استرالیا

ارزیابی مدارک تحصیلی در استرالیا

ارزیابی مدارک تحصیلی برای مهاجرت به استرالیا

ارزیابی مدارک تحصیلی یکی از شرایط مهاجرت به استرالیا برای تشکیل پرونده مهاجرتی می باشد. برنامه های مهاجرتی استرالیا دارای ویزاهای مختلفی می باشد. این ویزاها در ساب کلاس های متنوعی طراحی و تنظیم شده است. این ویزاها در گروه های اسکیل ورکر، سرمایه گذاری، تحصیلی و فامیلی دسته بندی شده اند. ویزاهای استرالیا دارای شرایط متنوعی می باشد. ارزشیابی مدرک تحصیلی در استرالیا یکی از شرط های مشترک در اکثر این ویزاها می باشد. متقاضیان اکثر ویزاهای اسکیل ورکر و سرمایه گذاری باید جهت اسس مدارک استرالیا (ارزیابی مدارک برای استرالیا) اقدام کنند. در این مقاله نحوه ارزشیابی مدارک تحصیلی در استرالیا، شرایط ارزیابی مدارک استرالیا، هزینه Assessment استرالیا، معرفی سازمان های ارزیابی مدارک استرالیا، مدت اعتبار اسسمنت استرالیا، مدارک لازم برای اسسمنت استرالیا و معادل سازی مدرک در استرالیا، معادل سازی مدرک در سازمان مهندسی استرالیا مورد بررسی قرار می گیرد.

اسسمنت مدارک استرالیا چیست؟

اسسمنت مدارک استرالیا یا ارزیابی مدارک تحصیلی و شغلی استرالیا، به عنوان اولین قدم برای مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای استرالیا به ویژه ویزای اسکیل ورکر استرالیا به شمار می رود. ارزیابی مدارک برای استرالیا جهت بررسی مدرک تحصیلی متقاضی و معادل سازی آن با مدرک مشابه در استرالیا انجام می شود. برای این منظور مدارک تحصیلی و شغلی متقاضی باید به سازمان های ارزیابی مدارک استرالیا که مربوط به تخصص متقاضی است ارسال گردد. جهت ارزشیابی مدارک تحصیلی متقاضی در استرالیا، وی باید هزینه اسس مدرک را به سازمان فوق به صورت آنلاین پرداخت نماید. جهت Assessment مدارک تحصیلی در استرالیا، باید سوابق کاری متقاضی نیز به همراه مدرک تحصیلی به سازمان ارزیابی مدارک تحصیلی استرالیا ارسال گردد. ارزشیابی مدرک تحصیلی در استرالیا جهت اثبات موارد زیر می باشد.

  • با اسس مدارک استرالیا متقاضی اثبات می نماید حداقل الزامات مورد نیاز برای رشته تخصصی خود را دارد.
  • با اسسمنت مدارک توسط سازمان های ارزیابی مدارک استرالیا، متقاضی اثبات می کند که حرفه و یا تحصیلات وی در استرالیا مورد قبول است.
  • از طریق ارزیابی مدرک تحصیل در استرالیا نیازمندیهای شرکت در دوره و یا دریافت گواهی خاص مربوط به مهارت و تخصص متقاضی، مشخص می گردد
  • با اسسمنت استرالیا مشخص می گردد متقاضی سابقه کاری مورد نیاز برای آن تخصص و شغل را دارد.

اسسمنت استرالیا یکی از مدارک با اهمیت و ضروی برای گرفتن ویزاهای اسکیل ورکر و ویزای کاری استرالیا می باشد. هر یک از سازمان های ارزیابی مدارک استرالیا ، معیارها و استانداردهای متفاوتی برای ارزیابی مدارک برای خود دارند. مدت زمان اعتبار نتیجه ارزیابی مدارک استرالیا با توجه به موسسه ارزیابی مدارک تحصیلی استرالیا متفاوت می باشد. تاریخ اعتبار و انقضاء ارزیابی و معادل سازی مدرک در استرالیا تا سه سال از تاریخ صدور است.

