1 2 3 6

مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت کانادا یکی از انتخاب های متقاضیان جهت زندگی ، کار و تحصیل در کشورهای خارجی می باشد. روش های مهاجرت به کانادا ، وجود فرصت های کاری و تجاری، تحصیل در دانشگاه های تراز اول جهان، جامعه چند فرهنگی و رو به رشد اقتصادی و قرار گرفتن این کشور در لیست برترین کشورهای جهان از جهت کیفیت زندگی و برخورداری از امکانات رفاهی و اجتماعی باعث انتخاب این کشور برای مهاجرت و اخذ اقامت دائم شده است.

کانادا از نظر استانداردهای زندگی در رتبه دوم گروه جی 20 و از لحاظ اقتصادی جزو 7 کشور صنعتی جهان (گروه جی 7) که حدود 58 درصد اقتصاد دنیا را در دست دارند می باشد. درصورتی که همچنان برای اقامت این کشور و انتخاب آن به عنوان محل زندگی و اقامت دائم تردید دارید، ده فاکتور مهم انتخاب مهاجرت به کانادا می تواند راهنمای خوبی برای تصمیم گیری در این خصوص باشد.

سالانه تعداد زیادی متقاضی جهت مهاجرت به کانادا از طریق روش های مختلف اقدام می نمایند. بر مبنای اطلاعات اداره مهاجرت کانادا در سال 2018 حدود 310.000 پرونده مهاجرتی پذیرفته شده است. مطابق اعلام دولت کانادا، این کشور جهت برآوردن اهداف خود در نظر دارد برای سال 2019 حدود 330.000 مهاجر و سال 2020 حدود 340.000 مهاجر را از طریق برنامه های مختلف مهاجرتی بپذیرد. متقاضیانی که شرایط برنامه های اقامت کانادا را داشته باشند می توانند از طریق یکی از بهترین روش های مهاجرت به کانادا در این خصوص اقدام نمایند.

متقاضیان مهاجرت به کانادا ابتدا باید با توجه به شرایط خود بهترین برنامه مهاجرت کانادا را انتخاب کنند. برای انتخاب بهترین روش مهاجرت به کانادا نیاز به آگاهی و شناخت برنامه های اقامت کانادا است. کانادا بیش از 100 برنامه مهاجرتی از طریق روش های مختلف دارد. از آنجایی که انتخاب بهترین روش مهاجرت به کانادا نیازمند، شناخت شرایط این برنامه های است، بهترین گزینه برای انتخاب بهترین روش مهاجرت کانادا و برنامه ریزی برای اقدام در زمان مناسب مشاوره با وکلای رسمی مهاجرت کانادا است. به طور کلی روش های مهاجرت به کانادا به 4 دسته اصلی : برنامه های مهاجرت کاری (اسکیل ورکر) ، روش مهاجرت تحصیلی کانادا، برنامه سرمایه گذاری در کانادا و در نهایت برنامه های اسپانسرشیپ فامیلی تقسیم می شوند.

اولین قدم جهت آگاهی از اینکه برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم، انتخاب مناسب ترین روش مهاجرت کانادا است. سپس متقاضیان باید برای شروع کار مدارک مورد نیاز برنامه های مهاجرت به کانادا را جمع آوری نمایند. هر برنامه اقامت کانادا مدارک مورد نیاز خاص خود را دارند. یکی از مدارک مهم در این پروسه مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا است. تقریبا” اکثر برنامه های مهاجرتی نیاز به ارائه مدرک زبان دارند. البته در برخی روش ها مانند روش مهاجرت تحصیلی به کانادا امکان اقدام برای تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان تحت شرایطی امکان پذیر است. به صورت کلی مدارک مورد نیاز مهاجرت به کانادا شامل : مدارک سابقه کار و تمکن مالی، پاسپورت معتبر، مدرک تحصیلی و غیره دارد که در ادامه با توجه به نوع برنامه اقامتی کانادا بیشتر به آن می پرداریم. قدم بعدی بعد از جمع آوری مدارک تشکیل پرونده برای آن برنامه اقامتی و سابمیت آن است. در روند بررسی پرونده های اقامت کانادا از متقاضیان درخواست انگشت نگاری و همچنین انجام تست پزشکی می گردد و در پایان ویزای متقاضیان صادر می شود. در این پروسه متقاضیان باید هزینه های دولتی مربوط به پرونده مهاجرتی را با توجه به شرایطی که اداره مهاجرت کانادا مشخص کرده پرداخت نمایند.

مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا

مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا با توجه به روش برنامه مهاجرتی متفاوت است. مدرک زبان برای برنامه های اسکیل ورکر و سرمایه گذاری کانادا، مدرک زبان آیلس جنرال و سلپیپ و مدرک زبان برای روش مهاجرت تحصیلی ، مدرک زبان آیلتس آکادمیک ، تافل و پی تی ای می باشد. نمره مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا با توجه به نوع برنامه مهاجرتی و رقابتی که در آن برنامه هست متفاوت خواهد بود. در اکثر برنامه های سرمایه گذاری کانادا متقاضیان با نمره آیلتس 5 نیز همچنان شانس موفقیت در این برنامه ها را خواهند داشت. ولی برنامه های اسکیل ورکر کانادا نظیر اسکیل ورکر فدرال با توجه به رقابت بالایی که دارند، نیاز به داشتن آیلتس 8 می باشد. در صورتی که گرفتن این نمره زبان برای متقاضیان مشکل می باشد، با تحصیل در کانادا و امتیازی که از تحصیل در کانادا دریافت می کنند می توانند با نمره آیلتس پایین تری برای این برنامه های مهاجرتی اقدام کنند.

امتیاز مهاجرت به کانادا

برنامه های اقامت کانادا معمولا” دارای جدول امتیاز بندی می باشند که با توجه به فاکتورهای مختلفی تنظیم شده است. متقاضیان باید حداقل امتیاز مورد نیاز این برنامه های مهاجرت کانادا را کسب نمایند تا واجد شرایط برای اقدام برای آن برنامه اقامتی باشند. امتیاز مهاجرت به کانادا در برنامه های مهاجرت کاری اسکیل ورکر بر مبنای تحصیلات، سابقه کار، سن و مدرک زبان تنظیم شده و در برنامه های سرمایه گذاری علاوه بر فاکتورهای فوق،میزان دارایی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. متقاضیان برنامه های اقامت کانادا باید به این نکته توجه داشته باشند لزوما” داشتن حداقل امتیاز برنامه های مهاجرت به کانادا منجرب به موفقیت در گرفتن ویزای کانادا نمی شود. و افرادی موفق به دریافت ویزا می شوند با با ارائه مدرک زبان با نمره مناسب و همچنین مدرک تحصیلی بالا امتیاز بالاتری کسب کنند.

روش های مهاجرت به کانادا

بهترین روش های مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت

برنامه های مهاجرتی کانادا با هدف کمک به رشد اقتصاد ، کارآفرینی ، فرهنگی ، هنری و ارتقاء جایگاه بین المللی این کشور طراحی شده است. شرایط روش های مختلف مهاجرتی کانادا در راستای تامین اهداف این کشور متفاوت می باشد .متقاضیان اقامت کانادا می بایست با توجه به شرایط خود بهترین روش مهاجرتی کانادا را انتخاب نمایند .

برنامه های مهاجرتی که منجر به مهاجرت آسان به کانادا می‌شوند، به دو دسته فدرال و استانی تقسیم می گردند . این دو دسته دارای برنامه های اقامتی متنوعی از قبیل : برنامه مهاجرتی اسکیل ورکر ( تخصص) ، خود اشتغالی ، سرمایه گذاری و کارآفرینی و برنامه های فارغ التحصیلان کانادا می باشند .

اکثر برنامه های اقامتی فوق با توجه به فاکتورهای سن ، تحصیلات ، سابقه کاری ، مدرک زبان و تخصص نیروهای مورد نیاز خود را انتخاب می نمایند . برنامه سرمایه گذاری و کارآفرینی علاوه بر فاکتورهای فوق مقدار سرمایه متقاضی نیز مورد توجه قرار می گیرد .

روش های مهاجرت به کانادا به گروه های زیر تقسیم بندی شده است. هر یک از این راه های مهاجرت به کانادا با توجه به اهداف آنها دارای شرایط متنوعی می باشد. متقاضیان می توانند با بررسی دقیق آنها بهترین روش مهاجرت به کانادا، متناسب با شرایط خود را انتخاب نمایند.

