کانادا

زبان مردم کانادا

آشنایی با زبان مردم کانادا

زبان مردم کانادا چیست؟ مهاجرین به این کشور چه زبانی را باید یاد بگیرند؟ انگلیسی زبان رسمی مردم کانادا می‌باشد یا فرانسوی به عنوان زبان مردم کانادا شناخته می‌شود؟ کدام یک برای تحصیل و کار مهم‌تر است؟ آیا لهجه مردم کانادا برای زبان فرانسوی همانند لهجه فرانسوی‌های مقیم پاریس است؟ لهجه مردم کانادا در زبان انگلیسی به کدام یک از لهجه های آمریکایی و انگلیسی نزدیک‌تر است؟ زبان مردم کبک کانادا چیست؟ زبان مردم مونترال کانادا چیست؟

پس از روسیه در مقام نخست بزرگ‌ترین کشورهای جهان، کانادا دومین کشور بزرگ در سر تا سر دنیا است که در شمال قاره‌ی آمریکا واقع‌ شده است. این کشور از ده استان تشکیل ‌شده و در مجموع جمعیتی بالغ ‌بر ۳۷ میلیون نفر دارد که این مسئله یکی از عوامل مهم در مهاجر پذیر بودن این کشور است. هر ساله افراد زیادی برای موارد گوناگونی همچون کار و تحصیل به کانادا مهاجرت می‌کنند، این افراد بیش از هر چیزی باید درباره زبان مردم کانادا اطلاعات لازم و کافی را کسب کنند زیرا افراد برای تعامل با جامعه مقصد نیاز دارند به زبان آن‌ها تکلم کرده و زبانشان را بدانند تا گفته‌هایشان را متوجه شده و درک نمایند.

در کشور کانادا اگر چه افراد بسیاری از قومیت های مختلف و با زبان‌های گوناگون از انگلیسی گرفته تا فرانسوی، عربی و فارسی زندگی می‌کنند اما از میان تمام زبان‌هایی که گفته شد به جای یک زبان رسمی، دو زبان انگلیسی و فرانسوی به عنوان زبان رسمی مردم کانادا معرفی شده‌اند. در ادامه این مطلب به صورت جامع آنچه که درباره زبان مردم کانادا لازم است شخص مهاجر بداند، بیان خواهد شد.

زبان رسمی مردم کانادا چیست؟

زبان مردم کانادا چیست؟ چه زبانی به عنوان زبان رسمی مردم کانادا معرفی شده است؟ به طور کلی و به دلیل وجود افراد مهاجر از کل دنیا و بومی‌های کانادا، تنوع گویش و زبان بالایی در این کشور و میان مردم آن وجود دارد اما مردم این کشور نیز همچون دیگر کشورها برای تعامل با یکدیگر از زبان واحدی استفاده می‌کنند که عمدتا آن زبان، زبان اکثریت مردم آن کشور بوده یا توسط دولت به تصویب رسیده است. در کشور کانادا دو زبان انگلیسی و فرانسوی به عنوان زبان مردم کانادا معرفی شده‌اند و مردم در ارتباط گرفتن با ارگان‌های مختلف و یا تحصیل (به طور کلی حضور در اجتماع) لازم است به یکی از این دو زبان که هر یک از آن‌ها به عنوان زبام مردم کشور کانادا شناخته می‌شود صحبت کنند.

در حقیقت بیش از هفتاد سال پیش و تا اواسط قرن بیستم میلادی، انگلیسی، زبان مردم کانادا بود و این زبان به رسمیت شناخته می‌شد و جایگاه‌های مهم دولتی عموما به افرادی که شهروند انگلیسی زبان کانادا به شمار می‌رفتند اعطا می‌شد. در این میان چند میلیون نفر فرانسوی زبانی که نواده‌های فرانسویان مهاجر در زمان اشغال کانادا توسط اروپایی‌ها به شمار می‌رفتند نادیده گرفته شده و به گونه‌ای از جامعه بزرگ کانادا ترد شده بودند. این امر سبب شد تا آن‌ها برای گرفتن حق خویش به عنوان شهروندان کانادا و برخورداری از حقوق یکسان همچون انگلیسی زبانان، دست به انقلاب آرامی بزنند و حق خود را طلب کنند. این امر در نهایت منجر به تصویب قانون برابری شرایط شهروندی فرانسوی زبان‌ها و انگلیسی زیان‌ها و معرفی کشور کانادا به عنوان کشوری دو زبانه و به رسمیت شناخته شدن زبان‌های انگلیسی و فرانسوی به عنوان زبان مردم کشور کانادا گردید.

