کانادا

اعزام دانشجو به کانادا

اعزام دانشجو به کانادا ؛ راهنمای کامل شرایط و مراحل

اعزام دانشجو به کانادا یکی از موضوعات مورد بحث متقاضیان تحصیل در این کشور می باشد. بسیاری از دانشگاه ‌های استرالیا طبق رده ‌بندی QS، شانگهای و … جزء دانشگاه‌ های برتر جهان قرار دارند. همین موضوع به‌ تنهایی کافی است تا هزاران نفر از سراسر جهان مشتاق تحصیل در کانادا باشند و برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنند. مراکز مختلفی در زمینه اعزام دانشجویان به کانادا در رشته ‌های مختلف فعالیت می ‌کنند. اگر چه اخذ ویزای دانشجویی در هیچ شرایطی و توسط هیچ شخص و یا موسسه های قابل پیش بینی و تضمینی نمی باشد، ولی مشاوره و استفاده از موسسه های مجاز اعزام دانشجوی به کانادا می تواند تا حدی شانس دستیابی به نتیجه مطلوب در این مسیر را افزایش دهد. همچنین موسسه اعزام دانشجو به کانادا با توجه به شناخت و تجربه ای که در این حوزه دارد، امکان گرفتن پذیرش تحصیلی در کانادا و درخواست ویزا را در مدت زمان کمتری میسر می کند. برای آشنایی بیشتر با شرایط اعزام دانشجو به کانادا هزینه، هزینه اعزام دانشجو به کانادا، مدارک مورد نیاز موسسات اعزام دانشجو به کانادا در تهران تا انتهای این مقاله با ما باشید.

در سال های اخیر شمار متقاضیان مهاجرت به کانادا با افزایش قابل توجهی همراه بوده است.  به همین دلیل بهتر است قبل از صحبت درباره موسسه های اعزام دانشجو به کانادا شرح مختصری درباره این کشور ارائه شود. کانادا با مساحتی بیش ‌از نه میلیون کیلومترمربع به‌ لحاظ وسعت، دومین جایگاه در جهان بعد از روسیه را از آن خود کرده ‌است. البته بخش بزرگی از این کشور به دلیل شرایط نامساعد جوی (سرمای شدید و یخ‌ زدگی) خالی ‌از سکنه است. به ‌لحاظ جمعیتی نیز ۳۸ میلیون نفر در کانادا زندگی می کنند. طبق رده‌ بندی جهانی کشورها از نظر جمعیت، کانادا رتبه سی ‌ام را از آن خود کرده‌ است. لحاظ کردن وسعت بالا در کنار جمعیت ۳۸ میلیونی این کشور، کم بودن جمعیت کانادا و داشتن پتانسیل برای ورود مهاجران را نشان می ‌دهد. با توجه به این موضوع در سال‌ های اخیر کانادا سیاست ‌های خود را مبنی ‌بر جذب حداکثری مهاجران قرار داده ‌است. به‌ همین دلیل اداره مهاجرت کانادا برنامه‌ های مختلفی برای جذب مهاجران از سراسر جهان ارائه می کند. یکی از این موارد اعطای ویزای تحصیلی برای اعزام دانشجو به کانادا است.

مراحل اعزام دانشجو به کشور کانادا

کانادا سیستم آموزشی باکیفیت، مطلوب و استانداردی را در اختیار دانش ‌آموزان و دانشجویان داخلی و بین‌ المللی قرار داده ‌است. دلیل تقاضای بسیار برای تحصیل در این کشور در مقاطع مختلف تحصیلی و مشاوره با موسسه های اعزام دانشجو به کانادا در تهران، به ‌همین موضوع باز می‌ گردد. تایید این ‌موضوع نتیجه‌ حاصل از نظرسنجی‌ های انجام ‌شده برای رده‌ بندی کشورهای برتر در جهان برای ادامه تحصیل (سال ۲۰۲۰) است. طبق این رده ‌بندی، رتبه سوم به کانادا اختصاص دارد. فرایند اعزام دانشجویان به کانادا در سال ۲۰۲۲، در ۴ مرحله خلاصه ‌شده است. در مرحله اول مدارک لازم برای اعزام دانشجو به کانادا از قبیل مدرک تحصیلی، زبان انگلیسی یا فرانسوی، ریز نمرات، گواهی تمکن مالی و … توسط موسسه های مجاز اعزام دانشجو به کانادا مورد بررسی قرار می ‌گیرد. سپس شرایط دانشگاه‌ ها ارزیابی و بهترین و مناسب ‌ترین گزینه متناسب با شرایط متقاضی انتخاب می ‌شود. البته می ‌توان این کار را به ‌صورت فردی و مستقل از مؤسسه ‌های مجاز اعزام دانشجو به کانادا انجام داد. اما این کار بنابه دلایلی توصیه نمی شود.

