کانادا

پردرآمدترین مشاغل کانادا

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا ۲۰۲۲

پردرآمدترین مشاغل کانادا – بسیاری از افراد پس از اتمام دوره ی تحصیلی خود و یا حتی پیش از آن به دنبال شغل های پردرآمد هستند و حتی بسیاری تحصیلات خود را نسبت به این شغل ها جهت دهی می کنند. حتی بسیاری از مهاجران زمانی که قصد دارند به یک کشور جدید مهاجرت کنند دغدغه ی یافتن یک شغل مناسب و پر درآمد دارند. شما از هر برنامه مهاجرت به کانادا که بخواهید اقدام کنید و به این کشور مهاجرت کنید اگر منبع درآمدتان از کشور مبدا نباشد، باید در کانادا به دنبال یافتن شغلی مناسب باشید. در نتیجه دانستن درآمد مشاغل مختلف ضروری به نظر میرسد. کانادا دارای برنامه های مهاجرتی متنوعی می باشد. برخی از این برنامه های مهاجرتی کانادا دارای مشاغل مورد نیاز کانادا می باشند. متقاضیان می توانند با بررسی شغل مورد نیاز کانادا، جهت این برنامه های مهاجرتی اقدام نمایند. در ادامه این مقاله ضمن معرفی پردرآمدترین مشاغل کانادا ( رشته های پردرآمد در کانادا ) ، شرایط مشاغل مورد نیاز کانادا در ایالت های مختلف به همراه ناک های شغلی شغل مورد نیاز را بررسی می کنیم.

مشاغل مورد نیاز کانادا در سال ۲۰۲۲ کدامند؟

با توجه به رشد اقتصادی و سرمایه گذاری شرکت های بین المللی در کانادا، همواره فرصت های شغلی متنوعی در کانادا وجود دارد. مشاغل مورد نیاز کانادا در سال ۲۰۱۲ به شرح زیر می باشد. برخی از مشاغل مورد نیاز کانادا، در حوزه فناوری و اطلاعات با توجه به طبقه بندی مشاغل کانادا به شرح زیر می باشد.

مشاغل فناوری اطلاعات IT در کانادا

بخش فناوری اطلاعات IT یکی از بخش های رو به رشد در همه کشورهای دنیا به ویژه در کانادا است. با توجه رشد چشمگیر تکنولوژی و کاربرد آن در همه صنایع و شرکت ها، امروزه مشاغل فناوری اطلاعات یکی از شغل های مورد نیاز در کانادا است. این رشته همواره یک از پردرآمدترین مشاغل در کانادا بوده است.

عنوان شغل کد ناک شغلی زیر گروه
برنامه نویس کامپیوتر۲۱۷۴A
برنامه نویس کامپیوتر ۲۱۷۴ A
طراح و توسعه دهنده وب۲۱۷۵A
مدیر فناوری اطلاعات و کامپیوتر۰۲۱۳۰
مشاور و تحلیلگر فناوری اطلاعات۲۱۷۱A
تحلیلگر و کارشناس پایگاه داده۲۱۷۲A
تکنسین شبکه های کامپیوتری۲۲۸۱B
توسعه دهنده نرم افزار ۲۱۷۴ A

مشاغل اداری در کانادا

با توجه به استانداردهای شرکت های کانادا یکی از موضوعاتی که باعث پیشبرد اهداف آن های می گردد، ایجاد نظم و انجام پروسه های سازمانی با توجه به استانداردهای بین المللی است. با توجه به این منظور ، مشاغل اداری در کانادا از جمله شغل مورد نیاز می باشد.برخی از ناک های شغلی این مشاغل در کانادا در سیستم طبقه بندی مشاغل کانادا به شرح زیر است.

عنوان شغل در کاناداکد ناک شغلیزیر گروه
کارمند دفتری۲۱۷۵A
دستیار امور اداری ۱۲۴۱ B
نماینده خدمات مشتریان۶۵۵۱C
کارمند ورود اطلاعات۱۴۲۲C
دستیار حقوقی۱۲۴۲B

مشاغل تولیدی و فنی در کانادا

پردرآمدترین مشاغل کانادا

از آنجا که مشاغل تولیدی در کانادا، قسمت بزرگی از فعالیت های این کشور را به خود اختصاص می دهد، مشاغل این حوزه نیز از جملع شغل مورد نیاز کانادا می باشد. کد شغلی برخی از مشاغل مورد نیاز در حوزه تولیدی و فنی در کانادا به شرخ زیر می باشد.

