کانادا

رشته روانشناسی کانادا

رشته روانشناسی در کانادا

رشته روانشناسی در کانادا را می‌توان به عنوان یکی از رشته‌های مناسب برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور به سبب وجود امکانات آموزشی و پژوهشی عالی با بازارکار بسیار خوب دانست، بازار کاری که در آن بر اساس برآوردهایی انجام گرفته و به سبب بالا  رفتن میزان تقاضا برای اشتغال توسط فارغ التحصیلان بومی و مهاجر از کل دنیا، در دوره‌ای ده ساله (تا سال ۲۰۲۶ میلادی) برای تمامی علاقمندان به پر کردن فرصت‌های شغلی این رشته، شغل‌های تازه‌ای با درآمد بسیار خوب ایجاد می‌شود. پس می‌توان اطمینان پیدا کرد که پس از تحصیل در رشته روانشناسی در دانشگاه های کانادا واهمه و ترس نبود شغلی متناسب با مهارت‌های کسب شده در دانشگاه وجود ندارد و فارغ التحصیلان این رشته در کشور کانادا به راحتی می‌توانند مشغول به کار شود.

چنانچه شما نیز به سبب موقعیت بسیار خوب تحصیل و اشتغال به رشته روانشناسی در کانادا، تصمیم دارید به این کشور مهاجرت کنید. پیش از هر کاری مطالعه این مطلب توصیه می‌شود زیرا تمامی اطلاعات لازم درباره تحصیل در این رشته و اشتغال به آن نظیر هزینه رشته روانشناسی در کانادا برای مقطع کارشناسی، هزینه تحصیل دکتری روانشناسی در کانادا، بورسیه تعیین شده برای دانشجویان این رشته، بازارکار رشته روانشناسی در کانادا، رشته روانشناسی کودک در کانادا و معرفی انواع گرایش‌های این رشته و مزایای تحصیل و شرایط اشتغال در این رشته، بیان شده‌اند.

گرایش های رشته روانشناسی در کانادا

از کارآمدترین رشته‌ها در حوزه درمان به ویژه درمان بیماری‌ها و اختلالات روحی و روانی رشته و علم روانشناسی می‌باشد زیرا به مطالعه در ارتباط با ذهن و رفتار انسان‌ها  (در این علم  رفتار و کنش حیوانات نیز مورد بررسی و مطالعه قرار می‌گیرد) و چگونگی واکنش نشان دادن آن‌ها به وقایع مختلف و تاثیری که افکار و احساسات بر رفتار و کردار آن‌ها دارد، می‌پردازد. رشته روانشناسی در دانشگاههای کانادا در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و در گرایش‌های مختلفی ارائه می‌شود و افرادی که قصد ادامه تحصیل رشته روانشناسی در کانادا را دارند می‌توانند با انتخاب یکی از این گرایش‌ها به تحصیل مشغول شوند.

برخی از گرایش‌ها برای ادامه تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا عبارتند از:

  • روانشناسی بالینی
  • روان‌شناسی شناخت و ادراک
  • روان‌شناسی سلامت
  • روانشناسی عصب شناسی
  • روان‌شناسی مدرسه
  • روانشناسی تربیتی
  • مشاوره
  • روان‌شناسی تجربی
  • روانشناسی ورزشی
  • روانشانسی کودک

ناگفته نماند که هزینه رشته روانشناسی در کانادا برای هر دانشجو به طور متوسط ۳۲ هزار دلار در سال می‌باشد که این مبلغ بر اساس مقطع و گرایش تحصیلی، شهر محل تحصیل و هزینه‌های متفرقه دیگر ممکن است کم یا زیاد گردد. به عنوان نمونه هزینه تحصیل دکتری روانشناسی در کانادا ۱۱۲۵۰ دلار می‌باشد که نسبت به متوسط هزینه بیان شده برای ارشد روانشناسی حدود شش هزار دلار کم‌تر می‌باشد.

شرایط تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا

پس از معرفی کلی علم روانشناسی و اشاره به گرایش‌هایی رشته روانشناسی در دانشگاه های کانادا و گذری سریع به هزینه رشته روانشناسی در کانادا در این بخش از مطلب شرایط پذیرش رشته روانشناسی در کانادا مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

برای تحصیل و اخذ پذیرش تحصیلی کانادا در این رشته، بر اساس مقطعی که برای ادامه تحصیل رشته روانشناسی در کانادا در نظر گرفته شده است شرایط گوناگونی بیان شده‌اند. شرایط پذیرش رشته روانشناسی در کانادا برای مقطع کارشناسی مدرک معتبر زبان که برای مقاطع مختلف ارائه آن ضروری می‌باشد، دیپلم، و کسب حداقل نمره ۱۵  در دروسی همچون زبان، ریاضی و زیست در دوره دبیرستان گفته شده است. برای تحصیل در مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری نیز علاوه بر مدرک تحصیلی دوره‌های پیشین و مدرک زبان معتبر چون آیلتس متقاضی لازم است رزومه تحصیلی و کاری قدرتمندی را در کنار توصیه نامه هایی از اساتید دوره‌های قبل و انگیزه نامه برای اخذ پذیرش رشته روانشناسی در دانشگاه های کانادا ارائه نماید.