بیشتر بخوانید: اقامت کانادا از طریق کشاورزی؛ شرایط مهاجرت به کانادا از طریق کشاورزی

مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت از طریق کار و تخصص

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق کار و تخصص

اقامت کانادا از طریق کار وتخصص یکی از بهترین روش های مهاجرت به کانادا است. این روش یکی از کم هزینه ترین راه های مهاجرت به کانادا است. متقاضیان می توانند با توجه به تخصص و سابقه کار حرفه ای خود از طریق این برنامه اقامتی جهت مهاجرت به کانادا اقدام کنند. کانادا دارای برنامه های اسکیل ورکر ( مهاجرت از طریق تخصص) متنوعی است. هر یک از ایالت های کانادا دارای برنامه های مهاجرتی جهت اخذ اقامت کانادا دارند. شرایط مهاجرت به کانادا در برنامه های استانی، با توجه به نیاز هر منطقه متنوع می باشد. برخی از ایالت های کانادا لیست تخصص و مشاغل مورد نیاز خود را در دوره های مختلف اعلام می کنند. متقاضیان می توانند با بررسی لیست مشاغل مورد نیاز این ایالت ها با توجه به شرایط خود برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند. دولت فدرال نیز برنامه مهاجرتی اسکیل ورکر (مهاجرت به کانادا از طریق تخصص) دارد. برنامه نیروی متخصص فدرال از طریق سیستم اکسپرس اینتری، نیروهای مورد نیاز خود را انتخاب می کند. متقاضیان این برنامه اقامتی باید حداقل امتیاز مهاجرت به کانادا لازم را در جدول اکسپرس اینتری کسب نمایند. حداقل امتیاز مهاجرت به کانادا با توجه به امتیاز افرادی که در این برنامه شرکت کرده اند و با در نظر گرفتن افراد مورد نیاز متغیر است.

شرایط مهاجرت به کانادا از روش تخصص و حرفه

متقاضیان اقامت کانادا در این روش، باید امتیاز لازم را از طریق فاکتور های زیر در جدول امتیاز بندی مهاجرت به کانادا کسب نمایند.

  • تحصیلات
  • سابقه کار
  • مدرک زبان
  • سن
  • سابقه کار در کانادا (درصورت وجود)
  • سابقه تحصیل در کانادا(درصورت وجود)
  • تحصیلات همسر ( برای افراد متاهل)
  • مدرک زبان همسر ( برای افراد متاهل)
  • جاب آفر (درصورت وجود)

بررسی شرایط مهاجرت به کانادا از طریق تخصص و حرفه
در صورت تمایل جهت بررسی شرایط مهاجرت به کانادا از طریق تخصص و کار، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی

اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری یکی دیگر از روش های اخذ اقامت کانادا می باشد. کانادا دارای برنامه های متنوع سرمایه گذاری در ایالت های مختلف دارد. برنامه اقامت کانادا از طریق کارآفرینی مناسب سرمایه گذاران و مدیران ارشد بیزینس های فعال می باشد. هر ایالت با توجه به نیاز منطقه خود، شرایط متفاوتی را جهت سرمایه گذاری دارند. مالکین کسب و کار و کارآفرینان می توانند با توجه به شرایط خود برای یکی از این برنامه های اقامت کانادا اقدام کنند. اغلب برنامه های سرمایه گذاری نیاز به مدرک زبان نداشته و یا در صورت نیاز نمره پایینی لازم است. متقاضیان سرمایه گذاری در کانادا می توانند از این طریق برای خود و اعضاء خانواده، اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. برنامه های سرمایه گذاری در کانادا را می توان به سه گروه برنامه سرمایه گذاری فدرال، برنامه کارآفرینی ایالتی کانادا و برنامه اقامتی سرمایه گذاری استانی تقسیم نمود.

بیشتر بخوانید: خرید رستوران در کانادا؛ شرایط مهاجرت با خرید رستوران در کانادا

شرایط و قوانین عمومی اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

  • داشتن دارایی اولیه متناسب با برنامه سرمایه گذاری
  • داشتن سرمایه نقدی مورد نیاز
  • داشتن طرح تجاری ( بیزینس پلن)
  • سفر اکتشافی به کانادا جهت بررسی بازار کسب و کار ( در برخی از برنامه های مورد نیاز می باشد)
  • خرید یک کسب و کار آماده در کانادا و یا مشارکت در آن
  • سابقه مدیریت و یا داشتن کسب و کارفعال

بررسی شرایط سرمایه گذاری در کانادا
در صورت تمایل جهت بررسی شرایط سرمایه گذاری در کانادا، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت از طریق تجربه کانادایی

مهاجرت به کانادا از روش تجربه کانادایی

یکی از روش های مهاجرت به کانادا، برنامه تجربه کانادایی است. همانطور که از نام این برنامه مشخص است، اخذ اقامت کانادا از این طریق مناسب افرادی است که سابقه کار در کانادا را داشته باشند. این افراد می توانند با در نظر گرفتن دیگر شرایط این برنامه مهاجرتی جهت اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنند. متقاضیان این برنامه مهاجرتی باید امتیاز لازم برای این برنامه را از طریق سیستم اکسپرس اینتری کسب نمایند. اخذ اقامت دائم کانادا از طریق تجربه کانادایی، بسیار کوتاه (کمتر از 12 ماه) است. این برنامه مهاجرتی یکی از برنامه های محبوب دانشجویان بین المللی کانادا نیز می باشد. دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی و کار در کانادا جهت اخذ اقامت دائم کانادا، از این طریق اقدام کنند. همچنین دانشجویانی که متاهل می باشند، در صورتی که همسر آنها در کانادا یکسال سابقه کار داشته باشند می توانند از این روش جهت اقامت به کانادا اقدام کنند.

شرایط مهاجرت کانادا روش تجربه کانادایی

  • حداقل یک سال سابقه کار در کانادا
  • تجربه کاری باید در ناک های شغلی 0,A,B باشد
  • داشتن مدرک زبان متناسب با ناک شغلی
  • مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسوی مورد قبول می باشد
  • داشتن تمکن مالی مهاجرت به کانادا برای این برنامه اقامتی
  • دوره های کارآموزی و سابقه کارهای داوطلبانه بدون دستمزد، مورد قبول نمی باشد.
  • سابقه کار باید در 3 سال گذشته باشد.
  • سابقه کار همزمان با تحصیل مورد پذیرش نمی باشد.
فرصت های شغلی کانادا در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی جاب آفر و فرصت های شغلی کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت از طریق اسپانسرشیپ

مهاجرت به کانادا

از آنجا که جایگاه خانواده در کشور کانادا از اهمیت ویژه ای برخوردار است، دولت کانادا در این خصوص ویزاهای مختلفی را طراحی و تنظیم نموده است. مهاجرت کانادا از طریق اسپانسرشیپ یکی از راه های اخذ اقامت کانادا برای والدین است. افرادی که اقامت کانادا را دارند می توانند در صورت داشتن شرایط لازم، برای اخذ اقامت کانادا برای پدر و مادر اقدام کنند. از طریق این روش والدین می توانند در کنار فرزندان خود در کانادا، کار و زندگی کنند و همانند شهروندان کانادا از حق و حقوق شهروندی این کشور برخوردار شوند.

قوانین مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ فرزند

  • متقاضیان اسپانسرشیپ والدین، باید حداقل ۱۸ سال داشته باشند
  • متقاضی باید شهروند کانادا (Citizen) و یا مقیم دائم (Permanent Resident) باشد.
  • متقاضیان می توانند از طریق این روش برای والدین خود (پدرو مادر) و یا پدربزرگ و مادربزرگ اقدام کنند.
  • متقاضی باید تمکن مالی مورد نیاز مهاجرت به کانادا در برنامه اسپانسرشیپ را داشته باشد.
  • فرد اسپانسر کننده باید متعهد به پشتیبانی مالی از فرد اسپانسرشونده برای مدتی مشخص شود.

مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت از طریق تحصیل

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

اقامت کانادا از طریق تحصیل یکی از راه های سریع و آسان برای ورود به این کشور است. تحصیل در کانادا در همه مقاطع تحصیلی برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر می باشد. متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل، باید ابتدا جهت اخذ پذیرش تحصیلی از یکی از مراکز معتبر آموزشی در کانادا اقدام کرده و سپس با جمع آوری مدارک مورد نیاز، جهت ویزای دانشجویی درخواست دهند. تحصیل در مدارس کانادا از 6 سالگی میسر می باشد. دانش آموزان متقاضی تحصیل در مدارس کانادا می توانند همراهی والدین خود را بعنوان گاردین، داشته باشند. دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در کانادا که متاهل هستند، می توانند همزمان برای اخذ ویزای کاری برای همسر خود اقدام کنند. تحصیل در کانادا فرصت آشنایی با بازار کار این کشور را برای افراد مهیا می کند. دانشجویان می توانند ضمن تحصیل بصورت پاره وقت همزمان با تحصیل، شرایط اخذ جاب آفر بعد از تحصیل را از یکی شرکت های کانادا فراهم کنند. ادامه تحصیل در این کشور مسیر اخذ اقامت دائم را هموار می کند. کانادا دارای برنامه های متنوع مهاجرتی برای فارغ التحصیلان این کشور می باشد. برخی از این برنامه های مهاجرتی در طول تحصیل و برخی بعد از فارغ التحصیلی این فرصت را برای دانشجو مهیا می سازد تا در خواست اقامت دائم نماید.همچنین مطابق قوانین کانادا، فارغ التحصیلان کانادا می توانند بعد از تحصیل، ویزای کار درخواست نموده و در این کشور زندگی و مشغول به کار شوند و سپس از طریق برنامه های دیگر مهاجرتی که پیش نیاز آنها داشتن تجربه کار در کانادا می باشد برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام نمایند.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

  • مدرک زبان ( برای پذیرش مدارس کانادا نیاز به مدرک زبان نمی باشد )
  • اخذ پذیرش از مراکز آموزشی کانادا
  • تمکن مالی مورد نیاز مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل
  • ترجمه رسمی آخرین مدرک تحصیلی
  • ترجمه رسمی سند ازدواج ( جهت افراد متاهل)
  • ترجمه رسمی اسناد ملکی
  • بیمه دانشجویی
  • گواهی عدم سوء پیشیمه
  • نامه سابقه کار( در صورتی که دانشجو گپ تحصیلی دار)
  • استادی پلن

بررسی شرایط تحصیل در کانادا
در صورت تمایل جهت آگاهی از جزئیات شرایط تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در کانادا و مدارک مورد نیاز، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت از طریق ازدواج

اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج، یکی دیگر از روش های مهاجرت اسپانسرشیپ فامیلی است. افرادی که با شهروندان کانادا ازدواج نمایند، می توانند از این طریق به کانادا مهاجرت کرده و اقامت دائم دریافت نمایند. فرد اسپانسر کننده در کانادا باید حتما مقیم دائم کانادا PR و یا شهروند کانادا باشد. همچنین داشتن تمکن مالی مورد نیاز، یکی دیگر از فاکتورهای مورد نیاز این برنامه اقامتی می باشد. پروسه بررسی پرونده اسپانسرشیپ همسر 12 ماه می باشد.

مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت از طریق تولد

کودکان متولد در کشور کانادا موفق به اخذ تابعیت کانادا می شوند. این کودکان در بدو تولد موفق به دریافت پاسپورت کانادایی می شوند. افرادی که با اقامت دائم ( کارت PR) در کانادا زندگی می کنند و هنوز پاسپورت کانادایی خود را دریافت نکرده اند، در صورتی که فرزند آنها در کانادا متولد شود، از همان ابتدا تابعیت کانادا ار خواهد داشت. همچنین افرادی که با ویزاهای دیگر کانادا از قبیل ویزاهای موقت کانادا شامل: ویزای تحصیلی، ویزای کار، ویزای توریستی، ویزای سرمایه گذاری و غیره در کانادا زندگی می کنند و صاحب فرزندی در کانادا شوند فرزند آنها نیز از دریافت تابعیت و پاسپورت کانادایی در بدو تولد بهره مند خواهد شد.

مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی برای هنرمندان

شرایط مهاجرت به کانادا و برنامه خود اشتغالی

مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی هنرمندان، مختص افرادی است که در حوزه های فرهنگی، هنری و ورزشی سابقه فعالیت و تجربه دارند. این افراد باید تجربه حضور در میادین بین المللی و کشوری را داشته و بتوانند سهم پر رنگ و قابل توجهی در توسعه حرفه و تخصص خود در کانادا داشته باشند. شاخص بودن افراد متقاضی این برنامه اقامتی در حرفه و تخصص خود، حائز اهمیت می باشد. متقاضیان اقامت کانادا از طریق خود اشتغالی (برنامه مهاجرت کانادا برای هنرمندان) باید از طریق جدول امتیاز بندی حداقل 35 امتیاز از 100 امتیاز این برنامه را کسب نمایند.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق برنامه هنرمندان (خود اشتغالی)

  • حضور در فعالیت های فرهنگی، هنری و ورزشی در سطح کشوری و بین المللی
  • حداقل 2 سال سابقه کار در حرفه تخصصی خود
  • سابقه کار متقاضی باید در 5 سال گذشته باشد
  • سابقه کار این افراد می تواند یک سال در سطح کشوری و یک سال در سطح جهانی باشد، ویا
  • دو سال در سطح بین المللی، ویا
  • دوسال در سطح جهانی

بیشتر بخوانید: ویزای هنرمندان کانادا؛ فرایند مهاجرت هنرمندان به کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس

مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس یکی از راه های اخذ اقامت دائم کانادا می باشد. این روش مختص افرادی است که از سرمایه مناسبی برخوردار هستند و شرایط لازم برای این برنامه مهاجرتی را نیز دارند. متقاضیان مهاجرت کانادا از طریق خرید بیزینس باید مالک یک مجمو عه تجاری و یا دارای سابقه مدیریتی باشند. این افراد باید یک سفر اکتشافی به کانادا داشته و دارای یک بیزینس پلن (طرح تجاری) باشند. داشتن حداقل نمره زبان ( آیلتس 5) از دیگر شرایط این برنامه اقامتی کانادا می باشد. متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس باید حداقل 51 درصد از سهام یک کسب و کار فعال را خریداری نمایند.

 مهاجرت کانادا از طریق پرستار خانگی

شرایط مهاجرت به کانادا و پرستار خانگی

مهاجرت به کانادا از طریق پرستار خانگی یکی دیگر از روش های اقامت در کانادا است. متقاضیانی که توانایی و تخصص مراقبت از کودکان و یا سالمندان در منزل را دارند، می توانند از این طریق برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند. این افراد باید سابقه کاری مرتبط در این زمینه نیز داشته باشند. اخذ اقامت کانادا از طریق پرستار خانگی به سه دسته Home Child Care Provider Pilot، Home Support Worker Pilot ،Live-in Caregiver Program تقسیم می شود.

شرایط و مدارک مورد نیاز مهاجرت به کانادا از روش پرستار خانگی

  • داشتن جاب آفر
  • داشتن تحصیلات مرتبط
  • ارزیابی مدرک تحصیلی توسط سازمان WES
  • مهارت زبان معادل آیلتس CLB5
  • داشتن سابقه کار مرتبط

مهاجرت به کانادا از طریق فنی حرفه ای

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا از این روش نیازمند به داشتن مهارت فنی حرفه ای می باشد. افرادی که در مشاغل فنی حرفه ای، سابقه کاری داشته و رشته تحصیلی آنها مرتبط با تخصص آنها باشد با در نظر گرفتن شرایط دیگر این برنامه مهاجرتی می توانند جهت گرفتن اقامت کانادا اقدام کنند. این افراد باید کمی با زبان انگلیسی و یا فرانسوی آشنایی داشته باشند. داشتن پیشنهاد کاری از ملزومات این برنامه مهاجرتی کانادا می باشد. متقاضیان این برنامه از ابتدا اقامت دائم PR دریافت می کنند.

شرایط مهاجرت به کانادا از روش فنی حرفه ای

  • داشتن سابقه کار در ناک شغلی B کانادا
  • حداقل 2 سال سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی
  • سابقه کار باید در 5 سال گذشته باشد
  • ارائه تاییدیه و گواهی تخصص در صورتی که ناک شغلی نیاز به آن داشته باشد
  • سابقه کارآموزی و کارهای بدون دستمزد به عنوان سابقه کار محاسبه نمی گردد
  • داشتن جاب آفر متناسب با تخصص و رشته متقاضی
  • مدرک زبان معادل CLB5

 

کاریابی در کانادا در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به معرفی نحوه پیدا کردن کار در کانادا در کانال یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

مهاجرت به کانادا از طریق ثبت نام فرزند در مدارس

یکی دیگر از راه های سریع ورود به کانادا، ثبت نام فرزند در مدارس کانادا می باشد. مطابق قوانین مهاجرتی کانادا، والدینی که جهت اخذ پذیرش تحصیلی مدارس کانادا برای مدارس کانادا اقدام کنند می توانند بعنوان گاردین ( قیم دانش آموز) همزمان وارد کانادا شوند. البته این والدین اجازه کار در کانادا را نخواهند داشت، مگر اینکه خود نیز پس از ورود برای پذیرش یک دوره تحصیلی اقدام کنند تا پس از تحصیل ویزای کاردریافت نمایند. این روش مناسب افرادی است که امتیاز برنامه های مهاجرتی کانادا را نداشته و همچنین به خاطر سن بالا، شانس دریافت ویزای تحصیلی بصورت مستقیم از خارج از خاک کانادا را نداشته باشند. این متقاضیان می توانند از طریق ثبت نام فرزند وارد کانادا شده و در نهایت برای خود درخواست پذیرش تحصیلی کنند. تحصیل و کار در کانادا شرایط اقدام برای برنامه های اقامت کانادا را برای این افراد مهیا می کند.

مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند

با توجه به رقابتی شدن برنامه های مهاجرت به کانادا، متقاضیان مهاجرتی همواره به دنیال راه های دیگر مهاجرت آسان به کانادا و اخذ اقامت این کشور می باشند. اخذ تابعیت کانادا از طریق تولد فرزند نیز یکی دیگر از درخواست های متقاضیان مهاجرتی است. فرزندانی که در کانادا متولد شوند، در بدو تولد سیتیزن این کشور خواهند شد. این کودکان از همه امتیازات شهروندی کانادا از قبیل تحصیل رایگان، بیمه رایگان و غیره برخوردار هستند. متقاصیان اخذ تابعیت و اقامت کانادا از طریق تولد فرزند، باید به این نکته توجه داشته باشند که به دنیا آوردن فرزند در کانادا، منجر به اقامت والدین نمی گردد و تنها فرزند آنها از این امتیاز (سیتیزنی کانادا) برخوردار خواهد بود. مزیتی که تولد فرزند در کانادا برای والدین خواهد داشت این است که، والدین می توانند به واسطه فرزندشان به کانادا ورود و خروج و زندگی نمایند. البته والدین اجازه کار در کانادا را نخواهند داشت مگر اینکه یکی از والدین برای یک دوره تحصیلی اقدام کندکه به واسطه آن، همسر وی ویزای کار دریافت کند. در نهایت فرزند می تواند پس از 18 سالگی برای اخذ اقامت والدین اقدام کند.

