کانادا

تافل یا آیلتس برای کانادا

تافل یا آیلتس برای کانادا؟ کدام بهتر است؟

تافل یا آیلتس برای کانادا؟ کدام بهتر است؟ این سوالات از متداول‌ترین پرسش‌هایی هستند که از سوی متقاضیان مهاجرت به این کشور توسعه یافته، زیبا با تنوع فرهنگی بالا پرسیده می‌شوند؟ برای پاسخ به سوال تافل یا آیلتس برای کانادا، در ابتدا علت مهم بودن این آزمون‌ها بیان خواهد شد، سپس هر یک از آن‌ها مختصرا معرفی شده و پس از آن درباره معتبر و مورد تأیید بودنشان صحبت می‌شود و در آخر با بیان کامل تفاوت های میان آزمون آیلتس و آزمون تافل، هزینه آیلتس IELTS و تافل TOEFL و غیره، انتخاب آزمون بر عهده ی متقاضی مهاجرت گذاشته می‌شود تا با بررسی شرایط خود و انطباق آن‌ها با دو آزمون گفته شده، به جواب درست و مناسب برای تافل یا آیلتس برای کانادا برسد.

عموما برای مهاجرت به کانادا ارائه مدرک بین المللی زبان انگلیسی یا فرانسوی مورد تأیید اداره مهاجرت و موسسه‌های آموزشی الزامی است چرا که متقاضی لازم است برای اقامت موقت یا دائم و ارتباط بر قرار کردن با دیگر افراد، به زبان جامعه مقصد آشنا باشد. پس برای آشنایی با زبان می‌بایست پیش از اقدام به مهاجرت در این باره آموزش‌های لازم را دیده باشد و به عنوان مدرک و مستندی در این‌باره آزمونی را که در سطح بین الملل قابل قبول بوده و اداره مهاجرت، موسسات آموزشی کانادا و ارگان‌های دیگر این کشور آن را تأیید نموده‌اند، بگذراند. در این باره آزمون‌های معتبر بسیاری وجود دارد که آزمون‌های تافل و آیلتس برای زبان انگلیسی به عنوان معروف‌ترین این آزمون‌ها برای مهاجرت شناخته می‌شوند این دو آزمون مهارت زبان انگلیسی فرد را در چهار بخش شنیداری، گفتاری، خوانش و نوشتاری مورد ارزیابی قرار می‌دهند و امتیازی به وی اختصاص می‌دهند که نشان‌دهنده‌ی مقدار مهارت فرد شرکت کننده است. متقاضی با ارائه این مدرک به سفارت یا موسسه آموزشی مورد نظر برای تحصیل، میزان مهارت خویش در زبان انگلیسی را به اثبات می‌رساند.

در ادامه و با بیان تفاوت‌ها و مقبولیت این آزمون‌ها مشخص خواهد شد که تافل یا آیلتس برای کانادا مناسب است.

بین تافل و آیلتس کدام آزمون را انتخاب کنیم؟

بین تافل و آیلتس کدام آزمون انتخاب شود؟ تافل یا آیلتس برای کانادا؟ کدام یک برای مهاجرت بهتر است؟ بسیاری از افراد متقاضی مهاجرت به کانادا میان دو آزمون نامبرده شده مردد هستند و نمی‌دانند کدام یک مقبولیت بیشتر دارد یا از میان آن‌ها کدام آزمون آسان‌تر است.

برای رسیدن به پاسخی درست برای پرسش تافل یا آیلتس IELTS برای کانادا باید نوع مهاجرت فرد مشخص گردد. اگر که فرد برای اپلای تحصیل در دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزشی کانادا قرار است درخواست دهد هر دو نوع آزمون تافل و آیلتس (البته آیلتس آکادمیک) مورد تأیید هستند و هر دو اعتبار یکسانی دارند و بر اساس تفاوت هایی موجود میان دو آزمون و شرایطی که متقاضی دارا می‌باشد، می تواند یکی از آن‌ها را انتخاب نماید.

اما اگر که متقاضی برای کار در کانادا، زندگی و مواردی به جز تحصیل، درخواست اخذ ویزای کانادا و مهاجرت به کانادا را داشته باشد، هیچ‌گاه نمی‌تواند آزمون تافل را ارائه دهد چرا که از میان تمامی آزمون‌های بین المللی زبان، همانطور که در مقاله امتحان زبان برای کانادا بررسی شد، تنها چهار آزمون آیلتس ، TEF، TCF و CILPIP توسط اداره مهاجرت کانادا مورد تأیید قرار گرفته‌اند. پس پاسخ به سوالاتی همچون تافل یا آیلتس برای کانادا یا تافل یا آیلتس برای مهاجرت می‌تواند این باشد که اگر برای تحصیل اقدام نموده‌اید هر دو آزمون و اگر برای برنامه‌ای به جز تحصیل درخواست کرده‌اید، آیلتس عمومی یا همان جنرال قابل قبول خواهد بود.