عنوان شغل در کانادا کد ناک شغلی زیر گروه
جوشکار و اپراتور تجهیزات مربوطه۷۲۳۷B
تکنسین دستگاه های تولیدی۷۳۱۱B
اپراتور دستگاه های تولیدی۹۴۱۱C
مونتاژ کار۹۵۲۵C
سوپر وایزر تولید۷۳۰۱B
مکانیک دستگاه های سنگین۷۳۱۲B
مکانیک خودرو۷۳۲۱B

مشاغل تدارکاتی در کانادا

مشاغل تدارماتی از جمله شغل های تابعه در کسب و کارهای و صنایع می باشد. با رشد روز افزون صنایع در کانادا، فرصت های شغلی برایاین مشاغل نیز افزایش چشمگیری داشته است. کد شغلی برخی از شغل مورد نیاز در کانادا در این حوزه به شرح زیر می باشد.

در لیست زیر شغل های مورد نیاز کانادا در حوزه تدارکات را می بینید:

عنوان شغل در کانادا کد ناک شغلی زیر گروه
راننده کامیون۷۵۱۱C
راننده سرویس۷۵۱۴C
سوپروایزر تولید۷۳۰۱B
مونتاژ کار۹۵۲۵C
راننده لیفتراک۷۴۵۲C
کارگر انبار۱۵۲۱C
کارگر خدماتی۷۶۲۱D
مسئول خرید ۶۲۲۲ B

بیشتر بخوانید: بهترین شغل برای زنان در کانادا؛ بازار کار مشاغل مناسب زنان در کانادا

مشاغل مهندسی در کانادا

مشاغل مهندسی همواره یکی از شغل مورد نیاز کانادا در سال های متمادی بوده است. این حوزه همیشه یکی از بخش های مورد توجه در کانادا می باشد. استان های مختلف کانادا، متخصصین مورد نیاز خود را از طریق برنامه های نیروی ماهر کانادا تامین می کنند. از جمله این برنامه های مهاجرتی برنامه نیروی ماهر ساسکاچوان ( اسکیل ورکر ساسکاچوان) را می توان نام برد. کدشغلی برخی از تخصص ها در طبقه بندی مشاغل مورد نیاز کانادا به شرح زیر می باشد.

عنوان شغل در کانادا کد ناک شغلی زیر گروه
مهندس عمران۲۲۳۱B
کارشناس کنترل کیفیت۲۱۴۱A
مدیریت مهندسی۰۲۱۱۰
مهندس صنایع۲۲۳۳B
مهندس پروژه۲۱۳۱A

مشاغل پزشکی در کانادا

مشاغل مرتبط با حوزه بهداشت و درمان در کانادا از جایگاه ویژه ای برخوردار است. با توجه به استاندارد حوزه پزشکی در این کشور، برای ورود به این حوزه نیاز به گذراندن دوره های مختلف و با موفقیت سپری کردن آزمون های مربوطه است.با توجه به سطح امکانات و حقوق بالا در این بخش، سالانه پزشکان و پرستاران زیادی از طریق ای تخصص جذب کانادا می شوند. کد شغلی مشاغل مورد نیاز بهداست و درمان در کانادا در برخی از شاخه ها به شرح زیر است. رشته پزشکی در کانادا نیز یکی از پردرآمدترین مشاغل در کانادا می باشد.

عنوان شغل در کاناداکد ناک شغلیگروه مهارتی
کمک پرستار۳۲۳۳B
پرستار۳۰۱۲A
عینک ساز۳۲۳۱B
دستیار کادر درمان۳۲۳۷B
فیزیوتراپیست۳۱۴۲A
روانشناس بالینی۴۱۵۱A
داروساز۳۱۳۱A

بیشتر بخوانید: رشته فیزیوتراپی در کانادا؛ شرایط تحصیل، بورسیه و بازارکار فیزیوتراپی در کانادا

مشاغل مالی و حسابداری در کانادا

شغل مالی و حسابداری همواره از جمله مشاغل مورد نیاز کانادا در سال های متمادی بوده است. مدیران مجموعه های تجاری برای ارزیابی سود و زیان و همچنین برآورد تحقق اهداف اقتصادی مجموعه خود، توجه ویژه ای به این بخش داشته اند. فرصت های شغلی متنوعی در این خصوص در کانادا وجود دارد. برخی از ناک های شغلی این تخصص به شرح زیر می باشد. رشته حسابداری نیز همواره از پردرآمدترین مشاغل در کانادا است.

