کانادا

دوره کوآپ کانادا

بررسی کامل شرایط دوره های کوآپ ( co-op) کانادا

دوره کوآپ کانادا به چه دوره‌ای گفته می‌شود؟ شرایط ورود به دوره اینترنشیپ در کانادا (کوآپ) که یکی از دوره های کارآموزی در کانادا به شمار می‌رود چیست؟ گذراندن این دوره برای افراد چه مزایایی را به دنبال دارد؟ آیا با گذراندن دوره کوآپ کانادا می‌توان به اخذ اقامت دائم این کشور امیدوار شد؟ هزینه‌ای که لازم است برای ورود به این دوره و گذراندن اینترنشیپ در کانادا پرداخت شود، چقدر است؟ اگر که این سوالات جزو پرسش‌هایی است که ذهن شما را به عنوان یک متقاضی گذراندن دوره کوآپ کانادا (InternShip در کانادا) به خود مشغول کرده است، مطالعه این مطلب به شما پیشنهاد می‌شود.

بسیاری از افراد به ویژه جوانان برای رسیدن به اهداف و آرزوهای خود، رویای مهاجرت به کشورهای پیشرفته از جمله کانادا را برای تحصیل و کار در سر دارند. اما به دلیل شرایط سخت اقتصادی، هزینه‌ی تحصیل و سایر هزینه های زندگی در کشوری دیگر، اعم از خوراک، پوشاک، مسکن و رفت و آمد با مبالغ بالایی برابری خواهد کرد که تهیه آن میزان پول از عهده‌ی بسیاری از متقاضیان بر نمی‌آید و به دغدغه‌ای جدی برای آن‌ها تبدیل شده است.

در این میان برخی از کشورها همچون کانادا که در حوزه تحصیل به ویژه در مقاطع دانشگاهی سرآمد می‌باشد و سالانه افراد بسیاری از نقاط مختلف جهان برای اخذ ویزای تحصیلی و ورود به دانشگاه‌های آن درخواست می‌دهند برای تسهیل در امر یادگیری دانشجویان بدون دغدغه هزینه تحصیل، دوره‌هایی را تدوین و ارائه نموده است تا افراد با شرکت در آن‌ها علاوه بر تحصیل به شکل تخصصی و در سطحی  بسیار خوب، حقوق نیز دریافت کنند. به این دوره ها کوآپ (co-op) گفته می‌شود. با گذراندن این دوره ها دانشجو در کنار یادگیری تخصصی، در حوزه تحصیلی خود به کار مشغول می‌شود و درآمدی را کسب می‌کند. دوزه کار آموزی در کانادا این امکان را به دانشجویان می دهد تا با بازار کار تخصصی خود بیشتر آشنا شده و ضمن کسب تجربه در این شغل، زمینه اشتغال پس از تحصیل در کانادا را برای خود فراهم نمایند.

تحصیل در کانادا همواره اخذ اقامت کانادا را تسهیل می نماید. افرادی که شرایط برنامه های مهاجرت کاری کانادا را ندارند، در صورتی که برای گذراندن یک دوره تحصیلی در کانادا اقدام کنند، موفق به گرفتن ویزای کار پس از تحصیل PGWP شده و سپس از طریق انواع برنامه های مهاجرتی استانی کانادا، که پیش نیاز آن ها تحصیل و کار در کانادا هست می توانند برای گرفتن کارت پی آر کانادا PR ، اقدام کنند.

دوره های کوآپ کانادا چیست؟

دوره کوآپ کانادا دوره‌ای می‌باشد که متقاضی تحصیل در کانادا یا افرادی که دانشجوی دانشگاه‌های این کشور به شمار می‌روند با شرکت و گذراندن آن بر اساس رشته تحصیلی، علاوه بر کسب تجربه عملی در هنگام تحصیل و بالا بردن مهارت‌، به ازای کاری که انجام می‌دهندحقوق دریافت کرده و شانس خود را برای اشتغال در فرصت‌های شغلی موجود در این کشور بالا می‌برند.

