کانادا

سردترین شهر های کانادا

سردترین شهرهای کانادا کجاست؛ لیست شهرهای سرد کانادا

سردترین شهر کانادا کدام است؟ آیا آب و هوای کانادا در تمامی طول سال سرد و برفی است؟ کدام شهرهای این کشور در لیست سردترین شهرهای کانادا قرار گرفته اند؟ این پرسش ها تنها برخی از ده ها سوالی است که مهاجران و مسافران به “سرزمین بزرگ سفید شمالی” پیش از سفر و مهاجرت می پرسند. در حقیقت اکثر افراد زمانی که برای مهاجرت به کانادا و اقامت در این کشور برنامه ریزی می کنند، علاوه بر بررسی میزان امنیت، کیفیت زندگی، وضعیت اشتغال، نحوه سرمایه گذاری و سیستم آموزشی آن کشور، شرایط آب و هوایی و اقلیمی آن را نیز بررسی می کنند چرا که آن ها می خواهند بخش قابل توجهی از زمان و عمر خود را در آن شهر و کشور بگذرانند، پس بهتر است اطلاعات دقیق و خوبی درباره آب و هوا و اقلیم داشته باشند.

این موضوع درباره کشور کانادا و مهاجرت به آن نیز صادق است. در واقع مهاجران به ویژه آن‌هایی که از ایران و کشورهای آسیایی (کشورهای گرمسیر) به قصد تحصیل، زندگی و یا سرمایه گذاری به کانادا مهاجرت می کنند به دلیل فاصله زمانی و مکانی میان کشورها و اختلاف آشکاری که میان اقلیم این کشورها وجود دارد در صدد پیدا کردن شهری برای اقامت هستند که از لحاظ آب و هوا تفاوت کمتری با آب و هوای مبدا داشته باشد تا بتوانند به راحتی در آن زندگی کرده یا به کار مشغول شوند.

در این مطلب تصمیم داریم برای کمک به افرادی که در حال تدارک و برنامه ریزی برای مهاجرت ، اقامت کانادا و انتخاب محل مناسب در کشور کانادا هستند، ضمن پاسخ به سوالاتی که در ابتدای متن به آن ها اشاره شد، به معرفی لیست شهرهای سرد کانادا و در صدر آن ها، سردترین شهر کانادا بپردازیم.

سردترین شهر کانادا کدام است

سردترین شهر کانادا کدام است؟ پاسخ به این سوال و تعیین شهری به عنوان سردترین شهر کانادا سخت به نظر می آید زیرا برای مشخص کردن سردترین شهر کانادا که با بیش از ده میلیون کیلومتر مربع مساحت، یکی از دو کشور وسیع جهان به شمار می رود، روش های گوناگونی وجود دارد که به کارگیری هر یک از آن ها ممکن است این عنوان را از آن شهری دیگر که نامش در لیست سردترین شهرهای کشور کانادا به چشم می خورد، نماید.

در این مطلب متوسط دمای سالانه شهرها، دمای فصلی آن ها، تعداد روزهای آفتابی، تعداد روزهایی که یخبندان رخ می دهد و برخی دیگر از عوامل موثر بر سرمای هوا بررسی شده و بر اساس داده های خام موجود سردترین شهر کانادا و سردترین شهرهای این کشور مشخص شدند.

تذکر: پس اگر که سردترین شهر کانادا در این نوشته با نوشته هایی با این عنوان تفاوت داشت دلیل را شیوه ی تعیین و فاکتورهای بررسی شده برای مشخص نمودن این شهر بدانید.