مهاجرت از طریق برنامه های استانی کانادا

اقامت کانادا از طریق برنامه های استانی

ایالت های مختلف کانادا برای پذیرش مهاجر قوانین و برنامه های متنوعی را ارائه می دهند. شرایط مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های ایالتی در طول سال با توجه به نیاز های منطقه ای به روز رسانی می شود.روش های مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های ایالتی با شرایط های مختلفی امکان پذیر می باشد. هر استان دارای برنامه های متنوع استانی خاص خود را دارد. مطابق قوانین مهاجرت کانادا، ایالت های این کشور با هماهنگی دولت مرکزی جهت تامین نیروی متخصص مورد نیاز خود اقدام به پذیرش مهاجر می نمایند.

بهترین روش های اقامت کانادا از طریق استانی

  • اسکیل ورکر( اقامت کانادا از طریق حرفه)
  • کارآفرینی و سرمایه گذاری
  • استارتاپ
  • خود اشتغالی
  • فنی حرفه ای
  • برنامه تحصیلی و فارغ التحصیلان ایالتی

متقاضیان می توانند با بررسی قوانین، شرایط و امتیاز هر یک از برنامه ها، از طریق بهترین برنامه اقامتی برای اخذ اقامت کانادا و مهاجرت اقدام نمایند.

مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت از طریق استارتاپ

مهاجرت به کانادا روش استارتاپ

مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ مناسب کارآفرینانی است که صاحب ایده و اختراع هستند. مخترعینی که توانایی ایجاد کسب و کار در کانادا را داشته باشند می توانند از طریق برنامه استارتاپ برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنند. اقدام از طریق این برنامه اقامتی نیاز به طرح توجیهی و اخذ تاییدیه از سازمانهایی است که اداره مهاجرت کانادا در این خصوص مشخص نموده است. برخی از این سازمانها از طرح های کارآفرینان خمایت مالی نیز می کنند. برخی از پروژه های استارتاپ می تواند بصورت مشارکتی حداکثر تا 5 نفر عضو داشته باشد.

شرایط اقامت کانادا از طریق استارتاپ

اقامت کانادا از روش با توجه به سازمان های تایید کننده متغیر می باشد. سازمانهای تایید کننده پروژه های استارتاپی به سه گروه تقسیم بندی می شوند.

  • دسته اول : Venture capital funds
  • دسته دوم : Angel investor groups
  • دسته سوم : Business incubators

مهاجرت از طریق اخذ ویزای مولتیپل 5 ساله کانادا

مهاجرت به کانادا و قوانین ویزای توریستی

ویزای مولتیپل کانادا که به نام های ویزای گردشگری، ویزای توریستی، ویزای مولتی و ویزای دیداری نیز نامیده می شود یکی از راه های ورود به کانادا می باشد. این نوع ویزا در برخی پرونده های اقامتی موجب کسب امتیاز شده و شانس اخذ اقامت کانادا را افزایش می دهد. اعتبار این نوع ویزا، 10 ساله می باشد. متقاضیان این نوع ویزای کانادا باید از تمکن مالی خوب و سابقه سفرهای خوبی برخوردار باشند. افرادی که خویشاوندی در کانادا داشته باشند شانس خوبی برای اخذ این نوع ویزا خواهند داشت. ارائه دعوتنامه معتبر، نقش مهمی در نتیجه نهایی ویزا دارد.

قوانین و شرایط مهاجرت به کانادا و ویزای توریستی

  • مطابق قوانین مهاجرت کانادا، مدت زمان ویزای توریستی کانادا 10 سال می باشد، ولی با توجه به اعتبار 5 ساله پاسپورت های ایرانی، مدت زمان ویزای توریستی تا پایان اعتبار پاسپورت ایرانی معتبر است.
  • این ویزا از نوع مولتیپل بوده و هیچ محدودیتی در خصوص تعداد دفعات ورود و خروج وجود ندارد.
  • با این ویزا امکان تحصیل در دوره های بالای 6 ماه نمی باشد.
  • دارندگان این نوع ویزا اجازه کار در کانادا نخواهند داشت.
  • خرید ملک و افتتاح حساب بانکی توسط این نوع ویزا در کانادا میسر ی باشد.

مهاجرت به کانادا به همراه خانواده

شرایط مهاجرت به کانادا و اسپانسرشیپ

مهاجرت به کانادا به همراه خانواده یکی از فاکتورهای مهم برای متقاضیان اخذ اقامت کانادا می باشد. مهاجرت به کانادا به همراه خانواده از طریق اکثر برنامه های اقامتی کانادا شامل: اسکیل ورکر (مهاجرت از طریق تخصص)، سرمایه گذاری و کار آفرینی و استارتاپ امکان پذیر می باشد. اعضاء خانواده در برنامه های مهاجرتی کانادا به دو دسته تقسیم بندی می شوند. دسته اول همسر، و فرزندان متقضیان اقامتی و دسته دوم پدر،مادر، خواهر و برادر می باشد. همسر و فرزندان متقاضیان مهاجرت کانادا می توانند به عنوان همراه متقاضی اصلی، به صورت همزمان ویزا دریافت کرده و برای دریافت اقامت کانادا اقدام کنند. فرزندان این افراد باید زیر 22 سال سن و مجرد باشند. پدر و مادر افرادی که در که موفق به دریافت اقاکت کانادا می شوند می توانند از طریق برنامه اسپانسرشیپ والدین جهت گرفتن اقامت کانادا اقدام کنند. خواهر و برادر افرادی که در کانادا زندگی می کنند نمی توانند از طریق برنامه های اسپانسرشیپ فامیلی جهت اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنند، بلکه باید به صورت مستقل برای برنامه های مهاجرتی کانادا تشکیل پرونده دهند. البته داشتن خواهر و برادر در کانادا در برنامه های مهاجرتی برای این افراد امتیاز خواهد داشت. همچنین اخذ ویزای مولتی کانادا به وسیله دعوتنامه برای این افراد آسان می باشد.

سریع ترین و بهترین روش مهاجرت کانادا

مهاجرت به کانادا اکسپرس اینتری

یکی از سریعترین روش های مهاجرت به کانادا ، سیستم اکسپرس اینتری می باشد . این سیستم همانطور که از نامش پیداست یکی از را ه های سریع اخذ اقامت کانادا می باشد . این سیستم بر اساس فاکتورهای سن ، تحصیلات ، سابقه کار و مدرک آیلتس امتیاز بندی شده است . این سیستم همچنین از داشتن خواهر و برادر در کانادا ( سیتیزن و یا اقامت دائم ) و سابقه تحصیل و کار در کانادا نیز به متقاضیان امتیاز می دهد . کانادا دارای برنامه های اقامتی متنوعی است که از طریق این سیستم جهت انتخاب نیروهای مورد نیاز خود استفاده می نمایند .

یکی از این برنامه های اقامت کانادا ، برنامه نیروی متخصص فدرال می باشد که معمولا” در بازه های زمانی 15 روزه اقدام به انتخاب نیروهای متخصص از این طریق می نماید . این برنامه مهاجرتی بیشترین انتخاب را در طول سال دارد . سریعترین راه اخذ اقامت کانادا از این طریق می باشد . همچنین اکثر ایالت های کانادا حداقل یک برنامه اقامتی دارند که از طریق امتیازبندی سیستم اکسپرس اینتری متقاضیان واجد شرایط خود را انتخاب می نمایند .

بهترین روش های مهاجرت به کانادا بر اساس سن متقاضیان

متقاضیان دریافت اقامت کانادا برای اینکه بهترین روش را انتخاب نمایند می بایست با در نظر گرفتن فاکتورهای سن ، شرایط خود را ارزیابی کرده و بهترین برنامه مهاجرتی را متناسب با شرایط خود انتخاب نمایند .

بهترین روش مهاجرت به کانادا تا سن 18 سالگی

متقاضیان مهاجرت به کانادا در محدوده سنی 6 تا 18 سال تنها می توانند از طریق پذیرش تحصیلی مدارس کانادا برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایند . دانش آموزان متقاضی تحصیل در مدارس کانادا می توانند یکی از والدین خود را بعنوان سرپرست و قیم به همراه خود داشته باشند. این افراد پس از اتمام دوره متوسطه و ادامه تحصیل در کالج یا دانشگاه ، می توانند از طریق برنامه های فارغ التحصیلان کانادا و یا اسکیل ورکر ( نیروی ماهر) جهت اخذ اقامت کانادا اقدام نمایند . همچنین فارغ التحصیلان کانادا می توانند پس ازاتمام دوره تحصیلی درخواست ویزای کار نمایند.

