کانادا

بهترین شغل برای زنان در کانادا

بهترین شغل برای زنان در کانادا

بهترین شغل برای زنان در کانادا چه شغلی است؟ بازار کار مشاغل مناسب زنان در کانادا چگونه است؟ آیا برای اشتغال بانوان در کانادا ارائه مدرک دانشگاهی همواره ضروری است یا مشاغلی در کانادا وجود دارند که با وجود خوب بودن، برای اشتغال به آن‌ها لزومی به داشتن تحصیلات دانشگاهی نیست؟ اگر که تصمیم دارید به عنوان یک زن برای کار به کشور کانادا به عنوان یکی از برترین مقاصد برای انواع مهاجرت‌ها به سبب برخورداری از اقتصاد قدرتمند، نرخ بیکاری پایین و امکانات رفاهی و آموزشی عالی مهاجرت کنید، مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود زیرا در آن بهترین فرصت‌های شغلی برای زنان با حقوق و درآمد خوب معرفی شده و بازار کار آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

انواع شغل مناسب زنان در کانادا + درآمد

حرفه‌ها و شغل‌های بسیاری در کانادا به عنوان شغل مناسب زنان در کانادا شناخته می‌شوند که بانوان می‌توانند بر اساس شرایط، علاقه و میزان درآمد برای اشتغال در هر یک از آن‌ها درخواست نمایند و پس از موافقت، به کار بپردازند. در ادامه به معرفی برخی از مشاغل که در گروه بهترین مشاغل برای زنان در کانادا با درآمد خوب قرار گرفته‌اند، پرداخته می‌شود.

مدیر عامل، بهترین شغل برای زنان در کانادا

شغل مدیر عاملی با متوسط درآمد بالغ بر ۱۴۷ هزار دلار را می‌توان بهترین شغل برای زنان در کانادا برشمرد. در کانادا بانوان زیادی هستند که با طی مسیر پیشرفت در یک شرکت یا ارگان به سمت مدیر عاملی رسیده‌اند و یا با راه اندازی کسب و کار خود به عنوان مدیر عامل آن شغل شناخته می‌شوند. کانادا دارای رشته های متنوعی در خصوص مدیریت از قبیل رشته mba در کانادا و غیره می باشد. دانشجویایی که برای این رشته مدیریت در کانادا اقدام می کنند شانس بالایی در خصوص یافتن فرصت هاس شغلی مدیریتی خواهند داشت.

مدیر منابع انسانی، شغل مناسب زنان در کانادا

مدیریت منابع انسانی نیز با متوسط درآمد بالغ بر ۸۰ هزار دلار در سال (ممکن است میزان حقوق بیشتر یا کمی کمتر باشد) به عنوان بهترین شغل برای زنان در کانادا به شمار می‌رود. بر اساس آن‌چه که بیان شده است این شغل که به مدرک دانشگاهی نیاز دارد در کشور کانادا تحت سلطه زنان قرار گرفته است و بانوان در این سمت شغلی به مدیریت و نظارت بر سرمایه انسانی یک سازمان مشغول بوده و عموما بر انجام و اجرای درست سیاست‌های از پیش تعیین شده سازمان متمرکز می‌باشند.

پرستاری، بهترین شغل برای زنان در کانادا

پرستاری را می‌توان نه تنها بهترین شغل برای زنان در کانادا بلکه بهترین و یکی از محبوب‌ترین مشاغل برای زنان در کل جهان برشمرد چرا که در زنان روحیه و حس دلسوزی، کمک و مراقبت بیش از مردان می‌باشد. میانگین حقوق سالانه یک پرستار در کانادا بیش از ۷۱ هزار دلار در سال یا به نوعی نزدیک به ۳۶ دلار در ساعت است. البته پرستاری انواع مختلفی دارد که یکی از بهترین گرایش‌ها پرستار متخصص می‌باشد که فرد شاغل در آن نسبت به پرستاران عادی از تحصیلات و حقوق بالاتری برخوردار می‌باشد.