عنوان شغل در کانادا کد ناک شغلیزیر گروه
تحلیلگر کسب و کار۴۱۶۲A
کنترل کننده حسابداری۱۱۱۱A
مشاور ارشد مالی۱۱۱۴A
مدیر مالی۰۱۱۱۰
حسابدار۱۱۱۱A
کارمند حقوق و دستمزد۱۴۳۲C
حسابدار مالیاتی۱۱۱۱A

طبقه بندی مشاغل کانادا بر اساس مهارت

مشاغل کانادا به ۵ دسته تقسیم بندی می شوند. این دسته بندی در طبقه بندی ملی مشاغل کانادا National Occupation Classification ، به پنج گروه ۰, A , B , C و D تقسیم بندی می شوند. شغل های کانادا با توجه به این دسته بندی دارای یک کد به نام ناک شغلی NOC هستند

ناک های شغلی ۰ (صفر) در کانادا

ناک شغلی صفر در طبقه بندی مشاغل کانادا شامل شغل های مدیریتی در تمامی بخش ها از جمله مدیران ارشد و حتی مدیران کسب و کارهای بزرگ و کوچک می باشد.

ناک های شغلی گروه A در کانادا

ناک های شغلی این گروه نیازمند داشتن تحصیلات و مدارک دانشگاهی می باشد. متخصصانی از قبیل مهندسان ، معلمان و پزشکان در این گروه شغلی قرار گرفته اند

ناک های شغلی گروه B در کانادا

متخصصان این گروه شغلی شامل: برق کار ، لوله کش، سرآشپز می باشند که نیاز به داشتن مدارک فنی ، دانشگاهی و یا دیپلم می باشد.

ناک های شغلی گروه C در کانادا

شغل های این گروه شغلی شامل مشاغلی از قبیل: قصاب صنعتی، راننده کامیون و شغل های خدماتی مرتبط می باشد. مدارک تحصیلی این رده شغلی، سپری کردن دوره دبیرستان و یا آموزش های دوره های مرتبط با شغل مربوطه می باشد

ناک های شغلی گروه D در کانادا

این گروه شغلی، شامل مشاغل نیازمند مهارت پایین می باشد. در حقیقت افراد این گروه شغلی در حین کار آموزش می بینند. مشاغیل از قبیل کارگزان نظافت، کارگران میدان های نفتی و کارگران خدماتی از این دسته ی باشند.

متقاضیان مهاجرت به کانادا باید با بررسی شرایط برنامه های اقامتی کانادا، ابتدا ناک شغلی خود را در شغل های مورد نیاز کانادا در آن برنامه مهاجرتی انتخاب نمایند. سپس با بررسی شرایط و مدارک مورد نیاز برای آن شغل، جهت جمع آوری مدارک و برنامه ریزی برای آن پرونده مهاجرتی اقدام نمایند.

مراحل پیدا کردن شغل مورد نیاز کانادا

متقاضیان مهاجرت کاری به کانادا می توانند از دو روش جهت پیدا کردن مشاغل مورد نیاز در کانادا اقدام نمایند.

کاریابی در کانادا

یکی از روش های شغل های مورد نیاز در کانادا، از طریق موسسات کاریابی در کانادا است. برخی از این موسسات دارای بانک اطلاعاتی وسیعی در خصوص مشاغل و نیاز مندی های بازار کار در کانادا هستندو اغلب کارفرماها در کانادا مشخصات نیروهای مورد نیاز خود را در این وب سایت ها آگهی می نمایند. متقاضیان کار در کانادا، می توانند با بررسی مشاغل مورد نیاز کانادا در این وب سایت ها با کارفرمایان کانادایی ارتباط برقرار کنند. یکی دیگر از روش های کاریابی در کانادا ، شناسایی جاب آفر کانادا از طریق موسسات مهاجرتی کانادا می باشد. این موسسات با توجه شناخت بازار کار منطقه ای، می توانند در صورت شناسایی فرصت های شغلی، متقاضیان را مطلع نمایند.متقاضیان ویزای کار کانادا از طریق جاب آفر باید به این نکته توجه نمایند که پیدا کردن جاب آفر در کانادا نیازمند داشتن مهارت و تخصص مورد نیاز کارفرما می باشد و معمولا” کارفرما پس از بررسی مدارک متقاضی، برای تایید نهایی مصاحبه ای با وی خواهد داشت، در نتیجه متقاضی باید با علم به این موضوع باید از پرداخت هزینه های غیر منطقی برای جاب آفر های جعلی پرهیز نماید.

