کانادا

برنامه استانی نیوفاندلند

راهنمای جامع برنامه استانی نیوفاندلند ( NLPNP )

طی دو سال آینده (۲۰۲۴-۲۰۲۲ میلادی) کانادا پذیرای بالغ بر یک میلیون و سیصد هزار نفر مهاجر جدید از اقصی نقاط جهان خواهد بود! پذیرش این تعداد متقاضی نشان دهنده‌ی بالا بودن میزان تمایل افراد برای مهاجرت به این کشور برای زندگی، کار، تحصیل و سرمایه‌گذاری به جهت وجود امکانات رفاهی عالی، فرصت‌های شغلی فراوان، محیط عالی برای زندگی ونگرش مثبت شهروندان نسبت به مهاجران در کنار وجود مسیرهای مهاجرتی بسیار است. دولت کانادا به همراهی اداره مهاجرت، برنامه‌های مهاجرتی فراوانی را برای ممکن ساختن این امر برای اقشار مختلف تدوین کرده است تا متقاضیان با تحصیلات، کار و دارایی گوناگون بتوانند به راحتی برای مهاجرت درخواست داده و موفق به دریافت ویزا شوند. البته راحتی بیان شده به معنای ساده بودن مهاجرت به این کشور نیست؛ بلکه به این معنا می‌باشد که راه‌هایی متناسب با مشخصات منحصر به فرد بسیاری از اشخاص و نوع ارتباطاتشان با کشور کانادا وجود دارند که متقاضی با توجه به هدف، یکی از آن‌ها را انتخاب خواهد کرد. برنامه‌های استانی برای مهاجرت از جمله این مسیرها هستند. در حقیقت اداره مهاجرت کانادا یک سری امکانات مهاجرتی را به ایالت‌ها یا همان استان‌ها اختصاص داده است تا آن‌ها به کمک این امکانات نیروی خارجی مورد نیاز خود را تامین کنند و متقاضیان مهاجرت نیز از این امکانات در راستای مهاجرت و حتی اخذ اقامت دائم کمک بگیرند. برنامه استانی نیوفاندلند Newfoundland and Labrador یکی از این برنامه‌هاست که در این مطلب به آن و چگونگی بهره‌گیری از آن پرداخته خواهد شد.

معرفی کوتاه استان نیوفاندلند و لابرادور

جذابیت و زیبایی استان نیوفاندلند بر کسی پوشیده نیست. این استان به دلیل وجود خانه‌های رنگارنگ و معماری باستانی از دیگر بخش‌های کانادا متمایز شده است. استان نیوفاندلند و لابرادور با مساحتی بالغ بر ۴۰۵ هزار کیلومتر مربع، شرقی‌ترین استان کشور کانادا به شمار می‌رود. این استان از دو بخش جزیره نیوفاندلند در خلیج سنت لارنس و بخش لابرادور که متصل به سرزمین اصلی کانادا است، تشکیل شده است. جمعیت این استان بالغ بر ۵۲۰ هزار نفر است و فرهنگ مردم آن فرهنگی برگرفته از ساکنان بومی، فرانسوی، انگلیسی و ایرلندی می‌باشد. اقتصاد این استان بسیار خوب گفته شده است و امکانات رفاهی خوبی برای گذران زندگی در این استان ایجاد شده‌اند.

استان نیوفاندلند و لابرادور از آب و هوای خوبی برخوردار است به گونه‌ای که در فصل تابستان آب و هوا معتدل و در فصل زمستان به طور میانگین به زیر صفر می‌رسد. نرخ جرائم نیز در این استان پایین است و مناظر و جاهای دیدنی فراوانی در آن وجود دارد که می‌توان تعطیلات رسمی یا آخر هفته را به بازدید از آن‌ها گذراند. علاوه بر تمامی این موارد، این استان با وجود فرصت‌های شغلی مناسب با حقوق قابل قبول، یکی از ارزان‌ترین استان‌های کانادا با میزان هزینه کم‌تر از مقدار میانگین کل کانادا، به شمار می‌رود که برای امر مهاجرت به ویژه برای آن گروه از متقاضیانی که تمکن مالی کم‌تری دارند گزینه مناسبی به شمار می‌رود.