بهترین روش مهاجرت به کانادا برای افراد 18 تا 25 سال

متقاضیان اقامت کانادا در این محدوده سنی نیز می بایست ابتدا جهت ادامه تحصیل در کالج و یا دانشگاه های کانادا اقدام نمایند و سپس از طریق برنامه های مهاجرتی موجود برای اخذ اقامت کانادا اقدام نمایند. مطابق قوانین کانادا دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل از موسسات آموزش عالی کانادا می توانند به اندازه طول دوره تحصیلی درخواست ویزای کار نمایند. افرادی که در کانادا تحصیل و یا کار نمایند می توانند از طریق برنامه فارغ التحصیلان و یا برنامه های مهاجرتی که پیش نیاز آنها داشتن سابقه کار در کانادا می باشد جهت اقامت کانادا اقدام نمایند .

همچنین افراد این رده سنی که تمایل و یا شرایط تحصیل در کانادا ندارند، می توانند تحصیلات خود را در کشور محل زندگی خود به پایان رسانده و پس از حداقل 3 سال کار در حوزه تخصصی خود، ازطریق برنامه های مهاجرتی برای اقامت کانادا اقدام نمایند .

بهترین روش مهاجرت به کانادا برای افراد 25 تا 37 سال

متقاضیان اقامت کانادا که در رده سنی 25 تا 37 سال می باشند می توانند از طریق برنامه اسکیل ورکر فدرال و یا از طریق برنامه های اسکیل ورکر استانی برای اقامت کانادا اقدام نمایند .
همچنین افرادی که سن آنها 29 سال به بالا می باشد می توانند در صورت داشتن شرایط و سرمایه لازم ، از طریق برنامه های کارآفرینی سرمایه گذاری کانادا نیز برای اقامت دائم کانادا اقدام نمایند .
برنامه خود اشتغالی نیز یکی دیگر از برنامه های موجود برای متقاضیان مهاجرت کانادا در این رده سنی می باشد.

روش مناسب مهاجرت به کانادا برای افراد 38 تا 45 سال

افرادی که در این رده سنی می باشند همچنان می توانند از طریق برنامه های اسکیل ورکر استانی و یا سرمایه گذاری کانادا و خود اشتغالی جهت مهاجرت و اخذ اقامت کانادا اقدام نمایند .
اگر چه در این رده سنی درخواست ویزای تحصیلی با ریسک همراه می باشد ولی همچنان راه هایی برای پایین آوردن ریسک ویزا وجود دارد .

روش مناسب دریافت اقامت کانادا برای افراد 45 تا 50 سال

افرادی که در این رده سنی می باشند می توانند از طریق برنامه سرمایه گذاری کانادا و یا خود اشتغالی جهت مهاجرت و اخذ اقامت کانادا اقدام نمایند .

بهترین سن برای مهاجرت به کانادا

اقامت کانادا

محدوده سنی تحصیل در کانادا برنامه اسکیل ورکر فدرال برنامه اسکیل ورکر استانی برنامه سرمایه گذاری برنامه خود اشتغالی
6 تا 18 سال واجد شرایط (مدارس کانادا) واجد شرایط نیستند واجد شرایط نیستند واجد شرایط نیستند واجد شرایط نیستند
18 تا 25 سال واجد شرایط واجد شرایط نیستند واجد شرایط نیستند واجد شرایط نیستند واجد شرایط نیستند
25 تا 29 سال واجد شرایط واجد شرایط واجد شرایط واجد شرایط نیستند واجد شرایط
29 تا 37 سال واجد شرایط واجد شرایط واجد شرایط واجد شرایط واجد شرایط
38 تا 45 سال شانس ویزا پایین است واجد شرایط نیستند واجد شرایط واجد شرایط واجد شرایط
45 تا 50 سال شانس ویزا خیلی پایین است واجد شرایط نیستند واجد شرایط نیستند واجد شرایط واجد شرایط

همانطور که در جدول بالا آمده است بهترین سن برای مهاجرت به کانادا، محدوده سنی 25 تا 37 سال می باشد. متقاضیان می توانند با برنامه ریزی دقیق و منظم شرایط اقدام برای برنامه ای مهاجرتی را در این سن مهیا سازند.
همچنین تحصیل در کانادا در اکثر برنامه های اقامتی امتیاز داشته و موجب موفقیت متقاضیان در انتخاب توسط این برنامه های مهاجرتی و تسهیل در اخذ اقامت کانادا می گردد.

دسته بندی های فوق جهت آشنایی اجمالی متقاضیان با روش های مهاجرتی برای انتخاب مناسب ترین گزینه صورت گرفته است. این دسته بندی در برخی موارد با توجه سطح مقطع تحصیلی، داشتن خویشاوندان نزدیک در کانادا ، داشتن سابقه تحصیل و یا کار در کانادا ، استثنائاتی نیز دارند. جهت آگاهی از جزئیات بیشتر می بایست پس از انتخاب برنامه مهاجرتی ، شرایط کامل آن نیز بررسی گردد.

در ادامه جهت آگاهی از جزئیات بیشتر، فایل تصویری مشاور مهاجرتی موسسه مهاجرتی یوکن را که در خصوص شرایط اقامت کانادا و معرفی روش ها می باشد، ملاحظه فرمایید.

معرفی و دسته بندی روش های مهاجرت به کانادا با توجه به شرایط و سن متقاضیان

شرایط مهاجرت و دریافت اقامت کانادا

شرایط مهاجرت به کانادا، مدت زمان اخذ اقامت کانادا، هزینه مهاجرت به کانادا و نحوه اخذ اقامت دائم، با توجه به نوع برنامه مهاجرتی متفاوت می باشد. متقاضیان مهاجرتی باید با توجه به شرایط برنامه های مهاجرتی کانادا مقدار تمکن مالی مورد نیاز و برنامه ریزی های لازم را جهت جمع آوری مدارک مورد نظر انجام دهند. برنامه های اقامتی کانادا با توجه به گذشت زمان دستخوش تغییر می شود. آگاهی از شرایط مهاجرت به کانادا و اقدام در زمان مناسب، نقش موثری در نتیجه نهایی ویزا خواهد داشت. از آنجایی که کانادا دارای برنامه های اقامتی متنوعی می باشد، انتخاب بهترین برنامه اقامت کانادا نیاز به داشتن آگاهی و دانش به روز از این برنامه های اقامتی می باشد. قبل از هر  اقدامی مشاوره با وکلای مهاجرت کانادا مناسب ترین گزینه جهت آشنایی با این برنامه ها و برنامه ریزی در این خصوص می باشد.

دلایل مهاجرت به کانادا

1- رتبه هفتم بهترین کشور جهان در سال2014 و 2015

2- کیفیت بالای زندگی و طول عمر میانگین 81 سال

3- هفتمین کشور ایمن در جهان

4- تحصیل با بودجه دولت و رتبه هفتم بهترین سیستم آموزشی جهان

5- اقتصاد رو به رشد و پر رونق و رتبه یازدهمین کشور ثروتمند جهان

6- بازار کار در حال رشد با ایجاد 58900 شغل در ماه در کانادا (جمعیت کانادا)

7- همه شهروندان کانادایی از بدو تولد جهت مراقبت های پزشکی تحت پوشش دولتی قرار می گیرند.

8- سیستم حمل و نقل عمومی با استانداردهای جهانی

9- جامعه چند فرهنگی کانادا، از هر 5 کانادایی یک نفر خارج از کانادا تولد شده است.

10- کانادا یکی از زیباترین کشورهای جهان می باشد

مدارک مورد نیاز مهاجرت به کانادا

مهاجرت کانادا مدارک مورد نیاز

مدارک موردنیاز مهاجرت کانادا با توجه به روشی که متقاضیان انتخاب می کنند متفاوت می باشد. هر یک از ویزاهای کانادا با توجه به شرایط خود، مدارک خاص خود را نیاز دارند. به طور کلی مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا که در اکثر ویزاها مشترک هستند به شرح زیر می باشد.

  • ترجمه شناسنامه متقاضی
  • ترجمه شناسنامه اعضاء خانواده ( در صورتی که متقاضی متاهل می باشد.)
  • پاسپورت با تاریخ معتبر( برای متقاضی و اعضاء خانواده)
  • ترجمه مدارک تحصیلی فرزندان ( جهت تحصیل در مدارس)
  • واکسیناسیون فرزندان ( جهت ثبت نام در مدارس ابتدایی)
  • سند ازدواج
  • تمکن مالی مورد نیاز مهاجرت به کانادا با توجه به تعداد اعضاء خانواده
  • ترجمه اسناد ملکی
  • نامه سابقه کار
  • گواهی سوء پیشینه
  • ترجمه رسمی مدرک تحصیلی
  • مدیکال چک ( تست پزشکی)
  • مدارک مربوط به سابقه سفرهای خارجی
  • مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسوی

بیشتر بخوانید: چک لیست مهاجرت به کانادا؛ لیست ضروری‌ترین لوازم برای مهاجرت به کانادا

هزینه مهاجرت به کانادا

هزینه مهاجرت به کانادا با توجه به نوع برنامه انتخابی متفاوت می باشد. هزینه مهاجرت به کانادا شامل هزینه های دولتی پرونده مهاجرتی، هزینه های انگشت نگاری، هزینه تست پزشکی و ترجمه مدارک و غیره می باشد. هزینه های مهاجرت کانادا در برخی از برنامه های اقامتی که از سیستم اکسپرس اینتری استفاده می کنند تا حدودی شبیه به هم می باشد. هزینه مهاجرت به کانادا در برنامه های اسکیل ورکر فدرال، برنامه فنی حرفه ای کانادا، برنامه تجربه کانادایی مطابق جدول زیر می باشد.

