کانادا

اقامت دائم کانادا از طر یق ثبت اختراع

مهاجرت به کانادا از طریق ثبت اختراع

برای مهاجرت به کانادا از طریق ثبت اختراع باید از چه شرایطی برخوردار بود؟ شرایط ثبت اختراع در کانادا چه هستند؟ تشکیل پرونده از اصلی‌ترین مراحل برای ثبت اختراع در کانادا به چه صورت انجام می‌شو؟ روند درخواست مهاجرت از طریق ثبت اختراع در کانادا چگونه است؟ هزینه های ثبت اختراع در کانادا چقدر گفته شده‌اند؟ حق ثبت و انحصار اختراع در کانادا چند سال؟ و با ثبت ایده در کانادا آیا امکان مهاجرت و اخذ اقامت دائم وجود دارد؟ این‌ها برخی از مهم‌ترین سوالات مرتبط با مهاجرت از طریق ثبت اختراع به کانادا می‌باشند که دانستن پاسخ آن‌ها کمک بسزائی به مخترعین در جهت طی کردن مسیر مهاجرت کرد. از این رو بر آن شدیم تا در این مقاله و در جهت پاسخ به این پرسش‌ها به موضوع مهاجرت به کانادا از طریق ثبت اختراع به شکل جامع بپردازیم.

کشور توسعه یافته و محبوب کانادا کشوری است که به ایده‌های خلاقه و نو اهمیت داده و در راستای جذب نخبگان از سر تا سر جهان بر اساس استراتژی‌های دولت در جهت رشد در تمامی حوزه‌ها، تلاش می‌کند. این کشور با روی باز ازنخبگان جهانی استقبال کرده و مزایای بسیاری برای آنان در نظر گرفته است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها امکان اخذ اقامت دائم این کشور که به شهروندی منجر می‌شود. می‌باشد. به همین دلیل بسیاری از مخترعین درصدد ثبت اختراع خود در این کشور برای اخذ ویزای مخترعین کانادا و مهاجرت به آن می‌باشند.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ثبت اختراع

در ابتدا و پیش از پرداختن به دیگر موارد در ارتباط با ثبت اختراع در کانادا به شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ثبت اختراع پرداخته خواهد شد، چرا که متقاضی در صورت دارا بودن این شرایط قادر به مهاجرت از این مسیر است. پس بهتر است پیش از اقدام وصرف هزینه که ممکن است همچون زمان، هدر برود، متقاضی با شرایط آشنا شده و در صورت داشتن آن‌ها درخواست خود را ارائه دهد. مهاجرت مخترعین به کانادا، دارای مسیر مستقیمی نیست، به این معنا که ویزایی به نام ویزای مخترعین کانادا وجود ندارد. در واقع با داشتن ایده یا اختراع و در صورت واجد شرایط بودن می‌توان از طریق برنامه‌های مهاجرت تحصیلی، اخذ ویزای استارت آپ و یا ثبت شرکت برای مهاجرت اقدام کرد و ثبت اختراع این مسیرها را هموارتر کرده و شانس اخذ ویزا را بیش‌تر می‌کند. پس شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ثبت اختراع به شرایط هر یک از مسیرهای گفته شده در کنار شرایط ثبت اختراع در کانادا بستگی دارد.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ثبت اختراع (ویزا تحصیلی)

  • مدرک تحصیلی قابل قبول
  • سن مناسب
  • مسلط بودن به زبان های رسمی کشور (فرانسوی- انگلیسی)
  • داشتن تجربه کاری مرتبط

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ثبت اختراع (ویزا استارت آپ)

  • به همراه داشتن مدرک زبان بین المللی
  • اختراع یا ایده‌ باید به گونه‌ای باشد که بتوان از آن در زمینه‌های تجاری بهره گرفت.
  • بیزنس پلنی که برای ثبت اختراع طراحی و ارائه می‌شود، متناسب با سوابق تحصیلی فرد متقاضی باشد.
  • متقاضی تجربه کاری مرتبط با بیزنس پلن ارائه شده را داشته باشد.
  • به همراه داشتن حداقل ۱۲۰۰۰ دلار کانادا به عنوان سرمایه اولیه به منظور تامین هزینه های زندگی در این کشور در ماه‌های اول

شرایط قانونی ثبت اختراع در کانادا

ثبت اختراع در کانادا مستلزم برخورداری از شرایط قانونی تعیین شده از سوی دولت و اداره مالکیت معنوی کانادا است. در واقع شرایطی ذکر شده‌اند که ایده فرد متقاضی در صورت دارا بودن آن‌ها می‌تواند به ثبت رسیده و مسیر را برای مهاجرت متقاضی هموار سازد. برخی از مهم‌ترین شرایط ثبت اختراع در کانادا عبارتند از:

  • طرح ایده یا همان اختراع ، می‌بایست نو و تازه بوده و مشابه طرحی دیگر و یا کپی از آن نباشد. مثلا اول در جهان باشد.
  • طراحی خلاقانه آن به گونه‌ای باشد که بسیاری از افراد بتوانند از آن استفاده کنند (کاربردی بودن طرح، همواره مورد سوال است).
  • ایده می‌بایست به صورت محصول (مثلا: قفل)، دستگاه ، یک ترکیب و یا یک فرآیند طراحی و ساخت باشد.
  • ایده و اختراع برای افرادی که از استعداد و هوش متوسطی برخوردارند، قابل درک باشد.

پس از انجام بررسی‌ها توسط نهاد مربوطه، ثبت ایده در کانادا انجام خواهد شد. اما لازم به ذکر است مواردی مانند روش های درمانی و ایده های غیر فیزیکی را نمی‌توان به عنوان اختراع معرفی کرد. از این رو با ثبت چنین مواردی موافقت نخواهد شد.

مراحل تشکیل پرونده برای ثبت اختراع در کانادا

تشکیل پرونده برای ثبت اختراع در کانادا از مراحل مهم و اصلی روند ارائه درخواست ثبت اختراع در کانادا به شمار می‌رود. در واقع برای آن‌که درخواستی بررسی شده و با آن موافقت شود، در مرحله نخست و پس از کسب اطلاعات و آشنا شدن به تمامی قوانین و مقررات مهم، می‌بایست پرونده‌ای توسط متقاضی ویزای مخترعین کانادا تشکیل شده و اطلاعات خواسته شده در آن درج گردند. در این مسیر فرد متقاضی می‌تواند از یک نماینده ثبت اختراع در کانادا کمک بگیرد تا روند تشکیل پرونده و پیگیری قانونی پس از آن به خوبی و بر اساس آنچه بیان شده، در جهت موافقت با درخواست و سرعت بخشیدن به ثبت آن انجام شود.

تشکیل پرونده برای ثبت اختراع همچون دیگر کارهای اداری، مراحل سخت، پیچیده و زمانبری دارد که باید آن‌ها را پشت سر گذاشت. نخستین مرحله آن آماده کردن طرح اختراع (شرح کاملی از آن‌چه که ایده و اختراع او به شمار می‌رود) و اطلاعات یا مستندات لازم برای ارائه است. سپس نوبت به سپری نمودن تمامی موارد قانونی ثبت اختراع که شامل نامه‌نگاری با سازمان CIPO (دفتر مالکیت معنوی کانادا)، عمل نمودن به تمامی اقدامات لازم قید شده در قوانین و مقررات ثبت اختراع در مدت زمان مشخص، ایجاد تغییرات لازم در برنامه ارائه شده و مشخص نمودن دامنه قانونی حمایت کردن از حق ثبت اختراع در کانادا هستند، می‌رسد.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی شرایط خرید بیزینس در کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


روند درخواست مهاجرت از طریق ثبت اختراع در کانادا

درخواست مهاجرت به کانادا از طریق ثبت اختراع در کانادا روند ویژه‌ای دارد که متقاضیان ویزای مخترعین می‌بایست آن را به صورت مرحله به مرحله طی کنند تا موفق به اخذ آن گردند. در ادامه به این مراحل اشاره می‌شود.

  • تحقیق کردن درباره مواردی که می‌توان به عنوان اختراع یا ایده در کانادا به ثبت رساند.

نخستین مرحله از مراحل درخواست، تحقیق کردن است. متقاضی ثبت ایده در کانادا می‌بایست به کمک پایگاه داده‌های موجود نظیر بانک اطلاعات ثبت اختراعات کانادا، ثبت اختراع، بانک اطلاعات ثبت اختراعات، ثبت علائم تجاری ایالات متحده و با جستجو در آن‌ها درباره ایده یا اختراعی که دارد به تحقیق بپردازد. او لازم است اطمینان حاصل کند که اختراعی مشابه، پیش‌تر به ثبت نرسیده باشد و اختراع و ایده او جزو مواردی است که می‌توان به عنوان اختراع ثبت نمود. عموما اختراعی قابل ثبت است که جدید، مفید و نوآورانه باشد.

