کانادا

حداقل نمره تافل برای پذیرش در دانشگاه های کانادا

کمترین نمره تافل برای پذیرش در دانشگاه های کانادا

کشور کانادا به عنوان یکی از مقاصد تحصیلی پیشرو در جهان برای متقاضیان تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی نظیر کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا شناخته می‌شود. هر ساله بر تعداد افراد متقاضی تحصیل در کانادا که درخواست خود را به دانشگاه‌های این کشور ارائه می‌دهند، اضافه می‌شود که همین امر نیز نشان‌دهنده‌ی محبوبیت دانشگاه‌های این کشور که جزو معتبرترین دانشگاه‌های جهان به شمار می‌روند، می‌باشد. البته ارائه درخواست به دانشگاه‌ها به معنای پذیرش نیست! اخذ پذیرش و در ادامه‌ی آن اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا مبتنی بر شرایطی است که برای هر یک از دانشگاه‌ها متفاوت بوده و فرد متقاضی در صورتی‌که واجد شرایط در نظر گرفته شود، می‌تواند موفق به دریافت پذیرش از دانشگاه شود. قرار داشتن در بازه سنی تعریف شده توسط دانشگاه، داشتن حداقل تحصیلات لازم برای هر یک از مقاطع تحصیلی و برخورداری از تمکن مالی مناسب از جمله این شرایط است. در کنار این شرایط شرط برخوردار بودن از حداقل نمره زبان از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع به جهت آن‌که زبان مردم کانادا انگلیسی و فرانسوی است، فرد متقاضی تحصیل نیز می‌بایست به یکی از این دو زبان آشنا باشد و مدرکی را از میان مدارک مورد تایید دانشگاه‌های این کشور، برای اثبات آن ارائه دهد. مدرک تافل (TOEFL) یکی از آن مدارک است که متقاضی یا همان دانشجوی بین المللی می‌تواند آن را در جهت اثبات مهارت زبان انگلیسی در کنار دیگر مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش ارائه نماید. در حقیقت متقاضی برای شرط مهارت زبان، لازم است حداقل نمره تافل برای پذیرش در دانشگاه های کانادا را کسب کند. اگر چه به طور کلی متوسط نمره تافل از ۸۵ تا ۹۵ متغیر است و نمره بالاتر از ۱۰۰، نمره‌ای خوب به شمار می‌رود و حداقل نمره تافل برای اپلای دانشگاه های کانادا در مقطع کارشناسی ۸۰ و برای کارشناسی ارشد ۹۰ بیان شده است اما کمترین نمره تافل برای پذیرش در دانشگاه های کانادا همانطور که پیش‌تر بیان شد متفاوت از هم می‌باشند و شخص بر اساس دانشگاه مقصد می‌بایست حداقل نمره در این آزمون را به دست آورد. در ادامه حداقل نمره تافل برای پذیرش در دانشگاه های کانادا به تفکیک دانشگاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حداقل نمرات تافل برای اپلای دانشگاه های مختلف کانادا

حداقل نمره تافل دانشگاه های کانادا

پیش از پرداختن به حداقل نمره تافل دانشگاه های کانادا ذکر این نکته الزامی است که در این آزمون آنلاین چهار ساعته، چهار مهارت شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی به اشکال متفاوت مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت امتیازی به عنوان نمره آزمون تافل به متقاضی اعطا می‌گردد.

دانشگاه تورنتو کانادا

از برترین دانشگاه‌های تحقیقاتی جهان است. این دانشگاه در شهر تورنتو ایالت انتاریو واقع شده است. دانشگاه تورنتو به سبب ارائه طیف گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی در مقاطع مختلف، مورد علاقه دانشجویان است و رقابت برای دریافت پذیرش از آن بالا می‌باشد. در بررسی کمترین نمره تافل برای اپلای دانشگاه های کانادا، حداقل نمره برای این دانشگاه محبوب برای مقطع کارشناسی۱۰۰ با حداقل نمره نوشتاری ۲۲ و برای کارشناسی ارشد حداقل نمره تافل ۹۳ با حداقل امتیار ۲۲ برای نوشتاری و گفتاری گفته شده است.

