کانادا

بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا

بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا

اگرچه اداره مهاجرت کانادا برنامه های متنوعی را برای مهاجران به این کشور در نظر گرفته ‌است. اما بعضی از این برنامه ‌ها با سرعت بیشتری پاسخ داده شده و فرد نتیجه درخواست خود را در مدت زمان کوتاه تری دریافت می ‌کند. ویزای تحصیلی از جمله این موارد به شمار می ‌رود. محصلان و دانشجویان می ‌توانند برای ورود به مدارس، کالج و دانشگاه ‌های کانادا از این ویزا استفاده کنند. اکثر دانشجویان متقاضی استفاده از ویزای تحصیلی کانادا با این سوال مواجه می ‌شوند که بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا کدام اند؟ با توجه به اهمیت موضوع، در ادامه این مقاله به بررسی بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا و بهترین رشته های تحصیلی در کانادا می پردازیم.

بهترین رشته های تحصیلی کانادا برای اپلای

کانادا یکی از پرطرفدارترین کشورها برای مهاجرانی است که قصد ادامه تحصیل دارند. البته این کشور برای مهاجرت کانادا از طریق سرمایه گذاری، کارآفرینی، تخصص و مهارت و غیره نیز مناسب است. اما ویزای تحصیلی یکی از آسان ‌ترین و بهترین روش ها برای اخذ اقامت کانادا به شمار می رود. این میزان محبوبیت در بین مهاجران تحت تاثیر عوامل مختلفی شکل گرفته است. سیستم آموزشی پیشرفته و باکیفیت مهم‌ترین عامل برای جذب محصلان و دانشجویان بین ‌المللی جهت اپلای برای بهترین رشته های تحصیلی در کانادا است. برای تأیید این موضوع می ‌توان به قرار گرفتن بعضی دانشگاه های کانادا در بین ۱۰۰ یا ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان اشاره کرد.

دانشگاه تورنتو، مک گیل و بریتیش کلمبیا طبق رده بندی QS، USN و شانگهای جز ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند. اسامی دانشگاه های آلبرتا، مونترال، مک مستر، واترلو، غربی و کلگری نیز در بین ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان به چشم می خورد. اگرچه همه متقاضیان فرصت تحصیل در این دانشگاه ها را پیدا نمی کنند. اما دانشگاه هایی با رنکینگ ضعیف در کانادا نیز از برنامه ریزی قوی آموزشی برخوردار هستند. تنوع رشته های تحصیلی، تنوع شغلی، نرخ پایین بیکاری و درآمد مناسب از دیگر عواملی هستند که دانشجویان را با هدف اپلای برای بهترین رشته های کانادا جذب می کند. از این رو بسیاری از متقاضیان به دنبال شناخت بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا هستند.

مزایای تحصیل در بهترین رشته های تحصیلی کانادا

دانشجویانی که برای بهترین رشته های تحصیلی در کانادا، اپلای می کنند در صورت داشتن شرایط لازم اقامت موقت خود را به دائم تبدیل کنند. این افراد پس از فارغ التحصیلی می توانند برای ویزای کار پس از تحصیلی در کانادا PGWP اقدام کنند. طبق این قانون به متقاضیان بعد از پایان تحصیل ۱ الی ۳ سال فرصت یافتن شغل مناسب داده می ‌شود. در صورت یافتن شغل مناسب تبدیل ویزای موقت تحصیلی به نوع کاری صورت می ‌گیرد.

در صورت مشغول شدن در یکی از مشاغل طبقه بندی شده کانادا (NOC) می توان از طریق کلاس تجربه کانادایی برای دریافت اقامت دائم (PR) اقدام کرد. از طرفی سیستم آموزشی کانادا دو زبانه است. زبان رسمی در بعضی شهرها انگلیسی و در بعضی دیگر (کبک) فرانسوی است. بنابراین مهاجران برحسب توانایی خود در این دو زبان می ‌توانند برای تحصیل در شهرهای مختلف اقدام کنند. قانونی بودن کار نیمه وقت در حین تحصیل یکی دیگر از مزایای مهاجرت به این کشور است.

