کانادا

مدارس شبانه روزی کانادا

مدارس شبانه روزی کانادا ؛ شرایط ثبت نام و هزینه ها

مهاجرت برای تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا یکی از متداول‌ترین درخواست‌ها از سوی متقاضیان تحصیل در مدارس این کشور می‌باشد زیرا علاوه بر امکانات بسیار خوبی که در حوزه تحصیل از سوی دولت این کشور و موسسه‌های آموزشی برای دانش آموزان فراهم شده، تحصیل در این مدارس به خصوص برای افرادی که از کشورهای دیگر به کانادا مهاجرت کرده‌اند، نسبت به مدارس روزانه مزیت‌های بسیاری دارد. تصمیم گیری درباره محل تحصیل فرزندان یکی از دغدغه‌های بسیار مهم پدر و مادر به شمار می‌رود چون که نه تنها آینده تحصیلی بلکه تمام زندگی آینده فرزند در گرو این انتخاب خواهد بود و می‌بایست با در نظر گرفتن بسیاری از نکات برای شکل گیری آینده‌ی بسیار خوب، انتخاب درست و عاقلانه‌ای کرد. در ادامه قصد داریم برای کمک به پدر و مادر در راستای انتخاب درست محل تحصیل برای فرزندان به معرفی مدارس شبانه روزی کانادا از محبوب‌ترین مدارس در میان دانش آموزان بین المللی، شرایطی که برای ثبت نام در آن‌ها در نظر گرفته شده، مزایایی که سبب شده‌اند این مدارس از بهترین مدارس برای تحصیل به شمار بروند، هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا، لیست مدارس شبانه روزی کانادا و مواردی از این دست بپردازیم.

البته بیش از هر چیزی لازم است گفته شود که در همه‌ی مدارس شبانه روزی کانادا خدمات آمورشی به صورت تمام وقت ارائه نمی‌شوند و در برخی از آن‌ها دانش آموزان تنها پنج روز در هفته آموزش می‌بینند و آخر هفته‌ها را می‌تواند برای استراحت در کنار خانواده خود در خارج از محیط مدرسه بگذراند.

همچنین این مدارس انواع مختلفی دارند و دانش آموز بر اساس شرایط و علایق خود می‌تواند برای اخذ پذیرش از هر یک اقدام کند. به عنوان مثال دانش آموزی علاقمند به رشته هنر است او می‌تواند مدرسه‌ای را که به شکل ویژه در این حوزه فعالیت می‌کند انتخاب نماید و یا دانش آموزی تحصیل در محیط مختلط را نمی‌پسندد او نیز قادر خواهد بود برای مدارسی که مختلط نیستند درخواست دهد.

مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا

امروزه تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا به ویژه در میان دانش آموزان خارجی محبوبیت بسیاری کسب کرده است به گونه‌ای که عده‌ی زیادی سالانه از کشورهای مختلف جهان برای اخذ پذیرش از این مدارس درخواست می‌دهند. بدون شک این محبوبیت تنها به سبب وجود امکانات خوب آموزشی نیست و عوامل دیگری در این امر دخیل می‌باشند. در ادامه به برخی از این عوامل که مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی به شمار می‌روند اشاره خواهد شد.

  • هزینه پایین تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا

از مهم‌ترین مزایا، هزینه پایین تحصیل در این مدارس نسبت به مدارس هم سطح در کشورهای پیشرفته جهان است. به طور کلی هزینه تحصیل در کشور کانادا پایین گفته شده است.

  • آشنایی با دو زبان

دانش آموزان بین المللی با تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا قادر خواهند بود دو زبان فرانسه و انگلیسی را هم زمان در کنار هم یاد بگیرند چرا که کانادا کشوری دو زبانه است و قرار گرفتن در چنین محیطی قطعا به بهبود مهارت‌های زبانی کمک شایانی خواهد کرد.

