استرالیا

ویزای دانش آموزی استرالیا

ویزای دانش آموزی استرالیا

یکی از بهترین زمان ها برای مهاجرت به استرالیا، دوران قبل از دانشگاه می باشد. به این دلیل که از بسیاری از جهات آسان تر بوده و مزایای فراوانی دارد. مثلا برای مهاجرت دانش آموزی، نیازی به مدرک زبان نخواهید داشت. همچنین با سیستم آموزشی استرالیا آشنا شده و برای پذیرش دانشگاه و ادامه تحصیل روند ساده تر و مشخص تری را طی کرده و سردرگم نخواهید شد. در ادامه این مطلب با روند اقدام و اخذ ویزای دانش آموزی استرالیا آشنا می شوید.

شرایط دریافت ویزای دانش آموزی استرالیا

برای گرفتن ویزای دانش آموزی استرالیا شرایطی لازم می باشد. به طور عمومی شرایط ویزای دانش آموزی استرالیا آشنا می شوید.

  • داشتن تائیدیه ثبت نام COE : این تائیدیه نشان می دهد شما در یک مدرسه معتبر در استرالیا پذیرفته شده و مراحل ثبت نام را طی نموده اید.
  • دارا بودن شرایط سنی (۶ سال یا بیشتر): شرط سنی حداقل ۶ سال، قانون کلی کشور استرالیا برای صدور و اعطای ویزای دانش آموزی استرالیا می باشد؛ البته برای داشتن شانس بالاتر صدور ویزای دانش آموزی استرالیا، بهتر است از ۷ سالگی به بعد اقدام شود.

دیگر شرایط اخذ ویزای دانش آموزی استرالیا که به سن افراد مربوط می شوند عبارت اند از :

  • داشتن سن کمتر از ۱۷ سال برای ورود به کلاس ۹
  • داشتن سن کمتر از ۱۸ سال برای ورود به کلاس ۱۰
  • داشتن سن کمتر از ۱۹ سال برای ورود به کلاس ۱۱
  • داشتن سن کمتر از ۲۰ سال برای ورود به کلاس ۱۲

دارا بودن دانش زبانی مناسب: یکی دیگر از شرایط ویزای دانش آموزی استرالیا داشتن مقداری دانش زبان انگلیسی است. برای اخذ ویزای دانش آموزی استرالیا به ارائه مدرک زبان احتیاجی نیست اما برخی از مدارس در ابتدای کار یک آزمون تعیین سطح زبان برگزار می کنند تا بر اساس نتیجه آن، دوره های آموزش زبان را برگزار نمایند و فرد را برای دوره اصلی آماده سازند. در دیگر موارد دوره آموزشی زبان انگلیسی به صورت خودکار و پیش از شروع دوره اصلی برگزار خواهد شد.

داشتن شرایط مالی مناسب: جهت دریافت ویزای دانش آموزی استرالیا، باید تمکن مالی خود را برای مدت زمان تحصیل و اقامت در استرالیا، مدارک مالی خود را نشان داده و ثابت کنید از بودجه کافی برخوردار می باشید.

مدارک لازم برای ویزای دانش آموزی استرالیا

در این بخش برخی از مدارک مهم و اصلی جهت دریافت ویزای دانش آموزی استرالیا را بیان می کنیم. البته بر اساس شرایط هر فرد، ممکن است نیاز به ارائه برخی مدارک دیگر نیز باشد.