پرستاری در کانادا به انواع مختلفی تقسیم می شود. برخی از انواع آن شامل پرستار خانگی کودک، پرستار مراقبت از سالمند و پرستاران کادر بهداشت و درمان می باشد. که همانطور که در مقاله مهاجرت پرستاران به کانادا نیز به آن اشاره شد پرستاری در کانادا در بخش بهداشت و درمان نیاز به گذراندن دوره های مورد نیاز آن می باشد.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به شرایط کار در کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


مسئول پذیرش

از دیگر مشاغل و مسئولیت‌هایی که می‌توان به آن‌ها لقب بهترین شغل برای زنان در کانادا را داد، شغل مسئول پذیرش می‌باشد این شغل با متوسط درآمد سالانه بالاتر از ۳۱ هزار دلار به این دلیل شغل مناسب زنان در کانادا نام گرفته است که عمدتا افرادی می‌بایست به عنوان مسئول پذیرش سازمان‌ها و مکان‌های مختلف نظیر هتل‌ها، رستوران‌ها، مراکز درمانی و … مشغول به کار شوند که خوش سخن باشند و در ارتباط گرفتن با مراجعین خوب عمل نمایند. به طور عمده اکثریت بانوان خوش سخن هستند و ارتباط گیری خوبی با مشتری دارند.

بیشتر بخوانید: بررسی شرایط دوره‌های کوآپ (CO-OP) کانادا + بازارکار پس از دوره کوآپ کانادا

آرایشگری، بهترین شغل برای زنان در کانادا

اگر که بیان شود آرایشگری در کانادا بهترین شغل برای زنان در کانادا به شمار می‌رود، درست گفته شده است چرا که فرصت‌های شغلی بی پایانی برای این حرفه وجود دارد از راه اندازی آرایشگاه شخصی و آرایش و پیرایش مشتری‌ها گرفته تا کار به عنوان یک گریمور و آرایشگر در صنعت سینمایی. بر اساس آمارهای موجود متوسط حقوق شغل آرایشگری به شکل سالانه بالغ بر ۳۴ هزار دلار کانادا است.

خیاطی

بهترین مشاغل برای زنان بعد از مهاجرت به کاناد

از دیگر مشاغل و حرفه‌هایی که در کانادا به عنوان بهترین شغل برای زنان شناخته می‌شود، حرفه‌ی خیاطی می‌باشد. برای حرفه خیاطی نیز فرصت‌های شغلی زیاد وجود دارد از راه اندازی کسب و کار ویژه خود گرفته تا استخدام به عنوان یک خیاط در مزون یا کارخانه‌های تولید لباس. متوسط حقوق سالانه برای این حرفه بیش از ۳۲ هزار دلار کانادا گفته شده است که به نسبت حقوق خوبی می‌باشد.

آشپزی بهترین شغل برای زنان

آشپزی نیز یکی دیگر از مشاغلی هست که علاقه مندان به این حرفه می توانند در آمد خوبی از این طریق داشته باشند. افرادی که در این خصوص تجربه داشته باشند و مخصوصا” دوره ای را در این حرفه گذرانده باشند می توانند در این حرفه در کانادا مشغول به کار شوند. درآمد این شغل با توجه به تجربه افراد و نوع محل کار متفاوت می باشد. به صورت میانگین این در آمد می تواند از سالی ۳۶هزار دلار به بالا باشد.

کالج های کانادا دارای دوره های متنوعی در این خصوص می باشند. متقاضیان می توانند با بررسی دوره های رشته آشپزی در کانادا در کالج ها محل سکونت خود جهت دریافت دیپلم وگواهی این رشته اقدام کنند. همچنین افراد علاقه مند به راه اندازی بیزینس و سرمایه گذاری در کانادا با دریافت مجوز لازم می توانند جهت راه اندازی و خرید رستوران در کانادا نیز اقدام کنند.

طراحی سایت شغل مناسب زنان در کانادا

از طراحی سایت و برنامه نویسی (توسعه دهنده وب) نیز به عنوان بهترین شغل برای زنان در کانادا نام برده شده است. شاغلان در این حرفه به طراحی، ساخت و توسعه وب سایت‌ها می‌پردازند و عموما در شرکت‌های مرتبط با این شغل نظیر شرکت‌های مشاوره‌ای آی تی (فناوری اطلاعات)، شرکت‌های توسعه اپلیکیشن‌های کامپیوتری و بخش‌های فناوری اطلاعات سازمان‌ها ارگان‌های مختلف مشغول به کار می‌گردد. حداقل دستمزد برای این شغل ساعتی حدود ۱۸ دلار کانادا و حداکثر دستمزد بالغ بر ۴۵ دلار کانادا در ساعت بیان شده است.

در برخی موارد ممکن است برای اشتغال در رشته کامپیوتر در کانادا، نیاز به ارائه گواهی و یا سرتیفیکیت مربوطه داشته باشید که در این خصوص می توانید با سپری کردن دوره های کوتاه مدت در کالج های کانادا جهت دریافت گواهی مربوطه اقدام کنید.