شرح هزینه مهاجرت به کانادا هزینه به دلار کانادا
هزینه بررسی مدارک متقاضی اصلی پرونده مهاجرتی 825 دلار
هزینه حق اقامت دائم 500 دلار
هزینه بررسی مدارک همسر 825 دلار
هزینه حق اقامت دائم همسر 500 دلار
هزینه بررسی مدارک فرزند 225 دلار

مهاجرت رایگان به کانادا

کشور کانادا با توجه به داشتن کیفیت بالای آموزش، خدمات بهداشت و درمان، سطح زندگی و … از جمله کشورهای محبوب در جهان است. وجود این ویژگی‌های مثبت به همراه سیاست‌های مهاجرپذیری این کشور سبب افزایش تقاضاها برای مهاجرت به کانادا شده است؛ و در نتیجه رقابت زیادی برای افراد متقاضی مهاجرت به کانادا وجود دارد.

اما آیا سیاست‌های مهاجرپذیری این کشور امکان مهاجرت رایگان به کانادا را فراهم می‌کند؟ مسلما خیر!

در صورتی که شما عالم به تمامی قوانین و راه‌های مهاجرت به کانادا باشید و بدون وکیل مراحل مهاجرت را طی کنید باز هم هزینه‌هایی مانند ارزیابی پزشکی، آزمون زبان، وقت سفارت و … را بایستی بپردازید.

پروسه مهاجرت به کانادا چقدر زمان می برد؟

مدت زمان بررسی پرونده مهاجرت به کانادا با توجه به نوع برنامه مهاجرتی متفاوت می باشد. مدت زمان و پروسه بررسی پرونده مهاجرت به کانادا، ممکن است با توجه به عواملی از قبیل کشور محل زندگی، محل کار، تعداد اعضاء خانواده، زمان اقدام و نوع برنامه متغیر است. این زمان، از زمان دریافت دعوتنامه کانادا محاسبه می گردد. مدت زمان معمول برای بررسی پرونده های مهاجرتی که از طریق سیستم اکسپرس اینتری اقدام می شود از زمان دریافت دعوتنامه فدرال، 6 ماه می باشد. با توجه به تنوع برنامه های اقامتی کانادا، میانگین مدت زمان پروسه مهاجرت به کانادا از طریق هر برنامه، در مطلب مربوط به آن برنامه بررسی می گردد.

اقامت کانادا و ارزیابی رایگان یوکن

با توجه به تعداد و تنوع روش ها و برنامه های مهاجرتی همه افرادی که انگیزه، اشتیاق و پشتکار لازم برای مهاجرت را داشته باشند می توانند در این مسیر موفق شوند. انتخاب بهترین روش ، برنامه ریزی جهت مهیا کردن شرایط مورد نیاز، صبوری، پیگیری اخبار مرتبط با امور مهاجرت و اقدام در زمان مناسب کلید موفقیت در این مسیر می باشد. مشاورین دفتر مهاجرتی یوکن تحت نظارت مشاور رسمی مهاجرت کانادا آمادگی ارائه خدمات مشاوره، راهنمایی و برنامه ریزی و ترسیم نقشه راه تا حصول نتیجه نهایی متناسب با شرایط متقاضیان می باشند.

مزایای مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت این کشور

مزایای مهاجرت به کانادا از زوایای متفاوتی از قبیل سیستم بهداشتی، فرهنگ، مالیات، تحصیل و غیره قابل برسی می باشد.

سیستم بهداشتی به عنوان یکی از مزایای مهاجرت به کانادا

مراقبت‏ ها‏ی بهداشتی کانادا جهانی، غیرمتمرکز و از طریق بودجه عمومی فراهم می‏شود. در ادامه به بررسی شرایط بیمه خدمات درمانی در کانادا می‌پردازیم. هر یک از 13 سرزمین و استان در کشور کانادا برنامه بیمه شخصی خود را دارند و  از دولت فدرال کمک می‏ گیرند. کانادا حتی برنامه ‏ها‏ی آموزشی بهداشتی دارد که به افراد مسن یاد می‏ دهد چگونه از آسیب‏ ها و سایر خطرات بهداشتی جلوگیری کنند. حدود دو سوم کانادایی ‏ها بیمه درمانی خصوصی دارند که خدمات اضافی مانند مراقبت از دندان و چشم، داروهای تجویز شده و اتاق‏ها‏ی بیمارستان خصوصی را پوشش می‏ دهد. حدود 90% این حق بیمه توسط کارفرمایان یا اتحادیه‏ ها پرداخت می‏ شود. به طور گسترده سیستم‏ها‏ی بهداشتی و مراقبتی خوبی در جهان در نظر گرفته شده است و شهروندان و مهاجران کانادایی از سیستم بهداشتی و مراقبتی خود بسیار راضی هستند. در ایران بسیاری از بیمه‏ ها هزینه‏ های زیبایی را تقبل نمی ‏کنند که می‏توان بیمه ‏های بهداشتی و درمانی کانادا را از دیگر مزایای کانادا نسبت به ایران دانست.

چند فرهنگی و مزایای مهاجرت به کانادا

چند فرهنگی بودن کانادا را می‏ توان از هر دو دسته مزایا و معایب مهاجرت به کانادا دانست. با ورود سالانه بیش از 300 هزار مهاجر به کانادا، این کشور به طور مداوم از تنوع و چند فرهنگی برخوردار است، 21.9% از جمعیت کانادا مهاجران خارجی متولد شده در این کشور هستند که بیش از 7.5 میلیون نفر می‏باشد. به طور کلی، فرهنگ حاکم در کشور کانادا، پیشرفت و پذیرش سایر فرهنگ‏ها و آداب و رسوم است و شما تقریباً مطمئن هستید که در محل کار خود و همسایگان خود مورد استقبال گرمی خواهید شد. کانادا به طور کلی کشوری بسیار مترقی، متنوع و چند فرهنگ است؛ بنابراین، اگر به فکر زندگی در کانادا هستید، به ویژه در یکی از شهرهای بزرگ آن، این یکی از مزایا برای خارجی‏ها می ‏باشد. در حالی که شوک فرهنگی اجتناب ناپذیر است، مهاجران در کانادا می‏توانند به راحتی در مقایسه با برخی از مکان‏ها‏ی دیگر جایگاه خود را پیدا کنند.

مزایای مهاجرت به کانادا

قوانین شفاف مالیاتی و مزایای مهاجرت به کانادا

یکی دیگر از مزایای مهاجرت به کانادا قوانین شفاف مالیاتی آن است. وشاید معایب زندگی در کانادا مالیات زیاد آن باشد. ولی نکته قابل توجه اینکه مالیات پرداختی با درآمد شهروندان تناسب دارد. و با توجه به قوانین شفاف مالیاتی سرمایه گذاران با برنامه ریزی و داشتن طرح های تجاری مناسب می توانند اقدام به راه اندازی کسب و کار نمایند. پس اگر قصد سرمایه گذاری در کانادا را دارید نباید نگرانی از این بابت برای شما پیش آید. مالیات های دریافت شده جهت ارائه خدمات با کیفیت بالا، تحصیل و غیره در کانادا می گردد. یکی از این خدمات که این روزها جشک گیر است، کمک به کسب و کار های و کارمندان و کارگرانی است که در دوران کرونا شغل خود را از دست داده و یا در کسب و کار خود دچار مشکل شده اند است.

مزایا و معایب مهاجرت به کانادا

آب و هوای کانادا

آب و هوا از جمله مزایا و معایب مهاجرت به کانادا محسوب می‏ گردد. اگر از کشوری به کانادا مهاجرت می‏ کنید که تقریباً برف برای آن افسانه است، زندگی در کانادا که به سرزمین عجایب زمستانی تبدیل می‏ شود قطعاً برای شما شگفتی‏ آفرین خواهد بود. چمن‏زارها، سقف‏ ها و کوه‏ ها‏ی پوشیده از برف، مدت ‏ها طول می ‏کشد تا به آن عادت کنید.

امنیت و مزایای مهاجرت به کانادا

رتبه کانادا از نظر جرم و جنایت 39.03 است، کشور کانادا از نظر میزان جرم و جنایت در سال 2018 در رتبه 53 جهان قرار گرفته است. ایالات متحده با رتبه 55.84، در جایگاه 30 ام جهان قرار گرفته است.در ایالات متحده، میزان جرم و جنایت حدود 40% بیشتر از کانادا است. این اختلاف را نیز می‏ توانید بین دو کشور آمریکای شمالی در مصرف مواد مخدر نیز پیدا کنید. در کانادا از سال 1991، میزان جرم و جنایت به طور مداوم در حال کاهش است، بنابراین در کل، کشور کانادا یکی از بهترین مکان‏ها برای زندگی در دنیای امروز است.

