کانادا

گران ترین و ارزان ترین شهر های کانادا

آشنایی با گران ترین و ارزان ترین شهرهای کانادا برای زندگی

بررسی گران ترین شهرهای کانادا و ارزان ترین شهر های کانادا یکی از موضوعات مورد بررسی متقاضیان مهاجرت به کانادا می باشد. چرا که هزینه های زندگی در کانادا یکی از فاکتورهای تاثیر گذار در انتخاب شهر و محل زندکی می باشد. کیفیت بالای زندگی، بهداشت عمومی عالی و مطابق با استانداردهای سازمان بهداشت جهانی، سیاست مترقی، طبیعت زیبا و مناظر خیره کننده و دلکش، تنوع فرهنگی بالا، سیستم آموزشی بسیار خوب، اقتصاد مناسب و رفتار مسالمت آمیز و دوستانه افراد جامعه با یکدیگر را می توان تنها برخی از دلایلی دانست که سبب شده ‌اند کشور کانادا به عنوان یکی از مناطق برتر برای زندگی شناخته شود و افراد بسیاری به ویژه ایرانیان تمایل داشته باشند که به این کشور مهاجرت کرده و در آن زندگی کنند اما بسیاری از آن ها به این دلیل که کانادا یکی از ده کشور گران قیمت جهان برای زندگی به شمار می رود منصرف شده اند چرا که فکر می‌کنند از عهده مخارج زندگی در آن‌جا بر نمی آیند. درست است که کانادا به عنوان هفتمین کشور گران ‌قیمت جهان برای زندگی معرفی می شود اما به این معنا نیست که زندگی در تمامی مناطق و شهرهای آن نیازمند هزینه بسیار بالایی است. در این کشور نیز همانند سایر کشورها بر اساس برخی از استانداردهای موجود، موقعیت اقتصادی، جغرافیایی و سیاسی هزینه زندگی در بعضی از شهرها بسیار بالا و در برخی شهرها (البته با در نظر گرفتن استانداردهای زندگی) پایین می ‌باشد و فرد طبق هدف و بودجه ای که برای شروع در نظر گرفته است می تواند یکی از این شهرهای گران‌ یا یکی از شهرهای ارزان قیمت کانادا را برای زندگی انتخاب کند.

در ادامه شما را با گران ترین شهرهای کانادا و ارزان ‌ترین شهرهای کانادا برای زندگی آشنا می سازیم تا اگر که قصد مهاجرت به این کشور را داشته باشید و یا جزو افرادی هستید که می خواهند به یکی از شهرهای ارزان قیمت کانادا یا شهرهای گران نقل مکان نمایند، بتوانید به درستی تصمیم گرفته و شهر مورد نظر خود برای اقامت و زندگی را انتخاب نمایید.

ارزان ترین شهرهای کانادا برای زندگی

و اما ارزان ترین شهرهای کانادا برای زندگی کدام شهرها به شمار می روند؟ طی یکی دو سال اخیر و درگیری کل جهان با اپیدمی کووید ۱۹ بسیاری از افراد برای رعایت پروتکل های بهداشتی و مبتلا نشدن به این بیماری مجبور به دور کاری شدند و عملا در خانه به کارهای خود رسیدگی می کردند. این اتفاق باعث شد که در لیست ارزان ترین شهرهای کانادا جا به جایی‌هایی صورت گرفته و برخی از شهرها در صدر شهرهای ارزان قرار بگیرند و برخی دیگر به انتهای لیست منتقل شوند. در این بخش بر اساس جدیدترین داده ها به معرفی چند شهر از ارزان ترین شهرهای کانادا برای زندگی خواهیم پرداخت.