در حال حاضر بیش از هشت میلیون نفر شهروند کانادایی (کل جمعیت کانادا ۳۷ میلیون نفر است) که اکثریت آن‌ها در استان کبک زندگی می‌کنند به زبان فرانسوی سخن گفته و نظام اداری و آموزشی آنها نیز مبتنی بر زبان فرانسوی است.

معرفی شهرهای انگلیسی زبان کانادا

کشور کانادا متشکل از ۱۰ استان است که از میان این استان‌ها، به ‌جز استان کبک که زبان فرانسه به‌عنوان زبان رسمی مردم آن در نظر گرفته‌ شده است و مردم به ‌طور روزمره فرانسوی صحبت می‌کنند و استان‌های نانووات و نیوبرانزویک که زبان انگلیسی به عنوان یکی از دو زبان مردم کانادا، کم‌تر از فرانسوی استفاده می‌شود عمده زبان مردم کشور کانادا در دیگر استان‌ها انگلیسی می‌باشد.

شهرهای استان‌هایی چون انتاریو، بریتیش کلمبیا، آلبرتا و نیوفاندلاند را می‌توان به عنوان شهرهای انگلیسی زبان کانادا معرفی کرد. افرادی که قصد مهاجرت به این استان‌ها را دارند می‌توانند پیش از درخواست و اقدام ربان انگلیسی را بیاموزند تا در مکالمات و ارتباطات به مشکل بر نخورند.

آشنایی با شهرهای فرانسوی زبان کانادا

استان کبک کشور کانادا تنها استانی است که زبان رسمی آن در حوزه کار، تحصیل و مکالمه‌ی روزمره میان شهروندان فرانسوی می‌باشد و بیش‌ترین جمعیت فرانسوی زبان کانادا نیز در همین استان سکونت دارند. البته گروه کوچکی از فرانسویان کانادایی در استان‌های آتلانتیک کانادا نظیر نیوبرانزویک زندگی می‌کنند و در استان‌هایی چون مانیتوبا، آلبرتا و آنتاریو که به استان‌های انگلیسی زبان شهرت دارند چهار درصد (احتمال تغییر در آمار به سبب افزایش مهاجرت وجود دارد) از ساکنین فرانسوی زبان شناخته شده‌اند. درباره فرانسویان کانادا گفته شده است که آن‌ها نوادگان آن گروه از مهاجرین فرانسوی هستند که پس از اشغال کانادا توسط انگلیس به این کشور مهاجرت کرده‌اند. نا گفته نماند که زبان فرانسوی کانادایی با فرانسوی کشور فرانسه به سبب ادغام و در هم آمیخته شدن با زبان انگلیسی هم در گفتار و برخی از واژگان و هم در لهجه تفاوت دارد (لهجه مردم کانادا شبیه یه لهجه ساکنان آمریکای شمالی است) و می‌توان آن‌ها را از هم تمیز داد.

شهرهای استان کبک نظیر مونترال، شهر کلگری آلبرتا، وینیپگ در مانیتوبا، ریچموند نوا اسکوشیا، شهر ساسکاتون تنها تعدادی از شهرهای کانادا می‌باشند که در آن‌ها مردم به فرانسوی سخن می‌گویند.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی شرایط انواع ویزاهای کانادا و استرالیا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


آیا فارسی سومین زبان رسمی کانادا است؟

طی چند دهه‌ی اخیر ایرانیان و فارسی‌زبانان بسیاری به کانادا مهاجرت کرده‌اند و امروزه طبق آمارها بیش از ۲۰۰ هزار نفر ایرانی در این کشور زندگی می‌کنند، اما زبان فارسی هیچ‌گاه به عنوان زبان رسمی مردم کانادا شناخته نشده است.