متقاضیان اسسمنت استرالیا باید با مشخص کردن کدشغلی خود در طبقه بندی مشاغل استرالیا، سازمان ارزیابی کننده مربوط به تخصص خود را مشخص کنند. معادل سازی مدرک تحصیلی استرالیا باعث کسب امتیاز از طریق جدول امتیاز بندی ویزای استرالیا می گردد. امتیاز مدرک ارزیابی شده توسط سازمان ارزیابی در استرالیا، با توجه به نتیجه ارزیابی متفاوت می باشد. متقاضیان متناسب با سطح معادل سازی شده مدرک تحصیلی خود، معادل همان مدرک در استرالیا امتیاز کسب می کنند.

مدارک لازم برای اسسمنت استرالیا

مدارک لازم برای اسسمنت استرالیا با توجه به نوع سازمان ارزیابی کننده مدرک تحصیلی متفاوت می باشد. مدارک ارسالی برای اسسمنت استرالیا باید ترجمه ناتی و یا دارای ترجمه رسمی باشد. به صورت کلی مدارک مورد نیاز برای اسسمنت استرالیا به شرح زیر می باشد.

  • عکس سایز پاسپورت (۳.۵×۴.۵)
  • عکس صفحه اول پاسپورت
  • ترجمه مدارک تحصیلی
  • ترجمه ریز نمرات تحصیلی هر مقطع
  • مدرک زبان آیلتس و یا معادل آن در دیگر آزمون های مورد پذیرش
  • ترجمه رسمی شناسنامه و کارت ملی
  • رزومه CV

هزینه ارزیابی مدارک استرالیا

هزینه ارزیابی مدارک استرالیا و معادل سازی با توجه به نوع سازمان ارزیابی مدارک تحصیلی در استرالیا متغیر می باشد. هزینه ارزیابی مدارک استرالیا در برخی از سازمان ها به شرح زیر می باشد.

سازمان ارزیابی کننده مدرک در استرالیاهزینه ارزیابی مدرک (دلار استرالیا)
سازمان مهندسین استرالیا (بیشتر مشاغل مهندسی)۱۱۲۴ دلار
انجمن کامپیوتر استرالیا (مشاغل مرتبط با کامپیوتر)۵۰۰ دلار
موسسه مدیریت استرالیا (مشاغل مدیریتی)۵۵۰ دلار
سازمان TRA (مشاغل فنی و حرفه ای)۱۰۰۰ دلار
سازمان VetAssess (مشاغل گوناگون دیگر)۸۸۰ دلار

با توجه به اینکه هزینه ارزیابی مدرک تحصیلی و معادل سازی هر لحظه ممکن است توسط سازمان مربوطه تغییر نماید، جهت آگاهی از هزینه دقیق معادل سازی مدرک تحصیلی در استرالیا به وب سایت سازمان مربوطه مراجعه نمایید. متقاضیان می توانند جهت ارزیابی سریعتر مدرک خود، علاوه بر هزینه های فوق، مبلع حدود ۳۲۰ دلار بابت Fast Track پرداخت نمایند.

بیشتر بخوانید: هزینه تحصیل در استرالیا در سال ۲۰۲۲

مدت زمان اعتبار ارزیابی مدارک استرالیا

مدت زمان اعتبار ارزیابی مدرک استرالیا با توجه به نوع ارزیابی ممکن است متفاوت باشد. مدت زمان اعتبار ارزیابی مدارک تحصیلی ومعادل سازی مدارک تا ۳ سال می باشد.

مدت زمان بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی استرالیا

همچنین مدت زمان مورد نیاز جهت بررسی و معادل سازی مدارک تحصیلی در استرالیا، می تواند از یک تا شش ماه باشد. این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد. این مدت زمان می تواند تحت تاثیر حجم مدارک و همچنین حجم پرونده های سازمان های ارزیاب در استرالیا قرار گیرد.