واقعیت این است که قوانین و مقررات مهاجرتی کشور کانادا به‌ صورت دائم تغییر می کند. مؤسسه اعزام دانشجو به کانادا به‌ صورت منظم بروزرسانی اطلاعات خود را انجام می دهد. اما افراد عادی کمتر از این تغییرات مطلع می‌ شوند. در این شرایط امکان بروز اشتباه و مشکل در فرایند اخذ ویزای تحصیلی و رد درخواست بسیار زیاد است. ارسال درخواست به دانشگاه برای گرفتن پذیرش در مرحله بعد قرار دارد. متقاضی در صورت دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه موردنظر می ‌تواند برای درخواست ویزای تحصیلی اقدام کند. اعزام دانشجویان به کانادا مرحله پایانی این فرایند است. بر اساس رتبه ‌بندی کشور کانادا ده دانشگاه برتر این کشور بریتیش کلمبیا، آلبرتا، آلبرتا، مک گیل، واترلو، سیمون فارلر، کلگری، مک مستر، مونترال و یورک نام دارد. طبق رده ‌بندی ‌های بین المللی نیز این دانشگاه ها جزء ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

مدارک لازم برای اعزام دانشجو به کانادا

مدارک لازم برای اعزام دانشجو به کشور کانادا در دو بخش پذیرش و اخذ ویزا خلاصه می ‌شوند. متاسفانه برخی از افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی نمی توانند مدارک مورد نیاز برای اعزام دانشجو به کانادا را تکمیل کنند.  ارائه گواهی پذیرش در دانشگاه از اولین مدارک لازم برای اعزام دانشجو به کانادا است. به‌ همین‌ منظور باید مدارک موردنظر به صورت فردی یا توسط مؤسسه اعزام دانشجو به کانادا برای دانشگاه مقصد ارسال شود. گذرنامه، مدرک معتبر تحصیلی (متناسب با مقطع)، ریز نمرات سه سال پایانی تحصیل، مدارک هویتی، عکس و مدرک زبان معتبر باید ضمیمه فرم درخواست تحصیل باشد. در صورت تأیید درخواست و صدور فیش پرداخت شهریه، واریز آن ضرورت دارد. تنها در صورت پرداخت شهریه و ارائه فیش پرداختی گواهی پذیرش نهایی برای متقاضی صادر می ‌شود. در آخرین بروزرسانی های صورت ‌گرفته در قوانین و مقررات مهاجرتی، مدارک لازم برای اخذ ویزا و اعزام دانشجویان به کانادا در موارد زیر خلاصه ‌شده است:

  • عکس
  • مدارک هویتی
  • گذرنامه معتبر
  • نامه تمکن مالی تحصیلی
  • گواهی سلامت
  • بیمه مسافرتی
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدرک تحصیلی معتبر
  • نامه پذیرش از دانشگاه یا مؤسسات معتبر تحصیلی در کانادا
  • مدارک مبنی ‌بر انگیزه فرد برای بازگشت به کشور مبدا از قبیل سند املاک و دارایی

توجه به این نکته حائز اهمیت است که در صورت تمایل به تحصیل در استان‌ های فرانسوی ‌زبان کانادا، دریافت و ارائه گواهی CAQ (Quebec Acceptance Certificate) از وزارت مهاجرت استان کبک کانادا الزامی است. برای صدور این گواهی ۱۱۶ دلار کانادا از متقاضی اخذ می شود که غیر قابل استرداد است. برای دریافت این گواهی ارائه نامه پذیرش از دانشگاه، تصویر تمامی صفحات گذرنامه، گواهی تمکن مالی و تکمیل و امضای فرم‌ ها ضرورت دارد. در صورت نا آشنایی با فرآیند دریافت این گواهی بهتر است کار به مؤسسه اعزام دانشجو به کانادا سپرده شود.

