کانادا

وقت گیری سفارت کانادا

چطور وقت سفارت کانادا بگیریم؟

وقت سفارت کانادا چیست؟ تعیین وقت سفارت کانادا به چه شکل انجام می‌شود؟ متقاضی برای گرفتن وقت سفارت کانادا چه مراحلی را لازم است بگذراند؟ چه مدارکی برای تعیین وقت سفارت کانادا مورد نیاز است؟ وقت سفارت کانادا چقدر طول میکشه؟ آموزش گرفتن وقت سفارت کانادا به چه صورت است؟ چه راهکاری برای تعیین فوری وقت سفارت کانادا وجود دارد؟ اگر شما هم در پی گرفتن وقت سفارت کانادا در آنکارا، استانبول، باکو و یا دیگر کشورها هستید در این مقاله می توانید آموزش گرفتن وقت سفارت کانادا ویزای دانشجویی و یا دیگر ویزاهای کانادا را مطالعه کنید.

دولت هر کشوری برای امر مهاجرت قوانینی را وضع می‌کند که افراد متقاضی مهاجرت به آن کشور ملزم به پیروی از آن‌ها برای دریافت ویزا و ورود به آن کشور هستند. دولت کانادا و سازمان مهاجرت این کشور نیز همچون دیگر کشورها برای ورود به این کشور یک سری قوانین و مراحلی را تعیین نموده است که متقاضی مهاجرت به این کشور برای اخذ ویزای مورد نظر خود می‌بایست آن‌ها را رعایت نموده و بر اساس مراحل گفته شده پیش برود. گرفتن وقت سفارت کانادا یکی از مهم‌ترین مراحلی است که متقاضی مهاجرت به این کشور برای اخذ ویزا باید پشت سر بگذارد. در واقع هنگامی که فرد قصد مهاجرت به کانادا را دارد پیش از آن‌که برای او ویزایی صادر شود لازم است از سفارت آن کشور وقت گرفته تا اطلاعات بیومتریک او (اثر انگشت و عکس) دریافت و به ثبت و تأیید برسند. انجام این کار (گرفتن وقت سفارت) به دو شکل آنلاین و حضوری و طی مراحلی و با پرداخت هزینه‌ای مشخص انجام می‌گیرد که در ادامه این مطلب به آن‌ یعنی آموزش گرفتن وقت سفارت کانادا خواهیم پرداخت.

متقاضیان وقت سفارت کانادا به این نکته توجه داشته باشد که آموزش گرفتن وقت سفارت کانادا و نحوه اقدام آن، برای همه انواع ویزای کانادا از قبیل : وقت سفارت کانادا ویزای دانشجویی، ویزای اقامتی ، ویزای توریستی کانادا و دیگر ویزاها به یک شکل می باشد.

چگونه وقت سفارت کانادا را بگیریم؟

گرفتن وقت سفارت کانادا به دو صورت حضوری، با مراجعه به کنسولگری کانادا یا مرکز ویزا کانادا (VAC- Visa Application Centers ) و آنلاین از طریق سایت VFS Global قابل انجام است که متقاضیان ایرانی به سبب این‌که حدود ده سال است که کنسولگری کانادا در ایران بسته شده ملزم به گرفتن و تعیین وقت سفارت به صورت آنلاین هستند (البته گفته شده که آن دسته از افرادی که حضوری برای گرفتن وقت سفارت به کنسولگری‌ها مراجعه می‌کنند نیز لازم است در سایت ثبت نام نمایند).

برای دریافت و تعیین وقت سفارت به صورت آنلاین متقاضی لازم است به سایت vfsglobal.ca رفته و پس از انتخاب شهر برای مراجعه به دفتر وک آن، برای خود حساب کاربری ایجاد نماید. بعد از ایجاد حساب کاربری، متقاضی لازم است اطلاعات خواسته شده را وارد نموده و پس از پرداخت هزینه وقت سفارت کانادا که شامل هزینه انگشت نگاری و هزینه درخواست ویزا می‌باشد، زمان و وقت مورد نظر خود را برای حضور در مرکز VAC از میان زمان‌هایی که خالی هستند، انتخاب کرده و تأیید نهایی را بزند و از برگه تأیید وقت سفارت کانادا یا ایمیل ارسالی پرینت گرفته و در زمان حضور در دفتر وک به همراه خود داشته باشد.

