کانادا

پیکاپ ویزای کانادا

پیکاپ ویزای کانادا

پیکاپ ویزای کانادا یکی از مراحل پرونده های مختلف مهاجرتی از قبیل : درخواست ویزاهای های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری و غیره است. در حقیقت همه افرادی که برای دریافت ویزای کانادا از هر روشی اقدام می کنند، باید پس از مشخص شده نتیجه ویزا و در صورتی که نتیجه آن مثبت بود، جهت پیکاپ ویزای کانادا اقدام کنند. کشور کانادا کشوری بزرگ و مدرن است که هرساله افراد زیادی تمایل دارند که برای مهاجرت و یا گردشگری، تفریح و یا تحصیل به آنجا سفرکنند. در این میان ویزای توریستی کانادا و ویزای دانشجویی کانادا از جمله ویزاهای پرتقاضای کانادا است . اما در سال ۱۳۹۱ به علت وجود برخی مسائل سیاسی، سفارت کانادا در ایران به فعالیت خود پایان داد. به همین علت افرادی که قصد گرفتن ویزای کانادا را دارند، باید به کشورهای همسایه که سفارت کانادا در آنجا باشد مراجعه کرده و از آنجا درخواست ویزا برای کشور کانادا را بدهند. در اینجا ما قصد داریم برای راحتی شما در امر گرفتن ویزا مطالب مفیدی را در مورد پیکاپ ویزای کانادا یا همان پیکاپ پاسپورت کانادا و شرایط پیکاپ ویزای کانادا و همچنین هزینه پیکاپ پاسپورت کانادا را بیان کنیم.

پیکاپ ویزای کانادا چیست؟

همانطور که در بالا نیز مطرح کردیم، کشور کانادا در ایران سفارتی ندارد، بنابراین برای گرفتن ویزا (پیکاپ ویزای کانادا)، باید به یکی از کارگزاری های سفارت کانادا در یکی از کشورهای همسایه مانند ترکیه و یا امارات متحده مراجعه کرده و از آنجا اقدام به گرفتن ویزا کنید. در مرحله اول اقدام، شما باید برای مصاحبه و انگشت نگاری در سفارت حضور داشته باشید، اما بعد ازآن می‌توانید به ایران بازگشته و منتظر جواب تاییدیه ویزای خود باشید، که در صورت تایید برای شما یک ایمیل ارسال می‌شود . در مرحله بعد نیاز به فرستادن پاسپورت و بازگرداندن آن به همراه ویزا است، بهتر است برای فرستادن پاسپورت یک نماینده قانونی انتخاب کنید و مدارک را از طریق او به سفارت برسانید. به این اقدام که از زمان فرستادن پاسپورت تا بازگشت آن با ویزا انجام می‌شود پیکاپ ویزای کانادا و یا پیکاپ پاسپورت کانادا می‌گویند.

چرا به پیکاپ ویزا کانادا نیاز دارید؟

مهم ترین ویژگی پیکاپ ویزای کانادا این است که دیگر نیازی به حضور شخص شما در سفارت بعد از انگشت نگاری و مصاحبه نیست و کارهای فرستادن پاسپورت تا برگشت آن به همراه ویزا توسط نماینده قانونی شما انجام می‌شود. همچنین با توجه به اینکه قیمت ارز روز به روز بالاتر رفته و هزینه های زیادی هر سفر برای شما در بردارد و یا اینکه اگر بخواهید خودتان برای بردن پاسپورت اقدام کنید، باید کار و زندگی خود را تا مدتی رها کنید با استفاده از خدمات پیکاپ ویزای کانادا می‌توانید هم در هزینه های خود و هم در زمان ارزشمند خود صرفه جویی کنید.

