کانادا

ثبت شرکت در تورنتو

راهنمای جامع ویزای کار IMP

این روزها کشور کانادا انتخاب بسیاری از افراد متقاضی کار در کشورهای توسعه یافته برای پیشرفت و کسب درآمد بسیار خوب است. کانادا در میان اقتصادهای بزرگ جهان با نرخ بیکاری کم‌تر از شش درصد، یکی از مقاصد مناسب برای اشتغال با فرصت‌های شغلی بسیار، به شمار می‌رود (احتمال تغییر در نرخ بیکاری به سبب کاهش اپیدمی کووئید۱۹ وجود دارد). این کشور شرایط خوبی را در جهت داشتن یک زندگی همراه با رفاه و امنیت برای مهاجران مهیا کرده است به طوری که بسیاری از آنان در صورت رعایت قوانین این کشور و در صورت اقدام از مسیرهای قانونی نظیر مهاجرت کاری، موفق به اخذ اقامت دائم و در ادامه آن شهروندی کانادا خواهند شد. دریافت ویزای کار و مهاجرت به کمک آن، اگر چه تنها یکی از مسیرهای مهاجرتی است اما این مسیر خود شامل چندین برنامه مهاجرت کاری گوناگون می‌باشد تا متقاضیان با هر نوع حرفه و مهارت و با شرایط متفاوت بتوانند در این راه برای مهاجرت قدم بگذارند. روش IMP کانادا یکی از چندین برنامه‌ مهاجرت کاری است که در این مطلب به معرفی و ارائه راهنمایی جامع برای آن پرداخته خواهد شد.

روش IMP کانادا (International Mobility Program)، برنامه جا به جایی بین المللی است که دولت کانادا برای برطرف نمودن نیاز بازار کار این کشور به نیروی ماهر در مشاغل مهم، با به کار گیری نیروی خارجی، طراحی و ارائه کرده است. به واسطه این برنامه شرایطی فراهم شده تا کارفرمایان کانادایی بتوانند برای سمت‌های شغلی موقت و دائم از نیروی کار خارجی با سطح مهارتی متفاوت و بدون نیاز به LMIA (ارزیابی اثر گذاری بازار کار کانادا) بهره ببرند.

اگر که متقاضی مهاجرت از طریق روش IMP کانادا یا همان اخذ ویزای کار IMP کانادا به شمار می‌روید و به دنبال اطلاعاتی درست درباره مزایای ویزای کارIMP ، ورک پرمیت (مجوز کار)، تفاوت این نوع ویزا با ویزای کار TFWP، شرایط و مدارک مورد نیاز برای اقدام به اخذ ویزای کار IMP هستید، مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود چرا که علاوه بر موارد گفته شده هزینه ویزای کار IMP به همراه مراحل دریافت آن شرح داده شده‌اند.

ویزای IMP کانادا چیست؟

IMP چیست؟ عموما این پرسش توسط متقاضیان ویزای کار کانادا مطرح می‌گردد. اغلب آن‌ها با بررسی انواع مختلف برنامه‌های مهاجرت کاری درصدد یافتن برنامه‌ی مناسب هستند ویزای کار IMP برای گروهی از متقاضیان با شرایط ویژه و در جهت پیشرفت و توسعه در حوزه‌‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، در نظر گرفته شده است. این افراد می‌توانند مجوز کار در کانادا را بدون آن‌که نیاز باشد کارفرمای کانادایی برای دریافت LMIA اقدام کند، دریافت نمایند. از این رو آن‌ها می‌بایست خلوص نیت خود را در این باره به اثبات رسانده و افسر پرونده را متقاعد نمایند که فعالیت و اشتغال در آن سمت شغلی خاص، برای مردم کانادا و کشور منافعی را به همراه خواهد داشت. اثبات و متقاعد سازی افسر به اخذ ویزای کار IMP و اشتغال به صورت موقت خواهد انجامید.

ناگفته نماند که عدم نیاز به LMIA به معنای عدم لزوم ارائه معرفی نامه مجوز کار از سوی کارفرما نیست! و متقاضیان باید آن را از کارفرما گرفته و با مدارک خود برای اخذ ویزای کار IMP ارائه دهند.