علاوه بر این‌ها او می‌بایست در ارتباط با لزوم یا عدم لزوم استخدام نماینده ثبت اختراع پرس وجو کند. معمولا افرادی به نماینده نیاز دارند که درخواست ثبت اختراعشان توسط شخصی به جز مخترع به ثبت می‌رسد یا یک ایده و اختراع گروهی است.

همچنین در این مرحله شخص متقاضی ویزای مخترعین کانادا لازم است درباره ارائه درخواست بررسی در زمان تشکیل پرونده تصمیم گیری نماید. بررسی درخواست به شکل خودکار آغاز نمی‌شود و فرد متقاضی می‌بایست ظرف چهار سال از تاریخ تشکیل پرونده آن را درخواست کند.

  • دریافت تاریخ تشکیل پرونده

برای دریافت تاریخ تشکیل پرونده اگر چه نیازی نیست درخواست ثبت اختراع در کانادا به صورت کامل انجام شود اما بهتر است تمامی موارد خواسته شده نظیر اطلاعات هویتی، شرح اختراع و اطلاعات تماس دقیق و کامل پر شود. در صورت ناقص بودن اداره مهاجرت نواقص را تعیین و برای فرد متقاضی ارسال می‌کند تا درعرض دو ماه آن‌ها را برطرف سازد. تاریخ تشکیل پرونده برای افرادی که در مهلت تعیین شده پاسخگو باشند به آخرین تاریخی که نواقص پرونده از سوی متقاضی ارسال و توسط اداره مهاجرت دریافت شده تبدیل می‌شود.

در این مرحله همچنین بهتر است فرد هزینه ثبت درخواست را واریز نماید. پس از انجام این دو کار (ثبت اطلاعات خواسته شده، پرداخت هزینه) متقاضی می‌بایست منتظر دریافت گواهی پرونده خود که شامل شماره درخواست ثبت اختراع در کانادا و تاریخ تشکیل پرونده است، باشد. این گواهی در عرض دو هفته ارسال خواهد شد. البته دریافت آن متضمن اعطای حق ثبت اختراع نیست.

  • کامل کردن اطلاعات

در صورت کامل نکردن اطلاعات و الزامات درخواست ثبت اختراع در کانادا می‌بایست پس از تشکیل پرونده در زمان مناسب این کار به دقت انجام شود. پس از اتمام درج کامل آن‌چه که مورد نیاز است، اطمینان از آن و پرداخت هزینه‌ها می‌توان درخواست را ارسال نمود.

  • درخواست بررسی

همانطور که بیان شد، پس از ثبت درخواست ثبت اختراع، این درخواست، به شکل اتوماتیک بررسی نمی‌گردد و متقاضی می‌بایست درخواستی مبنی بر بررسی درخواست ثبت اختراع یا ایده ارسال کند. اگر چه در زمان تشکیل پرونده این کار امکان پذیر است اما پس از آن نیز می‌توان به صورت جداگانه و با نگارش نامه‌ای که اطلاعاتی چون شماره درخواست ثبت اختراع و نام متقاضی در آن است و پرداخت هزینه‌ها برای این امر اقدام کند (ناگفته نماند که تمامی مراحل ددلاین مشخصی دارند. پس بهتر است پیش از دیر شدن و لغو درخواست ثبت برای این امور اقدام کرد).

  • بررسی درخواست توسط بازرس مربوطه

پس از ارائه درخواست بررسی، پرونده متقاضی توسط بازرس مربوطه بررسی می‌شود. پرونده اگر که کامل باشد تمامی سوالات بازرس را پاسخگو خواهد بود. اما اگر که در این میان بازرس سوالی داشته باشد یا نسبت به بخشی از پرونده اعتراض داشته باشد، آن را با متقاضی در میان گذاشته و متقاضی می‌بایست در مهلت تعیین شده به آن پاسخ دهد.

پس از بررسی کامل، بازرس می‌تواند درخواست ثبت ایده در کانادا را قبول یا آن را رد کند.

در صورت رد شدن درخواست، برای بررسی به هیئت تجدید نظر ثبت اختراع ارسال می‌شود. اگر که آنان نیز با ایده یا اختراع موافقت نکردند متقاضی می‌تواند در راستای اعتراض به این حکم، ظرف شش ماه از دادگاه فدرال درخواست رسیدگی داشته باشد.

  • پرداخت هزینه نهایی

در صورت موافقت با درخواست ثبت اختراع، پیامی مبنی بر پرداخت هزینه نهایی برای متقاضی ارسال خواهد شد. متقاضی تا چهار ماه پس از دریافت اعلان لازم است، هزینه‌ها را پرداخت نماید. در صورت عدم پرداخت، موافقت با ثبت درخواست لغو خواهد شد.

