استرالیا

کانادا یا استرالیا

استرالیا یا کانادا، برای مهاجرت ایرانیان کدام بهتر است؟

کانادا برای مهاجرت بهتره یا استرالیا؟ یکی از موضوعاتی که متقاضیان مهاجرت به کانادا و استرالیا قبل از هر چیز همواره به بررسی آن می پردازند، مقایسه کانادا و استرالیا می باشد. دو کشور استرالیا و کانادا از محبوبیت بالایی در میان متقاضیان مهاجرتی برخوردارند. رفاه اجتماعی، فرصت های شغلی، وجود مراکز آموزشی و دانشگاه های تراز اول بین المللی، ثبات اقتصادی، زندگی در محیطی امن و مهاجر پذیری از دلایل انتخاب این دو کشور برای مهاجرت می باشد. انتخاب یکی از این دو کشور برای مهاجرت به عوامل متفاوتی بستگی دارد. متقاضیان مهاجرتی می توانند با مقایسه تفاوت های کانادا با استرالیا در فاکتور های مهمی از قبیل شرایط آب و هوایی، درآمد، کار و غیره مناسب ترین گزینه را با توجه به شرایط خود برای زندگی انتخاب کنند. موسسه مهاجرتی یوکن با دو دفتر ثبت شده در کشور استرالیا و کانادا، آماده ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی متقاضیان مهاجرتی برای انتخاب بهترین مسیر می باشد. مشاور موسسه یوکن خانم نازنین بیتاژیان، با تجربه زندگی در دو کشور کانادا و استرالیا می تواند ضمن ارزیابی شرایط متقاضیان، اطلاعات مفیدی در خصوص شرایط زندگی و کار در این دو کشور در اختیار متقاضیان قرار دهد.

در خصوص مقایسه و فرق استرالیا و کانادا سوال های زیادی مطرح است که در ادامه این مقاله به بررسی سوال های مشترک متقاضیان از قبیل: کانادا برای مهاجرت بهتره یا استرالیا؟ کانادا برای زندگی بهتره یا استرالیا؟ برای اقامت استرالیا بهتر است یا کانادا؟ کانادا یا استرالیا برای کار؟ مزایای کانادا نسبت به استرالیا، مقایسه تحصیل در کانادا و استرالیا، مقایسه آب و هوای استرالیا و کانادا، مقایسه قیمت خودرو در استرالیا و کانادا، مقایسه قیمت خانه در استرالیا و کانادا و مقایسه ملبورن یا ونکوور در استرالیا و کانادا می پردازیم.

بیشتر بخوانید: بررسی شرایط مهاجرت به استرالیا در سال ۲۰۲۲

مزایای کانادا نسبت به استرالیا چیست؟

برای بررسی مزایای کانادا و استرالیا و انتخاب یکی از این دو کشور برای مهاجرت، باید تفاوت های زندگی در کانادا و استرالیا را در فاکتور مهمی از قبیل کار، تحصیل و استانداردهای زندگی مقایسه نمود. پاسخ به این سوال که برای اقامت استرالیا بهتر است یا کانادا ؟ با توجه به اهداف متقاضیان و خصوصیات شخصی آن ها پاسخ آن می تواند متفاوت باشد. به طور کلی با توجه به موقعیت جغرافیایی و همسایگی با کشور ایالات متحده، دسترسی به بازارهای مالی و سرمایه ای آمریکا برای شهروندان کانادایی آسان تر می باشد. همچنین شاید فاصله نه چندان دور از کشورهای اروپایی نیز این کشور را در موقعیت برتری قرار داده باشد. ولی شرایط آب و هوایی مناسب استرالیا و زندگی در یکی از زیباترین کشورهای جهان توأم با آرامش، سالیانه افراد زیادی را از سرتاسر دنیا جذب این کشور می کند.