تذکر: افراد متقاضی می‌توانند به دو شکل ورک پرمیت و اپن ورک پرمیت از این ویزا بهره ببرند.

مزایای ویزای کار IMP چیست؟

بسیاری از افرادی که رویای مهاجرت به کانادا و رسیدن به یک جایگاه شغلی خوب را در سر دارند، برای رسیدن به اهداف خود به دنبال بهترین مسیر هستند. ویزای کار IMP کانادا به دلیل برخورداری از مزایایی به یکی از اولویت‌های انتخابی افراد متقاضی از میان سایر روش‌ها، تبدیل شده است. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • امکان همراهی خانواده با فرد متقاضی (مهاجرت اعضای خانواده با این شیوه فراهم خواهد شد)
  • در سریع‌ترین زمان ممکن پس از دریافت ویزای کار، نوع اقامت را می‌توان از موقت به دائمی تبدیل کرد.
  • عدم نیاز به طی کردن مراحل سخت و زمان‌بر دریافت LMIA (از مهم‌ترین مزایا به شمار می‌رود).
  • امکان تمدید و استفاده مجدد از مجوز کار یا همان ورک پرمیت
  • بهره بردن فرزندان زیر ۱۸ سال متقاضی از تحصیل رایگان در کانادا (در صورت داشتن فرزنددر هزینه تحصیل آن به عنوان مهاجر صرفه جویی می‌شود).
  • صدور ویزای کار در کوتاهترین زمان از طریق برنامه  Global Skill Strategy

ورک پرمیت چیست؟

روش

در بخش‌های قبلی به این موضوع اشاره شد که ویزای کار IMP به دو شکل ورک پرمیت و اپن ورک پرمیت در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. داشتن ورک پرمیت یا مجوز کار برای اشتغال در کانادا الزامی است و افراد برای شروع به کار باید آن را همراه خود داشته باشند.

ورک پرمیت یا مجوز کار تاییدیه کتبی است که صدور آن توسط افسر اداره مهاجرت انجام می‌گیرد و در دو نوع مجوز کار باز (Open Work Prmit) و مجوز کار بسته (Close Work Permit) ارائه می‌شود.

  • مجوز کار باز به تاییدیه‌ای اطلاق می‌شود که فرد در صورت داشتن آن بدون نیاز به LMIA و ارائه پیشنهاد شغلی و پرداخت هزینه انطباق می‌تواند در مدت موقتی که در کانادا مشغول به کار است، برای کارفرمایان مختلفی کار کند.
  • مجوز کار بسته، تاییدیه‌ای است که امکان اشتغال برای یک موقعیت شغلی معین (کارفرمایی مشخص) در کانادا را برای فرد دارنده آن فراهم می‌سازد.
فرم ارزیابی رایگان
جهت ارزیابی رایگان شرایط خود برای ویزا و مجوز کار IMP  ، بر روی لینک زیر کلیک  و فرم ارزیابی رایگان تکمیل را نمایید.

اپن ورک پرمیت تحت برنامه IMP کانادا

اپن ورک پرمیت یا مجوز کار باز به عنوان یکی از انواع مجوزهای کاری ارائه شده توسط دولت و اداره مهاجرت کانادا، تحت برنامه IMP کانادا به دو صورت محدود و نامحدود قابل ارائه است. مجوز کار باز محدود (Restricted) این امکان را برای شخص دارنده آن فراهم می‌سازد که برای کار در یک شغل مشخص و یا یک محدوده مکانی مشخص اقدام نماید. به عنوان مثال شخص می‌تواند برای کار پزشکی در هر جایی از کانادا اقدام کند یا بر اساس محدودیت مکانی تنها در استانی مشخص مشغول به کار گردد.

مجوز کار باز نامحدود (Unrestricted Open Work Permit) نیز همانگونه که از نام آن مشخص است محدود به هیچ چیزی نیست و فرد برای هر کارفرمایی، هر شغل مرتبط در هر جایی از کانادا می‌تواند اقدام نماید.