بررسی لیست مشاغل مورد نیاز در برنامه های اقامتی کانادا

کانادا دارای برنامه های اقامتی متنوع دارد. هر ایالت برنامه های متنوعی برای نیروهای متخصص ماهر و نیمه ماهر دارد. این برنامه های مهاجرتی اقامت کانادا، با توجه به نیازمندی های منطقه ای خود دارای لیست مشاغل مورد نیاز در کانادا است. متقاضیان می توانند با بررسی لیست شغل های مورد نیاز در این برنامه های اقامتی، شغل و تخصص خود را در آن یافته و سپس برای آن برنامه مهاجرتی اقامتی اقدام نماید. برنامه های نیروی ماهر کانادا یکی از روش های گرفتن کارت اقامت دائم کانادا است. افرادی که از طریف این برنامه ای موفق به دریافت ویزای کانادا شوند، می توانند پس از ورود به کانادا و با ارائه مدارک مورد نیاز به مراکز سرویس کانادا، جهت گرفتن کارت پی آر کانادا PR، اقدام کنند.

مشاغل مورد نیاز کانادا برحسب استان

همانطور که در بالاتر هم اشاره شد، برخی از برنامه های مهاجرتی استانی کانادا شامل فهرستی از مشاغل مورد نیاز آن استان می باشند. متقاضیانی که ناک شغلی آن ها در این فهرست باشد، با در نظر گرفتن دیگر شرایط برنامه های مهاجرتی فوق، می توانند جهت این برنامه های اقامتی اقدام نمایند. در ادامه برخی از این برنامه های مهاجرتی و شغل های مورد نیاز بررسی می گردد.

مشاغل مورد نیاز استان ساسکاچوان

برخی از شغل های مورد نیاز کانادا در ایالت ساسکاچوان در برنامه مهاجرتی اسکیل ورکر ساسکاچوان به شکل زیر می باشد.

شغل های مورد نیاز کد طبقه بندی شغلی (NOC)
مدیران خدمات اجتماعی ۰۴۲۳
تکنسین های پرتودرمانی پزشکی ۳۲۱۵
پیراپزشکان ۳۲۳۴
شیشه بر ۷۲۹۲
روانشناسان ۴۱۵۱
تکنسین حسابداری ۱۳۱۱
برنامه نویسان کامپیوتر و توسعه دهندگان رسانه های تعاملی ۲۱۷۴
تکنسین های معماری ۲۲۵۱
تکنسین های آزمایشگاه پزشکی ۳۲۱۱
مربیان کودک ۴۲۱۴
مربیان معلولین ۴۲۱۵
مدیر و مربیان تفریحی، ورزشی و بدنسازی ۵۲۵۴

لیست فوق فقط نمونه ای از مشاغل مورد نیاز این ایالت در کانادا می باشد. با توجه به اینکه این مشاغل در هر لحظه از طریق ایالت ساسکاچوان تغییر می کند، متقاضیان باید آخرین لیست مشاغل مورد نیاز در کانادا در ایالت ساسکاچوان را در وب سایت رسمی ساسکاچوان بررسی نمایند.

مشاغل مورد نیاز انتاریو

یکی دیگر از برنامه های ایالتی کانادا، برنامه نیروی ماهر آنتاریو می باشد. افرادی که بتوانند در مشاغل مورد نیاز این ایالت از یک کارفرما در کانادا جاب آفر دریافت کنند می توانند از طریق این برنامه برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند. برخی از مشاغل مورد نیاز در کانادا در ایالت آنتاریو به شرح زیر می باشد.

شغل های مورد نیازکد طبقه بندی مشاغل
گردانندگان چرخ خیاطی صنعتی۹۴۴۶
کنترل فرآیند و اپراتورهای دستگاه ، پردازش مواد غذایی ، نوشیدنی و محصولات مرتبط۹۴۶۱
کارگران برداشت محصول۸۶۱۱
نقاشان صنعتی ، روکش ها و بهره برداران فرآیند اتمام فلزات۹۵۳۶
مونتاژهای الکترونیکی ، سازندگان ، بازرسان و آزمایش کنندگان۹۵۲۳
مونتاژها و بازرسان مکانیکی۹۵۲۶
مونتاژ ، تکمیل کننده و بازرس محصولات دیگر۹۵۳۷
مراقب خانواده/مراقبت از سالمندان/پرستار خانگی/
دستیار شخصی و مرتبط به آنها ، به استثنای خانه داران
۴۴۱۲
متخصصین مهد کودک و گلخانه۸۴۳۲
قصابی صنعتی ، گوشت کوب ، تهیه مرغ و کارگران مرتبط۹۴۶۲

