کانادا

خرید بیزینس در کانادا

خرید بیزینس در کانادا؛ بررسی شرایط و هزینه ها

برای مهاجرت از طریق خرید بیزینس به کانادا باید از چه شرایطی برخوردار بود؟ مزایای خرید بیزینس در کانادا چیست؟ خرید بهترین بیزینس در کانادا امکان پذیر است؟ چگونه می‌توان کسب و کارهای آماده فروش در کشور کانادا را جستجو و پیدا کرد؟ فرد متقاضی خرید بیزینس در کانادا می‌بایست چه نکاتی را مورد توجه قرار دهد؟ چه مراحلی را برای خرید بیزینس در کانادا باید پشت سر گذاشت؟ میانگین هزینه‌ای که برای یک کسب و کار آماده فروش در کانادا باید در نظر گرفت، چه مقدار است ؟ و اخذ اقامت کانادا از طریق بیزینس چگونه است؟

اگر که این سوالات، پرسش‌های شما در زمینه مهاجرت به کانادا از طریق خرید کسب و کار است، پیشنهاد می‌شود تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید چرا که اطلاعات مهمی درباره مهاجرت از طریق خرید بیزینس در کانادا بیان شده‌اند.

کانادا از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی جهان به ویژه در میان ایرانیان است. این کشور توسعه یافته و قدرتمند از لحاظ اقتصادی با تنوع فرهنگی بالا و امنیت عالی،امکانات رفاهی بسیار خوب و طبق استانداردهای جهانی را در اختیار شهروندان و مهاجران قرار داده است. همچنین راه‌های مهاجرتی متنوعی را تدوین و ارائه کرده است تا در راستای اهداف کلی کشور، توسعه و پیشرفت، مهاجرت را برای علاقمندان با شرایط مختلف آسان نماید.

خرید بیزینس در کانادا یکی از این برنامه‌های مهاجرتی است. افرادی که از لحاظ اقتصادی در سطح رو به بالایی قرار دارند می‌توانند برای امر مهاجرت از طریق خرید بیزینس در کانادا استفاده نمایند. برنامه‌ای که در نهایت اقامت کانادا از طریق خرید بیزینس را برای متقاضیان به ارمغان خواهد آورد. البته تنها برخورداری از سرمایه بالا باعث دریافت ویزا یا اخذ اقامت دائم پس از خرید کسب و کار، نمی‌شود و متقاضیان لازم است در خصوص قوانین و مقررات حقوقی این کشور در ارتباط با مهاجرت از این طریق به شناخت کافی رسیده و بر آن اساس عمل کنند.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس

برای خرید بیزینس در کانادا همانند سایر برنامه‌های مهاجرتی شرایطی تعیین شده است که تنها در صورت دارا بودن آ‌ن‌ها افراد متقاضی مهاجرت به این کشور می‌توانند از آن بهره‌مند گشته و طعم شیرین مهاجرت به کمک خرید بیزینس در کانادا که مزایایی چون اخذ اقامت دائم را برای متقاضیان به همراه دارد را بچشند.

و اما شرایطی که هر متقاضی می‌بایست آن‌ها را دارا باشد عبارتند از:

  • برخورداری از وضعیت مالی مناسب یکی از شروط اصلی مهاجرت از طریق خرید بیزینس در کانادا است. چرا که برای خرید یک بیزینس می بایست سرمایه کافی به میزان حداقل ۲۰۰ هزار دلار کانادا به همراه داشت.
  • داشتن حداقل سه سال سابقه مدیریتی پیش از مهاجرت از دیگر شرایط خرید بیزینس در کانادا و مهاجرت از آن طریق است.
  • تسلط به زبان انگلیسی، فرانسوی یا هر دو.

یکی از مهم‌ترین شرایطی که هر فردی باید آن را دارا باشد، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی است. به این دلیل که برای برقراری ارتباط ، ضروری است تا صاحب یک بیزینس در کانادا به زبان رسمی این کشور تسلط کافی داشته باشد.

  • دارا بودن مدرک تحصیلی دیپلم به بالا و ارائه آن به عنوان مدارک و مستندات تحصیلی.
  • توانایی خرید همه سهام یک کسب و کار یا ۵۰ درصد آن.

لازم به ذکر است متقاضیانی که قصد اخذ اقامت کانادا از طریق خرید بیزینس دارند، نمی‌توانند بیشتر از ۵۰ درصد از سهام بیزینس خود را به شخص دیگری انتقال دهند.

  • داشتن تاییدیه دولت برای صدور مجوز کار(LMIA)
  • طراحی بیزینس پلن و ارائه آن
  • بازدید از موقعیت مکانی بیزینس پیش از خرید.

مزایای خرید بیزینس در کانادا چیست؟

پس از بررسی شرایط مهاجرت از طریق خرید بیزینس در کانادا نوبت به بیان مزایای خرید بیزینس در کانادا می‌رسد. خرید بیزینس در کشور کانادا برای متقاضیان این برنامه مهاجرتی مزیت‌هایی را به همراه دارد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • صدور ویزای کاری دو ساله برای فرد متقاضی و اعضای خانواده.

صدور ویزا از مزایای خرید بیزینس در کانادا است. شخص متقاضی و اعضای خانواده به راحتی و با دریافت ویزا می‌توانند به فعالیت در کانادا و کسب درآمد بپردازند. البته فرد متقاضی تنها می‌تواند در حوزه کسب و کاری که برای آن درخواست داده، فعالیت نماید.

  • بهره‌مندی از خدمات و مزایای آموزش در سطح بین الملل

فرزندان شخص متقاضی اگر که در رده سنی ۶ تا ۱۶ یا ۱۸ سال باشند می‌توانند از خدمات آموزشی همچون دیگر افراد بهره‌مند گردند.

  • امکان مهاجرت تنها شش تا هفت ماه پس از ارائه درخواست.
  • اخذ اقامت کشور کانادا
  • عدم لزوم برخورداری از سرمایه زیاد

در واقع یکی از مهم‌ترین مزایای خرید بیزینس در کانادا عدم نیاز به سرمایه زیاد است. در حقیقت متقاضیان بر اساس نوع کسب و کار انتخابی می‌توانند به خرید و سرمایه گذاری مبادرت نمایند.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی شرایط خرید بیزینس در کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


بهترین بیزینس ها برای خرید در کانادا کدامند؟

سودآوری بسیار در کنار اقتصاد قوی کانادا یکی از مهم‌ترین دلایلی است که موجب شده افراد به دنبال خرید بهترین بیزینس در کانادا متناسب با مهارت، حوزه فعالیت و میزان سرمایه خود باشند.

اما لازم به ذکر است برخلاف باور بسیاری از افراد، تمامی کسب و کارها در کانادا الزاما سودآور نیستند! و تنها گروهی از آن‌ها را می‌توان جزو بیزینس‌های سودآور مناسب برای خرید در راستای مهاجرت معرفی کرد.

در این بخش برخی از این کسب و کارها با عنوان بهترین بیزینس‌ها برای خرید معرفی می‌شوند.

  • کشاورزی

کشاورزی یکی از بزرگ‌ترین و بهترین بخش‌ها برای سرمایه‌گذاری و خرید کسب و کار آماده فروش در کانادا به شمار می‌رود و به عنوان سودآورترین بیزینس در این کشور شناخته می‌شود.

متقاضیان برای فعالیت در این بخش می‌توانند با یک زمین کشاورزی نسبتا کوچکی به مزرعه داری مشغول شوند و از این فرصت استفاده نموده و محصولاتی که در مناطق دیگر کشت نمی‌شوند و یا محصولات کشاورزی غیر بومی را در آن‌جا پرورش دهند.

علاوه بر خرید بیزینس تقاضای نیروی کار نیز در این بخش خوب گفته شده است و افراد ماهر و با تجربه در این حوزه می‌توانند شغل مناسب را پیدا کرده و به آن مشغول شوند.

بیشتر بخوانید: اقامت کانادا از طریق کشاورزی ؛ مهاجرت به کانادا ویژه کشاورزان

  • حمل و نقل

یکی از کسب و کارهایی که در لیست پردرآمدترین مشاغل کانادا قرار گرفته، حمل و نقل است. بیان شده اکثر افرادی که خرید بیزینس در کانادا را هدف خود قرار داده‌اند، عمدتا کسب و کارهای مرتبط با حوزه حمل و نقل را برای خرید انتخاب می‌کنند.

البته برخوردار بودن از تجربه رانندگی موفق از شرایط مهم برای فعالیت در این بخش است.

ناگفته نماند که برای فعالیت در این بخش علاوه بر خرید کسب و کار آماده فروش می‌توان شغل رانندگی را انتخاب کرده یا با اجاره کردن یک وسیله نقلیه به کسب درآمد رسید.

  • رستوران

رستوران یکی دیگر از بیزینس‌های خوب برای خرید در کانادا برای کسب درآمد قابل قبول و سودآور است.

این کسب و کار برای افرادی که از تجربه آشپزی به صورت حرفه‌ای برخوردار هستند یکی از بهترین بیزینس‌ها به شمار می رود چرا که خرید آن فرصتی برای آن‌ها فراهم می‌سازد تا بتوانند مهارت های آشپزی خود را در کشور کانادا به نمایش گذاشته و غذاهای کشور خود را به مردم کانادا معرفی و عرضه کنند.

لازم به ذکر است به دلیل رشد جمعیت و همچنین رونق گردشگری در کانادا صنعت رستوران داری به یک بازار پر رقابت تبدیل شده است که برای پیروزی و موفقیت در آن می‌بایست خدمات به شکلی خاص عرضه شوند تا رضایت مشتریان را به دنبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید: مهاجرت با راه اندازی یا خرید رستوران در کانادا

  • کافی‌شاپ

پس از رستوران، کافی شاپ به عنوان یکی از محبوب‌ترین بیزینس‌ها در کانادا شناخته می‌شود. جالب است بدانید که مردم کانادا زمان زیادی را در کافی شاپ‌های سطح شهر می‌گذراند. از این رو خرید این نوع کسب و کار و فعالیت در آن می‌تواند فرصت خوبی را برای سودآوری در اختیار متقاضیان قرار دهد.

البته نکته قابل توجه در این حوزه طراحی و انتخاب دکوراسیون داخلی و بیرونی کافی شاپ است. در واقع برای موفق شدن علاوه بر ارائه خدمات مناسب می‌بایست محیط حس راحتی و آرامش را به مشتریان القا کند.

ناگغته نماند که خرید کافی شاپ برای بسیاری از افراد متقاضی مهاجرت، خرید بهترین بیزینس در کانادا است، چرا که برای راه اندازی آن به سرمایه چندانی نیاز نیست و به مرور زمان می‌توان به درآمد و سودآوری قابل قبولی از طریق فعالیت در آن رسید.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مشاور موسسه یوکن در خصوص شرایط مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس در کانال یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

چگونه کسب و کارهای آماده فروش را در کانادا پیدا کنیم؟

ممکن است بسیاری از افراد این باور را داشته باشند که پیدا کردن و خرید کسب و کار آماده فروش در کانادا کار ساده‌ای به نظر می‌آید. در حالی که چنین نیست! متقاضیان برای خرید می‌بایست نخست به دنبال منابع معتبر برای پیدا کردن بیزینس‌های آماده فروش در کانادا باشند تا بتوانند به کمک آن‌ها کسب و کار مورد نظر خود را بر اساس مهارت، میزان سرمایه و با در نظر گرفتن نمودار رشد آن در آینده پیدا نموده و برای خرید آن اقدام کنند. در ادامه برخی از این منابع معتبر معرفی می‌شوند

  • اینترنت

می‌توان اینترنت را اولین و مهم‌ترین منبع برای خرید یک کسب و کار آماده فروش در کانادا معرفی کرد. امروزه و با وجود اینترنت بستری فراهم شده تا افراد آن‌چه را که برای فروش دارند، در سطح جهانی عرضه کنند. در حوزه خرید و فروش بیزینس در کانادا سایت‌هایی به شکل قانونی در حال فعالیت هستند که متقاضیان می‌توانند به کمک آن‌ها کسب و کار مورد نظر را یافته و در نهایت بدون هیچ گونه مشکلی به خرید آن مبادرت کنند.

  • مجلات و خبرنامه های تجاری

مجلات و خبرنامه‌های تجاری را می‌توان برای یافتن کسب و کار آماده فروش در کانادا تهیه کرد. در کانادا و در ارتباط با صنایع مختلف نشریه‌هایی به شکل تخصصی طراحی و منتشر می‌شود. در هر یک از آن‌ها بخشی به حوزه فروش بیزینس‌های مرتبط با آن صنعت اختصاص داده شده است. با تهیه این نشریات متناسب با بیزینس مورد نظر می‌توان به لیست کسب و کارهای آمده برای فروش دست پیدا کرد. نشریات کانادایی را می‌توان به صورت آنلاین از سایت‌های مرتبط با نشریات تجاری تهیه کرد.

  • برقراری ارتباط کلامی

یکی از روش‌های یافتن و خرید کسب کار آماده فروش در کانادا، برقرار کردن ارتباط کلامی است. کسب و کارهایی وجود دارند که در آگهی‌ها و لیست‌های فروش ذکر نشده‌اند و تنها در صورتی می‌توان از آن‌ها مطلع شد که با مالک آن بیزینس ارتباط کلامی برقرار کرد. از این رو ارتباط برقرارکردن در یافتن بیزینس آماده فروش در کانادا نقش موثری خواهد داشت.

  • روزنامه

اگر چه می‌توان این مورد را جزو نشریات به شمار آورد اما به جهت این‌که عموما بیزینس‌های محلی در این نشریه کثیر الانتشار منتشر می‌شوند، به صورت جداگانه به آن پرداخته شد. در واقع آن گروه از متقاضیان که به دنبال بیزینس‌های محلی هستند می‌توانند از روزنامه در این راستا به عنوان منبع راهنما استفاده کنند. البته نکته قابل توجه این‌که متقاضیان می‌بایست در انتخاب کسب و کارهایی که اطلاعات دقیقی از آن‌ها ثبت نشده، محتاط باشند.

برای خرید یک بیزینس در کانادا باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

زمانی می‌توان گفت خرید بیزینس در کانادا خریدی موفقیت آمیز بوده که پیش از اقدام به خرید کسب و کار آماده فروش در کانادا نکاتی را رعایت نمود و به آن‌ها عمل کرد. پس از بررسی راه‌های یافتن انواع بیزینس‌ها نوبت بیان نکاتی است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند، به‌گونه‌ای که لحاظ نمودن آن‌ها احتمال موفقیت در خرید را بالا می‌برد. در ادامه برخی از این نکات شرح داده می‌شوند.

  • پیش از اقدام برای خرید نیاز است متقاضی دقیق و جامع درباره کسب و کار مورد نظر برای خرید در کشور کانادا تحقیق کرده و پرس و جو کند، چرا که درست بررسی نکردن و نداشتن اطلاعات جامع ممکن است مشکلاتی را در آینده ایجاد کند
  • از نکات دیگری که باید در نظر داشت انتخاب کسب و کار درست، پیش از خرید بیزینس در کانادا است. اگر چه به سبب رشد اقتصادی خوب در ایالات مختلف، اکثر کسب و کارها را می‌توان مناسب برای خرید دانست اما بررسی دور نمای کاری و نمودار رشد کسب و کارها طی چند سال آینده باعث می‌شود بیزینس مناسب‌ترانتخاب گردد.
  • باید به این نکته توجه داشت که بیزینس انتخابی برای خرید مطابق با قوانین فدرالی و ایالتی کانادا فعالیت کند. در واقع برخی از کسب و کارها در آن کانادا غیر قانونی معرفی شده‌اند.
  • آنالیز و تحلیل رقبایی که در بیزینس انتخابی به صورت جدی به فعالیت مشغول هستند از دیگر نکات مهم به شمار می‌رود.این کار سبب می‌گردد تا فعالیت بیزینس انتخابی پس از خرید آن اصولی، هدفمند و برنامه ریزی شده باشد.
  • در کنار تحقیق درباره بیزینس می‌بایست برای رشد آن در آینده، برنامه‌های تبلیغاتی و بازاریابی درستی را طراحی و تدوین نمود.
  • در راستای اخذ ویزا برای مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس نباید از طراحی بیزینس پلن جامع و کامل غافل شد. ارائه یک بیزینس پلن درست می‌تواند شانس پذیرش را از سوی اداره مهاجرت کانادا بالا ببرد.
  • توجه به قانونی بودن قرارداد از موارد مهم در هنگام خرید بیزینس در کانادا می‌باشد. در حقیقت متقاضی می‌بایست به تنظیم کاملا قانونی قرارداد که به امضای خود و طرف دیگر معامله رسیده است، توجه کند.
  • در زمان تنظیم قرارداد متقاضی باید دقت کند که تمامی تعهدات خریدار و فروشنده به درستی، دقیق و با بیان تمامی جزئیات در قرارداد قید شده‌اند.

برای خرید بیزینس در کانادا چه مراحلی در پیش داریم؟

پس از بیان شرایط خرید بیزینس در کانادا، اشاره به نکات مهمی که در هنگام خرید بیزینس در کانادا باید در نظر داشت و نحوه یافتن بیزینس مناسب نوبت به شرح مراحل خرید یک بیزینس در کانادا می‌رسد. در حقیقت خرید یک کسب و کار آماده فروش در کانادا یا به طور کلی بیزینس، پشت سر گذاشتن مراحلی را می‌طلبد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد.

تحقیق در مورد بیزینس یا کسب و کار انتخابی

در مرحله نخست متقاضی باید با در نظر گرفتن تمامی جوانب نسبت به بیزینس انتخابی خود به تحقیق و بررسی بپردازد. او لازم است اطلاعاتی نظیر لیست تمامی قراردادهای مهم کسب و کار، گردش‌های مالی سال‌های گذشته،لیست مشتریان و کارمندان بیزینس مورد نظر و لیست بدهی‌ها را به دست آورده و مورد ارزیابی قرار دهد. او می‌تواند برای اطمینان از درستی اطلاعات به دست آورده از بانک داده دولتی بهره گیرد.

تصمیم گیری در مورد ساختار طرح خرید

پس از تحقیق متقاضی خرید بیزینس در کانادا می بایست ساختار خرید خود را طراحی نموده و درباره آن تصمیم گیری نماید. ساختار خرید به این شکل است که معامله از سوی شخص انجام خواهد شد یا از جانب شرکت، متقاضی قصد خرید سهام کسب و کار انتخابی را دارد یا تمایل دارد دارایی‌های تجاری بیزینس را خریداری کند، هم چنین در مورد میزان هزینه، زمان و نحوه ی واریز آن برای فروشنده کسب و کار هم لازم است، تصمیماتی اتخاذ گردد.

بحث و گفتگو در مورد سایر شرایط خرید بیزینس

پس از تصمیم گیری درباره طرح خرید متقاضی می‌تواند درباره سایر شرایط خرید بیزینس در کانادا نظیر وضعیت کارمندان پس از خرید بیزینس و امضای قرارداد عدم رقابت با فروشنده کسب و کار به بحث و گفتگو پرداخته و از خطرات احتمالی که ممکن است بر روی سودآوری کسب و کار تاثیر بسزایی داشته باشد، جلوگیری کند.

آماده سازی اسناد و مدارک قانونی

در مرحله چهارم از خرید بیزینس در کانادا نیاز است با توجه به پیچیده بودن مراحل گردآوری اسناد و مدارک متقاضی از وکیل قانونی خود کمک گرفته تا تمامی اسناد لازم تهیه شده و متقاضی در زمان خرید آن‌ها را به همراه داشته باشد. نا گفته نماند که بر اساس نوع فروش بیزینس، اسناد و مدارک الزامی برای هر یک از معاملات با هم متفاوت هستند. البته اسناد و مدارکی که شرایط و بندهای توافق شده در آن‌ها موجود است از جمله مدارک مهمی هستند که در انتها می‌بایست به امضای دو طرف معامله برسد.

ارائه درخواست مجوز کار

پس از خرید بیزینس در کانادا نوبت به ارائه درخواست مجوز کار می رسد. این مرحله عموما توسط یک وکیل با تجربه انجام می‌شود. درخواست مجوز کار و بیزینس پلن به اداره ESDC ارائه شده و در صورت موافقت، مجوز کار ۲ ساله با قابلیت تمدید به متقاضی داده می‌شود. در انتها متقاضی می‌تواند باقی هزینه را با فروشنده کسب و کار تسویه نماید.

میانگین هزینه خرید یک کسب و کار آماده فروش در کانادا چقدر است؟

علاوه بر شرایط خرید بیزینس در کانادا و مراحل آن، هزینه‌ای که می‌بایست برای خرید بیزینس صرف کرد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است به گونه‌ای که یکی از موارد مهم مورد بررسی توسط متقاضیان به شمار می‌رود.

لازم به ذکر است که نمی‌توان هزینه دقیقی را برای خرید یک کسب و کار در کانادا برآورد کرد، چرا که میزان هزینه پرداختی به عوامل مختلفی نظیر نوع کسب و کار انتخابی، تعداد کارمندان، موقعیت فیزیکی بیزینس و مواردی از این قبیل بستگی دارد.

اما به طور کلی میانگین هزینه‌ای که برای خرید یک کسب و کار آماده فروش در کانادا به متقاضیان اعلام می‌شود عمدتا کم‌تر از ۲۵۰ هزار دلار نیست. از این رو متقاضی با توجه به بیزینس انتخابی خود باید سرمایه‌ی قابل قبولی را برای خرید آن در نظر بگیرد.

مشاوره اخذ اقامت دائم با خر ید بیزینس در کانادا از یوکن

موسسه مهاجرتی یوکن تحت نظارت خانم نازنین بیتاژیان مشاور رسمی مهاجرت استرالیا و کانادا، فارغ‌التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا و استرالیا، با ثبت دو دفتر مهاجرتی به نام UCAN IMMIGRATION SERVICES در این دو کشور فعالیت می‌کند. این موسسه با سال‌ها تجربه در خصوص خدمات پرونده‌های اقامتی و مهاجرتی و سرمایه‌گذاری، خدمات فوق را تحت نظارت مستقیم مشاور این موسسه ارائه می‌کند.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص خرید بیزینس و مهاجرت به کانادا می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

هزینه خرید بیزینس در کانادا چقدر است ؟

هزینه خرید بیزینس در کانادا با توجه به شهر و ایالت مورد نظر و همچنین نوع بیزینس متفاوت می باشد. همچنین عملکرد بیزینس در سال های گذشته و برند آن نیز نقش به سززایی در قیمت بیزینس خواهد داشت.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق بیزینس چیست؟

مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس از روش های مختلف برنامه های سرمایه گذاری کانادا امکانپذیر است. متقاضیان باید با توجه به شرایط این برنامه های بیزینسی کانادا، یکی از مناسب ترین آن ها را با توجه به شرایط خود انتخاب نمایند.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

مهاجرت به کانادا از طریق ثبت اختراع
مهاجرت به کانادا از طریق ثبت اختراع
راهنمای جامع برنامه استانی نیوفاندلند ( NLPNP )
راهنمای جامع برنامه استانی نیوفاندلند ( NLPNP )