شهر شربروک استان کبک

شهر شربروک استان کبک که ششمین شهر بزرگ و چهارمین شهر پرجمعیت این استان با ۱۶۱ هزار نفر می‌باشد از شهرهای ارزان قیمت کانادا برای زندگی به شمار می رود. این شهر با متوسط اجاره بهای ماهانه ۵۰۶ دلار برای آپارتمان یک اتاقه در مرکز شهر (هزینه‌ها را بر اساس درآمد حاصل از اشتغال در این کشور لحاظ می‌شوند) مکان و منطقه ‌ای عالی و مقرون به صرفه برای سکونت می ‌باشد زیرا علاوه بر وجود خانه هایی با قیمت ارزان و مناسب برای اجاره یا خرید، هزینه کلی تهیه مایحتاج زندگی و هزینه های صرف شده برای حمل و نقل عمومی و تفریح نیز نسبت به دیگر شهرهای کانادا کمتر می ‌باشد.

این شهر که رتبه اول لیست ارزان ترین شهرهای کانادا را به خود اختصاص داده است از لحاظ اقتصادی، آموزشی و فرهنگی نیز در جایگاه خوب و قابل قبولی قرار گرفته است.

شربروک آب و هوای سرد و معتدلی دارد و طبیعت کم نظیر آن با وجود رودخانه‌ها، دریاچه ها، مراکز اسکی و کوه ها مکان مناسبی برای تفریح و استراحت آخر هفته یا تعطیلات فصلی به شمار می رود.

شربروک در بخش جنوبی استان کبک قرار گرفته است و هم مرز با کشور آمریکا می‌باشد به همین دلیل برای افرادی که همواره در حال رفت و آمد میان این دو کشور برای تفریح یا کار هستند و امنیت شهر محل سکونت برای‌ آنان دارای اولویت است، گزینه ی بسیار خوبی می باشد..

مونکتون- نیوبرانزویک

نام شهر مونکتون استان نیوبرانزویک نیز در لیست ارزان ترین شهرهای کانادا به چشم می‌خورد.. مونکتون از شهرهای دو زبانه کانادا به شمار می رود (زبان‌های فرانسه و انگلیسی به صورت رسمی زبان های این شهر به حساب می آیند) و با متوسط هزینه زندگی ۱۷۵۹دلار در ماه برای یک نفر (اجاره بها خانه یک اتاقه و مایحتاج زندگی) جزو شهرهای ارزان شناخته می شود.

شهر مونکتون از لحاظ آب و هوا در فصل تابستان معتدل و در فصل زمستان سرد و برفی است به گونه ای که عمدتا آسمان به شکل نیمه ابری مشاهده می شود.

مردم مونکتون خونگرم، مهربان و مهمان نواز هستند و با افرادی جدیدی که به این شهر مهاجرت کرده و یا برای تفریح و شرکت در فستیوال های مختلف به آن سفر کرده اند به خوبی و به شکلی دوستانه رفتار می‌کنند طوری که کم‌تر کسی در این شهر احساس غربت می کند.

این شهر جاذبه های گردشگری بسیاری دارد و به دلیل برگزاری فستیوال های مختلف و همچنین به سبب مجاورت با دریا همواره میزبان مسافران بسیاری است.

شهر مونکتون از لحاظ اقتصادی نیز دارای اقتصادی قوی و متکی بر بازارهای صادراتی است و نرخ بیکاری در آن به سبب وجود موقعیت های کاری فراوان بسیار پایین می باشد.

شهر ثاندربی از ارزان ترین شهرهای کانادا

گران ترین شهر های کانادا

بیشتر بخوانید: سردترین شهرهای کانادا کجاست؟ لیست شهرهای سرد کانادا

شهر ثاندربی (thunder bay) استان انتاریو که در بخش شمال غربی این استان و در مجاورت با دریاچه سوپریور واقع شده از دیگر شهرهای ارزان قیمت کانادا به حساب می‌آید چرا که نه تنها هزینه خرید و تهیه مایحتاج ضروری زندگی، تفریح و حمل و نقل در این شهر مدرن و سر سبز که توسط پارک های ملی دیدنی با حیات وحش ویژه، احاطه شده، نسبت به دیگر شهرها پایین‌تر است بلکه اجاره و خرید مسکن نیز در این شهر با هزینه کم انجام می گیرد و نسبت به میزان حقوق دریافتی، مقرون به صرفه می باشد.

