راهنمای ویزای کانادا

آنچه در این مقاله می خوانید:

 اخذ ویزای کانادا

ویزای تضمینی کانادا یکی از موضوعاتی است که همواره متقاضیان مهاجرت به کانادا به دنبال آن می باشند. هزینه های اخذ ویزای کانادا از قبیل ویزای مهاجرتی کانادا و دیگر ویزاها و عدم بازگشت این هزینه ها در صورت ریجکت ویزا باعث تمایل متقاضیان برای دریافت ویزای تضمینی کانادا شده است. ولی همانطور که در وب سایت اداره مهاجرت کانادا و یا وب سایت های وابسته به آن ذکر شده است هیچ تضمینی برای صدور ویزا وجود ندارد.

همچنین اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران با هشدار نسبت به سودجویی و برخی سوءاستفاده‌های مالی، تبلیغ برای اخذ ویزای تضمینی را غیرقانونی اعلام و آژانس‌های مسافرتی را از اقدام در این‌خصوص منع نموده است .

در صورتیکه متقاضیان دریافت ویزا با کمی آگاهی و واقع بینانه به این موضوع نگاه نمایند، متوجه خواهند شد که ویزای تضمینی کانادا میسر نمی باشد. البته استفاده از مشاور رسمی مهاجرت کانادا در این پروسه می تواند دریافت ویزا را تا حدی تسهیل نماید. وکلای مهاجرت کانادا که عضو رسمی شورای سیاست گذاری و نظارت بر مشاوران مهاجرت کانادا می باشند با توجه به آگاهی از آخرین قوانین مهاجرتی و آشنایی با روند اقدام و مدارک لازم برای ویزاهای مختلف، می توانند بهترین روش های مهاجرت به کانادا را با توجه به شرایط متقاضیان انتخاب نمایند.

فرم ارزیابی رایگان
جهت ارزیابی رایگان و بررسی روش‌های اخذ ویزای کانادا فرم ارزیابی رایگان را تکمیل نمایید  

کدام ویزای کانادا را بگیریم؟

یکی از سوالات مشترک متقاضیان ویزای کانادا این است که کدام ویزای کانادا را بگیریم؟ و یا کدام ویزای کانادا برای ما مناسب است؟ در پاسخ به این سوال باید انواع ویزای کانادا را بررسی و متناسب با شرایط متقاضی مناسب ترین این ویزاها را انتخاب نمود. کانادا دارای ویزاهای متنوعی است. هر یک از ویزاهای کانادا برای هدف خاصی تنظیم شده است. ویزاهای کانادا شامل گروه های : ویزای کار، ویزای اقامت دائم، ویزای سرمایه گذاری کانادا، ویزای اسپانسرشیپ فامیلی و غیره می باشد. با بررسی جدول زیر می توانید نوع ویزای مناسب خود را مشخص رکده و سپس به بررسی شرایط ویزا بپردازید. با توجه به اینکه هر  گروه از ویزاهای کانادا دارای انواع مختلف می باشد و بررسی همه انواع ویزاها کمی مشکل است، بهترین گزینه برای انتخاب بهترین ویزای کانادا متناسب با شرایط خود، مشاوره با وکلای رسمی کانادا است. موسسه مهاجرت یوکن خدمات مشاوره و اخذ ویزاهای کانادا را تحت نظارت مشاور رسمی مهاجرت کانادا، خانم نازنین بیتاژیان ارائه می نماید. متقاضیان می توانند جهت رزرو وقت مشاوره و هماهنگی با واتس اپ دفتر کانادا در تماس باشند.

انواع ویزاهای کانادا شرایط ویزای کانادا
ویزای اسکیل ورکر کانادا ویزای اقامت دائم ( این ویزا از راه تخصص گرفته می شود.)
ویزای کاری کانادا ویزای اقامت موقت (این ویزا در صورت داشتن جاب آفر دریافت می شود.)
ویزای سرمایه گذاری کانادا ویزای اقامت موقت و دائم(این ویزا از روش سرمایه گذاری دریافت می گردد.)
ویزای خود اشتغالی کانادا ویزای اقامت دائم ( این ویزا مخصوص هنرمندان و ورزشکاران است.)
ویزای تحصیلی کانادا ویزای اقامت موقت( برای تحصیل در کانادا گرفته می شود)
ویزای اسپانسرشیپ فامیلی ویزای اقامت دائم ( شامل ویزاهای همسر، نامزدی و غیره می باشد.)
ویزای استارتاپ کانادا ویزای کار و منجرب به اقامت دائم ( مخصوص مخترعین و ایده پردازان)
ویزای مولتی کانادا ویزای موقت ( همان ویزای توریستی 5 سال می باشد.)
سوپر ویزای کانادا ویزای موقت ( برای والدین با شرط حضور 2 سال پیوسته در کانادا بدون نیاز به خروج)
ویزای پرستار خانگی ویزای اقامت دائم ( ویژه پرستاران و متخصصین این حوزه)
ویزای اسکیل ورکر فنی حرفه ای ویزای اقامت دائم ( ویژه افرادی که در حوزه فنی حرفه ای تحصیلات و سابقه دارند.)
ویزای همراه ویزای اقامت موقت ( این ویزا برای همراه دانشجو و یا دانش آموز به عنوان ویزای کاری و یا توریستی ارائه می شود.)