نحوه ارزشیابی مدارک تحصیلی در استرالیا

نحوه ارزشیابی مدارک تحصیلی در کانادا و معادل سازی آن با توجه به نوع مدرک تحصیلی متقاضیان و سازمان ارزیابی کننده متفاوت می باشد. در ادامه نحوه معادل سازی مدرک تحصیلی در استرالیا، در چند نمونه از تخصص ها بررسی می گردد.

سازمان ارزیابی مدرک مهندسین استرالیا

سازمان مهندسین استرالیا (Engineers Australia )، مدارک مهندسین را معادل سازی و ارزشیابی می کند. ارزشیابی مدرک تحصیلی مهندسین ، نسبت به سازمان مهندسین کامپیوتر (ACS) و وت اسس (VETASSESS) شاید کمی سخت تر باشد. سازمان مهندسی استرالیا علاوه بر مدارک عمومی و سابقه کار، متقاضین را ملزم به ارائه CDR می کند.

CDR مقاله ایست که مهندسان برای ارزیابی و معادل سازی مدارک خود باید به سازمان مهندسی استرالیا ارائه نمایند. سازمان مهندسی استرالیا علاوه بر CDR، مدرک زبان آیلتس آکادمیک و یا جنرال با نمره ۶ و یا PTE50 در هر مهارت نیز درخواست می کند.

نتیجه ارزیابی مدرک تحصیلی متقاضیان توسط سازمان مهندسی استرالیا و معادل سازی مدرک های آن ها به صورت یکی از حالت های زیر خواهد بود. نتیجه نهایی معادل سازی مدرک تحصیلی در استرالیا به عواملی نظیر مدرک تحصیلی، نوع دانشگاه، محل تحصیل و رشته تحصیلی بستگی دارد.

  • ارزیابی مدرک تحصیلی معادل مهندسی حرفه ای (Professional Engineer): در این حالت رشته متقاضی Skill Level 1 معادل سازی شده است. ارزیابی مهندسین حرفه ای به معنی مدرک معادل لیسانس ۴ ساله استرالیا می باشد. این معادل سازی مدرک تحصیلی، ۱۵ امتیاز برای متقاضی خواهد داشت.
  • ارزیابی مدرک تحصیلی معادل مهندسی تکنولوژیست (Engineering Technologist): در این حالت رشته متقاضی Skill Level 2 معادل سازی شده است. ارزیابی مهندسی تکنولوژیست به معنی مدرک معادل لیسانس ۳ ساله استرالیایی است. این معادل سازی مدرک تحصیلی، ۱۰ امتیاز برای متقاضی خواهد داشت.
  • ارزیابی مدرک تحصیلی معادل کاردانی مهندسی (Engineering Associate): در این حالت رشته متقاضی معادل دیپلم ۲ ساله استرالیایی می باشد.
  • ارزیابی مدرک تحصیلی مدیریت مهندسی (Engineers Manager): نتیجه این حالت معادل سازی برای افرادی که سابقه کاری مدیریت ارشد داشته اند اتفاق می افتد. در این حالت رشته متقاضی Skill Level 1 معادل سازی شده است . این معادل سازی مدرک تحصیلی، ۱۵ امتیاز برای متقاضی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: تحصیل در استرالیا بدون مدرک زبان آیلتس و بررسی شرایط آن

مدرک زبان مورد نیاز برای ارزیابی مدارک توسط سازمان مهندسین استرالیا

مدرک زبان مورد نیاز برای ارزیابی مدارک تحصیلی توسط سازمان مهندسین آیلتس جنرال یا آکادمیک در هر مهارت حداقل ۶ می باشد. مدرک تافل اینترنتی با میانگین ۶۴ و در هر مهارت L12، R13، W21 و S18 نیز قابل قبول است. متقاضیان می توانند از ترکیب دو یا چند آزمون آیلتس به نمره فوق برسند. مدرک PTE در هر مهارت ۵۰ نیز مورد قبول است. هزینه ارزیابی مدارک مهندسین استرالیا حدود ۷۵۰ دلار و مدت زمان بررسی آن، ۳ ماه می باشد.