بیشتر بخوانید: آزمون‌های زبان مورد تایید کانادا کدامند؟ مدارک و گواهینامه‌های معتبر زبان برای کانادا

تفاوت های آزمون تافل و آزمون آیلتس

تافل یا آیلتس برای کانادا؟ برای ارائه پاسخی جامع‌تر به این سوال بهتر است تفاوت های دو آزمون تافل و آیلتس بیان گردند تا متقاضیان مهاجرت به کانادا بر اساس برنامه‌های مهاجرتی تدوین شده از سوی دولت کانادا و اداره مهاجرت با آگاهی بیش‌تر یکی از دو آزمون تافل یا آیلتس را انتخاب و در صدد شرکت در یکی از این دو آزمون زبان بین المللی باشند.

و اما تفاوت‌ های آزمون تافل با آزمون آیلتس:

البته پیش از بیان تفاوت‌ها لازم است گفته شود که محتواهای دو آزمون تافل و آیلتس تا حد زیادی به یکدیگر شبیه است و هر دو چهار مهارت شنیداری، گفتاری، نوشتاری و خواندن را مورد ارزیابی قرار می‌دهند اما ساختار آزمون ها کاملا با هم متفاوت است.

  • نوع سوالات

نخستین تفاوت میان تافل و آیلتس نوع سوالات این دو آزمون است. تمامی پرسش‌های تافل تقریبا چهارگزینه‌ای می‌باشند در حالی که آزمون بین المللی زبان آیلتس انواع پرسش‌ها از سوالات با پاسخ کوتاه گرفته تا پر کردن جای خالی با کلمات و یا پاسخ‌های بلند را شامل می‌شود.

همچنین باید گفت که تافل تنها یک آزمون است که برای برنامه‌های مهاجرتی مختلف می‌توان در آن شرکت کرد اما آیلتس دارای دو نوع است، آکادمیک و عمومی که بسته به نوع مهاجرت که تحصیلی است یا غیر تحصیلی یکی از آن دو انتخاب می‌شود.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی شرایط اپلای در دانشگاه های کانادا و استرالیا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


  • آزمون حضوری یا آنلاین

تفاوت دیگر تافل با آیلتس، نوع برگزاری آزمون است. تافل کاملا کامپیوتری و به صورت آنلاین برگزار می‌شود اما آیلتس این‌گونه نیست و داوطلب با حضور در مکان تعیین شده و با بودن یک آزمون گیرنده یا ممتحن انجام می‌گیرد که این امر خود می‌تواند اعصاب متقاضی را خرد کند.

  • مدت زمان آزمون

آزمون آیلتس به طور قابل توجهی در بازه زمانی کوتاه‌تری نسبت به آزمون تافل انجام می‌شود. در واقع زمان آزمون آیلتس دو ساعت و چهل دقیقه می‌باشد در حالی که برای آزمون تافل چهار ساعت زمان در نظر گرفته شده است که می‌تواند برای متقاضی خسته کننده باشد. پس اگر که زمان برای داوطلب بسیار مهم است در پاسخ به سوالات تافل یا آیلتس برای کانادا و تافل یا آیلتس برای مهاجرت می‌بایست، آیلتس را انتخاب نماید.

  • امتیاز بندی

امتیاز بندی آزمون تافل با آزمون آیلتس متفاوت است. تافل برای کل آزمون امتیازی تا ۱۲۰ را در نظر دارد اما آیلتس برای هر یک از بخش‌های آزمون امتیازی از ۱ تا ۹ را در نظر می‌گیرد و نمره نهایی میانگین نمرات چهار بخش است.

  • تفاوت در نحوه‌ی ارزیابی و ساختار چهار مهارت زبان

از مهم‌ترین تفاوت‌های موجود میان دو آزمون تافل و آیلتس تفاوت در ساختار و نحوه‌ی ارزیابی چهار مهارت شنیداری، گفتاری، خوانش و نوشتاری است.

در بخش گفتاری آزمون تافل شش سوال در نظر گرفته شده که داوطلب با استفاده از میکروفن سیستم کامپیوتری پاسخ را بیان می‌کند، آن صدا ضبط شده و سپس توسط هیئت داوران ارزیابی می‌شود. اما در آیلتس به دلیل حضوری بودن آزمون، مهارت گفتاری توسط آزمون گیرنده ارزیابی می‌شود. البته برای آیلتس سنجش این مهارت ممکن است در وقتی دیگر انجام گیرد، در حالی که برای آزمون تافل در همان روز و با دیگر مهارت‌ها سنجیده می‌شود.

