ویزای تحصیلی استرالیا و شرایط مهاجرت از طریق تحصیل به استرالیا

بورسیه تحصیلی استرالیا

بورسیه تحصیلی استرالیا و شرایط گرفتن فاند

وجود دانشگاه های رنکینگ برتر جهانی، بورسیه تحصیلی در استرالیا، امکانات متنوع آموزشی، وجود رشته های مختلف آموزشی، آن را به مقصد مورد علاقه دانشجویان بین المللی جهت ادامه تحصیل تبدیل نموده است. به طور معمول تحصیل در دانشگاه ها و مراکز آموزشی استرالیا رایگان نمی باشد. دانشجویان بین المللی باید مطابق شرایط دانشگاه نسبت به پرداخت شهریه قبل از شروع هر ترم اقدام کنند. ولی در برخی موارد دانشگاه ها و مراکز آموزشی اقدام به اهدای بورسیه تحصیلی رایگان در استرالیا می کنند. منابع فاند تحصیلی استرالیا و اسکالرشیپ از طریق مرکز تحقیقات کشاورزی، وزارت امور خارجه و وزارت آموزش و پرورش کشور استرالیا به دانشجویان بین المللی اعطا می گردد. شرایط بورس تحصیلی در استرالیا با توجه به دانشگاه و منابع بورسیه متفاوت می باشد.

شرایط بورسیه تحصیلی استرالیا

بورسیه هزینه تحصیلی استرالیا می تواند همه مخارج (فول فاند ) و یا بخشی از هزینه های آموزشی دانشجویان را پرداخت کند. دانشجویانی که موفق به دریافت فول فاند از مراکز آموزشی در استرالیا شوند، همه مخارج آنها توسط آن مرکز پرداخت خواهد شد. شهریه، هزینه های زندگی و هر آنچه ممکن است شما بخواهید به طور کامل پرداخت می شود. فول فاند پرداخت شهریه تحصیل دانشجو بعلاوه هزینه های زندگی در استرالیا می باشد. بورسیه کامل (فول فاند) در استرالیا شامل هزينه هاي مربوط به تحصيل دانشجو، بلیط هوايی، هزينه هاي زندگي، هزينه دانشگاه و هزينه تحقيقات است. با توجه به درخواست های زیادی که از دانشجویان کشورهای مختلف برای بورسیه کامل تحصیلی در استرالیا ارسال می گردد، رقابت سختی برای گرفتن این نوع کمک هزینه تحصیلی صورت می گیرد. معمولا” دانشجویان ممتاز و نخبگان شانس بالایی در دریافت این نوع کمک هزینه تحصیل رایگان در استرالیا دارند.

در برخی از مراکز آموزشی استرالیا بورسیه دانشجویی و یا کمک هزینه تحصیلی، جهت بخشی از هزینه دانشجویان پرداخت می شود. دانشجویان متقاضی که از کیفیت تحصیلی خوبی برخوردارند می توانند جهت دریافت این کمک هزینه تحصیلی اقدام کنند. داشتن آیلتس با نمره بالا و همچنین رزومه قوی از دیگر شرایط بورسیه تحصیلی استرالیا است. متقاضیان بورسیه دانشجویی استرالیا، در ابتدا باید از شرایط بورسیه تحصیلی استرالیا مطلع گردیده و سپس درخواست خود را برای دانشگاه مورد نظر ارسال نمایند، زیرا هر دانشگاه دارای برنامه های اعطای بورسیه مختص به خود می باشد و این پروسه در هر یک از دانشگاه ها متفاوت است. علاوه بر دانشگاه ها، برخی از مدارس شبانه روزی در برخی از مناطق استرالیا نیز وجود دارند که به دانش آموزان ممتاز خود بورسیه اعطا می نمایند.

