کانادا

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان یکی از درخواست های افرادی است که امکان ارائه مدرک زبان را برای اپلای تحصیلی کانادا ندارد. کانادا کشوری است که به دلیل داشتن شرایط مناسب برای زندگی، کار، تحصیل و مهاجرپذیر بودن مقصد مهاجرت بسیاری از افراد از سراسر دنیا می‌باشد. این کشور دو زبانه بوده و علاوه بر زبان متداول که انگلیسی است، در برخی از ایالت‌های آن زبان رسمی فرانسوی بوده و مردم به این زبان تلکم می‌کنند. دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا از جمله معتبرترین مراکز آموزشی جهان هستند و افراد بسیاری تمایل دارند در آن‌ها به تحصیل بپردازند. مدارس کانادایی نیز از اعتبار علمی خوبی برخوردار می‌باشند و شرایط تحصیلی خوبی برای دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی فراهم است و با تحصیل در مدارس کانادا شرایط پذیرش و ورود به دانشگاه‌های این کشور راحت‌تر خواهد بود و به همین سبب است که تحصیل در مدارس کانادا نیز برای بسیاری از والدین در کل دنیا مهم می‌باشد. در ادامه این مقاله به موضوع مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان از زوایای مختلف پرداخته می شود.

برای کار، تحصیل و به‌طور کلی زندگی و برقراری ارتباط با مردم در کانادا لازم است افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند زبان انگلیسی یا فرانسوی را در سطح قابل قبولی بلد باشند. یکی از مدارکی که برای پذیرش تحصیلی کانادا در دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا از طرف متقاضی باید ارائه شود مدرک معتبر زبان است زیرا دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور می‌بایست به زبان انگلیسی برای ارتباط و تحصیل تسلط کافی داشته باشند، اما در این میان برخی از دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا شرط ارائه‌ی مدرک زبان برای ورود دانشجو را ضروری ندانسته و دانشجویانی که از مهارت مناسب زبان انگلیسی برخوردار نباشند را هم پذیرش می‌کنند. در حقیقت گرفتن پذیرش از این دانشگاه ها امکان مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان را برای دانشجویان مهیا می کند.

در این مطلب قصد داریم تا به بررسی امکان تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان در مقاطع مختلف تحصیلی از مدارسِ تا دانشگاه بپردازیم.

شرایط تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

برای تحصیل در اکثر دانشگاه‌های کانادا لازم است دانشجوی متقاضی مدرکی ارائه کند تا نشان دهد به مهارت‌های زبان انگلیسی آشنا و به آن‌ها تسلط دارد. از معتبرترین آزمون‌های بین المللی زبان، آزمون‌های تافل و آیلتس است. همچنین معمول‌ترین نمره‌ی مورد پذیرش زبان بالای ۶ برای آیلتس یا ۷۰ برای تافل است که متناسب سیستم نمره‌دهی هر آزمون متغیر خواهد بود.

نکته: باید توجه داشت هر دانشگاه آیین‌نامه‌ی مستقلی دارد و برای اطلاع از مدارک آزمون زبان مورد پذیرش هر دانشگاه لازم است سایت دانشگاه مورد نظر بررسی گردد.

اما در این بین برخی دانشگاه‌ها و کالج‌ها دانشجویانی که زبان انگلیسی را به خوبی بلد نیستند نیز پذیرش می‌کنند. این دانشگاه‌ها معمولاً دوره‌های پیش نیاز زبان برای آموزش دانشجویان متقاضی را ارائه می‌دهند و امکان مهاجرت تحصیلی دانشجویان بدون مدرک زبان را مهیا می کنند. و بدین صورت دانشجویانی که قصد شرکت در کلاس‌های این دانشگاه‌ها را دارند لازم است این دوره‌ها را بگذرانند.

نکته‌ای که باید به آن توجه نمود این است که برای دریافت ویزای تحصیلی از سفارت کانادا ارائه‌ی مدرک زبان معتبر و مورد تأیید در برخی موارد می تواند در نتیجه ویزای دانشجویی کانادا تاثیر گذار باشد. متقاضیان تحصیل در کانادا زمانی که برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام می‌کنند در صورتی پذیرش تحصیلی بامدرک آیلتس همراه بوده، آن را نیز ارائه دهند . دانشجویان با شرایط زیر نیازی به ارائه مدرک زبان نداشته و می توانند برای تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان اقدام نمایند.