برای مهارت نوشتاری هر دو آزمون دارای دو بخش می‌باشند. در آزمون تافل بخش اول از متقاضی خواسته می‌شود که متنی که حداقل ۱۵۰ کلمه دارد را پس از خواندن متنی کوتاه و گوش دادن به صوت دو دقیقه‌ای در ارتباط با آن‌چه که خوانده و شنیده، بنویسد و در بخش دوم برای ارزیابی این مهارت از متقاضی در خواست می‌شود که ازدرباره موضوعی خاص نظر خود را در متنی کوتاه (حداقل ۳۰۰ کلمه) به شکل واضح و درست، نگارش نماید اما در آیلتس این‌چنین نیست. در واقع در بخش اول ارزیابی این مهارت از آزمون دهنده خواسته می‌شود اطلاعاتی که در این بخش و در جدول، نمودار و … ارائه شده‌اند را به صورت نوشتاری توضیح دهد و در بخش دوم لازم است پاسخی به یک اعلان یا استدلال در اندازه ۲۰۰ تا ۲۵۰ کلمه بدهد.

بخش خواندن هر دو آزمون مشابه است و سوالاتی در سه بخش ارائه می‌گردند که متقاضی می‌بایست به آن‌ها بر اساس درکی که از مطلب به دست آورده، پاسخ دهد. البته همانطور که نخست گفته شد برای تافل جواب‌ها چهار گزینه‌ای است در حالی که برای آیلتس این‌گونه نیست.

بخش شنیداری دو آزمون تافل و آیلتس با هم تفاوت دارند. در تافل ۴۰ تا ۶۰ دقیقه زمان به متقاضی داده می‌شود که بخش‌هایی از سخنرانی‌ها و مکالمه‌های دانشگاه را شامل می‌شود و متقاضی در هنگام گوش دادن مجاز به یادداشت برداری است و پس از آن به مجموعه‌ای از سوالات پاسخ می‌دهد. در آیلتس اما متقاضی به صداهای ضبط شده گوش می‌دهند و به سوالات خواسته شده پاسخ می‌دهند.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مشاور  موسسه یوکن در خصوص نحوه اپلای دانشجویی در یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

  • تفاوت هزینه آزمون تافل و آیلتس

هزینه آزمون تافل و آیلتس اختلاف چندانی با هم ندارند. هزینه آزمون آیلتس ۲۱۵ دلار و هزینه آزمون تافل ۲۴۵ دلار می باشد.

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن

موسسه مهاجرتی یوکن UCAN IMMIGRATION SERVICES تحت نظارت خانم نازنین بیتاژیان مشاور رسمی مهاجرت کانادا، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا و استرالیا، فعالیت می کند.

موسسه مهاجرتی یوکن با دو دفتر مهاجرتی ثبت شده در کانادا و استرالیا و با سال ها تجربه در خصوص اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی، اخذ بورسیه تحصیلی، انجام پرونده های مهاجرتی و اقامتی، ویزای سرمایه گذاری، ویزای استارتاپ، ویزای هنرمندان، ویزای ورزشکاران، جاب آفر کانادا، خدمات دریافت پاسپورت، ویزای توریستی و کارت پی آر PR ، آماده ارائه خدمات مشاوره تحصیلی در مقاطع تحصیلی مدارس تا تحصیلات تکمیلی و نگارش انگیزه نامه تحصیلی کانادا، استادی پلن و غیره می باشد. متقاضیان می توانند جهت آگاهی از شرایط خود برای برنامه های مهاجرتی و اقامتی، با مشاور این مجموعه مشاوره آنلاین داشته باشند.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور  موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی کانادا می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

آزمون تافل یا آیلتس برای کانادا، کدام مناسب تر است؟

متقاضیان برای دریافت پاسخ صحیح به این سوال ، ایتدا باید هدف خود از مهاجرت به کانادا را مشخص کنند. در صورتی که هدف مهاجرت تحصیلی است هر دو آزمون تافل و آیلتس برای کانادا مورد تایید است ولی در صورتی که هدف مهاجرتاز طریق برنامه های اقامتی می باشد. تنها آزمون آیلتس برای کانادا مورد پذیرش است.

تفاوت آزمون تافل و آیلتس برای کانادا چیست ؟

تفاوت آزمون تافل و آیلتس برای کانادا در نحوه ارزیابی چهار مهارت و مدت زمان امتحان می باشد.

تفاوت هزینه آزمون تافل و آیلتس چقدر است؟

هزینه آزمون تافل و آیلتس تفاوت چندایی با هم ندارند. هزینه آزمون آیلتس ۲۱۵ دلار و هزینه آزمون تافل ۲۴۵ دلار است.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

اپلای (apply) چیست، راهنمای جامع مراحل
اپلای (apply) چیست، راهنمای جامع مراحل
چطور وقت سفارت کانادا بگیریم؟
چطور وقت سفارت کانادا بگیریم؟