استرالیا

هزینه زندگی در استرالیا

هزینه زندگی در استرالیا ۲۰۲۲

استرالیا در نیم کره جنوبی با مساحتی در حدود ۷٫۶۸۶٫۸۵۰ کیلومتر مربع قرار گرفته است. این کشور توسعه ‌یافته، ششمین کشور پهناور دنیا است. پایتخت استرالیا، کانبرا و جایگاه پارلمان این کشور است. استرالیا به دلیل کیفیت بالای زندگی و رفاه اجتماعی، رشد مثبت اقتصادی، وجود فرصت های شغلی و آزادی های اجتماعی مورد توجه مهاجران قرار گرفته است. یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب یک کشور برای مهاجرت، هزینه زندگی می باشد. متقاضیان مهاجرتی با آگاهی از هزینه های زندگی در استرالیا می توانند با برنامه ریزی لازم، جهت کنترل و کاهش هزینه ها اقدام کنند. برای آشنایی و درک بهتر این موضوع، هزینه ها ومخارج در گروه های اصلی زیر بررسی می گردند. هزینه های فوق، هزینه های تقریبی و عمومی زندگی در استرالیا می باشد. هزینه زندگی در سیدنی با هزینه زندگی در ملبورن و یا دیگر شهرهای استرالیا ممکن است کمی متغیر باشد.

  • هزینه خوراک (از قبیل غذا، میوه و سبزیجات)
  • هزینه های خانه از قبیل اجاره خانه، هزینه گرمایش، الکتریسیته، هزینه اینترنت)
  • هزینه پوشاک (از قبیل لباس و کیف و کفش)
  • هزینه حمل و نقل (از قبیل خرید ماشین، بنزین و حمل و نقل عمومی)
  • هزینه بهداشت (از قبیل هزینه درمان، دارو، مواد شوینده)
  • هزینه امکانات دیگر (از قبیل استفاده از مراکزفرهنگی، تفریحی )

همچنین در همه ایالتهای استرالیا در هنگام خرید مبلغی بعنوان مالیات ارزش افزوده نیز دریافت می گردد .

هزینه مواد غذایی در استرالیا

جزئیات هزینه مواد غذایی در استرالیاقیمت به دلار استرالیا
یک وعده غذایی در مناطق تجاری به مراه نوشیدنی ۲۰ دلار
یک وعده غذایی فست فود در استرالیا۱۰ دلار
۵۰۰ گرم سینه مرغ بدون استخوان۸ دلار
شیر یک لیتری۲٫۳۹ دلار
۱۲ عدد تخم مرغ۴ دلار
یک کیلوگرم گوجه فرنگی۳ دلار
۵۰۰ گرم پنیرمحلی۸ دلار
یک کیلوگرم سیب۳ دلار
یک کیلوگرم سیب زمینی۲٫۵۰ دلار
نوشیدنی کوکاکولا ۲ لیتری۲٫۵ دلار
نان مصرفی برای دو نفر در یک روز ۲٫۲۰ دلار

هزینه های زندگی در استرالیا و کرایه خانه در استرالیا

جزئیات هزینه اجاره خانه در استرالیا قیمت به دلار استرالیا
هزینه اجاره ماهیانه خانه مبله به متراژ ۸۰ متر مربع در مناطق گران استرالیا۲۰۰۰ دلار
اجاره ماهیانه خانه مبله به متراژ ۸۰ متر مربع در مناطق نرمال۱۵۰۰ دلار
هزینه ماهانه گرمایش ،الکتریسیته و گاز در خانه هایی به متراژ ۸۰ متر مربع برای دو نفر۱۷۰ دلار
هزینه اجاره ماهیانه منزل مبله به متراژ ۵۰ متر مربع در مناطق گران۱۵۰۰ دلار
هزینه کرایه ماهیانه منزل مبله به متراژ ۵۰ متر مربع در مناطق نرمال استرالیا۱۰۰۰ دلار

هزینه ماهانه گرمایش ،الکتریسیته و گاز در خانه هایی به متراژ ۵۰ متر مربع برای دو نفر
۹۰ دلار
هزینه اینترنت ماهانه با سرعت ۸ مگا بایت۴۵ دلار
تلویزیون ال سی دی ۴۰ اینچ ۴۸۰ دلار
ماکروویو ۸۰۰ وات بوش،پاناسونیک،ال جی،شارپ۱۵۰ دلار
پودر یا مایع لباسشویی تقریبا” ۲ لیتری۱۴ دلار
هزینه یک ساعت کارگر جهت نظافت منزل۲۰ دلار