بهترین رشته های تحصیلی در کانادا کدام ‌اند؟

یافتن شغل مناسب با درآمد بالا مدنظر اغلب مهاجران تحصیلی به کانادا قرار دارد. از بیان مزایای تحصیل در این کشور نباید چنین برداشت کرد که بازار کانادا برای تمامی رشته های تحصیلی مناسب است. بلکه بعضی رشته ها نسبت ‌به سایرین بازار کار گسترده ‌تر و درآمد بالاتری دارند. به همین دلیل همه متقاضیان به دنبال شناخت بهترین رشته ‌های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا هستند. تشخیص بهترین رشته بر اساس پارامترهایی چون میزان درآمد، اشتغال پذیری، نیاز در بازار کار و میزان شهریه صورت می ‌گیرد. برای درک بهتر این موضوع بهترین رشته ها در گروه های فنی مهندسی، علوم پایه، علوم پزشکی و علوم انسانی به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفته اند.

بهترین رشته های فنی مهندسی برای مهاجرت به کانادا

بعضی کشورها ماهیت صنعتی داشته و به جذب نیروی کار متخصص در رشته های فنی مهندسی بیشتر نیاز دارند؛ به ‌عنوان مثال می ‌توان به کشور کانادا اشاره کرد. شاخه ‌های فنی ‌مهندسی جزء پرتقاضاترین و بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا کانادا بشمار می روند. در این بین دو شهر انتاریو و کبک بهترین فرصت را برای اشتغال و فعالیت متخصصان رشته های فنی مهندسی فراهم ساخته اند. دلیل این موضوع بازار کار گسترده و دستمزد بالای رشته ‌های مذکور است. بسیاری این رشته ها را به عنوان بهترین رشته تحصیلی برای پسران می شناسند.

علاوه ‌براین، تنوع رشته ‌های مهندسی در کانادا بسیار زیاد و رو به گسترش است. طبق آمارهای ارائه ‌شده توسط آژانس ‌های تحلیل داده تا سال ۲۰۲۵ تنوع رشته های مهندسی در کانادا به میزان قابل ‌توجهی افزایش می ‌یابد. از طرفی دانشگاه های ارائه دهنده رشته های فنی مهندسی در کانادا از آزمایش های بسیار مجهز برخوردار هستند. به همین دلیل دانشجویان دروس عملی را طبق بالاترین استانداردهای جهانی فرا گرفته و آماده بازار کار می شوند.

مهندسی IT یکی از بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا بشمار می ‌رود. با گسترش روزافزون تکنولوژی و فناوری بازار کار این رشته هیچگاه اشباع نخواهد شد. فارغ ‌التحصیلان این رشته می ‌توانند بعد از پایان تحصیل در زمینه ‌های مختلف مشغول به فعالیت شوند. امنیت سایبری، طراحی و توسعه وب، برنامه ‌نویسی، مدیریت داده و سیستم ‌های اطلاعاتی نمونه خوبی از فرصت های مرتبط با مهندسی IT هستند. از دیگر رشته ‌های مهندسی دارای درآمد بالا و بازار کار مناسب در کانادا می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهندسی الکترونیک
  •  ماشین ‌آلات
  • الکترونیک
  • نفت و گاز
  • کامپیوتر و آی‌تی
  • شیمی
  • عمران
  • معماری
  • مکانیک
  • صنایع
  • برق

بهترین رشته های علوم انسانی برای مهاجرت به کانادا

تعداد زیادی از رشته ‌های انسانی نیز در لیست بهترین رشته ‌های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا قرار دارند. در این بین موارد مرتبط با امور مالی و اقتصادی بیشتر مورد توجه هستند. زیرا کانادا از یک اقتصاد پویا و پایدار برخوردار است. دانشگاه ها برای کمک به رشد اقتصادی این کشور اقدام به آموزش دانشجویان طبق ارزش های جهانی می کنند. به همین دلیل فارغ التحصیلان بعد از پایان دانشگاه به یک آنالیزور حرفه ای و قدرتمند تبدیل شده و می توانند در عرصه های مختلف اقتصادی مفید واقع شوند. از جمله این موارد می توان به مدیریت مالی و شغلی اشاره کرد.