عنوان سردترین شهر کانادا به شهر سگنه (ساگونه) در ایالت کبک با حداکثر متوسط دمای سالانه هشت درجه سانتی گراد و میانگین حداقل دمای سالانه منفی سه درجه سانتی گراد اختصاص دارد. اگر چه این مقدار دما ممکن است نسبت به شهرها و بخش های شمالی کشور کانادا که به قطب شمال نزدیک می باشند، خیلی سرد به نظر نرسد اما باید توجه داشت که این دما، دمای متوسط سالانه است و شهر سگنه در برخی از فصول و ماه ها، دمای بیش از منفی بیست درجه سانتی گراد را تجربه می کند که دمای بسیار پایینی به شمار می رود. در حقیقت مردم سردترین شهر کانادا به طور میانگین دمای منفی بیست درجه را بیش از ۴۵ بار در تجربه می کنند و به طور میانگین هفت بار در سال نیز با دمای بالغ بر منفی سی درجه، رو به رو می شوند.

علاوه بر آنچه که بیان شد، میانگین تعداد روزهایی که دمای این شهر به طور کامل زیر صفر درجه سانتی گراد ثبت گردیده، ۱۰۵ روز گفته شده است که پس از شهر وینیپگ که در رقابت با سگنه برای لقب سردترین شهر کانادا می باشد، با متوسط ۱۱۳ روز یخبندان کامل رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

شهر سگنه به عنوان سردترین شهر کانادا با جمعیتی بالغ بر ۱۴۰ هزار نفر در بزرگ ترین استان کانادا، کبک، واقع شده است. این شهر جزو شهرهای فرانسوی زبان کانادا به شمار می رود و به دلیل برخورداری از استاندارهای خوب و مناسب برای زندگی، تحصیل و سرمایه گذاری به سبب وجود سیستم حمل و نقل مناسب، موسسه های بهداشتی و درمانی خوب، منابع طبیعی بسیار، طبیعت زیبا با جاذبه های دیدنی و تفریحی مناسب، سیستم آموزشی عالی و مدرن به عنوان یکی از شهرهای مهاجر پذیر کانادا شناخته می شود.

لیست شهرهای سرد کانادا

پس از آشنا شدن با سردترین شهر کانادا نوبت به معرفی شهرهایی می رسد که بر اساس فاکتورها و پارامترهای مشخص همچون میانگین حداکثر دمای سالانه، در لیست شهرهای سرد کانادا قرار گرفته‌اند.

البته که تعداد شهرهایی با آب و هوای سرد و دمای بسیار پایین در کانادا کم نیستند اما سعی شده که در این بخش به برخی از سردترین شهرهای کشورکانادا پرداخته شود.

شهر وینیپگ ایالت منیتوبا

شهر وینیپگ استان منیتوبا در غرب کانادا را می توان از مدعیان عنوان سردترین شهر کانادا برشمرد چرا که با متوسط حداکثر دمای سالانه ۸٫۷ درجه سانتی گراد و میانگین حداقل دمای سالانه منفی ۲٫۷ درجه سانتی گراد تنها اختلاف بسیار ناچیزی با شهر سگنه ایالت کبک دارد و خود را به دلیل داشتن زمستان های بسیار سرد با بادهای سوزان و میانگین دمای منفی ۱۹٫۲ درجه سانتی گراد در این فصل و بیشترین تعداد روزهای یخبندان در طول سال مستحق لقب سردترین شهرکانادا می داند.

وینیپگ از جمعیت جوانی برخوردار است، از لحاظ اقتصادی جایگاه خوب و رو به رشدی دارد و ساکنان آن به راحتی می توانند برای خرید خانه اقدام کنند. نرخ بیکاری در این شهر که ادعا می کند سردترین شهر کانادا می باشد، حدود ۵٫۵ درصد می باشد که نسبت به نرخ کل بیکاری در کشور کانادا نیز درصد پایین تری است. همچنین کیفیت زندگی در این شهر خوب و هزینه زندگی نیز پایین می باشد.

وینیپگ به عنوان یکی از سردترین شهرهای کشور کانادا جاذبه های دیدنی و توریستی بسیاری دارد که افراد می توانند در تعطیلات از آن ها بازدید کرده و لذت ببرند از جمله این جاذبه های گردشگری می توان به موزه های مختلف، پارک ها، مراکز تاریخی، بازارهای محلی و دریاچه معروف فورت وایت الیو اشاره کرد.