و در نهایت متقاضی می‌تواند مدرکی که نشان دهنده ثبت اختراع او در کانادا می‌باشد را دانلود نماید.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مشاور موسسه یوکن در خصوص شرایط مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس در کانال یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

هزینه های ثبت اختراع و مهاجرت مخترعین به کانادا

هزینه های ثبت اختراع در کانادا شامل چه چیزهایی می‌شود؟ هزینه و در واقع میزان مبلغی که برای این امر به طور کلی شخص متقاضی می‌بایست پرداخت نماید، از مهم‌ترین موضوعاتی است که عموم افراد متقاضی در پی یافتن پاسخی درست برای آن هستند تا بتوانند پیش از اقدام برای اخذ ویزای مخترعین کانادا تمامی هزینه‌ها را برآورد نموده و آن را تامین کنند. متاسفانه پاسخ به این سوال آسان نیست چرا که هزینه دقیق ثبت یک اختراع در کانادا به عوامل مختلفی بستگی دارد. پس بهترین پاسخ این است که هزینه‌ های ثبت اختراع در کانادا را به صورت تخمینی اعلام کرد. هزینه های ثبت اختراع در کانادا به دو بخش هزینه‌ی وکلا یا نمایندگان ثبت اختراع و هزینه های دولتی قابل تقسیم هستند.

وجود وکلا یا نمایندگان ثبت اختراع در کانادا برای پیشبرد امور ثبت اختراع به جهت این‌که یک فرآیند فنی و مهم به شمار می‌رود، ضروری است. پس حق الزحمه این افراد می‌بایست پرداخت شود که عموما به عواملی چون پیچیدگی اختراع و کیفیت کار بستگی دارد. در کنار این هزینه، هزینه اولیه ثبت درخواست، هزینه نگهداری، هزینه آزمون و مواردی از این قبیل توسط متقاضی می‌بایست پرداخت شود.

در ادامه جدولی از برخی از مهم‌ترین‌ هزینه های ثبت اختراع در کانادا برای آشنایی بیشتر با میزان هزینه های ثبت اختراع در کانادا آورده شده است.

هزینه های ثبت اختراع کانادا مبالغ برای نهاد کوچک / دلار کانادا مبالغ استاندارد/ دلار کانادا
برنامه اولیه ۲۰۳٫۵۹ ۴۰۷٫۱۸
بازرسی یا آزمون ۴۰۷٫۱۸ ۸۱۴٫۳۷
هزینه نهایی ۱۵۲٫۶۹ ۳۰۵٫۳۹
هزینه نگهداری (سال‌های دوم تا چهارم) ۵۰ ۱۰۰
هزینه نگهداری (سال‌های پنجم تا نهم) ۱۰۰ ۲۰۳٫۵۹
هزینه نگهداری (سال‌های دهم تا چهاردهم) ۱۲۵ ۲۵۴٫۴۹
هزینه نگهداری (سال‌های پانزدهم تا نوزدهم) ۲۲۹٫۰۴ ۴۵۸٫۰۸
مجموع بدون هزینه نگهداری ۷۶۳٫۴۶ ۱۵۲۶٫۹۴
مجموع با هزینه نگهداری ۱۲۶۷٫۵ ۲۵۴۳٫۰۱

مبالغ گفته شده برای سال ۲۰۲۲ میلادی است و سالانه مقدار این هزینه‌ها تغییر می‌کند. همچنین لازم به ذکر است که تاخیر در پرداخت هر یک از این هزینه‌ها، هزینه‌ای مازاد با عنوان هزینه تاخیر را برای شخص متقاضی به دنبال خواهد داشت.

مدت زمان حق ثبت و انحصار اختراع در کانادا

درکانادا حق ثبت و انحصار اختراع از تاریخ ثبت آن به مدت حداکثر بیست سال برای شخص مخترع باقی خواهد ماند. بدین معنا که فرد می‌تواند در این مدت آن را بفروشد، به روز کند و یا به عنوان دارایی برای جذب سرمایه (اگر که اختراع قابلیت تجاری سازی داشته باشد) از آن بهره‌ ببرد و هیچ‌کس در این مدت و از زمانی‌که ایده در انتظار ثبت است اجازه استفاده از آن، دزدی آن و فروختن آن را ندارد.