اقتصاد در حال رشد کانادا

کانادا در حال حاضر دهمین اقتصاد بزرگ جهان می ‏باشد. از مزایای کانادا نسبت به ایران این است که کانادا کشوری است که اقتصاد بازار آزاد را در هر کجا که ممکن باشد پذیرفته است و اطمینان حاصل می‏ کند که آزادی‏ ها‏ی اقتصادی فراوانی در اختیار مردم است. هم مرزی با کشور ایالات متحده آمریکا دسترسی به بازار بزرگ این کشور را برای سرمایه گذاران در کانادا مهیا نموده است. زندگی در کانادا دسترسی به بازارهای بزرگ مالی و اقتصادی را ممکن می نماید.

معایب مهاجرت به کانادا

در کنار مزایای مهاجرت به کانادا باید به معایب مهاجرت به کانادا نیز اشاره نمود. در ادامه معایب مهاجرت به کانادا از زوایای هزینه ها، محدودیت های مهاجرت و آب و هوا بررسی می کنیم.

یادگیری زبان و معایب مهاجرت به کانادا

زمانی که به یک کشور با زبانی متفاوت مهاجرت می ‏کنید، زبان به عنوان یک مانع اصلی محسوب می ‏شود. از معایب زندگی در کانادا این است که زندگی و کار در کانادا دشوار است اگر به زبان انگلیسی و احتمالاً فرانسوی مسلط نباشید، البته این موضوع بستگی به محل زندگی شما دارد. برنامه ‏ها‏ی رایگانی برای تازه ‏واردان در کانادا وجود دارد که به آنها در یادگیری زبان انگلیسی و فرانسه کمک می کند. بنابر این اگر چه زبان یکی از مشکلات تازه واردین به کانادا می باشد ولی همچنان دولت این کشور در این خصوص تازه وارید را کمک و یاری می نماید و سال اولیه زندگی خود در کانادا را راحت تر سپری نمایند.

محدودیت‏ها‏ی مهاجرت و معایب مهاجرت به کانادا

اگر چه کانادا به عنوان کشوری است که از مهاجران استقبال زیادی می‏ کند، اما متأسفانه روند درخواست ویزای مهاجرت و مجوز کار و دریافت آن می‏تواند پیچیده و طولانی باشد. در سال 2017، کانادا هجدهمین کشور در جهان برای مهاجرت خالص بود (تفاوت بین تعداد افرادی که از یک کشور خارج و وارد می‏شوند). این کشور تعداد مهاجرانی را که هر ساله پذیرش می‏ کند محدود می‏ کند و در بسیاری از موارد، حتی برای شروع درخواست باید پیشنهاد شغلی داشته باشید. بسیاری از شرکت‏ ها ترجیح می‏ دهند شهروندان کانادایی را استخدام کنند، زیرا روند کار بسیار آسان‏تر است و آنها در کانادا واقع شده‏اند‏.

آب و هوا و معایب مهاجرت به کانادا

الگوی آب و هوا در کانادا بسیار غیر قابل پیش بینی است. شاید برای شما جالب باشد بدانید که با آب و هوایی که در کانادا وجود دارد زندگی در کانادا چگونه است؟ ممکن است در یک روز صبح که هوا 25 درجه سانتیگراد و آفتابی است از خانه خارج شوید و در هوای 5 درجه یخ زده به خانه برگردید؛ بنابراین ایده خوبی است که لباس اضافی همراه خود داشته باشید و یا با خود چتر ببرید. وقتی در کانادا زندگی می‏کنید، برنامه آب و هوایی شما و همچنین بهترین دوست شما خواهد بود؛ بنابراین آب و هوا جزء مؤلفه ‏هایی است که از مزایا و معایب مهاجرت به کانادا محسوب می‏شود.

معایب مهاجرت به کانادا

قوانین دولتی و معایب مهاجرت به کانادا

کانادا دارای قوانین بسیاری است و شاید برای شما سوال پیش آید که زندگی در کانادا چگونه است؟ بیشتر کانادایی ‏ها اعتقاد دارند که قوانین دولتی دست‏ وپا گیری وجود دارد که این قوانین انتخاب‏ ها‏ی افراد را برای زندگی تحت تأثیر قرار می‏ دهد، که یکی از معایب زندگی در کانادا محسوب می‏شود. این قوانین حتی در مواردی جزئی، مانند مقدار چربی ترانس در وعده غذایی رستوران، توسط دولت تعیین می‏شود. بیشتر افرادی که در کانادا زندگی می‏ کنند قوانین کانادا را بسیار گسترده می ‏دانند و ترجیح می‏دهند که کمتر از محدودیت‏ ها و مداخلات دولت در زندگی خود پیروی کنند.

معایب مهاجرت به کانادا

دریافت پاسپورت کانادا

متقاضیان مهاجرت به کانادا در صورتی در ابتدا طریق ویزاهای متنوعی مانند تحصیلی، کاری و یا به صورت اقامت دائم ( پی آر کانادا) می توانند برای ورود به کانادا اقدام کنند. افرادی که با ویزاهای کاری و تحصیلی کانادا وارد کانادا می شوند می توانند پس از انجام تعهدات ویزای خود، از طریق یکی از برنامه های اقامت دائم کانادا، برای دریافت کارت پی آر اقدام کنند. افرادی که کارت پی آر PR کانادا را دریافت می کنند باید در مدت 5 سال، حداقل برای مدت 3 سال در کانادا زندگی نمایند تا پس از آن بتوانند برای دریافت پاسپورت کانادا اقدام کنند. افرادی که پاسپورت کانادا را دریافت می کنند، پس از آن هیچ محدودیتی برای عدم حضور در کانادا نخواهند داشت و تا پایان عمر شهروند کانادا محسوب می شوند.

بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا

بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا یکی دیگر از مواردی است که متقاضیان در نظر می گیرند. با توجه به رونق اقتصادی، وجود شرکت های بین المللی و هم مرزی با ایالت متحده آمریکا که امکان برخورداری از بازار بزرگ این کشور را نیز مهیا کرده است، قرصت های شغلی متنوعی در کانادا وجود دارد. اکثر تخصص ها در کانادا با درخواست ها بالای برخوردار است. متخصین آی تی ، مدیریت و امور مالی، عمران و معماری، پزشکی و دندانپزشکی تنها بخش کوچکی از بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا است. با توجه به برنامه اعلام شده از طرف دولت کانادا ، این کشور جذب 350 هزار متخصص را در سال در برنامه ریزی خود دارد . این آمار نشان دهنده فرصت های شغلی متنوع در کانادا است

سایت اداره مهاجرت کانادا

همه برنامه های مهاجرت کانادا در وب سایت اداره مهاجرت کانادا درج شده است. متقاضیان دریافت اقامت کانادا می توانند شرایط مهاجرت به این کشور را در وب سایت اداره مهاجرت کانادا بررسی نمایند. متقاضیان باید در این خصوص به این نکته توجه داشته باشند که برنامه های مهاجرتی به دو دسته برنامه اقامتی فدرال کانادا و برنامه اقامتی ایالتی کانادا تقسیم شده است. شرایط برنامه های مهاجرتی فدرال کانادا در وب سایت اداره مهاجرت کانادا (www.canada.ca) و برنامه های مهاجرتی استانی کانادا در وب سایت های هر ایالت به صورت جداگانه معرفی شده است. هرگونه تغییر در این برنامه های اقامتی در وب سایت های رسمی فدرال و یا ایالتی اطلاع رسانی می گردد.سایت اداره مهاجرت کانادا بهترین مرجع برای بررسی شرایط انواع برنامه های اقامتی کانادا است. در اکثر برنامه های اقامتی کانادا، متقاضیان باید از طریق وب سایت اداره مهاجرت کانادا به صورت آنلاین اقدام به ایجاد پروفایل و تشکیل پرونده نمایند. هر پرونده پس از سابمیت دارای یک شماره خواهد بود که پس از آن امکان پیگیری پرونده را ممکن می سازد.

همیشه راهی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد

روش های مهاجرت به کانادا را بررسی نموده اید ؟ امتیاز سن را در روش های اسکیل ورکر از دست داده اید ؟ نمره زبان مورد نیاز برای کسب امتیاز لازم برای شما سخت می باشد ؟ سرمایه لازم برای رفتن به کانادا از روش سرمایه گذاری را ندارید ؟ همیشه راهی برای رفتن به کانادا وجود دارد .

اگر همه روش های بالا را مطالعه نموده اید و هیچ یک از روش های مهاجرتی مناسب شما نمی باشد همچنان می توانید شرایط مورد نیاز مهاجرت و رفتن به کانادا را مهیا نمایید . تحصیل در کانادا همیشه می تواند بعنوان راهی برای ورود به کانادا انتخاب گردد . متقاضیانی که شرایط اقدام از طریق برنامه های مهاجرتی را نداشته و یا امتیاز مورد نیاز این برنامه ها را ندارند با اقدام از طریق تحصیلی می توانند امتیاز خود را افزایش و شرایط برنامه های اقامتی را برای خود فراهم نمایند . دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل از کالج و دانشگاه های کانادا پس از اتمام دوره تحصیلی موفق به دریافت ویزای کار شده و ضمن فرصت کار کردن در شرکت های معتبر بین المللی شرایط اخذ اقامت این کشور را ایجاد می نمایند .افرادی که متاهل می باشند در صورتی که یک نفر موفق به دریافت ویزای دانشجویی گردد نفر دوم بعنوان همراه می تواند ویزای کار بگیرد .همچنین متاهلی که دارای فرزند می باشند می توانند از طریق تحصیل فرزند اقدام نمایند و پس از ورود به کانادا جهت ویزای تحصیلی خود اقدام کرده و در نهایت برنامه ریزی لازم برای اخذ اقامت کانادا را انجام دهند .