شهر زیبای ثاندربی

نام شهر ثاندربی این بار در لیست سردترین شهرهای کانادا دیده می شود. این شهر که یکی از شهرهای ارزان قیمت کانادا به شمار می آید با میانگین حداکثر دمای سالانه ۸٫۷ درجه سانتی گراد و متوسط حداقل دمای منفی ۳٫۴ درجه سانتی گراد در سال پس از سردترین شهر کانادا یعنی سگنه (ساگونه) و وینیپگ که رتبه دوم لیست شهرهای سرد کانادا را به خود اختصاص داده است، رتبه سوم این لیست را از آن خود کرده است. مردم این شهر به طور متوسط ۱۰۰ روز از سال، دمای زیر صفر (یخبندان) را تجربه می کنند و در فصل زمستان متوسط حداقل دمای هوا به منفی ۱۸٫۱ درجه سانتی گراد می رسد. همچنین به طور میانگین هفت روز از فصل زمستان دمای هوا در ثاندربی به زیر منفی ۳۰ درجه خواهد رسید.

 این شهر به عنوان یکی از سردترین شهرهای کانادا در قسمت شمال غربی ایالت انتاریو و در نزدیکی دریاچه سوپریور قرار دارد و توسط پارک ها و فضاهایی سرسبز و دیدنی احاطه شده است.

ثاندربی از لحاظ اقتصادی قوی و فعال بوده و نه تنها هزینه زندگی در این شهر نسبت به دیگر شهرها بر اساس حقوق دریافتی و مالیات پایین می باشد بلکه امکانات رفاهی و کیفیت زندگی در سطح بسیار خوب و مناسبی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با گران ترین و ارزان ترین شهرهای کانادا برای زندگی

سنت جونز از سردترین شهرهای کشور کانادا

مرکز استان نیوفاندلند، شهر سنت جونز، نیز با میانگین حداکثر دمای سالانه ۹ درجه سانتی گراد در لیست سردترین شهرهای کشور کانادا قرار گرفته است. شهر سنت جونز شهری ساحلی است که در مجاورت با اقیانوس اطلس واقع شده و به عنوان یکی ار بزرگ ترین شهرهای منطقه آتلانتیک شناخته می شود.

آب و هوای این شهر مرطوب قاره ای است و تحت تاثیر جریان گرم و اقیانوسی گلف استریم قرار دارد. بارش برف در سنت جونز بسیار اتفاق می افتد به گونه ای که در فصل سرد سال میزان این بارش به ۳۳۵ سانتی متر می رسد. همچنین این شهر در زمستان (عمدتا ابتدا و انتهای فصل) میزبان طوفان هایی شدید می باشد.

طبق استانداردهای مشخص، کیفیت زندگی در سنت جونز بسیار خوب می باشد و این شهر جزو بهترین شهرها برای زندگی در کانادا به شمار می رود. همچنین هزینه زندگی در این شهر نسبت به دیگر شهرهای کانادا و بر اساس درآمد و مالیات پایین است و ساکنان آن به راحتی می توانند هر آن چه که نیاز دارند را تهیه نمایند.

طبیعت زیبا و ساحلی سنت جونز، تپه های سبز منتهی به ساحل آن و مکان های تاریخی نظیر منطقه تاریخی فانوس دریایی کیپ اسپیر تنها برخی از جاذبه های گردشگری این شهر هستند که می توان در روزهای تعطیل از آن ها بازدید کرده و لذت برد.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی امتیاز مهاجرت به کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


شهر سادبری (سودبری)

قرار گرفتن شهر سادبری استان انتاریو در میان سردترین شهرهای کانادا به عنوان پنجمین شهر سرد کانادا و پس از سنت جونز تعجب آور نیست چرا که متوسط حداکثر دمای این شهر در طول سال ۹٫۲ درجه سانتی گراد می باشد که تنها ۰٫۲ درجه با میانگین حداکثر دمای شهر سنت جونر اختلاف دارد. همچنین میانگین حداقل دمای سالانه این شهر منفی یک درجه سانتی گراد می باشد و به طور متوسط مردم سادبری ۱۰۰ روز از سال را در هوای زیر صفر می گذرانند.