برای اقامت ایرانیان استرالیا بهتر است یا کانادا؟

یکی از سوال های مشترک ایرانیان متقاضی اقامت استرالیا و کانادا این است که، برای اقامت ایرانیان استرالیا بهتر است یا کانادا؟ در این خصوص این افراد باید با توجه به تخصص، علاقه مندی ها و اهداف خود، مناسب ترین مقصد را برای مهاجرت و زندگی انتخاب نمایند. همچنین با توجه به اینکه آب و هوای این دو کشور با هم تفاوت چشمگیری دارند، یکی از عوامل تاثیر گذار در این تصمیم گیری آب و هوا می باشد. اکثر ایالت های کانادا به جز ایالت بریتیش کلمبیا، هوای نسبتا” سردی را برای حداقل ۷ماه از سال تجربه می کنند در صورتی که استرالیا در طول سال آب و هوای معتدلی را خواهد داشت. البته در برخی از ایالت های استرالیا آب و هوای بسیار گرمی در تابستان تجربه می شود. در خصوص فاصله استرالیا با کشورهای دیگر، شاید به واسطه فاصله زیاد این کشور از دیگر از اروپا و همچنین قاره آمریکا، شاید مسافرت از این کشور به این مناطق به آسانی کانادا نباشد.

مهاجرت کاری به کانادا بهتر است یا استرالیا؟

در خصوص مقایسه مزایای مهاجرت کاری به کانادا و استرالیا، باید برنامه های مهاجرت کاری این دو کشور بررسی گردد. هر دو کشور دارای برنامه های مهاجرتی و ویزاهای کاری متنوعی هستند. هر کشور با توجه به نیاز های منطقه ای خود، لیست مشاغل مورد نیاز خود را دارد. مشاغل مورد نیاز کانادا و استرالیا در طول سال به روزرسانی می گردد. هر یک از برنامه های مهاجرت کاری به استرالیا و یا کانادا، شرایط خاص خود را دارند. به صورت کلی شرایط ویزاهای کاری کانادا و استرالیا بر اساس فاکتورهای سن، تحصیلات، سابقه کاری و مهارت زبان تنظیم شده است. همچنین برنامه های مهاجرتی کاری هر دو کشور به گروه های اسکیل ورکر و سرمایه گذاری تقسیم می شوند. در خصوص مقایسه بازار کار در کانادا و استرالیا، باید در هر تخصص جداگانه مورد بررسی قرار گیرد. شاید یکی از این دو کشور در یکی از صنایع قوی تر بوده و در نتیجه آن تخصص های مربوط به آن صنعت بیشتر در آن کشور مورد توجه قرار گیرد. ولی به طور کلی نرخ بیکاری در کانادا و استرالیا نزدیک به هم می باشد. نرخ بیکاری در استرالیا ۷٫۱ درصد و در کانادا ۷٫۵ درصد می باشد.

مقایسه تحصیل در کانادا و استرالیا

یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب کانادا یا استرالیا برای مهاجرت، مقایسه تحصیل در کانادا و استرالیا است. سیستم آموزشی این دو کشور برای افرادی که برای تحصیل و یا اقامت در این کشورها اقدام می کنند از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که اعتبار مدرک تحصیلی و فرصت های شغلی پس از تحصیل، از موضوعات مورد سوال متقاضیان مهاجرت به این کشورها می باشد. کانادا و استرالیا در برخی از رشته ای تحصیلی از محبوبیت بالایی برخوردار است. رشته های تحصیلی مورد توجه در استرالیا و کانادا به صورت زیر است.

  • رشته های محبوب کانادا: از جمله رشته های مورد توجه در دانشگاه های کانادا می توان به رشته های مدیریت کسب و کار، رسانه، مهندسی، پرستاری، علوم کامپیوتر و هتلداری اشاره نمود.
  • رشته های محبوب استرالیا: از جمله رشته های مورد توجه در دانشگاه های کانادا می توان به رشته های حسابداری، MBA، مراقبت‌های پزشکی، فناوری اطلاعات، تحصیل و مدیریت هتل اشاره نمود.

در مقایسه تحصیل در کانادا و استرالیا، نحوه پذیرش تحصیلی و پیش نیازهای رشته های مختلف در این دو کشور می باشد. به صورت کلی نحوه پذیرش تحصیلی در استرالیا و کانادا و نیازمندی های آن به شرح زیر می باشد.