مراحل تعیین وقت سفارت کانادا

در بخش قبلی دو روش دریافت وقت سفارت کانادا به شکل حضوری و آنلاین به اختصار بیان شدند. در این بخش به آموزش تعیین وقت سفارت کانادا به شکل گام به گام و مرحله‌ای خواهیم پرداخت.

  • آماده کردن مدارک و مستندات مورد نیاز

برای گرفتن وقت سفارت کانادا که جزو مقدماتی‌ترین مراحل اخذ ویزا می‌باشد متقاضی می‌بایست مدارکی را که شامل پاسپورت، عکس، مستندات تمکن مالی، شناسنامه و کارت ملی و سند ازدواج (در صورت تأهل) می‌باشند را (بر اساس ویزای مورد نظر برخی از مدارک و مستندات متفاوت هستند) تهیه نماید.

  • ترجمه مدارک به زبان انگلیسی

پس از آماده سازی تمامی مدارک خواسته شده لازم است همه‌ی آن‌ها برای ارائه به سفارت ترجمه شده و مهر تأیید و صحت اطلاعات بر آن‌ها زده شود.

  • مراجعه به سایت vfsglobal.ca

پس از آماده سازی و اسکن تمامی مدارک مورد نیاز متقاضی وقت سفارت کانادا لازم است به سایت vfsglobal.ca مراجعه کرده و برای خود حساب کاربری ایجاد کند. البته پیش از ایجاد حساب کاربری متقاضی می‌بایست شهر مورد نظر برای مراجعه به دفتر وک و انجام انگشت نگاری و ارائه اطلاعات بیومتریک را انتخاب نماید تا با انتخاب شهر به صفحه مرتبط رفته و از ان بخش اقدام به ایجاد حساب کند.

  • ورود اطلاعات و بارگذاری مدارک

پس از ایجاد حساب با ایمیل معتبر متقاضی مهاجرت باید اطلاعات خواسته شده را دقیق وارد نموده و مدارک را به ترتیبی که خواسته شده بارگذاری نماید.

  • پرداخت هزینه

در این مرحله متقاضی ویزا می‌بایست، هزینه درخواست ویزا به علاوه هزینه انگشت نگاری را از طریق کارت‌های اعتباری بین المللی واریز کند.

  • انتخاب و تعیین وقت سفارت کانادا

در آخرین مرحله برای متقاضی ویزا و وقت سفارت، زمان و وقت‌های خالی دفتر وک انتخاب شده، نمایش داده می‌شوند و فرد با توجه به زمانی که می‌خواهد به آن کشور برای انگشت نگاری و چهره نگاری سفر نماید، یکی از زمان‌ها را انتخاب و تأیید می‌کند. پس از تأیید نهایی شخص لازم است از صفحه‌ای که در انتها نمایش داده می‌شوند و وقت سفارت کانادا در آن مشخص شده است پرینت گرفته و در هنگام مراجعه حضوری به همراه خود داشته باشد.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی ویزاهای کانادا و استرالیا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