کیفیت آب و هوا، حمل و نقل و آموزش شهر ثاندربی بسیار مناسب می باشد و اقتصاد این شهر نیز که بر پایه صنایعی چون معدن، جنگل‌ داری، آموزش، تولید و سیستم حمل نقل قرار دارد، فعال و قدرتمند ظاهر شده است. همچنین امکان یافتن شغل در این شهر نسبت به دیگر شهرهای کوجک کانادا بیشتر است.

در واقع می‌توان بیان کرد که اگر چه شهر ثاندربی در لیست شهرهای ارزان قرار گرفته است اما شهر مدرنی است که عمده امکانات یک زندگی مرفه در آن وجود دارد.

شهر سنت کاترینز

شهر سنت کاترینز استان انتاریو را می توان جزو ارزان ‌ترین شهرهای کانادا برای زندگی معرفی نمود چرا که علاوه بر مقرون به صرفه بودن هزینه اجاره و خرید مسکن در مرکز و حاشیه شهر، دیگر هزینه های زندگی همچون هزینه تفریح، حمل و نقل، تسهیلات عمومی و مواد غذایی نیز نسبت به دیگر شهرهای کانادا پایین تر می‌باشند. قرار گرفتن شهر سنت کاترینز در بخش جنوبی انتاریو و در نزدیکی دریاچه های ایری، انتاریو و آبشار نیاگارا سبب شده که آب و هوای این شهر موثر از این موقعیت جغرافیایی سرد و مرطوب قاره ای باشد. و جنگل‌ ها و باغ و بستان ‌های سرسبز آن را احاطه کرده باشند. همچنین این موقعیت جغرافیایی باعث شده پای گردشگران خارجی و داخلی به این شهر باز شود.

گران ترین شهرهای کانادا برای زندگی

در مقابل ارزان ترین شهرهای کانادا، گران ترین شهرهای کانادا برای زندگی نیز بر اساس هزینه‌ی اجاره بها، خرید مسکن، هزینه های پرداختی برای موارد و بخش های ضروری نظیر تفریح، مواد غذایی، حمل و نقل و مراقبت ‌های بهداشتی و حقوق دریافتی با کسر مالیات ارائه شده ‌اند که در ادامه به معرفی برخی از این شهرهای گران خواهیم پرداخت.

البته ذکر این نکته الزامی است که ممکن است لیست ارائه شده برای ارزان ترین شهرهای کانادا و گران ترین شهرهای کانادا بر اساس معیارهای مختلف و در زمان های دیگر متفاوت باشد اما در حال حاضر و بر اساس شاخص‌های معین شهرهایی که در این بخش معرفی می‌شوند جزو گران ترین شهرهای کانادا به شمار می رود

شهر زیبای ونکوور

رتبه اول لیست گران ترین شهرهای کانادا برای زندگی به شهر زیبا، توریستی و مهاجر پذیر ونکوور در استان بریتیش کلمبیا با هزینه اجاره متوسط ماهانه بیش از دو هزار دلار برای آپارتمان یک خوابه و هزینه‌های بسیار زیاد برای تهیه مایحتاج زندگی اختصاص دارد.

این شهر اگر چه از لحاظ اقتصادی، سیاسی و یا فرهنگی مرکز شناخته نمی شود اما به سبب برخورداری از استاندارهای عالی برای زندگی، اقتصادی قدرتمند که متکی بر صنایعی چون فیلم سازی، صادرات و آموزش به سبب وجود دانشگاه‌ های معتبر و بزرگ است، آب و هوای مطلوب، محیطی تمیز، تنوع فرهنگی مناسب و نزدیکی به ایالات متحده آمریکا محبوبیت بالایی دارد و یکی از گزینه‌ ها برای مهاجرت و زندگی به شمار می‌رود.

