کانادا

مهاجرت داروساز به کانادا

راهنمای کامل مهاجرت داروسازان به کانادا

کانادا یکی از برترین مقاصد برای مهاجران بین المللی است. از این رو هرساله تعداد زیادی از متقاضیان با ویزای کار و مهارت،ویزای تحصیلی کانادا، ویزای سرمایه ‌گذاری کانادا، کارآفرینی و سایر روش ‌ها مجوز ورود به خاک کانادا را پیدا می کنند. داروسازان یکی از گروه های شغلی هستند که تمایل بسیاری برای گرفتن ویزای کانادا دارند. دلیل این موضوع درآمد بالا و فرصت های شغلی مناسب برای فارغ التحصیلان این رشته است. با توجه به اهمیت موضوع، تمامی نکات پیرامون مهاجرت داروساز به کانادا در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تا پایان مقاله «راهنمای کامل مهاجرت داروسازان به کانادا» همراه باشید. در این مقاله به بررسی داروسازی در کانادا، شرایط مهاجرت دکتر داروساز به کانادا، معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا، درآمد داروسازی در کانادا، تخصص داروسازی در کانادا ، آینده شغلی داروسازی در خارج از کشور و بهترین کشور برای مهاجرت داروسازان می پردازیم.

مهاجرت داروسازان به کانادا

پیش ‌از ارائه نکاتی در رابطه با نحوه و شرایط مهاجرت داروساز به کانادا بهتر است توضیحاتی پیرامون شرایط زندگی در کانادا ارائه شود. روش ‌های مختلفی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که از جمله آنها می ‌توان به کار، تحصیل، سرمایه ‌گذاری، کارآفرینی، ازدواج، تولد و … اشاره کرد. مزایای مهاجرت به کانادا فراوان است و مقصد بسیاری از مهاجرانی است که به ‌دنبال یافتن شغل مناسب و درآمد بهتری هستند. جمعیت کانادا (۳۸ میلیون نفر) در مقایسه با مساحت آن (بیش از ۹ کیلومتر مربع) بسیار کم است. به همین دلیل در بسیاری از شهرها خصوصا شهرهای کم ‌جمعیت کمبود نیروی کار ماهر و متخصص وجود دارد. در نتیجه تعداد زیادی از مهاجران به واسطه داشتن مهارتی خاص با استفاده از جاب آفر کانادا یا سایر روش‌های مهاجرت کاری به ‌راحتی جذب مراکز مختلف می ‌شوند. در کنار فرصت ‌های شغلی فراوان مواردی چون اقتصاد پایدار و روبه رشد، نرخ پایین بیکاری، دستمزد مناسب در تمایل مهاجران برای زندگی در کانادا نقش داشته است. علاوه بر این نرخ تورم در کانادا بسیار پایین است. درنتیجه شاغلان می ‌توانند بدون هیچگونه نگرانی در زمینه افزایش قیمت ‌ها به زندگی و فعالیت بپردازند. با بیان این موارد می ‌توان چنین استنباط کرد که کانادا کشوری مناسب برای تجارت و کار است. مهاجرت کاری به کانادا با روش ‌های مختلف از قبیل اسکیل ورکر، اسکیل ترید و جاب آفر امکان ‌پذیر است. انتخاب هر یک از این روش ها به شرایط متقاضی از قبیل میزان و نوع مهارت و همچنین داشتن پیشنهاد شغلی یا کارفرما بستگی دارد. داروسازی یکی از گروه های شغلی پرطرفدار و پردرآمد در کانادا به شمار می رود. مهاجرت داروساز به کانادا به روش‌ های مختلفی امکان ‌پذیر است که در ادامه به آنها پرداخته می شود.