هزینه های زندگی در استرالیا و پوشاک

جزئیات متوسط هزینه پوشاک در استرالیاقیمت به دلاراسترالیا
شلوار جین ۶۰ دلار
پوشاک تابستانی ۶۰ دلار
یک جفت کفش ورزشی Nice ,Adidas , مارکهای مشابه ۱۳۰۰ دلار
یک جفت کفش رسمی چرمی ۱۲۰ دلار

هزینه حمل و نقل دراسترالیا

جزئیات هزینه حمل و نقل در استرالیا قیمت به دلار استرالیا
هزینه خرید ماشین صفر کیلومتر در استرالیا۱۹۰۰۰ دلار
هزینه یک لیتر بنزین در استرالیا۱٫۴۰ دلار
هزینه بلیط ماهانه استفاده از حمل و نقل عمومی مترو و اتوبوس۱۱۰ دلار

هزینه زندگی در استرالیا بهداشت و سلامت

جزئیات هزینه درمانی و بهداشتی در استرالیا قیمت به دلاراسترالیا
قرص های سرما خوردگی برای ۶ روز۱۳ دلار
یک بسته قرص آنتی بیوتیک۲۴ دلار
هزینه ویزیت پزشک خصوصی۸۰ دلار
اسپری خوش بو کننده بدن و لباس۵ دلار
شامپو۵ دلار
دستمال کاغذی رولی ۴ تایی ۳ دلار
خمیر دندان۳ دلار
هزینه آرایشگاه مردانه۲۵ دلار

زندگی در استرالیا وهزینه های خدمات تفریحی و سرگرمی

جزئیات هزینه های خدمات و سرگرمیقیمت به دلار استرالیا
هزینه یک وعده غذایی جهت ۲ نفر در رستوران۶۰ دلار
دو عدد بلیط سینما۳۰ دلار
دو عدد بلیط نمایش تئاتر در جایگاه ویژه۱۴۰ دلار
هزینه قهوه در کافی شاپ۴ دلار
IPAD 128GB600 دلار
هزینه یک دقیقه ترافیک موبایل بدون پلن و تخفیف۰٫۵۰ دلار
هزینه ماهانه عضویت در باشگاه در مناطق تجاری۶۰ دلار

شرایط زندگی در بهترین شهر های استرالیا

یکی از مسائل مهم زندگی و مهاجرت به استرالیا، انتخاب شهر محل زندگی می باشد. به طور کلی عواملی که در انتخاب شهر محل زندکی در استرالیا برای مهاجرین مخصوصا” تازه واردین اهمیت دارد، فرصت های شغلی، امکانات رفاهی، آب و هوا، مراکز آموزشی، فرهنگ و جمعیت می باشد. استرالیا دارای شهرهایی است که هر ساله در فهرست بهترین شهرهای دنیا برای زندگی قرار می‌گیرند. در این میان برخی از شهرهای استرالیا جذابیت بیشتری برای مهاجران بویژه ایرانیان داشته است. در زیر بصورت خلاصه به بررسی چند شهر مهم استرالیا که ایرانیان زیادی را در خود جای داده است، می پردازیم.

شرایط زندگی در سیدنی استرالیا

سیدنی بزرگترین و قدیمی ترین شهر استرالیا می باشد و به خاطر طبیعت فوق العاده و تنوع فرهنگی معروف است. این شهر در حدود ۵٫۲ میلیون نفرجمعیت دارد. آب و هوای سیدنی معتدل است و ماه های گرم آن از نوامبر تا فوریه می باشد. دمای هوا در این ماه ها خدود ۳۰ درجه سلسیوس است. سیدنی زمستان سختی ندارد و و دمای آن به ندرت به زیر ۸ درجه سلسیوس می رسد.

منطقه تجاری مرکزی سیدنی (CBD) محلی پرهیاهو و شلوغ در نزدیکی بندر است. زندگی در مرکز شهر سیدنی بسیار گران است. حومه غربی مرکز مورد توجه افراد علاقه مند به زندگی مدرناست، افرادی که خواهان محیطی دوستانه و خانوادگی هستید، Hills District و یا سواحل شمالی را برای زندگی انتخاب می کنند.

زندگی در استرالیا و سیستم حمل و نقل شهرسیدنی

سیدنی دارای سیستم حمل و نقل عمومی گسترده ای و منظمی است که تقریبا تمام منطقه شهری را تحت پوشش قرار می دهد. با توجه به ازدهام جمعیت در مرکز شهر، استفاده از حمل و نقل عمومی بهترین گزینه برای سفر له این منطقه است. شهروندان می توانند از قطار، اتوبوس و یا قطار سبک ریلی و یا کشتی برای رفت و آمد استفاده کنند. پرداخت هزینه های حمل و نقل عمومی توسط کارتی به نام Opal انجام می گردد. شهروندان می توانند با توجه به نیاز خود این کارت ها را شارژ نمایند و سفرهای شهری ارزان و اقتصادی داشته باشند.

