ویزای تحصیلی کانادا (دانشجویی و دانش آموزی)

ویزای تحصیلی کانادا

آنچه در این مقاله می خوانید:

ویزای تحصیلی کانادا 2022

ویزای تحصیلی کانادا از جمله درخواست های متقاضیان ادامه تحصیل در این کشور می باشد. دانشجویان بین المللی باید پس از ثبت نام در مراکز آموزشی کانادا، جهت دریافت ویزای دانشجویی اقدام کنند. مهاجرت تحصیلی کانادا یکی از سریع ترین راه های ورود به کانادا می باشد. مدت زمان دریافت ویزای دانش آموزی کانادا، حداکثر 4 ماه می باشد. ویزای تحصیلی کانادا، مسیر اخذ اقامت را هموار می کند.  با توجه به اهمیت پروسه درخواست ویزای تحصیلی کانادا، سوال های متعددی در این خصوص مطرح است. در این مقاله مطالب مهم پیرامون ویزای دانشجویی کانادا از قبیل:شرایط ویزای تحصیلی کانادا، مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا، مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا، هزینه ویزای تحصیلی کانادا، شرط سنی ویزای تحصیلی کانادا، میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا، نحوه اقامت تحصیلی کانادا، مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا و خدمات موسسه یوکن در خصوص مشاوره ویزای تحصیلی کانادا را بررسی می کنیم.

چگونه ویزای تحصیلی کانادا بگیریم؟

ویزای تحصیلی کانادا یکی از مدارک و مجوزهای ضروری برای ورود به کانادا با هدف تحصیل در مراکز آموزشی کانادا می باشد. متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا باید پس از ثبت نام در مراکز آموزشی، جهت گرفتن ویزای دانشجویی کانادا اقدام کنند. تحصیل در همه مقاطع آموزشی از مدارس تا دانشگاه های کانادا نیازمند دریافت ویزای دانش آموزی کانادا می باشد. درخواست ویزای تحصیلی از حساسیت بالایی برخوردار است، نداشتن اطلاعات کافی در این خصوص و یا ارائه مدارک ناقص می تواند در نتیجه نهایی ویزا موثر باشد. جهت موفقیت در این مسیر، مشاوره با وکلای رسمی مهاجرت کانادا توصیه می گردد. اگر بخواهیم به صورت خلاصه به این سوال پاسخ دهیم که چگونه ویزای تحصیلی کانادا بگیریم؟، متقاضیان ویزای دانشجویی کانادا، باید ابتدا با توجه به شرایط سنی، پیشینه تحصیلی خود از یکی از موسسات آموزشی واجد شرایط پذیرش بگیرند. شرایط ثبت نام و اخذ پذیرش از موسسات آموزشی در کانادا با توجه به نوع موسسه آموزشی و مقطع تحصیلی متفاوت می باشد. دانشجویان می توانند با مطالعه وب سایت مدارس، کالج و دانشگاه ها شرایط ثبت نام در رشته انتخابی خود را مطالعه نمایند. اکثر موسسات آموزشی در کانادا جهت اخذ پذیرش، مدارک تحصیلی دانشجویان را بررسی می نمایند. برای بررسی مدارک دانشجویان معمولا” این مراکز آموزشی مبلغی را تحت عنوان اپلیکیشن فی دریافت می کنند. در صورتی که متقاضیان شرایط مورد نیاز مراکز آموشزی در کانادا را داشته باشند موفق به دریافت پذیرش تحصیلی می گردند. دریافت پذیرش تحصیلی نهایی در اکثر موسسات منوط به پرداخ بخشی از هزینه تحصیلی به عنوان پیش پرداخت می باشد. پس از آن دانشجویان می توانند با دریافت پذیرش نهایی، جهت درخواست ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنند.

درخواست ویزای دانشجویی کانادا نیازمند جمع آوری مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی می باشد. مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا شامل: ترجمه مدرک تحصیلی، تمکن مالی مورد نیاز ویزای تحصیلی، عدم سوء پیشینه وغیره می باشد که در ادامه این مقاله بیشتر در این خصصوص توضیح خواهیم داد. پس از ارائه مدارک ، پرداخت هزینه ویزای تحصیلی کانادا و سابمیت پرونده ویزای دانشجویی، دانشجویان باید جهت گرفتن وقت سفارت کانادا و انجام انگشت نگاری و بیومتریک کانادا اقدام کنند. انجام انگشت نگاری نیازمند سفر به کشورهای اطراف ایران و مراجعه به سفارت کانادا در این خصوص می باشد. و در نهایت نتیجه ویزای دانش آموزی کانادا حداکثر طی بازه زمانی 4 ماهه اغلام می گردد. نتیجه ویزای دانشجویی کانادا از طریق ایمیل و پروفایل ایجاد شده اعلام می گردد. پس از آن در صورتی که نتیجه ویزا مثبت باشد، دانشجویان باید پاسپورت خود را جهت درج ویزا پیک آپ نمایند و یا شخصا” به سفارت کانادا مراجعه نمایند. درج ویزای دانشجویی در پاسپورت حدود یک هفته زمان خواهد برد.