پذیرش تحصیلی در کانادا:

برای گرفتن پذیرش تحصیلی در دوره‌های کارشناسی متقاضی باید دارای مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی باید. در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، اخذ پذیرش در دوره‌های کالج و دانشگاه های کانادا متفاوت می باشد. همچنین اخذ پذیرش در دوره های دانشگاهی با توجه به نوع رشته تحصیلی نیز متفاوت می باشد. گرفتن پذیرش تحصیلی در کانادا برای دوره های کالج در کانادا از دوره های دانشگاهی آسان تر است. برای اخذ پذیرش در دوره‌های مدیریت، متقاضی بایددر آزمون GMAT شرکت کرده و برای دوره‌های مهندسی نیز، نیاز به آزمون GRE خواهد داشت.

یکی دیگر از فاکتورهایی تاثیر گذار در گرفتن پذیرش تحصیلی، معدل متقاضیان می باشد. داشتن معدل بالا در گرفتن پذیرش از بهترین دانشگاه های کانادا نقش مهمی دارد. متقاضیان تحصیل در دوره های کالج و دانشگاه های کانادا باید در آزمون های زبان مورد پذیرش این موسسات آموزشی شامل PTE،CELPIP، TOEFL و IELTS شرکت نمایند. برخی از کالج های کانادا و همچنین برخی از دانشگاه های این کشور به صورت کاندشنال و بدون نیاز به زبان نیز پذیرش می دهند. تحصیل در دوره های پزشکی کانادا نیز با گذارندن دوره ها مربوطه و سپری کردن آزمون های پزشکی تدارک دیده شده برای دریافت گواهی مربوطه امکان پذیر است. متقاضیان پس از اخذ پذیرش تحصیلی باید با ارائه تمکن مالی جهت دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام نمایند.

پذیرش تحصیلی در استرالیا:

برای گرفتن پذیرش تحصیلی در دوره‌های کارشناسی استرالیا متقاضی باید دوره تحصیلات متوسطه ۱۲ ساله خود را به اتمام برساند. گرفتن پذیرش تحصیلی برای کالج و دانشگاه های استرالیا برای همه مقاطع تحصیلی میسر می باشد. تحصیل در برخی از کالج ها و دانشگاه های استرالیا، بدون مدرک زبان نیز میسر می باشد. مدارک زبان قابل پذیرش در دانشگاه های استرالیا IELTS, TOEFL, PTE است. جهت تحصیل در دوره های مدیریت همانند تحصیل در کانادا، نیاز به ارائه مدرک GMAT و برای تحصیل در دوره‌های مهندسی نیاز به ارائه مدرک GRE می باشد. متقاضیان تحصیل در استرالیا برای درخواست ویزای تحصیلی نیاز به ارائه تمکن مالی نمی باشند، هرچند که در صورت امکان ارائه این سند مالی می تواند پرونده ویزای دانشجویی را قوی تر نماید.

همانطور که به صورت خلاصه نحوه پذیرش در استرالیا و کانادا بررسی گردید، تقریبا” پروسه اخذ پذیرش در هر دو کشور شبیه یکدیگر می باشد. شاید تفاوت بسیار کوچکی از قبیل ارائه تمکن مالی و یا آزمون های زبان قابل قبول در موسسات آموزشی این کشور ها وجود داشته باشد.

یکی دیگر از فاکتور های مهم در مقایسه تحصیل در کانادا یا استرالیا، هزینه زندگی و شهریه دوره تحصیلی می باشد. حداقل هزینه زندگی و تحصیلات تکمیلی در موسسات آموزشی کانادا و استرالیا به شرح زیر است.

شرح هزینههزینه در کاناداهزینه در استرالیا
شهریه تحصیل مقطع کارشناسی حداقل ۱۷ هزار دلار کانادا سالیانه
حداقل ۲۰ هزار دلار استرالیا سالیانه
شهریه تحصیل مقطع ارشد حداقل ۱۸ هزار دلار کانادا سالیانه حداقل ۲۱ هزار دلار استرالیا سالیانه
شهریه تحصیل مقطع دکتری
حداقل ۱۵ دلار کانادا سالیانه حداقل ۲۰ هزار دلار استرالیا سالیانه
هزینه‌مسکن و زندگی۱۶ هزار دلار سالیانه۱۹ هزار دلار سالیانه

در مقایسه تحصیل در استرالیا یا کانادا، فرایند نحوه درخواست ویزای دانشجویی تقریبا” مشابه می باشد. قوانین ویزای دانشجویی در کانادا و استرالیا به شرح زیر است.