سازمان ارزیابی مدرک TRA استرالیا

سازمان ارزیابی مدرک تحصیلی TRA در استرالیا، معادل سازی بیش از ۱۳۰ رشته فنی را به عهده دارد.این سازمان مختص افرادی است که با مدرک فنی و حرفه ای قصد مهاجرت به استرالیا را دارند. این افراد باید ابتدا مدارک خود را توسط سازمان TRA استرالیا، معادل سازی و ارزشیابی نمایند. سازمان TRA به دو روش مدارک را معادل سازی و ارزشیابی می کند.

  • روش OSAP: رشته متقاضیانی که در میان تخصص های زیر می باشد باید از روش OSAP برای معادل سازی مدارک تحصیلی برای استرالیا اقدام کنند. در این روش مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز نمی باشد ولی مصاحبه به زبان انگلیسی انجام می شود و متقاضی اجازه کمک از مترجم ندارد.

سازنده ابزار و جوشکاری، کابینت ساز، نجار، نصاب، بنا، آشپز، شکل دهنده فلز، جوشکار فشار قوی، تنظیم کننده جوشکار، آرایشگر، خدمات نجاری، سازنده دیگ بخار، ریخته گری با ماشین آلات فلزی، شکل دهنده فلزات، شکل دهنده ورقه های فلزی در کارگاه

  • روش MSA: در صورتی که رشته متقاضیان خارج از تخصص های فوق الذکر باشد، می توانند از روش MSA برای معادل سازی مدارک تحصیلی استرالیا اقدام کنند. در آن روش مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز نمی باشد .

نحوه معادل سازی مدرک تحصیلی در استرالیا از روش OSAP

برای معادل سازی مدرک تحصیلی در این روش ابتدا باید مدارک متقاضی یه یکی از مراکز مورد تایید سازمان TRA (درحال حاضر دانشگاه ویکتوریای استرالیا) ارسال گردد. مدارک مورد پذیرش به مصاحبه به زبان انگلیسی دعوت می شوند. این مصاحبه به صورت آنلاین صورت می گیرد. (متقاضی اجازه استفاده از مترجم را در جلسه مصاحبه ندارد.)
در رشته های برق کشی، مکانیک سیستم های تهویه مطبوع و لوله کشی حتما علاوه بر مصاحبه ارزیابی عملی هم صورت می گیرد. نتیجه ارزیابی به دو حالت زیر می باشد.

  • متقاضی موفق به دریافت نتیجه مثبت از آزمون سنجش عملی و مصاحبه می گردد. در صورتی که رشته متقاضی جزء رشته هایی نباشد که نیاز به گرفتن مدرک و گواهی خاص و گذراندن دوره داشته باشد، وی می تواند با ارائه مدرک معدل سازی شده کاردانی استرالیا برای ویزای اقامت دائم استرالیا اقدام کند.
  • متقاضی موفق به دریافت نتیجه مثبت از آزمون سنجش عملی و مصاحبه می گردد. ولی رشته وی نیاز به دریافت گواهی خاص و یا گذراندن دوره های ویژه دارد در این صورت وی مدرکی به نام OTSR دریافت می کند که با ارئه این مدرک می تواند به کانادا سفر کرده و پس از گرفتن گواهی موقت، در ایالتی که قصد مهاجرت به آن را دارد در دوره های مورد نیاز جهت دریافت گواهی و لایسنس دائم شرکت می نماید. پس از سپری کردن دوره و گرفتن لایسنس، مدرک متقاضی معادل مدرک استرالیایی می گردد. در اینجا باید به این نکته اشاره نمود که متقاضیان ایرانی که رشته های آن ها رشته های لوله کشی، برق کشی و سیستم های می باشد همچنان می توانند از طریق MSA اقدام نمایند و نیازی به سپری کردن این مرحله ندارند.

هزینه معادل سازی مدرک توسط سازمان  TRA استرالیا در روشMAS حدودا” ۱۰۰۰ دلار استرالیا می باشد. هزینه ارزیابی مدرک توسط TRA در روش OSAP در مرحله اول حدودا” ۸۰۰ دلار و در مرحله سنجش عملی بین حدودا” ۱۸۰۰ دلار است. مدت زمان مورد نیاز جهت بررسی و معادل سازی مدرک تحصیلی در استرالیا در این سازمان حدودا” ۹۰ روز است.

