استرالیا

کار حین تحصیل در استرالیا

کار حین تحصیل در استرالیا و شرایط و درآمد

کار حین تحصیل در استرالیا یکی از موضوعات مورد سوال متقاضیان تحصیل و مهاجرت به استرالیا می باشد. استرالیا، بی شک یکی از گزینه های دانشجویان متقاضی تحصیل در کشور های خارجی می باشد. طبیعت بی نظیر استرالیا، آب و هوای معتدل، وجود دانشگاه های رنکینگ برتر، وجود شرکت های بین المللی در این کشور، فرصت های شغلی و میزان در آمد در استرالیا، سالانه افراد زیادی را جذب این کشور می کند. متقاضیان مهاجرت به استرالیا می توانند با توجه به شرایط خود یکی از روش های اسکیل ورکر، سرمایه گذاری و یا تحصیلی را برای مهاجرت به این کشور انتخاب نمایند. تحصیل در استرالیا در همه مقاطع تحصیلی برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر می باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه های استرالیا با توجه به نوع دانشگاه، رشته انتخابی و مقطع تحصیلی متغیر می باشد. در برخی از مقاطع تحصیلی به ویژه در مقطع دکتری امکان گرفتن بورسیه برای دانشجویان ممتاز میسر می باشد. از آن جایی که تحصیل در دانشگاه های استرالیا رایگان نمی باشد، پیدا کردن کار دانشجویی در استرالیا می تواند بخشی از هزینه های دانشجویان را پاسخگو باشد. مطابق قوانین مهاجرتی استرالیا، دانشجویان بین المللی می توانند از مجوز کار حین تحصیل در استرالیا بهره مند و برای تحصیل و کار همزمان در استرالیا اقدام کنند. شرایط تحصیل و کار در استرالیا در مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت می باشد. درآمد کار دانشجویی در استرالیا نیز بستگی به نوع کار متغیر است.

در این مقاله به شرایط تحصیل و کار همزمان در استرالیا، انواع کار دانشجویی در استرالیا، شرایط کار دانشجویی در استرالیا، درآمد کار دانشجویی در استرالیا، کار هنگام تحصیل در استرالیا، نحوه کار پاره وقت در استرالیا و روش های پیدا کرد کار ضمن تحصیل در استرالیا می پردازیم.

انواع کار دانشجویی در استرالیا

دانشجویان بین المللی می توانند با توجه به سطح مقطع تحصیلی و مجوز کاری که در این خصوص دریافت کرده اند، برای تحصیل و کار همزمان در استرالیا اقدام کنند. با توجه به اینکه دانشجوی امکان کار کردن به صورت تمام وقت را ندارند، کار حین تحصیل در استرالیا شامل کارهای جنرال می گردد و دانشجویان نمی توانند برای کارهای تخصصی با پوزیشن و رتبه بالا اقدام کنند. کارهای جنرال،غیرتخصصی هستند و اصولا” دانشجویان نیاز به گذراندن دوره های خاص و دریافت گواهی در این خصوص نخواهند داشت و دانشجو با یک آموزش ساده توسط کارفرما می‌تواند مشغول به کار شود. در زیر به شرایط کار دانشجویی در استرالیا و انواع کار دانشجویی استرالیا اشاره شده است.

  • کار پاره وقت در استرالیا در فروشگاه ها و سوپر مارکت ها
  • کار نیمه وقت دانشجوی در استرالیا در آژانس های هواپیمایی و یا کار در هتل ها
  • کار حین تحصیل در استرالیا به عنوان کمک مشاورز در مزارع و باغ ها
  • کار پاره وقت دانشجویی در استرالیا در برخی اداره ها
  • تدریس خصوص به عنوان کار هنگام تحصیل در استرالیا
  • کار حین تحصیل در استرالیا به عنوان بازاریاب در شرکت های مختلف
  • کار ضمن تحصیل در استرالیا در کافی شاپ های استرالیا به عنواع بارسیتا
  • کار حین تحصیل در استرالیا به عنوان پیک و اوبر
  • کار در دانشگاه
  • کار ضمن تحصیل در استرالیا به صورت خود اشتغالی
  • کارآموزی دانشجویی در استرالیا در شرکت ها