ونکوور به عنوان یکی از شهرهای گران کانادا سیستم حمل و نقل شهری و برون شهری راحت و کارآمدی دارد که می توان برای کاهش در مقدار هزینه ‌های زندگی از آن‌ها استفاده نمود.

تورنتو، دومین شهر گران‌ قیمت کانادا

ازگران ترین شهرهای کانادا می‌توان به تورنتو نیز اشاره کرد. این شهر که در استان انتاریو واقع شده جایگاه دوم را در لیست شهرهای گران قیمت کانادا به خود اختصاص داده است زیرا هزینه زندگی در این شهر صنعتی و شلوغ با بیش از دو میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت سرسام آور و بسیار بالا می‌باشد، به گونه ای که تنها اجاره ماهانه خانه یک اتاقه در بازه قیمتی ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار کانادا است در حالی‌که متوسط در آمد ماهانه یک شخص چهار هزار و صد دلار می‌باشد.

اکثر ساکنین این شهر مهاجران هستند و به همین علت اگر که فردی در آن ساکن شود با تنوع فرهنگی و زبانی بالایی رو به رو خواهد شد. این گوناگونی فرهنگی و زبانی سبب می‌شود تا افراد کمتر با رفتارهای آزار دهنده که عمدتا بین مهاجران و افراد ساکن یک منطقه به وجود می‌آیند مواجه شوند.

شهر تورنتو از اقتصادی قوی و فعال در حوزه‌های مختلف برخوردار است به طوری که قلب اقتصاد کانادا خوانده شده و یکی از ده شهر برتر جهان از این نظر به شمار می رود. در واقع اقتصاد قوی این شهر گران قیمت، سبب گشته تا به نخستین مقصد برای مهاجرت بدل گردد و افراد خارجی نه تنها برای گذران زندگی بلکه برای سرمایه‌گذاری در این شهر ساکن شوند.

البته علاوه بر اقتصاد قوی، آب و هوای عالی، جاذبه های گردشگری و تفریحی فراوان، سامانه حمل و نقل عمومی پیشرفته و راحت، محیط تمیز و سیستم آموزشی بسیار عالی مزید بر علت شده و بر محبوبیت این شهر که جزو شهرهای گران قیمت کانادا می‌باشد، افزوده است.

مونترال، از گران ترین شهرهای کانادا

مونترال ایالت کبک یکی دیگر از شهرهای گران قیمت کانادا می‌باشد که پس از ونکوور و تورنتو رتبه سوم را در لیست گران ترین شهرهای کانادا با متوسط هزینه اجاره بها بالغ بر ۱۳۰۰دلار از آن خود کرده است. این شهر پر جمعیت ‌ترین شهر استان کبک در جنوب شرقی کانادا می‌باشد و پس از پاریس به عنوان بزرگ‌ ترین شهر فرانسوی زبان در کل دنیا شناخته می‌شود.

مونترال دارای بهاری دلپذیر، تابستان‌هایی گرم و مرطوب، پاییزی معتدل و زمستان‌ هایی برفی و سرد است و به عنوان یکی از گران ترین شهرهای کانادا برای زندگی از لحاظ اقتصادی نقش مهم و تاثیر گذاری را در رشد صنایع مرتبط با هوا فضا، الکترونیک، حمل و نقل و دارو سازی ایفا می‌کند و اکثر مشاغل موجود در این شهر در حوزه ارائه خدمات قرار گرفته اند.

مونترال از گران ترین شهرهای کانادا، در حوزه های آموزش و توریسم نیز حرفی برای گفتن دارد. این شهر جزو برترین شهرهای تحصیلی در سرتاسر جهان است و از لحاظ توریسم و گردشگری نیز به سبب وجود جاذبه های تاریخی، طبیعی و تفریحی از جمله شهرهای پرطرفدار برای مسافرت و تفریح شناخته می شود.