متخصصان این رشته در زمینه های مختلف از جمله بانکداری، بیمه، بورس، مدیریت دارایی، سرمایه گذاری، حسابداری و … مشغول به فعالیت می شوند. رشته MBA نیز یکی دیگر از بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا است. البته این اصل برای همه شاخه های رشته MBA صادق نیست. زیرا شغل مناسب برای بعضی از شاخه های این رشته، به سختی یافت می شود. جالب است بدانید که در بین شاخه های MBA، Analytics و Big data در مقایسه با سایرین فرصت شغلی بهتر و درآمد بالاتری دارند. اقتصاد و حقوق نیز به دلیل بازار کار مناسب در کشور کانادا جزء بهترین رشته ‌ها برای مهاجرت قرار گرفته اند

معرفی فرصت های شغلی در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به معرفی جاب آفر و فرصت های شغلی در کانال یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

بهترین رشته های علوم پزشکی برای مهاجرت به کانادا

رشته ‌های پزشکی و مرتبط با حوزه سلامت به عنوان بهترین رشته ‌های تحصیلی در دنیا شناخته می شوند. کانادا در این زمینه با کمبود نیروی کار خصوصا در شهرهای کم ‌جمعیت مواجه است. به همین دلیل فارغ ‌التحصیلان رشته ‌های پزشکی و پیراپزشکی به احتمال بسیار زیاد بعد از اتمام تحصیل جذب بازار کار می ‌شوند. علاوه بر پزشکی (همه تخصص ها) و جراحی، تقاضا برای تحصیل در رشته دندان پزشکی، پرستاری و داروسازی در کانادا بسیار زیاد است و البته شرایط مهاجرت پرستاران به کانادا نیز کاملا مناسب است. موارد زیر نیز در بین بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا به چشم می خورند:

  • نانوپزشکی
  • فیزیک پزشکی
  • بیوتکنولوژی
  • علوم بیولوژیکی

بیشتر بخوانید: هزینه و شرایط مهاجرت پزشکان به کانادا

نحوه پیدا کردن کار در کانادا در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی نحوه پیدا کردن کار در  کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

بهترین رشته های علوم پایه برای مهاجرت به کانادا

فارغ ‌التحصیلان بعضی رشته ‌های علوم پایه در کانادا موقعیت شغلی مناسب و درآمد بالایی دارند. بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا در این زمینه مرتبط با انرژی ‌های تجدیدپذیر هستند. زیرا در سال های اخیر دولت کانادا به دلیل رو به پایان بودن سوخت های فسیلی و تغییرات اقلیمی تمام تلاش خود را بر استفاده از  انرژی های تجدیدپذیر قرار داده است؛ به ‌عنوان مثال می ‌توان به رشته های زمین ‌شناسی، کشاورزی، جنگلداری، اقیانوس شناسی، معدن، نجوم، فیزیک و غیره اشاره کرد.

جمع بندی بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا

در این مقاله بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا را مورد بررسی قرار گرفت. کانادا (خصوصا شهرهای انتاریو و کبک) کشوری صنعتی است. به همین دلیل فارغ التحصیلان رشته های فنی مهندسی در اکثر موارد با حقوق بالا جذب مراکز صنعتی می شوند. علاوه براین به دلیل افزایش جمعیت، کمبود نیروی کار در زمینه پزشکی و پیراپزشکی کاملا مشهود است. به همین دلیل رشته های اینچنینی نیز در کانادا طرفداران بسیاری دارند. در لیست بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا و بهترین رشته ها برای اپلای کانادا، تجارت، IT، مدیریت مالی، معدن و زمین شناسی نیز به چشم می خورد. در صورت نیاز برای دریافت راهنمایی و مشاوره بیشتر می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان موسسه مهاجرتی یوکن در ارتباط باشید. هدف ما در یوکن ارائه و مشاوره تخصصی به افرادی است که قصد مهاجرت دارند.