علاوه بر آنچه که بیان شد، سادبری زمستان های سرد و غالبا پر بارش را تجربه می کند به گونه ای که  میانگین حداقل دمای آن در این فصل به عنوان شهری که در لیست سردترین شهرهای کانادا قرار دارد، برابر با منفی ۱۵٫۵ درجه سانتی گراد است.

سادبری ایالت انتاریو که در لیست شهرهای سرد کانادا قرار دارد، اگر چه از نظر وسعت یکی از شهرهای بزرگ این ایالت به شمار می رود اما شهر رو به رشدی به شمار می رود و برای آن دسته از افرادی که دوست دارند در منطقه ای با طبیعت زیبا و دلنشین در کنار مردمی  مهربان و به دور از ترافیک و شلوغی بسیار روزگار بگذرانند، بسیار مناسب است. سادبری از لحاظ اقتصادی جایگاه خوبی دارد و مرکزی عمده برای کارها و فعالیت های تجاری، توریستی، بهداشتی و علمی به حساب می آید. همچنین به سبب وجود تنوع بالا در موقعیت های شغلی موجود، افرادی که به این شهر مهاجرت می کنند، قادر خواهند بود از فرصت های پیش رو در حوزه اشتغال بهره مند گردند.

شهر ساسکاتون از سردترین شهرهای کانادا

ساسکاتون ایالت ساسکاچوان که هفدهمین شهر بزرگ کانادا به شمار می آید را می توان پنجمین شهر سرد کانادا پس از سگنه، که سردترین شهر کانادا لقب گرفته است، نامید. این شهر اگر چه رتبه ششم لیست سردترین شهرهای کانادا را با میانگین حداکثر دمای سالانه ۹٫۲ درجه سانتی گراد به خود اختصاص داده است اما به جرات می توان گفت با بررسی دیگر پارامترهای تعیین شده برای مشخص کردن سردترین شهرهای کانادا این شهر بر سر رتبه پنجم لیست رقابت بسیار تنگاتنگی با شهر سادبری دارد چرا که میانگین حداقل دما سالانه و تعداد روزهایی که ساسکاتون دمای زیر صفر را تجربه می کند به مقدار این فاکتورها برای شهر سادبری بسیار نزدیک می باشد.

شهر ساسکاتون با بیش از سیصد و بیست هزار نفر جمعیت همواره و در حوزه های گوناگون روند رو به رشدی را دنبال کرده و به سبب وجود منابع طبیعی بسیار و معادن غنی به یکی از مهم ترین شهرهای اقتصادی کشور کانادا بدل شده است.

کیفیت زندگی در شهر ساسکاتون بسیار خوب است و هزینه ای که صرف زندگی و مهیا کردن هر آنچه که برای یک زندگی مرفه با امکانات مناسب می شود نسبت به دیگر مناطق و شهرهای کانادا پایین تر می باشد.

شهر کبک

از سردترین شهرهای کانادا می توان به شهر کبک یا کبک سیتی که در ایالتی به همبن نام واقع شده است، اشاره کرد. متوسط حداقل دمای سالانه این شهر منفی ۰٫۸ درجه سانتی گراد و متوسط حداکثر دمای سالانه آن برابر با ۹٫۲ درجه سانتی گراد می باشد. مردم در شهر کبک به طور متوسط سه ماه از سال را در دمای زیر صفر می گذرانند و در فصل زمستان دمای پایین تر از منفی ۱۵ درجه را تجربه می کنند.

شهر کبک مرکز ایالت کبک به شمار می رود و میزان جمعیت ساکن در آن نسبت به وسعت آن در حد اعتدال قرار دارد. در این شهر بیشتر افراد به زبان فرانسوی سخن می گویند و سخن گفتن به دو زبان انگلیسی و فرانسوی مزیت برشمرده می شود. طبیعت کبک دیدنی است چرا که علاوه بر طبیعت سرسبز و جنگلی آن، وجود سواحل زیبا در بخش های دیگر منظره شهر را زیبا و جذاب تر کرده است.