البته شخص مخترع می‌بایست هزینه نگهداری سالانه را برای حفظ حق ثبت اختراع خود بپردازد. اگر که او در مهلت مقرر هزینه تعیین شده را واریز ننماید؛ حق ثبت اختراع او باطل شده و دیگر افراد مجاز به استفاده از اختراع او هستند. البته در صورت منقضی شدن حق ثبت اختراع به جهت عدم پرداخت هزینه نگهداری، شخص می‌تواند درخواست اعاده حق کرده و با پرداخت هزینه نگهداری و مبلغ اضافه‌ای که برای تاخیر در پرداخت لازم است بپردازد، طی ۱۲ ماه حق ثبت اختراع خود را مجدد احیا نماید.

ثبت ایده در کانادا و دریافت اقامت دائم

اخذ اقامت دائم کانادا، آرزوی بسیاری از متقاضیان مهاجرت به این کشور و افراد دارای اقامت موقت آن است. از این رو اکثر افراد به دنبال انتخاب راهی برای مهاجرت به کانادا هستند که در نهایت اقامت دائم این کشور را به دنبال داشته باشد. مهاجرت به کانادا از طریق ثبت اختراع یکی از شیوه‌هایی است که اقامت دائم را برای متقاضی به ارمغان می‌آورد. در حقیقت با ثبت اختراع و البته مشروط به این‌که شرایط قانونی و لازم برای ثبت اختراع رعایت شوند و بیزینس پلن درست و دقیقی طراحی شود، از طریق برنامه‌های مهاجرتی نظیر ثبت شرکت در کانادا، کارآفرینی یا استارت اپ می‌توان در مسیر کسب اقامت دائم این کشور که خود آغازی برای دریافت شهروندی و پاسپورت کانادا می‌باشد، قرار گرفت. می‌توان چنین بیان کرد که مسیری مستقیم برای مهاجرت و اخذ اقامت دائم به وسیله ثبت اختراع وجود ندارد و متقاضیان می‌بایست از برنامه‌های دیگر برای این امر و به کمک ثبت اختراع در کانادا بهره بگیرند. به عنوان مثال یکی از مسیرها که منتهی به اقامت دائم می‌شود، اقدام برای اخذ پذیرش برای تحصیل در مقطع دکترا، فوق دکترا یا ارشد به کمک ثبت ایده و اختراع است. زمانی‌که متقاضی مهاجرت در میان مستندات ارائه شده برای دریافت پذیرش ثبت اختراع خود را نیز قرار دهد، شانس او برای دریافت ویزای تحصیلی بالاتر رفته و پس از دریافت و مهاجرت می‌تواند در راستای اخذ اقامت دائم گام‌های دیگری بردارد.

همچنین فرد متقاضی می‌تواند در صورتی که اختراع او قابلیت تجاری سازی داشته باشد، از طریق برنامه‌های مهاجرتی ثبت شرکت و استارت اپ برای مهاجرت و در ادامه اخذ اقامت دائم کانادا اقدام نماید.

مشاوره مهاجرت به کانادا از طریق ثبت اختراع

مهاجرت به کانادا از طریق ثبت اختراع و طی کردن مراحل آن ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. از این رو پیشنهاد می‌شود در راستای موفقیت در این مسیر و اخذ ویزای مخترعین کانادا از نکته و نظرات ارائه شده توسط کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی یوکن که تحت نظر مشاور رسمی مهاجرت کانادا خانم نازنین بیتاژیان اداره می‌شود، بهره‌مند شده و پروسه اخذ ویزا را به این مجموعه بسپارید تا بهترین نتیجه را کسب کنید.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص خرید بیزینس و مهاجرت به کانادا می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

روش های اخذ اقامت دائم کانادا از طر یق ثبت اختراع چیست ؟

متقاضیان اقامت دائم کانادا از طر یق ثبت اختراع می توانند از طریق برنامه های مهاجرتی نظیر، استارتاپ کانادا برای دریافت اقامت اقدام کنند

آیا مهاجرت به کانادا از طریق ثبت اختراع بدون هزینه می باشد ؟

خیر، همه روش های مهاجرت به کانادا دارای هزینه های خاص خود می باشند. در حقیقت هیچ روشی برای مهاجرت بدون پرداخت هزینه های دولتی مربوطه وجود ندارد

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

بررسی شرایط تحصیل رایگان در خارج از کشور
بررسی شرایط تحصیل رایگان در خارج از کشور
خرید بیزینس در کانادا؛ بررسی شرایط و هزینه ها
خرید بیزینس در کانادا؛ بررسی شرایط و هزینه ها