مدارک مورد نیاز جهت تعیین وقت سفارت کانادا

برای تعیین وقت سفارت کانادا مدارک زیادی نیاز نیست چرا که مدارک اصلی که شامل مستنداتی چون اصل پاسپورت، یک قطعه عکس مناسب ۴٫۵ در ۵، ترجمه مدارک هویتی (شناسنامه و کارت ملی)، ترجمه سند ازدواج (در صورت متاهل بودن)، فرم‌های تکمیل شده و مدارک تمکن مالی (این مدارک به زبان انگلیسی خواهند بود و می‌بایست معتبر باشند) هستند در هنگام ثبت نام آنلاین و یا حضوری ارائه شده‌اند و هنگامی که متقاضی برای تعیین وقت سفارت کانادا اقدام می‌کند، ایمیلی از سوی سفارت برای انجام انگشت نگاری یا همان تأیید اطلاعات بیومتریک از سمت افسر پرونده برای متقاضی ویزا ارسال می‌گردد که در واقع نشان دهنده‌ی این موضوع است که مدارک بررسی شده و تأیید اولیه برای آنان صادر گردیده است، پس در نهایت مدارک مورد نیاز برای تعیین وقت سفارت کانادا تاریخ تولد شخص متقاضی، آدرس ایمیل و شماره تلفن و برگه پرینت گرفته شده از مرحله آخر تعیین وقت سفارت خواهد بود.

از چه شهری وقت سفارت کانادا بگیریم؟

همانطور که در ابتدا بیان شد، متاسفانه در ایران کنسولگری و یا دفتر VAC برای ارائه اطلاعات بیومتریک وجود ندارد و متقاضیان ویزای کانادا لازم است برای این مرحله به دیگر کشورها سفر کنند. اکثر کشورهای همسایه ایران نظیر ترکیه، امارات متحده عربی و ارمنستان دارای مرکز وک برای انگشت نگاری هستند و افراد متقاضی ویزا برای انگشت نگاری می‌توانند از طریق این مراکز اقدام نمایند.

گرفتن وقت سفارت کانادا از ارمنستان

برای گرفتن وقت سفارت کانادا از ارمنستان شخص متقاضی می‌بایست هنگام انتخاب کشور و شهر برای انگشت نگاری، ارمنستان (ARMENIA) را انتخاب و بر روی نام آن کلیک کند تا از طریق سایت VFS Global ارمنستان، و دفتر وک که در شهر ایروان قرار دارد اقدام کند. در واقع پس از آن‌که متقاضی ویزا تمامی مراحل آنلاین تعیین وقت سفارت را انجام داد، برای زمان تعیین شده لازم است بلیط سفر به ایروان را تهیه کرده تا در همان روز و ساعتی که برای بررسی اطلاعات بیومتریک تعیین گردیده در ایروان باشد. علاوه بر این سفر در نوبتی دیگر و در صورت موافقت سفارت کانادا برای مهر پاسپورت باید در سفارت کانادا ارمنستان حضور پیدا کند.

گرفتن وقت سفارت کانادا از استانبول

استانبول ترکیه شهری توریستی با جاذبه های تاریخی، تفریحی و گردشگری بسیار خوبی است که فرد می‌تواند با انتخاب این شهر برای گرفتن وقت سفارت کانادا با یک تیر دو نشان زده و علاوه بر انجام انگشت نگاری برای دریافت ویزای کانادا با حضور در شهر استانبول به گردش و تفریح نیز بپردازد.

مراحل مورد نیاز برای گرفتن وقت سفارت از طریق دفتر وک استانبول همانند دیگر کنسولگری‌های کانادا می‌باشد و هیچ‌گونه تفاوتی با یکدیگر ندارند.

تعیین وقت سفارت کانادا از آنکارا

پایتخت کشور ترکیه، آنکارا از دیگر شهرهای پیشنهادی به ایرانیان برای گرفتن وقت سفارت کانادا و ارائه اطلاعات بیومتریک برای تأیید و صادر شدن ویزای کانادا می‌باشد. افراد متقاضی می‌توانند به راحتی به این شهر سفر کرده و به سرعت و در عرض یک شبانه روز دوباره به ایران بازگردند. نحوه گرفتن وقت سفارت کانادا در آنکارا نیز همانند استانبول و دیگر شهرهای جهان که در آن‌ها دفتر وک برای ویزا کانادا مستقر است، می‌باشد و هیچ اختلاف یا تفاوتی در چگونگی گرفتن وقت سفارت وجود ندارد.

البته لازم است این نکته را متذکر شد که برای تعیین وقت سفارت در برخی از شهرها متقاضیان بسیاری وجود دارند، پس اگر که فرد برای گرفتن وقت سفارت عجله دارد بهتر است از شهری اقدام نماید که نسبت به دیگر شهرها خلوت‌تر باشد.