انواع روش ‌های مهاجرت داروسازان به کانادا

بسیاری از افراد با این سوال مواجه می ‌شوند که مهاجرت داروساز به کانادا با چه روش ‌ها و ویزاهای امکان پذیر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که سه برنامه برای مهاجرت داروسازان ایرانی یا متقاضیانی از سایر کشورهای جهان در نظر گرفته شده است. برنامه نیروی کار ماهر فدرال (اکسپرس اینتری)، برنامه انتخاب استانی مانیتوبا و مهاجرت نیروی کار ماهر توسط برنامه PNP بریتیش کلمبیا (به صورت متخصص بهداشت) از جمله این موارد به شمار می ‌روند. در ادامه مهاجرت داروساز به کانادا به کمک هر یک از این برنامه ها جداگانه مورد بررسی قرار گرفته ‌است.

مهاجرت داروسازان به کانادا با برنامه انتخاب استانی مانیتوبا

مهاجرت داروساز با برنامه مهاجرت استانی مانیتوبا کانادا امکان پذیر است. در این برنامه هرساله لیستی از مشاغل مورد نیاز ارائه می ‌شود. داروسازی یکی از مشاغل ارائه ‌شده در لیست مذکور است. متقاضیان در هر یک از مشاغل مذکور مطابق با سیستم اکسپرس اینتری کانادا امتیازبندی می شوند. درنهایت دعوت ‌نامه ای برای شرکت کنندگان ارسال شده تا در قرعه‌ کشی ‌های ET شرکت کنند. زمان برگزاری قرعه کشی هر دو ماه یک ‌بار است. برای امتیازبندی متقاضیان، تسلط به زبان فرانسوی اهمیت بسیاری دارد. مجوز شرکت در این برنامه به افرادی اعطا می شود که بتواند در هر ۴ مهارت خواندن، نوشتن، شنیداری و گفتاری حداقل نمره ۷ را کسب کند.

مهاجرت و فعالیت داروساز در کانادا با برنامه نیروی کار ماهر فدرال

مهاجرت داروساز به کانادا در یکی از رایج ‌ترین روش ‌ها از طریق برنامه نیروی کار ماهر فدرال صورت می گیرد. در این برنامه متقاضیان براساس سیستم اکسپرس اینتری کانادا ارزیابی می شوند. طبق این سیستم بر اساس پارامترهایی به متقاضیان امتیاز تعلق می ‌گیرد. سن، تحصیلات، توانایی در زبان انگلیسی یا فرانسوی، تجربه کاری و سازگاری از جمله این موارد بشمار می ‌روند. افرادی که بتوانند به کمک این موارد حداقل ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز را دریافت کنند، در لیست ارزیابی توسط اداره مهاجرت کانادا قرار می ‌گیرند.

نحوه پیدا کردن کار در کانادا در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی نحوه پیدا کردن کار در  کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

مهاجرت و فعالیت داروساز در کانادا با برنامه PNP بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا برای جذب افراد ماهر در زمینه بهداشت و درمان برنامه ای را تحت عنوان PNP تدوین کرده ‌است. شرایط برای مهاجرت داروساز به کانادا از طریق این برنامه مهاجرت استانی کانادا وجود دارد. دستیابی به اقامت دائم و پاسخگویی سریع ‌تر به درخواست نسبت ‌در مقایسه با سایر روش ‌ها از مزایای مهاجرت و فعالیت فارغ ‌التحصیلان داروساز در کانادا با برنامه PNP است. متقاضیان برای استفاده از این برنامه ملزم به ارائه درخواست آنلاین از طریق PNPBC هستند. در ادامه بر اساس شرایط متقاضی از قبیل شغل، تجربه کاری، کارفرما و … امتیاز تخصیص یافته تعیین می ‌شود. صدور دعوت نامه نیز مختص کسانی است که موفق به دریافت حداقل امتیاز شوند. داشتن شرایط زیر برای مهاجرت و فعالیت داروساز در کانادا با برنامه ایالت بریتیش کلمبیا (PNP) ضرورت دارد:

  • واجد شرایط بودن طبق سیستم اکسپرس اینتری
  • داشتن مهارت قابل قبول در زبان فرانسوی یا انگلیسی
  • داشتن سابقه کار معتبر به مدت ۲ سال به عنوان داروساز بالینی
  • داشتن پیشنهاد شغلی معتبر از کارفرمای ساکن در ایالت بریتیش کلمبیا

معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا

مهاجرت داروساز به کانادا نیازمند ارائه بعضی مدارک است. عکس، گذرنامه معتبر، کارت شناسایی و هویتی، مدرک تحصیلی و گواهی تجربه کاری از جمله این موارد به شمار می ‌روند. علاوه بر این ارائه گواهی شرکت در آزمون های انگلیسی و فرانسوی معتبر از قبیل آیلتس و TEF ضرورت دارد. به این موارد باید گواهی عدم سوءپیشینه و گواهی سلامت را نیز اضافه کرد. مدارک تحصیلی مهاجران از جمله داروسازان در کانادا باید پیش ‌از هر اقدامی توسط دولت این کشور ارزیابی شوند. این کار در اصطلاح معادل ‌سازی مدرک نام دارد. در پایان این فرآیند یک اعتبارنامه تحصیلی (ECA) برای متقاضی صادر شده که در فرآیند اعطای ویزا مورد استفاده قرار می ‌گیرد. صدور اعتبارنامه تحصیلی برحسب تابعیت، نوع رشته و شغل متقاضی توسط مراکز مختلفی انجام می ‌شود.

مهاجران داروساز در کانادا برای دستیابی به این گواهی باید از طریق هیئت بررسی داروسازی کانادا (PEBC) اقدام کنند. این هیئت در کانادا تنظیم مقررات داروسازی را برعهده دارد. البته افرادی که قصد زندگی و فعالیت در استان کبک را دارند نیازی به پیگیری مدارک از طریق سازمان PEBC ندارد. بلکه این استان به ‌صورت جداگانه و مستقل متقاضیان را ارزیابی می ‌کند. معادل ‌سازی مدارک فارغ ‌التحصیلان آمریکایی نیز از طریق موسسه ACPE انجام می شود. ناگفته نماند که فارغ ‌التحصیلان ده دانشگاه تعیین شده در کانادا نیازی به انجام معادل سازی مدرک داروسازی ندارند. دانشگاه تورنتو، بریتیش کلمبیا، مک گیل، کلگری، آلبرتا، مانیتوبا، مک مستر، مونترال، وسترن و واترلو ده دانشگاه برتر کانادا برای تحصیل در رشته داروسازی هستند. به طور کل مراحل معادل سازی مدارک برای مهاجرت دکتر داروساز به کانادا شامل مراحل زیر است:

  • ارائه مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی معتبر
  • ارائه مدرک لیسانس داروسازی
  • تایید شرایط و مدارک توسط PEBC و صدور اعتبارنامه برای متقاضی
  • شرکت و قبولی در آزمون بورد ملی کانادا
  • گذراندن دوره کارورزی به مدت یک ‌سال نزد مؤسسات مورد تأیید دولت کانادا
  • کسب مجوز راه اندازی داروخانه متناسب با شهر محل فعالیت

الزامات معادل سازی مدرک برای مهاجرت دکتر داروساز به کانادا

صدور گواهی اعتبارنامه تحصیلی حدوداً ۲ ماه به طول می ‌انجامد. زمان خاصی برای ثبت درخواست ارزیابی و معادل ‌سازی مدارک وجود ندارد و متقاضیان می ‌توانند در هر تاریخی برای اخذ آن اقدام کنند. صدور اعتبارنامه تحصیلی برای مهاجرت داروساز به کانادا نیازمند پرداخت هزینه تعیین ‌شده توسط دولت کانادا است. برای ارزیابی مدارک و صدور گواهی PEBC هزینه ای معادل ۶۵۰ دلار کانادا دریافت می شود. اما در صورت نیاز به صدور گواهینامه (انجام ارزیابی مدارک در دفعات قبل) تنها باید ۱۰۰ دلار کانادا پرداخت شود. مدارک مورد نیاز برای ارائه به PEBC عبارتند از:

  • مدرک تحصیلی ترجمه شده
  • ریز نمرات
  • گذرنامه
  • مدارک هویتی

برای درخواست ویزا و مهاجرت داروساز به کانادا، این گواهی باید در پروفایل اکسپرس اینتری به CIC ارسال شود. این گواهی به مدت ۵ سال دارای اعتبار است. به عبارتی دارنده این گواهی به مدت ۵ سال می ‌تواند در آزمون اخذ مجوز داروسازی در کانادا (بورد ملی) شرکت کند

معرفی فرصت های شغلی در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به معرفی جاب آفر و فرصت های شغلی در کانال یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

آزمون بورد تخصصی داروسازی برای برای مهاجرت دکتر داروساز به کانادا

برای مهاجرت داروساز به کانادا شرکت در آزمون بورد تخصصی یا ملی کانادا لازم است. این آزمون دو بخش MCQ و OSEC را شامل می شود. هر یک از این آزمون ها مهارت خاصی را در متقاضی ارزیابی می ‌کند؛ به ‌عنوان مثال آزمون MCQ در رابطه با مهاجرت دکتر داروساز به کانادا توانایی متقاضی را در بکارگیری دانش می ‌سنجد. آزمون OSCE نیز توانایی و مهارت دکتر داروساز را برای حل مسائل ارزیابی می ‌کند. افرادی که موفق به قبولی در آزمون بورد تخصصی ملی کانادا شوند می ‌توانند به عضویت انجمن داروسازان کانادا درآیند.

شرکت در جلسات کارآموزی برای مهاجرت داروسازان به کانادا

شرکت در جلسات کارآمزوی برای مهاجرت داروساز به کانادا و مشغول به فعالیت شدن در این کشور ضرورت دارد. طول مدت کارآموزی برای داروسازان در کانادا ۲۰۰۰ ساعت (۳۶ ماه) ‌است. افراد دارای تخصص داروسازی در کانادا برای یافتن فرصت های مناسب کارآموزی می ‌تواند از سایت های کاریابی استفاده کنند. شرکت در این دوره ‌ها علاوه ‌بر ارتقای رزومه کاری موجب تقویت مهارت ‌های شغلی نیز می شود.

اخذ مجوز نهایی برای مهاجرت داروسازان به کانادا

درنهایت برای مهاجرت داروساز به کانادا و آغاز بکار رسمی باید مجوزهای نهایی اخذ شود. برحسب شهر محل زندگی، سازمان ها و نهادهای مختلفی برای اعطای مجوز فعالیت به داروسازان در نظر گرفته شده است. مهم ترین این مراکز عبارتند از:

شهر محل فعالیت داروسازان مراکز ارائه دهنده مجوز فعالیت
آلبرتا Alberta College of Pharmacists
مانیتوبا College of Pharmacists of Manitoba
بریتیش کلمبیا College of Pharmacists of British Columbia
نیوبرونزویک New Brunswick College of Pharmacists
انتاریو Ontario College of Pharmacists
کبک Ordre des pharmaciens du Québec, Service d’admission à la pratique
ساسکاچوان Saskatchewan College of Pharmacists
نووا اسکاشیا Nova Scotia College of Pharmacists
جزیره پرنس ادوارد Prince Edward Island College of Pharmacists
یوکان Professional Licensing and Regulatory Affairs, Government of Yukon
نیو فاندلند و لابرادور Newfoundland and Labrador Pharmacy Board

درآمد یک داروساز در کانادا

مهاجرت داروساز به کانادا در وهله اول به دلیل درآمد بالا مورد توجه متخصصان این رشته در سراسر جهان قرار دارد. در واقع داروسازی در کانادا جزء ده شغل پردرآمد قرار گرفته است. بسته به نوع فعالیت و رتبه و تجربه، درآمد رشته داروسازی در کانادا سالانه بین ۱۰۵ الی ۱۴۶ هزار دلار تعیین می شود. افراد دارای تخصص داروسازی در کانادا در صورت داشتن مجوز حداقل ساعتی ۳۲/۳۸ دلار درآمد دارند. حداکثر دستمزد داروساز در کانادا نیز ساعتی ۸۶/۵۴ دلار است. علاوه براین درآمد رشته داروسازی در کانادا بسته به شهر محل زندگی تفاوت دارد. در این بین بیشترین درآمد داروسازان به ساکنان شهرهای ساسکاچوان و آلبرتا اختصاص دارد. کمترین درآمد نیز مختص داروسازان ساکن ایالت کبک و بریتیش کلمبیا است. در ساسکاچوان میانگین، حداکثر و حداقل درآمد داروسازان به ‌ترتیب ۱۰۹٫۱۰۸، ۷۲٫۸۴۷، ۱۴۵٫۴۸۴ دلار کانادا تخمین زده می ‌شود. در آلبرتا نیز این اعداد و ارقام معادل ۱۱۱٫۵۳۶، ۶۰٫۵۲۹ و ۱۳۸٫۰۴۰ دلار کانادا است.