مهاجرت تحصیلی کانادا

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا در سال 2022 با توجه به مقطع تحصیلی متفاوت می باشد. مطابق قوانین مهاجرتی متقاضیان تحصیل در موسسات آموزشی کانادا باید با درنظر گرفتن شرایط تحصیل در مقطع مورد نظر پس از گرفتن پذیرش تحصیلی از یکی از مراکز آموشزی معتبر جهت دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنند. ویزای تحصیلی کانادا در یایل 2022 با توجه به مشکلاتی که شیوع ویروس کرونا بوجود آورده با کمی تغییرات روبرو بوده که با توجه به برنامه ریزی های انجام شده توسط اداره مهاجرت کانادا تقریبا” این موانع رفع شده است. ویزای تحصیلی کانادا در شرایط کرونا در دو مرحله انجام می شد. به این صورت که در ابتدا تاییدیه اولیه برای متقاضی ارسال می شد و متقاضی می توانست در کلاس های آنلاین تدارک دیده شده توسط دانشگاه انتخابی خود شرکت نماید و در مرحله دوم ویزا صادر می شد. .ولی در حال حاضر این موانع برطرف و دانش آموزان و دانشجویان متقاضی تحصیل در موسسات آموشزی این کشور می توانند جهت شرکت در کلاس های حضوری، درخواست ویزای دانشجویی نمایند.

انواع ویزای تحصیلی کانادا

همانطور که در بالاتر هم اشاره شد، متقاضیان اقامت تحصیلی کانادا می توانند برای مقاطع مدارس، کالج و دانشگاه های کانادا اقدام نمایند.

ویزای دانشجویی کانادا

ویزای دانشجویی کانادا

دانشجویان متقاضی ویزای تحصیلی کانادا و تحصیل در کالج و دانشگاه های این کشور باید جهت گرفتن ویزای دانشجویی کانادا اقدام کنند. متقاضیانی که پس از اتمام دوره تحصیلی مدارس، تمایل به ورود به بازار کار دارند می توانند با ادامه تحصیل در کالج های کانادا خود را برای ورود به بازار کار تخصص مورد علاقه خود آماده نمایند. این افراد با دریافت گواهی تخصص مربوطه از کالج های کانادا می توانند برای اشتغال در کارهای واجد شرایط اقدام کنند. دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در مقاطع دانشگاه های کانادا نیز می توانند پس از ثبت نام در مقطع واجد شرایط جهت دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنند. این دانشجویان در صورتی که متاهل باشند، می توانند همسر و فرزند خود را نیز به همراه داشته باشند. مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی کانادا در سال 2021 با توجه به مقطع تحصیلی متفاوت می باشد که در ادامه این مقاله به بررسی آن می پردازیم. دانشجویان بین المللی می توانند ضمن تحصیل در کانادا با مشاغل حوزه تخصصی خود آشنا شده و زمینه اشتغال پس از تحصیل را برای خود فراهم کنند. دانشجویان مقاطع کالج و دانشگاه در حین تحصیل می توانند به صورت نیمه وقت کار کنند. در کانادا فرصت های کاری متنوعی برای متقاضیان کار دانشجویی به صورت نیمه وقت مهیا می باشد. در ضمن این دانشجویان می توانند پس از اتمام دوره تحصیلی خود برای دریافت کار پس از تحصیل در کانادا PGWP اقدام کنند.

ویزای دانش آموزی کانادا

اقامت تحصیلی کانادا

دانش آموزان متقاضی ویزای دانش آموزی کانادا و تحصیل در مقاطع مدارس باید همراه با پرونده خود، فردی را به عنوان گاردین نیز معرفی نمایند.  دانش آموزان بین المللی در صورتی که همراهی یکی از والدین خود را داشته باشند، می توانند ولی خود را به عنوان گاردین معرفی نمایند در غیر این صورت باید فردی را در کانادا جهت گاردین معرفی نمایند. دانش آموزانی که در مدارس شبانه روزی ثبت نام می کنند، این مدارس گاردین دانش آموزان می شوند. والدین دانش آموزان بین المللی به عنوان همراه، ویزای توریستی کانادا ( مولتیپل) را دریافت می کنند. این والدین باید توجه داشته باشند که با ویزای مولتیپل کانادا، اجازه کار در کانادا را نخواهند داشت.البته در صورت که این افراد موفق به دریافت جاب آفر در کانادا شوند، می توانند ویزای توریستی خود را تبدیل به ویزای کاری کانادا نمایند. همچنین در صورتی که این والدین پس از ورد به کانادا جهت پذیرش تحصیلی برای خود اقدام کنند، می توانند ویزای توریستی خود را به ویزای تحصیلی کانادا تبدیل کنند و به صورت نیمه وقت کار نمایند، در این صورت هزینه تحصیل فرزند این افراد در مدارس کانادا رایگان می شود.

شرایط اخذ انواع ویزای تحصیلی کانادا

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا با توجه به مقطع تحصیلی کمی متفاوت می باشد.

شرایط ویزای دانش آموزی کانادا

ویزای دانش آموزی کانادا

کودکان زیر 18 سال جهت ادامه تحصیل در مدارس کانادا باید برای دریافت ویزای دانش آموزی کانادا اقدام کنند. این دانش آموزان باید فردی را به عنوان سرپرست و گاردین در پرونده ویزای تحصیلی خود معرفی کنند. دانش آموزان متقاضی ویزای تحصیلی کانادا در صورت همراهی یکی از والدین، می توانند وی را به عنوان قیم ( گاردین) معرفی کنند و در غیر اینصورت می توانند از گزینه هایی از قبیل Homestay و یا انتخاب فرد دیگری در کانادا به عنوان گاردین استفاده کنند.  اقامت تحصیلی کانادا برای مقاطع مدارس این کشور و شرایط سنی ویزای تحصیلی کانادا از سن 6 سالگی می باشد. افرادی که مدارس ایالت کبک  را برای تحصیل انتخاب می کنند، حداکثر تا سن 17 سالگی می توانند اقدام کنند چرا که تحصیل در مدارس ابتدایی و متوسطه در این ایالت تا کلاس 11 امکان پذیر است و پس از آن دانش آموزان باید برای دوره های کالج اقدام کنند. ویزای تحصیلی کانادا برای مقاطع مدارس در ایالت های دیگر کانادا تا سن 18 سالگی امکان پذیر است. خلاصه شرایط ویزای دانش آموزی کانادا به شرح زیر می باشد.