مقایسه شرایط ویزای کار TFWP و ویزای کار IMP کانادا

 ثبت شرکت در تورنتو

ویزای کار TFWP (Temporary Foreign Worker Program) یکی دیگر از ویزاهای کاری ارائه شده توسط اداره مهاجرت کانادا برای جذب نیروی کار خارجی مورد نیاز است. این ویزا یک ویزای کاری موقت و محبوب است که برای اخذ آن گرفتن تاییدیه LMIA ضروری است. این ویزا اگر چه به ویزای کار IMP شبیه است اما قاعدتا با آن تفاوت‌هایی دارد؛ و برای عده‌ای خاص مناسب‌تر است. در ادامه به مقایسه این دو ویزای موقت کار در راستای انتخاب درست ویزا برای مهاجرت، پرداخته خواهد شد.

ویزای کار TFWP ویزای کار IMP
صدور ویزا بر اساس نیاز بازار کانادا یا همان LMIA صدور ویزای کار مبنی بر منفعت فرهنگی و اقتصادی کانادا و بدون در نظر گرفتن نیاز بازار کار
ویزای کار محدود به کارفرما به دو صورت محدود به کارفرما یا غیر وابسته به کارفرما (مجوز کار آزاد)
مبتنی بر نیاز به نیروی کار خاص بر اساس شغل و منطقه مبتنی بر توافقات متقابل بین المللی
کارفرمایانی که برای سمت‌های شغلی با دستمزد بالا نیروی کار خارجی استخدام می‌کنند عمدتا ملزم به ارائه طرح انتقال هستند. در این مسیر ارائه طرح انتقال ضروری نیست.
کارفرما برای درخواست LMIA هزینه ای حدود ۱۰۰۰ دلار پرداخت می‌کند تنها هزینه انطباق کارفرما که حدود ۲۳۰ دلار است پرداخت خواهد شد. البته برخوردار بودن متقاضی از مجوز کار آزاد، این هزینه را نیز برای کارفرما در بر نخواهد داشت.
تحت نظارت سازمان استخدام و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) تحت نظارت اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)
کارفرمایان پیش از ارائه جاب آفر می بایست به نیروهای کار بومی کانادا درخواست دهند. در ویزای IMP کارفرمایان می‌توانند بدون در نظر گرفتن نیروهای بومی، جاب آفر را برای استخدام نیروهای کار خارجی ارائه دهند.
عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مشاور موسسه یوکن در خصوص شرایط مهاجرت به کانادا و ثبت شرکت در کانال یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

مهاجرت به کانادا از طریق IMP

افرادی که به دنبال مهاجرت به کانادا هستند می‌توانند به واسطه برنامه مهاجرتی IMP، ویزای کار موقت کشور کانادا را دریافت نموده و برای پیشرفت و موفقیت در حوزه کاری انتخابی خود در کشور کانادا تلاش کنند.

البته مهاجرت به کانادا از طریق دریافت ویزای کار IMP محدود به یک مسیر نیست و می‌توان از مسیرهای مختلف برای اخذ آن درخواست داد. به عنوان مثال می‌توان با گرفتن مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) برای این ویزا اقدام کرد یا از برنامه انتقال درون شرکتی استفاده کرد. مجوز کار آزاد Bridging، شرایط منافع اجتماعی یا فرهنگی (Circumstances of Social or Cultural Benefit to Canada) و قراردادهای تجارت آزاد بین المللی از دیگر مسیرها برای دریافت ویزای کار IMP هستند. در حقیقت این برنامه‌ها زیر مجموعه روش IMP کانادا به شمار می‌روند و اقدام از این مسیرها نیازی به LMIA نخواهد داشت و تنها برخورداری از مجوز کار آزاد برای ارائه درخواست کفایت می‌کند.

شرایط ویزای کار IMP

برای دریافت ویزای کار IMP مسیرهای مختلفی وجود دارد که قرار گرفتن در هر یک از آن‌ها مستلزم واجد الشرایط بودن است. در حقیقت برای هر مسیر شرایط خاصی در نظر گرفته شده است که متقاضی در صورت برخوردار بودن می‌تواند، از آن برای درخواست ویزای کار IMP استفاده کند.

