کانادا

رشته های کشاورزی در کانادا

رشته کشاورزی در کانادا

جهان بر حوزه کشاورزی برای تامین مواد غذایی بیشتر برای جمعیتی که به سرعت در حال رشد است حساب ویژه ای باز کرده است از این رو نیاز فراوان به متخصصان و افراد شاغل در این عرصه برای ایجاد منابع غذایی پایدارتر کاملا احساس می‌شود. بسیاری از متقاضیان تحصیل در رشته کشاورزی برای یادگیری بهتر به دنبال اخذ پذیرش این رشته از بهترین دانشگاه های جهان می باشند تا علاوه بر یادگیری درست، اصولی و بر اساس علم و دانش روز به فرصت های شغلی عالی در این حوزه دست پیدا کنند. دانشگاه های کانادا در رشته کشاورزی وگرایش های مختلف آن جزو برترین دانشگاه ها به شمار می‌روند چرا که در آن ها علوم زیستی با علوم اقتصادی و اجتماعی تلفیق شده تا آموزش با کیفیت ارائه شود. همچنین کانادا به عنوان پنجمین صادر کننده محصولات کشاورزی در جهان شناخته می‌شود و بخش قابل توجهی از اقتصاد این کشور به این حوزه مرتبط است از این رو فرصت های شغلی متنوع و متعددی برای فارغ التحصیلان رشته کشاورزی در کانادا فراهم است و ان ها می توانند علاوه بر اشتغال از زندگی در محیطی عالی، با کیفیت و منطبق بر استاندارهای جهانی بهره‌مند گردند. اگر که جزو افرادی هستید که به دنبال تحصیل در رشته کشاورزی در کانادا می‌باشند، مطالعه این مقاله جامع به شما توصیه می‌شود چرا که در آن علاوه بر معرفی گرایش های این رشته، شرایط تحصیل در آن و مدارک لازم برای دریافت پذیرش از دانشگاه های کانادا و رشته کشاورزی در دانشگاه های کانادا بررسی گردیده و در کنار سخن گفتن از هزینه تحصیل، درآمد کشاورزی در کانادا و بازار کار آن در این کشور مورد ارزیابی قرار گرفته است.

گرایش های رشته مهندسی کشاورزی در کانادا

برای رشته مهندسی کشاورزی در کانادا و در سر تا سر جهان گرایش های مختلفی نظیر منابع طبیعی، تولیدات دامی، اقلیم شناسی، نقشه برداری، جنگلداری و مهندسی منابع زیستی معرفی شده اند که افراد بر اساس علاقه و دیگر فاکتورهای انتخابی، می‌توانند هر یک از آن ها را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. اما اساسا رشته مهندسی کشاورزی در کانادا در چند گرایش اصلی آب، ماشین آلات کشاورزی و اقتصاد کشاورزی برای تحصیل دانشجویان ارائه می‌شود.

شرایط تحصیل در رشته کشاورزی در کانادا

افرادی که تمایل به تحصیل در رشته کشاورزی و رشته های مرتبط نظیر رشته منابع طبیعی در کانادا یا رشته مهندسی کشاورزی در کانادا دارند می بایست از الزامات آکادمیکی که برای تحصیل در این حوزه مشخص شده‌اند، آگاه بوده و بر اساس آن ها خود را برای واجد شرایط شدن، آماده سازند. برخی از این شرایط و الزامات تحصیل در کانادا در رشته فوق عبارتند از:

  • داشتن مدرک زبان بین المللی و معتبر با حداقل نمره مشخص شده برای هر مقطع
  • مدارک تحصیلی دوره ها و مقاطع قبلی به علاوه ریز نمرات و برخوردار بودن از حداقل معدل مورد نیاز
  • نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر (از مهم‌ترین شرایط است اما داشتن آن به معنای اخذ ویزا تحصیلی نیست چرا که ممکن است دولت کانادا به دلایلی با ویزا مخالفت نماید).
  • نداشتن سوء پیشینه
  • برخورداری از رزومه کاری و پژوهشی خوب (برای مقاطع تحصیلات تکمیلی)
  • اثبات تمکن مالی

شرایط و مدارک لارم برای دریافت پذیرش در رشته کشاورزی در کانادا

برای دریافت پذیرش و تحصیل در رشته کشاورزی در دانشگاه های کانادا لازم است فرد شرایطی را دارا و مدارکی را در این باره و بر اساس مقطع تحصیلی مورد نظر آماده نماید و پس از آن برای اخذ پذیرش تحصیلی کانادا اقدام کند. اگر چه مدارک و شرایط بیان شده از سوی هر دانشگاه با دیگر دانشگاه ها متفاوت است اما برخی از این شرایط و مدارک میان تمامی دانشگاه های کانادا مشترک می باشند که در ادامه این بخش بیان خواهند شد.