بیشتر بخوانید: بررسی هزینه تحصیل در استرالیا در سال ۲۰۲۲

بورسیه تحصیل مدارس استرالیا

تحصیل در مدارس کشور استرالیا شامل دوره های پیش دبستانی، مهد کودک، دبستان، دبیرستان می گردد. مدرسه های این کشور به دو نوع دولتی و خصوصی دسته بندی می شوند. مدرسه های شبانه روزی با امکانات رفاهی متنوعی نیز برای دانش آموزان بین المللی در این کشور وجود دارند. هزینه ثبت نام در مدرسه ای استرالیا حداقل سالیانه ۱۲٫۰۰۰ دلار هزینه دارد. بورسیه دانشجویی استرالیا درمقطع مدارس این کشور، تحت عنوان کمک هزینه تحصیلی و پاداش به دانش آموزان ممتاز اهدا می گردد. این کمک هزینه تحصیلی می تواند هزینه تحصیل و یا بخشی از هزینه های تحصیل دانش آموز را پرداخت کند. شرایط بورسیه تحصیلی استرالیا در مدرسه های استرالیا، با توجه به منابع، شرایط و رزومه تحصیلی دانش آموز متفاوت می باشد. برخی از بورسیه های تحصیلی استرالیا در مقطع مدارس به شرح زیر می باشد.

  • پرداخت جایزه ۱٫۰۰۰ دلاری بورسیه تحصیلی دبیرستان استرالیا، به دانش آموزانی که دارای مقالات علمی و توانایی شرکت در مسابقات مقاله نویسی هستند.
  • پرداخت بورسیه South Australia department of education stem به مبلغ دو هزار دلار به دانش آموزان بین المللی ممتاز
  • بورسیه Be Art Presets Academic scholarship به مبلغ ۲۵۰۰ دلار به دانش آموزان ممتاز

شرایط بورسیه تحصیلی استرالیا در مقطع کارشناسی

دریافت کمک هزینه تحصیلی در مقطع کارشناسی در استرالیا یکی از راه های تحصیل رایکان در استرالیا می باشد. متقاضیان اسکالرشیپ در این مقطع تحصیلی باید به این نکته توجه داشته باشند که، اکثر بورسیه های تحصیلی در استرالیا اکثر” برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا می باشند و منابع بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی دارای بسیار کوچک می باشد. همچنین کم بودن تعداد بورسیه ها در این مقطع، آن را بسیار رقابتی کرده و در نتیجه آن، تحصیل رایگان در استرالیا در این دوره بسیار دشوار است. البته در برخی موارد دانشگاه ها بنا به موقعیت، بخشی از هزینه شهریه تحصیلی را بعنوان کمک هزینه تحت شرایطی به دانشجویان پرداخت می کنند. عموما” اکثر دانشجویان مقطع تحصیلی کارشناسی در استرالیا با هزینه شخصی خود برای ادامه تحصیل در این کشور اقدام می کنند. حداقل هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور استرالیا حدودا” ۲۰٫۰۰۰ دلار بصورت سالیانه می باشد که این مبلغ با توجه به رشته و دانشگاه انتخابی متغیر است. شرایط عمومی بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی داشتن رزومه قوی، نمره آیلتس ۷ و معدل بالای ۱۸ است. برخی از بورسیه های مقطع کارشناسی در استرالیا به شرح زیر می باشد.

  • بورسیه جوایز تقدیر استرالیا: معمولا” این کمک هزینه تحصیلی به ارزش تقریبی ۵۰۰٫۰۰۰ دلار به ۱٫۰۰۰ دانشجو پرداخت می گردد.
  • بورسیه تحصیلی (ASS): این بورسیه تحصیلی درمقطع کارشناسی استرالیا، جهت دانشجویان بین المللی مناطق خاورمیانه، کشورهای شمال آفریقا و کشورهای آسیایی است.
  • بورسیه تحصیلی دانشگاه کاتولیک استرالیا: این فاند تحصیلی بر پایه شرایط تحصیلی و شایستگی دانشجویان ارائه می گردد و تا ۵۰ درصد از هزینه های تحصیل و هزینه زندگی در استرالیا را پوشش می دهد.