در حقیقت اگرچه مهاجرت ایرانیان به کانادا روز به روز در حال افزایش است اما این موضوع سبب نشده تا زبان فارسی در کنار انگلیسی و فرانسوی زبان مردم کانادا به شمار برود. بر اساس آمار منتشر شده از ۳۷ میلیون شهروند کانادا تنها حدود ۲۰۰ هزار ایرانی در این کشور زندگی می‌کنند که در مقایسه با میلیون‌ها انسان که به دو زبان انگلیسی یا فرانسوی سخن می‌گویند، درصد ناچیزی خواهد بود.

اما لازم است این نکته را بیان کرد که زبان فارسی در کانادا از جمله زبان‌هایی است که نرخ رشد بسیار خوبی داشته است. طبق آمارگیری انجام شده در سال ۲۰۱۶ میلادی زبان فارسی با ۲۶٫۷ درصد سومین زبان رو به رشد در کانادا پس از زبان‌های تاگالوک و عربی می‌باشد.

سایر زبان‌های رایج کانادا

زبان رسمی مردم کانادا یکی از دو زبان انگلیسی و فرانسوی است اما در کانادا پیش از هجوم اروپایی‌ها به این کشور، مردم بومی کانادایی زندگی می‌کردند که هر گروه و قبیله‌ای از آن‌ها به زبان خودشان سخن می‌گفتند. امروزه نیز بومیان این کشور با هم به زبان‌های گوناگونی که از اجداد خود به ارث برده‌اند صحبت می‌کنند. همچنین افراد بسیاری در طول سال از اقصی نقاط جهان برای زندگی یا کار به این کشور مهاجرت می‌کنند که بدون شک هر یک از آن‌ها فرهنگ زادگاه و زبان مادری خویش را به همراه خواهد داشت.‌ زبان‌های فارسی، چینی، پنجابی (نوعی زبان هندی)، اسپانیایی و عربی برخی از زبان‌های رایج میان مهاجران مقیم کشور کانادا می‌باشند که هیچ یک از آن‌ها به عنوان زبان مردم کانادا به شکل رسمی پذیرفته نشده است.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مشاور  موسسه یوکن در خصوص نحوه گرفتن ویزای کانادا در یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

زبان تحصیل در کانادا

برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا حتماً باید به زبانی که در دانشگاه مورد نظر به آن تدریس می‌شود توجه داشت. اگر چه اکثر دانشگاه‌های کانادا به زبان انگلیسی به عنوان یکی از دو زبان مردم کانادا تدریس می‌کنند، اما در استان‌ها و شهرهای فرانسوی زبان همچون مونترال که به عنوان دومین شهر بزرگ فرانسوی زبان‌ها شناخته می‌شود عموما زبان رسمی دانشگاه‌ها فرانسوی است و دانشجو یا محصل باید به آن زبان آموزش ببیند. همچنین در برخی از دانشگاه‌ها، مدارس و موسسه‌های آموزشی امکان آموزش به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی برای افراد مهیا می‌باشد.

پس نمی‌توان یک زبان از دو زبان مردم کشور کانادا، یعنی انگلیسی یا فرانسوی را برای تحصیل در کانادا در نظر گرفت و تماما به مرکز آموزشی، شهر و استان انتخاب شده مرتبط می‌باشد.

همچنین به علت مهاجر پذیر بودن این کشور و وجود افرادی از کشورهای مختلف، در زمینه تحصیل برای دانش آموزان، امکان تحصیل به زبان مادری فراهم است.

یادگیری و آموزش زبان رسمی مردم کانادا قبل از مهاجرت

همانطور که گفته شد زبان مردم کشور کانادا به طور رسمی یکی از دو زبان انگلیسی و فرانسوی است و تمامی افراد در خارج از خانه و برای ارتباط گرفتن با دیگر افراد جامعه و انجام کارهای خود (رفتن به ادارات برای انجام کارهای اداری، تحصیل و …) موظف به یادگیری یکی از آن دو زبان بر اساس منطقه و استانی که در آن سکونت دارند هستند. پس آن دسته از افرادی که تمایل به مهاجرت دارند لازم است زبان مردم کشور کانادا را دانسته و پیش از رفتن درباره آن اطلاعات لازم را کسب و آموزش‌های لازم را ببینند. البته ناگفته نماند که هر یک از برنامه‌های مهاجرتی به کشور کانادا شرایط ویژه خود را دارد و متقاضیان می‌بایست بر اساس آن در زمینه یادگیری زبان مردم کانادا عمل کنند، به عنوان مثال برای مهاجرت تحصیلی و تحصیل در دوره‌های ارشد یا دکتری داشتن دانش زبان انگلیسی یا فرانسوی به عنوان زبان مردم کانادا و ارائه مدرک معتبر الزامی است در حالی که برای مهاجرت تحصیلی دوره دبیرستان دولت و مدارس مدرک زبان را الزامی ندانسته و متقاضی پس از مهاجرت می‌تواند آن را یاد بگیرد.