زندگی وشرایط کاری در سیدنی استرالیا

شهرسیدنی از حجم اقتصادی بالایی برخوردار است. هر ساله بیش از ۳۳۰ میلیارد دلار کالا و خدمات در این شهر تولید می کند. صنایع عمده در این شهر شامل خدمات مالی و حرفه ای، تولیدی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، گردشگری، تحقیق و آموزش و صنایع نوآورانه است. سیدنی با توجه به داشتن فرصت های شغلی متنوع و نرخ پایین بی کاری از چشم انداز شغلی فوق العاده ای برخوردار است.

هزینه زندگی سیدنی استرالیا

سیدنی گران ترین شهر استرالیا برای زندگی است. این شهر در مقایسه جهانی نیز، از گرانترین شهر های دنیا است. متوسط هزینه اجاره یک واحد آپارتمان ۲٫۰۰۰ دلار و برای یک خانه مستقل ۲٫۸۰۰ دلار در ماه است.

زندگی و تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی سیدنی

سیدنی دارای دانشگاه ها و موسسات آموزشی متنوعی با کیفیت آموزشی فوق العاده در رشته ها و تخصص های مختلف است. دانشگاه سیدنی (USYD) و دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW)،  در فهرست رتبه بندی دانشگاه QS، به ترتیب دررتبه های ۴۶ و ۴۹ قرار دارند. دانشگاههای دیگری نیز مثل Macquarie، دانشگاه فناوری سیدنی (UTS) و دانشگاه غرب سیدنی (UWS) نیز در این شهر وجود دارند.

بیشتر بخوانید: بررسی مدارس استرالیا و هزینه تحصیل در مدارس استرالیا

شرایط زندگی در ملبورن استرالیا

هزینه زندگی در ملبورن استرالیا

ملبورن دومین شهر بزرگ استرالیا و پایتخت ویکتوریا است. مرکز شهر در امتداد ساحل رودخانه Yarra است. این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی و ورزشی استرالیا شناخته می شود و همچنین محل بسیاری از رستوران ها  و تفریحات شبانه در استرالیا است. ملبورن یکی از پر جاذبه ترین شهرهای جهان است. تغییرات چهار فصل در این شهر وجود داشته و این شهر سرمای زمستان کمتری نسبت به سیدنی دارد. ملبورن شهری با فرهنگ های مختلف است و در مناطق مختلف آن، بخش های بزرگی وجود دارد که ساکنین آنها یونانی، ایتالیایی چینی و یا هندی هستند. شهروندان می توانند با توجه به سبک زندگی خود منطقه ای مناسب را برای خود انتخاب کنند. افراد می توانند کنار خلیج کوچک زندگی کنند و یا اینکه دورتر از خلیج و در Sandringham که منطقه ای بسیار پر هیاهو است با حال و خوای روستایی را انتخاب کنند. Fitzroy که در شمال شرقی ملبورن قرار دارد، مکانی ساده اما پر جنب و جوش و یکی از قدیمی ترین مناطق شهر است. Richmond مرکز فروش اجناس عمده است که در آن کافه ها و رستوران های زیادی نیز وجود دارد. Camberwell و Surrey Hills دو منطقه بسیار زیباست که برای گردش های خانوادگی مناسب است.

زندگی در استرالیا و سیستم حمل و نقل در ملبورن

حمل و نقل عمومی در ملبورن از یک سیستم شبکه ای در مرکز شهر تشکیل شده است که عبور و مرور را در این شهر تسهیل کرده است. سیستم حمل و نقل عمومی منظم و گسترده، به ویژه در مناطق مرکزی این شهر، بسیار کارآمد است. مناطق مختلف این شهر، از طریق قطارهای برقی به هم مرتبط شده اند و در مناطقی که امکان استفاده از قطارهای برقی وجود ندارد، اتوبوس های حمل و نقل عمومی به شهروندان خدمات ارائه می دهند. شهروندان این شهر برای استفاه از خدمات حمل و نقل عمومی، کارت هایی به نام Myki خریداری می کنند.