  • سن بین 6 تا 18 سال
  • ثبت نام در یکی از مدارس کانادا
  • رسید واریز وجه ثبت نام مدارس
  • تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا
  • معرفی قیم و سرپرست

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی نحوه گرفتن پذیرش تحصیلی و مدارک مورد نیاز در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


شرایط ویزای دانشجویی کانادا

دانشجویان متقاضی ویزای تحصیلی کانادا و ادامه تحصیل در کالج و دانشگاه های کانادا نیز باید پس از اخذ پذیرش تحصیلی، برای دریافت ویزای دانشجویی کانادا اقدام کنند. این دانشجویان باید در موسسات آموزشی و دانشگاه هایی ثبت نام کنند که دارای کد DLI باشند.

 شانس ویزای تحصیلی کانادا

شرایط ویزای تحصیلی کانادا در مقطع لیسانس

اخذ ویزای تحصیلی کانادا در مقطع لیسانس با ثبت نام در دانشگاه های معتبر که دارای کد DLI می باشند امکان پذیر می باشد. متقاضیان اقامت تحصیلی کانادا و تحصیل در مقطع لیسانس باید با ترجمه مدارک تحصیلی برای یکی از مراکز آموزشی کانادا اپلای نموده و سپس برای گرفتن ویزای تحصیلی اقدام کنمد. درخواست ویزای تحصیلی در مقطع لیسانس نیازمند ارائه تمکن مالی ویزای دانشجویی کانادا می باشد. شرایط سنی ویزای تحصیلی کانادا برای مقاطع لیسانس تا سن 25 سالگی می باشد. در حقیقت دانشجویان این محدوده سنی شانس بهتری برای دریافت ویزای جهت این مقطع تحصیلی دارند.

شرایط ویزای تحصیلی کانادا در مقطع فوق لیسانس

اخذ ویزای تحصیلی کانادا در مقطع فوق لیسانس با ثبت نام در دانشگاه های معتبر که دارای کد DLI می باشند امکان پذیر می باشد. متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا و تحصیل در مقطع فوق لیسانس باید با ترجمه مدارک تحصیلی مقطع پیشین برای یکی از مراکز آموزشی کانادا اپلای نموده و سپس برای گرفتن ویزای تحصیلی اقدام کنند. درخواست ویزای تحصیلی در مقطع فوق لیسانس نیازمند ارائه تمکن مالی ویزای دانشجویی کانادا می باشد. شرایط سنی ویزای دانشجویی کانادا برای مقاطع فوق لیسانس تا سن 30 سالگی می باشد. البته افرادی که سن آن ها در این محدوه نمی باشد نیز با ارائه استادی پلن و مدارک مناسب می توانند همچنان شانس دریافت ویزای تحصیلی کانادا را برای این مقطع تحصیلی داشته باشند.

شرایط ویزای دانشجویی کانادا در مقطع دکتری

اخذ ویزای تحصیلی کانادا در مقطع دکتری با ثبت نام در دانشگاه های معتبر که دارای کد DLI می باشند امکان پذیر می باشد. متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا و تحصیل در مقطع دکترا باید با ترجمه مدارک تحصیلی مقطع پیشین برای یکی از مراکز آموزشی کانادا اپلای نموده و سپس برای گرفتن ویزای دانشجویی اقدام کنند. درخواست ویزای تحصیلی در مقطع فوق لیسانس نیازمند ارائه تمکن مالی ویزای دانشجویی کانادا می باشد. شرایط سنی ویزای تحصیلی کانادا برای مقاطع دکتری تا سن 40 سالگی می باشد. ولی افرادی که سن آن هادر این محدوده نمی باشد نیز همچنان می توانند با مدارک مناسب و ارائه استادی پلن قوی شانس دریافت ویزای دانشجویی کانادا برای مقطع دکتری را داشته باشند.

به صورت خلاصه شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای مقاطع کالج و دانشگاهی به شرح زیر می باشد.

  • اخذ پذیرش از موسسات آموزشی، کالج و دانشگاه های دارای کد DLI
  • ثبت نام در دوره های تحصیلی بیشتر از 6 ماه
  • رسید واریز وجه ثبت نام
  • مدرک آیلتس
  • تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا
  • استادی پلن

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا

متقاضیان تحصیل در مدارس، کالج و دانشگاه های کانادا باید با توجه به شرایط خود و رشته انتخابی، جهت جمع آوری مدارک صحیح و مناسب اقدام کنند.

  • ترجمه رسمی شناسنامه
  • ترجمه رسمی مدرک تحصیلی
  • نامه پذیرش تحصیلی
  • پاسپورت معتبر
  • دوعدد عکس پاسپورتی جدید
  • نامه تمکن و پشتیبانی مالی ویزای تحصیلی کانادا متناسب با تعداد اعضاء خانواده همراه
  • ترجمه رسمی سند ملکی
  • مدارک مربوط به پرداخت شهریه تحصیل ( در صورت وجود)
  • نامه بورسیه یا فاند یا هر نوع کمک هزینه تحصیلی (در صورت وجود)
  • نامه هدف از تحصیل (Letter of explanation)
  • نامه سابقه کار در صورت وجود گپ تحصیلی
  • در صورت تحصیل در ایالت کبک Certificat d’acceptation du Québec -CAQ
  • نامه گاردین (کاستودین) برای دانش آموزان مدارس کانادا
  • مدرک آیلتس
  • انگشت نگاری ( بیومتریک)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه مدارک وابستگی به عنوان تای
  • تکمیل فرم های ویزای تحصیلی

مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا

مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا به دو صورت حضوری و آنلاین امکان پذیر می باشد. ولی با توجه به اینکه درخواست ویزای دانشجویی کانادا بصورت آنلاین آسان تر و کم هزینه تر می باشد، اکثرا روش آنلاین را انتخاب می کنند. مراحل اقدام برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا به صورت آنلاین از ابتدای پذیرش تحصیلی تا انتها، به شرح زیر می باشد.