لیست فوق فقط نمونه ای از مشاغل مورد نیاز این ایالت در کانادا می باشد. با توجه به اینکه این مشاغل در هر لحظه از طریق ایالت آنتاریو تغییر می کند، متقاضیان باید آخرین لیست مشاغل مورد نیاز در کانادا در ایالت آنتاریو را در وب سایت رسمی ساسکاچوان بررسی نمایند.

برخی از رشته های پردرآمد در کانادا به شرح زیر می باشد.

  • رشته پرستاری
  • رشته مهندسی نرم افزار
  • اکانت منیجیر
  • اساتید دانشگاه ها
  • رشته های مرتبط با تخصص بیهوشی
  • رشته حسابداری در کانادا
  • متخصصین تحلیل گر کسب و کار
  • رشته های مدیریت
  • رشته های مرتبط با هوا فضا
  • رشته های جوشکاری
  • رشته های مرتبط با جوشکاری
  • رشته داروسازی
  • آرایشگری در کانادا
بهترین روش های مهاجرت به کانادا
جهت بررسی بهترین روش های مهاجرت به کانادا بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

بیشتر بخوانید: لیست مشاغل خانگی کانادا در سال ۲۰۲۲

در ادامه توضیحات مختصری در مورد رشته ها و مشاغل پر درآمد در کانادا را مطالعه نمایید.

پرستاری (۱۹ تا ۶۰٫۷۰ دلار در ساعت)

یکی از بیشترین تقاضاهای دولت کانادا در سال ۲۰۲۰ برای کار پرستاری ثبت شده است. متوسط حقوق برای یک پرستار در هر ساعت ۳۸ دلار است و تقاضا در همه استان ها و مناطق بسیار زیاد است. برای اینکه یک پرستار شوید شما احتیاج به یک مدرک کارشناسی و ثبت نام در اداره تنظیم مقررات استان یا منطقه ای دارید. پرستاری از سال ۲۰۱۷ تا سال ۲۰۱۹ همچنان در لیست مشاغل مورد نیاز بوده است.

مهندس نرم افزار (۴۸۰۰۰ تا ۱۵۴،۰۰۰ دلار در سال)

تنها شرکت های فنی نیستند که نیاز به مهندسین نرم افزار داشته باشند. تقریبا همه ی صنعت ها برای انجام تجارت خود به برنامه های کامپیوتری و اپلیکیشن ها و شخص برای طراحی نرم افزارها نیاز دارند. به طور متوسط ، مهندسان نرم افزار در کانادا سالانه ۹۰٫۰۰۰ دلار درآمد دارند. برای به دست آوردن صلاحیت های مناسب برای این شغل، می توانید برنامه نویسی و طراحی اپلیکیشن را با دوره های ساده یاد بگیرید که باعث قوی شدن روزمه شما می شود. این رشته نیز پردرآمدترین مشاغل کانادا می باشد.

اکانت منیجر ($ ۵۷،۰۰۰ به ۱۰۲،۰۰۰ $ در سال)

یکی دیگر از پردرآمدترین مشاغل کانادا، سمت اکانت منیجر است. اکانت منیجر تجارت یک شرکت را با مشتریان خاص سازمان دهی می کند. متوسط حقوق برای اکانت منیجر در کانادا سالانه ۸۳٫۰۰۰ دلار است و می توانید درآمد خود را از طریق کمیسیون به میزان قابل توجهی افزایش دهید. و این امر باعث می شود اکانت منیجر یکی از بالاترین مشاغل پردرآمد برای تازه واردان باشد. توصیه می شود مدرک لیسانس مدیریت تجارت یا موارد مشابه داشته باشید. تجربه فروش هم کمک می کند.