زندگی وشرایط کاری در ملبورن استرالیا

صنایع متنوعی در ملبورن فعالیت می کنند و کارفرمایان این شهر به گرمی از مهاجران و متخصصین استقبال می کنند. نرخ بی کاری در ملبورن به میزان قابل توجهی پایین است و نسبت درآمد و هزینه ها متناسب است. فرصت های شغلی و چشم انداز کاری مناسب برای افرادی که این شهر را برای زندگی انتخاب می کنند وجود دارد. مهمترین صنایع در ملبورن و ویکتوریا، شامل صنعت خودرو، حمل و نقل هوایی، ساخت و ساز ساختمانی، آموزش، مهندسی، پرستاری، خدمات مالی و فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

هزینه زندگی در ملبورن استرالیا

هزینه زندگی در ملبورن استرالیا از سیدنی پایین تر است ولی همچنان از شهرهای گران استرالیا می باشد. متوسط هزینه اجاره آپارتمان در ملبورن ۱٫۶۰۰ دلار و برای خانه ۲٫۲۰۰ دلار، ماهیانه می باشد.

بیشتر بخوانید: لیست دانشگاه های استرالیا به همراه رتبه بندی آن ها

زندگی و تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی ملبورن

بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا در ملبورن قرار گرفته است. ایالت ویکتوریا دارنده بیشترین دانشجویان و فارغ التحصیلان در آسیا است. برخی از موسساتی که دانشجویان می توانند برای تحصیل انتخاب کنند شامل: موسسه فناوری سلطنتی ملبورن (RMIT)، دانشگاه ملبورن، دانشگاه La Trobe University، دانشگاه موناش Monash University است. دانشگاه موناش و هم ملبورن عضو گروه هشت ( گروه هشت ائتلافی از هشت دانشگاه برجسته استرالیا در حوزه تحقیقات می باشد) هستند. شهر ملبورن در رتبه داشتن پنجمین دانشگاه های برتر دنیا قرار گرفته است.

شرایط زندگی در بریزبن استرالیا

بریزبین در مرز مناطق استوایی قرار گرفته است و از آب و هوای گرم تری نسبت به سیدنی و ملبورن برخوردار است. این شهر سومین شهر بزرک استرالیا است و مهاجران زیادی را در خود جای داده است. آب و هوای مناسب و هزینه های مسکن پایین، باعث جذب مهاجران به این شهر شده است. دسترسی به مناطق زیبای ساحل طلا Gold Coast و ساحل آفتاب Sunshine Coast برای شهروندان Brisbane بسیار آسان است. بهترین منطقه برای زندگی خانوادگی، Morayfield است که در شمال شهر بریزبن قرارگرفته است. زندگی در خارج از شهر امکان اجاره خانه های ارزان تری را برای شهروندان مهیا می کند.

زندگی در بریزبین استرالیا و سیستم حمل و نقل عمومی

با توجه به سیستم حمل و نقل موجود در بریزبین، رفت و آمد در این شهر بسیار آسان است. سیستم حمل و نقل عمومی در بسیاری از مناطق مهم شهر وجود دارد وشهروندان می توانند با استفاده از سیستم فروش بلیط TransLink از قطار، کشتی و اتوبوس استفاده کنید.

شرایط زندگی و کاری در بریزبن استرالیا

شهر بریزبین از اقتصاد پر رونقی برخوردار است. صنایع عمده این منطقه شامل هتل داری، گردشگری، بهداشت، امور مالی، کسب و کار تجاری و تولید است. با توجه به سرعت رشد اقتصادی این شهر، چشم انداز کاری و فرصت های شغلی مناسبی برای شهروندان بریزبین فراهم شده است.

هزینه زندگی در استرالیا بریزبن

هزینه زندگی در بریزبن کمتر ازسیدنی و ملبورن است. اجاره آپارتمان در این شهر استرالیا، ۱٫۴۰۰ دلار و برای خانه ۱٫۸۰۰ دلار، ماهیانه است.

تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی بریزبن استرالیا

دانشگاه ها و موسسات آموزشی بریزبین دارای رشته های متنوع می باشد. دانشگاه Queensland، قدیمی ترین دانشگاه این منطقه است. این دانشگاه بیش از ۵۱٫۰۰۰ دانشجو داشته و در رتبه بندی جهانی QS، رتبه ۵۱ را دارد. از دیگر دانشگاه های معتبر این منطقه می توان دانشگاه  Griffith، دانشگاه فن آوریQUT-Queensland، و دانشگاه غربی USQ-Queensland را می توان نام برد.

شرایط زندگی در هوبارت استرالیا

شهر Hobart یکی دیگر از شهر های آرام استرالیا است. این شهر پایتخت تاسمانی می باشد. هوبارت دومین شهر قدیمی در استرالیا، در کنار رودخانه Derwent و در کوه پایه های Mount Wellington قرارگرفته است. در امتداد رودخانه Derwent مناطق زیبایی وجود دارد. این شهر از سردترین شهر های بزرگ استرالیا است. دمای هوبارت در زمستان تا زیر ۴ درجه سلسیوس می رسد. در تابستان آب و هوای آن گرم و دلچسب است و تا ۲۰ درجه سلسیوس می رسد. بخش های غربی Kingston، به خاطر فضای صمیمی و دوستانه اش منطقه ای مناسب برای زندگی خانوادگی است.

