کانادا

چک لیست مهاجرت به کانادا

چک لیست مهاجرت به کانادا

چک لیست مهاجرت به کانادا چیست؟ آیا می‌دانستید کشور کانادا در سال ۲۰۱۸ میلادی حدود ۳۱۰ هزار مهاجر از کل جهان را پذیرفته و توانسته به یکی از کشورهایی با بالاترین نرخ پذیرش مهاجر تبدیل شود؟ قوانین و مقررات مهاجرت در کانادا به نسبت سایر کشورها آسان‌تر است و کیفیت زندگی، اشتغال و تحصیل نیز در آن در سطح بالایی قرار دارد. از این رو افراد بسیاری رویای مهاجرت به این کشور را در سر دارند. افرادی که قصد مهاجرت دارند به خوبی می‌دانند که برای رسیدن به خواسته‌ی خود باید از مراحل سخت و دشوار عبور کرد. اغلب به دلیل اضطراب و نگرانی در این مسیر، سردرگم شده و لوازم مورد نیاز را فراموش می‌کنند. یکی از مهم‌ترین کارها برای مهاجرت به کشور دیگری مانند کانادا، تهیه چک لیست آن کشور(چک لیست مهاجرت به کانادا) است. این چک لیست نقش موثری در جلوگیری از مشکلاتی از جمله فراموشی وسایل های ضروری دارد.

همانطور که می‌دانید تهیه چک لیست از ضروری‌ترین کارهای پیش از مهاجرت بوده که نباید آن را دست کم گرفت. اگر شما هم قصد مهاجرت به کانادا را دارید اما نمی‌دانید چه کارهایی را باید انجام دهید، چه لوازمی برای شروع فصل جدید زندگی خود نیاز دارید و یا چگونه آن‌ها را آماده کنید؟ نگران نباشید!

ما در این مقاله قصد داریم تا چک لیست مهاجرت به کانادا را با زبانی ساده در اختیارتان قرار دهیم. شما با استفاده از این چک لیست با برنامه ریزی دقیق و خیالی آسوده به اقداماتی که پیش از مهاجرت به کانادا باید انجام داد، عمل می کنید. پس پیشنهاد می‌شود جهت بررسی لیست کارهای قبل از مهاجرت، چک لیست سفر تا انتها همراه ما باشید.

چک لیست پیش از مهاجرت به کانادا

اولین قدم در این مسیر، تهیه چک لیست مهاجرت به کانادا بوده که بسیار زمان بر، اما مهم است.

شاید برایتان اتفاق افتاده که چیزهای مختلفی را به سفر برده اما در بین راه و یا مقصد متوجه ‌شوید که برخی وسایل مورد نیاز خود را فراموش کرده اید. بنابراین داشتن چک لیست از بروز چنین مسائلی جلوگیری می کند.

چک لیست مهاجرت به کانادا و بررسی چک لیست سفر باعث می‌شود تمامی لوازم مهم و ضروری را با خود به کانادا برده و در آن‌جا دچار مشکل نشوید. در ادامه مهم‌ترین کارهایی که باید انجام دهید، را شرح می‌دهیم.

  • جمع آوری اسناد رسمی مورد نیاز

فارغ از اینکه به چه کشوری مهاجرت می کنید، یکی از مواردی که در لیست کارهای قبل از مهاجرت باید قرار گیرد، جمع آوری اسناد و مدارک رسمی مورد نیاز آن کشور است. تمامی اسناد و مدارک رسمی نظیر مدارک تحصیلی، مدارک مرتبط با سلامت (مانند کارت سلامت)، اشتغال (مدارکی که نشان‌دهنده‌ی سوابق کاری هستند) و … را جمع آوری کرده و کپی آنها را همراه داشته باشید. لازم به ذکر است برای گرفتن اسنادی که در اختیار ندارید، در اسرع وقت اقدام کنید زیرا برای صدور بعضی از اسناد به زمان زیادی نیاز است.

هم چنین برای مهاجرت به کانادا، باید اسناد و مدارک شما به زبان فرانسوی یا انگلیسی که زبان مردم کانادا به شمار می‌روند، باشد. پس لازم است آن‌ها را ترجمه کنید. شما می‌توانید برای ترجمه مدارک، به یک دارالترجمه رسمی و معتبر مراجعه کنید.