دستیار فروش، بهترین شغل برای زنان در کانادا

بهترین مشاغل برای زنان بعد از مهاجرت به کاناد

به شغل دستیار فروش با متوسط حقوق سالانه ۳۴۸۰۲ دلار نیز عنوان و لقب بهترین شغل برای زنان در کانادا داده شده است. دستیاری فروش به فروشندگی در فروشگاه های مختلف نظیر هایپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای پوشاک اطلاق می‌شود و به سبب علاقه بانوان به این گونه محیط‌ها و ارتباط گرفتن مستقیم با مشتری یکی از مشاغل مناسب برای آن‌ها به شمار می‌رود.

بازار کار مشاغل مناسب زنان در کانادا

و اما پس از معرفی برخی از شغل‌های مناسب برای بانوان، بازار کار مشاغل مناسب زنان در کانادا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اگر چه در کانادا همچون دیگر کشورهای جهان در حوزه کاری و میزان درآمد حاصل تبعیض جنسیتی وجود دارد اما به سبب این‌که این کشور در چند سال اخیر یکی از برترین کشورها و جوامع در موضوع توسعه انسانی به حساب می‌آید و از میان برداشتن تبعیض درباره زنان به عنوان یکی از شاخص‌های این نوع توسعه شناخته می‌شد، از این رو دولت کانادا در تلاش است تا تبعیض های موجود را چه در تخصیص مشاغل و چه در میزان دستمزد دریافتی کاهش دهد. از این رو امید است که بازار کار مشاغل مناسب زنان روز به روز بهتر شود (البته این بدین معنا نیست که امروزه بازار کار شغل مناسب زنان در کانادا بد می‌باشد، بلکه به این معنا می‌باشد که بهتر خواهد شد).

لازم است گفته شود که پیش از  اقدام به مهاجرت کاری به عنوان یک زن بهتر است از بازار کار شغل مد نظر برای زنان آگاه شد و تنها به مناسب بودن بازار کار برای مشاغل زنان در کانادا اکتفا نکرد چرا که هر یک از مشاغل بازار کار مخصوص به خود را دارد. به عنوان نمونه برای شغل آرایشگری که به عنوان بهترین شغل برای زنان در کانادا شناخته می‌شود، میزان عرضه و تقاضا برای فرصت‌های شغلی موجود متعادل خواهد بود اما برای پرستاری به سبب پیشرفت‌ در اقتصاد و افزایش جمعیت این کشور به سبب پذیرش مهاجر، فرصت‌های شغلی بسیاری برای کارهای مرتبط با بهداشت و درمان نظیر پرستاری ایجاد می‌گردد به همین سبب میزان و نسبت عرضه بر تقاضا کم شده و نیاز به نیروی کار بیشتر می‌شود از این رو بازار کار کانادا برای زنانی که در رشته پرستاری تخصص گرفته‌ا‌ند، بسیار خوب است.

بهترین شغل برای زنان بدون مدرک دانشگاهی

پس از بررسی بازار کار مشاغل مناسب برای زنان در کانادا، در این قسمت بهترین شغل برای زنان در کانادا بدون نیاز به مدرک دانشگاهی معرفی می‌گردد. شغل‌های بسیاری در کانادا برای زنان وجود دارند که می‌توان بدون رفتن به دانشگاه و اخذ مدرک دانشگاهی و تنها با طی کردن دوره‌ی آموزشی، به آن‌ها دست پیدا کرد. اما از میان تمامی آن‌ها می‌توان بهترین شغل مناسب زنان در کانادا را یکی از دو حرفه طراحی وب سایت (طراحی و توسعه وب) و آرایشگری دانست.

اگر چه مهندسان کامپیوتر می‌توانند در شغل طراحی و توسعه وب سایت مشغول به کار شوند اما داشتن مدرک دانشگاهی ضروری نیست و تنها برخورداری از مهارت و ارائه نمونه کار و مدارکی که نشان‌دهنده‌ی سابقه کاری فرد باشد برای اشتغال در فرصت‌های شغلی موجود برای این حرفه کفایت می‌کند. درآمد طراحان و توسعه دهندگان وب متفاوت است اما میانگین درآمد سالانه آنان حدود ۵۵ هزار دلار کانادا بیان شده است.