در هر حال بهتر است فرد نخست شرایط مهاجرت و برنامه مهاجرتی خود را سنجیده و در صورت ضروری بودن به یادگیری یکی از دو زبان مردم کشور کانادا بپردازد.

البته توصیه کلی به تمامی مهاجران به کشور کانادا این است که پیش از مهاجرت درباره زبان و لهجه مردم کانادا اطلاعاتی کسب کنند.

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن

موسسه مهاجرتی یوکن کانادا UCAN IMMIGRATION SERVICES تحت نظارت خانم نازنین بیتاژیان مشاور رسمی مهاجرت کانادا، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا و استرالیا، فعالیت می کند.

موسسه مهاجرتی یوکن با دو دفتر مهاجرتی ثبت شده در کانادا و استرالیا و با سال ها تجربه در خصوص اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی، اخذ بورسیه تحصیلی، انجام پرونده های مهاجرتی و اقامتی، ویزای سرمایه گذاری، ویزای استارتاپ، ویزای هنرمندان، ویزای ورزشکاران، جاب آفر کانادا، خدمات دریافت پاسپورت، ویزای توریستی و کارت پی آر PR ، آماده ارائه خدمات مشاوره تحصیلی در مقاطع تحصیلی مدارس تا تحصیلات تکمیلی و نگارش انگیزه نامه تحصیلی کانادا، استادی پلن و غیره می باشد. متقاضیان می توانند جهت آگاهی از شرایط خود برای برنامه های مهاجرتی و اقامتی، با مشاور این مجموعه مشاوره آنلاین داشته باشند.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی کانادا می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

در صورتی که این مقاله مناسب شرایط شما نمی باشد می توانید جهت بررسی دیگر ویزاهای کانادا ، با استفاده از کلید واژه نوع موضوع موردنظر + یوکن، در گوگل مستقیما” به مقاله مربوطه در وب سایت مهاجرت یوکن هدایت شوند. به عنوان مثال : زبان مردم کانادا یوکن، ت زبان رسمی مردم کانادا یوکن، لهجه مردم کانادا یوکن، زبان کانادا یوکن، زبان مردم تورنتو کانادا یوکن، زبان مونترال کانادا یوکن، زبان ونکوور کانادا یوکن، زبان مردم کبک کانادا یوکن، مهاجرت کانادا یوکن، کانادا یوکن، اپلای تحصیلی یوکن، تحصیل کانادا یوکن، ویزا کانادا یوکن، اقامت یوکن، مهاجرت به کانادا یوکن، دفتر مهاجرت یوکن، کانادا یوکن،موسسه اعزام دانشجو یوکن، ویزای کانادا یوکن، ویزای استرالیا یوکن، ویزای دانشجویی کانادا یوکن، ویزای تحصیلی کانادا یوکن ، ویزای دانش آموزی کانادا یوکن، مشاور رسمی مهاجرت بیتاژیان ، مشاور رسمی مهاجرت کانادا بیتاژیان، مشاوره مهاجرت بیتاژیان، دفتر مهاجرت یوکن

زبان رسمی مردم کانادا چیست؟

مردم کانادا به دو زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می کنند.

زبان مردم کبک کانادا چیست ؟

ایالت کبک که شهر مونترال در آن قرار گرفته است، فرانسوی زبان هستندو زبان اول مردم ایالت کبک کانادا فرانسوی بوده ولی مردم این ایالت به خصوص در شهر مونترال به زبان انگلیسی هم مسلط هستند.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

مدارس شبانه روزی کانادا ؛ شرایط ثبت نام و هزینه ها
مدارس شبانه روزی کانادا ؛ شرایط ثبت نام و هزینه ها
دبیرستان های کانادا، شرایط ثبت نام و هزینه ها
دبیرستان های کانادا، شرایط ثبت نام و هزینه ها