرار گرفتن این آزمون از سوی کانادا ۹۰ در نظر گرفته شده است.

آزمون تافل برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های اقامتی مورد قبول نمی باشد. این آزمون برای مهاجرت تحصیلی به کانادا کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: تافل یا آیلتس برای کانادا؟ کدام بهتر است؟ تفاوت‌های آزمون آیلتس و تافل

آزمون PTE

آزمونPTE یا Pearson Test English یکی دیگر از انواع  امتحان زبان برای کانادا است که کامپیوتر محور بوده و می‌تواند معادل و جایگزین خوبی برای آزمون‌های چون تافل و آیلتس باشد.

این آزمون که توسط مرکز پیرسون انجام می‌گیرد، در چهار بخش گفتار، نوشتار، خواندن و شنیدن مهارت داوطلب را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. برای شرکت در این آزمون لازم است به یکی از مراکز Pearson رفته و با استفاده از کامپیوتر اقدام به انجام این آزمون نمود که متاسفانه در ایران این آزمون برگزار نمی‌شود و داوطلب باید به یکی از کشورهای برگزار کننده آن سفر نماید. آزمون PTE ویژگی‌های منحصر به فردی دارد به عنوان مثال اعتبار این آزمون زبان تاریخ انقضا ندارد و در آن لهجه‌های مختلف (حتی لهجه‌ی غیر انگلیسی ‌زبان‌ها) هنگام حرف زدن به انگلیسی است به کار گرفته می‌شوند تا مهارت‌های شنیداری و توانایی درک مطلب آزمون دهنده در سطوح گوناگون سنجیده شود.

نمره‌ی مورد تأیید دانشگاه‌های کانادا برای آزمون PTE متفاوت است اما لازم است داوطلبان نمره‌ای بالاتر از ۶۰ تا ۶۵ بگیرند.

امتحان پی تی ای برای مهاجرت کانادا از طریق برنامه های اقامتی مورد قبول نمی باشد. این امتحان زبان برای مهاجرت تحصیلی به کانادا کاربرد دارد.

آزمون زبان دولینگو

 دولینگو از دیگر آزمون‌های مورد تأیید دولت و دانشگاه‌های کانادا برای امر مهاجرت به ویژه مهاجرت تحصیلی است. این آزمون به ‌صورت آنلاین برگزار می‌گردد و مدرک ارائه شده بر اساس اطلاعات وب ‌سایت دولینگو، توسط۱۵۰ مؤسسه‌ی آموزشی کانادایی پذیرفته می‌شود. شرکت در این آزمون زمان و مکان خاصی را طلب نمی‌کند و متقاضی می‌تواند هر جا که مایل است و در هر زمانی و تنها با وارد کردن مشخصات و پرداخت مبلغ مورد نظر که در حال حاضر ۴۹ دلار گفته شده است در آن شرکت کند.

زمان آزمون دولینگو تنها یک ساعت است و نتیجه آن نیز طی حداکثر دو روز اعلام می‌شود.

آزمون دولینگو برای برنامه های اقامت کانادا مورد قبول نمی باشد. این آزمون برای مهاجرت تحصیلی به کانادا کاربرد دارد. (با توجه به مشکلاتی که کووید در برگزاری آزمون های آیلتس بوجود آورده ، در حال حاضر تنها برخی از دانشگاه های کانادا این آزمون رو به عنوان جایگزین امتحان آیلتس می پذیرند، و با توجه به اینکه این آزمون زبان آسان تر از آیلتس می باشد، فرصت مناسبی برای افرادی هست که برای اخذ پذیرش تحصیلی کانادا توسط آزمون دولینگو اقدام کنند.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی نحوه محاسبه امتیاز نمره زبان در برنامه های اقامتی کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


آزمون سلپیپ CELPIP

 آزمون سلپیپ از جمله آزمون‌های کانادایی برای سنجش مهارت‌ زبان انگلیسی متقاضیان مهاجرت به کانادا می‌باشد که کاملاً رایانه‌ای انجام می‌گیرد و توسط سازمان مهاجرت کانادا طراحی شده است. در این آزمون برخلاف آزمون آیلتس که لهجه‌ی اصلی، لهجه‌ی بریتیش است، در بخش‌های مختلف همچون شنیداری لهجه کانادایی که روان می‌باشد استفاده می‌شود.

نتایج آزمون CELPIP تقریباً پس از ۵ روز به داوطلبان ارائه می‌گردد و هزینه‌ی آن نسبت به دیگر آزمون‌ها کمتر است.

در این آزمون داوطلبان باید در چهار مهارت شنیداری (Listening)، نوشتاری (Writing)، خواندن (Reading) و گفتار (Speaking) آزمون دهنده و نمرات لازم را کسب کنند.

تنها امتحان زبان برای کانادا که مورد پذیرش برنامه های مهاجرتی و دانشگاه های کانادا می باشد، آزمون سلپیپ است.