  • کمتر از هجده سال سن داشته باشد و برای تحصیل در مدارس اقدام کرده است.
  • افراد بالای ۱۸ سال که از دانشگاهی پذیرش گرفته باشند که مدرک زبان را ملزم و ضروری نمی‌داند و یا به صورت کاندشنال پذیرش گرفته باشند.

ودر ادامه به توضیح مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان و یا تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان در مقاطع و شرایط مختلف می‌پردازیم.

تحصیل در مدارس کانادا بدون مدرک زبان

تحصیل در مدارس کانادا یکی از درخواست های والدین جهت ادامه تحصیل فرزندشان در کانادا می باشد. این امر دلایل بسیاری دارد؛ تحصیل دانش آموزان در مدارس کانادا به والدین آن‌ها امکان گرفتن ویزای همراه را می‌دهد؛ همچنین سطح علمی مدارس کانادا بسیار خوب است و تحصیل دانش آموزان بین‌الملل در مدارس کانادایی شانس آن‌ها را برای پذیرش در دانشگاه‌های این کشور بالا می‌برد.

مهاجرتی تحصیلی و تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان برای دانش آموزان امکان پذیر است زیرا مدارس در صورت نیاز دانش‌آموز به مهارت بیشتر در زبان انگلیسی یا فرانسوی به برگزاری دوره‌های پیش نیاز اقدام می‌کنند. برای اعطای ویزای دانش آموزی نیز سفارت خانه شرط مدرک زبان برای دانش آموزان را ندارد اگرچه دانستن سطح متوسطی از زبان برای خود دانش آموز و تطبیق با محیط پیرامونش لازم است.

دانش آموزان از سن ۱۲ سال به بالا می‌توانند به تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان در مدارس کانادایی اقدام کنند اما برای دانش آموزان زیر ۱۲ سال لازم است یک قیم، مورد تأیید دولت قرار بگیرد.

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان برای دانش آموزان سنین پایین‌تر از ۱۷ سال راحت‌تر است و دانش آموزان بالای ۱۸ سال در بسیاری از موارد لازم است مدرک آیلتس با نمره‌ی ۵٫۵ یا نمره‌ی معادل آن را در دیگر آزمون‌ها ارائه کنند.

هرچه سن دانش آموز هنگام پذیرش در مدارس کانادا پایین‌تر باشد راحت‌تر مورد پذیرش تحصیلی قرار می‌گیرد اگرچه پیش از شروع ترم تحصیلی از دانش آموزان بین الملل آزمون تعیین سطح زبان گرفته می‌شود تا در صورت نیاز، برای رسیدن به سطح مطلوب، از دوره‌های پیش نیاز زبان بهره مند شوند. مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان در مقطع مدارس کانادا بسیار آسان تر از تحصیل در مقاطع کالج و دانشگاه ها می باشد.

تحصیل در دانشگاه‌های کانادا بدون مدرک زبان

برای تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) مسئله کمی سخت‌تر خواهد بود. دانشگاه‌های کانادا از اعتبار علمی بالایی برخوردارند و دانشجویان متقاضی برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا می‌بایست حداقل سطح زبان انگلیسی را بلد باشند زیرا در زمینه‌ی گرفتن ویزا و پذیرش از دانشگاه مدرک زبان بین المللی و معتبر از جمله مدارک مهم و دارای نقطه‌‌ی قوت برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی به شمار می‌رود.

با این حال دانشگاه‌هایی هستند که امکان تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان را برای دانشجویان فراهم می‌کنند. چنین دانشگاه‌هایی با ارائه‌ی دوره‌هایی موسوم به ESL که ویژه‌ی دانشجویان غیر انگلیسی زبان است، به دانشجویان کمک می‌کنند تا همگام با برنامه‌ی تحصیلی‌شان به فراگیری زبان انگلیسی نیز مشغول شوند.

اما نکته‌ حائز اهمیت این است که مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان و تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان در مقطع کارشناسی بسیار راحت‌تر از مقاطع تحصیلات تکمیلی یعنی ارشد و دکتری می‌باشد چرا که در مقطع کارشناسی امکان و شانس بیشتری وجود دارد تا دانشگاه‍ی با پذیرش بدون مدرک زبان یافت شود. البته در همین دانشگاه‌ها نیز به دانشجویان مورد نظر پذیرش مشروط داده می‌شود و پذیرش قطعی دانشجویان منوط به این می‌باشد که دوره‌ها و کورس‌های آمادگی زبان را با موفقیت پشت سر بگذارند.