سیستم حمل و نقل در هوبارت استرالیا

رفت و آمد در شهر هوبارت با اتوبوس شهری امکان پذیر است. سیستم حمل و نقل اتوبوس اکثر مناطق شهر را پوشش می دهد. شهروندان می توانند جهت استفاده از سیستم حمل و نقل اتوبوس، مستقیما” از راننده بلیط تهیه نمایند.

شرایط زندکی و کار در هوبارت استرالیا

اقتصاد هوبارت تا حدودی در برابر نوسانات جهانی بازارهای بین المللی محافظت می شود. هرچند که اغلب رشد اقتصادی در این منطقه سریع نیست، اما همچنان برای مهاجران دارای مهارت و تخصص، چشم انداز کاری مناسب وجود دارد. فرصت های شغلی این منطقه در صنایع ساخت و ساز، بهداشت، هتلداری، خودرو، صنعت ساخت نوشیدنی و مهندسی می باشد.

شرایط هزینه زندگی در هوبارت استرالیا

به طور کلی هزینه زندگی در کوبارت کمتر از سایر مناطق استرالیا است. هزینه املاک و مستغلات ممکن است در بخش هایی از هوبارت گران باشد. همچنین برخی از کالاها و خدماتی مثل برق می توانند نسبت به دیگر مناطق گران تر باشد. اجاره یک واحد آپارتمان در هوبارت ۱٫۲۰۰ دلار و متوسط اجاره بهای خانه مستقل ۱٫۶۰۰ دلار می باشد.

تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی در هوبارت

دانشگاه تاسمانی، یکی از قدیمی ترین دانشگاه ها در استرالیا است. این دانشگاه بیش از ۳۰٫۰۰۰ دانشجو دارد. ساکنان هوبارت همچنین می توانند از طریق TasTAFE، که طیف وسیعی از دوره های آموزش حرفه ای را ارائه می دهد، به تحصیل خود ادامه دهند.

شرایط زندگی در آدلاید استرالیا

شهر آدلاید استرالیا دارای آب و هوای مدیترانه ای می باشد. جمعیت این منطقه حدود ۱٫۳ میلیون نفراست. زندگی در این منطقه همراه با آرامش و با شرایط آب و هوایی خوشایندی است. دمای هوا گاهی در شب های زمستان به ۷ درجه سلسیوس زیر صفر می رسد و دمای متوسط آن در تابستان تا ۲۰ درجه سلسیوس بالای صفر است. قیمت مسکن در آدلایت بسیار پایین است. متوسط قیمت خرید مسکن در آدلاید حدود ۴۰۰٫۰۰۰ دلار است. مناطق تاریخی حومه سواحل Glenelg، یکی از مکان های بسیار پرطرفدار است. پارک های Aberfoyle، Belair و Banksia برای گردش های خانوادگی مناسب است.

سیستم حمل و نقل در آدلاید

طراحی شهر آدلاید به گونه ای است که رانندگی در آن آسان است، همچنین شما می توانید به راحتی به اتوبوس، قطار، تراموا که در سراسر شهر وجود دارند دسترسی داشته باشید.

شرایط زندگی و کار در آدلاید استرالیا

این شهر همچنیان نیازمند مهاجرین متخصص جهت کمک به رشد جمعیت و اهداف منطقه ای خود دارد. صنایع عمده در آدلاید شامل مراقبت های بهداشتی، تولید، خرده فروشی، ادارات دولتی، آموزش و پرورش هستند.

هزینه زندگی در آدلاید استرالیا

شهر آدلادید از جمله شهرهای اقتصادی استرالیا است که هزینه زندگی در آن پایین است.اجاره بهای یک واحد آپارتمان درآدلاید ۱٫۰۰۰ دلار و اجاره بهای خانه مستقل ۱٫۴۰۰ دلار ماهیانه است.

تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی آدلاید استرالیا

افرادی که می خواهند در جنوب استرالیا تحصیل کنند، می توانند دانشگاه های  آدلاید را برای تحصیل انتخاب کنند. دانشگاه جنوب استرالیا، موسساتی مناسب برای کسب مهارت ها است. دانشگاه آدلاید از لحاظ قدمت، سومین دانشگاه استرالیا و برحسب رتبه بندی QS، در بین ۳۰۰ دانشگاه برتر دنیاست. همچنین کالج براد فورد در پذیرش دانشجویان بین المللی معروف می باشد. دانشگاه فلیندرز نیز یکی دیگر از موسسات آموزشی معروف این منطقه است.