شرایط بورسیه تحصیلی استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد

بورس تحصیلی استرالیا در مقطع کارشناسی توسط برخی از دانشگاه ها و نهادهای خصوصی و دولتی اهدا می گردد. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور استرالیا دو سال است. در این دوره تحصیلی دانشجویان بر روی یک موضوع به صورت تخصصی تحقیق می کند و نتایج حاصله را بصورت پایان نامه در پایان دوره تحصیلی ارائه می کند. هزینه تحصیل این دوره تحصیلی حداقل ۲۱٫۰۰۰ دلار سالیانه می باشد. حداقل شرایط تحصیل در این مقطع تحصیلی، نمره آیلتس ۶٫۵، داشتن مقالات معتبر در سطح بین المللی و توصیه نامه از طرف اساتید می باشد. البته شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد، معدل بالا، نمره آیلتس بالای ۷ می باشد. کمک هزینه های تحصیلی این دوره تحصیلی بصورت وام، فاند و یا جوایز به دانشجویان ممتاز و نخبه اهدا می گردند. انواع بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد استرالیا به شرح زیر می باشد.

  • کمک هزینه دوره های غیرتحقیقاتی دانشگاه ملبورن: بورسیه IGS به مبلغ ۱۰٫۰۰۰ دلار جهت دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه ملبورن، که تمایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در همیت دانشگاه را دارند.
  • کمک هزینه دوره های تحقیقاتی دانشگاه ملبورن IPRS: این بورسیه که شهریه دانشگاه بهمراه بیمه دانشجویی را بصورت کامل شامل می شود از بورسیه های دولتی و رقابتی در کشور استرالیا است.
  • بورسیه MIFRS: این بورسیه شامل کل شهریه دانشگاه می باشد که از طریق دانشگاه تامین می گردد. دانشکده ها بصورت جداگانه، سهمیه و ظرفیت محدودی در خصوص این نوع بورسیه دارند.

بورسیه تحصیلی دکترا استرالیا

سالانه متقاضیان بسیاری برای تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا اقدام می کنند. از آنجایی که استرالیا برای حوزه های علمی و پژوهشی اهمیت ویژه ای قائل است، بورسیه تحصیلی دکترا استرالیا از منابع بیشتری برخوردار است، متقاضیان بیشتری شانس تحصیل رایگان دکتری در استرالیا را دارند. تحصیل دکترا در استرالیا، بیشتر بر مبنای پژوهش و تحقیق در یک دوره زمانی ۳ تا ۴ سال است. حداقل هزینه تحصیل در این دوره در کشور استرالیا سالیانه ۲۰٫۰۰۰ دلار است. شرایط پذیرش در مقطع دکترا استرالیا، انگیزه نامه قوی، ارائه رزومه تحصیلی عالی، داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره ۷، ارائه مقالات معتبر بین المللی و توصیه نامه اساتید می باشد. انواع بورسیه های تحصیلی مقطع دکترا استرالیا به شرح زیر می باشد.

  • بورسیه تحصیلی RSES: این کمک هزینه تحصیلی به دانشجوبان مقطع دکترا به ارزش ۸٫۰۰۰ دلار است.
  • بورسیه تحصیلی IPRS: این اسکالرشیپ استرالیا که هزینه های زندگی و کمک هزینه تحقیقاتی را شامل می شود، به دانشجویان داخلی و بین المللی مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در اکثر رشته‌ ها تعلق می گیرد.
  • بورس دانشگاه ملی استرالیا: این کمک هزینه تحصیلی، شامل پرداخت سه سال شهریه دانشجو می باشد و به دانشجویان بین المللی دوره دکتری اهدا می شود. تعداد این بورسیه محدود است.

مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی استرالیا

دانشجویان متقاضی تحصیل در استرالیا، که شرایط اخذ ویزای تحصیلی استرالیا از دانشگاه های استرالیا را دارند، می توانند جهت گرفتن بورسیه تحصیلی در استرالیا تلاش کنند. همانطور که در بالا هم توضیح داده شد منابع کمک هزینه تحصیل رایگان در استرالیا مقطع دکترا از مقاطع دیگر بیشتر و در نتیجه اخذ فاند تحصیلی در این مقطع آسان تر است. مدارک مورد نیاز برای بورس تحصیلی استرالیا به شرح زیر می باشد.