مزایای تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا

تحصیل در رشته روانشانسی کشور کانادا مزایای بسیاری دارد که در این بخش به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.

  1. هزینه رشته روانشناسی در کانادا نسبت به دیگر کشورهای توسعه یافته مناسب‌تر است.
  2. رشته روانشناسی در دانشگاههای کانادا جزو رشته‌های پر رونق و دارای بازارکار مناسب است.
  3. درآمد بالا از دیگر مزایای تحصیل در این رشته است.
  4. اخذ اقامت دائم برای فارغ التحصیلان روانشناسی ممکن خواهد بود.
  5. امکان دریافت ویزای همراه برای اعضای خانواده متقاضی (همسر و بچه ها).
  6. وجود فرصت‌های شغلی مناسب و امکان اشتغال برای متقاضی در کانادا پس از فارغ التحصیلی.

دانشگاه های روانشناسی در کانادا

دانشگاه‌های کانادا جزو بهترین دانشگاه‌های جهان در زمینه روانشناسی می‌باشند، چرا که دپارتمان‌های رشته روانشناسی در دانشگاههای کانادا همواره در حال انجام پژوهش‌های وسیع در حوزه‌های مختلف نظیر علوم اجتماعی، علوم سلامت و دانش عصب شناسی می‌باشند و جدیدترین اطلاعات را به دانشجویان ارائه می‌کنند تا آنان با کسب به روزترین علوم و اطلاعات وارد جامعه شوند. از بین تمامی دانشگاه‌های کانادا که ارائه کننده رشته روانشناسی در کانادا هستند، برخی دانشگاه‌ها بر اساس رتبه بندی جهانی (بین المللی) جزو برترین‌های به شمار می‌روند که در این بخش لیستی از آن‌ها ارائه گردیده است.

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه دولتی مک گیل
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه وسترن
  • دانشگاه یورک کانادا
  • دانشگاه واتر لو
  • دانشگاه کوئینز
  • دانشگاه ویکتوریا
  • دانشگاه دالهاوزی

موسسه مهاجرتی یوکن خدمات متنوعی را در خصوص اپلای شامل: اخذ پذیرش تحصیلی از ارزان ترین دانشگاه های کانادا، ویزای تحصیلی، نگارش توصیه نامه استاد، انگیزه نامه تحصیلی SOP، استادی پلن و نگارش کاورلتر Cover Letter حرفه‌ای ارائه تحت نظارت مستقیم مشاور رسمی مهاجرت کانادا، خانم نازنین بیتاژیان ارائه می نماید. جهت آگاهی از جزئیات بیشتر با ما در تماس باشید.

بورسیه رشته روانشناسی در کانادا

همانطور که می‌دانید ادامه تحصیل در رشته روانشناسی و در گرایش‌های گوناگون نظیر رشته روانشناسی بالینی در کانادا همچون دیگر رشته‌ها مستلزم هزینه است و این هزینه برای مقاطع مختلف، متفاوت است به عنوان نمونه هزینه تحصیل دکتری روانشناسی در کانادا بین ۶۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ دلار متغیر است و این میزان هزینه در کنار دیگر مخارج سبب می‌شود که متقاضی در طول سال چندین هزار دلار را صرف تحصیل کند (البته هزینه تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا نسبت به دیگر کشورهای پیشرفته مناسب‌تر است). به همین دلیل دانشگاه‌ها از میان دانشجویان رشته روانشناسی به افرادی که واجد شرایط دریافت بورسیه هستند (دارا بودن رزومه تحصیلی قابل قبول و توصیه نامه تحصیلی معتبر از مهم‌ترین شرایط است) مبلغی را به عنوان کمک هزینه تحصیلی اعطا می‌کنند.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به مهاجرت به کانادا از طریق رشته روانشناسی  در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