معمولا در چک لیست مهاجرت به کانادا به اسناد و مدارک زیر اشاره می‌شود:

  • پاسپورت
  • شناسنامه (وکارت ملی)
  • سند ازدواج یا طلاق در صورت داشتن همسر
  • ویزا
  • مدارک آموزشی (مدرک تحصیلی، ریز نمرات و …)
  • نگارش روزمه‌ی به روز و کامل (cv) به سبک کانادایی( یکی از مهم‌ترین موارد در چک لیست مهاجرت به کانادا می‌باشد، زیرا در موفقیت کاری در کانادا نقش موثری دارد).
  • گواهینامه و مجوز بین المللی رانندگی
  • کارت واکسیناسیون
  • مدارک پزشکی و دندان پزشکی
  • مشخصات تماس با کارفرمایان قبلی (ثبت راه‌های ارتباطی با کارفرمایان کشور مبداء برای ارتباط گرفتن در صورت نیاز)
  • اظهارات بانکی مربوط به اثبات تمکن مالی( این کار ممکن است دو الی سه هفته  طول بکشد.)
  • مدارک مربوط به اشتغال (مستنداتی که نشان دهنده‌ی میزان سابقه کاری افراد است)
  • خرید بیمه مسافرتی کانادا

خرید و تهیه کردن بیمه مسافرتی یکی از کارهایی است که در چک لیست مهاجرت به کانادا مطرح می‌شود.

زمانی که می‌خواهید به کشورهای خارجی سفر کنید نیاز است تا به همراه سایر مدارک، بیمه مسافرتی را نیز در چک لیست سفر قرار دهید. برای مهاجرت و یا حتی سفر به کانادا هم این موضوع بیان می‌شود از این رو به دو روش می‌توان آن را خریداری نمود.

در روش اول می‌توانید از طریق آژانس‌های هواپیمایی معتبر که از مهر رسمی شرکت‌های بیمه داخلی برخوردار هستند و خدمات بین المللی را هم پوشش می‌دهند، اقدام کنید.

در روش دوم به صورت آنلاین و یا به واسطه وکیل قادر خواهید بود تا از بیمه‌های داخلی کشور کانادا بهره‌مند شوید.

  • برنامه ریزی برای روزها و هفته‌های نخست اقامت در کانادا

یادداشت کردن اطلاعاتی در مورد استان‌ و شهر محل زندگی خود، در چک لیست مهاجرت به کانادا می‌تواند در این مسیر به شما کمک بزرگی کند.

در مورد آب و هوای کانادا می‌توان گفت بسته به زمان مهاجرت، شما می‌توانید وسایل و لباس های مخصوص به آن فصل را بردارید. در تابستان، آب و هوای کانادا خنک و معتدل بوده و در زمستان زیر دمای انجماد است.

اما برای اقامت در کانادا در روزها و هفته های اول، سعی کنید پیش از رفتن مشخص کنید که آیا  می‌خواهید نزد دوستان و آشنایان خود بروید و یا قصد رزرو هتل دارید؟ بنابراین بهترین کار این است که به شکل اینترنتی و یا با استفاده از سیستم های رزرو برای این امر اقدام کنید.

  • تحقیق در مورد فرصت‌های شغلی

برای تحقیق در مورد فرصت ها و چشم اندازهای شغلی در کانادا (کار در کانادا) می‌توانید در بانک شغلی آن (سیستم طبقه بندی مشاغل کانادا یا همان NOC) به تحقیق و بررسی بپردازید. شما در این بانک قادر خواهید بود تا درباره‌ی دستمزد شغل، چشم انداز کاری، آموزش و الزامات شغلی اطلاعاتی جمع آوری کنید.

این بانک به شما این فرصت را می‌دهد تا درباره میزان تقاضای شغل و نوع شرکت ها اطلاعات به دست آورده و آن‌ها را ارزیابی کنید. سپس و در صورت آماده بودن برای ارسال درخواست کار به شرکت یا شرکت‌های مورد نظر، با آماده کردن مدارک مورد نیاز نظیر رزومه، سوابق کاری، توصیه نامه و مدارک هویتی، اقدام نموده و درخواست خود را برای شرکت مد نظر بفرستید.

ارزش این کار به اندازه ای است که می‌تواند یکی از اولویت های مهم در چک لیست مهاجرت به کانادا به شمار آید.