سازمان ارزیابی مدرک وت اسس (VETASSESS) استرالیا

سازمان ارزیابی مدارک VETASSESS استرالیا، طیف وسیعی از رشته های حرفه ای را معادل سازی و ارزشیابی می کند. یکی از مزیت های معادل سازی مدارک توسط این سازمان، عدم نیاز به ارائه مدرک زبان می باشد. برای معادل سازی مدارک توسط وت اسس استرالیا، متقاضیان باید کد رشته مربوط به رشته خود را انتخاب و در این خصوص اقدام نمایند. انتخاب مناسب ترین کد رشته از اهمیت بالایی برخوردار است. متقاضیان می توانند در این خصوص از تجربه و راهنمایی مشاورین مهاجرتی بهره مند شوند. مشاورین موسسه مهاجرتی یوکن استرالیا، آماده ارائه خدمات معادل سازی و ارزشیابی مدارک تحصیلی در استرالیا می باشد.

هزینه معادل سازی مدراکر تحصیلی در استرالیا توسط سازمان VETASSESS، حدودا” ۸۸۰ دلار استرالیا می باشد. مدت زمان مورد نیاز جهت بررسی و معادل سازی مدرک تحصیلی در حدود ۸ هفته است.

بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای ویزای همراه استرالیا

لیست سازمان های ارزیابی مدارک تحصیلی در استرالیا

ارزیابی مدرک تحصیلی استرالیا باید با توجه به تخصص متقاضی توسط سازمان مختص آن تخصص ارزشیابی شود. معادل سازی مدرک تحصیلی در استرالیا با توجه به نوع تخصص توسط سازمان های ارزیابی مدارک استرالیا به شرح زیر انجام می گردد.

VETASSESSاداره‌ی ارزیابی مهارت یا تحصیلات مربوط به حرفه‌ها
TRAاداره‌ی ارزیابی مشاغل استرالیا
ACSانجمن کامپیوتر استرالیا
ANMACشورای اعتبارسنجی پرستاری و مامایی استرالیا
ADCشورای دندانپزشکی استرالیا
MedBAهیئت پزشکی استرالیا
CMBA (Chinese Medicine Board of Australia)هیئت پزشکی چینی استرالیا
APharmCشورای داروسازی استرالیا
AIMSمؤسسه‌ی دانشمندان پزشکی استرالیا
TRAانجمن مدیران و معلمین مدارس استرالیا
DAAانجمن متخصصین تغذیه‌ی استرالیا
NAATIسازمان ملی ارزیابی مترجمین
AIMمؤسسه‌ی مدیریت آموزش استرالیا
ACWAانجمن کارگران و کارمندان خدمات اجتماعی
CAANZمؤسسه‌ی حسابداران معتبر استرالیا و نیوزیلند
CPAAانجمن حسابداران رسمی تأییدشده
IPAمؤسسه‌ی حسابداران رسمی
EA (Engineers Australia)مؤسسه‌ی مهندسین استرالیا
AASWشورای کارگران و کارمندان خدمات اجتماعی استرالیا
SPAانجمن آسیب‌شناسی گفتاری استرالیا
OTCشورای درمان مشکلات ناشی از کار
AVBCشورای دامپزشکی استرالیا
AOACشورای ارزیابی استخوان‌درمانی استرالیا
AACAانجمن معماران استرالیا
AITSLمؤسسه‌ی مدیران و معلمین مدرسه
AIQSمؤسسه‌ی نقشه‌برداری استرالیا
APSانجمن روانشناسی استرالیا
ASMIRTانجمن تصویربرداری پزشکی و پرتودرمانی استرالیا
ANZSNMانجمن پزشکی هسته‌ای استرالیا و نیوزیلند
APodAانجمن پاپزشکان استرالیا
ANZPACشورای ارزیابی پاپزشکی استرالیا و نیوزیلند
APCانجمن فیزیوتراپی استرالیا
SSSIشورای علوم فضایی و نقشه‌برداری استرالیا
ACWAانجمن کارگران و کارمندان خدمات اجتماعی
OCANZشورای چشم‌پزشکان استرالیا و نیوزیلند
CCEAشورای آموزش کایروپراکتیک استرالیا
AOPAارتوپدی استرالیا
CASAسازمان ایمنی هوایی کشوری
AMSAشورای ایمنی دریانوردی استرالیا