بیشتر بخوانید: تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان؛ شرایط تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

آزمون تف TEF

 آزمون TEF از انواع امتحان زبان برای کانادا و برای ارزیابی مهارت زبان فرانسوی است و به عنوان آزمون استاندارد زبان فرانسه شناخته می‌شود. همانطور که در ابتدا گفته شد کانادا کشوری دو زبانه است که علاوه بر زبان انگلیسی در برخی از استان‌های آن مردم به زبان فرانسوی نیز صحبت می‌کنند. برخی از متقاضیان مهاجرت به کانادا تمایل دارند که در استان‌های فرانسوی زبان تحصیل کرده یا کار کنند. این افراد می‌بایست مهارت خود در زبان فرانسوی را با گذراندن آزمونی معتبر و دریافت گواهی آن به اثبات برسانند. آزمون تف از پنج بخش تشکیل شده است که دو بخش شنیداری و گفتاری آن شفاهی و سه بخش نوشتاری، درک مطلب و ساختار زبان به شکل کتبی انجام می‌شود.

آزمون TEFدر سه نوع ارائه می‌گردد که به ‌تناسب نیاز، آزمون دهندگان در یکی از آن‌ها شرکت می‌کنند:

  •  TEFaQبرای متقاضیان کار یا تحصیل در کبک کانادا
  • TEF Canada برای متقاضیانی که به‌ طور کلی قصد مهاجرت به کانادا و یکی از استان‌های فرانسوی زبان را دارند.
  • TEF که برای سنجش مهارت زبان فرانسوی برای مهاجرت به هر کشور فرانسوی‌ زبان است.

زبان فرانسه مورد پذیرش برخی از دانشگاه های کانادا، به ویژه دانشگاه های ایالت کبک می باشد. این زبان همچنین یکی از مدرک زبان مورد پذیرش در برخی از برنامه های مهاجرت به کانادا نیز می باشد.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به مدرک زبان مورد نیاز مهاجرت تحصیلی به کانادا در یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

آزمون زبان فرانسه TCF

 آزمون TCF نیز یکی دیگر از انواع امتحان زبان برای کانادا برای زبان فرانسوی است که متقاضیان مهاجرت به کشور کانادا و استان‌های فرانسوی زبان این کشور می‌توانند در آن شرکت کرده و با کسب نمره قابل قبول برای ویزا و مهاجرت اقدام نمایند. این آزمون از دو بخش اجباری و اختیاری تشکیل شده که بخش اجباری مهارت شنیداری و  ساختار زبان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در بخش اختیاری سطح مکالمه و قدرت نوشتاری افراد سنجیده می‌شود. قابل ذکر است که این آزمون نمره منفی ندارد.

زبان فرانسه مورد پذیرش برخی از دانشگاه های کانادا، به ویژه دانشگاه های ایالت کبک می باشد. این زبان همچنین یکی از مدرک زبان مورد پذیرش در برخی از برنامه های مهاجرت به کانادا نیز می باشد.

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن کانادا

موسسه مهاجرتی یوکن UCAN IMMIGRATION SERVICES تحت نظارت خانم نازنین بیتاژیان مشاور رسمی مهاجرت کانادا، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا و استرالیا، فعالیت می کند.

موسسه مهاجرتی یوکن با سال ها تجربه در خصوص اخذ پذیرش تحصیلی ، اخذ بورسیه تحصیلی کانادا، انواع ویزای دانش آموزی و دانشجویی کانادا، ویزای اسپانسرشیپ کانادا، انجام پرونده های مهاجرتی و اقامتی، ویزای سرمایه گذاری، ویزای استارتاپ، ویزای هنرمندان، ویزای ورزشکاران، جاب آفر کانادا، خدمات دریافت پاسپورت، ویزای توریستی و کارت پی آر PR ، آماده ارائه خدمات مشاوره و ارزیابی پرونده های مهاجرتی و اقامتی، مشاوره تحصیلی و امور نگارش انگیزه نامه تحصیلی کانادا، استادی پلن و غیره می باشد. متقاضیان می توانند جهت آگاهی از شرایط خود برای برنامه های مهاجرتی و اقامتی، با مشاور این مجموعه مشاوره آنلاین داشته باشند.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی کانادا می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

امتحان زبان برای کانادا و مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا چیست؟

امتحان زبان مورد تایید برای برنامه های اقامتی کانادا، آزمون آیلتس آکادمیک و آزمون سلپیپ است.

نمره زبان مورد نیاز برای کانادا چقدر است؟

نمره زبان مورد نیاز برای کانادا با توجه به نوع برنامه اقامتی متفاوت است. هر چه قدر میزان رقابت در این برنامه ها بیشتر باشد، متقاضیان باید نمره بالاتری کسب کنند تا شانس دریافت ویزا را داشته باشند.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

چگونه استاد راهنما برای اپلای پیدا کنیم
چگونه استاد راهنما برای اپلای پیدا کنیم
آزمون دولینگو برای کانادا، حداقل نمره دولینگو برای اپلای
آزمون دولینگو برای کانادا، حداقل نمره دولینگو برای اپلای