در میان کارهای دانشجویی استرالیا، برخی کارها از قبیل: تدریس خصوصی، خود اشتغالی و کار در اوبر و یا پیک بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. دانشجویان بین المللی می توانند با توجه به مهارت های خود از قبیل زبان و غیره در این خصوص اقدام کنند. برخی از افراد که آشنایی با بازاریابی دیجیتالی داشته و علاقه مند به خرید و فروش هستند، می توانند از طریق پنل های وب سایت هایی از قبیل eBay و یا دیگر وب سایت ها اقدام به ایجاد فروشگاه آنلاین نمایند. کار به صورت پیک و یا اوبر هم با توجه به اینکه زمان کاری آن به اختیار دانشجو می باشد، گزینه مناسب به عنوان کار حین تحصیل در استرالیا می باشد.

کار در دانشگاه های نیز یکی دیگر از گزینه های مورد توجه دانشجویان در خصوص کار پاره وقت دانشجویی می باشد. ولی با توجه به محدود بودن کارهای دانشگاهی، پیدا کردن کار دانشجویی در دانشگاه کمی مشکل می باشد.

کار آموزی در شرکت ها به عنوان کار حین تحصیل در استرالیا نیز یکی از گزینه های مورد توجه دانشجویان بین المللی می باشد. کار آموزی در این شرکت ها به صورت داوطلبانه و یا در برخی مواقع با دستمزد می باشد. دانشجویان بین المللی با کارآموزی در این شرکت ها با بازار کار تخصص خود و فرصت های شغلی موجود آشنا می شوند. این افراد با توجه به شناختی که بازار کار حرفه خود پیدا کرده اند، پس از پایان دوره تحصیلی سریع تر جذب بازار کار می شوند. در برخی موافق این افراد در شرکتی که کار آموزی می کرده اند، پیشنهاد شغلی گرفته و استخدام می شوند.

بیشتر بخوانید: مهاجرت کاری به استرالیا در سال ۲۰۲۲

شرایط کار ضمن تحصیل در استرالیا

شرایط کار تحصیل و کار همزمان در استرالیا با توجه به مقطع تحصیلی دانشجویان بین المللی متفاوت می باشد. مطابق قوانین اداره مهاجرت استرالیا دانشجویان بین المللی می توانند برای جبران بخشی از هزینه های خود برای کار هنگام تحصیل در استرالیا به صورت پاره وقت اقدام کنند. مجوز کار ضمن تحصیل در استرالیا بصورت نیمه می باشد. شرایط کار دانشجویی در مقاطع مختلف به شرح زیر می باشد.

  • مجوز کار دانشجویی استرالیا در مقطع کارشناسی: ۲۰ ساعت در هفته
  • مجوز کار ضمن تحصیل در استرالیا در مقطع ارشد: ۲۰ ساعت در هفته
  • مجوز کار ضمن تحصیل در استرالیا در مقطع دکترا: ۳۰ ساعت در هفته

دانشجویان بین المللی استرالیا که متاهل هستند، می توانند جهت دریافت مجوز کار همسر نیز اقدام کنند. همسر دانشجویان بین المللی نیز می تواند مطابق قوانین کار دانشجویی در استرالیا، در مشاغل مختلف فعالیت نماید. شرایط کار برای همراه دانشجو نیز همانند خود دانشجو است. یعنی اگر دانشجو اجازه ۲۰ ساعت کار در هفته را داشته باشد همسر وی نیز اجازه کار ۲۰ ساعت کار درهفته را دارد. دانشجویان باید به این نکته توجه داشته باشند که هرگونه تخلفی در چنین شرایطی باعث لغو ویزای تحصیلی آنها خواهد شد. همسر دانشجو نیز همانند دانشجو زمانی می تواند شروع به کار کند که ترم تحصیلی دانشجو، به صورت رسمی آغاز شده باشد.