نکته: برای دوره کارشناسی اگر که متقاضی امتیازی بین ۸۹ تا ۹۹ را کسب کند نیز درخواستش برای اخذ پذیرش در نظر گرفته می‌شود اما تضمینی وجود ندارد و نباید خیلی به آن امیدوار بود.

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل یک دانشگاه دولتی و تحقیقاتی در شهر مونترال کانادا است. این دانشگاه جزو ۵۰ دانشگاه برتر جهان شناخته می‌شود و به جهت عالی بودن برنامه‌های آموزشی و پژوهشی که در حوزه‌های مختلف ارائه کرده، در کل جهان مشهور شده است. در حال حاضر این دانشگاه میزبان صدها دانشجو از ۱۵۰ کشور جهان است. طبق ارزیابی‌های صورت گرفته در ارتباط با حداقل نمره تافل برای پذیرش در دانشگاه های کانادا، حداقل نمره‌ای که این دانشگاه برای مقطع لیسانس در نظر گرفته بین نمره ۷۹ تا ۱۰۰ بر اساس رشته می‌باشد (تمامی رشته‌ها به جز موسیقی، آموزش و مدیریت ۹۰، رشته موسیقی ۷۹ تا ۸۰ و رشته‌های مدیریت و آموزش ۱۰۰). این دانشگاه حداقل نمره تافل برای تحصیلات تکمیلی را ۸۶ بیان کرده است که برای هر بخش از آزمون حداقل نمره ۲۰ به شمار می‌رود.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

حداقل نمره تافل دانشگاه های کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا که به UBC معروف است؛ یکی از پنج دانشگاه برتر کانادا با پردیس‌های دانشگاهی در ونکوور و اوکاناگان است. این دانشگاه همچون دانشگاه مک گیل جزو پنجاه دانشگاه برتر جهان به شمار می‌رود و به جهت پژوهشی بودن و آموزش در سطح بالا مورد توجه دانشجویان از اقصی نقاط جهان می‌باشد. بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در ارتباط با حداقل نمره تافل برای پذیرش در دانشگاه های کانادا، حداقل نمره‌ای که این دانشگاه برای این آزمون در نظر گرفته است برای دوره لیسانس و مقاطع تکمیلی امتیاز ۹۰ به شرط کسب حداقل نمره ۲۰ در دو بخش خواندن و شنیدن و ۲۱ در دو بخش نوشتاری و گفتاری است.

البته ناگفته نماند که کمترین نمره مورد قبول برای آزمون تافل توسط این دانشگاه یک حداقل نمره کلی است و می‌تواند برای برخی از رشته‌ها کمی متفاوت باشد. پس بهتر است پیش از هر کاری شرایط اختصاصی رشته و مقطع توسط متقاضی مورد بررسی قرار گیرد.

فرم ارزیابی رایگان
جهت ارزیابی رایگان شرایط خود برای اخذ پذیرش تحصیلی، بورسیه و فاند تحصیلی ، بر روی لینک زیر کلیک  و فرم ارزیابی رایگان را تکمیل نمایید.

دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال را می‌توان به عنوان یکی دیگر از دانشگاه‌های سطح اول کانادا معرفی کرد. این دانشگاه همچون دانشگاه مک گیل در شهر مونترال قرار دارد ولی برخلاف مک گیل برای تحصیل در آن نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی نیست! شاید تعجب آور به نظر آید اما به جهت آن‌که مونترال در استان فرانسوی زبان کبک کانادا واقع شده است تحصیل در این دانشگاه نیازمند برخورداری از مهارت زبان فرانسه به عنوان یکی از دو زبان رسمی کانادا است و متقاضیان می‌بایست مدرکی مبنی بر اثبات مهارت زبان فرانسوی ارائه دهند. البته دانشگاه مونترال بیان کرده برای برخی از برنامه‌های تحصیلی مدرک تافل را قبول می‌کند اما در سطح دوم و پس از مدرک زبان فرانسه قرار دارد و مهارت زبان فرانسه ترجیح داده می‌شود.