تنوع فرهنگی بالا، وجود فرصت هایی مناسب برای سرمایه گذاری مطمئن، اقتصاد قوی و پیشران در حوزه های مختلف، کیفیت زندگی بسیار خوب، امنیت، درآمد عالی، سیستم حمل و نقل پیشرفته و سیستم آموزشی مدرن تنها برخی از مزایای انتخاب شهر کبک برای زندگی، تحصیل یا سرمایه گذاری است.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به شرایط گرفتن اقامت دائم و پاسپورت کانادا و غیره در یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

رجاینا از شهرهای سرد کانادا

رجاینا از شهرهای دیگر ایالت ساسکاچوان نیز در لیست شهرهای سرد کانادا قرار گرفته است. متوسط حداکثر دمای این شهر ۹٫۳ درجه سانتی گراد می باشد و در فصل زمستان متوسط حداقل دمای آن به بیش از منفی ۱۸ درجه سانتی گراد می رسد به گونه ای که میانگین یازده روز از این فصل را مردم در دمای پایین تر از منفی سی درجه می گذرانند.

این شهر پس از ساسکاتون، بزرگ ترین شهر ایالت ساسکاچوان به شمار می رود و نه تنها برای تحصیل و زندگی مناسب است بلکه به دلیل برخورداری از اقتصادی فعال و قوی در حوزه های گوناگون، برای سرمایه گذاری و اشتغال گزینه ی بسیار خوبی به شمار می رود.

ادمنتون در لیست سردترین شهرهای کانادا

یکی دیگر از شهرهای کانادا که نام آن در لیست سردترین شهرهای کانادا دیده می شود شهر ادمنتون ایالت آلبرتا است. حداقل دمای این شهر در فصل زمستان به طور متوسط به بیش از منفی ۱۳ درجه سانتی گراد می رسد و در طول سال میانگین حداقل دما منفی یک درجه سانتی گراد و متوسط حداکثر دمای سالانه ۹٫۳ درجه سانتی گراد را تجربه می کند.

ادمنتون در قسمت شمالی رودخانه ساسکاچوان واقع شده است و به عنوان یکی از جوان ترین شهرها از نظر سن افرادی که در آن سکونت دارند، شناخته می شود. ادمنتون را می توان یکی از شهرهای ثروتمند و تمیز کانادا دانست چرا که اقتصاد آن مبتنی بر صنایع نفتی، بخش کشاورزی و توریسم بوده و کیفیت زندگی در آن بر اساس معیارهای جهانی بسیار خوب و هزینه زندگی نسبت به درآمد ساکنین و مالیاتی که پرداخت می کنند، متناسب است.

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن

موسسه مهاجرتی یوکن به شماره ۲۲۷۴۳۸۸۷۸۶ تحت عنوان UCAN IMMIGRATION SERVICES در کانادا به ثبت رسیده است. خانم نازنین بیتازیان، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا، عضو رسمی شورای سیاست گذاری و نظارت بر مشاوران مهاجرت کانادا با شماره عضویت R531751، به عنوان مشاور این مجموعه فعالیت می کند.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن در کانادا آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ انواع ویزاهای کانادا دارد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

سردترین شهر های کانادا کدامند؟

شهر کبک، ادمونتون، رجینا، ساسکاتون و وینیپگ برخی از شهر های سرد کانادا هستند

دمای هوا در سردترین شهرهای کانادا چگونه است؟

دمای هوا در فصول سرد سال در سردترین شهر های کانادا در برخی شب ها به منفی چهل درجه نیز می سرد.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

آشنایی با گران ترین و ارزان ترین شهرهای کانادا برای زندگی
آشنایی با گران ترین و ارزان ترین شهرهای کانادا برای زندگی
ویزای هنرمندان کانادا
ویزای هنرمندان کانادا