چگونه پیکاپ پاسپورت کانادا بگیریم؟

بعد از آن که شما به کشوری که در آن سفارت کانادا وجود دارد مراجعه کرده و درخواست ویزای خود را دادید و سپس  با درخواست شما موافقت شد، ایمیلی تحت عنوان موافقت با درخواست ویزای شما برایتان ارسال می‌شود که بعد از آن شما باید به پیگیری کارهای لازم بپردازید. باید این را در نظر داشته باشید که پاسخ به درخواست شما و تایید و یا عدم تایید آن زمان مشخصی ندارد و معمولا” در یک بازه زمانی چهار ماهه انجام می گردد. در صورتی که ویزای شما ریجکت شود، شما می توانند با درخواست نوت آفیسر از دلایل ریجکتی ویزای خود مطلع شوید. و در صورت امکان جهت رفع ریجکتی ویزای کانادا افدام نمایید. ولی در صورتی که پاسخ درخواست شما مثبت باشد، مرحله بعدی پیکاپ ویزای کانادا می باشد. پیکاپ ویزا می تواند شخصا” و یا توسط آژانس های ارائه دهنده خدمات پیکاپ پاسپورت کانادا، انجام شود. شرایط پیکاپ ویزای کانادا و هزینه پیکاپ پاسپورت کانادا، با توجه به آژانس ارائه دهنده این خدمات می تواند متفاوت باشد.

برای درخواست پیکاپ ویزای کانادا یا همان پیکاپ پاسپورت کانادا شما نیاز است که با در دست داشتن پاسپورت خود و ایمیل تایید ویزا که از طرف سفارت دریافت کردید به یکی از شرکت های معتبر که کارهایی مبنی بر پیکاپ پاسپورت کانادا انجام می‌دهند مراجعه کنید. سپس یک نماینده قانونی برای خود تعیین می‌کنید و مدارک لازم را برای انجام بقیه کارهایتان به او می‌سپارید. همچنین می‌توانید با کد پیگیری که به شما داده می‌شود از روند کاری خود توسط نمایندتان مطلع شوید.

پیکاپ ویزا کانادا را از طریق ۳ کشور ترکیه امارات و ارمنستان می‌توان در خواست داد، که بهترین آن آنکارا در ترکیه می‌باشد. هم از آن جهت که پروازهای متعددی در روزهای مختلف برای آنکارا وجود دارد و هم اینکه سفارت کانادا در آنکارا کارهای صدور ویزا را در زمان کوتاه تری انجام می‌دهد. بنابراین افراد متقاضی دریافت پیکاپ پاسپورت کانادا ترجیح می‌دهند کارهای درخواست خود را از آنکارا آغاز کنند. برای این کار نیاز است که شما به یک دفترخانه اسناد رسمی مراجعه کنید و یک وکالت کاری برای نماینده قانونی خود تنظیم کنید. پس از آن وکالت نامه به زبان ترکی استانبولی ترجمه می‌شود و این وکالت نامه توسط دادگستری و وزارت امور خارجه تایید می‌شود سپس به تاید سفارت ترکیه در ایران می‌رسد و بعد ازآن وکیل شما می‌تواند برای ادامه کارهای شما و ارسال پاسپورت و مدارکتان اقدام کند. انجام این کارها تا دریافت ویزای شما معمولا بین یک تا سه هفته زمان می‌برد.

مدارک لازم برای پیکاپ ویزای کانادا

مدارکی که برای ویزا نیاز دارید، بسته به نوع ویزای درخواستی شما متفاوت است.  اگر شما قصد دارید درخواست برای ویزای مهاجرتی بدهید به مدارک زیر نیاز دارید.