مراحل درخواست ویزای تحصیلی کانادا

  • انتخاب موسسه آموزشی و رشته با توجه به شرایط متقاضی
  • جمع آوری مدارک مورد نیاز موسسه آموزشی
  • پرداخت اپلیکیشن فی موسسه آموزشی ( جهت بررسی مدارک)
  • اخذ پذیرش تحصیلی
  • جمع آوری مدارک مورد نیاز درخواست ویزای دانشجویی کانادا
  • تکمیل فرم های مربوطه و ایجاد پروفایل آنلاین
  • پرداخت هزینه اپلیکیشن پرونده ویزای دانشجویی و هزینه انگشت نگاری
  • دریافت نامه درخواست انگشت نگاری
  • انجام انگشت نگاری
  • انتظار جهت نتیجه ویزا
  • پیکاپ ویزای کانادا

دربرخی موارد ممکن است افسر بررسی کننده پرونده ویزای دانشجویی، درخواست مدارک تکمیلی از قبیل مدارک پزشکی، ارسال مجدد مدارک مالی و غیره نماید. متقاضیانی که در ده سال گذشته برای ویزاهای دیگر از قبیل ویزای توریستی، اقدام کرده و انگشت نگاری داشته اند، نتیجه انگشت نگاری آنها معتبر بوده و نیازی به انجام مجدد این پروسه ندارند.

دانشجویان بین المللی پس از اتمام دوره تحصیلی می توانند جهت اخذ اقامت کانادا اقدام کنند. کانادا دارای برنامه های متنوعی برای فارغ التحصیلان این کشور می باشد. پیش نیاز اکثر این برنامه ها تحصیل و یا سابقه کار در کانادا است. از آنجایی که مطابق قوانین مهاجرت کانادا، دانشجویان بین المللی می توانند پس از فارع التحصیلی ویزای کار پس از تحصیل در کانادا PGWP دریافت کنند، فرصت های متنوعی جهت اخذ اقامت دائم کانادا PR، برای این افراد فراهم می گردد.

افراد متاهلی که برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام می کنند، با توجه به اینکه همسر آن ها اجازه کار در کانادا را خواهد داشت، می توانند پی از یک سال سابقه کار همسر خود از طریق وی برای برنامه های اقامتی واجد شرایط اقدام کنند. یکی از این برنامه های اقامتی برنامه تجربه کار کانادایی CEC است. و در این صورت این دانشجویان قبل از اتمام دوره تحصیلی خود از طریق همسر خود موفق به دریافت اقامت دائم کانادا PRخواهند شد.

نامه پذیرش تحصیلی کانادا جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا

متقاضی ویزای تحصیلی کانادا می بایست از موسسات، مدرسه، دانشگاه، کالجی اقدام به اخذ پذیرش نمایند که Designated learning institutions باشند و کد (DLI) داشته باشند. موسساتی دارای این کد می باشند که از طرف دولت مرکزی و ایالتی برای پذیرش دانشجویان خارجی و بین المللی تاییدیه داشته باشند. تمامی مدارس ابتدایی و متوسطه کانادا دارای این کد می باشند. نامه پذیرش تحصیلی کانادا ، یکی از مدارک ضروری و مورد نیاز برای اخذ استادی پرمیت و در نهایت ویزای تحصیلی می باشد.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا

مطابق مطلب درج شده در وب سایت رسمی سفارت کانادا، مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا، حداکثر 4 ماه می باشد. محاسبه زمان صدر ویزای دانشجویی کانادا بدون احتساب زمان مورد نیاز انگشت نگاری می باشد. متقاضیان ویزای دانشجویی کانادا پس از دریافت نامه بیومتریک، یک ماه فرصت دارند تا جهت انجام انگشت نگاری به مراکز VAC Center کانادا مراجعه نمایند. بررسی پرونده ویزای دانشجویی پس از انجام بایومتریک شروع می شود ومدت زمان صدور ویزای تحصیلی، پس از آن محاسبه می گردد. عدم ارائه صحیح و کامل مدارک می تواند باعث طولانی شدن این پروسه و یا ریجکت شدن ویزای تحصیلی گردد.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به موضوعات مختلف تحصیلی از قبیل بورسیه تحصیل رایگان در کانادا، پذیرش تحصیلی، اخذ ویزای تحصیلی با داشتن گپ تحصیلی و غیره در یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