همانطور که در ابتدای مطلب و در بخش معرفی برخی از مشاغل مناسب برای زنان در کانادا بیان گردید، شغل آرایشگری بهترین شغل برای زنان در کانادا به شمار می‌رود، اما این شغل مناسب با درآمد خوب و فرصت‌های شغلی بسیار، نیازی به مدرک دانشگاهی ندارد و تنها گذراندن دوره مهارت آموزی و داشتن سابقه کاری و اثبات آن برای راه اندازی کسب و کار یا اشتغال در فرصت‌های شغلی دیگر کافی خواهد بود.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به  نحوه پیدا کردن کار در کانادا در یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

بهترین شغل برای زنان در کانادا با مدرک دانشگاهی

و در آخر به معرفی بهترین شغل برای زنان در کانادا با مدرک دانشگاهی خواهیم پرداخت. اگر چه هر یک از شغل‌ها و حرفه‌هایی که مدرک دانشگاهی برای اشتغال به آن‌ها نیاز است در جایگاه خود می‌توانند به جهت علاقه فرد به رشته‌ای که در آن به تحصیل پرداخته است بهترین شغل باشد اما بر اساس بررسی‌های صورت گرفته می‌توان شغل پرستار متخصص (nurse practitioner) را با متوسط حقوق ۱۰۴ هزار دلار در سال بهترین شغل برای زنان در کانادا با تحصیل در دانشگاه‌ها و اخذ مدرک دانشگاهی معرفی نمود. گفته شده یک پرستار متخصص که عمدتا دارای حداقل مدرک ارشد پرستاری می‌باشد وظیفه دارد برای حفظ سلامت مردم، به وسیله تشخیص و همچنین درمان بیماری‌های مختلف، مراقبت‌های پیشرفته پرستاری را ارائه نماید. او معمولا با گرفتن شرح حال بیمار و معاینه خواهد توانست، طیف وسیعی از مریضی‌های حاد را تشخیص و آن‌ها را ارزیابی و درمان کند. همچنین آموزش و مشاوره دادن به بیماران و انجام اعمال جراحی جزئی یا سرپایی از دیگر وظایف او به عنوان پرستار متخصص به شمار می‌روند. طی سال‌های اخیر تعداد افراد بیشتری به این حرفه ورود پیدا کرده و به آن مشغول شده‌اند. پیش بینی می‌شود طی چند سال آینده فرصت‌های شغلی ایجاد شده برای این رشته بیش از افراد متخصصی باشد که به دنبال کار در این حوزه می‌باشند و این بدین معنا خواهد بود که فرصت‌های شغلی خوبی در کانادا برای افراد فارغ التحصیل در این رشته به ویژه زنان (کار پرستاری شغل مناسب زنان در کانادا می‌باشد)، وجود دارد.

کار در کانادا نیز همانند دیگر کشورها، تابع قوانین و مقررات این کشور می باشد. متقاضیان کار در کانادا می توانند با مطالعه ومقاله کار در کانادا با شرایط و قوانین کار و نحوه پیدا کردن کار در کانادا آشنا شوند.

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن کانادا

موسسه مهاجرتی یوکن تحت نظارت خانم نازنین بیتاژیان مشاور رسمی مهاجرت کانادا، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا و استرالیا، با ثبت دو دفتر مهاجرتی به نام UCAN IMMIGRATION SERVICES در این دو کشور فعالیت می کند. این موسسه با سال ها تجربه در خصوص پرونده های مهاجرت کاری ، ویزای کاری و سرمایه گذاری کانادا و انجام پرونده های مهاجرتی و اقامتی ، خدمات فوق را تحت نظارت مستقیم مشاور رسمی مهاجرت خانم نازنین بیتاژیان ارائه می نماید.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی کانادا می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

بهترین شغل برای زنان در کانادا کدامند؟

در کانادا برای اشتغال به کار زنان مخدودیتی وجود ندارد. زنان می توانند با توجه به علاقه و تخصص خود در انواع کارهای مدیریتی، مهندسی، آموزشی و غیره فعالیت داشته باشند.

بهترین مشاغل پردآمد برای زنان در کانادا کدامند؟

درآمد زنان در کانادا با توجه به تخصص و نوع حرفه آن ها متفاوت هست. یکی از مشاغلی که درآمد بالایی دارد، شغل آرایشگری برای زنان می باشد.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

خرید رستوران در کانادا
خرید رستوران در کانادا
بررسی کامل شرایط دوره های کوآپ ( co-op) کانادا
بررسی کامل شرایط دوره های کوآپ ( co-op) کانادا