  • اصل پاسپورت ( توجه داشته باشید که تا چه زمانی اعتبار دارد و باید حداقل یک صفحه خالی در پاسپورت خود داشته باشید)
  • پرینت ایمیل دریافت شده از سفارت کانادا و تکمیل صفه آخر ایمیل خود که مشخصاتی چون نام، ایمیل، شماره تلفن وویژگی های ظاهری خود مانند قد، وزن، رنگ چشم و…که باید در آن ثبت کنید.
  • فرم وکالت نامه به شرکت و یا نماینده قانونی خود برای انجام کارهای پیکاپ پاسپورت کانادا
  • همراه داشتن دو قطعه عکس ۵ در ۷ که در عکاسی گرفته شود و مهر عکاسی  بر روی آن درج شده باشد. البته این مورد فقط برای ویزای مهاجرتی نیاز است و برای ویزای دانشجویی، توریستی و.. نیازی به داشتن عکس نیست.
  • اگر ویزای شما غیر مهاجرتی باشد، علاوه بر مدارک بالا باید رسید انگشت نگاری از مرکز وک را به همراه داشته باشید.

همچنین به این نکته توجه داشته باشید، که پاسپورت فرزندان توسط والدین امضا نشود، زیرا پاسپورت فرزندان زیر ۱۶ سال نیازی به امضا ندارد و در صورتی که پاسپورت آنها توسط والدین امضاء شود، باعث برگشت پاسپورت و نامعتبر بودن آن می‌شود. برای فرزندان بالای ۱۶ سال هم باید امضای خودشان در پاسپورت باشد.

مدت زمان لازم برای پیکاپ ویزای کانادا

پس از آن که شما ایمیل تایید ویزای خود را از سفارت کانادا دریافت کردید تا ۳۰ روز زمان دارید تا برای کارهای پیکاپ ویزای کانادا اقدام کنید. توجه داشته باشید اگر در زمان تعیین شده برای پیکاپ پاسپورت کانادا  خود اقدام نکنید، درخواست ویزای شما ریجکت خواهد شد.

 زمان پیکاپ ویزای شما بسته به این است که کدام کشور را برای پیکاپ ویزای کانادا انتخاب می‌کنید از این رو زمان آن ممکن است از ۳ روز تا ۱۴ روز طول بکشد. اما اگر آنکارا را برای پیکاپ پاسپورت کانادا انتخاب کرده باشید این کارها در مدت زمان دو و یا سه روز انجام می‌شود. در صورتیکه در کشور امارات متحده عربی این اقدامات تا زمان رسیدگی ویزا به دست شما حدود دو یا سه هفته به طول می‌انجامد.

در این مدت زمان اقدام تا رسیدن ویزا به دست شما، می‌توانید شرایط پیکاپ ویزای خود را از طریق شماره پیگیری که به شما  داده می‌شود از طریق سایت وی اف اس گلوبال با وارد کردن اطلاعات لازم مانند کشور پیکاپ به عنوان مبدا، و کشور کانادا به عنوان مقصد شرایط پیکاپ ویزای کانادا خود را بررسی کنید.

مراحل درخواست پیکاپ ویزا

برای درخواست ویزا به هر کشوری و همچنین درخواست پیکاپ ویزا مراحل زیر را باید طی کنید.

  • نامه و یا ایمیلی که از سفارت دریافت کرده اید، که نشان از قبول ویزا شما باشد به همراه پاسپورت خود، به دفاتر و یا شرکت هایی که می‌خواهید کارهای پیکاپ ویزای شما را انجام دهند در زمان مقرر شده تحویل دهید.
  • پرونده و مدارک متقاضی پیکاپ ویزا توسط عوامل بررسی شده و زمان و هزینه های لازم از جمله هزینه پیکاپ پاسپورت کانادا تخمین زده می‌شود.
  • پذیرش فرم وکالتی که نماینده انتخابی شما بتواند، کارهای لازم را انجام داده و شرایط پیکاپ ویزای کانادا شما را بررسی کند.
  • سپس تحویل پاسپورت و مدارک متقاضی ویزا به سفارت صورت می‌گیرد.
  • در پایان پاسپورت به همراه ویزای الصاق شده به آن به مسافر تحویل داده می‌شود.
عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی نحوه گرفتن انواع ویزای کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