انواع ویزای کانادا 2022

اخذ ویزای کانادا از روش های مختلفی امکان پذیر می باشد. کشور کانادا با توجه به اهداف بلند مدت و کوتاه مدت و تامین نیازهای جامعه خود ، ویزاهای مختلفی را تهیه و تنظیم نموده است. شرایط ویزای کانادا با توجه به نوع آن متفاوت می باشد. انواع ویزای کانادا به دو دسته، ویزای موقت کانادا و ویزای دائم کانادا تقسیم می شوند. ویزای موقت کانادا برای مدت معینی صادر می شود و دارنده این نوع ویزا قبل از اتمام تاریخ اعتبار ویزا، برای ویزاهای دیگر اقدام نماید. ویزای دائم کانادا، همانطور که از نامش مشخص است بصورت دائمی می باشد و دارنده آن می تواند پس از سه سال زندگی در کانادا، در خواست پاسپورت کانادایی کند. متقاضیان اخذ ویزا می بایست با بررسی شرایط ویزای کانادا، مناسب ترین نوع ویزا را متناسب با شرایط  خود انتخاب نماید.

الف- ویزای موقت کانادا

ویزاهای موقت کانادا را می‌توان به صورت زیردسته بندی کرد . ویزاهایی که فرد دارنده ویزا می بایست در دوره زمانی مشخص و محدود به کانادا ورود و خروج داشته باشد ویزای موقت می گویند.

  • ویزای توریستی کانادا
  • ویزای تحصیلی کانادا
  • ویزای همراه کانادا
  • ویزای کار کانادا

ویزای گردشگری کانادا

توریست ویزای کانادا ( Visitor Visa ) که در ایران ویزای مولتیپل و یا ویزای ۵ ساله کانادا نیز نامیده می شود برای ورود به کانادا با هدف توریستی و یا دیداربا خویشاوندان درخواست می گردد . مدت زمان اعتباراین ویزا ۱۰ سال می باشد ولی با توجه به تاریخ اعتبار پاسپورت های ایرانی که ۵ سال می باشد ، این ویزا نیز تا پایان تاریخ اعتبار پاسپورت فرد دارنده این نوع ویزا معتبر می باشد . لازم به ذکر است افسر صادر کننده ویزا می تواند مدت زمان آن را کوتاه تر نیز صادر نماید . توریست ویزای کانادا نیز به دو نوع ویزای ( عادی ) و سوپر ویزا تقسیم می گردد .

ویزای کانادا ، ویزای مهاجرتی کانادا ، ویزای توریستی

توریست ویزای (عادی )

در این نوع ویزا متقاضیان در صورتی که خویشاوند و یا دوستی در کانادا داشته باشند جهت اخذ دعوتنامه کانادا از آنها اقدام نموده و با دیگر مدارک مورد نیاز ویزای توریستی جهت درخواست ویزا اقدام می نمایند . دارندگان این نوع ویزای کانادا می توانند در هر زمان و در هر بار مورد بدون محدودیت برای مدت ۶ ماه در کانادا اقامت نمایند . این افراد پس از ۱۵ روز خروج از خاک کانادا مجددا می توانند به این کشور باز گردند و اقامت آنها برای ۶ ماه دیگر در کانادا بلامانع است .

سوپر ویزای کانادا

سوپر ویزای کانادا نیز نوعی ویزا برای والدین و یا پدر و مادر بزرگ افرادی می باشد که در کانادا اقامت دائم دارند . این ویزا با توجه به تاریخ اعتبار پاسپورت ایران ۵ ساله و چند با ورود می باشد و متقاضی می تواند در هر بار ورود به مدت ۲ سال در کانادا اقامت نماید . در این نوع ویزا دعوت کننده می بایست فرزند و یا نوه متقاضی باشد .در این روش مدارک اقامت ، برگه های ارزشیابی شرایط مالی و مالیاتی و حقوق دعوت کننده نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد .حقوق دعوت کننده در کانادا می بایست از ۲۴٫۰۰۰ دلار در سال کمتر نباشد .

ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی نیز یکی دیگر از ویزاهای موقت می باشد. اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی یکی از سریع ترین راه های ورود به کانادا می باشد. حداکثر زمان مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای دانشجویی کانادا، شش ماه می باشد. تحصیل در کانادا، اخذ اقامت کانادا را برای متقاضیان آسان تر می کند. مطابق قوانین مهاجرت کانادا، دانشجویان بین المللی می توانند پس از اتمام دوره تحصیلی برای اخذ ویزای کار کانادا اقدام کنند. افرادی که سابقه تحصیل و کار در کانادا را داشته باشند از طریق برنامه های متنوع اقامتی که پیش نیاز اکثر آنها تحصیل و کار در کانادا است می توانند جهت اخذ یکی از ویزاهای دائمی کانادا( اخذ اقامت دائم) اقدام کنند.  با توجه به رقابتی و سخت شدن برنامه های اقامتی کانادا، تحصیل در کانادا یکی از راه های هموار کردن دریافت اقامت کانادا می باشد.

ویزای کانادا ، ویزای مهاجرتی کانادا ، ویزای تحصیلی

ویزای همراه کانادا

ویزای همراه کانادا در مواردی که متقاضی برای تحصیل در مدارس، کالج و یا دانشگاه های کانادا اقدام می نماید برای فرد همراه دانشجو و یا دانش آموز میسر می باشد . در این خصوص دو نوع ویزای همراه با توجه به مقطع تحصیلی و شرایط متقاضیان می توان در خواست نمود .

ویزای همراه دانش آموزی

زمانی که متقاضی برای مقاطع مدارس کانادا اقدام می نماید می تواند برای یکی از والدین خود در خواست ویزای همراه دانش آموزی نماید . در صورتیکه والدین همراه دانش آموز بتوانند از دانشگاه و یا کالجی در کانادا پذیرش تحصیلی بگیرند ضمن اینکه هزینه تحصیلی فرزندشان رایگان می گردد ، شرایط اخذ اقامت دائم را برای خودشان مهیا می سازند .