گرفتن وقت سفارت کانادا از دبی

در شهر دبی امارات متحده عربی نیز می‌توان برای انجام انگشت نگاری و چهره نگاری برای ویزای کانادا اقدام کرد. این شهر از جمله شهرهای پیشنهادی برای وقت سفارت کانادا و ارائه مشخصات بیومتریک است چرا که علاوه بر سهولت در رفت و آمد به دبی و بازگشت به ایران به سبب نزدیکی، این شهر توریستی تجاری بوده و متقاضیان می‌توانند از گردش و تفریح در این شهر لذت ببرند.

تعیین وقت سفارت کانادا از ابوظبی

متقاضیان انواع ویزای کانادا برای تعیین وقت سفارت می‌توانند شهر ابوظبی در امارات متحده عربی را برای ارائه مشخصات بیومتریک، تأیید آن‌ها و در نهایت اخذ ویزا کانادا و مهر زدن پاسپورت انتخاب کنند چرا که این شهر نیز جزو شهرهای توریستی و جذاب امارات به شمار می‌رود و برای رفتن به آن متقاضی سفر هوایی کوتاه مدتی را تجربه می‌کند و به دلیل وجود پروازهای متداول از برخی از فرودگاه‌های ایران مثل فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و فرودگاه اهواز می‌تواند پس از اتمام کار به کشور برگردد.

مراحل رفتن به سفارت و انجام مراحل انگشت نگاری همانند دیگر دفاتر وک در دیگر شهرها صورت می‌گیرد.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مشاور  موسسه یوکن در خصوص  شرایط اخذ ویزای کانادا در یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

مدت زمان تقریبی وقت سفارت کانادا چقدر است؟

برای وقت سفارت کانادا نمی‌توان زمان تقریبی و یا دقیقی را بیان نمود چرا که تماما به کنسولگری که از طریق آن برای وقت سفارت کانادا و انجام کارهای بیومتریک اقدام شده، و شلوغی آن بستگی دارد و از آن‌جا که در ایران کنسولگری و سفارت خانه ای برای کشور کانادا وجود ندارد، متقاضی مهاجرت برای آن‌که وقت سفارت کانادا را سریع‌تر بگیرد، بهتر است از بین شهرهایی که به سبب نزدیکی به ایران معرفی شدند، شهری را برگزیند که متقاضی کمتری از طریق آن اقدام کرده باشند.

دریافت جواب موافقت با ویزا هم پس از انجام انگشت نگاری از یک هفته تا سه ماه به طول خواهد انجامید.

تعیین فوری وقت سفارت کانادا توسط یوکن

برخی از متقاضیان ویزای کانادا برای گرفتن وقت سفارت کانادا و اخذ ویزای آن کشور عجله داشته و می‌خواهند که این پروسه در کمترین زمان ممکن انجام شود. برای این امر پیشنهاد می‌شود متقاضیان انجام این امر (تعیین وقت سفارت) را به کارشناسان دفتر مهاجرتی یوکن بسپارند چرا که آنان با سابقه‌ی درخشان و پر رنگی که در این حوزه (مهاجرت) دارند می‌توانند بر اساس شرایط متقاضی وقتی فوری برای انجام انگشت نگاری و اخذ ویزا تعیین نمایند.

هزینه خدمات کامل تعیین وقت سفارت کانادا

برای آن‌که وقت سفارت کانادا برای متقاضی مهاجرت به این کشور از طریق برنامه‌های مهاجرتی تعیین گردد لازم است هزینه‌ای در ابتدا توسط فرد و با استفاده از کارت‌های اعتباری بین المللی واریز شود. این هزینه اگر چه ممکن است تغییر یابد اما هم اکنون ۱۸۵ دلار آمریکا گفته شده است که ۱۰۰ دلار آن برای درخواست ویزا و انجام دیگر اقدامات مرتبط به جز انگشت نگاری است و ۸۵ دلار آن برای احراز هویت و دریافت اطلاعات بیومتریک متقاضیان رده سنی ۱۴ تا ۸۰ سال دریافت می‌شود.