 البته در این میان شرایط عمومی برای دریافت ویزای کار IMP نیزتعیین شده‌اند که برخی از مهم‌ترین ان‌ها به شرح زیر می‌باشند.

  • داشتن مدرک تحصیلی لیسانس یا بالاتر (گفته شده شرایط افرادی که مدرک دیپلم دارند، بررسی خواهد شد).
  • شرکت در آزمون زبان آیلتس و کسب نمره ۵ و بالاتر (تسلط به یکی از دو زبان مردم کانادا).
  • برخورداری از تمکن مالی و توانایی اثبات آن
  • برخوردار بودن از ویزای ویزیتوری کانادا (داشتن این ویزا شانس اخذ ویزای کار IMP را افزایش می‌دهد و افراد دارای این ویزا، در اولویت قرار می‌گیرند).
  • داشتن مدارک و مستندات به شکل ترجمه شده
  • عدم سوء پیشینه
  • برخوردار بودن از تجربه کاری موفق
  • داشتن سلامت جسمانی

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار IMP

برای اخذ ویزای کار IMP در صورت واجد شرایط بودن، می‌بایست بر اساس لیست مدارک مورد نیاز که اداره مهاجرت آماده کرده است، مدارک و مستندات را به طور دقیق آماده نموده و به همراه ترجمه و فیش‌های واریزی برای بررسی توسط افسر پرونده به اداره مهاجرت ارسال کرد. لازم به ذکر است که مدارک طبق شرایطی که برای هر مسیر ذکر شده‌اند، متفاوت می‌باشند وکاملا به مسیر مرتبط می‌باشند.

گفته شده از آنجایی که ویزای IMP در دسته ویزاهای موقت کشور کانادا قرار دارد، متقاضی می‌بایست مدارکی را ارائه دهد که ثابت کند پس از پایان مهلت ویزا به کشور خود باز خواهد گشت.

و اما مدارک عمومی که متقاضیان اخذ ویزای کار IMP باید به همراه داشته باشند، عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • شناسنامه
  • سند ازدواج ( در صورتی که در وضعیت تاهل قرار داشته باشد)
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدارک پزشکی نظیر آزمایشات برای اثبات سلامت جسمانی به عنوان یکی از شرایط عمومی اخذ ویزای کار IMP
  • ریزنمرات و مدارک دانشگاهی
  • گردش مالی و اسناد ملکی
  • مدارک شغلی(سوابق بیمه، نامه شغلی و غیره )
عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی شرایط اخذ ویزای کار در کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


مراحل اخذ ویزای کار IMP

اخذ ویزای IMP همانند دیگر ویزاها، مستلزم پشت سر گذاشتن مراحلی است. مراحلی که بر اساس روش انتخابی می‌توانند در جزئیات و تعداد مراحل با هم متفاوت باشند در واقع طبق مسیری که شخص متقاضی انتخاب می‌کند، مراحل اخذ این ویزا و مهاجرت به روش IMP کانادا مشخص می‌شوند. اما به طور کلی می‌توان این چنین بیان کرد:

در روش IMP کانادا آغاز کننده پروسه دریافت ویزای کار فرد متقاضی نخواهد بود، بلکه کارفرمای کانادایی است. متقاضی نمی‌تواند به صورت مستقیم برای برنامه IMP درخواست دهد. اولین مرحله برای درخواست مجوز کار برای اشتغال تحت برنامه IMP کانادا تضمین یک پیشنهاد شغلی یا همان جاب آفر از سوی یک کارفرما که شرایط لازم را برای به کارگیری نیروی کار خارجی مهیا نموده است، می‌باشد. کارفرمای کانادایی می‌بایست از طریق پورتال ویژه کارفرمایان یک پیشنهاد شغلی رسمی در کانادا را ارسال کند. سپس ثابت کند که شرایط مورد نظر برای معافیت از تاییدیه LMIA برای این پیشنهاد شغلی وجود دارد. پس از ثابت شدن این امر وپرداخت هزینه انطباق کارفرما که ۲۳۰ دلار کانادا است، شماره اختصاصی این پیشنهاد شغلی برای کارفرما ارسال می‌شود. کارفرما پس از دریافت آن لازم است آن را به متقاضی پیشنهاد شغلی داده تا او برای مجوز کار در کانادا یا همان ورک پرمیت اقدام کند پس از ارائه درخواست و ارسال مدارک به علاوه شماره اختصاصی پیشنهاد شغلی، شرایط و مدارک متقاضی مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرند. در صورت تایید شدن، یک معرفی نامه و یک مجوز کار برای متقاضی صادر می‌گردد. متقاضی در صورت داشتن این دو و اقدام برای ویزای توریستی در صورتی‌که در خارج از کانادا حضور داشته باشد می‌تواند برای کار و زندگی به صورت موقت به کانادا مهاجرت نماید.