ویزای همراه دانشجویی

دانشجویان متقاضی ویزای تحصیلی در صورتی که متاهل باشد می تواند برای همسر خود نیز بعنوان همراه ، درخواست ویزا نماید . ویزای درخواستی در این شرایط ویزای کار (Open Work Permit ) می باشد . همراهان این دانشجویان می توانند بصورت تمام وقت برای هر نوع شغلی اقدام نمایند .

ویزای کار کانادا (موقت)

ویزای کار کانادا نیز یکی دیگر از ویزاهای موقت کانادا می باشد. متقاضیان ویزای کار کانادا می توانند از طریق روش های مختلف برای این نوع ویزا اقدام کنند. تحصیل در کانادا امکان دریافن ویزای کار پی از تحصیل را برای دانشجویان فراهم می کند. یکی از راه های اخذ ویزای کار کانادا همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد، دریافت ویزای همراه دانشجویی( به عنوان ویزای کار) برای دانشجویان متاهل می باشد. دریافت ویزای کار کانادا با اخذ جاب آفر نیز امکان پذیر است. افرادی که از یک کارفرما در کانادا پیشنهاد کاری دریافت کنند، می توانند جهت اخذ ویزای کار اقدام کنند.

ویزای دائم کانادا

ویزاهایی از کانادا که برای پرونده های موفق برنامه های اقامتی صادر می گردد ویزای دائم می باشد و به این معنی که متقاضی با این نوع ویزا وارد کانادا شده و اقدام به اخذ کارت اقامت خود ( PR ) نمایند . این افراد جهت ورود و خروج از کانادا از کارت PR خود استفاده می نمایند . متقاضیانی که موفق به اخذ اقامت دائم PR شده اند پس از ۵ سال می توانند جهت اخذ پاسپورت کانادایی اقدام نمایند . این افراد می بایست حداقل 3 سال در ۵ سال گذشته در کانادا زندگی کرده باشند .در ادامه ویزای دائم کانادا با توجه به نوع آن ها بررسی می گردد.

ویزای سرمایه گذاری کانادا

 ویزای سرمایه گذاری کانادا

ویزای سرمایه گذاری کانادا یکی از راه های اخذ اقامت می باشد. سرمایه داران، مالکین صنایع؛ مدیران ارشد کسب و کار های فعال، می توانند با در نظر گرفتن شرایط ویزاهای سرمایه گذاری کانادا، یکی از مناسب ترین آن ها را با توجه به شرایط خود انتخاب کنند. برخی از ویزاهای سرمایه گذاری کانادا، همانند ویزای سرمایه گذاری کبک فقط نیاز به پرداخت وجه سرمایه گذاری می باشد و متقاضی ویزای سرمایه گذاری نیازی به راه اندازی کسب و کار ندارد و برخی از ویزاهای سرمایه گذاری در کانادا نیازمند راه اندازی بیزینس و استخدام چند شهروند کانادایی می باشد. متقاضیان ویزای سرمایه گذاری در کانادا می توانند برای خود و اعضاء خانواده خود بصورت همزمان ویزا دریافت کنند.

ویزاهای کانادا

ویزای کانادا از طریق تخصص

اخذ ویزای کانادا از طریق تخصص با توجه به امتیاز متقاضیان از چهار فاکتور تجربه کاری، تحصیلات دانشگاهی و دانش زبان و سن امکان پذیر می باشد. پروسه اخذ ویزای کانادا از طریق تخصص بسیار کوتاه و حداکثر یک سال می باشد. افرادی که از این روش ویزای کانادا را دریافت نمایند، از ابتدا به آن ها اقامت دائم (PR) ارائه می گردد. با توجه به رقابت موجود در این سیستم افرادی موفق به اخذ دعوتنامه می شوند که از امتیاز سن و نمره مدرک زبان خوبی برخوردار باشند .

ویزای کانادا ، ویزای مهاجرتی کانادا ، ویزای مهاجرتی از طریق فنی حرفه ای

اخذ ویزای مهاجرتی کانادا از طریق فنی حرفه ای

ویزای مهاجرتی از طریق فنی حرفه ای نیاز به داشتن مهارت فنی حرفه ای می باشد.افرادیکه در این خصوص سابقه کاری داشته و کمی به زبان انگلیسی و یا فرانسه مسلط باشند می توانند از این روش برای اقامت این کشور اقدام نمایند. داشتن پیشنهاد کار از ملزومات این برنامه مهاجرتی می باشد. متقاضیان مهاجرت از این روش نیز از ابتدا اقامت دائم PR ارائه می گردد. جهت آگاهی از شرایط این ویزا ، از قسمت منوی بالای صفحه این برنامه را انتخاب نمایید .

ویزای کانادا ، ویزای مهاجرتی کانادا ، ویزای مهاجرتی از طریق تجربه کانادایی

اخذ ویزای کانادا از طریق تجربه کانادایی

اخذ ویزای مهاجرتی از این طریق تجربه کاری در کانادا و دانش زبان دارد. این افراد معمولا با ویزای کار کانادا در این کشور مشغول به فعالیت می باشند . همچنین افرادیکه برای تحصیل در کانادا اقدام نمایند می توانند پس از یک سال کار دراین کشور از این طریق برای اخذ اقامت اقدام نمایند. مدت زمان بررسی این برنامه مهاجرتی بسیار کوتاه می باشد. این برنامه مهاجرتی از طریق سیستم اکسپرس اینتری کار می نماید .