کد مشاغل رشته روانشناسی در کانادا

در کشور کانادا اطلاعات مربوط به مشاغل مختلف در سیستم طبقه بندی مشاغل که به NOC شهرت دارد دسته بندی شده و برای آن‌ها کدهایی تعیین شده‌اند (بالغ بر ۳۰ هزار شغل در ۵۰۰ گروه قرار داده شده‌اند). به رشته روانشناسی در کانادا در این سیستم کد ۴۱۵۱ اختصاص داده شده است و فارغ التحصیلان رشته روانشناسی در کانادا می‌توانند به عنوان روانشناس بالینی، روانشناس آموزشی، روان‌شناس مدارس،  روان شناس سازمانی، روان شناس تجربی، روان شناس کودک، روان شناس مشاوره‌ای ، روانشناس صنعتی، روانشناس تجربی، روانشناس پژوهش‌گر، روان شناس رفتاری، روانشناس بهبود رفتار، روانشناس شناختی و روان شناس جوامع مشغول به کار گردند.

آگاهی از ناک کد شغلی رشته روانشناسی در کانادا برای اقدام جهت برنامه های اقامت کانادا ضروری می باشد. متقاضیان اخذ اقامت دائم کانادا باید در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا، ناک شغلی خود را جستجو و مناسب ترین برنامه اقامتی را برای گرفتن اقامت دائم و کارت پی آر کانادا اقدام کنند. این افراد می توانند ۳ سال پس از دریافت کارت PR، جهت گرفتن پاسپورت کانادا درخواست نمایند.

بازار کار و درآمد رشته روانشناسی در کانادا

پس از بررسی کامل تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا و بیان شرایط پذیرش رشته روانشناسی در کانادا، چگونگی ادامه تحصیل رشته روانشناسی در کاناد و اشاره به هزینه تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا در قسمت‌های قبلی، در این بخش بازارکار رشته روانشناسی در کانادا و درآمد رشته روانشناسی در کانادا مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

بازارکار رشته روانشناسی در کانادا بسیار مناسب است و افرادی که فارغ التحصیل این رشته در گرایش‌های مختلف نظیر رشته روانشناسی بالینی در کانادا هستند به راحتی می‌توانند متناسب با گرایش خود مشغول به کار شوند. در واقع کشور کانادا برای فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف از جمله رشته روانشناسی فرصت‌های شغلی بسیاری ایجاد کرده است به طوری‌که بر اساس قوانین حاکم بر بخش تحصیل و اشتغال افرادی که برای تحصیل به این کشور مهاجرت کرده‌اند می‌توانند به اندازه مدت زمان تحصیل در کانادا مانده و مشغول به کار شوند. طبیعتا پس از اشتغال به کار آن‌ها می‌توانند با استفاده از دیگر برنامه‌های مهاجرتی مدت زمان ماندن خود در این کشور را تمدید کرده و یا به اقامت دائم تبدیل کنند. بر اساس تجربه و آمار به دست آمده بازارکار رشته روانشناسی در کانادا برای آن گروه از افراد که موفق به اخذ مدرک دکتری یا ارشد در این رشته شده‌اند بهتر است زیرا روانشناس حرفه‌ای در کانادا تنها به فارغ التحصیلان مقطع دکتری اطلاق می‌گردد و این روانشناسان موقعیت شغلی بهتری نسبت به مقاطع دیگر دارند. برای مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی در کانادا نیز در استان‌های ساسکاچوان و آلبرتا فرصت‌های شغلی بهتری فراهم گردیده است. البته باید توجه داشت که این آمار بیان‌گر نا به سامان بودن بازارکار رشته روانشناسی در کانادا و در مقطع کارشناسی نیست چرا که فارغ التحصیلان هر سه دوره می‌توانند در محیط‌های مختلفی چون مراکز سلامت، بیمارستان‌ها، خانه‌های سالمندان، دانشگاه‌ها و ..و در سِمت‌های مختلف مشغول شوند.

و اما درباره درآمد رشته روانشناسی در کانادا باید گفت که مواردی همچون تجربه (سوابق کاری) و نوع مدرک تحصیلی در کنار استانی که برای اشتغال انتخاب شده است در مقدار درآمد افراد شاغل در این رشته موثر می‌باشد. اما می‌توان به طور نسبی حداقل مقدار درآمد رشته روانشناسی در کانادا (معمولا برای افراد تازه کار در نظر گرفته می‌شود) را حدود ۶۰ هزار دلار در سال و حداکثر میزان درآمد رشته روانشناسی در کانادا را نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار در سال به شکل میانگین بیان نمود.