استاد دانشگاه (۲۹۰۰۰ تا ۲۱۶،۰۰۰ دلار در سال)

حتی اگر یک حرفه دانشگاهی همیشه دریافتی خوبی نداشته باشد ، میانگین درآمد استاد دانشگاه در کانادا سالانه ۱۰۰٫۳۲۷ دلار است. این مسئله همچنین با یک اتفاق غیرمنتظره همراه است: بسیاری از دانشگاه ها به کودکان کارمندان اجازه می دهند که به طور رایگان تحصیل کنند. برای تبدیل شدن به استاد دانشگاه سالها از خود گذشتگی لازم است: شما به طور معمول به مقطع دکترا در رشته انتخابی خود نیاز دارید. این حرفه نیز از جمله پردرآمدترین مشاغل کانادا محسوب می گردد.

متخصص بیهوشی (۱۰۹۰۰۰ دلار تا ۵۹۰،۰۰۰ دلار در سال)

متخصصان پزشکی برای چند سال آینده در کانادا در خواست زیادی خواهند داشت. آنها همچنین در کانادا پاداش خوبی دریافت می کنند. متخصصان بیهوشی نه تنها یکی از پردرآمدترین مشاغل کانادا هستند بلکه در جهان نیز از بالاترین شغل ها به حساب می آیند و در کانادا بطور متوسط سالانه ۲۹۹٫۰۰۰ دلار درآمد دارند. برای تبدیل شدن به یک متخصص بیهوشی در کانادا ، شما باید برای یک مقطع کارشناسی تحصیل کنید سپس یک دوره رزیدنتی را به مدت ۵ سال بگذرانید. در انتها باید امتحانات ویژه کالج پزشکان و جراحان کانادا را بگذرانید.

حسابدار حرفه ای دارای مجوز (۴۲۰۰۰ دلار تا ۱۰۴،۰۰۰ دلار در سال)

تا زمانی که مشاغل و افراد نیاز به پرداخت مالیات داشته باشند، تقاضا برای حسابداران حرفه ای یا CPA وجود خواهد داشت. درآمد متوسط حسابداران در کانادا ۶۵٫۰۰۰ دلار در سال است، اما پاداش و تقسیم سود می تواند مبلغی را به کل درآمد آن ها اضافه کند. برای تبدیل شدن به یک CPA در کانادا ، شما نیاز به یک مدرک کارشناسی ، ترجیحاً رشته حسابداری، و سپس CPA PEP یا برنامه آموزش پیش نیاز CPA را دارید.

تحلیلگر کسب و کار (۲۷۰۰۰ تا ۱۳۵،۰۰۰ دلار در سال)

تحلیل گر کسب و کار نیز جزو پردرآمدترین مشاغل کانادا می باشد. متوسط دستمزد یک تحلیلگر مشاغل در کانادا ۷۱٫۰۰۰ دلار در سال است. شرکت ها به تحلیلگران کسب و کار نیاز دارند تا بهترین راه ها را برای کارآیی بهتر آنها پیدا کنند. برای این موقعیت شغلی حداقل به یک مدرک کارشناسی در زمینه ای مانند تجارت نیاز دارید.

مدیر پروژه مهندسی (۵۸۰۰۰ تا ۱۲۳۰۰۰ دلار در سال)

مدیران پروژه های مهندسی یکی از پر متقاضی ترین مشاغل در کانادا را در سال ۲۰۱۸ داشتند و تقاضا همچنان در سال ۲۰۱۹ زیاد بوده است.متوسط حقوق یک مدیر پروژه مهندسی در کانادا ۸۲٫۰۰۰ دلار در سال است اما می توانید آن را از طریق پاداش ، تقسیم سود و کمیسیون افزایش دهید. برای اینکه یک مدیر پروژه مهندسی شوید ، به مدرک لیسانس مهندسی و تجربه عملی در این زمینه نیاز دارید.

مدیر پروژه ای تی (۵۳٫۵۰۰ تا ۱۸۰،۰۰۰ دلار در سال)

در کانادا ، متوسط درآمد مدیر پروژه فناوری اطلاعات سالانه ۱۰۰٫۰۰۰ دلار است. برای اینکه یک مدیر پروژه IT باشید ، حداقل باید یک مدرک لیسانس در یک رشته مرتبط با فناوری اطلاعات و چندین سال تجربه داشته باشید.

مهندس هوافضا (۴۹،۰۰۰ تا ۱۲۰،۰۰۰ دلار در سال)

یک مهندس هوافضا در کانادا به طور متوسط سالی ۷۶٫۰۰۰ دلار درآمد دارد. همزمان با بازنشستگی مهندسین هوافضا و صنعت همچنان رو به رشد، نامزدهای واجد شرایط برای چند سال آینده در کانادا متقاضی خواهند داشت. این یکی از بالاترین شغل های پردرآمد برای Generation Z است. چندین موسسه در کانادا وجود دارد که مدرک مهندسی هوافضا را ارائه می دهند.