ویزای کانادا ، ویزای مهاجرتی کانادا ، اخذ ویزای کانادا از طریق برنامه های مهاجرتی استانی

اخذ ویزای کانادا از طریق برنامه های مهاجرتی استانی

ویزای کانادا از طریق برنامه های استانی یکی از راه های اخذ اقامت می باشد.استانهای این کشورهر کدام با توجه به نیاز خود برنامه های مهاجرتی خاص خود را داشته و افرادیکه شرایط لازم این برنامه ها را داشته می باشند می توانند از این طریق جهت دریافت اقامت اقدام نمایند. ویزاهای استانی شامل: سرمایه گذاری کانادا،اخذ ویزا از طریق تخصص،ویزای کارآفرینی ، و غیره می باشد. معمولا” شرایط برنامه های استانی از برنامه های فدرال آسان تر می باشد .

ویزای کانادا ، ویزای مهاجرتی کانادا ، ویزای مهاجرتی کانادا از طریق استارتاپ

ویزای استارتاپ کانادا

ویزای مهاجرتی از طریق استارت آپ مناسب سرمایه گذاران و کارآفرینانی می باشد که توانایی لازم برای راه اندازی کسب و کار را داشته باشند. افرادیکه دارای ایده و اختراع می باشند نیز می توانند از طریق این ویزا برای اخذ اقامت کانادا اقدام نمایند. ویزای استارتاپ کانادا از طریق 3 روش در برنامه ای استارتاپ امکانپذیر می باشد .

ویزای کانادا ، ویزای مهاجرتی کانادا ، ویزای خود اشتغالی

ویزای مهاجرتی خود اشتغالی کانادا

ویزای مهاجرتی کانادا از طریق خود اشتغالی مناسب متقاضیانی ست که در حرفه های فرهنگی، هنری و ورزشی فعالیت و تجربه لازم را داشته و توانایی ایجاد سهم قابل توجهی در این زمینه در جامعه کانادا دارند. این افراد می بایست تجربه حضور در میادین بین المللی را در خصوص حرفه خود داشته و یا در جامعه خود در این زمینه خود اشتغال بوده باشند. افرادی که این ویزای کانادا را انتخاب می نمایند می بایست حداقل 2 سال در 5 سال گذشته سابقه کاری در تخصص خود داشته باشند و بتوانند با اسناد و مدارک موجود این موضوع را ثابت نمایند .

ویزای کانادا ، ویزای مهاجرتی کانادا ، ویزای مهاجرتی از طریق پرستار خانگی

اخذ ویزای کانادا از طریق پرستار خانگی

ویزای مهاجرتی از طریق پرستار خانگی مختص افرادی است که دارای تجربه کاری در این زمینه بوده واز دانش زبان نیز برخوردارمی باشند. این افراد می بایست تجربه پرستاری از کودک و یا سالمندان را داشته باشند. این ویزای مهاجرتی کانادا نیاز به داشتن پیشنهاد کار ( جاب آفر ) می باشد .

ویزای کانادا ، ویزای مهاجرتی کانادا ، ویزای اسپاسنرشیپ

ویزای اسپانسر شیپ کانادا

ویزای مهاجرتی کانادا از طریق اسپانسرشیپ فامیلی مختص افرادی است که در این کشور زندگی می کنند و شهروند کانادا می باشند. این افراد می توانند برای بستگان خود اسپانسر شده و برای آنها در خواست اقامت نمایند . ویزای اسپانسر شیپ همسر و اسپانسر شیپ والدین از این دسته می باشند .تحصیل فرزندان در این کشور و یا اقدام برای ویزای تحصیلی کانادا برای فرزندان نیز این فرصت را در آینده برای والدین جهت اخذ اقامت از این طریق مهیا می سازد.

اخذ ویزای کانادا از طریق تولد فرزند

کانادا یکی از کشورهایی است که در صورت تولد فرزند در این کشور به کودک متولد شده در خاک این کشور حق شهروندی می دهد. هیچ یک از شمورهای اروپایی صرفا” بر اساس حق خاک به کسی تابعیت نمی دهد. بنابراین اگر فرزند شما در خاک کانادا متولد شود صرف نظر از اینکه شما با چه نوع ویزایی داخل خاک کانادا حضور دارید، وی از همان ابتدا پاسپورت کانادایی دریافت می کند. همچنین این کودکان از تمامی حق و حقوق شهروندان کانادایی از قبیل بیمه و تحصیل رایگان برخوردارند. کودک متولد شده در خاک کانادا می تواند در خارج ازکانادا زندگی کرده و هر وقت بخواهد بدون نیاز به اخذ ویزا به این کشور بازگردد.

والدین کودکان متولد کانادا باید به این نکته توجه نمایند که تنها فرزند در کانادا موجب اعطای تابعیت کانادا به آنها نمی گردد. والدین در صورت داشتن شرایط لازم می توانند از طریق تحصیل ، کاری، سرمایه گذاری و یا توریستی در کانادا اقامت داشته باشند. همچنین فرزندان پس از 18 سالگی می توانند جهت اخذ ویزای کانادا و اقامت برای والدین خود اقدام نمایند.