به همین دلیل تحصیل در مقطع ارشد بدون مدرک زبان به نسبت سخت‌تر از کارشناسی است زیرا در اغلب دانشگاه‌های این کشور مدرک زبان معتبر با نمره‌ی بالا از پیش شرط‌های مهم در پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلی بالا به حساب می‌آید.

اما امکان تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان در مقطع ارشد غیر ممکن نیست و برخی از دانشگاه‌های کانادا با پذیرش مشروط دانشجویان ارشد نیز موافقت کرده و دانشجویان با گذراندن دوره‌های زبان دانشگاه می‌توانند با آغاز ترم، تحصیل خود را شروع کنند.

اما تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان برای مقطع دکتری امکان پذیر نخواهد بود زیرا مهم‌ترین شرط پذیرش دانشگاه‌ها برای مقطع دکتری، ارائه‌ی مدرک زبان معتبر است چون که برای پیدا کردن استاد راهنما و صحبت با او، مکاتبه با دانشگاه، صحبت به هنگام مصاحبه و … لازم است متقاضی از دانش کافی در زمینه‌ی زبان انگلیسی برخوردار باشد؛ به همین خاطر نمره‌ی مدرک زبان برای مقطع دکتری بالاتر از دیگر مقاطع هست و بهتر است دانشجویان متقاضی در مقطع دکتری توانایی‌های زبانی خود را بهبود بخشند.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی شرایط اپلای در دانشگاه های کانادا و استرالیا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


تحصیل در کالج های کانادا بدون مدرک زبان

کالج‌ها مؤسسات آموزشی هستند که معمولاً در مقاطع فوق دیپلم، لیسانس و معادل لیسانس اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنند. کالج‌ها بیش از آن‌که همچون دانشگاه‌ها پژوهش محور باشند بیشتر در راستای مهارت ‌افزایی و آموزش حرفه‌ای و آماده کردن دانشجویان برای ورود به بازار کار فعالیت دارند. همچنین کالج‌ها نسبت به دانشگاه‌ها ارزان‌تر بوده، پذیرش در آن‌ها آسان‌تر (بدون نیاز به آزمون) و بازه زمانی تحصیل در آن‌ها کمتر (بین ۶ ماه تا ۴ سال) می‌باشد.

با توجه به این تفاوت‌ها، تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان و گرفتن پذیرش از کالج‌ها بسیار راحت‌تر از دانشگاه‌ها می‌باشد. البته باید توجه داشت که مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان در تمامی کالج‌ها امکان‌پذیر نیست و متقاضی می‌بایست کالجی را پیدا کند که امکان تحصیل بدون مدرک زبان در آن برای دانشجویان متقاضی فراهم باشد.

البته برای تحصیل در کالج‌هایی که امکان تحصیل بدون مدرک زبان را دارند لازم است دانشجوی متقاضی پس از گرفتن پذیرش و ویزا، با گذراندن دوره‌های زبان در کشور کانادا سطح مهارت‌های زبانی خود را تقویت نماید چرا که بدون دانستن زبان نمی‌تواند به صورت رسمی به تحصیل بپردازد.

در بسیاری از مواقع کالج‌ها و دانشگاه‌ها خود به برگزاری کلاس و دوره برای آموزش زبان خواهند پرداخت یا با مراکز برگزارکننده‌ی دوره‌های زبان قرارداد می‌بندند و دانشجو با پرداخت شهریه‌ی این کلاس‌ها می‌تواند از خدمات آن‌ها بهره‌مند شود؛ اما در صورتی که خود کالج محل تحصیل دوره‌های آموزش زبان را نداشت دانشجو می‌تواند در یکی از مراکز آزاد ارائه‌دهنده‌ی آموزش زبان به غیر انگلیسی زبانان به فراگیری زبان بپردازد. در کانادا بیش از ده‌ها مؤسسه برای ارائه‌ی دوره‌های آموزش زبان فرانسوی و انگلیسی وجود دارد.

مزایای تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

برای مهاجرت تحصیلی و تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان راه‌هایی وجود دارد و برخی موسسه‌های آموزشی در مقطع کارشناسی دانشجویانی را می‌پذیرند که مدرک زبان ندارند اما در نهایت تنها پس از گذراندن دوره‌های زبان در کانادا خواهند توانست تحصیلات خود را به صورت رسمی آغاز کنند.