شهر کلگری استان آلبرتا

چهارمین شهر از گران ترین شهرهای کانادا، شهر کلگری در استان آلبرتا می‌باشد. در این شهر که یکی از پنج شهر شلوغ کانادا به شمار می رود متوسط هزینه ‌ای که برای خرید یک آپارتمان تک اتاقه در مرکز شهر باید صرف شود بالغ بر ۱۲۰۰ دلار کانادا است در حالی که متوسط حقوق افراد با در نظر گرفتن کسری مالیات ۴۳۰۶ دلار می باشد. در واقع افراد بیش از یک چهارم حقوق خود را صرف پرداخت اجاره بها می کنند.

البته اگر چه کلگری یکی از شهرهای گران ‌قیمت کانادا برای زندگی است اما از مزایای فراوانی برای زندگی برخوردار می‌باشد و به افرادی که می خواهند در شهری با استانداردهای زندگی بسیار خوب روزگار بگذرانند توصیه می شود چرا که علاوه بر آب و هوای خوب و طبیعت زیبا، به سبب اقتصاد متکی بر کشاورزی، نفت و صنعت توریسم به عنوان یکی از شهرهای ثروتمند شناخته می شود و از لحاظ کیفی شهری متناسب با استاندارهای تعیین شده جهانی است.

شهر زیبای اتاوا

اتاوا، از دیگر شهرهای گران قیمت کانادا می باشد . این شهر در بخش جنوب شرقی ایالت انتاریو قرار گرفته است و با متوسط هزینه اجاره بها حدود ۱۵۰۰ دلار کاناد،ا برای یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر پنجمین شهر از گران ترین شهرهای کانادا برای زندگی به شمار می رود.

آب و هوای شهر اتاوا که پایتخت کانادا به شمار می رود به دلیل ساحلی بودن و مجاورت با رودخانه اتاوا نیمه قاره‌ای می باشد به این معنا که تابستان این شهر گرم و شرجی و زمستان های آن برفی و سرد هستند.

پایتخت کشور، اتاوا، به عنوان یکی از شهرهای گران قیمت کانادا از اقتصاد پایدار و بسیار خوبی برخوردار است که متکی بر صنایعی چون تکنولوژی های پیشرفته و مدرن، کشاورزی، جنگل داری، توریسم، معدن و دولت فدرال ( به سبب وجود ساختمان‌های و ارگان‌های دولتی در این شهر) می‌باشد.

کیفیت زندگی در اتاوا بسیار بالا می باشد هم‌چنین طبیعت زیبا و سر سبز آن، تمیزی فوق العاده شهر و سر زندگی و شادابی که در میان ساکنین آن دیده می شود آدمی را ترغیب می کند تا به این شهر که یکی از گران ترین شهرهای کانادا می باشد، مهاجرت نماید.

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن

موسسه مهاجرتی یوکن به شماره ۲۲۷۴۳۸۸۷۸۶ تحت عنوان UCAN IMMIGRATION SERVICES در کانادا به ثبت رسیده است. خانم نازنین بیتازیان، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا، عضو رسمی شورای سیاست گذاری و نظارت بر مشاوران مهاجرت کانادا با شماره عضویت R531751، به عنوان مشاور این مجموعه فعالیت می کند.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن در کانادا آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ انواع ویزاهای کانادا دارد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

ارزان ترین شهر های کانادا برای زندگی کدامند؟

مونکتور، تاندربی و شربروک از جمله شهر های ارزان کانادا برای زندگی هستند

گرانترین شهر های کانادا برای زندگی کدامند؟

مونترال، تورنتو و ونکوور گران ترین شهر های کانادا برای زندگی هستند. این سه شهر بیشترین ایرانیان را در خود جای داده است.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

پیکاپ ویزای کانادا
پیکاپ ویزای کانادا
سردترین شهرهای کانادا کجاست؛ لیست شهرهای سرد کانادا
سردترین شهرهای کانادا کجاست؛ لیست شهرهای سرد کانادا