به صورت خلاصه قوانین ویزای تحصیلی کانادا به شرح زیر است:

  • همسران دانشجویان بین المللی در کانادا می‌توانند با دریافت ویزای کار به صورت تمام وقت کار مشغول به کار شوند.
  • هزینه درخواست ویزای تحصیلی کانادا ۱۵۰ دلار است.
  • دانشجوی بین المللی در کانادا درهفته ، بیست ساعت مجوز کار دارد. وی در طی روز‌های تعطیل، تعطیلات و تابستان، می تواند به صورت تمام وقت کار نماید.

به صورت خلاصه قوانین ویزای تحصیلی استرالیا به شرح زیر است:

  • هزینه درخواست ویزای دانشجویی استرالیا ۵۳۵ دلار است.
  • دانشجویان بین المللی در استرالیا در طول دوره کارشناسی و ارشد، اجازه کار ۲۰ ساعت در هفته، در مقطع دکتری ۳۰ ساعت در هفتهاجازه کار همزمان با تحصیل دارند.
  • همسران دانشجویان بین المللی استرالیا نیز همانند دانشجو با توجه به مقطع تحصیلی وی، به اندازه دانشجو اجازه کار خواهند داشت.

در مقایسه تحصیل در کانادا و استرالیا، قوانین اجازه کار پس از تحصیل نیز در این کشور کمی متفاوت می باشد.

ویزای کار پس از تحصیل در کانادا

فارغ التحصیلان موسسات آموزشی کانادا معادل طول دوره تحصیلی خود و حداکثر تا ۳ سال می توانند ویزای کار دریافت نمایند.

ویزای کار پس از تحصیل در استرالیا

فارغ التحصیلان دوره کارشناسی و ارشد استرالیا می توانند برای اخذ ویزای کاری ۲ ساله استرالیا اقدام کنند. سایر فارغ التحصیلان می توانند برای ویزای ساب کلاس ۴۸۵ که مدت زمان آن ۱۸ ماه می باشد اقدام نمایند.

مقایسه کانادا و استرالیا

در پاسخ به اینکه برای اقامت استرالیا بهتر است یا کانادا، به صورت عمومی باید فاکتورهای موقعیت جغرافیایی، قوانین مهاجرتی، شرایط اقتصادی، شرایط آب و هوایی، امنیت و وقوع جرم، کیفیت و هزینه های زندگی، نظام حقوقی و زبان رسمی این دو کشور را مورد بررسی قرار داد.

مقایسه آب و هوای استرالیا و کانادا

مقایسه آب و هوای استرالیا و کانادا به عنوان یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت از جمله سوالات مشترک متقاضیان مهاجرت می باشد. از آن جا که سیستم بدنی افراد متفاوت می باشد مقایسه آب و هوای استرالیا و کانادا از جمله معیارهای مهم در تصمیم گیری برای مهاجرت یه این کشور ها می باشد.

در اکثر ایالت های کانادا هوا در ۷ ماه از سال سرد می باشد. دمای هوا در ایالت های مختلف متغیر می باشد. دمای هوا در برخی از ساعات فصل زمستان به خصوص در شب ها در بعضی ایالت ها به منفی ۴۵ درجه نیز می رسد. بنابراین افرادی که با سرما میانه خوبی ندارند و تحمل این نوع هوا برای آن ها سخت است، کانادا برای آن ها کشور مناسبی نمی باشد. البته امکانات و خدمات ارائه شده در طول فصل های سرد کانادا، زندگی را در این فصل ها آسان کرده است. سیستم گرمایش خانه ها، دمای مطلوب و مورد نیاز را تامین کرده و سیستم خدمات شهری نیز با ارائه خدمات به موقع، رفت و آمد را در روزهای سرد و برفی آسان کرده است. برخی از شهرهای کانادا از جمله ونکوور که در ایالت بیریتیش کلمبیا واقع شده است از دمای مطلوب تری برخوردار است و شاید به ندرت در این شهر در زمستان برف باریده شود.