اخذ ویزای کانادا از طریق ازدواج

یکی دیگر از راه های اخذ ویزای کانادا و اقامت، ازدواج می باشد. افرادی که با شهروندان کانادا (سیتیزن)و یا با افراد مقیم دائم کانادا (PR) ازدواج نمایند می توانند اقامت این کشور را کسب نمایند. مدت زمان اخذ ویزای کانادا از طریق ازدواج نسبتا” کوتاه و اخذ اقامت از این طریق آسان می باشد. اسپانسر که شهروند کانادا می باشد برای درخواست ویزا از این طریق ، باید حداقل 18 سال داشته باشد. همچنین اسپانسر باید تمکن مالی لازم برای پشتیبای از خود و همسر آینده خود را برای مدت 3 سال داشته باشد. متقاضی نیز باید حداقل 16 سال سن داشته و متععد به زندگی با اسپانسر گردد. در صورتی که متقاضی حداقل برای مدت 2 سال با همسر خود زندگی نکند، اقامت او باطل خواهد شد.

فرم ارزیابی رایگان
جهت ارزیابی رایگان و بررسی روش‌های اخذ ویزای کانادا فرم ارزیابی رایگان را تکمیل نمایید.  

.

شرایط ویزای کانادا

شرایط دریافت ویزای کانادا، با توجه به نوع آن متغیر است. شرایط دریافت ویزاهای موقت و ویزاهای دائم، هر کدام با توجه به اهداف آن ها تهیه و تنظیم شده است. مطالعه شرایط ویزای کانادا، در انتخاب مناسب ترین ویزای کانادا و موفقیت پرونده موثر می باشد. مشاوره با وکلای مهاجرت کانادا می تواند گزینه ای مطمئن در انتخاب نوع ویزا باشد.

شرایط ویزای موقت کانادا

شرایط ویزای موقت کانادا متناسب با نوع ویزای موقت تنظیم شده است. ویزای تحصیلی کانادا که یکی از ویزاهای موقت کانادا می باشد نیازمند داشتن اخذ پذیرش تحصیلی از یکی از موسسات معتبر کانادا، داشتن تمکن مالی متناسب با شهریه تحصیلی، استادی پلن، مدرک زبان و انتخاب مناسب رشته تحصیلی می باشد. شرایط ویزای مولتی کانادا ( توریستی ) نیازمند داشتن دعوتنامه معتبر و داشتن وابستگی های قوی با کشور مبداء و همچنین تمکن مالی مناسب می باشد. با توجه به اینکه در گذر زمان شرایط ویزاهای کانادا نیز ممکن است تغییر نماید، متقاضیان باید قبل از اقدام حتما” آخرین شرایط ویزای کانادا را در وب سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا بررسی نمایند.

شرایط ویزای کانادا (اقامت دائم)

شرایط ویزای دائم کانادا با توجه به نوع ویزای انتخابی متفاوت می باشد. ویزاهای دائم کانادا از ابتدا، دریافت اقامت دائم ( کارت PR) را برای واجد الشرایطین این نوع ویزاها به ارمغان دارد. برنامه های مهاجرتی اقامت دائم که شامل ویزاهای اسکیل ورکر، ویزاهای سرمایه گذاری، ویزاهای استارتاپ و از این قبیل می باشد هر کدام شرایط متفاوتی را دارند.  شرایط عمومی این ویزاها، نیاز به ارائه مدارک کاری، تمکن مالی، مدارک تحصیلی، مدارک زبان، مدارک آزمایش پزشکی، مدارک سوء پبشینه و غیره می باشد. با توجه به اینکه این ویزاها منجر به اخذ اقامت دائم کانادا می باشد، جمع آوری و ارائه صحیح مدارک از اهمیت بالایی برخوردار است. مدارک این ویزاها با دقت بالایی از طریق افسرهای مهاجرتی صورت می گیرد. ارسال اشتباه مدارک در برخی موارد می تواند خسارات جبران ناپذیری را برای متقاضی به همراه داشته باشد. متقاضیان میتوانند با استفاده از افراد با تجربه و وکلای مهاجرت کانادا با اطمینان خاطر این مسیر را بپیمایند.

شرایط ویزای کانادا از طریق پناهندگی

ویزای کانادا از طریق پناهندگی یکی دیگر از راههای اخذ اقامت می باشد. با توجه به پیچیدگی های این روش و معایب و دشواری هایی که این مسیر دارد، مشاورین موسسه یوکن این روش را به هیچ وجه پیشنهاد نمی کنند و تنها جهت توضیح قوانین موجود به این مبحث می پردازیم. بنا به مصوبه سازمان ملل در جلسه ای که در سال 1951 در شهر ژنو صادر گردید، افرادی که بنا به تعاریف این کنوانسیون مشمول شرایط پناهجویی هستند ازحمایت دولتی برخوردار می شوند. بر این اساس کشور کانادا نیز با امضاء این معاهده از حامیان این کنواسیون است. اگر چه کانادا این معاهده را پذیرفته است، اما محدودیت هایی را در این خصوص اجرا می نماید.

متقاضیان ویزای کانادا از طریق پناهندگی باید مورد پناهندگی معتبری مطابق شرایط زیر داشته باشند.

معرفی فرصت های شغلی اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی فرصت های شغلی و جاب آفر در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


پناهندگی نژاد

در این روش فردی که در یک کشور به خاطر نژاد خویش مورد آزار و تبعیض قرارگرفته است می‌تواند برای زندگی در کشور دیگری درخواست پناهندگی کند.

پناهندگی مذهبی

در این روش فردی که به خاطر مذهب خاصی در کشور محل اقامت خود مورد آزار و تهدید قرار گرفته، می‌تواند برای زندگی در کشوری دیگری درخواست پناهندگی کند.