در واقع دوره های اینترنشیپ در کانادا که به نوعی دوره کارآموزی به حساب می‌آیند،  تضمین کننده شغل آینده فرد در کشور توسعه یافته‌ای چون کانادا می‌باشند. همچنین به جهت دریافت حقوق در ازای کار، کمک هزینه خوبی برای تحصیل و زندگی در کانادا خواهند بود.

دوره های کوآپ (InternShip در کانادا) عموما یک ساله می‌باشند (البته دوره های مختلفی با زمان تحصیلی کم‌تر و بیشتر نیز وجود دارد) و افراد بر اساس رشته تحصیلی خود و در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند برای آن اقدام نمایند.

این دوره ها از دو بخش تئوری و عملی تشکیل شده‌اند، به این صورت که بخشی از زمان دوره را فرد به آموزش مهارت های لازم برای به کار گیری در محل اشتغال به شکل تئوری سپری می‌کند و بخش دیگر دوره را به شکل عملی در یکی از سازمان‌ها و شرکت‌ها که معمولا از سمت دانشگاه برای گذراندن دوره عملی انتخاب می‌شود، خواهند گذراند. این دوره ها برای رشته‌های خاصی تدوین شده‌اند (رشته‌هایی که لازمه‌ی فارغ التحصیل شدن در آن‌ها، کارآموزی است) و در پیشرفت افراد در حوزه تخصصی‌شان بسیار موثر می‌باشند و راه را نه تنها برای ورود به بازار کار کانادا بلکه برای اخذ اقامت دائم هموار می‌سازند.

موسسه مهاجرتی یوکن خدمات پذیرش تحصیلی کانادا در دوره های مختلف کالج های کانادا در خصوص نگارش انگیزه نامه ، نگارش توصیه نامه و نگارش کاورلتر و استادی پلن را تحت نظارت مستقیم مشاور رسمی کانادا، خانم نازنین بیتاژیان ارائه می نماید. جهت دریافت خدمات با شماره واتس اپ دفتر یوکن کانادا ۰۴۰۰ ۴۲۴ ۵۱۴ ۰۰۱ در تماس باشید.

شرایط دوره کوآپ (co-op) کانادا

دوره کوآپ کانادا به عنوان یکی از بهترین دوره های کارآموزی در کانادا شناخته می‌شود چرا که می‌تواند تضمین کننده کار افراد پس از پایان دوره باشد. البته آن گروه از افراد مجوز ورود به بازار کار و اشتغال را دریافت می‌کنند که توانسته‌اند دوره کوآپ (co-op) کانادا را با موفقیت بگذرانند.

اما پیش از هر چیزی ورود به خود دوره شرط می‌باشد. در واقع برای گذراندن این دوره از دوره های کارآموزی در کانادا، متقاضیان می‌بایست از شرایطی برخوردار باشند تا بتوانند برای تحصیل در آن درخواست دهند. برخی از مهم‌ترین شرایط عبارتند از:

  • داشتن ویزای تحصیلی کانادا

اخذ ویزا تحصیلی کانادا را می‌توان مهم‌ترین شرط از شرایط دوره کوآپ کانادا برشمرد چرا که تنها افرادی قادر هستند در این دوره ها (دوره های کارورزی در کانادا) شرکت نمایند که دانشجوی کشور کانادا باشند.

  • ضروری بودن گذراندن دوره کارآموزی برای فارغ التحصیلی

از دیگر شرایط دوره کوآپ کانادا، الزامی بودن گذراندن دوره کارآموزی برای اخذ مدرک تحصیلی می‌باشد. در حقیقت آن گروه از دانشجویان دانشگاه های کانادا می‌توانند برای تحصیل در این دوره که یکی از دوره های کارورزی در کانادا به شمار می‌آید اقدام کنند که کارورزی جزو واحدهای مورد نیاز برای دریافت مدرک تحصیلی آنان باشد.

  • دریافت نامه از دانشگاه

از دیگر شرایط دوره کوآپ کانادا (InternShip در کانادا) همراه داشتن نامه ای از سمت دانشگاه می باشد که نشان می‌دهد افراد به همراه تحصیل نیاز به گذراندن دوره کوآپ دارند.