مسیرهای استفاده از برنامه استانی نیوفاندلند و لابرادور

برنامه استانی نیوفاندلند (NLPNP) بالغ بر دو دهه است که در این استان برای جذب مهاجران در جهت تامین نیروی بازار کار و رفع نیازهای اقتصادی، در حال اجرا می‌باشد. این برنامه به عنوان یکی از اولین برنامه‌های استانی کانادا، به دنبال جذب کارگران ماهر، کارآفرینان و فارغ التحصیلان واجد شرایط از اقصی نقاط جهان می‌باشد. برای استفاده از برنامه استانی نیوفاندلند در مسیر مهاجرت به کانادا شش مسیر ایجاد شده‌اند که در ادامه هر یک از این مسیرها معرفی می‌گردد.

مسیر کارگران ماهر اکسپرس اینتری (Express Entry Skilled Worker)

مسیر کارگران ماهر اکسپرس اینتری راهی مناسب برای کسب اقامت دائم کانادا و زندگی در نیوفاندلند و لابرادور است. متقاضیان لازم است در سیستم امتیازدهی اکسپرس اینتری امتیاز لازم را کسب کنند، یک پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در این استان داشته باشند و متمایل به اقامت دائم در این استان باشند. این مسیر پس از شش ماه دریافت ویزای کانادا را برای متقاضی به دنبال خواهد داشت. برخورداری از تمکن مالی، سطح زبان مناسب، سابقه کاری مرتبط، انگیزه نامه (نشان دهد که او قصد واقعی ماندن در این استان را داشته باشد)، داشتن حداقل مدرک دیپلم و کسب امتیاز ۶۷ از ۱۰۰ در سیستم امتیاز دهی، برخی از شرایط مهم برای بهره‌گیری از این مسیر در فرآیند مهاجرت است.

مسیر کارگران ماهر (Skilled Worker)

این مسیر برای جذب کارگران ماهر بین المللی که در حرفه یا شغلی که برای بازار کار مفید است، تخصص دارند و از سابقه کاری مرتبط نیز برخوردار هستند، تدوین شده است. متقاضیان برای واجد شرایط بودن می‌بایست یک جاب آفر شغلی تضمین شده برای یک شغل تمام وقت با قرارداد کاری حداقل دو سال از یک کارفرمای محلی داشته باشند و یا خود با داشتن مجوز کار (work permit) معتبر با حداقل اعتبار چهار ماه، در استان نیوفاندلند مشغول به کار باشند. از شرایط ذکر شده برای استفاده از این مسیر برنامه استانی نیوفاندلند، علاوه بر شرط سنی ۲۱ تا ۵۹ سال و برخورداری از مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه، به دارا بودن صلاحیت‌های لازم، مهارت‌ها، اعتبار و تمکن مالی متقاضی برای تامین هزینه‌های زندگی خود و خانواده می توان اشاره کرد. ناگفته نماند که هزینه ارائه درخواست ۲۵۰ دلار کانادا است و به کمک این مسیر می‌توان به اقامت دائم کانادا دست پیدا کرد.

مسیر فارغ التحصیلان بین المللی (International Graduate)

این مسیر از برنامه استانی نیوفاندلند و لابرادور به فارغ التحصیلان بین المللی از موسسه‌های آموزشی معتبر و مورد تایید در کانادا که در حال حاضر دارای مجوز کار فارغ التحصیلی در استان نیوفاندلند و لابرادور هستند و یا یک پیشنهاد شغلی مرتبط با رشته تحصیلی از سوی یک کارفرمای محلی دارند، اختصاص داده شده است. برای بهره‌مندی از این مسیر در جهت مهاجرت و اخذ اقامت، متقاضی می‌بایست حداقل نیمی از تحصیلات خود را در کالج یا دانشگاهی در کانادا به پایان رسانده باشد. از حداقل الزامات زبان برخوردار باشد و پول کافی برای اقامت در این استان را نیز داشته و با ارائه مدارک مالی آن را به اثبات رسانده باشد. افرادی که فارغ التحصیل نشده باشند یا بورسیه شده نهاد یا موسسه‌ای هستند که برگشت به کشور مبداء و خدمت در آن‌جا از شرایط است نمی‌توانند برای از این مسیر اقدام کنند. همچنین برخورداری از سابقه کیفری (سوء پیشینه اعضای خانواده نیز موثر است) و ارسال اطلاعات نادرست برای مهاجرت، موجب سلب این موقعیت در جهت مهاجرت و اخذ اقامت کانادا خواهد شد.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی شرایط خرید بیزینس در کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