لیسانس کشاورزی در کانادا

طول دوره رشته کشاورزی در کانادا برای هر گرایشی چهار سال است و میانگین هزینه سالانه (شامل دو ترم تحصیلی می‌شود) به طور تقریبی حدود بیست و پنج هزار دلار کانادا بیان شده است.

برای تحصیل رشته کشاورزی در دانشگاه های کانادا و در مقطع لیسانس فرد لازم است موفق به اخذ مدرک دیپلم شده باشد و مجموع نمرات او در پایه دوازدهم به حد نصاب رسیده باشد (حد نصاب برای دانشگاه های مختلف متفاوت است). همچنین او می‌بایست برای اثبات مهارت خود در زبان انگلیسی در یکی از آزمون های زبان معتبر بین المللی و مورد تایید دولت کانادا برای دریافت پذیرش، شرکت کند و نمره قبولی را که برای آیلتس نمره ۶٫۵، برای تافل ۹۰ و برای آزمون PTE نمره ۶۱ در نظر گرفته شده است، کسب نماید.

و اما مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مقطع لیسانس رشته کشاورزی در کانادا عبارتند از:

  • انگیزه نامه تحصیلی
  • توصیه نامه
  • مدارک تحصیلی (مدرک به علاوه ریز نمرات)
  • مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی

ارشد کشاورزی در کانادا

ارشد کشاورزی در کانادا که در گرایش هایی چون مطالعات کشاورزی، علوم دامی، زیست شناسی کاربردی، مطالعات کشاورزی، علوم گیاهی، جنگلداری، بیوتکنولوژی کشاورزی ارائه می شود، عموما دوره ای دو ساله است و میانگین هزینه آن حدود ۲۸ هزار دلار کانادا برای هر سال گفته شده است که بسته به دانشگاه محل تحصیل می‌تواند متفاوت باشد.

از جمله شرایط و مدارک لازم برای دریافت پذیرش در این مقطع، کسب نمره حد نصاب برای زبان انگلیسی یا فرانسوی و دریافت مدرک زبان معتبر بین المللی نظیر آیلتس، تافل یا PTE بیان شده است. همچنین فرد متقاضی لازم است دوره کارشناسی خود را با معدل خوب گذرانده باشد و مدارکی از قبیل ریز نمرات مقطع قبلی، توصیه نامه، انگیزه نامه و مدارک تحصیلی پیشین خود را ارائه دهد.

دکتری کشاورزی در کانادا

میانگین هزینه تحصیل در دوره دکتری رشته کشاورزی، ۱۹۱۰۹ دلار کانادا است که بر اساس دانشگاه محل تحصیل این میزان می توانند کمتر یا بیشتر باشد. طول دوره دکتری ۲ یا ۴ سال است. گذراندن دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد، برخورداری از حداقل مهارت مورد نیاز در زمینه زبان انگلیسی، داشتن و ارائه مدرک GRE یا GMAT (برخی دانشگاه ها این مدرک را اختیاری و برخی اجباری می‌دانند)، مدارک تحصیلی مقاطع قبلی، مدارک مالی، رزومه کاری و پژوهشی از شرایط و مدارگ گفته شده برای اخذ پذیرش در این دوره می باشند.

دانشگاه های دارای رشته کشاورزی در کانادا

دانشگاه های و کالج هایی که ارائه دهنده رشته کشاورزی در کانادا هستند فرصت های آموزشی و پژوهشی جدیدی را برای دانشجویان این رشته فراهم می کنند تا افراد پس از پایان تحصیلات با مهارت ها و آموزش های خوبی که دیده اند وارد بازار کار شده و به چرخش چرخ اقتصاد کشور کمک کنند. در ادامه لیستی از برترین دانشگاه های کانادا در حوزه کشاورزی ارائه می گردد.