  • داشتن انگیزه نامه قوی
  • مدارک تحصیلی و رزومه تحصیلی مقاطع پیشین دانشجو
  • اخذ توصیه نامه از طرف اساتید دانشگاه
  • ارائه پرپوزال برای دانشجویان درخواست دهنده بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا
  • مدرک زبان آیلتس و یا دیگر آزمون های مورد قبول دانشگاه های استرالیا
  • تمکن مالی متقاضی متناسب با تعداد اعضای خانواده همراه وی
  • اخذ نامه عدم سوء پیشینه
  • پاسپورت با تاریخ معتبر

موارد فوق مدارک عمومی لازم برای بورسیه تحصیلی استرالیا می باشد. دانشگاههای استرالیا ممکن است با توجه به شرایط و قوانین، مدارک دیگری را نیز درخواست نمایند.

فرم مشاوره رایگان
در صورت تمایل به تکمیل فرم ارزیابی رایگان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید. مشاورین ما در اولین فرصت شرایط شما را بررسی و نتیجه را به اطلاع خواهند رساند.

انواع کمک هزینه تحصیلی استرالیا

انواع بورسیه دانشجویی استرالیا در مقاطع مختلف تحصیلی با شرایط زیر می باشد.

بورسیه تحصیلی علمی استرالیا AAS

بورسیه ASS استرالیا برای دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری می باشد. این کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان برتر کشورهای آسیایی، آفریقایی، خاور میانه و اقیانوس آرام با رزومه های تحصیلی قوی پرداخت می گردد. البته درصد بیشتری از این اسکالرشیپ استرالیا به دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شانس اختصاص می باید.

بورسیه توسعه بلند مدت استرالیا ADS

بورسیه ADS استرالیا وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا فراهم شده که به ساکنین کشورهای در حال توسعه فرصت های اختصاص یافته است. بورسیه تحصیلی ADS به دوره های تحصیلات تکمیلی در شرکت‌‌ ها موسسات فنی و کارشناسی تمام وقت دانشگاه‌های استرالیا پرداخت می شود. بورسیه ADS شامل موارد زیر است.

  • پرداخت کامل شهریه
  • هزینه بلیط سفر
  • کمک هزینه های بهداشتی
  • کمک هزینه ماهیانه زندگی

که عبارت است از پرداخت کامل شهریه، تهیه بلیط سفر بازگشت به کشور، هزینه های بهداشتی و کمک هزینه زندگی می‌باشد.

بورسیه تحصیلی Andre استرالیا

بورسیه تحصیلی Andre استرالیا مخصوص دانشجویان بین المللی دوره کارشناسی ارشد و شامل موارد زیر است.

  • پرداخت کامل شهریه
  • کمک هزینه سفر
  • کمک هزینه مسکن
  • کمک هزینه ماهیانه زندگی
  • بیمه درمانی

بورسیه پژوهشی-دانشجویی استرالیا IPRS

بورسیه IPRS فقط جهت پژوهش در دانشگاه‌های استرالیا و در سطح کارشناسی ارشد و دکترا اهدا می‌گردد. این کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان امکان کسب تجربه کار با پژوهشگران مطرح استرالیا را طی یک دوره ۲ ساله در سطح کارشناسی ارشد و یا دوره ۳ ساله دکترا را فراهم می‌سازد. بورسیه IPRS استرالیا شامل پرداخت شهریه کامل و هزینه های بهداشتی می باشد.