مزایای استفاده از برنامه کوآپ کانادا

اگر چه دوره کوآپ کانادا نسبت به سایر دوره های کارورزی در کانادا هزینه های زیادی را شامل می‌شود اما در مقابل مزایای بسیاری را برای شرکت کنندگان در این دوره به همراه خواهد داشت در ادامه به برخی از این مزایا اشاره می‌شود.

  • دریافت هزینه اولیه دوره کوآپ کانادا به عنوان دستمزد (حقوق)

شاید بتوان این مزیت را نخستین مزیتی دانست که به سبب آن فرد متقاضی مجاب می‌گردد که در دوره کوآپ کانادا که یکی از دوره های کارآموزی در کانادا می‌باشد، شرکت نماید.

  • تضمین بالا برای یافتن شغل در آینده

با شرکت در این دوره فرصت آشنایی و ارتباط گرفتن با افراد جدید و مهم در حیطه رشته تحصیلی مهیا می‌شود که همین امر شانس ورود به بازار کار را پس از دوره کوآپ کانادا افزایش می‌دهد.

  • امکان شرکت در دوره کوآپ (co-op) کانادا برای افراد دارای مدرک دیپلم (در رشته‌های مشخص)
  • امکان گذراندن دوره کوآپ در صورت داشتن گپ تحصیلی.
  • مدت زمان کوتاه دوره کوآپ کانادا نسبت به دیگر دوره‌های تحصیلی در دانشگاه
  • اخذ اقامت دائم با صرف هزینه پایین.
  • به دست آوردن تجربه عملی و کاری در حوزه‌های مکمل نیازهای آموزشی.
  • دریافت کردن پیشنهادهای شغلی از سوی سازمان‌ها و شرکت‌های برگزار کننده آن‌ها.
  • کشف مهارت‌های شخصی جدید و شناختن نقاط قوت خود در زمان کوتاه
  • تصمیم گیری آسان درباره موضوعات و مسائل مهم مرتبط با شغل آینده به سبب برخورداری از تجربه بیشتر.
  • برخوردار شدن از یک رزومه قوی و ارزشمند.

هزینه های کوآپ (co-op) کانادا

تحصیل در دانشگاه‌های کانادا همواره و برای تمامی افراد از شهروندان کانادایی گرفته تا افرادی که برای تحصیل به این کشور مهاجرت کرده‌اند همراه با پرداخت هزینه است. دوره کوآپ کانادا نیز از این امر مستثنی نبوده و لزوم ورود و گذراندن آن پرداخت هزینه می‌باشد. هزینه دوره کوآپ کانادا برای تمامی رشته‌ها و دانشگاه‌ها یکسان نیست و بر اساس دوره انتخاب شده و دانشگاه محل تحصیل مقدار آن متفاوت می‌باشد. بنابراین افراد متقاضی تحصیل در این دوره بهتر است در ابتدای امر از میزان هزینه‌ای که لازم است صرف دوره کنند، مطلع گردند. البته متقاضیان لازم نیست نگران هزینه صرف شده باشند چرا که با کسب درآمد به سبب اشتغال در زمان تحصیل، هزینه‌ها جبران می‌شوند.

و اما هزینه کوآپ (CO-OP) کانادا برای هر ترم ۱۲۰۰ دلار کانادا بیان شده است که عمدتا برای مواردی همچون  برنامه ریزی مصاحبه‌های شغلی، به وجود آوردن فرصت‌های خوب و مناسب برای مشارکت دانشجویان در این دوره‌ها و برنامه ریزی درسی صرف می‌شود.

حقوق دریافتی در زمان تحصیل در دوره کوآپ کانادا (اینترنشیپ در کانادا ) نیز بر اساس بررسی‌های انجام شده به طور میانگین سالانه حدود ۴۲ هزار دلار یا به عبارتی ۲۱٫۰۴ دلار در ساعت می‌باشد.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا یکی از حساس ترین مرحله ها در پرونده های تحصیلی می باشد. متقاضیان با مشاوره با وکلای رسمی مهاجرت کانادا می توانند شانس دریافت ویزا را افزایش دهند. موسسه مهاجرتی یوکن خدمات مشاوره تحصیلی و درخواست ویزای دانشجویی راتحت نظارت مستقیم مشاور رسمی کانادا، خانم نازنین بیتاژیان ارائه می نماید. جهت دریافت خدمات با شماره واتس اپ دفتر یوکن کانادا ۰۴۰۰ ۴۲۴ ۵۱۴ ۰۰۱ در تماس باشید.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به شرایط تحصیل در دوره های مختلف در کالج های کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