دانشگاه آلبرتا

از دیگر دانشگاه‌های به نام و پر متقاضی کانادا در سطح جهانی به سبب برخورداری از سیستم آموزش عالی، دانشگاه آلبرتا است. این دانشگاه که همواره جزو برترین‌های موسسات آموزشی این کشور شناخته می‌شود فرصت تحصیل در بیش از ۲۰۰ برنامه در مقطع کارشناسی و ۵۰۰ برنامه در مقاطع ارشد و دکترا را برای دانشجویان فراهم کرده است. در بررسی‌های انجام شده در ارتباط با کمترین نمره تافل برای پذیرش در دانشگاه های کانادا، دانشگاه آلبرتا حداقل نمره تافل را برای مقطع کارشناسی و مقاطع تکمیلی به طور کلی۹۰ بیان کرده و برای هر بخش حداقل نمره قابل قبول را ۲۱ گفته است.

البته همچون دیگر دانشگاه ها برای برخی از برنامه‌های تحصیلی در مقاطع تکمیلی ممکن است حداقل نمره تافل بیش از مقدار گفته شده باشد. پس بهتر است شرایط رشته مورد نظر کامل بررسی شود.

دانشگاه مک مستر

در ارزیابی‌های صورت گرفته برای اطلاع از حداقل نمره تافل دانشگاه های کانادا یا همان کمترین نمره تافل برای پذیرش در دانشگاه های کانادا، دانشگاه مک مستر همیلتون انتاریو نیز مورد بررسی قرار گرفت. این دانشگاه محبوب با بیش ازهفتاد موسسه تحقیقاتی و شش دانشکده که میزبان دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی از ۱۲۰ کشور جهان است برای مقطع کارشناسی نمره تافل ۸۶ به بالا و برای مقاطع تحصیلات تکمیلی نمره تافل ۸۸ تا ۱۰۰ را قابل قبول معرفی کرده است.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی آزمون های مورد پذیرش دانشگاه های کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


دانشگاه واترلو

یکی دیگر از دانشگاه هایی که در ارزیابی حداقل نمره تافل برای پذیرش در دانشگاه های کانادا مورد بررسی قرار گرفت، دانشگاه معروف واترلو در انتاریو است. این دانشگاه که میزبانی چندین هزار دانشجو از اقصی نقاط جهان (بالغ بر ۱۲۰ کشور) را در بیش از ۱۰۰ برنامه کارشناسی و ۱۹۰ برنامه آموزشی تحصیلات تکمیلی برعهده دارد برای شرط مهارت زبان، مدرک تافل را با نمره ۹۰ به طور کلی و حداقل نمره ۲۵ در دو بخش نوشتاری و گفتاری قابل قبول دانسته است. البته برای برخی از رشته‌های مقاطع ارشد و دکترا حداقل نمره تافل تفاوت دارد و متقاضیان برای اطمینان بهتر است از شرایط اختصاصی رشته مورد نظر خود آگاه شده و پس از آن برای ارائه درخواست پذیرش اقدام کنند.

دانشگاه وسترن

دانشگاه وسترن انتاریو که در شهر لندن این ایالت واقع شده است از دیگر دانشگاه‌های بررسی شده در ارتباط با حداقل نمره تافل برای پذیرش در دانشگاه های کانادا می‌باشد. این دانشگاه تحقیقاتی در حوزه علمی در رده بسیار خوبی قرار دارد و در حال حاضر پذیرای دانشجویان بومی و بین المللی در بیش از ۴۰۰ رشته در مقطع کارشناسی و ۱۶۰ برنامه آموزشی برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی است. دانشگاه وسترن انتاریو که به دانشگاه وسترن نیز شهرت دارد در ارتباط با شرط مهارت زبان و ارائه مدرک زبان بین المللی تافل را مورد تایید قرار داده و حداقل نمره کلی تافل ۸۳ با حداقل ۲۰ امتیاز (نمره) برای هر یک از چهار بخش آزمون و حداقل نمره تافل ۸۶ برای تحصیلات تکمیلی را برای واجد شرایط بودن، تعیین کرده است. البته برای رشته‌ی پرستاری این امتیاز متفاوت است.

در هر صورت توصیه می‌شود متقاضی هر یک از رشته‌ها به صورت ویژه شرایط گفته شده برای رشته را مورد بررسی قرار داده و بر اساس آن‌ها اقدام نماید.