نماینده فروش (۳۱،۷۰۰ تا ۷۵۰۰۰ دلار در سال)

متوسط دستمزد نماینده فروش خارجی در کانادا سالانه ۴۹۶۵۲ دلار است ، اما با کمیسیون و تقسیم سود می توانید درآمد خیلی بیشتری داشته باشید. نمایندگان فروش یکی از بیشترین تقاضاها را در سال ۲۰۱۸ در کانادا داشتند و به خصوص نمایندگان فروش B2B همچنان در سال ۲۰۱۹ به تقاضای خود ادامه خواهند داد. به طور کلی نیازی به صلاحیت خاصی ندارد و یکی از بالاترین شغل هایی است که نیاز به پشت میز نشینی ندارد.

برق صنعتی (۴۸،۷۵۰ تا ۸۲٫۵۰۰ دلار در سال)

هنوز در کانادا تقاضای زیادی برای برق صنعتی در کانادا وجود دارد و میانگین درآمد افراد در این شغل ۷۶٫۰۵۰ دلار در سال است. دستمزدها در بریتیش کلمبیا، انتاریو و مانیتوبا بالاتر است. برای تبدیل شدن به برق صنعتی نیازی به مدرک ندارید. با این وجود ، شما نیاز به ترکیبی از آموزش های حرفه ای و کارآموزی دارید.

جوشکار (۱۱ دلار تا ۴۷ دلار در ساعت)

متوسط پرداخت ساعتی برای جوشکار در کانادا ۲۳ دلار است. این یکی از آن مشاغل است که نیازی به مدرک ندارد اما هنوز هم درآمد خوبی دارد. برای اینکه جوشکار شوید ، به کارآموزی و / یا آموزش حرفه ای نیاز دارید. همچنین می توانید با تخصص در زمینه ای مانند جوشکاری در زیر آب ، پتانسیل درآمد خود را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: بازار کار رشته‌های تراشکاری، جوشکاری و ریخته‌گری در کانادا + شرایط مهاجرت

خلبان هواپیما (۱۱ تا ۸۲ دلار در ساعت)

به طور متوسط ، یک خلبان هواپیما در کانادا در هر ساعت ۳۴ دلار درآمد دارد. این کشور همچنان با کمبود خلبانان روبرو است و هرچه بیشتر تمایل مردم به مسافرت های هوایی افزایش پیدا می کند، تقاضای خلبانی همچنان رو به رشد خواهد بود. برای تبدیل شدن به یک خلبان هواپیما در کانادا ، ابتدا به مجوز خلبانی خصوصی احتیاج دارید. سپس می توانید این شغل را با مجوز خلبانی تجاری و مجوز خلبانی حمل و نقل هوایی دنبال کنید.

بینایی سنج (۱۰٫۲۰ تا ۳۸٫۰۰ دلار در ساعت)

بیش از نیمی از کانادایی ها از عینک استفاده می کنند. و از آنجا که افراد تمایل بسیاری به اسافتاده از صفحات نمایش الکترونیکی دارند این مقدار در حال رشد است. این بدین معناست که تقاضا برای مشاغل بینایی سنجی افزایش پیدا می کند پس این شغ می تواند جزو پردرآمدترین مشاغل کانادا باشد. متوسط حقوق یک پزشک بینایی در کانادا در هر ساعت ۲۲ دلار است. برای تبدیل شدن به یک بینایی سنج ، شما باید یک برنامه آموزشی تأیید شده را گذرانده ، آزمون های ملی علوم نوری را پشت سر بگذارید و سپس در بخش نظارتی استان خود ثبت نام کنید.

داروساز (۲۳ دلار تا ۷۵ دلار در ساعت)

کانادا هنوز با کمبود داروسازان واجد شرایط روبرو است و متوسط دستمزد یک داروساز در این کشور ۴۶ دلار در ساعت است. می توانید در بیمارستان یا داروخانه کار پیدا کنید، یا می توانید زنجیره ای از داروخانه های خود را شروع کنید. برای تبدیل شدن به یک داروساز در کانادا ، به مدرک داروسازی نیاز دارید.

در کانادا فرصت های شغلی متنوعی وجود دارد و اکثر برنامه های مهاجرتی کانادا بر اساس تامین نیروی متخصص مورد نیاز کار فرماها تنظیم شده است. مشاغل فوق تنها بخشی از رشته های پردرآمد در کانادا می باشد.