بازار کار پس از دوره کوآپ کانادا

آیا پس از اتمام دوره کوآپ کانادا (یکی از انواع دوره های کارآموزی در کانادا) برای افرادی که در این دوره شرکت کرده‌اند امکان کار و فرصت‌های شغلی وجود دارد؟ دوره کوآپ (co-op) کانادا یکی از شیوه های یافتن کار و در نهایت دریافت اقامت کاری در این کشور پیشرفته می باشد. برای آن گروه از افراد که با موفقیت این دوره را پشت سر بگذارند، همواره تضمین کار پس از اتمام تحصیل وجود دارد. آن‌ها می‌توانند به دلیل برخورداری از تخصص، برای اشتغال در سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی نظیر سازمان‌های هنری و ارگان‌های مردم نهاد درخواست داده و به آسانی جذب شوند.

پس می‌توان این‌گونه بیان کرد که افراد متقاضی گذراندن دوره کوآپ کانادا از لحاظ وجود فرصت‌های شغلی برای کسب درآمد در کانادا، نباید نگران باشند چرا که در این کشور توسعه یافته فرصت‌های شغلی خوبی وجود دارد.

اخذ اقامت دائم بعد از دوره کوآپ (co-op) کانادا

از مهم ترین و اساسی‌ترین دغدغه هایی که افراد پس از گذراندن دوره کوآپ کانادا (اینترنشیپ در کانادا ) با آن رو به رو هستند، اخذ اقامت دائم این کشور است. عموما افرادی که اقامت موقف کشور کانادا را از مسیر تحصیل به دست آورده‌اند پس از فارغ التحصیل شدن با به کار گیری شیوه‌های مختلفی که توسط اداره مهاجرت کانادا و دولت آن کشور تدوین و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است، موفق به اخذ اقامت دائم شده‌اند. در ارتباط با دوره کوآپ (co-op) کانادا نیز این چنین است. متقاضیان شرکت در این دوره‌ پس از اتمام آن می‌توانند با اقدام برای اخذ ویزای کاری با جستجو در میان فرصت‌های شغلی فراهم شده در سایر استان‌ها، آن را دریافت و پس از آن و با مهیا نمودن شرایط برای دریافت اقامت دائم، در ارتباط با آن به اداره مهاجرت درخواست خود را ارسال کند.

نکته قابل ذکر این‌که از میان برنامه‌های مهاجرتی ارائه شده برنامه جذب نیروهای متخصص یا همان اسکیلد ورکر (Skilled Worker) برای اقامت دائم پس از دوره کوآپ کانادا توصیه می‌شود.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به  نحوه ثبت نام در دوره های کوتاه مدت کالج های کانادا در یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

بیشتر بخوانید: رشته کامپیوتر در کانادا؛ بازار کار و درآمد مهندس کامپیوتر در کانادا

برترین رشته های تحصیلی برای شرکت در دوره های کوآپ کانادا

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که برای ادامه تحصیل باید به آن توجه ویژه ای داشت، انتخاب رشته تحصیلی مناسب با بازار کار خوب است. در این بخش به چند نمونه از برترین رشته های تحصیلی برای شرکت در دوره کوآپ کانادا اشاره می‌گردد.

  • مهندسی نرم افزار در کانادا

امروزه با توجه به پیشرفت و رشد چشم‌گیر تکنولوژی، تقاضا برای مهندس نرم افزار بسیار بالا می‌باشد، از این رو در کشور کانادا به عنوان یک کشور توسعه یافته، این رشته اهمیت بسیاری دارد. یک مهندس نرم افزار در کانادا سالانه متوسط حدود ۸۰ هزار دلار کانادا دریافت می‌کند و آمارها نشان می‌دهد در سال های گذشته استخدام در فرصت‌های شغلی مرتبط با این رشته نسبت به سایر رشته ها دو برابر شده است.