اعزام دانشجو به کانادا در مقاطع مختلف تحصیلی

اعزام دانشجویان به کانادا مورد توجه بسیاری از مؤسسات مهاجرتی در سراسر جهان قرار دارد. زیرا بسیاری از دانشگاه‌ های معتبر جهان در کانادا واقع‌ شده است. از طرفی آموزش ‌هایی مطابق با استانداردهای بین ‌المللی در اختیار دانشجویان این دانشگاه‌ ها و سایر موارد قرار می ‌گیرد. همچنین تنوع رشته‌ های دانشگاهی در کانادا بسیار زیاد است و متقاضیان می ‌توانند در هر زمینه ‌ای مشغول به تحصیل شوند. بازار کار مناسب بعد از پایان تحصیل، نرخ پایین بیکاری و امکان تبدیل ویزای موقت به دائم نیز موجب گسترش اعزام دانشجویان  به کانادا در سرتاسر جهان شده ‌است. دانشگاه‌ های کانادا در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ‌ارشد و دکترا پذیرای دانشجویان بین‌ المللی هستند. شرایط و مدارک لازم برای ورود به هر یک از این مقاطع با دیگری تفاوت دارد.

اعزام دانشجو به کانادا در مقطع کارشناسی

تحصیل دانشجو در مقطع کارشناسی و در تمامی دانشگاه های کشور کانادا امکان‌ پذیر است. داشتن مدرک دیپلم دوازده ‌ساله از شرایط اعزام دانشجو به کانادا در این مقطع است. همچنین متقاضیان ملزم به ارائه ریز نمرات ۳ سال پایانی تحصیل هستند. همچنین ارائه مدرک زبان معتبر (آیلتس ۶ یا معادل آن در سایر آزمون ‌ها) ضروری است. در صورت اعزام دانشجو به کشور کانادا در مقطع کارشناسی، مهلت ویزای اعطا شده ۴ ساله است. زیرا دوره کارشناسی‌ در کانادا ۴ سال به طول می‌ انجامد. از مزایای تحصیل در دوره کارشناسی کانادا می‌ توان به‌ همراه داشتن همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال اشاره کرد. به‌ همین‌ منظور باید برای افراد مدنظر ویزای همراه درخواست شود. همچنین متقاضیان می ‌توانند برای کمک به هزینه‌ های تحصیل خود به ‌صورت پاره‌ وقت به کار و فعالیت بپردازند. مدت ‌زمان مجاز برای کار پاره ‌وقت، ۲۰ ساعت در هفته است. اداره مهاجرت کانادا برای اعطای ویزای تحصیل در مقطع کارشناسی شرایط سنی را لحاظ می ‌کند. معمولاً افراد تا سن ۲۵ سالگی فرصت تحصیل در دوره کارشناسی دانشگاه کانادا را پیدا می ‌کنند. البته افرادی که سن آن ها در این بازه نمی باشد نیز می توانند با ارائه استادی پلن قوی شانس خود را برای دریافت ویزا امتحان کنند.