نام دانشگاه رتبه بر اساس رتبه بندی موضوعی QS مقاطع ارائه شده
دانشگاه بریتیش کلمبیا ۱۷ ۱۱ برنامه آموزشی در مقطع کارشناسی، ۴ برنامه کارشناسی ارشد، ۶ برنامه دکترا  
دانشگاه گوئلف (Guelph) ۲۱ ۶ برنامه آموزشی در مقطع کارشناسی، ۱۲ برنامه کارشناسی ارشد، ۹ برنامه دکترا  
دانشگاه مک گیل ۵۳ ۴ برنامه آموزشی برای دوره کارشناسی، ۷ برنامه برای کارشناسی ارشد، ۶ برنامه دکترا  
دانشگاه ساسکاچوان ۸۲ ۴ برنامه آموزشی برای کارشناسی، ۶ برنامه کارشناسی ارشد، ۸ برنامه دکترا  
دانشگاه تورنتو ۹۷ ۳ برنامه در مقطع کارشناسی، ۲ برنامه کارشناسی ارشد، ۱ برنامه دکترا  
دانشگاه دالهاوزی ۲۰۰-۱۵۰ ۹ برنامه آموزشی در مقطع کارشناسی، ۱ برنامه کارشناسی ارشد، ۱ برنامه دکترا

بورسیه رشته کشاورزی در کانادا

برای تحصیل در دانشگاه های کانادا، شخص چه شهروند کانادا به شمار برود و چه به عنوان یک دانشجوی بین المللی شناخته شود، می بایست در هر مقطع و دانشگاهی شهریه در نظر گرفته شده برای آن رشته را پرداخت کند. همچنین لازم است هزینه ای را به عنوان هزینه زندگی، صرف خوراک، پوشاک، حمل و نقل، تفریح و … در نظر داشته باشد. اگر چه هزینه تحصیل برای اکثریت رشته ها نظیر رشته مهندسی کشاورزی و رشته منابع طبیعی در کانادا نسبت به دیگر کشورها مناسب‌تر است اما به این معنا نیست که همه به راحتی می توانند از عهده آن بر آمده و آن را پرداخت کنند. به همین منظور و برای تسهیل در امر تحصیل دولت این کشور و دانشگاه ها بورسیه ها و کمک هزینه هایی را برای دانشجویان رشته های مختلف همانند رشته مهندسی کشاورزی در کانادا و برای مقاطع گوناگون مشخص کرده اند که افراد در صورت برخورداری از شرایط می توانند از بورسیه تحصیلی کانادا استفاده کنند. لازم به ذکر است که برخی از این فاندهای تحصیلی کانادا علاوه بر هزینه تحصیل هزینه های جانبی را نیز شامل می شوند و به صورت فول فاند می باشند. بورسیه تحصیلی کانادا بیشتر در مقطع دکتری ارائه می گردد.

کد شغلی رشته کشاورزی در کانادا

دولت کانادا برای دسترسی راحت تر متقاضیان اشتغال به کار به اطلاعات رسته شغلی مرتبط با آن چه که آموزش دیده یا به آن علاقمند هستند نظیر توصیف شغل، تحصیلات و مهارت های مورد نیاز، تمامی شغل ها را در سیستمی به نام سیستم طبقه بندی ملی مشاغل یا NOC (National Occupational Classification ) قرار داده است و آن ها را سازماندهی کرده و به هر یک از آن ها کدی اختصاص داده است. این کار نه تنها موجب آسان‌تر شدن دسترسی به اطلاعات یک شغل خاص می‌گردد بلکه سبب می‌شود تا کارفرمایان در صورت نیاز به نیرو در آگهی استخدامی از شرح وظایف و مهارت هایی که در این سیستم گنجانده شده است استفاده کنند و تعداد زیادی از ارگان ها همچون سازمان مهاجرت برای شناخت و اطلاع از میزان کمبودهای مهارت در بازار کار این کشور از آن بهره بگیرند.

برای رشته کشاورزی در کانادا و بر اساس نسخه ۲۰۱۶ سیستم طبقه بندی ملی مشاغل کد ۲۱۴۸ به این رشته (رشته مهندسی کشاورزی و منابع زیستی) اختصاص داده شده است. البته باید متذکر شد که برای برخی از مشاغل نظیر پژوهشگران و یا بازرسان این عرصه کد دیگری در سیستم NOC مشخص شده است.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی شرایط مشاغل مختلف در کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


بازار کار رشته کشاورزی در کانادا

بازار کار در کانادا و درآمد مشاغل مختلف در کانادا یکی از موضوعات مورد بحث در انتخاب رشته تحصیلی در کانادا است. بازار کار رشته کشاورزی در کانادا خوب است و انتظار می رود تا پایان سال ۲۰۲۵ میلادی تقاضای نیروی کار در این بخش روند رو به رشدی داشته باشد و برای موفقیت در آن که به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصادی کانادا با سهم حدود هفت درصد، در تولید ناخالص داخلی (از هر هشت شغل در اقتصاد کانادا یک شغل مرتبط با بخش کشاورزی است) شناخته می‌شود، در کنار نیروی کار کانادایی به نیروی کار خارجی متخصص در این حوزه نیاز باشد چرا که در صورت نبودن نیروی خارجی فرصت های شغلی فراوانی در خطر افتاده و به اقتصاد کشور کانادا آسیب وارد می شود.