در نقطه مقابل کانادا، استرالیا از آب و هوای معتدل و گرمی برخوردار است. به صورت کلی هر چه به قسمت شمالی استرالیا نزدیک تر شویم، تابستان ها شرجی و گرم، و هر چه به قسمت جنوبی نزدیک شویم، زمستان های سردتری را تجربه خواهید کرد. آب و هوای استرالیا در ایالت های مختلف متفاوت می باشد. به عنوان مثال آب و هوای شهر سیدنی متعادل و نسبتا” بارانی می باشد. در صورتی که شهر ملبورن کمی سردتر از استان های دیگر است. شهر بریزبین در استرالیا شهر نسبتا” گرمی است. اکثر ایالت های استرالیا چهار فصل را تجربه می کنند ولی زمستان های استرالیا از دمای بسیار بالاتری نسبت به کانادا برخوردار است. افرادی که تحمل سرما برای آن ها آزار دهنده است، استرالیا کشور مناسبی برای آن ها خواهد بود.

مقایسه کانادا یا استرالیا در خصوص سیستم آموزشی مدارس

از آنجایی کیفیت تحصیل فرزندان در خارج از کشور همواره مورد توجه والدین است، یکی دیگر از موضوعات مورد سوال متقاضیان مهاجرتی در خصوص مقایسه کانادا و استرالیا، سیستم آموزشی مدارس این دو کشور می باشد. کشورهای کانادا و استرالیا، هر دو از سیستم آموزشی پیشرفته ای برخوردار می باشند. مراکز آموزشی مدارس این کشورها مجز به سیستم های نوین آموزشی هستند. این مراکز هر ساله تعداد زیادی از دانش آموزان را جهت تحصیل در مقاطع مختلف بتدایی و متوسطه، به سوی خود جذب می نمایند. مدارس در کشورهای استرالیا و کانادا به انواع مدارس دولتی، خصوصی و شبانه روزی دسته بندی می شوند. همه مدارس از سیستم یکپارچه و هماهنگ آموزشی تبعیت می کنند و از کیفیت مطلوبی برخوردارند. این مراکز آموزشی علاوه بر تدریس، خدمات رفاهی، تفریحی و آموزشی دیگری نیز ارائه می نمایند. تحصیل در مدارس استرالیا برای افرادی که اقامت دائم و یا شهروند استرالیا هستند رایگان می باشد. تحصیل دانش آموزان بین المللی در کانادا یا استرالیا با هزینه شخصی آن ها امکان پذیر می باشد. هزینه تحصیل در مدارس استرالیا و کانادا با توجه به نوع مدرسه کمی متفاوت می باشد. دانش آموزان بین المللی مدارس استرالیا و کانادا باید همراهی یکی از والدین را به عنوان قیم و گاردین با خود داشته باشند.

مقایسه هزینه زندگی در کانادا و استرالیا

یکی دیگر فاکتورهای مهم جهت انتخاب یکی از کشورهای کانادا یا استرالیا به عنوان مقصدی برای مهاجرت، مقایسه هزینه زندگی در کانادا و استرالیا می باشد. هزینه زندگی با توجه به نوع و الگوی زندگی افراد با یکدیگر فرق می کند. حداقل هزینه زندگی در استرالیا و کانادا در برخی از فاکتورهای مهم و اصلی از قبیل، هزینه مسکن، هزینه رفت و آمد، هزینه خوراک و غیره به شرح زیر می باشد.

شرحهزینه در کاناداهزینه در استرالیا
هزینه مسکن۸۰۰ دلار۷۰۰ دلار
هزینه تغذیه شامل : گوشت، مرغ، میوه، سبزیجات۲۴۰ دلار۲۰۰ دلار
هزینه حمل و نقل عمومی۵۰ دلار۵۰ دلار
هزینه اینترنت و تلفن۵۰ دلار۷۰ دلار
هزینه آب و برق۴۰ دلار۱۵۰ دلار
هزینه استفاده از امکانات فرهنگی ورزشی۱۰۰ دلار۱۰۰ دلار

مقایسه کانادا و استرالیا در خصوص جمعیت و شهر های مهم

مقایسه کانادا و استرالیا به صورت عمومی در خصوص فاکتورهای مساحت، جمعیت، قیمت مسکن، درآمد به شرح زیر می باشد.

