ویزای تحصیلی استرالیا و شرایط مهاجرت از طریق تحصیل به استرالیا

تحصیل در مدارس استرالیا

تحصیل در مدارس استرالیا، بررسی شرایط، هزینه و شهریه مدارس

تحصیل در مدارس استرالیا یکی از مقاصد دانش آموزان بین المللی می باشد. کیفیت بالای خدمات آموزشی در استرالیا، سیستم نوین آموزشی این کشور، استعدادیابی و پرورش استعداد های دانش آموزان باعث توجه والدین جهت ثبت نام دانش آموزان در مدارس استرالیا شده است. شرایط وهزینه تحصیل در مدارس استرالیا در مقاطع مختلف متغیر می باشد. تحصیل در مدارس استرالیا بدون مدرک زبان، برای دانش آموزان بین المللی امکان پذیر می باشد. مدارس استرالیا به دو نوع دولتی و خصوصی دسته بندی می شوند. شرایط و هزینه تحصیل در مدارس ابتدایی و دبیرستان استرالیا با توجه به نوع مدارس متقاوت است. تحصیل در بهترین مدارس استرالیا با همراهی والدین امکان پذیر است. تحصیل در مدارس شبانه روزی استرالیا برای دانش آموزانی که امکان همراهی یکی از والدین را ندارند، میسر می باشد.

شرایط تحصیل در مدارس استرالیا

تحصیل در مدارس استرالیا در مقاطع ابتدایی تا دبیرستان برای دانش آموزان بین المللی امکان پذیر می باشد. شرایط تحصیل در مدارس ابتدایی تا دبیرستان های استرالیا به شرح زیر است.

شرایط تحصیل در مدارس ابتدایی استرالیا Primary School

تحصیل در مدارس ابتدایی استرالیا از سن ۶ سالگی شروع می شود. طول دوره تحصیلی در مدارس ابتدایی ۶ سال می باشد. دانش آموزان با اتمام دوره دبستان و با ورود به سن ۱۳ سالگی، تحصیل در مقطع راهنمایی را شروع می کنند.

شرایط تحصیل در مدارس راهنمایی استرالیا Secondary School

ادامه تحصیل در مدارس راهنمایی استرالیا از سن ۱۳ سالگی شروع می شود. طول دوره تحصیلی در مدارس استرالیا ۴ سال می باشد.

شرایط تحصیل در دبیرستان های استرالیا Senior Secondary School

سن تحصیل در دبیرستان های استرالیا از ۱۶ تا ۱۸ سالکی است. طول دوره تحصیلی دبیرستان استرالیا، ۲ سال می باشد. فارغ التحصیلان دبیرستان های استرالیا می توانند برای ادامه تحصیل در کالج و یا دانشگاه های استرالیا اقدام کنند.

پذیرش تحصیلی مدارس استرالیا و مدارک مورد نیاز

دانش آموزان متقاضی پذیرش تحصیل در مدرسه های استرالیا باید مدارک مورد نیاز زیر را تهیه کنند.

  • پاسپورت با تاریخ معتبر
  • ترجمه ریز نمرات سال های گذشته
  • کارت واکسیناسون دانش آموزجهت پذیرش مقاطع ابتدایی
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک دانش آموزی ( اپلیکیشن فی مدارس)
  • معرفی گاردین دانش آموز
  • پرداخت هزینه یک ترم بعنوان پیش پرداخت به حساب مدارس استرالیا

بیشتر بخوانید: ویزای دانش آموزی استرالیا؛ شرایط مدارک و هزینه‌های ویزای دانش آموزی استرالیا

قوانین مدارس استرالیا

قوانین مدارس استرالیا و سیستم آموزشی در سراسر استرالیا تقریبا” مشابه می باشند . دانش آموزان مدارس استرالیا مهارت های ارتباطی، نظم و انضباط، احترام به دیگران را آموزش می بینند. سیستم آموزشی در سراسر استرالیا به طور یکنواخت می باشد و برخی از مدارس در بخشی از اولویت ها به صورت جداگانه اقدام می نمایند.

قوانین مدارس استرالیا و ساعت شروع مدرسه ها

ساعت شروع مدارس استرالیا به طورمعمول از ساعت ۹ صبح آغاز و ساعت ۲ پایان می یابد. مدت زمان هر کلاس حدود ۶۰ دقیقه است.

لباس فرم مدارس استرالیا

دانش آموزان مدارس دولتی و خصوصی، ملزم به پوشیدن لباس فرم مدارس استرالیا می باشند. مدارس دارای لباس تابستانی و زمستانی می باشند که دانش آموزان در فصول مختلف از آن استفاده می کنند. مسئولین مدارس در خصوص استفاده از لباس فرم سخت گیر هستند. اکثر مدارس استرالیا برای خرید پوشاک مناسب مدرسه، فروشگاه مشخصی را به دانش آموزان معرفی می کنند.