هزینه پیکاپ ویزای کانادا

در مورد برآورد هزینه ها می‌توان گفت، که بسته به این که شما در چه کشوری انگشت نگاری را انجام داده باشید هزینه پیکاپ پاسپورت کانادا متفاوت است. هزینه های انجام پیکاپ پاسپورت کانادا شامل هزینه های دفتر وک و هزینه های دفاتر و شرکت های مجازی است، که شما کارهای پیکاپ پاسپورت کانادا خود را به آن ها واگذار می‌کنید. دفاتر وک پس از لیبل شدن ویزای شما، پاسپورت و ویزای شما را با پست های داخل کشور به آدرسی که شما در ایمیل خود ارائه کرده بودید ارسال می‌کنند. برای مثال دو نمونه از تفاوت هزینه های پیکاپ پاسپورت را بیان میکنیم.

پرونده ای که در در دفتر وک استانبول انگشت نگاری شده باشد هزینه پیکاپ پاسپورت کانادا  آن از استانبول ۱۲۱٫۵ لیر است و همچنین پرونده ای که در آنکارا انگشت نگاری شده باشد هزینه پیکاپ پاسپورت کانادا آن از استانبول  همان ۱۲۱٫۵ لیر به اضافه ی ۶۰ لیر میباشد. از این رو با توجه به اینکه چقدر می‌خواهید برای پیکاپ ویزای کانادا خود هزینه کنید، هزینه های دفاتر وک کشورهای مختلف رابررسی کرده و سپس به آنجا مراجعه کنید.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به موضوعات مهاجرت به کانادا در یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

دریافت پیکاپ ویزای کانادا از کشورهای همسایه

همان طور که گفتیم به علت نبود سفارت کانادا در ایران هر فرد برای کارهای دریافت ویزای خود ناچار است به یکی از کشورهای همسایه که سفارت کانادا در آن ها قرار دارد، مانند آنکارا و استانبول در ترکیه و یا دبی و ابوظبی درامارات متحده عربی مراجعه کند. پس از آن هر فرد باید  با توجه به شرایط پیکاپ ویزای کانادا که در هر کدام از این کشورها متفاوت است و با در نظرگرفتن هزینه پیکاپ پاسپورت کانادا و زمان تحویل مدارک ارسال شده تصمیم بگیرد، که از خدمات کدام شهر وکشور می‌خواهد استفاده کند.

پیکاپ ویزای کانادا از ترکیه ( آنکارا و استانبول)

همانطور که اشاره کردیم سفارت کانادا در استانبول فعالیت دارد و تقریبا هرروز پرواز رفت وبرگشت از تهران به استانبول وجود دارد. اگر شما هزینه های رفت برگشت و اقامت در آن جا را و همچنین هزینه پیکاپ پاسپورت کانادا را بررسی کنید خواهید فهمید که بهتر است برای دریافت ویزا از خدمات پیکاپ ویزا استفاده کنید تا در هزینه ها وزمان خود صرفه جویی کنید.

علاوه بر استانبول، در آنکارا که یکی دیگر از شهرهای ترکیه است نیز سفارت خانه کانادا قرار دارد. اما برخلاف استانبول پرواز های آنکارا هرروزه نیست و بین هرپرواز رفت و برگشت باید چند روز هم اقامت را در آنجا داشته باشید در این صورت علاوه بر هزینه های رفت و آمد باید هزینه های بیشتر و همچنین زمان بیشتری را متحمل شوید. از این رو با توجه به شرایط استفاده از پیکاپ ویزا را بر رفت آمد و این هزینه های اضافی ترجیح خواهید داد.

متقاضیان پیکاپ پاسپورت و ویزای کانادا، باید به این نکته توجه نمایند که با توجه به نوع ویزای متقاضیان، ممکن است مکان سفارتی که ویزای آنها توسط آن صادر شده است، متفاوت باشد. لذا این افراد باید قبل از اقدام برای پیکاپ ویزای خود، از سفارت صادر کنند ویزای مربوطه مطلع شوند و سپس در این خصوص برنامه ریزی نمایند.