بیشتر بخوانید: بورسیه تحصیلی کانادا ۲۰۲۲ | شرایط و مدارک آن

اعزام دانشجو به کانادا در مقطع کارشناسی ‌ارشد

دانشجویان بین ‌المللی می‌ توانند در مقطع کارشناسی ‌ارشد رشته ‌های مختلف در دانشگاه ‌های کانادا پذیرش شوند. شرایط اعزام دانشجو به کانادا در این مقطع، داشتن مدرک دیپلم دوازده‌ ساله و مدرک کارشناسی از یک دانشگاه معتبر است. مدرک زبان معتبر (آیلتس ۵/۶ یا معادل آن در سایر ازمون ‌ها) از دیگر لازمه های پذیرش به شمار می روند. در صورت عدم ارائه مدرک زبان معتبر شانس متقاضی برای پذیرش و اعطای ویزای تحصیلی کاهش می ‌یابد. گاهی اوقات متقاضیان دارای مدرک زبان ناکافی توسط بعضی دانشگاه ها و به‌ شرط شرکت در کلاس ‌های آمادگی زبان انگلیسی یا فرانسوی پیش ‌از آغاز کلاس‌ ها پذیرفته می ‌شوند. دانشجویان مقطع کارشناسی ‌ارشد کانادا می ‌توانند برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود ویزای همراه کانادا بگیرند. همراهان در طول مدت اقامت از امکاناتی چون کار تمام ‌وقت و تحصیل برخوردار هستند. اما متقاضی اصلی در طول مدت تحصیل تنها مجاز به کار پاره‌ وقت (۲۰ ساعت در هفته) ‌است. معمولاً سن مجاز برای مقطع کارشناسی ‌ارشد تا ۳۲ سال در نظر گرفته می ‌شود. افرادی که سن آن ها از این محدوده سنی بالاتر می باشد نیز همچنان می توانند با ارائه استادی پلن قوی شانس خود را در این خصوص امتحان نمایند.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی شرایط مختلف اعزام دانشجو به کانادا در پیج اینستاگرام موسسه مهاجرتی کانادا یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


اعزام دانشجو به کانادا در مقطع دکترا

فارغ ‌التحصیلان کارشناسی ‌ارشد واجد شرایط می ‌توانند برای تحصیل در مقطع دکترای کانادا درخواست دهند. مدت ‌زمان تحصیل در این دوره بسته به نوع رشته و دانشگاه متفاوت و بین ۲ الی ۵ سال متغیر است. از مهم ‌ترین شرایط اعزام دانشجو به کانادا در مقطع دکترا می‌ توان به مدرک زبان با حداقل نمره ۷ یا معادل آن در سایر آزمون‌ ها اشاره کرد. همچنین داشتن استاد راهنما در دانشگاه مقصد ضرورت دارد. متقاعد کردن استاد راهنما برای پذیرش دانشجو در صورت ارائه رزومه‌ علمی پژوهشی قوی کار چندان دشواری نیست. دانشجویان مقطع دکترا می ‌توانند برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ ساله خود ویزای همراه بگیرند. کار تمام ‌وقت و تحصیل برای همراهان بلامانع است. اما دانشجوی دکترا تنها می ‌تواند به‌ صورت پاره‌ وقت مشغول به کار شود. تحصیل در مقطع دکترا همچون کارشناسی و کارشناسی ‌ارشد نیازمند پرداخت هزینه است. اما افراد برخوردار از بورسیه مشمول دریافت کمک ‌هزینه تحصیلی می ‌شوند. تقاضای زیادی از سراسر جهان برای دریافت بورسیه‌ های تحصیلی کانادا وجود دارد. به ‌همین دلیل فضا کاملاً رقابتی است و تنها افراد دارای سابقه علمی و پژوهشی ممتاز می ‌توانند به آن دست پیدا کنند. این بورسیه ‌ها در دانشگاه‌ های دولتی و خصوصی کانادا ارائه ‌شده هر یک از ایالت ‌ها قوانین و مقررات خاص خود را در این زمینه دارند. برای آگاهی دقیق از بورسیه های ارائه شده بهتر است از خدمات مؤسسه های مجاز اعزام دانشجو به کانادا استفاده شود.

بیشتر بخوانید: تحصیل در کانادا ۲۰۲۲ + شرایط پذیرش و هزینه ها

هزینه اعزام دانشجو به کانادا

یکی از نگرانی های دانشجویانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، در ارتباط با هزینه اعزام دانشجو به کانادا است. اگرچه هزینه های تحصیل در کانادا در مقایسه با کشورهایی چون آمریکا، انگلیس کمتر است. اما به هر حال کانادا یکی از کشورهای گران ‌قیمت به ‌لحاظ هزینه تحصیل به شمار می رود. در نتیجه تمکن مالی کافی برای تامین هزینه ‌های زندگی و تحصیل از شرایط اعزام دانشجو به کانادا است. البته برای محاسبه تمکن مالی تحصیلی در نظر گرفتن هزینه‌ های تحصیل به ‌تنهایی کافی نیست. بلکه هزینه های زندگی از قبیل خوراک، پوشاک، مسکن، حمل ‌و نقل و انرژی نیز در برآورد هزینه‌ ها منظور می شود. هزینه ‌اعزام دانشجو به کانادا ثابت نیست. بلکه به پارامترهای مختلفی چون دانشگاه محل تحصیل، شهر محل زندگی، رشته تحصیلی و مقطع موردنظر بستگی دارد. علاوه ‌براین، بومی یا بین‌ المللی بودن دانشجو نیز در هزینه‌ های تحصیل مؤثر است. به طوری که شهریه کمتری از دانشجویان بومی برای ورود به دانشگاه اخذ می شود. میانگین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ۳۲۰۱۹ دلار کانادا است. اما بسته به رشته تحصیلی افزایش یا کاهش می یابد.