مسیر کارآفرینان بین المللی (International Entrepreneur)

مسیر کارآفرینان بین المللی برنامه استانی نیوفاندلند، برای آن گروه از متقاضیان مهاجرت به کانادا که تمایل دارند در استان نیوفاندلند مستقر شده و کسب و کاری راه اندازی، مدیریت یا خریداری نمایند، تدوین شده است. این افراد پیش از درخواست برای این مسیر می‌بایست یک سال با مجوز کار موقت، کسب و کار خود را در نیوفاندلند و لابرادور شروع کرده باشند. داشتن سن ۲۱ تا ۵۹ سال، برخورداری از مهارت زبان، داشتن ۶۰۰ هزار دلار کانادا دارایی خالص، کسب امتیاز ۷۲ از ۱۲۰ در بخش ابراز علاقمندی (EOI)، برخورداری از بیزینس پلن مناسب، داشتن حداقل مدرک دیپلم و برخورداری از سابقه مدیریتی مرتبط حداقل الزاماتی است که متقاضی این مسیر می‌بایست داشته باشد. ناگفته نماند که به کمک این مسیر علاوه بر مهاجرت با خانواده می‌توان برای اخذ اقامت دائم نیز اقدام کرد.

مسیر جذب فارغ التحصیلان کارآفرین (International Graduate Entrepreneur)

مسیر جذب فارغ التحصیلان کارآفرین برنامه استانی نیوفاندلند برای فارغ التحصیلان بین المللی دانشگاه مموریال یا کالج آتلانتیک شمالی که یک کسب و کار محلی را شروع کرده یا خریداری نموده‌اند و حداقل یک سال از آغاز فعالیت‌شان می‌گذرد، در نظر گرفته شده است. این مسیر، اخذ اقامت دائم را برای فارغ التحصیلان کارآفرین هموار می‌سازد. داشتن حداقل ۲۱ سال سن، برخورداری از بیزینس پلن و مستندات مالی، داشتن مجوز کار موقت پس از فارغ التحصیلی، دارا بودن حداقل الزامات زبان انگلیسی یا فرانسوی، اثبات ایجاد شغل تمام وقت برای حداقل یک شهروند یا مقیم دائم از شرایط ورود به این مسیر گفته شده‌اند.

مسیر مهاجرتی مهارت‌های دارای اولویت (Priority Skills NL)

مسیر مهاجرتی مهارت‌های اولویت دار را می‌توان جدیدترین مسیر برنامه استانی نیوفاندلند دانست. این مسیر برای جذب افرادی در نظر گرفته شده است که دارای تجربه کاری در مشاغل مورد تقاضا در نیوفاندلند و لابرادور، سطح بالایی از تحصیلات و مهارت زبان می‌باشند و تمایل دارند میزان علاقه خود را به اقامت در کشور کانادا و این استان نشان دهند. افرادی که طی ده سال گذشته یک سال تمام در یک شغل تخصصی که جزو مشاغل مورد تقاضا این استان است، کار کرده‌اند و افرادی که در حوزه فناوری، مراقبت‌های بهداشتی، کشاورزی و آبزی پروری طی سه سال گذشته موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا از دانشگاه مموریال شده‌اند می‌توانند برای این مسیر درخواست دهند.

از الزامات این مسیر می‌توان به کسب امتیاز بالای ۶۰ در سیستم امتیازبندی این مسیر، شرکت در آزمون زبان انگلیسی آیلتس یا برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادایی (CELPIP)، داشتن حداقل ۲۱ سال سن و تمایل به اقامت به طور دائم در استان نیوفاندلند و لابرادوراشاره کرد.

مهاجرت به کانادا ازطریق برنامه استانی نیوفاندلند و لابرادور

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی نیوفاندلند و لابرادور Newfoundland and Labrador، فرآیند ساده‌ای است. در واقع مهاجرت به کانادا به کمک این برنامه از مسیرهایی که در بخش قبل معرفی شدند، امکان پذیر است. نخست لازم است متقاضیان مهاجرت به کانادا به کمک برنامه استانی نیوفاندلند مشخص کنند که به کدام گروه تعلق دارند؛ آیا بر اساس شرایطی که دارند، کارگر ماهر شناخته می‌شوند یا جزو فارغ التحصیلان هستند؟ آیا می‌خواهند با سرمایه‌گذاری، به عنوان کارآفرین خارجی به این استان مهاجرت نماید یا پس از تحصیل در دانشگاه‌ مموریال تصمیم به کارآفرینی و ایجاد شغل در این استان گرفته‌اند. پس از تعیین مسیر مهاجرتی، لازم است فرم‌های استانی و فدرال مسیر مشخص شده، از سایت دانلود شده و کامل شوند. در ادامه پس از آماده کردن مدارک خواسته شده طبق لیست مدارک و مستندات بارگذاری شده در سایت، لازم است آن‌ها را اسکن نموده و همراه با فرم‌ها و پس از پرداخت هزینه ارسال کرد.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مشاور موسسه یوکن در خصوص شرایط مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس در کانال یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