تعداد دانش آموزان در مدارس استرالیا

تعداد دانش آموزان در هر کلاس در مدارس استرالیا، ۳۰ نفر می باشند. معلمان این فرصت را خواهند داشت تا وقت بیشتری برای آموزش هر دانش آموز سپری کنند. و دانش آموزان نیز می توانند در کلاس تعامل بیشتری داشته باشند.

زمان شروع مدارس در استرالیا

زمان شروع مدارس استرالیا در ترم های مختلف، متفاوت می باشد. طول دوره های تحصیلی مدارس در هر ترم تقریبا ده هفته است.

ترم های مدارس استرالیازمان شروع دوره تحصیلی مدارس استرالیا
ترم اولاواخر ژانویه تا اواخر مارس
ترم دوماوایل آوریل تا اواخر جون
ترم سوماوایل جولای تا اواسط سپتامبر
ترم چهاراوایل اکتبر تا اواسط دسامبر

هزینه تحصیل در مدارس استرالیا

هزینه تحصیل در مدارس استرالیا به عوامل مختلفی بستگی دارد. شهریه مدارس استرالیا با توجه به نوع مدرسه ها، و امکانات آن متغیر می باشد. هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی استرالیا از انواع مدارس دیگر بیشتر می باشد.

مقاطع مختلف تحصیلی و نوع مدرسه در استرالیاهزیه تحصیل در مدارس استرالیا (دلار استرالیا)
هزینه مدارس ابتدایی در استرالیا Primary School
10.000 دلار
هزینه تحصیل در مدارس راهنمایی استرالیا Secondary School
16.000 دلار
هزینه تحصیل در دبیرستان های استرالیا Senior Secondary School
20.000 دلار
هزینه مدارس شبانه روزی استرالیا۳۸٫۰۰۰ دلار

هزینه های فوق با توجه به ایالت و شهر محل تحصیل و امکاناتی که مدارس در اختیار دانش آموزان قرار می دعند می تواند متفاوت باشد.

هزینه تحصیل در مدارس استرالیا بهمراه مخارج زندگی

دانش آموزان متقاضی تحصیل در مدرسه های استرالیا علاوه بر شهریه مدارس استرالیا، مخارج جانبی از قبیل هزینه مسکن، بیمه، ایاب و ذهاب و غیره نیز خواهند داشت. یکی از فاکتورهای مهم در هزینه ها ، اسکان دانش آموزان در استرالیا می باشد.

تحصیل در مدارس استرالیا و اسکان دانش آموزی

یکی از روش های اسکان دانش آموزان در استرالیا، استفاده از خوابگاه های مدارس استرالیا می باشد. برخی از مدارس استرالیا دارای خوابگاه جهت اسکان دانش آموزان هستند. هزینه خوابگاه مدارس استرالیا حدودا” ماهانه ۱۴٫۰۰۰ دلار می باشد.

دانش آموزان متقاضی تحصیل در مدرسه های استرالیا می توانند جهت اسکان از خانواده های استرالیایی (Home Stay) استفاده نمایند. زندگی در کنار خانواده های استرالیایی ضمن کمک به بعبود زبان انگلیسی دانش آموزان، آشنایی با فرهنگ آنها را نیز فراهم می کند. این خانواده های خدماتی از قبیل وعده های غذایی روزانه دانش آموزان را نیز ارائه می دهند. هزینه اسکان دانش آموزان در کنار خانواده های استرالیایی حدودا” ۱۲٫۰۰۰ دلار بصورت ماهیانه می باشد.

دانش آموزان مدارس استرالیا در صورتی که همراهی کی از والدین را داشته باشند می توانند بصورت مستقل جهت اجاره مسکن با والدین اقدام کنند.هزینه اسکان دانش آموزان در این روش، بسته به محل و نوع آپارتمان هزینه آن حداقل ۱٫۲۰۰ دلار استرالیا می باشد.

تحصیل در مدرسه های استرالیا و بیمه دانش آموزی

دانش آموزان متقاضی تحصیل در مدرسه های استرالیا باید جهت بیمه داتش آموزی اقدام کنند. حداقل هزینه بیمه دانش آموزی حدودا” ۷۰۰ دلار سالانه می باشد. هزینه بیمه دانش آموزی با توجه به نوع خدمات درمانی که پوشش می دهد می توان متغیر باشد.

هزینه ها و مخارج زندگی دانش آموزی در استرالیا
جهت آگاهی از جزئیات هزینه های تحصیل در استرالیا از قبیل: ایاب و ذهاب، تلفن و اینترنت، تغذیه، هزینه زندگی برروی لینک زیر کلیک نمایید.