شرایط کاری داروسازان در کانادا

در صورت مهاجرت داروساز به کانادا و شروع به کار، وظایف بر اساس نحوه فعالیت مشخص می شود. عمده فعالیت داروسازان در داروخانه و مراکز تولیدکننده (مراکز صنعتی) است. در صورت فعالیت در داروخانه یکی از مهم ‌ترین وظایف، آماده ‌سازی دارو طبق سابقه پزشکی بیمار است. تعیین نحوه و زمان مصرف نیز متناسب با شرایط بیمار زیر نظر متخصصان داروسازی انجام می شود. به این موارد می ‌توان شرح کامل عوارض جانبی دارو برای بیمار و نظارت بر تکنسین داروخانه حین انجام فعالیت را نیز اضافه کرد. وظایف اصلی داروسازان در صورت فعالیت در شرکت های داروسازی، تحقیق و پژوهش برای تولید داروهای جدید و توسعه داروهای قبلی است. در این بین برای داروهای مختلف مزایا، عوارض و میزان اثر گذاری نیز مشخص می ‌شود. همچنین داروسازان در این شرایط موظف به معرفی محصولات خود به متخصصان بهداشت و پزشکان هستند. داروسازان علاوه ‌بر داروخانه ها و شرکت ‌های صنعتی می تواند در دانشگاه ‌ها، بیمارستان ها، انجمن ها و مراکز دولتی (برای تنظیم قوانین و مقررات مرتبط با این صنف) نیز مشغول بکار شوند. ۷۰ درصد فارغ ‌التحصیلان رشته داروسازی در کانادا جذب داروخانه ها می شوند. ۱۵ درصد نیز برای کار مراکز بیمارستانی و درمانگاهی را انتخاب می ‌کنند. باقی موارد نیز در مراکز آموزشی، دانشگاهی و صنعتی مشغول به کار می ‌شوند. عناوین شغلی داروسازان در کانادا داروساز بالینی، صنعتی، بیمارستانی، فروشگاهی و محلی است. در بین داروسازان فعال در کانادا سهم زنان ۶/۴۲ و سهم مردان ۳/۵۷ درصد است.

کانادا از جمله کشورهای نیازمند به جذب فارغ ‌التحصیلان رشته داروسازی از سراسر جهان است. به عبارتی همواره در شهرهای مختلف کانادا فرصت ‌های شغلی مختلف برای متخصصان داروسازی وجود دارد. به طور کل شرایط کار داروساز در کانادا مثبت ارزیابی می ‌شود. زیرا اغلب شهرها با کمبود داروخانه و تکنسین در این زمینه مواجه هستند. البته شرایط بازار کار تا حد زیادی به محل زندگی و فعالیت داروسازان نیز بستگی دارد. طبق ارزیابی ‌های صورت ‌گرفته براساس شرایط بازار کار برای رشته داروسازی، استان ها و شهرهای مختلف کانادا در سه گروه خوب، متوسط و نامشخص جای می ‌گیرند (این ارزیابی مربوط به ۱۰ سال آینده است):

  • خوب؛ ساسکاچوان، انتاریو، بریتیش کلمبیا، مانیتوبا، نیوبرانزویک
  • متوسط؛ آلبرتا، لابرادور، کبک، پرنس ادوارد، نوواسکاشیا، نیوفاندلند
  • نامشخص؛ سایر شهرها