مهارت و وظایف روانشناس در کانادا

در ادامه مباحث پیشین و پرداختن به مواردی همچون چگونگی ادامه تحصیل رشته روانشناسی در کانادا در مقاطع ارشد و دکتری و هزینه تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا، در این بخش از مطلب رشته روانشناسی در کانادا به مهارت‌ها و وظایفی که یک فرد روانشناس می‌بایست بر عهده داشته باشد، اشاره می‌شود. در حقیقت پس از اتمام تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا شخص باید توانایی این را داشته باشد که رفتار افراد را معاینه کرده و مشکلاتی که در آن وجود دارد را تشخیص داده و برای درمان آن راه حل بیان کند، همچنین فارغ التحصیل رشته روانشناسی در کانادا لازم است آزمون‌های استاندارد روانشناسی را برای ارزیابی مراجعین به کار ببرد و به آن دسته از افراد که دچار اختلالات روانی هستند کمک نماید. علاوه بر آن‌چه که بیان شد، روانشناس باید مهارت مشاوره دادن به افراد یا سازمان‌ها را در موقعیت‌های مختلف به خوبی بلد باشد و همواره از تئوری‌های روانشناسی و اصولی که ویژه این رشته هستند برای درمان استفاده نماید.

سمت های شغلی رشته روانشناسی در کانادا

از جمله سمت‌های شغلی رشته روانشناسی در کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روانشناس
  • روانشناس بالینی
  • پژوهشگر روانشناس
  • مدیریت اجرایی
  • تبلیغات
  • مراقبت از کودکان
  • مددکاری
  • مامور اداره گمرک
  • مامور ندامتگاه
  • روانشناس تجربی
  • دستیار روانشناس
  • متخصص روابط کار
  • مشاور اعتیاد
  • سرپرست مراقبت از اطفال
  • مشاور تنوع فرهنگی
  • مشاور آموزش

فرصت های شغلی رشته روانشناسی در کانادا

کار در کانادا و بازار کار کانادا یکی از فاکتورهای اولیه ای است که متقاضیان زندگی و کار در خارج از کشور همواره به بررسی آن می پردازند. فرصت‌های شغلی بسیار خوبی برای فارغ التحصیلان رشته روانشناسی که از شرایط اشتغال برخوردار می‌باشند در سر تا سر کانادا و در ارگان‌های دولتی و خصوصی وجود دارد. در واقع روانشناسان در کانادا می‌توانند در بیمارستان‌های شهر، موسسات آموزش عالی برای تدریس و تحقیق، مراکز سلامت روان یا مراکز ترک اعتیاد برای مشاوره و درمان افراد دارای اختلال روانی و یا خانه سالمندان مشغول به کار شوند. همچنین آن‌ها می‌توانند به راحتی و در صورت واجد شرایط بودن مطب شخصی خود را برای مشاوره راه اندازی نمایند. البته آن‌چه بیان شد تنها بخشی از فرصت‌های شغلی فراهم شده برای فارغ التحصیلان این رشته در گرایش‌های مختلف نظیر رشته روانشناسی کودک درکانادا می‌باشند چرا که روانشناسی رشته‌ای است که در تمامی حوزه‌های زندگی می‌تواند ورود پیدا کند.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی فرصت های شغلی روانشناسی در کانادا در یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

شرایط اشتغال به عنوان روانشناس در کانادا

از سوالات متداولی که مهاجران برای اشتغال یا تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا می‌پرسند این است که شرایط اشتغال به عنوان روانشناس در این کشور به چه شکل است؟ آیا تنها گرفتن مدرک رشته روانشناسی کافی می‌باشد؟!

شرایط اشتغال در استان‌های مختلف کانادا متفاوت است، در برخی از استان‌ها همچون کبک یا بریتیش کلمبیا داشتن مدرک دکتری (هزینه تحصیل دکتری روانشناسی در کانادا نسبت به مقطع کارشناسی کمتر است) این رشته برای اشتغال به عنوان روانشناس الزامی است در حالی که استان‌هایی نظیر ساسکاچوان برای این منصب شغلی، مدرک ارشد را کافی می‌دانند. همچنین شرکت در آزمون کتبی EPPP که برای فعالیت حرفه‌ای روانشناسی تدوین شده در اکثر استان‌ها لازم دانسته شده است و شرکت در امتحان کتبی یا شفاهی مصاحبه، اخذ مجوز فعالیت و عضویت در انجمن‌های روانشناسی بر اساس استان انتخاب شده برای اشتغال می‌توانند جزو شرایط اشتغال به شمار بروند. در ادامه به بررسی آزمون EPPP برای اشتغال در رشته روانشناسی در کانادا و مجوزهای لازم برای فعالیت پرداخته می‌شود.