بهترین رشته ها برای اپلای به کانادا و خدمات یوکن

موسسه مهاجرتی یوکن کانادا با سال ها تجربه در خصوص اخذ پذیرش تحصیلی و اپلای برای بهترین رشته های کانادا و دریافت ویزای تحصیلی آماده ارائه خدمات ویزای تحصیلی کانادا و پذیرش می باشد. از دیگر خدمات موسسه مهاجرت کانادا یوکن، انواع ویزای سرمایه گذری کانادا، ویزای مهاجرت کاری کانادا، ویزای اسکیل ورکر کانادا، ویزای استارتاپ کانادا می باشد. متقاضیان بهترین رشته ها برای اپلای به کانادا می توانند جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاورین ما از طریق تلفن های موجود در وب سایت با ما در تماس باشند.

این موسسه به شماره ۲۲۷۴۳۸۸۷۸۶ تحت عنوان UCAN IMMIGRATION SERVICES در کانادا به ثبت رسیده است. خانم نازنین بیتازیان، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا، عضو رسمی شورای سیاست گذاری و نظارت بر مشاوران مهاجرت کانادا با شماره عضویت R531751، به عنوان مشاور این مجموعه فعالیت می کند.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن در کانادا آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ انواع ویزاهای کانادا دارد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

کدام یک از بهترین رشته ‌های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا رایگان است؟

تحصیل در کانادا در همه مقاطع (مدرسه، کالج و دانشگاه) نیازمند پرداخت شهریه است. اما در صورت برخورداری از بورسیه های تحصیلی نیازی به پرداخت شهریه نیست. البته بورسیه به افراد دارای رزومه علمی و پژوهشی معتبر و تنها در مقطع دکتری اعطا می شود.

کدام یک از بهترین رشته ‌های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا رایگان است؟

تحصیل در کانادا در همه مقاطع (مدرسه، کالج و دانشگاه) نیازمند پرداخت شهریه است. اما در صورت برخورداری از بورسیه های تحصیلی نیازی به پرداخت شهریه نیست. البته بورسیه به افراد دارای رزومه علمی و پژوهشی معتبر و تنها در مقطع دکتری اعطا می شود.

بهترین رشته ها برای اپلای به کانادا کدام اند؟

بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا به لحاظ درآمد بسیار هستند. اما همه آنها گنجایش پذیرش افراد جدید را ندارند. از رشته های دارای پتانسیل رشد و ظرفیت برای پذیرش نیروی کار جدید می توان به پزشکی، پرستاری، اقتصاد، توریست و گردشگری، رشته های فنی و انسانی اشاره کرد.

مناسب ‌ترین سن ورود به بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا چقدر است؟

تاکنون محدودیتی برای اعطای ویزای تحصیلی کانادا بر مبنای سن وضع نشده ‌است. اما بالا بودن بیش ‌از اندازه سن، افسر اداره مهاجرت کانادا را برای صدور ویزا مردد می ‌کند. در نتیجه میزان موفقیت پرونده کاهش می یابد.

برای تحصیل در کانادا چه معدلی مورد نیاز است؟

موارد مختلفی برای پذیرش متقاضیان ویزای تحصیلی مدنظر قرار می گیرد. معدل یکی از این موارد است. معدل مورد نیاز برای پذیرش به مقطع تحصیلی متقاضی بستگی دارد؛ به عنوان مثال دانشگاه های کانادا مبنای پذیرش معدل را ۱۴ اعلام کرده اند. اما کالج های کانادا در مواردی تا معدل ۱۲ را مورد پذیرش قرار می دهند. البته پذیرش در بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا به دلیل رقابتی بودن، سختگیرانه تر انجام می شود.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

آرایشگری در کانادا ؛ راهنمای مهاجرت آرایشگر به کانادا
آرایشگری در کانادا ؛ راهنمای مهاجرت آرایشگر به کانادا
راهنمای کامل مهاجرت داروسازان به کانادا
راهنمای کامل مهاجرت داروسازان به کانادا