  • تعیین وضعیت منابع مالی

یکی دیگر از فاکتور های مهم در لیست کارهای قبل از مهاجرت، بررسی هزینه زندگی در کانادا است. از اساسی‌ترین اقدامات که می‌بایست در چک لیست مهاجرت به کانادا نوشته شود، تعیین وضعیت منابع مالی می‌باشد. پیش از رفتن نیاز است تا اطلاعاتی در مورد هزینه ‌های زندگی در کشور کانادا به دست آورید و بر اساس وضعیت مالی خود مکان مناسبی برای زندگی انتخاب کنید.

همچنین برای انتقال اموال خود به کانادا باید از درست ترین و ایمن ترین شیوه‌ها استفاده کرد که سپرده گذاری کردن این منابع در بانک‌های کانادا یکی از این راه‌ها می‌باشد. تبدیل منابع مالی به پول نقد هیچ گاه توصیه نمی‌شود و بهتر است از انجام این کار و حمل آن مقدار پول نقد در هنگام مهاجرت خودداری کنید.

  • یادگیری زبان انگلیسی به صورت مستمر

همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین عواملی که برای مهاجرت، استخدام در کانادا یا تحصیل در دانشگاه‌های این کشور به آن توجه‌ ویژه‌ای می‌شود، میزان تسلط به زبان انگلیسی است. بنابراین تلاش کنید به صورت مستمر به یادگیری زبان انگلیسی پرداخته و در مکالمه، نوشتن و خواندن به پیشرفت قابل قبولی دست پیدا کنید. هم چنین تسلط به مهارت های شنیداری به شما در این امر کمک بسیاری می‌کند (البته بر اساس نوع مهاجرت ممکن است نیاز باشد که شما مدرک معتبری را در حوزه زبان برای بررسی میزان مهارت با شرکت در آزمون‌های بین المللی معتبر و مورد تائید اداره مهاجرت و دولت فدرال، دریافت کنید)

علاوه  بر انگلیسی، زبان فرانسوی به عنوان زبان دوم کانادا شناخته می‌شود. از این رو یادگیری آن را هم در دستور کار خود قرار دهید.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی زندگی و کار در کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


ضروری ترین لوازم در چک لیست مهاجرت به کانادا

در این بخش به ضروری‌ترین لوازمی که در حین سفر باید در کیف دستی همراه خود داشته باشید، اشاره  می‌کنیم. به شما توصیه می‌کنیم حتما این وسایل را در چک لیست مهاجرت به کانادا یادداشت کنید.

  • مدارک شناسایی

مدارک شناسایی از مهم‌ترین لوازمی است که باید دسترسی به آن‌ها آسان باشد، این مدارک عبارتند از:

  • پرینت بلیط پرواز به کانادا
  • گذرنامه یا همان پاسپورت
  • شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت و گواهینامه بین المللی (مدرک اصلی به علاوه معادل ترجمه شده آن)
  • نامه پذیرش مدرسه یا دانشگاه
  • مدارک ازدواج و یا طلاق ( در صورتی که  طلاق گرفته‌اید، مدرک سرپرستی فرزندان به همراه ترجمه نیز نیاز است)
  • رزومه و سوابق کاری (برای مهاجرت کاری)
  • توصیه نامه ( برای مهاجرت‌های تحصیلی و کاری)
  • مدارک تحصیلی و نمرات به همراه ترجمه
  • نتیجه‌ی آزمون‌های زبان
  • پول نقد

توجه داشته باشید که تنها می‌توانید تا ۱۰ هزار دلار به صورت وجه نقد همراه خود داشته باشید در غیر این صورت جریمه می‌شوید. بنابراین میزان پول نقد را در چک لیست مهاجرت به کانادا مشخص کنید.

  • وسایل با ارزش

حتما با گوشی همراه از وسایل با ارزش خود مانند طلا و جواهرات عکس بگیرید. هم چنین فاکتور آنها را برای اثبات مالکیت با خود به همراه داشته باشید. علاوه بر این وزن و قیمت هر یک را در چک لیست قید کنید.

لیستی از تمامی آدرس ها، اسامی و شماره تلفن های مورد نیاز تهیه کرده و مدارک رزرو هتل موقت خود را در کیف دستی خود بگذارید.