  • پاسپورت معتبر: دقت فرمایید از تاریخ انقضای پاسپورت شما نگذشته باشد.
  • تائیدیه ثبت نام: پس از دریافت آفر و پرداخت مبالغ ذکر شده، تائیدیه ثبت نام به شما داده می شود.
  • تعیین سرپرست و گاردین: افرادی که برای ویزای دانش آموزی استرالیا درخواست می دهند، کمتر از ۱۸ سال سن دارند و باید برای آن ها سرپرست یا گاردین تعیین شود. این سرپرست می تواند از والدین او یا شخصی دارای اقامت دائم این کشور باشد.
  • مشخص بودن امکانات رفاهی دانش آموز: در این خصوص در صورتی که ولی دانش آموز وی را همراهی نماید می تواند به همراه خانواده زندگی نماید.در غیر اینصورت می تواند از هوم استی (Home Stay) استفاده نماید. ( هوم استی ها خانواده هایی هستند که از قبل صلاحیت آن ها تایید شده است و شما می توانید آن ها را انتخاب کنید. آن ها در طول سال تحصیلی محل اقامت و غذای شما را تهیه می کنند و حامی عاطفی تان خواهند بود. )
  • تمکن و مدارک مالی: این مدارک یکی از اسناد مهمی هستند که شما باید به سفارت ارائه نمایید. مدارک شما باید کاملا نشانگر این مسئله باشند که می توانید از پس مخارج تحصیل و زندگی در استرالیا بربیایید. توجه داشته باشید که صرفا ارائه مدرک کافی نیست؛ بلکه لازم است آفیسر سفارت را از این جهت قانع کنید.
  • بیمه: دانش آموز و قیم همراه او می بایست بیمه دانشجویی داشته باشند. اقدام برای اخذ بیمه توسط موسسه آموزشی صورت می گیرد و شما تنها می بایست هزینه آن را پرداخت کنید. بیمه شما باید تا پایان زمان تحصیل را پوشش دهد. در صورت عدم دریافت بیمه، ویزای دانش آموزی استرالیا به شما اعطا نخواهد شد.

دیگر مواردی که در شرایط ویزای دانش آموزی استرالیا، مد نظر قرار می گیرد به شرح زیر است

  • پذیرش تحصیلی باید به صورت تمام وقت باشد تا ویزای دانش آموزی استرالیا صادر گردد.
  • سابقه کیفری فرد متقاضی و افراد خانواده بررسی می گردد.
  • قبل از ورود به استرالیا باید آزمایشات پزشکی لازم را انجام داده و مدارک آن را ارائه فرمایید. تاریخ این آزمایشات نباید بیش از ۶ ماه از شروع سال تحصیلی فاصله داشته باشد.

مدت زمان صدور ویزای دانش آموزی استرالیا

نمی توان زمان دقیقی را برای روند صدور ویزای دانش آموزی استرالیا معین کرد اما این کار به طور متوسط یک ماه و نیم به طول می انجامد. در بدترین حالت ممکن است تا ۳ ماه از شما زمان بگیرد. بهتر است مدارک خود را به طور دقیق و کامل تحویل دهید تا دچار مشکل نشوید.

مدت اعتبار ویزای دانش آموزی استرالیا

به طور کلی ویزاهای تحصیلی به اندازه طول دوره تحصیلی دانش آموز معتبرند. ویزای دانش آموزی استرالیا نهایتا” به مدت ۵ سال و به اندازه مدت بیمه تحصیلی شخص متقاضی اعتبار دارد. معمولا اگر برای سال ۸ یا ۹ اقدام می کنید، پیشنهادی از طرف مدرسه دریافت می کنید که تا پایان سال ۱۲ تحصیلی را پوشش می دهد و ویزای شما نیز برای همین مدت صادر می شود. اگر برای سال ۱۱ اقدام کنید، ویزای دانش آموزی استرالیا برای همان دو سال ۱۱ و ۱۲ صادر می شود. اما اگر برای سال ۱۲ اقدام کنید، آفر شما ببا کارشناسی در دانشگاه پکیج خواهد شد. به طور کلی مدت زمان ویزای دانش آموزی استرالیا به اندازه طول مدت بیمه شماست، بیمه نیز بر اساس مدت زمان تحصیلی ای خواهد بود که در آفر و تائیدیه ثبت نام معین شده است.

هزینه دریافت ویزای دانش آموزی استرالیا

در حال حاضر جهت سابمیت کردن پرونده ویزای دانش آموزی استرالیا باید هزینه ای معادل ۶۲۰ دلار پرداخت کنید. جهت اطلاع از تغییر هزینه های احتمالی، همواره می توانید سایت immi.homeaffairs.gov.au را چک کنید. این مبلغ صرفا هزینه ای است که باید به سفارت پرداخت کرد تا پرونده ویزا را سابمیت کند. برای جمع آوری و ارائه دیگر مدارک نیز هزینه های متفاوتی را باید پرداخت کنید.

هزینه ثبت نام اولیه مدرسه نیز معمولا بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار است که این مبلغ غیر قابل عوت می باشد. شهریه مدارس کشور استرالیا نیز بسیار متنوع و متفاوت می باشد.