یکی از مزایای گرفتن مدرک زبان داخل کانادا این است که متقاضی با فرهنگ و سبک زندگی در کانادا بیشتر مأنوس می‌گردد زیرا به طور مستقیم در آن سرزمین زبان انگلیسی یا فرانسوی را می‌آموزد. همچنین هر کشور انگلیسی زبان لهجه، اصطلاحات و کاربردهای زبانی ویژه‌ی خود را دارد و یادگیری زبان در همان کشور باعث می‌شود که بهتر با لهجه و زبان بومی آن کشور آشنا شد.

از دیگر مزایای یادگیری زبان در کشور کانادا این است که مدت زمان یادگیری بسیار کوتاه‌تر از بازه زمانی یادگیری آن زبان در کشوری مثل ایران است چون که با قرار گرفتن در محیطی که همه انگلیسی (یا فرانسوی) صحبت می‌کنند باعث می‌شود تا ذهن سریع‌تر به زبان مقصد عادت نماید.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مشاور رسمی  موسسه یوکن در خصوص نحوه اپلای دانشجویی در یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

مراحل درخواست ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

برای تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان متقاضی می‌بایست پس از انتخاب دانشگاه، کالج یا مدرسه مورد نظر بر اساس آن‌چه که پیشتر گفته شد، برای اخذ پذیرش از سوی دانشگاه اقدام نماید. برای این کار متقاضی مهاجرت تحصیلی مدارک و مستندات لازم را (طبق آنچه که در سایت موسسه مورد نظر ذکر شده) تهیه و برای موسسه مورد نظر ارسال می‌کند، مسئولین پذیرش مستندات را مورد بررسی قرار داده و در صورت موافقت، نامه پذیرش تحصیلی کانادا را برای متقاضی ارسال می‌کنند. متقاضی پس از دریافت نامه پذیرش آن را به همراه دیگر مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان، به سفارت تحویل داده و منتظر می‌شود تا پروسه و اقدامات صدور ویزای تحصیلی انجام گیرند.

با توجه به حساسیت اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی کانادا، متقاضیان باید در این مسیر از افراد با تجربه و متخصصین این امر مشاوره بگیرند. یکی از گزینه های مطمئن در این خصوص مشاوره با وکلای رسمی مهاجرت کانادا در موسسات اعزام دانشجو به کانادا می باشد. مشاور رسمی موسسه مهاجرت یوکن انواع خدمات مشاوره، پذیرش و ویزای دانشجویی کانادا را ارائه می نماید.

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن در اخذ پذیرش تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

موسسه مهاجرتی یوکن کانادا UCAN IMMIGRATION SERVICES تحت نظارت خانم نازنین بیتاژیان مشاور رسمی مهاجرت کانادا، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا و استرالیا، فعالیت می کند.

موسسه مهاجرتی یوکن با دو دفتر مهاجرتی ثبت شده در کانادا و استرالیا و با سال ها تجربه در خصوص اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی، اخذ بورسیه تحصیلی، انجام پرونده های مهاجرتی و اقامتی، ویزای سرمایه گذاری، ویزای استارتاپ، ویزای هنرمندان، ویزای ورزشکاران، جاب آفر کانادا، خدمات دریافت پاسپورت، ویزای توریستی و کارت پی آر PR ، آماده ارائه خدمات مشاوره تحصیلی در مقاطع تحصیلی مدارس تا تحصیلات تکمیلی و نگارش انگیزه نامه تحصیلی کانادا، استادی پلن و غیره می باشد. متقاضیان می توانند جهت آگاهی از شرایط خود برای برنامه های مهاجرتی و اقامتی، با مشاور رسمی مهاجرت این مجموعه مشاوره آنلاین داشته باشند.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور رسمی مهاجرت  موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی کانادا می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور  رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

آیا ارائه مدرک زبان برای درخواست ویزای دانشجویی اجباری است؟

خیر، در مواردی که متقاضی مدرک زبان دارد، پیشنهاد می شودجهت مدارک تکمیلی ارائه نماید. در مواردی از قبیل پذیرش تحصیلی به صورت کاندشنال اصولا” نیازی به ارائه مدرک زبان نمی باشد.

آیا تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان امکان پذیر است ؟

بله، برخی ازکالج ها و دانشگاه های کانادا به صورت مشروط و بدون نیاز به مدرک زبان آیلتس، پذیرش تحصیلی ارائه می کنند.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

چطور وقت سفارت کانادا بگیریم؟
چطور وقت سفارت کانادا بگیریم؟
مدارس شبانه روزی کانادا ؛ شرایط ثبت نام و هزینه ها
مدارس شبانه روزی کانادا ؛ شرایط ثبت نام و هزینه ها