بیشتر بخوانید: شرایط مهاجرت داروسازان به کانادا در سال ۲۰۲۲

محیط کار در کانادا و رشته های پردرآمد

یکی از موضوعاتی که علاوه بر رشته های پردرآمد برای متقاضیان جویای کار در کانادا حائر اهمیت است، محیط کار در کانادا است. بر اساس گزارشی که یکی از وب سایت های کاریابی در این خصوص منتشر کرده است فاکتورهای زیر برای انتخاب بهترین محیط کار در کانادا موثر بودند.

  • نحوه پرداخت حقوق و مزایا
  • فرصت ها و میزان درآمد شرکت
  • میزان پیشرفت و آینده شغلی
  • تعادل میان زندگی و کار
  • نحوه مدیریت و فرهنگ سازمانی

قوانین محیط کار در کانادا در مشاغل مختلف کانادا

از آنجایی که کانادا کشوری مهاجر پذیر است، کارفرمایان در سرتاسر کانادا می کوشند تا از جنبه های مختلف فرهنگهای جهان مطلع شوند و در جهت سازگاری نیروهای کاری به کار گیرند. با این وجود استانداردهای خاصی نیز در محیط های کاری وجود دارد که مهاجران جدید باید خود را با آنها وفق دهند تا بتوانند به صورت شایسته تری با محیط کاری جدید خود سازگار شوند. قانون استخدام در هر حوزه قضايی استانداردهايی را تدوين كرده كه كمترين شرايط اجباری استخدام را نشان مي‌دهد. اين استانداردها شامل ساعات كار، حقوق اضافه كاری، سطح دستمزدها، مرخصي، تعطيلات، تساوي حقوق پرداختی زن ومرد، برنامه‌های سودآور برای كارمندان، دوران بارداری، مرخصي زايمان و ساير مرخصی‌ها، توجه به پايان مدت استخدام، حقوق شرايط سخت، حقوق فسخ قرارداد و مانند آن می ‌شود.

مشاوره با مشاور مهاجرت کانادا
در صورت تمایل به مشاوره با مشاور موسسه یوکن، خانم نازنین بیتاژیان بر روی لینک رزرو وقت مشاوره کلیک کنید.

 

پردرآمد ترین مشاغل کانادا چیست؟

در آمد در کانادا با توجه به سابقه کار، توانایی و تخصص افراد متفاوت است. برخی از پردرآمدترین مشاغل کانادا شامل : مشاغل مربوط به حوزه فناوری و اطلاعات، پزشکی ، حسابداری، معماری و غیره می باشد.

آیا لیست مشاغل مورد نیاز کانادا در برنامه های مهاجرتی به معنی جاب آفر است؟

لیست شغل مورد نیاز کانادا در برنامه های مهاجرتی کانادا به معنی جاب آفر نیست. متقاضیان واجد شرایط که تخصص آن ها در فهرست مشاغل مورد نیاز این برنامه ها است، می توانند با در نظر گرفتن دیگر شرایط این برنامه های اقامتی جهت دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

چه رشته هایی در کانادا دارای بیشترین میزان حقوق هستند؟

پردرآمد ترین مشاغل کانادا در رشته های آی تی، مالی و حسابداری، بازاریابی و مارکتینگ و پزشکی می باشد.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

  1. با سلام و خسته نباشید
    ایا مدارک فنی و حرفه ای ایران در کانادا مورد قبول هستند؟ بیشترین مشاغل مورد نیاز در این زمینه مخصوصا در شهرهای اتاوا و‌تورنتو کدامها هستند؟

    1. سلام
      خیر با مدارک فنی و حرفه نمیتونید برای اسکیل ورها (اسکیل ورکرها برنامه مهاجرتی هستن که اقامت میدهند)اقدام کنید امتیاز کم میارید باید مدارک دانشگاهی داشته باشید .برای راهنمایی بیشتر نیاز که اطلاعات کامل تری از شما داشته باشیم و فرم ارزیابی رو در صورت تمایل تکمیل نمایید .مثلا اگه متاهل هستید شرایط همسرو هم بفرمایید.

گواهی عدم سوء پیشینه برای سفارت کانادا
گواهی عدم سوء پیشینه برای سفارت کانادا
بررسی کامل شرایط و هزینه زایمان در کانادا با ویزای توریستی
بررسی کامل شرایط و هزینه زایمان در کانادا با ویزای توریستی