  • آزمون EPPP

آزمون EPPP از مهم‌ترین آزمون‌هایی است که فارغ التحصیل رشته روانشناسی در کانادا می‌بایست آن را گذرانده  و نمره قبولی در آن را برای اشتغال به کار به شکل مستقل یا تحت نظارت دریافت کند. این آزمون که برگزار کننده آن انجمن روانشناسی دولتی و ایالتی کانادا است،  در برگیرنده پرسش‌های چهار گزینه‌ای ضروری برای این حرفه می‌باشد که در دسته‌های مختلف تقسیم بندی شده‌اند. بازه نمره در نظر گرفته برای این آزمون بین ۲۰۰ تا ۸۰۰ است که افراد برای قبولی در این آزمون و اشتغال به شکل مستقل به حداقل نمره ۵۰۰ و برای اشتغال تحت نظارت به حداقل نمره ۴۵۰ نیاز دارند.

  • مجوز و پروانه کار رشته روانشناسی در کانادا

برای اشتغال در این رشته، روانشناسان می‌بایست موفق به کسب مجوز یا همان پروانه کار شوند. مجوزها عمدتا توسط مراجع مربوطه استانی صادر می‌گردد و برای دریافت آن افراد بر اساس استان انتخابی ملزم به داشتن مدرک دکتری یا کارشناسی ارشد برای اخذ آن می‌باشند.

استان های مناسب شغل روانشناسی در کانادا

در بخش پایانی و پس از بررسی کامل شرایط تحصیل و اشتغال رشته روانشناسی در کانادا از بررسی هزینه تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا گرفته تا اشاره به انواع گرایش‌های این رشته برای ادامه تحصیل نظیر رشته روانشناسی کودک در کانادا و شرایط پذیرش رشته روانشناسی در کانادا به معرفی استان‌های مناسب برای اشتغال در این رشته پرداخته می‌شود.

اگر چه فرصت‌های کاری بسیار خوبی در تمامی استان‌های کانادا برای افراد فارغ التحصیل در روانشناسی وجود دارد اما از میان همه‌ی آن‌ها سه استان مهاجر پذیر ساسکاچوان در غرب کانادا، استان سرسبز مانیتوبا و استان آلبرتا برای رشته روانشناسی در کانادا مناسب‌ترین استان‌ها معرفی شده‌اند چرا که علاوه بر تقاضای خوب برای جذب روانشناس، کیفیت زندگی در این استان‌ها در کنار هزینه زندگی کم نسبت به دیگر استان‌ها، بسیار خوب گفته شده است.

برای بررسی موضوعات مربوط به مهاجرت و دسترسی سریع به اطلاعات موجود در وب سایت موسسه یوکن ، می توانید با جستجوی عبارت مورد نظر + نام موسسه این مورد را بررسی کنید. مثال: کالج روانشناسی در کانادا یوکن، کار روانشناسی در کانادا یوکن، ویزای کانادا یوکن

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن

موسسه مهاجرتی یوکن به شماره ۲۲۷۴۳۸۸۷۸۶ تحت عنوان UCAN IMMIGRATION SERVICES در کانادا به ثبت رسیده است. خانم نازنین بیتازیان، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا، عضو رسمی شورای سیاست گذاری و نظارت بر مشاوران مهاجرت کانادا با شماره عضویت R531751، به عنوان مشاور این مجموعه فعالیت می کند. خدمات این موسسه شامل مشاوره و بررسی شرایط برنامه ای مهاجرتی و انجام پرونده های اقامتی مختلف می باشد.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور رسمی  موسسه یوکن در کانادا آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ انواع ویزاهای کانادا دارد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی   مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

مدت زمان تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا چقدر است؟

مدت زمان دوره لیسانس ۴ سال و دوره کارشناسی ارشد دو تا سه سال است. و همچنین طول دوره دکترای روانشناسی در کانادا چهار سال است.

آیا کالج روانشناسی در کانادا نیز وجود دارد؟

بله، در کانادا کالج خای با رشته های متنوعی وجود دارند. کالج روانشناسی در کانادا نیز یکی از دوره هایی است که با گرایش های مختلف ارائه می گردد. 

نمره مدرک زبان مورد نیاز برای ادامه تحصیل در رشته روانشناسی کانادا چیست؟

نمره زبان مورد نیاز برای پذیرش در رشته روانشناسی در کانادا با توجه به مقطع تحصیلی متفاوت است. برای مقطع کارشناسی و ارشد نمره آیلتس ۶٫۵ و برای دکترا ۷ می باشد.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

چگونه کاورلتر (Cover Letter) حرفه ای بنویسیم؟
چگونه کاورلتر (Cover Letter) حرفه ای بنویسیم؟
چک لیست مهاجرت به کانادا
چک لیست مهاجرت به کانادا