  • بالا رفتن شانس پذیرش از دانشگاه‌های معتبر

از مهم‌ترین عوامل و دلایل برای انتخاب مدارس شبانه روزی کانادا، آینده‌ی روشن در زمینه تحصیل است. افرادی که در مدارس شبانه روزی کانادا درس می‌خوانند پس از اخذ دیپلم نسبت به دیگر متقاضیان بین المللی ورود به دانشگاه‌های معتبر این کشور، شانس بیشتری خواهند داشت.

  • کار در کنار تحصیل

از دیگر مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا می‌توان به کار در کنار تحصیل اشاره کرد. دانش آموزان بین المللی مجاز می‌باشند در کنار تحصیل به اشتغال، حدود ۲۰ ساعت در هفته، بپردازند. اشتغال علاوه بر این‌که باعث کسب در آمد است، سبب خواهد شد تا دانش آموز بیشتر با محیط و جامعه کانادا و فرهنگ‌های مختلف آشنا شده و انس بگیرد.

  • ارتباط مستمر با مسئولان و معلمان

با تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا این امکان وجود دارد که دانش آموز در هر ساعتی که بخواهد با معلمان و مسئولان ارتباط گرفته و از حمایت و راهنمایی آن‌ها برخوردار گردد.

  • تجربه زندگی مستقل و بالا بردن روحیه زندگی اجتماعی

با تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا نه تنها دانش آموز مستقل زندگی کردن را به سبب دوری از خانواده می‌آموزد بلکه زندگی اجتماعی در کنار دیگر افراد یا فرهنگ‌های مختلف را خواهد آموخت.

  • اخذ اقامت دائم

از مهم‌ترین مزیت‌های تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا، امکان اخذ اقامت دائم است. دانش آموز پس از فارغ التحصیلی و با استفاده از دیگر برنامه‌های مهاجرتی می‌تواند برای اقامت موقت و در ادامه اقامت دائم و حتی شهروندی کانادا اقدام نموده و موفق به دریافت آن‌ها شود.

اخذ ویزا برای پدر و مادر، امکان بورسیه شدن در صورت برخورداری از شرایط، ارتقاء سطح سازگاری با محیط و جامعه، استفاده از بهترین امکانات آموزشی و رفاهی از دیگر مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا می‌باشند.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی شرایط تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


لیست مدارس شبانه روزی کانادا

در این بخش لیستی از بهترین مدارس شبانه روزی کانادا ارائه می‌شود.

  • مدرسه شبانه روزی آپر کانادا (upper canada)
  • مدرسه باند آکادمی (bond academy)
  • کالج ترینیتی (Trinity Collage School)
  • کالج برنت وود (Brentwood College School)
  • مدرسه شبانه روزی لیکفیلد
  • کالج آشبوری (Ashbury College)
  • دبیرستان بادول (Bodwell High School)
  • کالج برونته
  • آکادمی فال فورد (Fulford Academy)
  • کالج ریدلی (Ridley College)
  • آکادمی روبرت لند (Robert Land Academy)
  • مدرسه شاونیگان (Shawnigan Lake School)
  • کالج سنت اندروز (St.Andrew’s College)
  • کالج اپل بی (Appleby College)
  • مدرسه شبانه روزی سنت جورج (St.George’s School)

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در مدارس شبانه روزی کانادا

برای ثبت نام در مدارس شبانه روزی کانادا و دریافت پذیرش ارائه یک سری مدارک الزامی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.

  • کارنامه و ریز نمرات دو سال قبل متقاضی تحصیل به شکل ترجمه شده.

تذکر: در دو سال اخیر و به سبب اپیدمی کووید- ۱۹ ممکن است که مدارک پایان سال تحصیلی در دسترس نباشد و یا کامل نشده باشد. در این صورت مدارس شبانه روزی کانادا ریز نمرات و گزارش نهایی ترم یک (نیمسال اول تحصیلی) را خواهد پذیرفت.