مشاور مهاجرت به کانادا

مشاوره با مشاور مهاجرت کانادا می تواند نقش به سزایی در موفقیت پرونده های مختلف مهاجرتی داشته باشد. با توجه به اینکه وکلای مهاجرت به کانادا شناخت کاملی از روش های مهاجرت به کانادا دارند،ضمن اینکه کمک به انتخاب مناسب ترین روش مهاجرتی با توجه به شرایط متقاضیان می نماید، امکان خطا و یا ارائه مدارک ناقص را کاهش می دهد. همچنین برخی از برنامه مهاجرتی در محدوده زمانی خاصی از سال برای مدت کوتاهی باز و مجددا” بسته می شود. وکلای مهاجرت به کانادا با اشراف به این قضیه می تواند با اقدام در زمانی مناسب شانس دریافت دعوتنامه از این برنامه ها را نیز برای متقاضیان مهیا نماید.

مشاوره جهت مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت کانادا با یوکن

وکیل و مشاور رسمی مهاجرت کانادا

همانطور که ملاحظه می فرمایید همیشه راهی برای رفتن به کانادا وجود دارد ولی با توجه به سن می تواند این شرایط سخت تر گردد . روزانه متقاضیان زیادی با این مجموعه تماس می گیرند که با ارزیابی شرایط آنها متوجه می شویم که در سالهای گذشته شرایط اقدام برای اقامت را داشته اند ولی به علت عدم اطلاع از این مسئله ، شرایط فوق را از دست داده اند و در حال حاضر می بایست مجددا” از راههایی که در بالا به آن ذکر شد و با هزینه های بیشتر این شرایط برای خود مهیا نمایند .جهت استفاده از فرصت ها ،با مشاوره وکلای مهاجرتی و برنامه ریزی دقیق می توانید با هزینه های کمتر و از روش های آسان تری جهت مهاجرت و اقامت کانادا اقدام نمایید . همچنین با توجه به اینکه شرایط برنامه ها ، از طرف اداره مهاجرت کانادا در هر لحظه امکان تغییر دارد پیشنهاد می گردد قبل از اقدام، حتما در این خصوص با مشاور مهاجرت کانادا مشورت نمایید.

بررسی و ارزیابی شرایط مهاجرت به کانادا توسط مشاور رسمی مهاجرت
مطمئن ترین راه ارزیابی شرایط برنامه های اقامتی و آگاهی از شرایط مورد نیاز ، مشاوره با وکلای اداره مهاجرت کانادا می باشد . نازنین بیتاژیان مشاور رسمی اداره مهاجرت کانادا با کد R531751 آمادگی مشاوره ، راهنمایی و برنامه ریزی لازم جهت مهاجرت می باشد .جهت مشاوره آنلاین ( از طریق اپلیکشن Whatsapp ) از طریق لینک رزرو وقت مشاوره اقدام نمایید .

با عضویت در کانال تلگرامی و اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن ، از تخفیفات و برنامه های لایو اینستاگرام بهره مند شوید .

چگونه می توان برای مهاجرت به کانادا اقدام کرد ؟

مهاجرت کانادا با روش های مختلفی امکان پذیر است. برای انتخاب بهترین روش مهاجرت، باید شرایط  و راه های مختلف مهاجرتی را بررسی و بهترین روش را متناسب با شرایط خود انتخاب کرد. با توجه به تنوع برنامه های اقامت کانادا، مشاوره با وکلای رسمی مهاجرتی مناسب ترین گزینه می باشد.

آیا می توان جهت مهاجرت به کانادا بدون وکیل اقدام کرد ؟

بله، در صورت آشنایی با شرایط برنامه های اقامت کانادا و آگاهی از نحوه اقدام می توان جهت مهاجرت کانادا بدون وکیل اقدام کرد. ولی از آنجایی که نحوه ارائه مدارک و جمع آوری اسناد نیاز به تجربه و شناخت کامل دارد و ارسال مدارک نادرست و یا تکمیل ناقص فرم های مربوطه منجر به رد پرونده مهاجرتی می شود، مشاوره با وکلای با تجربه مهاجرت کانادا در این روند پیشنهاد می گردد.

مهاجرت کانادا برای چه کسانی مناسب است ؟

با توجه به راه های مختلف مهاجرتی ، تقریبا مهاجرت به این کشور در هر سنی امکانپذیر می باشد ولی نظر به اینکه فاکتور سن یکی از فاکتورهای تاثیر گذار در کسب امتیاز از برنامه مهاجرتی می باشد در سنین پایین تر ممکن است راههای بیشتری برای متقاضیان وجود داشته باشد .

بهترین روش مهاجرت کدام است ؟

بهترین و مناسب ترین روش مهاجرت با توجه به شرایط متقاضیان متفاوت می باشد . بطور کلی متقاضیان رده سنی زیر 25 سال از از طریق تحصیلی، رده سنی 25 تا 35 سال روشهای اسکیل ورکر،رده سنی 35 تا 45 روشهای مهاجرتی استانی را می توانند انتخاب نمایند. همچنین افرادی که در رده سنی 30 تا 55 سال می باشند برای روش مهاجرتی سرمایه گذاری نیز می توانند اقدام نمایند. انتخاب بهترین راه مهاجرت نیازمند شناخت کامل روشهای مهاجرتی ومحاسبه امتیازآنها می باشد .

منظور از روش اسکیل ورکر چیست ؟

روش اسکیل ورکر مهاجرت از طریق تخصص می باشد. متقاضیان می توانند در این روش بابت تخصص خود امتیاز کسب نمایند. البته فاکتورهای دیگیر از قبیل سن، تحصیلات، سابقه کاری و مدرک زبان نیز در این روش حائز اهمین می باشد .

در روش اسکیل ورکر برای متقاضی شغل نیز مهیا می باشد ؟

متقاضیان در این روش تنها از طریق تخصص خود امتیاز کسب می نمایند و در صورت موفقیت پرونده مهاجرتی ،این افراد می بایستی پس از ورود به کانادا برای پیدا کردن شغل شخصا” اقدام نمایند .

هزینه مهاجرت چقدر است ؟

هزینه مهاجرت با توجه به انتخاب روش مهاجرتی متفاوت می باشد . این هزینه های شامل هزینه های دولتی مهاجرت به کانادا، هزینه ترجمه و جمع آوری مدارک، هزینه وکیل و غیره می باشد. متقاضیان می بایست ابتدا مناسب ترین روش مهاجرتی را با توجه به شرایط خود انتخاب نموده و سپس هزینه آن برنامه مهاجرتی را بررسی نمایند .

ارزان ترین روش مهاجرت کدام است ؟

این مسئله نیز بستگی به شرایط متقاضیان دارد . بطور کلی ارزانترین راه مهاجرت اسکیل ورکر می باشد که این برنامه مهاجرتی نیازمند تجربه کاری، تحصیلات دانشگاهی و مدرک زبان می باشد.

منظور از تمکن مالی در برنامه های مهاجرتی چیست ؟

تمکن مالی یا پشتیبانی مالی در برنامه های مهاجرتی مقدار وجه مورد نیاز با توجه به تعداد اعضای خانواده می باشد . برخی از برنامه های مهاجرتی نیازمند اثبات توانایی مالی متقاضی جهت پشتیبانی از خود و خانواده همراه در بدو ورود به کانادا و برای مدتی کوتاه می باشد . متقاضی می بایست این وجه را در حساب بانکی خود داشت باشد .

مهاجرت به کانادا چقدر طول می کشد ؟

مدت زمان پروسه بررسی پرونده های مهاجرتی کانادا با توجه به نوع برنامه مهاجرتی متفاوت می باشد . معمولا” مدت زمان تقریبی برنامه های مهاجرتی از طرف اداره مهاجرت مشخص شده است ولی تجربه نشان داده با توجه به روند بررسی پرونده های گذشته لزوما” در مدت زمان مشخص شده ، نتیجه نهایی پرونده های مهاجرتی شاید اعلام نمی گردد . در نهایت پرونده های مهاجرتی فرازو نشیب داشته و متقاضیان می بایست در این مسیر صبوری نمایند .

نحوه محاسبه امتیاز مهاجرت به کانادا چگونه است ؟

هر برنامه اقامت کانادا دارای شرایط و امتیازبندی خاص خود می باشد و با توجه به روش برنامه مهاجرتی کانادا فاکتورهای محاسبه امتیاز در هر برنامه متفاوت می باشد . متقاضیان می بایست ابتدا با توجه به شرایط خود مناسب ترین برنامه را برای خود انتخاب نموده و سپس امتیاز خود را محاسبه نمایند . با توجه به رقابت در برخی از برنامه های اقامتی داشتن حداقل امتیاز ، تضمینی برای انتخاب متقاضیان ثبت نام مهاجرت به کانادا نمی باشد و متقاضیان می بایست حداقل امتیازهای انتخاب شده در دورهای قبل را نیز مد نظر قراردهند .