شرحاسترالیاکانادا
جمعیت ۲۵٫۰۰۰٫۰۰۰ نفر ۳۸٫۰۰۰٫۰۰۰ نفر
مساحت ۹٫۹۸۴٫۶۷۰ کیلومتر مربع ۹٫۹۸۴٫۶۷۰ کیلومتر مربع
ارزش پول ملی ۱EUR=1.5400 AUD 1EUR=1.4903 CAD
پایتختکانبرااتاوا
جمعیت بزرگترین شهرسیدنی ۴٫۵۰۰٫۰۰۰ نفرتورنتو ۲٫۷۰۰٫۰۰۰نفر
میانگین قیمت خرید خانه۵۰۰٫۰۰۰ دلار۳۸۰٫۰۰۰دلار
میانگین درآمد۴۰۰۰ دلار۳۸۰۰ دلار

مقایسه کانادا و استرالیا در خصوص زبان رسمی

یکی از سوالات مشترک متقاضیان خواستار آگاهی از تفاوت های کانادا با استرالیا، بررسی زبان رسمی این دو کشور است. زبان رایج در کشورهای ساترالیا و کانادا، انگلیسی می باشد. البته زبان اصلی در ایالت کبک کانادا فرانسوی می باشد ولی شهروندان این ایالت به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند. پس از زبان فرانسوی در کانادا، زبان های اسپانیایی و چینی در رتبه سوم و چهارم قرار گرفته اند. با توجه به مهاجرت تعداد زیادی از مردم کشور چین به استرالیا، در محیط و فضای شهری این کشور این زبان نیز به چشم می خورد. علاقه مندان مهاجرت به کانادا در صورت تسلط به دو زبان انگلیسی و فرانسوی، می توانند امتیاز خوبی از این طریق در برنامه های مهاجرتی کانادا کسب نمایند. متقاضیان مهاجرت به استرالیا با تقویت سطح زبان انگلیسی در هر چهار مهارت، می توانند از طریق یکی از ویزاهای اقامتی استرالیا، جهت مهاجرت به این کشور اقدام کنند.

ملبورن یا ونکوور – مقایسه کیفیت زندگی در دو شهر استرالیا کانادا

یکی دیگر از فاکتور های مهم در انتخاب کشور مقصد جهت مهاجرت، کیفیت زندگی در دو کشور استرالیا و کانادا است. از آنجایی که دو شهر ملبورن و ونکوور یکی از مقصدهای ایرانیان متقاضی مهاجرت به دو کشور کانادا و استرالیا می باشد، این دو شهر را به عنوان نمونه جهت بررسی کیفیت زندگی بررسی می کنیم. ملبورن یا ونکوور؟

فاکتورهای متفاوتی برای ارزیابی کیفیت زندگی و انتخاب یکی از شهر های ملبورن یا ونکوور مشخص شده است که در جدول زیر ملاحظه می فرمایید. شهر های ونکوور و ملبورن یکی از بهترین شهرهای کانادا و استرالیا می باشند که ایرانیان بسیاری را در خود جای داده است.

مقایسه کیفیت زندگی در ونکوور و ملبورن ونکوور ملبورن
شاخص قدرت خرید ۹۱٫۱۷ متوسط ۱۱۰٫۱۶ بسیار بالا
شاخص ایمنی ۶۳٫۵۶ متوسط ۵۵٫۴۷ متوسط
خدمات درمانی و بهداشتی ۷۴٫۴۴ بالا ۷۵٫۳۳ بالا
شاخص آب و هوا ۹۱٫۱۵ بسیار بالا ۹۴٫۳۰ بسیار بالا
شاخص هزینه زندگی ۷۴٫۲۸ متوسط ۷۳٫۸۳ متوسط
قیمت ملک به درآمد ۱۴٫۷۱ بالا ۹٫۵۸ متوسط
شاخص زمان رفت و آمد ترافیک ۳۶٫۱۴  متوسط ۳۸٫۹۹ متوسط
شاخص آلودگی ۲۴٫۵۲ پایین ۲۵٫۷۳ پایین
نتیجه نهایی ۱۷۱٫۸۵ بسیار بالا ۱۷۹٫۷۴ بسیار بالا

همانطور که در جدول بالا به بررسی آن پرداختیم در نهایت کیفیت زندگی در ملبورن یا ونکوور بسیار نزدیک به هم هست.