میزان درآمد کار دانشجویی در استرالیا

پیدا کردن کار دانشجویی در استرالیا علاوه بر کسب درآمد مزایای دیگری نیز دارد. کار ضمن تحصیل در استرالیا می تواند در پیدا کردن کار پس از تحصیل در استرالیا نقش به سزایی داشته باشد. دانشجویان بین المللی ضمن اشتغال به کار حین تحصیل، با فرصت های شغلی حرفه تخصصی خود نیز آشنا می شوند و به موجب آن پس از اتمام دوره تحصیلی سریع تر می توانند شغل مورد نظر خود را پیدا و مشغول به کار شوند. درآمد کار دانشجویی در استرالیا با توجه به نوع شغل متفاوت است. درآمد کار دانشجویی در استرالیا برای دانشجویانی که به صورت خود اشتغالی تدریس می کنند و یا کسب و کار هایی نظیر فروشگاه های اینترنتی دارند با توجه به فعالیت آن ها، در مقایسه با درآمدهای دیگر مشاغل دانشجویی تفاوت چشمگیری دارد.

  • درآمد کار حین تحصیل در مشاغل فروشندگی : دستمزد بین ۱۹ تا ۲۲ دلار استرالیا در ساعت
  • درآمد کار دانشجویی در استرالیا به عنوان معلم خصوصی: دستمزد بین ۱۸ تا ۴۰ دلار استرالیا در ساعت
  • در آمد کار ضمن تحصیل در استرالیا به عنوان باریستا و گارسون: دستمزد بین ۱۸ تا ۲۲ دلار استرالیا در ساعت
  • در آمدکار حین تحصیل در استرالیا به عنوان کارمند در مرکز خدمات اپراتور تلفن و اینترنت: بین ۲۱ تا ۳۸ دلار در ساعت
  • در آمد کار دانشجویی در استرالیا به عنوان پرستاری کودک: دستمزد بین ۱۷ تا ۲۵ دلار استرالیا در ساعت
  • درآمد کار حین تحصیل در استرالیا به عنوان نویسندگی و ویرایش: دستمزد بین ۱۷ تا ۴۰ دلار استرالیا در ساعت
  • در آمد کار دانشجویی در استرالیا به عنوان کارمند دفتری و پذیرش: دستمزد بین ۲۰ تا ۲۸ دلار استرالیا در ساعت
  • درآمد کار هنکام تحصیل در استرالیا به عنوان دستیار تحقیق آنلاین: دستمزد بین ۲۵ تا ۳۰ دلار استرالیا درساعت
  • درآمد کار همزمان با تحصیل در استرالیا در شرکت های Delivery و Uber: دستمزد بین ۲۰ تا ۴۵ دلار استرالیا در ساعت

بیشتر بخوانید: لیست دانشگاه های استرالیا به همراه رتبه بندی آن ها

راه های پیدا کردن کار حین تحصیل در استرالیا

تحصیل و کار در استرالیا یکی از دغدغه های دانشجویان بین المللی می باشد. با توجه به اینکه مهاجرت از راه تحصیلی علاوه بر هزینه های زندگی، هزینه تحصیل را نیز برای این افراد در پی دارد، پیدا کردن کار در حین تحصیل در استرالیا یکی از اولویت های دانشجویان می باشد. راه های پیدا کردن کار حین تحصیل در استرالیا با توجه به مهارت های افراد، متفاوت است. در زیر به برخی از راه های پیدا کردن کار حین تحصیل در استرالیا معرفی می گردد. دانشجویان بین المللی می توانند با شرایط زیر برای پیدار کردن کار حین تحصیل در استرالیا اقدام کنند.

آماده کردن رزومه کاری: متقاضیان کار در استرالیا باید با توجه به سابقه کاری خود اقدام به تهیه رزومه نمایند. داشتن رزومه شغلی مناسب، کمک شایانی در موفقیت در این مسیر می نماید.

پیدا کردن کار در حین تحصیل از طریق جستجو در روزنامه ها: یکی از راه های پیدا کردن شغل جستجو و بررسی مدرک روزنامه ای محلی است.

پیدا کردن کار دانشجویی از طریق سایت های کاریابی: یکی از راه های سریع پیدا کردن کارهای دانشجویی ثبت نام در سایت های کاریابی می باشد. دانشجویان می توانند با ایجاد پروفایل، ثبت نام و ارسال رزومه کاری، از شرایط فرصت های شغلی مورد نظر خود آگاهی پیدا نمایند. برخی از سایت های کاریابی به شرح زیر می باشند.