هزینه بعضی رشته ‌ها از قبیل دامپزشکی (۶۵۵۷۶)، دندانپزشکی (۵۷۰۲۰)؛ پزشکی (۳۸۰۷۵۱) و داروسازی (۴۰۷۳۶) بیشتر از سایرین است. رشته‌ های انسانی و هنری نیز در بین رشته ‌های دوره لیسانس، کمترین شهریه را به خود اختصاص داده ‌اند. در مقطع فوق‌ لیسانس هزینه تحصیل در مقایسه با دوره لیسانس کمتر است. هزینه کمتر به طول کمتر دوره فوق ‌لیسانس نسبت داده می ‌شود. این ‌موضوع برای دوره دکترا نیز صدق می کند. میانگین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی‌ ارشد ۱۹۲۵۲ دلار کانادا ‌است. بیشترین شهریه در مقطع کارشناسی ارشد به رشته MBA اجرایی (۵۵۵۷۸ دلار کانادا) اختصاص دارد. رشته‌ های پزشکی و فنی مهندسی نیز در رده ‌های بعد قرار گرفته اند. ارزان ‌ترین دانشگاه ‌های کانادا شامل مموریال نیوفاندلند، رجانیا، رویال رودز، ساسکاچوان و اتاباسکا است. معمولاً شهریه دانشگاه‌ ها در شهرهای بزرگ و پرجمعیت کانادا از قبیل تورنتو و مونترال بیشتر از شهرهای کم جمعیت است. برای کسب اطلاعات بیشتر با هزینه های ویزای تحصیلی مراجعه به مؤسسه های مجاز اعزام دانشجو به کانادا ضرورت دارد.

کاریابی در کانادا در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به معرفی نحوه پیدا کردن کار در کانادا در کانال یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

بهترین زمان برای اعزام دانشجو به کانادا

برخی از افراد به اشتباه فکر می کنند که اعزام دانشجو به کانادا در هر بازه زمانی امکان پذیر است. در حالی که اعزام دانشجویان به کانادا در هر زمان ممکن نیست. بلکه باید طبق زمان ‌بندی‌ های تعیین ‌شده از سوی دانشگاه مقصد انجام شود. دانشگاه ‌های کانادا معمولا دو بازه زمانی را برای ورود دانشجویان بومی و بین ‌المللی در نظر می گیرند و دانشجویان باید در آن بازه زمانی اقدام کنند. ورود دانشجویان به دانشگاه های کانادا در ماه سپتامبر و ژانویه انجام می شود. دانشجویانی که  توانایی قابل ‌قبول در زبان انگلیسی یا فرانسوی (بسته به محل تحصیل) دارند، می ‌توانند یک ماه زودتر از شروع ترم وارد خاک کانادا شوند. اما افرادی که موفق به ارائه گواهی زبان معتبر و قابل‌ قبول نشده ‌اند باید زودتر از موعد مقرر وارد کانادا شوند. دلیل این موضوع شرکت در کلاس‌ های آمادگی زبان انگلیسی است. درغیر اینصورت فرد مجوز شرکت در کلاس ‌های دانشگاهی را پیدا نخواهد کرد. البته زمان دقیق ورود دانشجویان بین ‌المللی در این شرایط به ‌طور دقیق مشخص نیست. بلکه به برنامه کلاس های آموزشی زبان بستگی دارد. در رابطه با این موضوع بهتر است با وکلای مهاجرتی در مؤسسه‌ های مجاز اعزام دانشجو به کانادا مشورت شود. مشاورین یوکن آماده ارائه مشاوره‌ های لازم جهت ارائه مشاوره لازم در ارتباط با بهترین زمان برای اعزام دانشجو به کانادا هستند.