بورسیه تحصیل در مدارس استرالیا

تحصیل رایگان در مدارس استرالیا یکی از مواردی است که والدین دانش آموزان بین المللی به دنبال آن هستند. بورسیه تحصیل در مدارس استرالیا به عنوان پاداش به دانش آموزان ممتاز در برخی موارد ارائه می گردد. بورسیه تحصیلی مدرسه های استرالیا شامل کل یا بخشی از هزینه‌های تحصیل در مدارس استرالیا است. کمک هزینه تحصیلی مدرسه های استرالیا شامل هزینه های کتاب، تجهیزات و سایر مخارج مرتبط با مدرسه است. بورسیه تحصیلی مدارس استرالیا بسیار نادر هستند و معمولا” به دانش‌آموزانی نخبه ای که قبلاً یک دوره تحصیلی را در آن مدرسه گذرانده اند و از شرایط تحصیلی ویژه ای برخوردارند تعلق می گیرد قابل اقدام می باشد. شرایط اخذ کمک هزینه تحصیلی مدارس استرالیا در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان با توجه به نوع مدارس متفاوت می باشد.

بیشتر بخوانید: بورسیه تحصیلی استرالیا و شرایط گرفتن فاند

تحصیل در مدارس و ویزای گاردین استرالیا

دانش آموزان متقاضی تحصیل در مدارس استرالیا ملزم به داشتن گاردین ( قیم ) می باشند. این افراد می توانند یکی از اعضاء خانواده خود را به عنوان قیم و سرپرست معرفی نمایند. اعضاء خانواده شامل: پدر، مادر، خواهرو برادر می باشد. قیم دانش آموزان می تواند برای ویزای گاردین استرالیا (ساب کلاس ۵۹۰) اقدام کند. در صورتی که اعضاء خانواده امکان همراهی دانش آموز را نداشته باشند فرد دیگری می تواند گاردین دانش آموز شود. گاردین دانش آموزان استرالیا باید بالای ۲۱ سال سن داشته باشند.

اقامت استرالیا از طریق تحصیل فرزند

افرادی که شرایط مهاجرت به استرالیا را بصورت مستقیم ندارند، می توانند جهت اخذ اقامت استرالیا از طریق تحصیل فرزند اقدام کنند. این افراد می توانند ابتدا با ثبت نام فرزندشان در استرالیا شرایط ورود خود را به استرالیا فراهم کنند. گرفتن اقامت استرالیا از طریق تحصیل فرزند بصورت خودکار انجام نمی شود و والدین باید پس از ورود به استرالیا جهت اخذ پذیرش تحصیلی برای خود از یکی از کالج ها و یا دانشگاه های استرالیا اقدام کنند. تحصیل در استرالیا شرایط اخذ ویزای کاری را برای والدین مهیا می کند و سپس می توانند برای اخذ اقامت استرالیا اقداک کنند. متقاضیان باید به این نکته توجه نمایند که این روش برای افرادی که شرایط سنی اخذ پذیرش تحصیلی ندارند مناسب می باشد.

تحصیل در بهترین مدارس استرالیا

مدارس استرالیا زیر نظر آموزش پرورش ایالت مربوطه فعالیت می کنند. مدرسه در همه ایالت های استرالیا از نظر زیرساخت و پذیرش معلمان مورد تأیید دولت استرالیا است. پس از اتمام دوره تحصیلی در مدرسه های استرالیا که ۱۲ سال به طول می انجامد، به دانش آموزان گواهینامه معتبر و رسمی پایان این دوره ارائه می گردد. اسامی این گواهینامه‌ها در سراسر ایالتهای استرالیا بستگی به سیستم آموزشی متفاوت می‌باشد که توسط تمام دانشگاههای استرالیا مؤسسات آموزش عالی و فنی و حرفه‌ای و بسیاری از مؤسسات بین المللی به رسمیت شناخته می‌شود. مدرسه های استرالیا از کیفیت آموزشی و امکانات خوبی برخوردارند. لیست بهترین مدارس استرالیا که در ۱۰ رتبه اول قرار گرفته اند به شرح زیر می باشد.

بهترین مدارس خصوصی در استرالیا

  • Geelong Grammar School
  • Sydney Church of England Girls Grammar School
  • Ascham School
  • Cranbrook School
  • The Scots College
  • Sydney Grammar School
  • Melbourne Girls Grammar
  • Presbyterian Ladies’ College
  • Trinity Grammar School

مزایای تحصیل در مدارس استرالیا

مزایای تحصیل در مدرسه های استرالیا به شرح زیر می باشد.

  • تحصیل در بهترین مدارس استرالیا
  • استاندارد بالای سیستم آموزشی مدارس استرالیا
  • یادگیری و تحصیل به زبان انگلیسی
  • اخذ مدرک معتبر بین المللی
  • امکان اخذ ویزای همراه
  • تسهیل شدن ادامه تحصیل در بهترین کالج و دانشگاه های استرالیا
  • زندگی در محیطی امن
  • آَشنایی با فرهنگ های مختلف
  • ایجاد شرایط اقامت پس از اتمام دوره تحصیلی در استرالیا
  • اخذ اقامت برای والدین در آِینده

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

نحوه‌ی امتیازبندی مهاجرت به استرالیا 2022
نحوه‌ی امتیازبندی مهاجرت به استرالیا 2022
ویزای همراه استرالیا 2022 و شرایط آن
ویزای همراه استرالیا 2022 و شرایط آن