همچنین درباره بازار کار رشته کشاورزی در کانادا بیان شده که وضعیت اشتغال در تمامی کشور یکسان نیست و بر اساس منطقه و استان محل کار و زندگی بازار کار کشاورزی ممکن است خوب یا متوسط باشد. طبق برآوردهای انجام گرفته ساسکاچوان، کبک، منیتوبا، بریتیش کلمبیا و نوا اسکوشیا بازار کار خوب و انتاریو و استان نیوفاندلند از بازار کار متوسطی در حوزه کشاورزی برخوردار هستند.

مهارت و وظایف کشاورز در کانادا

فردی که به عنوان یک کشاورز در کانادا استخدام شده و مشغول به کار می‌شود می بایست همچون دیگر تخصص ها در حوزه های گوناگون، برای موفقیت در حوزه کاری خود مهارت هایی را بیاموزد و وظایفی که بر عهده او هستند را به خوبی انجام دهد. در این بخش به برخی از این مهارت ها و وظایف کشاورز اشاره می‌شود:

  • مهارت کاشت و آبیاری محصولات
  • مراقبت از دام مزرعه و توجه به تغذیه آن ها
  • مهارت کار در زنبور داری‌ها
  • توانایی تشخیص آفت گیاهان یا بیماری دام و طیور
  • مهارت بررسی کیفی محصول
  • تنظیم و نظارت بر جریان آب، هوا و دمای آغل ها
  • توانایی مدیریت مزرعه پرورش خوک
  • آشنایی با انواع کود و مواد و توانایی مخلوط کردن آن ها
  • توانایی نظارت بر سلامتی دام
  • توانایی کار با ماشین آلات کشاورزی و تعمیر آن ها
  • برخورداری از دانش مرتبط با تولید مواد غذایی و کشاورزی

سمت های شغلی مهندس کشاورزی در کانادا

مهندس کشاورزی پس از فارغ التحصیلی و دریافت مدرک می توانند سمت ها و عناوین شغلی زیر را کسب کرده و در آن‌ها مشغول به کار گردند. در واقع استخدام مهندس کشاورزی در کانادا در سمت های زیر ممکن است.

مهندس کشاورزی پس از فارغ التحصیلی و دریافت مدرک می توانند سمت ها و عناوین شغلی زیر را کسب کرده و در آن‌ها مشغول به کار گردند. در واقع استخدام مهندس کشاورزی در کانادا در سمت های زیر ممکن است.

  • مهندس تحقیقات کشاورزی
  • مهندس تولیدات کشاورزی
  • مهندس بیو سیستم
  • مهندس حفاظت
  • مهندس تجهیزات مزرعه
  • مهندس طراحی (عموما طراحی سازه ها و تجهیزات کشاورزی را بر عهده دارند)

فرصت های شغلی رشته کشاورزی و منابع طبیعی در کانادا

به جهت خوب و مناسب بودن بازار کار رشته کشاورزی در کانادا فرصت های شغلی بسیار خوبی برای فارغ التحصیلان رشته کشاورزی و رشته منابع طبیعی در کانادا و در مقاطع مختلف وجود دارد به گونه‌ای که افراد به راحتی می توانند با بررسی بازار کار این رشته فرصت شغلی مناسب را از میان صدها فرصت شغلی موجود در کانادا انتخاب کرده و برای اشتغال در آن اقدام نمایند. فرصت های شغلی رشته کشاورزی و منابع طبیعی در کانادا تماما معطوف به اشتغال در مزارع، باغ‌های میوه و یا مزارع پرورش مرغ با بوقلمون و مواردی از این دست نیست و افراد می توانند در بخش های مرتبط نظیر جنگلداری، مراقبت از حیوانات، محافظت از منابع و محیط زیست و تغذیه و به عنوان فروشنده محصولات کشاورزی، جنگلدار، تکنسین علوم غذایی، محقق، مدرس، محافظ محیط زیست و … مشغول به کار شوند.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مشاور موسسه یوکن در خصوص درآمد مشاغل مختلف در کانادا در یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

استان های مناسب کار رشته کشاورزی در کانادا

استان های آلبرتا، منیتوبا، نوا اسکوشیا و بریتیش کلمبیا جزو استان های مناسب کار رشته کشاورزی در کانادا به شمار می‌روند چرا که در این استان ها بازار کار رشته کشاورزی خوب گفته شده است و به سبب وجود فرصت های شغلی فراوان افراد به راحتی خواهند توانست برای سمت شغلی دلخواه تقاضا داده و استخدام شوند.