شرایط زندگی در پرت استرالیا

یکی دیگر از مهم ترین شهرهای بزرگ استرالیا پرت Perth است. این شهر با جمعیت ۱٫۲۵ میلیون نفر، آب و هوای مناسب و سواحلی آرامش بخش، منطقه ای مناسب جهت زندگی می باشد. بالاترین دمای آن در تابستان ۳۰ درجه سلسیوس و کمترین دمای آن در زمستان ۱۸ درجه سلسیوس است. منطقه های شمالی و شرقی این شهر بهترین محل برای زندگی هستند. مهاجران زیادی از به ویژه مهاجران بریتانیایی در این شهر زندگی می کنند.

سیستم حمل و نقل حمل و نقل پرت

اگرچه رانندگی در شهر پرث آسان است اما بهتر است که تازه واردان به این شهر از اتوبوس استفاده کنند زیرا هم مطمین و هم ارزان قیمت است. این شهر مجهز به سیستم حمل و نقل عمومی قطار و اتوبوس است. حمل و نقل عمومی در این شهر ارزان و اقتصادی می باشد. برای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی، شهروندان باید Smart Rider تهیه نمایند.

شرایط زندگی و کار در پرت استرالیا

اینپرت منابع طبیعی طبیعی بسیاری دارد وجود معادن در این منطقه باعث جذب کارگزان زیادی شده است. از دیگر صنایع معروف این منطقه می توان صنایع گردشگری، تولید، خدمات مالی، مراقبت های بهداشتی و فناوری اطلاعات و ارتباطات را نام برد.

هزینه زندگی در پرت استرالیا

شهر پرت از لحاظ هزینه های زندگی نسبت به شهر های دیگر استرالیا ارزان تر است. اجاره بهای یک واحد آپارتمان ۱٫۲۰۰ دلار و اجاره یک خانه مستقل ۱٫۶۰۰ دلار ماهیانه است.

تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی پرت

دانشگاه های و موسسات آموزشی متنوعی در این منطقه ثراردارد. از آن جمله می توان دانشگاه غرب استرالیا (UWA) عضو گروه هشت را نام برد که یکی از موسسات آموزشی برتر دراسترالیا است. برخی از دانشگاه های دیگر از قبیل  Curtin University، Murdoch University و Cowan University (ECU)، رشته ها و تخصص های بسیاری را به دانشجویان ارائه می کنند.

شرایط زندگی در کانبرا استرالیا

کانبرا مرکز استرالیا، یکی از کوچکترین شهرهای این کشوراست. جمعیت کانبرا آن حدود ۳۹۵,۷۰۰ می باشد. این شهر بخشی از ناحیه فدرال با نام Australian Capital Territory (ACT) است. پارلمان استرالیا در کانبرا قرار گرفته است. گردشگران بسیاری سالانه به این شهر زندگی می کنند. آب و هوای کانبرا بسیار خشک و در زمستان بسیار سرد است و در فصل تابستان بالاترین درجه ،۲۰ درجه سلسیوس است. دریاچه Burley Griffin، شهر کانبرا را به دو قسمت تقسیم شود. در قسمت شمالی آن مراکز خرید و تجاری و همچنین موسساتی مانند Australian War Memorial and National Library وجود دارد. پس از این مناطق حومه های اصلی شهر وجود دارد که بسیاری از دولتمردان در آنجا زندگی می کنند. حومه هایی مانند آینسلی و اوکانر، مناطق محبوب برای زندگی خانوادگی هستند.

سیستم حمل و نقل عمومی در کانبرا

سیستم حمل و نقل و استفاده از اتوبوس در این شهر رقت و آمد را برای شهروندان اقتصادی و آسان کرده است. استفاده از دوچرخه نیز در این شهر بسیار معمول می باشد. برای مسافرت به شهر های دیگر سیستم اتوبوسرانی بین شهری و قطار خدمات رسانی می کنند.

شرایط زندگی و کار در کانبرا استرالیا

بسیاری از شهروندان کانبرا کارمند سازمانهای دولتی هستند که برای دولت استرالیا و یا ACT کار می‌کنند. بسیاری از افراد دیگر نیز در بخش های خصوص فعالیت می کنند. نرخ پایین بی کاری ودرآمد مناسب در این شهر، مهاجران زیادی را به زندکی در کانبرا ترغیب کرده است.

تحصیل دردانشگاه ها و موسسات آموزشی کانبرا

دانشگاه کانبرا (University of Canberra) استرالیا یک دانشگاه دولتی واقع در شهر بروس در شمال غرب شهر کانبرا پایتخت استرالیا می باشد. یکی دیگر از دانشگاه های این شهرکه از بهترین دانشگاه‌های دنیا محسوب می شود، دانشگاه ملی استرالیا (‌Australian National University) است.