شانس ویزای تحصیلی کانادا

متقاضیان اخذ ویزا و اقامت تحصیلی در کانادا باید ابتدا با در نظر گرفتن شرایط سنی خود برای یکی از مقاطع تحصیلی کانادا اقدام کنند. سن متقاضیان و مقطع تحصیلی انتخابی نقش به سزایی در تصمیم نهایی افسر مهاجرت در خصوص صدور ویزا خواهد داشت. البته دانشجویانی که به خاطر سن، گپ تحصیلی زیادی دارند نیز همچنان شانس ویزای تحصیلی کانادا را خواهند داشت. نوع رشته انتخابی، پیشینه تحصیلی و ارائه نامه استادی پلن قوی می تواند گپ تحصیلی دانشجویان را توجیح نماید. رابطه سابقه شغلی با رشته انتخابی نیز یکی دیگر از مواردی است که در موفقیت اخذ ویزا و شانس ویزای تحصیلی کاناد موثر است. شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا با توجه به شرایط سنی، تحصیلی، مالی دانشجویان می تواند متغیر باشد. به طور کلی دانشجویان باید با جمع آوری مدارک صحیح ثابت نمایند که به اندازه کافی به کشور مبداء وابستگی داشته و از ثبات و امکانات خوبی در کشور مبداء برخوردار هستند. متقاضیان باید از طریق ارائه مدارک، تلاش نمایند تا احتمال اقامت غیر قانونی در کانادا را در نزد آفیسر ، ضعیف نشان دهند. از آنجایی که تشکیل پرونده ویزا از مهم ترین بخش های اقامت تحصیلی کانادا می باشد، پیشنهاد می شود حتما” در این خصوص از وکلای رسمی مهاجرت کانادا، مشاوره گرفته شود.

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا

میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا با توجه به تعداد اعضاء خانواده و همچنین دوره تحصیلی متقاضی متغیر می باشد. همچنین مقدار تمکن مالی مورد نیاز ویزای دانشجویی کانادا برای متقاضیان تحصیل در ایالات کبک با دیگر ایالت ها متفاوت می باشد. میزان تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا مطابق جدول زیر می باشد.
این مبالغ با توجه به حداقل هزینه های زندگی در کانادا تنظیم شده است. هزینه زندگی برای یک دانشجوی خارجی در کانادا، سالانه حدود10.000 دلار و ماهانه 883 دلار برآورد شده است. هزینه فرد همراه نیز ماهانه 333 دلار در نظر گرفته می‌شود.
جهت آگاهی از جزئیات گواهی تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا ، ویدئو مشاور موسسه یوکن را حتما تماشا نمایید .

تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان یکی از روش های ادامه تحصیل در کانادا می باشد. مدرک آیلتس یکی از پیش نیازهای ادامه تحصیل در کالج و دانشگاه های کانادا می باشد . در این میان برخی از دانشگاه ها و کالج های کانادا با پذیرش دانشجو بدون مدرک آیلتس فرصتی را برای متقاضیان تحصیل بدون مدرک زبان در کانادا فراهم می نمایند .

ثبت نام در مراکز آموزشی کانادا با هدف ادامه تحصیل، نیاز به ارائه مدرک زبان می باشد. برخی از موسسات آموزشی در کانادا به صورت مشروط نیز اقدام به ارائه پذیرش دانشجویی می نمایند. در صورتی که پذیرش دانشجویان به صورت مشروط باشد، این افراد می توانند جهت گرفتن ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان اقدام کنند. دانشجویان متقاضی ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان ، پس از ورود به کانادا باید ابتدا در دوره های زبانی  که دانشگاه مربوطه برای آن ها در نظر گرفته شرکت کرده و سپس برای ادامه تحصیل در دوره تخصصی خود اقدام کنند. متقاضیان تحصیل در مدارس کانادا نیاز به ارائه مدرک زبان نبوده و می توانند برای گرفتن ویزای دانش آموزی کانادا بدون مدرک زبان اقدام کنند.

ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان
———————————————-
Study in Canada without IELTS

جهت آشنایی بیشتر با شرایط و نحوه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا بصورت کاندشنال و بدون مدرک زبان ویدئو مشاور موسسه یوکن را تماشا نمایید.

ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان IELTS

در این روش دانشجویان بین المللی ، دیگر نیازی به ارائه مدرک زبان IELTS جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا ندارند . متقاضیان کالج و دانشگاه های کانادا در این روش بصورت مشروط از دانشگاه مربوطه پذیرش گرفته و سپس برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام می نمایند . این دانشجویان می بایست ابتدا در دوره زبانی که دانشگاه مربوطه برای آنها در نظر گرفته شرکت نمایند و سپس در رشته تخصصی خود که پذیرش گرفتند ادامه تحصیل دهند . پذیرش دانشگاه های کانادا بدون مدرک زبان در برخی رشته ها در دانشگاه ها امکانپذیر می باشد ولی این شرایط همیشه ارائه نمی گردد. ممکن است یک کالج و یا دانشگاه در مقطعی برای برخی رشته ها پذیرش کاندشنال (مشروط) ارائه نموده و در دور بعدی این شرایط حذف گردد .

نظر به اینکه ادامه تحصیل در کانادا شرایط مهاجرت به کانادا را از طریق برنامه های مهاجرتی فارغ التحصیلان کانادا تسهیل می نماید متقاضیان بسیاری این روش را برای اخذ اقامت کانادا انتخاب می نمایند.

مزایای تحصیل در کانادا بدون نیاز به مدرک زبان

  • اخذ پذیرش کالج و دانشگاه های کانادا بدون مدرک زبان
  • ویزای دانشجویی کانادا بدون مدرک زبان
  • سریع ترین روش اخذ ویزای دانشجویی کانادا
  • سریع ترین راه ورود به کانادا
  • 20 ساعت مجوز کار همزمان با تحصیل
  • امکان اخذ ویزای کار بعد از تحصیل
  • امکان درخواست اقامت دائم کانادا از طریق برنامه های فارغ التحصیلان کانادا و یا دیگر برنامه های مهاجرتی که پیش نیاز آنها تحصیل در کانادا می باشد .