البته در مواردی که مجوز کار آزاد یا همان اوپن ورک پرمیت را متقاضی داشته باشد، نیازی نیست کارفرما هزینه مورد نظر را پرداخت و یا فرم جاب آفر را پر نماید، چرا که در صورت برخورداری از این مجوز کار، متقاضی می‌تواند برای هر کارفرمایی کار کند.

هزینه ویزای کار IMP

پس از پاسخ به سوال IMP چیست و بررسی روش IMP کانادا نوبت به بررسی هزینه ویزای کار IMP می‌رسد. همان‌گونه که در بخش‌های پیشین به آن اشاره شد، علاوه بر مدارک و مستندات مورد نیاز، شرایط اخذ این ویزا، هزینه ویزای کار IMP با توجه به شیوه‌های درخواست آن، متفاوت خواهد بود و می‌بایست متقاضی بر اساس روش، هزینه محاسبه شده را پرداخت نماید. البته برای تمامی روش‌ها هزینه‌های مشترکی وجود دارد، که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد.

نوع خدمت میزان هزینه به دلار کانادا
work permit ۱۵۵دلار
هزینه انطباق کارفرما ( در صورت به همراه داشتن پیشنهاد کاری) ۲۳۰ دلار
انگشت نگاری به ازای هر شخص ۸۵ دلار
انگشت نگاری خانواده (دو نفر به بالا) ۱۷۰ دلار
مجوز نامحدود کار برای یک نفر ۱۰۰ دلار

مشاوره مهاجرت به کانادا از طریق IMP

موسسه مهاجرتی یوکن با برخورداری از سال‌ها تجربه در امر مهاجرت به کشور کانادا با کارشناسان و مشاورانی مجرب در این حوزه زیر نظر مشاور رسمی مهاجرت به کانادا خانم نازنین بیتاژیان آماده ارائه خدمات گوناگون در این حوزه و در راستای اخذ ویزای کانادا می‌باشد. متقاضیان می‌توانند با برقراری ارتباط با مشاوران علاوه بر آشنایی با به روزترین قوانین مهاجرتی تدوین شده توسط دولت فدرال و اداره مهاجرت ، از میزان شانس پذیرش به وسیله برنامه imp آگاه شده و به کمک مشاورین این موسسه مسیر مهاجرت را اصولی و آسان‌تر طی نمایند.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص خرید بیزینس و مهاجرت به کانادا می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

ویزای کار IMP چیست ؟

ویزای کار IMP برای گروهی از متقاضیان است که می توانند به پیشرفت و توسعه اقتصادی کانادا کمک نمایند. این افراد می‌توانند مجوز کار در کانادا را بدون آن‌که نیاز باشد کارفرمای کانادایی برای دریافت LMIA اقدام کند، دریافت نمایند.

هزینه ویزای کار IMP چقدر است ؟

هزینه ویزای کار IMP شامل هزینه های دولتی و هزینه های وکیل و هزینه های جمع آوری مدارک و جانبی می باشد. هزینه های دولتی با توجه به تعداد اعضاء خانواده متغیر می باشد. هزینه دولتی این روش برای یک فرد مجرد حدود ۲۴۰ دلار می باشد.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

راهنمای جامع برنامه استانی نیوفاندلند ( NLPNP )
راهنمای جامع برنامه استانی نیوفاندلند ( NLPNP )
راهنمای جامع ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا کانادا
راهنمای جامع ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا کانادا