هزینه زندگی درکانبرا استرالیا

شهر پرت از لحاظ هزینه های زندگی نسبت به شهر سیدنی استرالیا ارزان تر است. اجاره بهای یک واحد آپارتمان ۱٫۴۰۰ دلار و اجاره یک خانه مستقل ۱٫۸۰۰ دلار ماهیانه است.

هزینه زندگی در استرالیا و میزان درآمد

یکی از فاکتورهای مهم جهت انتخاب شهر محل زندگی در استرالیا نسبت هزینه ها به درآمد است. هزینه های زندگی در استرالیا و میزان درآمد در این کشور با توجه به استاندارد های حقوق و دستمزد، متوازن می باشد. شهروندان و مهاجرین تازه وارد به این کشور می توانند با توجه به تخصص، علاقه مندی های خود، شرایط زندگی و بازار کارهر شهر را مطالعه، و مناسب ترین شهر را برای خود انتخاب کنند. میزان درآمد و دستمزد در شهرهای مختلف، متغیر می باشد. هزینه های زندگی در شهر های بزرگ استرالیا زیادتراز شهر های کوچک است. البته معمولا” بازار کار و فرصت های شغلی نیز در شهرهای بزرگ بیشتر است.

میانگین دستمزد در شهرهای مختلف استرالیا به شرح زیر می باشد.

  • میانگین درآمد در توووامبا : ۱۱۴٫۸۱۱۱ دلار استرالیا
  • میانگین درآمد در پرت: ۱۰۳٫۵۶۵ دلار استرالیا 
  • میانگین درآمد در سیدنی: ۱۰۳٫۳۹۶ دلار استرالیا
  • میانگین درآمد در ولونگونگ: ۱۰۱٫۳۵۲ دلار استرالیا
  • میانگین درآمد در داروین:۱۰۱٫۳۵۲ دلار استرالیا 
  • میانگین درآمد در بریزبین:۹۷٫۰۵۶ دلار استرالیا 
  • میانگین درآمد در هابارت: ۹۵٫۰۰۰ دلار استرالیا 
  • میانگین درآمد در ژلونگ: ۹۳٫۷۷۸ دلار استرالیا
  • میانگین درآمد در ملبورن: ۹۳٫۳۲۱ دلار استرالیا
  • میانگین درآمد در کانبرا: ۹۱٫۰۶۷ دلار استرالیا
  • میانگین درآمد در نیوکاسل: ۸۸٫۶۲۶ دلار استرالیا 

هزینه زندگی در استرالیا برای دانشجویان

یکی از راه های سریع دریافت ویزای استرالیا، روش مهاجرت تحصیلی می باشد. با توجه به وجود دانشگاه های رنکینگ برتر دنیا در این کشور، اعتبار بین المللی مدارک تحصیلی دانشگاه های استرالیا، امکان اخذ ویزای کار پس از تحصیل و در نهایت اخذ اقامت استرالیا، سالیانه دانشجویان زیادی برای تحصیل و زندگی در استرالیا اقدام می کنند. دانشجویان بین المللی استرالیا علاوه بر هزینه های زندگی در استرالیا، هزینه تحصیل در دانشگاه (شهریه دوره تحصیلی) را نیز دارند. میزان شهریه تحصیل در استرالیا، بستگی به دوره تحصیلی و شهر محل تحصیل دارد. میانگین شهریه تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی به شرح زیر است.

  • شهریه مدارس : ۱۲٫۰۰۰ تا ۱۷٫۰۰۰ دلار استرالیا
  • شهریه دوره های فنی حرفه ای: ۱۷٫۰۰۰ دلار استرالیا
  • شهریه دوره های لیسانس: ۲۰٫۰۰۰ تا ۴۶٫۰۰۰ دلار استرالیا
  • شهریه دوره های فوق لیسانس: ۲۱٫۰۰۰ تا ۴۶٫۰۰۰ دلار استرالیا
  • شهریه دوره های دکتری: ۲۰٫۰۰۰ تا ۴۵٫۰۰۰ دلار استرالیا

از آنجایی که تحصیل در استرالیا و اخذ ویزای کار پس از تحصیل، مانند پلی برای ورود آسان به بازار کار استرالیا می باشد، امروزه متقاضیان ویزای تحصیلی افزایش چشمگیری داشته است.