رشته های تحصیلی دانشگاه های کانادا بدون مدرک زبان

  • زیست شناسی حیوانات
  • زیست شناسی سلولی، مولکولی و میکروبی
  • شیمی محیط زیست
  • حسابداری
  • مدیریت
  • مدیریت بازرگانی
  • مدیریت گرایش سرمایه گذاری
  • مدیریت گرایش مالی
  • مدیریت بازاریابی
  • اقتصاد اقتصاد و علوم سیاسی
  • کامپیوتر و ریاضیات
  • ریاضیات
  • ریاضیات اقتصاد
  • محیط زیست
  • ارتباطات
  • فیزیک
  • علوم ریاضی
  • علوم بهداشتی
  • باستان شناسی
  • زمین شناسی
  • اقتصاد محیط زیست
  • روزنامه نگاری
  • مدیریت برنامه ریزی ورزشی
  • علوم منابع طبیعی

متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا می بایست این نکته را مدنظر قرار دهند که رشته های با پذیرش مشروط ، تنها در برخی دانشگاه و کالج های کانادا ارائه می گردد و این دانشجویان در انتخاب استان محل تحصیل ، کالج ،دانشگاه و رشته تحصیلی محدودیت خواهند داشت .

متقاضیان پذیرش تحصیلی بدون مدرک زبان آیلتس می بایست به این نکته توجه داشته باشند که رشته های کاندشنال در برخی دانشگاهها ارائه می گردد ، لذا در خصوص انتخاب دانشگاه و رشته و ایالت محل تحصیل محدودیت خواهند داشت.

لیست رشته های تحصیلی بدون مدرک زبان آیلتس که در بالا به آن اشاره شده ممکن است در برخی ترم های تحصیلی تغییر نماید .همواره رشته های دیگر نیز در مقاطع مختلف با توجه به شرایط دانشگاهها به این رشته ها اضافه و یا کسر می گردد.

جهت بررسی دیگر شرایط برنامه های مهاجرتی بدون مدرک زبان ، مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان را بررسی نمایید .

متقاضیان تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان ، در صورت تمایل می توانند با مشاور رسمی مهاجرت در کانادا بصورت آنلاین مشاوره داشته باشند.

جهت رزور وقت با شماره تلفن های ( تهران ) مندرج در وب سایت تماس بگیرید. متقاضیان همچنین می توانند با رزرو وقت مشاوره بصورت آنلاین از تخفیف ویژه مشاوره آنلاین برخوردار شوند .

ریجکت ویزای تحصیلی کانادا و نحوه اعتراض به آن

ریجکت ویزای تحصیلی

ریجکت ویزای تحصیلی کانادا از جمله نتیجه های نامطلوب برخی از ویزاهای دانشجویی کانادا می باشد. رد شدن ویزای تحصیلی کانادا بنا به دلایل مختلفی اتفاق می افتد.متقاضیان ویزاهای دانشجویی که پرونده آنها از طرف سفارت کانادا مردود اعلام می شود، ایمیلی مبنی بر رد شدن ویزای آنها دریافت می کنند. دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا در این ایمیل به صورت کلی ذکر شده است. جهت آگاهی از جزئیات دلایل رد شدن ویزای دانشجویی، باید درخواست نوت کرد. برای درخواست نوت، متقاضی باید، به یکی از وکلای رسمی مهاجرت کانادا و یا فردی که شهروندی و یا اقامت کانادا را دارد، وکالت دهد تا در این خصوص اقدام کند.

علل رد شدن ویزای تحصیلی

  • نداشتن سابقه تعداد سفرهای خارجی مناسب
  • نداشتن وابستگی خانوادگی مناسب به کشور مبداء
  • وجود گپ تحصیلی
  • نداشتن تمکن مالی مناسب
  • قانع نشدن افسر سفارت از اهداف تحصیلی و عدم اطمینان از برگشت دانشجو پس از تحصیل به کشور مبدا
  • ارائه استادی پلن ضعیف
  • عدم انطباق رشته تحصیلی انتخابی با پیشینه تحصیلی و یا شغلی دانشجو
  • داشتن شوء پیشینه
  • ارائه مدارک جعلی و ساختگی
  • نقص پرونده و مدارک

نحوه اعتراض به ریجکت ویزای تحصیلی کانادا

افرادی که ویزای دانشجویی آنها ریجکت می شود می توانند از طریق ایمیل، به نتیجه ویزا اعتراض نمایند ولی امکان تغییر در نتیجه ویزا به این شکل تقریبا” بعید و غیر ممکن است. بهترین روش برای رفع ریجکتی ویزا، درخواست نوت آفیسر و بررسی جزئیات و دلایل رد شدن ویزا، رفع موانع، ایرادات و بهبود شرایط فعلی و ارائه درخواست جدید در زمان مناسب است. برخی از موارد قابل اصلاح و تغییردرخواست مجدد ویزای دانشجویی به شرح زیر است.

اعتبار ویزای تحصیلی کانادا

اعتبار ویزای تحصیلی کانادا  به صورت عمومی متناسب با طول دوره تحصیلی دانشجو و تا پایان اعتبار پاسپورت وی می باشد. در صورتی که اعتبار ویزای تحصیلی کانادا کمتر از طول دوره تحصیلی دانشجوی باشد، وی می تواند با ارائه اسناد و مدارک در خصوص تمدید ویزای تحصیلی اقدام کند.

تمدید ویزای تحصیلی کانادا

تمدید ویزای تحصیلی کانادا می توانند بنا به عواملی از قبیل تکمیل دوره تحصیلی و یا ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر مورد نیاز باشد. متقاضیان مهاجرت و اقامت تحصیلی کانادا باید همه شرایطی که در هنگام پذیرش اولیه و صدور مجوز تحصیلی از سوی اداره برای وی در نظر گرفته شده است را رعایت نماید تا بتواند جهت تمدید ویزای تحصیلی در کانادا اقدام نماید. این شرایط می‌تواند شامل تعیین محدودیت‌ها در نوع کار در حین تحصیل، حداکثر ساعت مجاز کاری در حین تحصیل و طول مدت تحصیل در کانادا باشد. دانشجویان متقاضی تمدید ویزای تحصیلی کانادا باید حداقل 30 روز قبل از اتمام دوره تحصیلی، جهت تمدید ویزای دانشجویی اقدام کنند. درخواست تمدید ویزا بصورت آنلاین و یا از طریق پست امکان پذیر می باشد. دانشجویان ایالت کبک علاوه بر درخواست تمدید ویزا، باید برای گواهی پذیرش کبک CAQ نیز اقدام کنند.