آیا گرفتن ویزای همراه برای اعزام دانشجو به کانادا موجب رد درخواست می شود؟ بعضی افراد خواهان این هستند که خانواده خود را از بدو سفر همراه داشته باشند. باید توجه داشت که درخواست این چنینی شانس رد شدن ویزای تحصیلی را به میزان چشمگیری افزایش می‌ دهد. در بهترین حالت ابتدا دارنده ویزای تحصیلی وارد کانادا می شود و سپس همراهان در ادامه به متقاضی اصلی ملحق می شوند.

دریافت مشاوره برای تحصیل در رشته معماری در کانادا از موسسه مهاجرتی یوکن

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل یکی از راه های مهاجرت به کانادا است. با توجه به فرآیند پیچیده مهاجرت، افرادی که تصمیم به مهاجرت دارند باید از افراد متخصص در این حوزه مشاوره دریافت کنند. یکی از خدمات موسسه مهاجرتی یوکن، اعزام دانشجو به کانادا در تهران است. موسسه مهاجرتی یوکن با سال ها تجربه در حوزه مهاجرت به کانادا، مسیر اعزام دانشجو به کانادا را تسهیل بخشیده است. این مجموعه تحت نظارت مشاور رسمی مهاجرتی است.  شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با مشاورین یوکن از طریق شماره‌ های درج شده در سایت با ما تماس بگیرد.

از دیگر خدمات موسسه یوکن شامل : مشاوره پذیرش تحصیلی ، درخواست ویزای تحصیلی کانادا، ویزای مولتی ۵ ساله، ویزای سرمایه گذری، ویزای کاری کانادا، ویزای پزشکان و پرستاران کانادا، مهاجرت کای به کانادا و مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج و … می باشد. متقاضیان مهاجرت به کانادا برای تحصیل می توانند جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاورین ما از طریق تلفن های موجود در وب سایت با ما در تماس باشند.

این موسسه به شماره ۲۲۷۴۳۸۸۷۸۶ تحت عنوان UCAN IMMIGRATION SERVICES در کانادا به ثبت رسیده است. مشاور رسمی مهاجرت کانادا خانم نازنین بیتازیان، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا، عضو رسمی شورای سیاست گذاری و نظارت بر مشاوران مهاجرت کانادا با شماره عضویت R531751، آماده ارائه مشاوره و پاسخگویی به سوالات متقاضیان پذیرش تحصیلی و ویزای دانشجویی کانادا می باشد.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
جهت رزرو وقت مشاوره آنلاین با مشاور  مهاجرت کانادا خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

در صورتی که این مقاله مناسب شرایط شما نمی باشد می توانید جهت بررسی دیگر ویزاهای کانادا ، با استفاده از کلید واژه نوع موضوع موردنظر + یوکن ،در گوگل مستقیما” به مقاله مربوطه در وب سایت مهاجرت یوکن هدایت شوند. به عنوان مثال : مهاجرت کاری کانادا یوکن، موسسه اعزام دانشجو یوکن، شرایط اعزام دانشجو به کانادا یوکن، اعزام دانشجو به کانادا در تهران یوکن، اقامت کانادا یوکن، مهاجرت کانادا یوکن، ویزای کانادا یوکن

سوالات متداول در خصوص اعزام دانشجو به کانادا

از آن جایی که اعزام دانشجو به کانادا دارای پروسه پیچیده ایی است، سوالات بسیار زیادی نیز در این زمینه مطرح می‌ شود. در ادامه به پرتکرارترین سوالات در زمینه اعزام دانشجو به کانادا در ادامه پاسخ داده شده است:

اعزام دانشجویان به کانادا چه مزایایی دارد؟

زندگی و تحصیل در کشور مدرن و توسعه یافته، برخورداری از سیستم آموزشی پیشرفته و استاندارد مطابق شاخصه های بین‌المللی، تحصیل به زبان انگلیسی و فرانسه، همراه داشتن اعضای خانواده و مجوز کار پاره‌ وقت از مزایای اعزام دانشجو به کانادا و تحصیل در این کشور است.