کانادا برای مهاجرت بهتره یا استرالیا

کانادا برم یا استرالیا؟ این دو کشور همواره در اولویت های اول اکثر ایرانیان متقاضی مهاجرت می باشد. این افراد همواره برای رسیدن به انتخاب نهایی، فرق استرالیا و کانادا را در فاکتورهای متفاوتی از قبیل: مقایسه قیمت خودرو در استرالیا و کانادا، مقایسه قیمت خانه در کانادا و استرالیا، مزایای کانادا نسبت به استرالیا، مقایسه تحصیل در کانادا و استرالیا، مسافت کانادا و استرالیا با ایران و در نهایت تفاوت آب و هوا و شرایط زندگی در این دو کشور بررسی می کنند.

فاکتورهای فوق در انتخاب مناسب ترین مقصد برای مهاجرت و زندگی در آن از اهمیت بالایی برخوردار است ولی با توجه درخواست های زیادی که از طریق انواع برنامه های مهاجرتی و ویزاهای مربوطه، اداره مهاجرت این دو کشور در طول سال دریافت می کنند، کسب امتیاز در این برنامه های مهاجرتی سخت تر شده و شاید بهتر باشد متقاضیان در ابتدا شرایط خود را برای این دو کشور ارزیابی نمایند. چرا که ممکن است فردی علاقه مند به زندگی در شرایط آب و هوایی استرالیا باشد ولی شرایط و امتیاز وی متناسب با برنامه های مهاجرتی کانادا باشد. یا به عنوان مثال ممکن است فردی برای مهاجرت به استرالیا، امتیاز و شرایط مهاجرت از طریق برنامه های سرمایه گذاری استرالیا ( که دارای هزینه های زیادی است) داشته باشد ولی از طرفی دیگر شرایط و امتیاز برنامه های اسکیل ورکر کانادا ( که از هزینه کمتری برخوردار است) را داشته باشد، که این موضوع می تواند نقش تعیین کننده ای در انتخاب کشور مقصد داشته باشد.

خوشبختانه کانادا و یا استرالیا، هر دو دارای ویزاهای متنوع مهاجرتی و اقامتی می باشند و افراد می توانند با بررسی شرایط هر یک از ویزاها، ضمن انتخاب کشور مقصد، بهترین روش را برای مهاجرت و اقامت انتخاب نمایند. جهت بررسی روش های مهاجرت به کانادا، و یا مطالعه شرایط ویزای استرالیا، مقاله های مربوط به آن ها را مطالعه نمایید.

مهاجرت به استرالیا یا کانادا و خدمات یوکن

موسسه مهاجرتی یوکن به شماره ۲۲۷۴۳۸۸۷۸۶ تحت عنوان UCAN IMMIGRATION SERVICES در کانادا به ثبت رسیده است. خانم نازنین بیتازیان، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا، عضو رسمی شورای سیاست گذاری و نظارت بر مشاوران مهاجرت کانادا با شماره عضویت R531751، به عنوان مشاور این مجموعه فعالیت می کند.

اگر همچنان به دنبال این پاسخ هستید که برای اقامت استرالیا بهتر است یا کانادا و یا کدام کشور برای تحصیل مناسب تر است، مشاور این مجموعه با تجربه زندگی در هر دو کشور کانادا و استرالیا تجربیات ارزشمندی در خصوص شرایط زندگی،تحصیل و کار در این دو کشور داشته و ضمن ارزیابی شرایط متقاضیان می تواند این تجربیات را در اختیار آن ها قرار دهد.