چه زمانی دانشجویان می بایست برای تمدید ویزای تحصیلی اقدام نمایند؟

  • دانشجویان بین المللی می بایست همواره به تاریخ انقضای مجوز تحصیلی خود توجه داشته و در زمان مقرر نسبت به تمدید آن اقدام نمایند.
  • دانشجویان بین المللی می توانند بصورت آنلاین از طریق وب سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا جهت تمدید استادی پرمیت خود اقدام نمایند.
  • تاریخ اعتبار مجوز تحصیلی کانادا، مدت زمان قید شده در نامه استادی پرمیت به علاوه 90 روز می باشد و دانشجویان می بایست نهایتا 30 روز قبل از پایاین تاریخ اعتبار نسبت به تمدید آن اقدام نمایند (دانشجویانی که برای دوره پیش نیاز و یا به صورت کاندشنال اقدام کرده اند می بایست به این نکته توجه نمایند که مجوز تحصیل آنها معمولا به اندازه طول دوره پیش نیاز بوده و مجددا می بایست برای اخذ مجوز تحصیلی دوره اصلی خود اقدام نمایند.)
  • دانشجویان بین المللی که تاریخ پاسپورت آن ها قبل از اتمام دوره تحصیلی منقضی می گردد می بایست 30 روز قبل از انقضای تاریخ پاسپورت نسبت به تمدید مجدد آن اقدام نماید.
  • دانشجویانی که قصد خروج از کانادا را داشته و تاریخ انقضای مجوز تحصیلی آنها هنگام برگشت منقضی می گردد می بایست نسبت به تمدید آن قبل از سفر اقدام نمایند.
  • دانشجویان بین المللی که دوره تحصیلی آنها زودتر از تاریخ مجوز تحصیلی آنها به اتمام رسیده، مجوز تحصیلی آنها نود روز پس از اتمام دوره تحصیلی آنها منقضی می گردد و تاریخ مندرج در استادی پرمیت آنها در این خصوص اهمیت ندارد. (تاریخ پایان دوره تحصیلی منوط به دریافت ایمیل و یا اطلاعیه ای از طرف موسسه آموزشی و یا دریافت مدرک و گواهی اتمام دوره تحصیلی توسط دانشجو می باشد)
  • دانشجویانی که موفق نشوند دوره تحصیلی خود را قبل از تاریخ مندرج در مجوز تحصیلی به پایان برسانند می بایست 30 روز قبل از تاریخ انقضا نسبت به تمدید مجوز تحصیلی خود اقدام نمایند.
  • در صورتی که تاریخ انقضای مجوز تحصیلی دانشجو سررسیده (تاریخ انقضا = تاریخ مندرج در مجوز+ 90روز) و دانشجو در این خصوص اقدامی نکرده باشد در برخی موارد ممکن است دانشجو بتواند نسبت به تمدید آن اقدام نماید و منتظر اعلام نتیجه از طرف آفیسر باشد. در این حالت دانشجو می بایست همچنان شرایط مندرج در مجوز تحصیلی و ماندن به صورت قانونی در کانادا را همچنان داشته باشد. هزینه انجام این پروسه 200 دلار کانادا بابت ترمیم و 150 دلار کانادا بابت مجوز تحصیلی جدید می باشد.

 شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا در دوران کرونا

ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا در دوران کرونا با کمی تغییرات روبرو بوده است. در دوران کرونا در صورتی که دوره های دانشگاه انتخابی به صورت آنلاین می باشد، متقاضی می تواند برای درخواست ویزا اقدام نماید. ویزای این متقاضیان در دو مرحله بررسی می گردد. در بررسی اولیه در صورتی که آفیسر پرونده نظر مثبتی در این خصوص داشته باشد، تاییدیه اولیه به دانشجو از طریق ایمیل ارائه می نماید. دانشجویان می توانند از طریق این تاییدیه اولیه در کلاس های آنلاین حضور داشته باشند. نتیجه نهایی ویزای این دانشجویان در مرحله دوم و در بازه زمانی 4 ماهه مشخص می گردد. زمانی که دانشگاه مربوطه امکانات لازم برای برگزاری کلاس های حضوری را مهیا نماید و مجوز لازم در خصوص برگزاری کلاس های حضوری را دریافت نماید، دانشجویان می توانند ادامه تحصیل خود را پس از ورود به کانادا انجام دهند. متقاضیانی که کلاس های دانشگاه انتخابی آن ها به صورت حضوری می باشد، پس از دریافت تاییدیه اولیه و در نهایت پاسخ مثبت ویزا، می توانند جهت ورود به کانادا اقدام کنند.

فرم ارزیابی رایگان شرایط ویزای تحصیلی کانادا
جهت ارزیابی شرایط خود توسط مشاورین موسسه یوکن، فرم ارزیابی رایگان را تکمیل نمایید. مشاورین ما در اولین فرصت نتیجه ارزیابی را به شما اطلاع خواهند داد. جهت تکمیل فرم بر روی لینک زیر کلیک نمایید.     