علاوه بر کمک هزینه های دانشجویی که در بالا توضیح داده شد، بورسیه های دانشجویی خاصی نیز وجود دارند که توسط برخی از دانشگاه های استرالیا به دانشجویان بین المللی متقاضی در استرالیا ارائه میشود:

  • بورسیه های دانشجویی اینترنشنال دانشگاه آدلاید استرالیا یا ASI
  • بورس پژوهشی دانشگاه کورتین برای دوره های کارشناسی ارشد و دکترا در پرت استرالیا
  • بورس تحقیقات علمی فلیندرز دانشگاه آدلاید یا FIPRS
  • بورسیه علمی دانشگاه لاتروب یا AES
  • بورس های تحصیلی دانشگاه مک کواری
  • بورس بین المللی تحقیقات علمی دانشگاه ملبورن یا MRS
  • کمک هزینه های دانشجویی بین المللی دانشگاه موناش استرالیا

بورسیه تحصیل در استرالیا و هزینه زندگی

گرفتن بورسیه تحصیلی در استرالیا فرایند طولانی خواهد داشت. متقاضیان کمک هزینه تحصیلی باید ابتدا دانشگاه های ارائه دهنده فاند را پیدا کرده و سپس با این مراکز آموزشی مکاتبه نمایند. با توجه به تقاضاهای متعددی که برای اخذ اسکالرشیپ به دانشگاه ها ارسال می گردد و منابع محدودی که این مراکز آموزشی دارند در اغلب موارد دانشجویان پس از صرف زمان طولانی، موفق به گرفتن بور نمی شوند. در صورتی که دانشجویان توانایی پرداخت شهریه خود را داشته باشند، سریع ترین راه، اقدام با هزینه شخصی می باشد. دانشجویان بین المللی استرالیا، مجوز کار همزمان با تحصیل نیز داشته ومی توانند از این طریق بخشی از هزینه خود را تامین نمایند.

بورسیه تحصیلی و اقدام جهت ویزا

متقاضیان تحصیل در استرلیا باید پس از اخذ پذیرش تحصیلی از یکی از مراکز آموزشی معتبر استرالیا، جهت اخذ ویزای استرالیا اقدام کنند. ویزای مورد نیاز جهت ورود به استرالیا بعنوان دانشجوی بین المللی، بنام ساب کلاس ۵۰۰ است. مدت زمان لازم جهت صدور ویزا حداکثر ۴ ماه می باشد. متقاضیان باید با توجه مدت زمان مورد نیاز جهت صدوو ویزا، قبل از شروع ترم تحصیلی با برنامه ریزی دقیق جهت اخذ ویزا اقدام کنند. اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی و نحوه ارائه مدارک از اهمیت بالایی برخوردار است. ارائه مدارک ناقص و اشتباه در این مسیر، در سرنوشت دانشجو تاثیر گذار است. جهت پرهیز از اشتباهات غیر عمد و جلوگیری ازارسال مدارک ناقص، بهترین گزینه در این مرحله مشاوره با افراد با تجربه در این امر می باشد. به صورت کلی مدارک مورد نیاز در این مرحله به شرح زیر می باشد.

  • اصل و کپی گذرنامه دانشجو
  • ترجمه شناسنامه
  • ترجمه رسمی سند ازدواج (برای دانشجویان متاهل)
  • نامه سابقه کار
  • مدرک زبان
  • نامه بانکی تمکن مالی متناسب با تعدا اعضای خانواده همراه و هزینه تحصیل
  • ارائه نامه رسمی از طرف دانشگاه مبنی بر بورسیه تحصیلی دانشجو
  • پذیرش تحصیلی
  • ترجمه سند ملکی متقاضی (درصورت وجود)
  • اصل ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه

متقاضیان ویزای دانشجویی باید پس از ارسال مدارک هزینه بررسی ویزا را نیز پرداخت نمایند. هزینه بررسی ویزا برای دانشجوی مجرد ۵۵۰ دلار استرالیا می باشد. این مبلغ با توجه به تعداد اعضای خانواده متغیر است.

فرم مشاوره رایگان
در صورت تمایل به تکمیل فرم ارزیابی رایگان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید. مشاورین ما در اولین فرصت شرایط شما را بررسی و نتیجه را به اطلاع خواهند رساند.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

لیست بهترین دانشگاه های استرالیا و رنکینگ آنها
لیست بهترین دانشگاه های استرالیا و رنکینگ آنها
تحصیل در استرالیا 2022 - اخذ پذیرش تحصیلی استرالیا
تحصیل در استرالیا 2022 - اخذ پذیرش تحصیلی استرالیا