دلایل ریجکت ویزای دانش آموزی استرالیا

در صورت رد شدن درخواست ویزای دانش آموزی استرالیا، در نامه مربوط به ریجکتی دلایل آن ذکر خواهد شد. به طور معمول این دلایل عبارت اند از:

نداشتن شرایط GTE (Genuine Temporary Entrant): این شرایط نشان می دهد که شما صرفا به دلیل تحصیل وارد استرالیا می شوید و پس از اتمام تحصیل به کشور خود باز می گردید. بسیاری از مدارکی که به سفارت ارائه می شوند نیز در جهت اثبات همین موضوع هستند.

عدم برخورداری از شرایط مالی مناسب: مهم ترین مدارک ارسالی برای اخذ ویزای دانش آموزی استرالیا، مربوط به شرایط مالی شما و اثبات بهره مندی از شرایط مالی مناسب می باشد. نحوه ارائه این مطالب و همچنین نوع مدارکی که به سفارت ارائه می دهید بسیار مهم است و اشتباه کوچکی در این زمینه ممکن است سبب ریجکت شدن ویزازی دانش آموزی استرالیا شود.

ارسال ناقص مدارک یا اشتباه در تکمیل فرم ها: هنگام درخواست صدور ویزای دانش آموزی استرالیا، سعی کنید مدارک خود رو به کامل ترین شیوه ارائه دهید. ناقص بودن مدارک امکان رد شدن ویزا را بسیار بالا می برد. علاوه بر این، فرم های آنلاین و غیر آنلاین درخواست صدور ویزای دانش آموزی استرالیا باید با دقت و صداقت تکمیل گردند. در غیر این صورت درخواست صدور ویزای دانش آموزی استرالیا ریجکت خواهد شد.

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن استرالیا در خصوص ویزای دانش آموزی استرالیا

موسسه مهاجرتی یوکن استرالیا با سال ها تجربه در خصوص پرونده های اقامتی، سرمایه گذاری و تحصیلی استرالیا آماده ارائه مشاوره تحصیل می باشد. خدمات موسسه یوکن استرالیا شامل : مشاوره ویزای دانش آموزی استرالیا، مهاجرت به استرالیا، ویزای کاری استرالیا، اسکیل ورکر، ویزای پزشکان و پرستاران استرالیا، ویزای کارآفرینی استرالیا ،ویزای هنرمندان استرالیا ، اعزام دانشجو به استرالیا و دیگر ویزای استرالیا می باشد. متقاضیان مهاجرت به استرالیا می توانند جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاورین ما از طریق تلفن های موجود در وب سایت با ما در تماس باشند.

مشاوره با وکیل رسمی مهاجرت
جهت رزرو وقت مشاوره آنلاین با خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

در صورتی که این مقاله مناسب شرایط شما نمی باشد می توانید جهت بررسی دیگر ویزاهای کانادا ، با استفاده از کلید واژه نوع موضوع موردنظر + یوکن، در گوگل مستقیما” به مقاله مربوطه در وب سایت مهاجرت یوکن هدایت شوند. به عنوان مثال : ویزای دانش آموزی استرالیا یوکن، ویزای کار استرالیا یوکن، دفتر مهاجرت به استرالیا یوکن، اقامت استرالیا یوکن، سرمایه گذاری در استرالیا استرالیا یوکن، مهاجرت به استرالیا یوکن، تحصیل در استرالیا یوکن، ویزای استرالیا یوکن، مشاور مهاجرت استرالیا نازنین بیتاژیان، مشاور مهاجرت استرالیا یوکن

مدت زمان صدور ویزای دانش آموزی استرالیا چقدر است؟

مدت زمان صدور ویزا با توجه به پرونده های موجود در اداره مهاجرت ممکن است از یک تا ۴ ماه به طول بکشد.

آیا والدین دانش آموزان نیز می توانند دانش آموزان را در این روش همراهی کنند.

بله ولی دانش آموز نیز به عنوان همراه و قیم دانش آموز می تواند دانش آوز را برای ورود و زندگی در استرالیا همراهی کند.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

پناهندگی در استرالیا 2022 | قوانین ویزای پناهندگی استرالیا
پناهندگی در استرالیا 2022 | قوانین ویزای پناهندگی استرالیا
ویزای 189 استرالیا؛ راهنمای کامل به همراه شرایط 2022
ویزای 189 استرالیا؛ راهنمای کامل به همراه شرایط 2022