البته در این بین افرادی که دارای ویزای مهاجرتی کانادا یا اقامت آن کشور هستند و یا جزو اشخاص دولتی و دیپلمات به شمار می‌روند تنها لازم است ۱۰۰ دلار را بپردازند چرا که در پروسه تعیین وقت سفارت کانادا این افراد، انگشت نگاری انجام نمی‌گیرد.

آدرس دفاتر VAC در شهرهای مختلف

در این بخش آدرس دفاتر VAC یا همان کنسولگری‌های کشور کانادا در شهرهای مختلف نظیر دبی، ابوظبی، یروان ارمنستان و آنکارا برای ارائه اطلاعات بیومتریک و صدور ویزا برای متقاضیان قرار داده شده‌اند تا متقاضیان ایرانی ویزا کانادا راحت‌تر بتوانند محل ارائه مدارک و ثبت اطلاعات بیومتریک را در کشورهای همسایه پیدا کنند.

آدرس دفتر VAC در کشور ارمنستان
۱۰Vazgen Sargsyan – Yerevan – Armenia
آدرس دفاتر VAC در ترکیه
شهر استانبول
Haciahmet Mah. Kurtulus Deresi Cad. No:29 Beyoglu-Istanbul 34440
شهر آنکارا
İşçi Blokları Mh. Muhsin Yazıcıoğlu Cd. No:57/A Çankaya/ Ankara 06530 – Regnum Sky Tower
آدرس دفاتر  VACدر امارات متحده عربی
شهر دبی
Office MO2, Mezzanine Floor, Silver Wave Building, Union National bank Mina Road, Abu Dhabi
شهر ابوظبی
۲۵th floor, shining Tower, Khalidiya Street, Abu Dhabi

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن در اخذ پذیرش تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

موسسه مهاجرتی یوکن کانادا UCAN IMMIGRATION SERVICES تحت نظارت خانم نازنین بیتاژیان مشاور رسمی مهاجرت کانادا، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا و استرالیا، فعالیت می کند.

موسسه مهاجرتی یوکن با دو دفتر مهاجرتی ثبت شده در کانادا و استرالیا و با سال ها تجربه در خصوص پرونده های مهاجرتی و اقامتی خدماتی از قبیل: گرفتن وقت سفارت کانادا، خدمات پذیرش تحصیلی شامل نگارش رزرومه، توصیه نامه تحصیلی و انگیزه نامه و خدمات ویزای دانشجویی کانادا شامل نگارش استادی پلن و غیره را در پکیج های متنوع ارائه می نماید. همچنین این مجموعه علاوه بر خدمات تحصیلی انواع خدمات پرونده های مهاجرت کاری ، سرمایه گذاری و استارتاپ کانادا ، دریافت پاسپورت، ویزای توریستی و کارت پی آر PR را نیز ارائه می نماید.متقاضیان می توانند جهت آگاهی از شرایط خود برای برنامه های مهاجرتی و اقامتی، با مشاور این مجموعه مشاوره آنلاین داشته باشند.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور  موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی کانادا می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور  رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

آیا متقاضیان می توانند شخصا” برای گرفتن وقت سفارت کانادا اقدام کنند؟

بله متقاضیان می توانند با مطالعه آموزش گرفتن وقت سفارت کانادا که در این مقاله آمده است برای تعیین وقت سفارت کانادا اقدام کنند .

چگونه وقت سفارت کانادا بگیریم ؟

متقاضیان می توانند با مراجعه به وب سایت مراکز وک سنتر vfsglobal.ca جهت رزرو و تعیین وقت سفارت کانادا اقدام کنند.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

تافل یا آیلتس برای کانادا؟ کدام بهتر است؟
تافل یا آیلتس برای کانادا؟ کدام بهتر است؟
تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان
تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان