کانادا

اقامت کانادا از طریق خرید زمین کشاورزی

اقامت کانادا از طریق کشاورزی

شرایط اقامت کانادا از طریق کشاورزی با طرح AINP به چه صورت است؟ با بهره‌مندی از برنامه SINP چگونه می‌توان برای مهاجرت به کانادا از طریق خرید زمین کشاورزی یا اقامت کانادا از طریق کشاورزی اقدام کرد؟ چه کسانی واجد شرایط اقامت کانادا از طریق کشاورزی در کانادا نیستند؟ کشور کانادا طی سال‌های اخیر توانست در حوزه کشاورزی، همچون دیگر حوزه‌ها نظیر تکنولوژی و پزشکی به پیشرفت چشمگیری دست پیدا کند و به عنوان یکی از برترین‌های این حوزه در کل جهان شناخته شود. در حقیقت اگر چه اغلب مناطق این کشور به دلیل برخورداری از آب و هوای سرد برای زندگی و یا امر کشاورزی مناسب نیستند اما دولت کانادا به خوبی توانسته است بر آن بخش از کشور که منابع طبیعی فراوان و زمین‌های حاصلخیزی دارد (مناطق جنوبی کانادا مثل استان های آلبرتا و ساسکاچوان) سرمایه گذاری کرده و به وسیله آن به رونق اقتصادی کشور کمک شایان و قابل توجهی نماید.

جذب کارآفرینان و سرمایه گذاران از کل جهان در حوزه کشاورزی یکی از کارهایی است که دولت در این باره انجام داده است. دولت و اداره مهاجرت کانادا در کنار تمامی برنامه های مهاجرتی تدوین شده برای جذب نیروی متخصص در حوزه‌های مختلف و آسان کردن مهاجرت و اخذ اقامت این کشور برای متقاضیان، طرح‌هایی را به صورت ویژه به بخش کشاورزی و جذب افراد ماهر این بخش اختصاص داده است که افراد می‌توانند در صورت داشتن شرایط مهاجرت به کانادا از طریق کشاورزی، از این مسیر برای مهاجرت و اخذ اقامت اقدام نمایند.

در ادامه و برای پاسخ به پرسش‌های نظیر شرایط مهاجرت به کانادا از طریق کشاورزی، اقامت کانادا از طریق خرید زمین کشاورزی به بررسی دو طرح و برنامه AINP و SINP که شیوه‌هایی برای دریافت اقامت از طریق کشاورزی در کانادا هستند، پرداخته می‌شود.

شرایط اقامت کانادا از طریق کشاورزی با طرح AINP

از جمله طرح‌ها و برنامه‌های که کشاورزان و متخصصان این حوزه می‌توانند برای مهاجرت به کانادا از طریق کشاورزی (و مهاجرت به کانادا از طریق خرید زمین کشاورزی) از آن بهره‌مند شوند، طرح کشاورزان خود اشتغال از برنامه نامزدی (انتخابی) مهاجر آلبرتا یا AINP (Alberta Immigrant Nominee Program) است. افرادی که می‌خواهند در آلبرتا زمین کشاورزی را خریداری و یا مزارعی را اداره کنند، قادر هستند به وسیله این طرح جذب شده و علاوه بر این‌که در زمینه‌ی کشاورزی درآمد کسب کنند موفق به اخذ اقامت کانادا از طریق خرید زمین کشاورزی یا کار کشاورزی گردند.

اما برای شرکت در این طرح می‌بایست افراد متقاضی از شرایطی برخوردار باشند، که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود:

  • دارا بودن مهارت‌های مدیریت مزرعه و اثبات آن

در واقع افرادی که برای طرح کشاورزان خود اشتغال در استان آلبرتا اقدام می‌کند لازم است مهارت و تجربه کافی در این حوزه را داشته باشند و به شیوه‌ای و با ارائه مدارکی آن را به اثبات برسانند. برخی از راه‌های اثبات مهارت عبارتند از:

۱-ارائه مدارک مالی مربوط به کسب و کار کشاورزی، که هم اکنون در آن مشغول به فعالیت هستند.
۲-مدارک تحصیلی و سوابق کاری در این حوزه ارائه شوند.
۳-به اثبات رساندن این موضوع که یکی از موسسه‌های مالی در کانادا سرمایه‌ی کشاورزی ۴-در استان آلبرتا را تامین خواهد نمود.
۵-به منظور مشخص نمودن هدف متقاضی از به کارگیری این برنامه، طرح کسب و کار پیشنهادی (بیزینس پلن) برای مزرعه‌ای در آلبرتا ارائه شود.

  • در اختیار داشتن منابع مالی کافی برای سرمایه گذاری در حوزه‌ی کشاورزی

از دیگر شرایط مهاجرت به کانادا از طریق کشاورزی و با برنامه AINP، داشتن سرمایه کافی برای به کار گیری در حوزه کشاورزی و به اثبات رساندن آن به یکی از شیوه‌های زیر است:

۱-ارائه مدارکی مبنی بر این‌که توانایی سرمایه گذاری حداقل ۵۰۰ هزار دلاری در یکی از کسب و کارهای تولیدات اولیه کشاورزی را دارد.
۲-برخورداری از حداقل منابع مالی (معادل ۵۰۰ هزار دلار) را به اثبات برسانند و یا تاییدیه دسترسی به چنین دارایی را به همراه داشته باشند.

نکته: حداقل مبلغ مورد نیاز، ۵۰۰ هزار دلار اعلام شده اما احتمال دارد برای اثبات توانایی سرمایه گذاری، مبلغ بیشتری درخواست شود.

  • سرمایه گذاری در یکی از کسب و کارهای کشاورزی تولیدات اولیه در آلبرتا

از جمله شرایط اقامت کانادا از طریق کشاورزی با طرح AINP سرمایه گذاری در یکی از کسب و کارهای کشاورزی تولیدات اولیه در آلبرتا و اثبات آن است که برای به اثبات رساندن این امر بهره‌مندی از یک طرح کسب و کار برای ارائه اهداف سرمایه گذاری به شکل مستند توصیه شده است.

نکته: لازم به ذکر است درخواست‌هایی در اولویت هستند که فرصت خوبی برای توسعه و پیشرفت اهداف کشاورزی مواد غذایی آلبرتا ایجاد کند.

اقامت از طریق کشاورزی در کانادا با برنامه SINP

یکی از برنامه‌هایی که می‌توان برای مهاجرت و اخذ اقامت کانادا از طریق کشاورزی از آن کمک گرفت، برنامه SINP یا همان برنامه نامزدی (انتخابی) مهاجر ساسکاچوان است. این برنامه که یکی از برنامه‌های مهاجرتی استانی به شمار می‌رود خود چندین گروه را شامل می‌شود که یکی از آن گروه‌ها، گروه کارآفرینان و مزرعه داران است.

در واقع این طرح برای جذب آن گروه از افراد که قصد گرفتن اقامت کانادا از طریق خرید زمین کشاورزی در ساسکاچوان را دارند و از تجربه کافی در زمینه کشاورزی و یا بودجه خوب برای سرمایه گذاری در این بخش برخوردار هستند، طراحی و برنامه ریزی شده است. در این برنامه شرایطی فراهم است تا متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق خرید زمین کشاورزی بتوانند اقامت دائم این کشور را اخذ کنند.

بیشتر بخوانید: دامداری در کانادا؛ شرایط و مراحل خرید یا راه اندازی دامداری در کانادا

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق کشاورزی

مهاجرت و اخذ اقامت کانادا از طریق کشاورزی و با استفاده از برنامه SINP مستلزم شرایطی است که افراد متقاضی در صورت دارا بودن آن‌ها می‌توانند از این مسیر اقدام نمایند. برخی از این شرایط برای افرادی که به عنوان مالک مزرعه و یا گرداننده‌ی آن برای مهاجرت و دریافت اقامت کانادا از طریق کشاورزی اقدام می‌کنند، به شرح زیر می‌باشند:

  • دارا بودن حداقل دارایی خالص۵۰۰ هزار دلاری که می بایست توسط یکی از نهادهای مورد تایید وزارت بررسی شود.
  • کسب دارایی خالص از مسیرهای قانونی و اثبات آن.

لازم به ذکر است که علاوه بر دارایی فرد، دارایی همسر متقاضی هم می‌بایست از راه قانونی به دست آمده باشد.

  • برخوردار بودن از دانش و تجربه‌ی فعالیت های کشاورزی و ارائه مستندات برای اثبات آن.
  • همراه داشتن رزومه و یک طرح استقرار مزرعه از جمله شرایط مهاجرت به کانادا از طریق کشاورزی بوده که نشان دهنده‌ی چگونگی ارتباط دانش و تجربه‌ی کار با مالکیت و راه اندازی یکی از مزارع ساسکاچوان است.
  • داشتن و ارائه نمودن پیشنهاد منطقی برای فرصت‌های تجاری کشاورزی در ساسکاچوان

شرایط مهاجرت به کانادا ویژه کشاورزان جوان

افراد زیر ۴۰ سالی که برای اقامت کانادا از طریق کشاورزی و تحت برنامه SINP اقدام می‌کنند در صورتی که از معیارهای اصلاح شده‌ی این برنامه برخوردار باشند، می‌توانند با استفاده از طرح مزرعه داران جوان برگزیده شوند. بنابراین این افراد می‌بایست:

  • حداقل ۳۰۰ هزار دلار دارایی خالص آنان باشد (این دارایی لازم است مورد بازبینی و بررسی قرار گیرد).
  • با ارائه مستنداتی ثابت کنند که این دارایی از راه‌های قانونی به دست آمده است.

همچنین باید دارایی خالص همسر افراد متقاضی از راه‌های قانونی به دست آمده باشد و مورد بررسی نهاد مربوطه قرار گیرد.

  • از طریق مستندات، دانش و تجربه فعالیت‌های کشاورزی خود را به اثبات برسانند.
  • در زمینه مالکیت، مدیریت مزرعه و تجربه‌ی مزرعه داری، حداقل ۳ سال سابقه‌ی کار داشته باشند.
  • پیشنهاد معقول برای فرصت‌های تجاری کشاورزی در ساسکاچوان ارائه‌ دهند.
  • افراد متقاضی باید ثابت کنند در کنار همسر خود که در زمینه‌ی دیگری مهارت دارد، قادرند از طریق مزرعه امرار معاش کرده و کسب درآمد داشته باشند.
عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی شرایط مشاغل مختلف در کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


بازدید اکتشافی از ساسکاچوان برای کشاورزی

برای آن‌که افراد از شرایط لازم برای شرکت در برنامه مهاجرتی طراحی شده برای مالکان مزرعه یا گردانندگان آن‌ها که تحت برنامه SINP است برخوردار باشند، لازم است پیش از این که درخواست خود را به مسئولان و متولیان برنامه SINP ارائه دهند، سفری حداقل پنج روزه (روز کاری)که با عنوان «بازدید اکتشافی» شناخته می‌شود به استان ساسکاچوان داشته باشند. در این بازدید متقاضیان، صنعت مزرعه داری این استان را مورد بررسی قرار می‌دهند و به ملاقات و شنیدن آرا و نظرات متخصصان این حوزه درباره مزرعه داری می‌پردازند. همچنین آن‌ها با نمایندگان SINP ملاقات نموده و درباره فرصت‌های تجاری موجود در این حوزه و طرح کسب و کاری که برای مزرعه خود در نظر دارند به گفتگو می‌نشینند.

شرایط توافق نامه و برگشت سپرده کشاورزی در ساسکاچوان

پس از سفر اکتشافی انجام گرفته، اگر که با درخواست متقاضی برای مهاجرت به کانادا از طریق کشاورزی و برنامه SINP موافقت شود، برای او یک توافق نامه کسب و کار (Performance Agreement) و نامه‌ی درخواست سپرده یا همان وجه الضمانه به همراه تاییدیه انتخاب ارسال می‌شود.

با امضای توافق نامه افراد متقاضی موظف هستند تا یک زمین کشاورزی در استان ساسکاچوان خریداری کرده و در آن به فعالیت بر اساس طرحی که ارائه داده‌اند و مورد تایید قرار گرفته است، بپردازند.

چنانچه به تمامی تعهداتی که در توافق نامه قید شده عمل کنند، تحت شرایطی کل مبلغ سپرده به همراه سود آن را د‌ریافت خواهند کرد. شرایط دریافت سپرده به این صورت است که دوسال از اقامت (موقت) در ساسکاچوان گذشته باشد و متقاضی به مدت حداقل ۶ ماه در زمین کشاورزی خود سرمایه گذاری کرده باشد. در غیر این صورت، سپرده و به اضافه‌ی سود آن توسط استان ضبط می‌شود و امکان اقامت دائم از فرد سلب می‌شود.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مشاور موسسه یوکن در خصوص درآمد مشاغل مختلف در کانادا در یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

طرح تاسیس مزرعه (FEP) در ساسکاچوان

طرح تاسیس مزرعه (FEP) در استان ساسکاچوان طرحی است که توسط متقاضی استفاده از برنامه SINP برای اقامت کانادا از طریق کشاورزی تدوین و ارائه می‌شود. این طرح لازم است در جهت رشد و توسعه‌ی کسب و کار در ساسکاچوان تنظیم شده باشد و یک طرح قوی به شمار برود.

طرح تاسیس مزرعه یا همان FEP باید نشان دهنده این موضوع باشد که فرد متقاضی در خصوص فاکتورهای اقتصادی و بازار مربوط به فعالیت های کشاورزی تحقیقات وسیعی انجام داده است و به تمامی نقاط ضعف و قوت خویش در حوزه مدیریتی واقف است. علاوه بر این متقاضی می‌بایست دانش و درکی کافی از طرح FEP خود داشته باشد.

باید به خاطر داشت ارزیابی انجام شده برای موافقت با اقامت از طریق کشاورزی در کانادا، بر اساس این طرح خواهد بود و در صورتی که افراد متقاضی مسلط به FEPارائه شده‌ی خود نباشند، واجد شرایط برای پذیرش اقامت کانادا از طریق خرید زمین کشاورزی یا کار کشاورزی نخواهند بود.

طرح FEP  ارائه شده برای مهاجرت به کانادا از طریق کشاورزی می‌بایست مواردی را شامل شود. برخی از این موارد عبارتند از:

  • مکان پیشنهادی برای انجام فعالیت‌های کشاورزی
  • اطلاعات مرتبط با مالکیت کسب و کار
  • بودجه پیش بینی شده برای کسب و کار
  • حوزه و یا صنعت پیشنهادی ( کد NAICS)
  • مبلغ پیشنهادی برای سرمایه گذاری
  • تعداد مشاغلی که برای ساکنین استان ساسکاچوان ایجاد می‌شود.
  • برنامه‌های اسکان در استان ساسکاچوان
  • لیست بازدیدهای انجام شده و یا بازدیدهایی که قرار است در آینده انجام شود.
  • مشخصات افرادی که طرح FEP را تالیف کرده اند.
  • پیشرفت‌های مدیریتی افراد متقاضی نسبت به فعالیت های پیشنهادی در حوزه کشاورزی

یکی دیگر از راه های مهاجرت به کانادا برای علاقه مندان رشته کشاورزی ، تحصیل در رشته کشاورزی در کانادا است. رشته کشاورزی در دانشگاه های متنوعی در کانادا ارائه می گردد. متقاضیان تحصیل در این رشته می توانند پس از گرفتن پذیرش تحصیلی کانادا، برای دریافت ویزای دانشجویی کانادا اقدام کنند. یکی از مزیت های این روش دریافت ویزای کار کانادا پس از اتمام دوره تحصیلی است.

چه کسانی واجد شرایط اقامت از طریق کشاورزی در کانادا نیستند؟

بر اساس آن‌چه که در بخش‌های قبل بیان گردید می‌توان گفت، افرادی که اقامت کانادا از طریق کشاورزی را انتخاب کرده‌اند می‌بایست دارای شرایطی باشند، در غیر این صورت نمی‌توانند از این مسیر (اقامت کانادا از طریق خرید زمین کشاورزی یا اخذ اقامت از طریق کشاورزی در کانادا) برای مهاجرت اقدام کنند. در این بخش به برخی از مواردی که در صورت دارا بودن آن ها، افراد واجد شرایط اقامت کانادا از طریق کشاورزی با طرح‌های AINP و SINP نیستند، اشاره می‌شود.

  • طرح SINP
  • فرد متقاضی در یک یا چند نمونه از معیارهایی که در بخش قبلی به آن اشاره شد صلاحیت نداشته باشد.
  • سلامت خود و یا هر کدام از اعضای خانواده، چه افرادی که همراه او باشند و چه نباشند، در وضعیت مطلوبی نباشد.
  • داشتن سابقه‌ی جنایی فرد متقاضی و یا هر کدام از اعضای خانواده‌ی او که بالای ۱۸ سال دارند، چه همراه او باشند و چه نباشند.
  • درگیر اختلافات خانوادگی مربوط به نگهداری و یا حضانت فرزند باشند که بر تمامی اعضای خانواده تاثیر می‌گذارد.
  • غیر واقعی جلوه دادن خود به صورت عمد در درخواست اخذ اقامت.
  • به هنگام دادن درخواست به صورت عمدی، کلاهبرداری کنند.
  • طرح AINP
  • افرادی که به عنوان نیروی کار در استانی به جز آلبرتا ساکن و مشغول به کار هستند.
  • پرستاران خانگی که هم اکنون در کانادا سکونت دارند.
  • افرادی که درصدد دادخواست تجدید نظر یا فرآیندحذف فدرال بوده و یا مدعی پناهندگی می‌باشند.
  • دانشجویان بین المللی که در کشور کانادا مشغول به تحصیل بوده و به منظور انجام بخشی از برنامه‌ی آموزشی خود به کارآموزی و یا به کار تعاونی اشتغال دارد.

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن کانادا

موسسه مهاجرتی یوکن تحت نظارت خانم نازنین بیتاژیان مشاور رسمی مهاجرت کانادا، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا و استرالیا، با ثبت دو دفتر مهاجرتی به نام UCAN IMMIGRATION SERVICES در این دو کشور فعالیت می کند. این موسسه با سال ها تجربه در خصوص خدمات مشاوره تحصیلی و پرونده های اقامتی و مهاجرتی و سرمایه گذاری، خدمات فوق را تحت نظارت مستقیم مشاور این موسسه ارائه می نماید.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی کانادا می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

شرایط اقامت کانادا از طریق خرید زمین کشاورزی چیست؟

متقاضیان گرفتن اقامت کانادا از طریق کشاورزی باید با توجه به شرایط برنامه های مهاجرتی مرتبط با کشاورزی برای یکی از این برنامه های اقامتی اقدام کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق کشاورزی از طریق چه برنامه هایی امکان پذیر است؟

کانادا دارای برنامه های متنوغی برای مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت از طریق کشاورزی می باشد. برنامه ایالتی آلبرتا و ساسکاچوان دو تا از این برنامه ها هستند.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

رشته کشاورزی در کانادا
رشته کشاورزی در کانادا
دامداری در کانادا
دامداری در کانادا