آیا برای اعزام دانشجو به کانادا ارائه گواهی تمکن مالی ضرورت دارد؟

بله، تحصیل در کانادا رایگان نیست. از طرفی کانادا جزء کشورهای گران‌ قیمت به‌ لحاظ هزینه‌ های زندگی بشمار می ‌رود. دولت کانادا توانایی متقاضیان برای تامین هزینه‌ های زندگی و تحصیل را با گواهی تمکن مالی می سنجد. به‌ همین دلیل ارائه این گواهی برای دریافت ویزای تحصیلی ضروری است.

آیا بعد از اعزام دانشجویان به کانادا می‌توان اقامت موقت خود را به دائم تبدیل کرد؟

بله، بعد از اعزام دانشجو به کانادا و اتمام تحصیل به مدت سال فرصت برای یافتن شغل مناسب به متقاضی داده می شود. دارنده ویزای تحصیلی در صورت یافتن شغل تمام ‌وقت و پرداخت مالیات به مدت ۳ سال به اقامت دائم کانادا (PR) دست پیدا می ‌کند.

در صورت اعزام دانشجو به کانادا ویزای همراه به چه کسانی تعلق می ‌گیرد؟

متقاضیان می ‌توانند در صورت تمایل برای همسر و فرزندان کمتر از ۱۸ سال خود ویزای همراه بگیرند.

آیا اعزام دانشجو به کانادا بدون مدرک زبان انگلیسی امکان ‌پذیر است؟

پاسخ این سوال بسته به دانشگاه موردنظر برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف متفاوت است. بعضی دانشگاه ‌ها ارائه مدرک زبان معتبر را جزء اصلی ترین شرایط اعزام دانشجویان به کانادا در نظر می گیرند. اما بعضی دیگر در صورت مواجه شدن با متقاضیان بدون مدرک زبان انگلیسی آنها را ملزم به شرکت در کلاس ‌های آموزش زبان انگلیسی یا فرانسوی (پیش ‌از آغاز تحصیل) می ‌کنند.

کدام دانشگاه ‌ها برای اعزام دانشجو به کانادا مناسب ‌تر هستند؟

بعضی دانشگاه ‌های کانادا طبق رده‌ بندی ‌های بین‌ المللی جزء ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند. طبیعتاً پذیرش و تحصیل در دانشگاه‌ها این فرصت بی ‌نظیری را در اختیار دانشجویان قرار می ‌دهد. تورنتو، بریتیش کلمبیا و آلبرتا از جمله این موارد بشمار می ‌روند.

اعزام دانشجو به کانادا در چه شرایطی رایگان است؟

تنها در صورت برخورداری از بورسیه‌ های تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا می ‌توان به‌ صورت رایگان در کانادا تحصیل ‌کرد. البته دریافت این بورسیه‌ ها بسیار دشوار و نیازمند معدل بالا و مقالات بین ‌المللی معتبر است.

آیا برای اعزام دانشجویان به کانادا محدودیت سنی وجود دارد؟

بله؛ بهترین شرایط اعزام دانشجو به کانادا از نظر سنی بسته به مقطع متفاوت و بین ۱۸ الی ۳۲ سال متفاوت است. شانس افراد با سنین بالاتر از بازه مذکور برای دریافت ویزای تحصیلی کمتر از سایرین است.

آیا گرفتن ویزای همراه برای اعزام دانشجو به کانادا موجب رد درخواست می شود؟

بعضی افراد خواهان این هستند که خانواده خود را از بدو سفر همراه داشته باشند. باید توجه داشت که درخواست این چنینی شانس رد شدن ویزای تحصیلی را به میزان چشمگیری افزایش می‌ دهد. در بهترین حالت ابتدا دارنده ویزای تحصیلی وارد کانادا می شود و سپس همراهان در ادامه به متقاضی اصلی ملحق می شوند.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

راهنمای کامل تحصیل و مهاجرت مهندسی معماری در کانادا
راهنمای کامل تحصیل و مهاجرت مهندسی معماری در کانادا
واحد پول کانادا چیست ؛ معرفی واحد پولی کشور کانادا
واحد پول کانادا چیست ؛ معرفی واحد پولی کشور کانادا