شرایط تاسیس داروخانه در کانادا

کانادا با مساحتی بالغ بر ۹ میلیون کیلومتر جزو کشورهای نسبتاً بزرگ جهان قرار دارد. از طرفی جمعیت این کشور و نرخ تراکم جمعیتی بسیار پایین است. آمارها نشان می دهد که تعداد داروخانه های موجود در سطح شهرهای کانادا به نسبت جمعیت کم است. به همین دلیل گاهی ساکنان برای دسترسی به داروخانه مجبور به طی مسافت ‌های طولانی به ‌اندازه ۲۰۰ مایل هستند. دولت کانادا نیز به همین ‌منظور شرایط و قوانین و مقررات را برای مهاجرت داروساز به کانادا و تاسیس داروخانه توسط متخصصان تسهیل کرده ‌است. افراد دارای تخصص داروسازی در کانادا می ‌توانند بعد از شرکت در آزمون بورد ملی این کشور و طی دوره کارورزی برای دریافت مجوز و راه اندازی داروخانه درخواست دهند. البته داشتن مدرک زبان معتبر و تأیید انجمن مرکزی نظارت بر داروخانه ها در کانادا برای تاسیس داروخانه در این کشور ضرورت دارد. هزینه ‌های لازم برای راه ‌اندازی داروخانه بسته به محل، تعداد کارکنان و متراژ آن متفاوت است. اما به ‌طورکل هزینه های این کار معادل ۳۵۰ الی ۴۵۰ هزار دلار کانادا تخمین زده می ‌شود.

موسسه مهاجرتی یوکن کانادا با سال ها تجربه در خصوص اخذ انواع ویزای کانادا آماده ارائه مشاوره می باشد. خدمات موسسه یوکن در این خصوص شامل : ویزای مولتی ۵ ساله، ویزای سرمایه گذری، ویزای کاری کانادا، ویزای پرشکان کانادا و مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج و … آماده ارائه خدمات مهاجرت و اقامت در کانادا می باشد. متقاضیان مهاجرت به کانادا برای تحصیل می توانند جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاورین ما از طریق تلفن های موجود در وب سایت با ما در تماس باشند.

این موسسه به شماره ۲۲۷۴۳۸۸۷۸۶ تحت عنوان UCAN IMMIGRATION SERVICES در کانادا به ثبت رسیده است. مشاور مهاجرت کانادا خانم نازنین بیتازیان، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا، عضو رسمی شورای سیاست گذاری و نظارت بر مشاوران مهاجرت کانادا با شماره عضویت R531751، آماده ارائه مشاوره و پاسخگویی به سوالات متقاضیان پذیرش تحصیلی و ویزای دانشجویی کانادا می باشد.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
جهت رزرو وقت مشاوره آنلاین با مشاور مهاجرت کانادا خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

در صورتی که این مقاله مناسب شرایط شما نمی باشد می توانید جهت بررسی دیگر ویزاهای کانادا ، با استفاده از کلید واژه نوع موضوع موردنظر + یوکن ،در گوگل مستقیما” به مقاله مربوطه در وب سایت مهاجرت یوکن هدایت شوند. به عنوان مثال : مهاجرت داروساز به کانادا یوکن، شرایط تاسیس داروخانه در کانادا یوکن، درآمد یک داروساز در کانادا یوکن، مهاجرت کانادا یوکن، ویزای کانادا یوکن

بهترین کشور برای مهاجرت داروسازان ایرانی یا متقاضیان از سایر کشورها کدام است؟

براساس میزان درآمد، رضایت شغلی، امنیت شغلی و بسیاری نکات دیگر، ۵ مکان به ‌عنوان بهترین و راحت ترین کشور برای مهاجرت داروسازان معرفی شده است. مهاجرت داروساز به کانادا یکی این موارد به شمار می ‌رود.