موسسه مهاجرت یوکن با دو دفتر ثبت شده در کانادا و استرالیا، آماده ارائه خدمات مهاجرتی، اقامتی و ویزای اسکیل ورکر، ویزای استارتاپ کانادا، ویزای تحصیلی، ویزای سرمایه گذاری و ویزای توریستی کانادا می باشد.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن کانادا و استرالیا آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ انواع ویزاهای استرالیا و کانادا می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

میانگین در آمد در استرالیا و کانادا چیست ؟

میزان درآمد در استرالیا یا کانادا با توجه به سابقه کار، نوع تخصص و همچنین سازمان و شرکت کارفرما متغیر می باشد. میانگین در آمد در استرالیا ۴۰۰۰ دلار ماهیانه و در کانادا ۳۸۰۰ دلار می باشد.

قیمت خرید خانه در ونکوور و ملبورن چگونه است؟

قیمت خرید هانه در ونکوور یا ملبورن با توجه به نوع خانه، سال ساخت و محله آن متفاوت می باشد. حداقل قیمت خرید خانه در ملبورن ۵۰۰٫۰۰۰ دلار و در ونکوور ۶۰۰٫۰۰۰ دلار است

استرالیا دورتر است یا کانادا ؟

مسافت استرالیا و کانادا نسبت به ایران تقریبا” یکسان می باشد. ولی مسافران کانادا در صورتی که از خطوط پروازی اروپایی و یا انگلیس استفاده نمایند، با یک توقف در اروپا این مسیر برای آن ها به دو قسمت تقسیم می شود و کمتر در این مسیر خسته می شوند.

در مقایسه کانادا یا استرالیا برای کار، کدام یک برتری دارند؟

در مقایسه مهاجرت کاری به کانادا یا استرالیا هر دو کشور از فرصت های شغلی متنوعی برخوردارند. متقاضیان باید با توجه به شغل و تخصص خود، مشاغل مورد نیاز این کشورها را بررسی نمایند و سپس برای مهاجرت تصمیم بگیرند.

قیمت دلار کانادا و استرالیا چقدر تفاوت دارد؟

قیمت دلار کانادا و استرالیا بسیار نزدیک به هم می باشد. ( ۱EUR=1.49 CAD ، ۱EUR=1.54 AUD )

مزایای کانادا نسبت به استرالیا چیست ؟

از مزایای کانادا نسبت به استرالیا به نزدیکی آن به کشورهای اروپایی و هم مرزی با آمریکا می توان اشاره کرد. از طرفی آب و هوای معتدل و طبیعت زیبای استرالیا از مزیت های استرالیا می باشد.

در مقایسه کانادا یا استرالیا برای تحصیل،کدام بهتر است؟

کانادا و استرالیا هر دو از دانشگاه ها و موسسات آموزشی معتبری برخوردارند. در این دو کشور دانشگاه هایی با رتبه های برتر جهانی وجود دارد.

مقایسه قیمت خودرو در استرالیا و کانادا چگونه است؟

قیمت خودرو در دو کشور استرالیا و کانادا تا حدودی نزدیک به هم می باشد ولی با توجه به استاندارد سیستم فرمان در ماشین های استرالیا شاید در برخی برندها ، بعضی مدل ها کمتر در دسترس بوده و یا مدل های جدید با تاخیر به این کشور صادر شود.

استرالیا یا کانادا کدام بهتر است؟

در خصوص مقایسه اینکه برای اقامت استرالیا بهتر است یا کانادا، باید به این نکته اشاره نمود که کیفیت زندگی در این دو کشور از سطح استاندارد بالایی برخوردار است. متقاضیان باید ابتدا با بررسی شرایط خود برای برنامه های مهاجرتی این دو کشور، مناسب ترین برنامه ها را انتخاب و اگر شرایط هر دو کشور را داشتند، متناسب با علاقه مندیهای خود کشور مقصد را انتخاب نمایند.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

کار حین تحصیل در استرالیا و شرایط و درآمد
کار حین تحصیل در استرالیا و شرایط و درآمد
بهترین موسسات کاریابی استرالیا
بهترین موسسات کاریابی استرالیا