  • Seek
  • MyCareer
  •  CareerOne
  • ApplyDirect

بررسی تابلو درخواست نیروی کاری دانشگاه: دانشجویان می توانند از طریق تابلوی درخواست نیروی کار در دانشگاه ها نیز، در صورت نیاز به مهارت آن ها جهت کار گاره وقت دانشجویی اقدام کنند.

کار حین تحصیل در استرالیا به صورت داوطلبانه

یکی از کار های پاره وقت حین تحصیل در استرالیا کارهای داوطلبانه می باشد. متقاضیان تحصیل و کار در استرالیا جهت آشنایی به فرهنگ این کشور و ارتباط با جامعه استرالیایی و کسب تجربه برای کارهای داوطلبانه در استرالیا نیز اقدام می کنند.. در واقع کار داوطلبانه بدون دریافت مزد می باشد. شرایط کارهای داوطلبانه به شرح زیر می باشد.

  • کار داوطلبانه مورد نظر باید به نفع جامعه و افرادش باشد.
  • کار داوطلبانه مورد نظر برای یک سازمان غیر انتفاعی و یا یک سازمان دولتی انجام شود.
  • کار های فوق باید به معنای واقعی کلمه به شروت داوطلبانه انجام شود. یعنی متقاضی به صورت غیر مستقیم، چه نقدی، چه غیر نقدی هیچ گونه مزدی دریافت نکند.

خدمات مشاوره کار حین تحصیل در استرالیا با یوکن

موسسه مهاجرتی یوکن استرالیا با سال های تجربه در خصوص اخذ انواع ویزای کار و تحصیلی استرالیا آماده ارائه خدمات مشاوره و انجام امور مهاجرتی و اقامتی می باشد. خدمات موسسه یوکن استرالیا، شامل تشکیل پرونده انواع ویزاهای استرالیا از قبیل: ویزای تحصیلی، ویزای سرمایه گذاری، ویزای توریستی، ویزای اسکیل ورکر می باشد. متقاضیان می توانند جهت دریافت ارزیابی رایگان شرایط خود، فرم ارزیابی رایگان را تکمیل و ارسال نمایند. مشاورین ما در اولین فرصت شرایط متقاضیان را بررسی و نتیجه را اطلاع رسانی خواهند نمود.

فرم ارزیابی رایگان
جهت ارزیابی رایگان شرایط خود و تکمیل فرم مربوطه، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

متقاضیان برنامه های مهاجرتی و ویزاهای استرالیا می توانند جهت بررسی ویزای دیگر استرالیا ، با استفاده از کلید واژه نوع ویزای درخواستی + یوکن در گوگل مستقیما” به مقاله مربوطه هدایت شوند. به عنوان مثال : ویزای کار استرالیا یوکن ، کار در حین تحصیل یوکن ، کار دانشجویی استرالیا یوکن

آیا تحصیل و کار همزمان در استرالیا برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر است؟

بله، مطابق قوانین استرالیا، دانشجویان بین المللی می توانند بری تحصیل و کار همزمان با توجه به شرایط مجوز کاری خود که با مقطع تحصیلی آن ها مرتبط است، اقدام کنند.

دانشجویان چند ساعت در هفته اجازه کار پاره وقت در استرالیا خواهند داشت؟

مجوز کار پاره وقت در استرالیا برای دانشجویان مقطع کارشناسی و ارشد ۲۰ ساعت در هفته و برای دانشجویان مقطع دکتری ۳۰ ساعت در هفته می باشد.

آیا با درآمد کار دانشجویی در استرالیا می توان هزینه تحصیل و زندگی را پوشش داد؟

خیر، در آمد کار دانشجویی در استرالیا فقط بخشی از هزینه ها را پوشش می دهد. درآمد کار دانشجویی با توجه به نوع کار، شاید تنها هزینه زندگی را جبران نماید. دانشجویان باید شهریه تحصیل را داشته باشند.

حداقل درآمد کار دانشجویی در استرالیا چقدر است؟

حداقل درآمد کار در حین تحصیل در استرالیا ساعتی ۱۷ دلار می باشد.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

مهاجرت به استرالیا از طریق خرید ملک
مهاجرت به استرالیا از طریق خرید ملک
ویزای گاردین استرالیا چیست و چه شرایطی دارد؟
ویزای گاردین استرالیا چیست و چه شرایطی دارد؟