میزان بار مجاز برای مهاجرت به کانادا

هر ایرلاینی میزان بار مجازی را برای خود مشخص کرده، اما به طور کلی در بیشتر شرکت‌های رسمی و معتبر حداکثر وزن هر چمدان ۲۳ کیلوگرم تعیین شده است. برای سفر به کانادا، می‌توانید دو چمدان ۲۳ کیلوگرمی به همراه یک چمدان کوچک که از وزنی بین ۸ تا ۱۲ کیلوگرم برخوردار است، استفاده کنید.

اگر اضافه بار داشته باشید، ملزم به پرداخت جریمه هستید. میزان جریمه برای هر ایرلاین متفاوت بوده اما باید بدانید اضافه بار از ۱ تا ۲۳ کیلوگرم، در پروازهای اکونومی معادل یک بسته ۲۳ کیلویی و در پرواز های بیزنسی ۳۰ کیلوگرم می باشد.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به زندگی و کار در کانادا در یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

سخن آخر

به یاد داشته باشید در مسیر مهاجرت به کانادا اولین و مهم‌ترین گام، تهیه چک لیستی است تا اقدامات ضروری را یادداشت کرده و آن ها را فراموش نکنید. ما در این مقاله سعی کردیم تا لیست کارهای قبل از مهاجرت و چک لیست مهاجرت به کانادا را به صورت عمومی شرح دهیم. چک لیست سفر و بستن چمدان مهاجرت می تواند با توجه به هدف از سفر متفاوت باشد. به عنوان مثال افرادی که با ویزای دانشجویی کانادا برای ادامه تحصیل در کانادا اقدام می کنند باید جمع آوری اسناد و مدارک مرتبط با دانشگاه از قبیل: پذیرش در دوره مربوطه، رسید پرداخت شهریه دانشگاه و یا در صورتی که فاند تحصیلی دارند، اسناد مرتبط با گرفتن بورسیه تحصیلی کانادا و یا دیگر اسناد مربوطه را نیز در لیست کارهای قبل از مهاجرت قرار دهند. همینطور افرادی که از طریق ویزای سرمایه گذاری کانادا قصد ورود به این کشور را دارند باید اسناد و مدارک مورد نیاز جهت ورود با این نوع ویزای کانادا را به همراه داشته باشند. امیداوریم برایتان مفید واقع شود. حال از شما می خواهیم اگر تجربه ای در تهیه چک لیست به هنگام مهاجرت دارید، در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

برای بررسی موضوعات مربوط به مهاجرت و دسترسی سریع به اطلاعات موجود در وب سایت موسسه یوکن ، می توانید با جستجوی عبارت مورد نظر + نام موسسه این مورد را بررسی کنید. مثال: چک لیست مهاجرت یوکن، ویزای کانادا یوکن

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن

موسسه مهاجرتی یوکن به شماره ۲۲۷۴۳۸۸۷۸۶ تحت عنوان UCAN IMMIGRATION SERVICES در کانادا به ثبت رسیده است. خانم نازنین بیتازیان، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا، عضو رسمی شورای سیاست گذاری و نظارت بر مشاوران مهاجرت کانادا با شماره عضویت R531751، در این مجموعه فعالیت می کند. خدمات این موسسه شامل مشاوره و بررسی شرایط برنامه ای مهاجرتی و انجام پرونده های اقامتی مختلف می باشد.

مشاوره با مشاوره رسمی مهاجرت
مشاور رسمی  موسسه یوکن در کانادا آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ انواع ویزاهای کانادا دارد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

حداکثر بار مجاز چمدان مهاجرت چقدر است؟

با توجه نوع ایرلاین و همچنین نوع بلیط حداکثر بار مجاز متفاوت می باشد. به طور کلی حداکثر بار مجاز برای سفر به کشورهای خارجی ۲۳ تا ۳۰ کیلوگرم است. شما مجاز به حمل دو چمدان بزرگ ۲۳ تا ۳۰ کیلوگرمی به همراه یک ساک دستی کوچک با وزن بین ۸ تا ۱۲ کیلوگرم هستید

جریمه اضافه بار در سفرهای خارجی چقدر است؟

جریمه اضافه بار به ایرلاین شما بستگی دارد. اما معمولا برای مقصدهای بسیار دور مانند کانادا یا آمریکا، هر چقدر که اضافه بار داشته باشید (چه ۱ کیلو چه ۲۳ کیلو) باید معادل یک بسته ۲۳ کیلوگرمی جریمه 

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

رشته روانشناسی در کانادا
رشته روانشناسی در کانادا
رشته مدیریت در کانادا
رشته مدیریت در کانادا