بیشتر بخوانید: بررسی هزینه تحصیل در استرالیا در سال ۲۰۲۲

شرایط زندگی در استرالیا و اخذ اقامت و تابعیت

مهاجرت به استرالیا و زندگی در این کشور از طریق ویزاهای مختلفی امکان پذیر است. متقاضیان زندگی در استرالیا می توانند متناسب با شرایط خود برای یکی از ویزاهای استرالیا اقدام کنند. ویزاهای استرالیا به طور کلی به ویزاهای موقت و دائمی در زیر شاخه های، کاری، سرمایه گذاری و خویشاوندی دسته بندی می شوند. اخذ ویزاهای فوق می تواند شرایط اخذ تابعیت و پاسپورت استرالیا را برای متقاضیان مهیا می کند. استرالیا همچنین دارای ویزاهایی از قبیل: ویزای نامزدی و ازدواج، ویزای والدین، ویزای فرزند و ویزای همراه استرالیا نیز می باشد، که متقاضیان واجد شرایط می توانند با بررسی شرایط این نوع ویزاها برای مهاجرت و زندگی در استرالیا اقدام کنند. افرادی که برای زندگی در استرالیا از طریق هر یک از این ویزاها اقدام می کنند، پس از اخذ اقامت دائم، باید برای ۴ سال در استرالیا زندگی و کار کنند و سپس جهت اخذ پاسپورت و شهروندی استرالیا اقدام کنند.

هزینه زندگی در استرالیا و درآمد مشاغل مختلف

یکی از دغدغه های متقاضیان مهاجرت به استرالیا، علاوه بر هزینه های زندگی در استرالیا، انتخاب شغل مناسب و درآمد در استرالیا می باشد. متقاضیان باید به این نکته توجه نمایند که برای اشتغال در کارهای تخصصی در استرالیا نیاز به مدارک تحصیلی و یا سابقه کار در آن حرفه می باشد. متقاضیان می توانند با توجه به سابقه تحصیلی و شغلی برای مشاغل مختلف در استرالیا اقدام کنند. برخی مهارت ها، نیاز به داشتن تاییدیه و یا گواهی از برخی سازمانها در استرالیا می باشد، که باید در این خصوص اقدام نمود. میانگین در آمد سالانه در برخی مشاغل استرالیا به شرح زیر می باشد.

  • درآمد دکتر متخصص: ۲۳۴٫۳۷۵ دلار استرالیا
  • درآمد مدیر پروژه: ۱۰۶٫۳۷۲ دلار استرالیا
  • درآمد مهندسین نفت و گاز در استرالیا: ۱۴۶٫۷۰۶ دلار استرالیا
  • درآمد مهندسین عمران در استرالیا: ۱۰۴٫۲۵۰ دلار استرالیا
  • درآمد مهندس مکانیک: ۹۳٫۲۵۸ دلار استرالیا
  • درآمد مهندس برق در استرالیا: ۹۵٫۹۷۷ دلار استرالیا
  • درآمد مدیر مالی در استرالیا: ۱۴۳٫۸۴۲ دلار استرالیا
  • درآمد توسعه دهنده نرم افزار: ۸۲٫۸۶۴ دلار استرالیا
  • درآمد استاد دانشگاه: ۹۶٫۵۰۰ دلار استرالیا
  • درآمد مدرس : ۹۵٫۰۵۰ دلار استرالیا
  • درآمد حسابدار: ۷۸٫۳۴۴ دلار استرالیا
  • درآمد مدیر فروشگاه: ۶۴٫۷۵۰ دلار استرالیا
  • فروشنده لباس و کفش: ۶۰٫۰۰۰ دلار استرالیا
  • درآمد آشپز: ۵۱٫۴۵۰ دلار استرالیا
  • درآمد کارگر ساختمانی در استرالیا : ۵۸٫۷۵۰ دلار استرالیا
  • درآمد کارگر اتوبوس: ۵۷٫۵۰۰ دلار استرالیا
  • درآمد پیشخدمت رستوران در استرالیا  : 40.000 دلار استرالیا

زندگی در استرالیا و خدمات موسسه مهاجرتی یوکن

موسسه مهاجرتی یوکن با برخورداری از مشاورین مجرب در خصوص ارزیابی شرایط مهاجرت و تحصیل در استرالیا آماده ارائه خدمات مشاوره و درخواست انواع ویزاهای استرالیا می باشد. در صورت تمایل از طریق تلفن های موجود در وب سایت با مشاورین ما در تماس باشید.

فرم مشاوره رایگان
در صورت تمایل به تکمیل فرم ارزیابی رایگان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید. مشاورین ما در اولین فرصت شرایط شما را بررسی و نتیجه را به اطلاع خواهند رساند.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

لیست بهترین دانشگاه های استرالیا و رنکینگ آنها
لیست بهترین دانشگاه های استرالیا و رنکینگ آنها