پناهئدگی اعضای گروه های خاص اجتماعی

در این روش افرادی که به دلیل عضویت در یک گروه اجتماعی خاص، تهدید و یا مورد آزار قرار گرفته اند می توانند برای زندگی و اقامت در کشور دیگری درخواست پناهندگی کنند.(همانند همجنس گرایان)

پناهندگی سیاسی

در این روش افرادی که بخاطر عقاید و فعالیت سیاسی در معرض خطر هستند می‌تواند درخواست پناهندگی کنند.

پناهندگی اجتماعی

در این روش افراد به خاطرداشتن یک زندگی و شغل بهتر به یک کشور دیگر پناهنده می‌شود. این افراد باید اسناد و مدارک قوی مبنی بر دشواری زندگی در کشور مبدأ ارائه دهد تا با درخواست پناهندگی آنها موافقت شود.

ویزای کانادا و اخذ تابعیت و پاسپورت کانادا

متقاضیان ویزاهای کانادا می توانند جهت اخذ پاسپورت این کشور اقدام نمایند. گرفتن ویزای کانادا شرایط اخذ تابعیت را برای متقاضیان فراهم می کند. این افراد باید با توجه به نوع ویزای دریافتی، ابتدا جهت اخذ اقامت دائم PR و سپس برای اخذ پاسپورت اقدام کنند. افرادی که ویزاهای موقت کانادا، از قبیل ویزای تحصیلی، ویزای توریستی، ویزای کار، را دریافت می کنند، ابتدا باید با توجه به شرایط خود برای اخذ ویزای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. افرادی که ویزای اقامت دائم PR کانادا را دریافت می کنند پس از 3 سال کار و زندگی در کانادا می توانند جهت اخذ پاسپورت و تابعیت کانادا اقدام کنند. این افراد باید در طول دوره 5 ساله، 3 سال در کانادا کار وزندگی کنند تا بتوانند برای گرفتن پاسپورت اقدام کنند.

مراحل دریافت ویزای کانادا

کانادا دارای بیش از 100 برنامه اقامتی دارد که هر کدام از آنها ویزاهای خاص خود را دارند. مراحل گرفتن ویزای کانادا با توجه نوع پرونده ای که متقاضیان اقدام می کنند متفاوت می باشد. دریافت ویزای کانادا به شکل، درخواست ویزای کانادا به صورت حضوری و آنلاین امکان پذیر می باشد.

روش حضوری درخواست ویزای کانادا

در روش حضوری درخواست ویزای کانادا، متقاضیان باید با انتخاب نوع ویزای درخواستی، مدارک مورد نیاز آن را بررسی و جمع آوری نمایند. این افراد باید فرم های مربوطه ویزا را از طریق وب سایت اداره مهاجرت دانلود و پرینت و تکمیل نمایند. سپس با پرداخت هزینه ویزا و همراه مدارک جمع آوری شده مورد نیاز، به سفارت کانادا مراجعه نمایند. از آنجایی که سفارت کانادا در این فعال نمی باشد و پروسه تشکیل پرونده به صورت حضوری زمان بر و هزینه رفت آمد به سقارت کانادا در کشورهای اطراف زاید می باشد در حال حاضر، کمتر افرادی این روش را انتخاب می نمایند.

روش آنلاین درخواست ویزای کانادا

روش آنلاین درخواست ویزای کانادا، همواره یکی از روش های سریع و آسان می باشد. متقاضیان درخواست اینترنتی ویزای کانادا، با جمع آوری مدارک مورد نیاز ویزای مربوطه و اسکن آن ها می توانند همه مدارک را به صورت الکترونیکی ارسال نمایند. این افراد باید با مراجعه به وب سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا، اقدام به ایجاد پروفایل نمایند.سپس با مطالعه فرم ها و مدارک مورد نیاز جهت تکمیل فرم ها بصورت الکترونیکی و آپلود مدارک اقدام کنند. پروسه بررسی درخواست ویزای کانادا با توجه به نوع آن متفاوت می باشد. مراحل درخواست ویزای کانادا نیز با توجه به نوع ویزا متفاوت می باشد. برخی از ویزاهای کانادا (ویزاهای ایالتی) نیاز به ایجاد پروفایل در ادامه مراحل پروسه ویزا، در چند سایت دارند. از آنجایی که کانادا دارای ویزاهای مختلف می باشد بررسی نحوه درخواست ویزا باید به صورت مستقل با توجه به نوع ویزای انتخابی انجام گردد.


بیشتر بخوانید: پیکاپ ویزای کانادا؛ مراحل درخواست و هزینه پیکاپ ویزا


مراحل اخذ ویزای کانادا از طریق مشاور مهاجرت کانادا در یوکن

با توجه به تعداد و تنوع ویزاهای کانادا افرادی که انگیزه لازم برای مهاجرت به این کشور را داشته باشند حتما” می توانند در این مسیر موفق شوند . انتخاب روش مناسب ، برنامه ریزی جهت مهیا کردن شرایط مورد نیاز ، صبوری، پیگیری اخبار مرتبط با امور مهاجرت، اقدام در زمان مناسب کلید موفقیت در این مسیر می باشد. انتخاب بهترین وکیل مهاجرت کانادا می تواند ضمن کمک به انتخاب مناسب ترین روش ،هزینه های خطای احتمالی در این مسیر را نیز کاهش و اخذ ویزای تضمینی کانادا را تا حدودی فراهم می کند. مشاورین این مجموعه تحت نظارت مشاور رسمی مهاجرت کانادا آمادگی ارائه خدمات مشاوره، راهنمایی و برنامه ریزی و ترسیم نقشه راه تا حصول نتیجه نهایی را دارند. در ادامه مراحل اخذ ویزای کانادا از طریق مشاور مهاجرت کانادا در یوکن بررسی می گردد.