پیکاپ ویزای کانادا از امارات ( دبی و ابوظبی)

یکی دیگر از کشورهای همسایه که برای دریافت ویزا مناسب است شهر دبی در امارات است که به دلیل خلوت بودن سفارت نسبت به دیگر سفارت ها کارهای مربوط به دریافت ویزا و رسیدن آن به دست متقاضی با سرعت بیشتری انجام می‌شود. همچنان باید به این نکته توجه داشته باشید که هزینه های استفاده از پیکاپ ویزا ازهزینه های سفر به دبی و اقامت در آن بسیار پایین تر است.

علاوه بر دبی ابوظبی نیز از دیگر شهرهایی است که سفارت کانادا در آن فعالیت دارد و هر ساله  بسیاری از ایرانی ها برای دریافت ویزای کانادا به این شهر سفر می‌کنند در این خصوص هم باید در نظر داشت، که اگر پس از مراحل انگشت نگاری خود بخواهید پاسپورت و مدارکتان را به آنجا ببرید و از خدمات پیکاپ ویزا استفاده نکنید، هزینه های زیادی  برای شما به همراه دارد.

پیکاپ ویزای کانادا و خدمات موسسه مهاجرتی یوکن

موسسه مهاجرتی یوکن به شماره ۲۲۷۴۳۸۸۷۸۶ تحت عنوان UCAN IMMIGRATION SERVICES در کانادا به ثبت رسیده است. خانم نازنین بیتازیان، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا، عضو رسمی شورای سیاست گذاری و نظارت بر مشاوران مهاجرت کانادا با شماره عضویت R531751، به عنوان مشاور این مجموعه فعالیت می کند.

موسسه مهاجرت یوکن کانادا با سال ها تجربه در خصوص انواع ویزاهای کاری، مهاجرتی و ویزای تحصیلی کانادا، ویزای سرمایه گذاری کانادا، ویزای استارتاپ کانادا، انجام پرونده های مهاجرت سرمایه گذاری، جاب آفر کانادا،، ویزای اسپانسرشیپ همسرف ویزای توریستی و کارت پی آر کاناداPR ، آماده ارائه خدمات مشاوره و ارزیابی پرونده های مهاجرتی و اقامتی می باشد. متقاضیان می توانند جهت آگاهی از شرایط خود برای برنامه های مهاجرتی و ویزاهای کانادا، با مشاور این مجموعه مشاوره آنلاین داشته باشند.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن در کانادا آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ انواع ویزاهای کانادا دارد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور  رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

پیکاپ ویزای کانادا چیست؟

منظور از پیکاپ ویزای کانادا، ارائه پاسپورت متقاضی به سفارت کانادا جهت الصاق برچسب ویزا می باشد.

شرایط پیکاپ ویزای کانادا چگونه است ؟

متقاضیان پیکاپ ویزای کانادا به دو صورت می توانند در این خصوص اقدام کنند. این افراد باید با مدارک مورد نیاز شخصا” به سفارت کانادا در آنکارا و یا سفارتی که جهت دریافت ویزای وی مشخص شده مراجعه نماید و یا از طریق آژانس های ارائه دهنده خدمات پیکاپ پاسپورت کانادا، اقدام کنند.

مزیت استفاده از خدمات پیکاپ ویزا توسط آژانس های ارائه دهنده این نوع خدمات چیست؟

هزینه پیکاپ ویزای کانادا توسط آژانس های ارائه دهنده این نوع خدمات، از هزینه ای که فرد باید بابت سفر به کشورهای خارجی جهت دریافت ویزا انجام دهد، کمتر است.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

پاسپورت کانادا ؛ راهنمای اخذ شهروندی کانادا
پاسپورت کانادا ؛ راهنمای اخذ شهروندی کانادا
آشنایی با گران ترین و ارزان ترین شهرهای کانادا برای زندگی
آشنایی با گران ترین و ارزان ترین شهرهای کانادا برای زندگی