ویزای تحصیلی کانادا و اخذ پاسپورت و تابعیت کانادا

با توجه به قوانین کانادا اخذ پاسپورت و تابعیت کانادا برای متقاضیان اقامت تحصیلی کانادا مهیا می باشد. متقاضیانی که با ویزای دانشجویی کانادا به این کشور ورود می کنند پس از اتمام دوره تحصیلی می توانند برای یکی از برنامه های اقامتی واجد شرایط اقدام نمایند. این افراد از طریق این برنامه های اقامتی موفق به دریافت کارت PR می شوند. افرادی که کارت پی آر دریافت می کنند پس از 3 سال زندگی و کار در کانادا می توانند جهت دریافت تابعیت و پاسپورت کانادایی اقدام کنند. البته در خصوص دانشجویان بین المللی یک سال از دوره تحصیلی آنها برای 3 سال مورد نیاز جهت درخواست پاسپورت محاسبه می شود و در حقیقت دانشجویان بین المللی 2 سال پس از دریافت کارت PR می توانند برای دریافت پاسپورت کانادایی اقدام کنند. افرادی که موفق به دریافت پاسپورت کانادایی می شوند، حتی در صورتی که پس از آن در کشور کانادا حضور نداشته باشند، همچنان شهروند کانادا محسوب می شوند.

مشاوره دریافت ویزای تحصیلی کانادا از یوکن

وکیل و مشاور رسمی مهاجرت کانادا

موسسه مهاجرتی یوکن نمایندگی مدارس و دانشگاه های معتبر کانادا می تواند اخذ پذیرش تحصیلی را برای متقاضیان این امر آسان سازند. مشاورین موسسه مهاجرتی یوکن تحت نظارت مشاور رسمی مهاجرت، می توانند با ارائه مشاوره و برنامه ریزی دقیق، متقاضیان را در انتخاب مناسب ترین دوره آموزشی راهنمایی نمایند. در صورت تمایل جهت مشاوره اولیه تلفنی، با شماره های موجود در وب سایت تماس بگیرید. همچنین شما می توانید جهت مشاوره مستقیم با مشاور موسسه مهاجرتی یوکن در کانادا ، از طریق لینک رزرو وقت مشاوره اقدام کنید.
مشاور موسسه یوکن، خانم نازنین بیتاژیان فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا، عضو رسمی شورای سیاست گذاری و نظارت بر مشاوران مهاجرت کانادا با شماره عضویت R531751 می باشد.

مشخصات مشاور موسسه یوکن و رزرو وقت مشاوره آنلاین
جهت بررسی مشخصات مشاور موسسه یوکن و رزرو وقت مشاوره آنلاین، بر روی لینک های زیر کلیک نمایید.

در صورتی که شهریه دانشگاه در کانادا را تا یکسال بپردازیم می توانیم از تحصیل انصراف دهیم ؟

دانشجویان بین المللی که ویزای تحصیلی دریافت کرده و در دانشگاه های کانادا ثبت نام و شهریه پرداخت نموده اند ، می توانند در صورت نیاز انصراف دهند . ولی پروسه مرجوع شهریه در دانشگاه ها متفاوت بوده و ممکن است با جریمه همراه باشد . دانشجویان بین المللی می بایست به این نکته توجه داشته باشند که در صورتی که با ویزای تحصیلی به کانادا ورود و از ادامه تحصیل در دانشگاه خود انصراف دهند ، در صورت عدم ثبت نام در دانشگاهی دیگر ویزای آنها با مشکل مواجه خواهد شد .

دانشگاههای کانادا شرایط تحصیل رایگان نیز دارد ؟

دانشگاههای کانادا نیز همانند دانشگاههای کشورهای دیگر امکان ارائه بورسیه تحصیلی به دانشجویان را دارند .

مقدار تمکن مالی مودر نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا چقدر می باشد ؟

تمکن مالی تحصیل در کانادا با توجه به هزینه و شهریه دانشگاه و مجرد و یا متاهل بودن دانشجو متفاوت می باشد . در صورتیکه متقاضیان ویزای دانشجویی متاهل باشند می بایست تمکن مالی را با توجه به تعداد اعضای خانواده همراه خود و شهریه دانشگاه محاسبه نمایند . جهت آگاهی از جزئیات، شرایط میزان تمکن مالی برای تحصیل در کانادا را مطالعه نمایید .

شانس ویزای تحصیلی کانادا برای چه افرادی بالاتر است ؟

در حالت کلی شانس ویزای تحصیلی کانادا برای افرادی که سن آنها متناسب با مقطع تحصیلی انتخابی باشد بالاتر است ولی افرادی که به حاطر سن، گپ تحصیلی زیادی دارند نیز همچنان می توانند با ارائه مدارک مناسب، همچنان شانس دریافت ویزای تحصیلی کانادا را خواهند داشت.

مدت زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا چقدر است ؟

مدت زمان دریافت ویزای دانشجویی کانادا از یک هفته تا حداکثر 4 ماه می باشد.

جهت درخواست ویزای دانشجویی کانادا، نیاز به وکیل ویزای تحصیلی کانادا است ؟

خیر، جهت درخواست ویزای تحصیلی کانادا نیاز به وکیل نمی باشد ولی از آنجایی که این پروسه از حساسیت بالایی برخوردار است، بهتر است با استفاده از وکلای با تجربه در اخذ ویزای تحصیلی کانادا، از عواقب ناشی از اشتباهات ناخواسته جلوگیری شود.

جهت تحصیل در کانادا محدودیت سنی وجود دارد ؟

خیر محدودیت سنی جهت اخذ پذیرش وجود ندارد . ولی جهت پروسه ویزا می بایست گپ تحصیلی ( فاصله تحصیلی ) را برای افسر اداره مهاجرت با ارائه استادی پلن مناسب توجیه نمود .