مراحل اخذ ویزای کانادا

  • مشاوره و ارزیابی شرایط متقاضی مشاور رسمی مهاجرت کانادا
  • پیشنهاد مناسب ترین راه های اخذ ویزای کانادا با توجه به شرایط متقاضی
  • ارائه راه حل جهت افزایش امتیاز متقاضی با توجه به نوع ویزا
  • برآورد هزینه های ویزای کانادا با توجه به نوع ویزای پیشنهادی جهت آگاهی و برنامه ریزی متقاضی
  • مشاوره و آگاهی متقاضی از مراحل ویزای کانادا، زمان اقدام، و پیش بینی زمان اعلام نتیجه ویزا
  • جمع آوری مدارک و ترجمه
  • ایجاد پروفایل و درخواست ویزا

فرم ارزیابی رایگان
جهت ارزیابی رایگان و بررسی روش‌های اخذ ویزای کانادا فرم ارزیابی رایگان را تکمیل نمایید..   

مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا

مدارک مورد نیاز ویزای کانادا

مدارک مورد نیاز جهت گرفتن ویزای کانادا با توجه به نوع ویزا متفاوت می باشد. برخی از مدارک در همه ویزاها مشترک می باشد. همه مدارک ارائه شده باید توسط دارالترجمه رسمی ترجمه گردد. در زیر جهت آشنایی شما، به مدارک لازم جهت برخی از ویزاهای پرکاربرد اشاره شده است.

مدارک لازم برای گرفتن ویزای توریستی کانادا که برای بازدید از کانادا به قصد توریست، شرکت در سمینار و یا دیدار با خویشاوندان صادر می گردد، به شرح زیر می باشد.

  • پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • عکس جدید 3.5*4.5 رنگی با پشت زمینه سفید
  • ترجمه شناسنامه
  • ترجمه سند ازدواج
  • ترجمه اسناد ملکی
  • تمکن مالی بانکی
  • ترجمه مدارک شغلی
  • فرم‌های تکمیل شده درخواست ویزا
  • رزرو بلیط
  • دعوتنامه معتبر

نحوه پیدا کردن کار در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به موضوعات پیدا کردن کار در کانادا و ویزاهای کاری و غیره در یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

مدارک مورد نیاز گرفتن ویزای کانادا جهت متقاضیان تحصیل در کانادا به شرح زیر می باشد.

  • پاسپورت معتبر
  • اصل شناسنامه و ترجمه آن
  • سند ازدواج ( برای افراد متاهل)
  • نامه پذیرش از مدرسه ، کالج و یا دانشگاه
  • فرم‌های تکمیل شده درخواست ویزا
  • نامه تمکن مالی حداقل معادل (شهریه یک سال تحصیلی+ 10.000 دلار کانادا + 4.000 دلار بابت هر عضو همراه)
  • دو قطعه عکس ۳.۵ * ۴.۵
  • نامه هدف از تحصیل
  • ترجمه سند ملکی (درصورت وجود)

مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا (ویزای اقامت دائم)

مدارک لازم ویزای کانادا بصورت عمومی جهت ویزاهای دائم کانادا به شرح زیر می باشد.

  • پاسپورت معتبر
  • اصل شناسنامه و ترجمه آن
  • سند ازدواج ( برای افراد متاهل)
  • تکمیل فرم های مربوطه
  • نامه سابقه کار
  • ارزیابی دارایی ها (جهت ویزای سرمایه گذاری کانادا)
  • ارزشیابی مدرک تحصیلی
  • تمکن مالی (با توجه به نوع ویزای و تعداد اعضاء خانواده)
  • مدیکال چک ( تست پزشکی جهت ویزا)
  • گواهی سوء پیشنیه
  • انگشت نگاری ( بیومتریک)

مدت زمان صدور ویزای کانادا

مدت زمان صدور ویزای کانادا با توجه به نوع ویزا متفاوت می باشد. متقاضیان می توانند جهت آگاهی از مدت زمان جواب ویزای خود با مراجعه به وب سایت مهاجرت کانادا و انتخاب نوع ویزای درخواستی، از مدت زمان جواب ویزای خود آگاه شوند. مدت زمان صدور ویزای کانادا در برخی ویزاها به شرح زیر می باشد.

نوع ویزای کانادا مدت زمان جواب ویزای کانادا
ویزای توریستی – مولتی 6 ماه
ویزای تحصیلی حداکثر 4 ماه
ویزای اسکیل ورکر فدرال 6 ماه
ویزای استارتاپ 12 تا 16 ماه

هزینه ویزای کانادا

شرایط و هزینه گرفتن ویزای کانادا نیز با توجه به نوع ویزای درخواستی و تعداد اعضای خانواده همراه، متغیر می باشد. متقاضیان باید ابتدا نوع ویزای درخواستی خود را انتخاب و با مطالعه جزئیات مربوط به ویزای مربوطه با هزینه های آن آشنا شوند.

هزینه اخذ ویزای تحصیلی کانادا

موضوع هزینه مبلغ
هزینه ترجمه مدارک 100 دلار کانادا
هزینه اپلیکیشن فی موسسه آموزشی 150 دلار کانادا
هزینه بایومتریک 83 دلار کانادا
هزینه درخواست ویزا 100 دلار کانادا
هزینه سفر جهت انگشت نگاری 500 دلار کانادا

هزینه ویزای توریستی کانادا

موضوع هزینه مبلغ
هزینه ترجمه مدارک 150 دلار
هزینه بایومتریک 83 دلار
هزینه در خواست ویزا 150 دلار
هزینه سفر جهت انجام انگشت نگاری 500 دلار

ویزاهای دیگر کانادا علاوه بر هزینه های فوق، هزینه های تست پزشکی و اپلیکیشن فی خاص خود را دارند.