آینده شغلی داروسازی در خارج از کشور چگونه ارزیابی می شود؟

ینده شغلی داروساز تا حد زیادی به کشور مقصد برای مهاجرت بستگی دارد. از لحاظ آینده شغلی، مهاجرت داروسازان ایرانی به کانادا یکی از بهترین انتخاب ها است. زیرا در صورت مهاجرت داروسازان به خارج و انتخاب کانادا برای زندگی فرصت های شغلی و درآمد بالایی در انتظار فارغ التحصیلان این رشته وجود دارد.

مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت داروسازان به کانادا چیست؟

یکی از مهم ‌ترین لازمه های مهاجرت داروساز به کانادا ارائه مدرک زبان معتبر است. برای داروسازان تسلط به زبان فرانسوی و انگلیسی و ارائه حداقل مدرک ۵/۶ آیلتس یا معادل آن در سایر آزمون های معتبر ضرورت دارد.

اخذ مجوز کار برای مهاجرت داروساز به کانادا چگونه انجام می شود؟

اولین مرحله برای مهاجرت داروسازان ایرانی به کانادا معادل سازی مدارک تحصیلی است. سپس متقاضیان برای کار در داروخانه و یا شرکت ‌های داروسازی ملزم به شرکت و قبولی در آزمون بورد ملی کانادا هستند. در پایان متقاضی باید متناسب با محل زندگی خود مجوزهای مربوطه و نهایی را دریافت کند.

درآمد رشته داروسازی در کانادا چقدر است؟

در صورت مهاجرت داروسازان ایرانی به کانادا دستمزد بسته به نوع فعالیت، میزان تخصص و تجربه و شهر محل زندگی سالانه بین ۱۰۵ الی ۱۴۶ هزار دلار متغیر است.

گرفتن تخصص داروسازی در خارج از کشور چه مدت به طول می ‌انجامد؟

طول مدت تحصیل برای رشته داروسازی در کشورهای مختلف متفاوت است. در کانادا این دوران ۵ ساله است. در پایان فارغ التحصیلان موفق به دریافت مدرک کارشناسی داشته می‌شوند.

روند کار برای گرفتن تخصص داروسازی در کانادا چگونه است؟

برای تحصیل در رشته داروسازی شرکت در آزمون Pcat ضرورت دارد. این آزمون دارای ۱۹۲ سوال تستی است که ۴ ساعت به طول می ‌انجامد. افرادی که موفق به کسب حداقل امتیاز ۴۳۱ تا ۴۴۳ از ۶۰۰ امتیاز شوند، مجوز ورود به رشته داروسازی کانادا را پیدا می کنند. البته برای همه دانشگاه ها شرکت در آزمون Pcat الزامی نیست.

دریافت ویزا برای مهاجرت داروساز به کانادا از چه روش هایی امکان پذیر است؟

متقاضیان می توانند برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه نیروی کار ماهر فدرال (اکسپرس اینتری)، برنامه انتخاب استانی مانیتوبا و مهاجرت نیروی کار ماهر توسط برنامه PNP بریتیش کلمبیا اقدام کنند.

برای مهاجرت داروساز به کانادا بهترین شهرها کدام اند؟

بعضی شهرها نیاز بیشتری به نیروی کار متخصص در زمینه داروسازی دارند. از این رو مهاجرت داروسازان ایرانی به این شهرها بیشتر توصیه می شود؛ به عنوان مثال می توان به ساسکاچوان، انتاریو، بریتیش کلمبیا، مانیتوبا و نیوبرانزویک اشاره کرد. 

برای مهاجرت دکتر داروساز به کانادا اخذ گواهی اعتبارنامه تحصیلی باید از طریق کدام مرکز اخذ شود؟

مرکز مورد نظر برای اخذ اعتبارنامه به محل اقامت متقاضی بستگی دارد. ساکنان ایالات متحده باید از طریق ACPE پیگیر شوند. سازمان PEBC نیز در صورت مهاجرت داروسازان به کانادا از سایر کشورها معادل سازی مدارک را انجام می دهند. البته استان کبک به صورت مستقل انجام این کار را برعهده دارد.  

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا
بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا
راهنمای کامل تحصیل و مهاجرت مهندسی معماری در کانادا
راهنمای کامل تحصیل و مهاجرت مهندسی معماری در کانادا