  • کارت واکسیناسیون.
  • کپی معتبر گذرنامه به همراه دو قطعه عکس.
  • مدرک معتبر زبان (بر اساس شرایط مدرسه)

این مدارک تنها برای اخذ پذیرش از مدرسه ضروری می‌باشند و پس از پذیرش، برای دریافت ویزای تحصیلی مدارک دیگری لازم است آماده و ارائه شوند.

بیشتر بخوانید: دبیرستان های کانادا، شرایط ثبت نام و هزینه ها

شرایط تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا

همان‌گونه که بیان گردید تحصیل و کسب علم در مدارس کشور کانادا نظیر مدارس شبانه روزی آن آینده‌ی تحصیلی بسیار خوبی را برای دانش آموز تضمین می‌کند چرا که با تحصیل در هر یک از مدارس این کشور راه برای ورود به دانشگاه‌های معتبر آن که در رتبه بندی جهانی جایگاه خوبی دارند، هموارتر شده و احتمال اخذ پذیرش بالاتر می‌رود. پس به طور قطع والدینی که در صدد اخذ پذیرش از مدارس خارجی برای فرزندانشان می‌باشند مدارس کشور کانادا را گزینه‌ای عالی برای تحصیل فرزندان خود می‌دانند. برای تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا شرایطی بیان شده‌اند که متقاضی تحصیل در صورت دارا بودن آن‌ها می‌تواند برای اخذ پذیرش اقدام کند.

سن متقاضی برای تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا از مهم‌ترین شرایط به شمار می‌رود. تنها افرادی می‌توانند برای اخذ پذیرش درخواست دهند که سن آن‌ها ۱۰ تا ۱۹ سال باشد. برخی از مدارس شبانه روزی کانادا بازه سنی متفاوتی را برای پذیرش اعلام کرده‌اند، پس بهتر است پیش از هر کاری شرایط اختصاصی مدرسه شبانه روزی مورد نظر مطالعه شود.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مشاور  موسسه یوکن در خصوص  شرایط مدارس شبانه روزی کانادا در یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

یکی دیگر از شرایط اخذ پذیرش در مدارس شبانه روزی کانادا را می‌توان معدل خوب دانش آموز در مقاطع قبلی برشمرد. در واقع اگر چه فرصت تحصیل برای تمامی دانش آموزان برابر است اما بدون شک داشتن پیش زمینه‌ی تحصیلی بسیار خوب یا عالی می‌تواند نظر مسئولان پذیرش (تیم ادمیشن) را مساعد کند.

وجود قیم یا سرپرست در شهر محل تحصیل را می‌توان از مهم‌ترین شرایط بیان شده برای دریافت پذیرش از مدارس شبانه روزی کانادا دانست. هر یک از دانش آموزان بین المللی باید فردی را که خود مقیم یا شهروند کانادا می‌باشد را به عنوان سرپرست خود معرفی کنند (برخی از مدارس شبانه روزی کانادا نظیر مدرسه آشبوری با مراکزی در این خصوص قرار داد بسته‌اند تا در صورتی که خانواده یا دوستان دانش آموز در کانادا و شهر مورد نظر حضور نداشته باشند به راحتی بتوانند سرپرست پیدا کنند).

از دیگر شرایط ذکر شده برای تحصیل (البته برای برخی مقاطع و برای بعضی مدارس)، ارائه مدرک زبان است.

به طور کلی داشتن مدرک زبان برای تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا عمدتا ضروری  نیست و جزو شرایط پذیرش به شمار نمی‌رود زیرا برنامه‌های آموزش زبان ویژه‌ای توسط اکثر این مدارس برای دانش آموزان خارجی فراهم است.

به هر حال پیشنهاد می‌شود قبل از هر کاری به سایت مدرسه مورد نظر رفته و از شرایط و ضوابط بیان شده آگاه شد.

هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا

مدارس شبانه روزی کانادا متقاضیان زیادی از بین دانش آموزان بین المللی دارد و دلیل آن را می‌توان علاوه بر امکانات آموزشی و رفاهی بسیار خوب برای دانش آموزان، میزان شهریه مناسب آن‌ها دانست. در حقیقت مدارس شبانه روزی کانادا نسبت به مدارس شبانه روزی برخی دیگر از کشورهای توسعه یافته و مهاجر پذیر شهریه‌ی کمتر و در بازه قیمت ۳۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ دلار کانادا به شکل سالانه دریافت می‌کنند که مقدار آن برای هر یک از این مدارس بر اساس امکاناتی که برای دانش آموز فراهم می‌کند متغیر می‌باشد و ممکن است از مقدار بیان شده کمتر و یا بسیار بیشتر باشد.

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن

موسسه مهاجرتی یوکن کانادا UCAN IMMIGRATION SERVICES تحت نظارت خانم نازنین بیتاژیان مشاور رسمی مهاجرت کانادا، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا و استرالیا، فعالیت می کند.

موسسه مهاجرتی یوکن با دو دفتر مهاجرتی ثبت شده در کانادا و استرالیا و با سال ها تجربه در خصوص اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی، اخذ بورسیه تحصیلی، انجام پرونده های مهاجرتی و اقامتی، ویزای سرمایه گذاری، ویزای استارتاپ، ویزای هنرمندان، ویزای ورزشکاران، جاب آفر کانادا، خدمات دریافت پاسپورت، ویزای توریستی و کارت پی آر PR ، آماده ارائه خدمات مشاوره تحصیلی در مقاطع تحصیلی مدارس تا تحصیلات تکمیلی و نگارش انگیزه نامه تحصیلی کانادا، استادی پلن و غیره می باشد. متقاضیان می توانند جهت آگاهی از شرایط خود برای برنامه های مهاجرتی و اقامتی، با مشاور این مجموعه مشاوره آنلاین داشته باشند.

مشاوره با وکیل رسمی مهاجرت
وکیل موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی کانادا می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با وکیل رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

در صورتی که این مقاله مناسب شرایط شما نمی باشد می توانید جهت بررسی دیگر ویزاهای کانادا ، با استفاده از کلید واژه نوع موضوع موردنظر + یوکن، در گوگل مستقیما” به مقاله مربوطه در وب سایت مهاجرت یوکن هدایت شوند. به عنوان مثال : مدارس شبانه روزی کانادا یوکن، لیست مدارس شبانه روزی کانادا یوکن، هزینه تحصیل مدارس شبانه روزی کانادا یوکن، شرایط تحصیل مدارس شبانه روزی کانادا یوکن ، مهاجرت کانادا یوکن، اپلای کانادا یوکن، اپلای تحصیلی یوکن، تحصیل کانادا یوکن، ویزا کانادا یوکن، اقامت یوکن، مهاجرت به کانادا یوکن، دفتر مهاجرت یوکن، کانادا یوکن، مهاجرت یوکن، ویزای کانادا یوکن، ویزای استرالیا یوکن، ویزای دانشجویی کانادا یوکن، ویزای تحصیلی کانادا یوکن ، ویزای دانش آموزی کانادا یوکن، مشاور رسمی مهاجرت بیتاژیان ، مشاور رسمی مهاجرت کانادا بیتاژیان، مشاوره مهاجرت بیتاژیان، موسسه مهاجرت یوکن

هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا چقدر است؟

شهریه و هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا با توجه به نوع مدارس از ۳۰۰۰۰ دلار کانادا شروع می شود.

مدارس شبانه روزی کانادا مناسب چه افرادی است ؟

با توجه به اینکه مدارس شبانه روزی کانادا از خوابگاه برخوردار هستند، این مدارس گزینه مناسبی برای دانش آموزانی هستند که همراهی والدین را برای ورود و تحصیل در کانادا ندارند.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان
تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان
آشنایی با زبان مردم کانادا
آشنایی با زبان مردم کانادا