نحوه امتیازبندی برنامه مهاجرت استانی نیوفاندلند و لابرادور

امتیازبندی برنامه استانی نیوفاندلند و لابرادور برای مسیر مهارت‌های اولویت دار در دو جدول مجزا و در ادامه بیان شده‌اند. در واقع بر اساس مسیر تقاضای افراد برای این برنامه که می‌تواند کار (سابقه کاری یک ساله در ده سال گذشته) یا تحصیل (دارا بودن مدرک دکترا یا کارشناسی ارشد از دانشگاه مموریال) باشد، امتیازهای متفاوتی برای سن، سطح زبان، سابقه شغلی و میزان تحصیلات در کنار وجود اقوام در آن استان، امتیازات مختلفی به متقاضیان اعطا می‌گردد.

جدول امتیاز بندی برای تقاضا از مسیر کار

زبان انگلیسی CLB سطح ۷ به بالا ۲۴
زبان انگلیسی CLB سطح ۶ به بالا ۲۲
زبان انگلیسی CLB سطح ۵ به بالا ۲۰
زبان فرانسوی CLB سطح ۵ به بالا ۲۰
سن ۳۰-۲۱ ۱۲
سن ۴۰-۳۱ ۱۶
سن ۵۰-۴۱ ۸
سن ۵۹-۵۱ ۴
سن ۶۰ به بالا ۰
دارا بودن مدرک دکترا ۲۴
دارا بودن مدرک فوق لیسانس ۲۰
دارا بودن مدرک لیسانس کانادایی ۱۵
دارا بودن مدرک لیسانس غیر کانادایی ۱۲
دارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان ۶
سابقه کاری ۵ سال طی ده سال گذشته ۴۰
سابقه کاری ۳ تا ۵ سال طی ده سال گذشته ۳۰
سابقه کاری ۱ تا ۳ سال طی ده سال گذشته ۲۰
سابقه کاری یک سال طی ده سال گذشته ۱۰
وجود اقوام در استان نیوفاندلند و لابرادور ۱۰
سابقه کاری در کانادا ۵
سابقه کاری در نیوفاندلند ۷
سابقه کاری در نیوفاندلند خارج از سنت جونز St. John’s CMA ۷

جدول امتیاز بندی برای تقاضا از مسیر تحصیل

زبان انگلیسی CLB سطح ۷ به بالا ۲۴
زبان انگلیسی CLB سطح ۶ به بالا ۲۲
زبان انگلیسی CLB سطح ۵ به بالا ۲۰
زبان فرانسوی CLB سطح ۵ به بالا ۲۰
سن ۳۰-۲۱ ۱۲
سن ۴۰-۳۱ ۱۶
سن ۵۰-۴۱ ۸
سن ۵۹-۵۱ ۴
سن ۶۰ به بالا ۰
دارا بودن مدرک دکترا از دانشگاه مموریال- رشته مورد تقاضا ۲۵
دارا بودن مدرک دکترا از دانشگاه مموریال- رشته‌های متعدد مورد تقاضا (میان رشته‌ای) ۳۰
دارا بودن مدرک فوق لیسانس از مموریال- رشته مورد تقاضا ۱۸
دارا بودن مدرک فوق لیسانس از مموریال- رشته‌های مورد تقاضا (میان رشته‌ای) ۲۰
دکترا از موسسات خارج از استان- رشته مورد تقاضا ۲۰
دکترا از موسسات خارج از استان- رشته‌های متعدد مورد تقاضا (میان رشته‌ای) ۲۵
فوق لیسانس از موسسات خارج از استان- رشته مورد تقاضا ۱۳
فوق لیسانس از موسسات خارج از استان- رشته‌های متعدد مورد تقاضا (میان رشته‌ای) ۱۵
لیسانس از موسسات خارج از استان- رشته مورد تقاضا ۱۰
لیسانس از دانشگاه مموریال- رشته مورد تقاضا ۱۰
لیسانس از دانشگاه مموریال- رشته‌ای که مورد نیاز نیست ۶
سابقه کاری ۵ ساله در کانادا طی ده سال گذشته ۲۵
سابقه کاری ۳ تا ۵ ساله در کانادا طی ده سال گذشته ۲۰
سابقه کاری ۱ تا ۳ ساله در کانادا طی ده سال گذشته ۱۵
سابقه کاری یک ساله در کانادا طی ده سال گذشته ۱۰
وجود بستگان در استان نیوفاندلند و لابرادور ۱۰

لیست مشاغل مورد نیاز استان نیوفاندلند و لابرادور

مشاغل مورد نیاز نیوفاندلند را می‌توان بهترین مشاغل و حرفه‌ها برای مهاجرت دانست زیرا افرادی که دارای تخصص مرتبط با این مشاغل می‌باشند در هنگام درخواست برای مهاجرت به این استان و اخذ اقامت دائم، در اولویت قرار گرفته و از شرکت در آزمون‌های ارزیابی معاف خواهند بود. برخی از این مشاغل عبارتند از:

  • مشاغل مورد تقاضا در حوزه مراقبت بهداشتی
  • پزشک
  • پزشک خانواده
  • روان‌شناس
  • متخصص اطفال
  • پرستار
  • پرستار عملی دارای مجوز
  • پرتو درمانگر
  • متصدی مراقبت شخصی
  • مشاغل مورد تقاضا در فناوری (مهندسین و توسعه دهندگان)
  • بیوانفورماتیک
  • تجزیه و تحلیل داده‌ها
  • کارشناس نقشه برداری اقیانوس
  • مهندس زیرساخت
  • مهندس مکانیک
  • توسعه دهنده پایتون (زبان برنامه نویسی)
  • برنامه نویس دات نت
  • توسعه دهنده نرم افزار
  • مهندس برق
  • توسعه دهنده وب
  • مشاغل مورد تقاضا در بخش آبزی پروری
  • مدیر کشاورزی و تغذیه
  • تکنسین تاسیسات
  • مدیر منطقه

مشاوره مهاجرت به استان نیوفاندلند و لابرادور

موسسه مهاجرتی یوکن با برخورداری از سال‌ها تجربه در امر مهاجرت به کشور کانادا با کارشناسان و مشاورانی مجرب در این حوزه زیر نظر مشاور رسمی مهاجرت به کانادا خانم نازنین بیتاژیان آماده ارائه خدمات گوناگون در این حوزه و در راستای اخذ ویزای کانادا می‌باشد. متقاضیان می‌توانند با برقراری ارتباط با مشاوران علاوه بر آشنایی با به روزترین قوانین مهاجرتی تدوین شده توسط دولت فدرال و اداره مهاجرت ، از میزان شانس پذیرش به وسیله برنامه استانی نیوفاندلند Newfoundland and Labrador آگاه شده و به کمک مشاورین این موسسه مسیر مهاجرت را اصولی و آسان‌تر طی نمایند.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص خرید بیزینس و مهاجرت به کانادا می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

مهاجرت از طریق برنامه استانی نیوفاندلند از چه روش هایی امکانپذیر است ؟

برنامه های استانی نیوفاندلند به سه دسته اسکیل ورکر، سرمایه گذاری و تحصیلی تقسیم می شوند. متقاضیان می توانند با انتخاب مناسب ترین روش مهاجرتی برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های استانی نیوفاندلند اقدام کنند.

مشاغل مورد نیاز در برنامه های مهاجرتی نیوفاندلند کدامند ؟

برنامه های اسکیل ورکر استان نیوفاندلند با توجه به نیازهای منطقه ای خود هر ساله مهارت های مختلف شغلی مورد نیاز این منطقه را اعلام می کند. متقاضیان می توانند با مراجعه به وب سایت رسمی ایالت نیوفاندلند
Newfoundland and Labrador این لیست مشاغل را بررسی نمایند.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

خرید بیزینس در کانادا؛ بررسی شرایط و هزینه ها
خرید بیزینس در کانادا؛ بررسی شرایط و هزینه ها
راهنمای جامع ویزای کار IMP
راهنمای جامع ویزای کار IMP