  • مهندسی عمران در کانادا

رشته مهندسی عمران در کانادا را می‌توان یکی دیگر از رشته‌های برتر برای دوره کوآپ کانادا (دوره های کارورزی در کانادا) دانست. در کشور پیشرفته‌ای مانند کانادا که ساخت و ساز با نرخ فزاینده‌ای در حال رشد است، مهندسان عمران سالانه در پروژه های ساختمانی مختلفی مشارکت خواهند داشت. متوسط حقوقی که مهندسان عمران در کانادا دریافت می‌کند ۶۷ هزار دلار کانادا و حداکثر درآمد گفته شده برای این رشته بالغ بر ۱۰۰ هزار دلار در سال می باشد.

  • مدیریت کسب و کار در کانادا

رشته مدیریت کسب و کار یکی از پرطرفدارترین رشته ها برای تحصیل در کانادا به سبب وجود فرصت‌های شغلی فراوان است. این رشته برای افرادی مناسب است که به پست‌ها و امور مدیریتی علاقمند هستند. درباره درآمد افرادی با تخصص مدیریت کسب و کار در کانادا لازم است گفته شود که این افراد طبق موقعیت شغلی که دارند، مکانی که در آن مشغول به کار هستند و تجربه حقوق دریافت می‌کند اما به طور میانگین میزان آن بالغ بر ۶۵ هزار دلار در سال تخمین زده شده است.

  • امور مالی در کانادا

متقاضیان رشته امور مالی در کانادا بعد از سپری نمودن دوره‌های تجارت پایه که عمدتا دو سال می‌باشد، مهارت‌هایی چون برنامه ریزی، تجزیه و تحلیل و مدیریت را خواهند آموخت و در فرصت‌های شغلی بسیاری که برای این رشته فراهم شده است همچون تحلیگر مالی، مدیریت بانک و تحلیگر امنیت مشغول به کار می‌گردند. حقوق این افراد به طور میانگین نزدیک به ۱۰۳ هزار دلار بیان شده است.

  • مهندسی شیمی در کانادا

دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته مهندسی شیمی در کانادا می‌توانند در شرکت ها و سازمان های انرژی و موسسات تحقیقاتی استخدام شده و حدود ۱۰۴ هزار دلار کانادا به صورت سالانه به عنوان دستمزد دریافت کنند.

سخن آخر این‌که ما در این مقاله سعی نمودیم تا به بررسی شرایط دوره های کوآپ کانادا (دوره کارآموزی در کانادا) در چندین بخش مختلف، به طور کامل بپردازیم، امید است که این مطالب مفید واقع شده باشند.

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن کانادا

موسسه مهاجرتی یوکن تحت نظارت خانم نازنین بیتاژیان مشاور رسمی مهاجرت کانادا، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا و استرالیا، با ثبت دو دفتر مهاجرتی به نام UCAN IMMIGRATION SERVICES در این دو کشور فعالیت می کند. این موسسه با سال ها تجربه در خصوص پرونده های تحصیلی خدمات متنوعی را در خصوص کاورلتر، انگیزه نامه، استادی پلن و درخواست ویزای تحصیلی پرونده های مهاجرتی و اقامتی را تحت نظارت مستقیم مشاور رسمی مهاجرت خانم نازنین بیتاژیان ارائه می نماید.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی کانادا می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

چه رشته هایی برای کوآپ در کانادا وجود دارند؟

دوره های کار آموزی کوآپ در کانادا در زمینه های مختلفی از قبیل: کامپیوتر، عمران، بازاریابی و مارکتینگو مالی در کالج های کانادا ارائه می گردد.

مدت زمان دوره های اینترنشیپ در کانادا (InternShip) چقدر است؟

مدت زمان دوره کوآپ در کانادا با توجه به نوع دوره از ۶ ماه تا ۲۴ ماه می باشد. متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که برای درخواست ویزای دانشجویی باید برای دوره های بالای یک سال اقدام کنند.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

بهترین شغل برای زنان در کانادا
بهترین شغل برای زنان در کانادا
شرایط اپلای با لیسانس و ارشد نامرتبط
شرایط اپلای با لیسانس و ارشد نامرتبط