پیگیری ویزای کانادا

پیگیری جواب ویزای کانادا بستگی به روش درخواست متقاضیان دارد. در روش درخواست حضوری، پیگیری درخواست ویزای کانادا از طریق ایمیلی که در مدارک ارائه شده به سفارت کانادا درج شده و شماره پرونده ای که سفارت در اختیاز متقاضی قرارداده، صورت می گیرد. در این روش متقاضیان نتیجه نهایی جواب ویزا را از طریق ایمیل فوق دریافت می کنند. نحوه پیگیری ویزای کانادا در روش آنلاین، از طریق ورود به پروفایل و یا چک کردن ایمیل صورت می گیرد. متقاضیانی که تمایل دارند از روند بررسی پرونده ویزای خود آگاه شوند می توانند با درخواست نوت آفیسر، وضعیت ویزای را پیگیری نمایند. برای پیگیری وضعیت ویزای کانادا از طریق دریافت نوت آفیسر، متقاضیان باید یکی از وکلای مهاجرت کانادا و یا یکی از شهروندان کانادا را به عنوان وکیل خود معرفی نمایند.

ریجکت شدن ویزای کانادا

عوامل مختلفی می تواند در رد شدن درخواست ویزای کانادا ( ریجکت شدن ویزای کانادا  ) نقش داشته باشد. فاکتور های ریجکت شدن ویزای کانادا نیز با توجه به نوع ویزا می تواند متغیر باشد. برخی از عوامل عمومی از قبیل انتخاب نادرست ویزا، تکمیل ناقص فرم های ویزا، اعتبار ناریخ پاسپورت متقاضی، تمکن مالی ضعیف، عدم داشتن وابستگی های قوی با کشور مبداء( جهت ویزاهای توریستی)، داشتن سوءپیشینه، نتیجه نامطلوب تست پزشکی، استادی پلن ضعیف ( جهت ویزاهای تحصیلی)، ارائه مدارک جعلی، نمکن مالی نامناسب با توجه به تعداد اعضاء خانواده ( در ویزاهای اسکیل ورکر)، انتخاب ناک شغلی غیر مرتبط با تخصص ( در ویزاهای اسکیل ورکر) و غیره می توانند از دلایل ریجکت شدن ویزای کانادا باشند.

اعتراض به رد ویزای کانادا

نحوه اعتراض به رد ویزای کانادا، با توجه به نوع ویزا متفاوت می باشد. ولی تجربه نشان داده، ارسال نامه اعتراض به رد ویزا کانادا با این روش نتیجه مطلوبی به همراه نخواهد داشت. بهترین روش اعتراض به ریجکت ویزای کانادا، درخواست نوت آفیسر می باشد. متقاضیان می توانند با دریافت نوت آفیسر از جزئیات و دلایل دقیق ریجکت شدن ویزای خود مطلع شوند.افرادی که برای ویزاهای تحصیلی و مولتی کانادا اقدام کرده اند، مجددا می توانند با رفع ایرادات مطرح شده در نوت آفیسر، جهت تشکیل پرونده ویزا و درخواست مجدد اقدام کنند. اعتراض به رد ویزای کانادا نیاز به پرداخت مجدد هزینه های ویزا می باشد.

مشاوره دریافت ویزای کانادا از یوکن

با توجه به تعداد و تنوع ویزاهای کانادا، یکی از عواملی که نقض موثری در نتیجه دریافت ویزای کانادا دارد، آگاهی و شناخت کامل نسبت به شرایط ویزای و انتخاب مناسب ویزای کانادا می باشد. متقاضیان دریافت ویزای کانادا می توانند با مشاوره با وکلای سرمی مهاجرت کانادا با اطمینان خاطر بیشتری در این خصوص اقدام نمایند. متقاضیان می توانند در صورت تمایل، جهت ارزیابی شرایط خود و مشاوره آنلاین با خانم نازنین بیتاژیان فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا، عضو رسمی شورای سیاست گذاری و نظارت بر مشاوران مهاجرت کانادا با شماره عضویت R531751 ، اقدام کنند

مشاوره با مشاور مهاجرت یوکن
جهت مشاوره مستقیم با مشاور موسسه مهاجرتی یوکن در کانادا ، امکان مشاوره بصورت آنلاین مهیا می باشد .  در صورت تمایل  از طریق لینک رزرو وقت مشاوره آنلاین، جهت تعیین وقت مشاوره خود اقدام کنید.   

چگونه ویزای کانادا بگیریم؟

کانادا دارای ویزاهای مختلفی می باشد. قبل از هر چیز می بایست متقاضیان مشخص نمایند برای چه منظوری درخواست ویزا دارند.

جهت اخذ ویزای کانادا، داشتن ویزای شینگن ضروری می باشد؟

داشتن ویزای شینگن تنها برای متقاضیان اخذ ویزای توریستی می تواند امتیاز محسوب شود. داشتن ویزای شینگن برای متقاضیان ویزای مهاجرتی الزامی نمی باشد.

هزینه اخذ ویزا چقدر می باشد؟

هزینه ویزا با توجه به نوع آن متفاوت می باشد. متقاضیان می بایست پس از انتخاب روش اخذ ویزا، هزینه آن را بررسی نمایند.

مدت زمان اخذ ویزا چقدر می باشد ؟

جواب ویزای کانادا و پروسه بررسی پرونده و مدت زمان اخذ ویزا با توجه به نوع ویزا کاملا” متفاوت می باشد .