فرم ارزیابی رایگان
جهت ارزیابی رایگان شرایط خود برای اخذ پذیرش تحصیلی، بورسیه و فاند تحصیلی ، بر روی لینک زیر کلیک  و فرم ارزیابی رایگان را تکمیل نمایید.

دانشگاه اتاوا

دانشگاه اتاوا استان انتاریو که یکی از ده دانشگاه برتر کانادا به شمار می‌رود نیز در رابطه با حداقل نمره تافل برای پذیرش در دانشگاه های کانادا مورد بررسی قرار گرفت. این دانشگاه جزو ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان است و پذیرای بالغ بر هفت هزار دانشجو از ۱۵۰ کشور برای تحصیل در بیش از ۴۵۰ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی نظیر کارشناسی و کارشناسی ارشد است. این دانشگاه حداقل نمره تافل قابل قبول برای کارشناسی را ۸۶، کارشناسی ارشد را ۹۶ و دکترا را نمره ۱۰۰ اعلام کرده است. البته همانند دیگر دانشگاه‌ها، اتاوا نیز برای برخی از رشته‌ها الزامات خاصی را مرتبط با مهارت زبان انگلیسی در نظر گرفته است که توجه به شرایط اختصاصی برای هر یک از رشته‌ها را ضروری نموده است.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مشاور موسسه یوکن در خصوص آزمون های زبان مورد پذیرش پذیرش دانشگاه های کانادا در کانال یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

دانشگاه کلگری

و اما دانشگاه کلگری به عنوان یکی از دانشگاه‌های کانادایی شناخته شده در سطح جهان نیز در ارتباط با حداقل نمره تافل برای پذیرش در دانشگاه های کانادا مورد بررسی قرار گرفت. این دانشگاه که در استان آلبرتا واقع شده است اگر چه کمتر از دو دهه از تاسیس آن می‌گذرد اما به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو در حوزه پژوهش و تحقیقات معرفی شده است. دانشگاه کلگری با ۱۴ دانشکده در بیش از ۲۵۰ رشته تحصیلی در دوره‌های مختلف به آموزش و تربیت نیرویی متخصص می‌پردازد. درباره شرط مهارت زبان انگلیسی و ارائه مدرک تافل به این دانشگاه برای اثبات این مهارت گفته شده که کلگری به استثناء رشته پرستاری و آموزش در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی حداقل نمره تافل را ۸۶ بیان کرده است البته برای تحصیل در مقطع تکمیلی در هر یک از چهار بخش آزمون تافل متقاضی می‌بایست حداقل نمره ۲۰ را کسب کرده باشد.

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن

موسسه مهاجرتی یوکن تحت نظارت خانم نازنین بیتاژیان مشاور رسمی مهاجرت استرالیا و کانادا، فارغ‌التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا و استرالیا، با ثبت دو دفتر مهاجرتی به نام UCAN IMMIGRATION SERVICES در این دو کشور فعالیت می‌کند. این موسسه با سال‌ها تجربه در خصوص خدمات مشاوره تحصیلی، اپلای تحصیلی و پرونده‌های اقامتی و مهاجرتی و سرمایه‌گذاری، ویزای کار و جاب آفر استرالیا خدمات فوق را تحت نظارت مستقیم مشاور این موسسه ارائه می‌کند.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی کانادا و پرونده های مهاجرت کاری اسکیل ورکر می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

حداقل نمره تافل برای پذیرش در دانشگاه های کانادا چقدر است ؟

حداقل نمره تافل برای پذیرش در دانشگاه های کانادا با توجه به مقطع تحصیلی و دانشگاه مربوطه متفاوت می باشد. حداقل نمره تافل برای پذیرش دانشگاه اورال ۹۵ می باشد.

کمترین نمره تافل برای اپلای دانشگاه های کانادا در هر مهارت چقدر است ؟

کمترین نمره تافل برای پذیرش در دانشگاه های کانادا در هر مهارت باید حداقل ۲۰ باشد. نمره های تافل در مهارت های مختلف باید در مجموعه بالای ۹۵ باشد.

 

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

راهنمای جامع ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا کانادا
راهنمای جامع ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا کانادا
راهنمای جامع ثبت شرکت در تورنتو
راهنمای جامع ثبت شرکت در تورنتو