استان آلبرتا بیشترین سهم استانی از گاوداری ها و مزارع گندم، جو و کلزا در کانادا را به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر منیتوبا در حوزه پرورش خوک و تولید فرآورده های گوشتی مرتبط با خوک خوب عمل کرده است و بریتیش کلمبیا به عنوان یکی از بهترین تولید کننده های مرغ و تخم مرغ شناخته می شود و دارای بالاترین نرخ تولید و پرورش آبزیان است. استان نوا اسکوشیا نیز به سبب پرورش طیور (مرغ و بوقلمون) در حوزه کشاورزی و در سطح کشور و جهان شناخته شده است.

درآمد کشاورزی در کانادا

متوسط درآمد کشاورزی در کانادا بیش از ۳۷ هزار دلار کانادا یا به عبارتی حدود ۲۰ دلار در ساعت تخمین زده شده است که البته برای مشاغل مختلف در این حوزه و بر اساس میزان سابقه و تجربه کاری و منطقه محل اشتغال می تواند بسیار بیشتر، یا کمتر از این مقدار باشد. طبق برآوردهای انجام گرفته درباره درآمد کشاورزی در کانادا، افراد تازه کار در سال های ابتدایی حدود سی هزار دلار در سال درآمد دارند و درآمد کشاورزی در کانادا برای آن گروه از افراد با سابقه، به بالای ۶۵ هزار دلار در سال می رسد.

هزینه رشته کشاورزی در کانادا

درباره هزینه تحصیل در رشته کشاورزی در کانادا به طور قطعی نمی‌توان اظهار نظر نمود زیرا شهریه این رشته برای هر مقطع تحصیلی، گرایش انتخابی (به عنوان مثال رشته مهندسی کشاورزی در کانادا برای ادامه تحصیل انتخاب شود) و در هر یک از دانشگاه های این کشور با دیگر دانشگاه ها متفاوت است. همچنین به شهریه پرداختی برای تحصیل در رشته کشاورزی در دانشگاه های کانادا لازم است هزینه زندگی در شهری که دانشگاه در آن واقع شده است نیز اضافه گردد تا هزینه نهایی تحصیل در رشته کشاورزی در کانادا مشخص شود. به عنوان مثال شهریه ارشد کشاورزی در کانادا برای دانشگاه آلبرتا بالغ بر بیست هزار دلار کانادا بیان شده در حالی که شهریه این رشته و در همین مقطع برای دانشگاه دالهاوزی بیش از دوازده هزار دلار گفته شده است.

البته دانشگاه های کانادا و دولت این کشور برای کم کردن هزینه تحصیل در رشته کشاورزی در کانادا، بورسیه هایی را برای مقاطع مختلف اختصاص داده اند که علاقمندان تحصیل در این رشته و در کانادا می توانند در صورت واجد شرایط بودن از آن‌ها بهره‌مند شوند.

تذکر: توصیه می شود پیش از اقدام برای تحصیل در رشته کشاورزی در دانشگاه های کانادا، به سایت دانشگاه های مورد نظر رفته و از میزان شهریه و تسهیلاتی که برای دانشجویان رشته کشاورزی مشخص شده است، آگاه شوید.

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن کانادا

موسسه مهاجرتی یوکن تحت نظارت خانم نازنین بیتاژیان مشاور رسمی مهاجرت کانادا، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا و استرالیا، با ثبت دو دفتر مهاجرتی به نام UCAN IMMIGRATION SERVICES در این دو کشور فعالیت می کند. این موسسه با سال ها تجربه در خصوص خدمات مشاوره تحصیلی و پرونده های اقامتی و مهاجرتی و سرمایه گذاری، خدمات فوق را تحت نظارت مستقیم مشاور این موسسه ارائه می نماید.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی کانادا می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

هزینه تحصیل در رشته کشاورزی در کانادا چقدر است؟

هزینه رشته کشاورزی در کانادا با توجه به رشته و دانشگاه متفاوت می باشد. معمولا تحصیل در رشته کشاورزی در کانادا از سالی ۱۸۰۰۰ دلار به بالا است.

استان های مناسب رشته کشاورزی در کانادا کدام هستند؟

استان های آلبرتا، منیتوبا، نوا اسکوشیا و بریتیش کلمبیا از جمله استان هایی هستند که کشاورزی در آ ن ها رونق دارد.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

بررسی کامل شغل بازاریابی در کانادا
بررسی کامل شغل بازاریابی در کانادا
اقامت کانادا از طریق کشاورزی
اقامت کانادا از طریق کشاورزی