متقاضیان برای پیدا کردن سازمان ارزیابی کننده تخصص خود، می توانند ابتدا با بررسی ویزاهای کاری استرالیا، با توجه به شرایط خود نوع ویزای خود را مشخص کرده و سپس با مشخص کردن کد شغلی رشته خود نسبت به ارزیابی مدرک خود از طریق سازمان مربوطه در استرالیا اقدام کنند. جهت بررسی ویزاهای کاری استرالیا، مقاله ویزای کاری استرالیا یوکن را مطالعه نمایید.

خدمات ارزیابی مدارک تحصیلی در استرالیا و مشاوره یوکن

موسسه مهاجرتی یوکن استرالیا با سال های تجربه در خصوص اخذ انواع ویزای کار و تحصیلی استرالیا آماده ارائه خدمات مشاوره و انجام امور مهاجرتی و اقامتی می باشد. خدمات موسسه یوکن استرالیا، شامل تشکیل پرونده انواع ویزاهای استرالیا از قبیل: ویزای تحصیلی، ویزای توریستی استرالیا، ویزای اسکیل ورکر، ارزیابی مدرک تحصیلی استرالیا ویزای سرمایه گذاری استرالیا می باشد. متقاضیان می توانند جهت دریافت ارزیابی رایگان شرایط خود، فرم ارزیابی رایگان را تکمیل و ارسال نمایند. مشاورین ما در اولین فرصت شرایط متقاضیان را بررسی و نتیجه را اطلاع رسانی خواهند نمود.

فرم ارزیابی رایگان
جهت ارزیابی رایگان شرایط خود و تکمیل فرم مربوطه، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

نحوه ارزیابی مدارک تحصیلی ایران در استرالیا چگونه است؟

متقاضیان ایرانی باید ابتدا کد رشته شغلی ود را انتخاب نموده و سپس سازمان ارزیاب رشته شغلی خود را پیدا نموده و مدارک مورد نیاز آن سازمان را جمع آوری نمایند.

هزینه معادل سازی مدارک در سازمان مهندسی استرالیا چقدر است؟

هزینه معادل سازی مدارک توسط سازمان مهندسی استرالیا حدودا” ۷۵۰ دلار است.

مدت زمان ارزشیابی مدارک سازمان مهندسی استرالیا چقدر است؟

مدت زمان ارزیابی مدارک تحصیلی در سازمان مهندسی استرالیا حدودا” ۳ ماه است.

مدارک مورد نیاز اسس مدارک استرالیا چیست ؟

مدارک مورد نیاز اسس مدارک استرالیا با توجه به سازمان ارزیاب متغیر می باشد. مدارک عمومی اسس مدرک در استرالیا، مدرک تحصیلی، ریز نمرات، مدرک زبان، مدرک سابقه کار و پاسپورت می باشد.

هزینه اسسمنت استرالیا چقدر است؟

هزینه اسسمنت استرالیا با توجه به نوع سازمان ارزیاب متغیر می باشد. متقاضیان باید با انتخاب سازمان ارزیاب تخصص خود در استرالیا ضمن بررسی مدارک مورد نیاز نسبت به پرداخت هزینه اسسمنت استرالیا به صورت آنلاین اقدام کنند.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

ویزای ورزشی استرالیا و مهاجرت به استرالیا از طریق ورزش
ویزای ورزشی استرالیا و مهاجرت به استرالیا از طریق ورزش
مهاجرت به استرالیا از طریق خرید ملک
مهاجرت به استرالیا از طریق خرید ملک