استرالیا

تحصیل رایگان استرالیا

تحصیل رایگان در استرالیا و شرایط آن

استرالیا یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی به ویژه برای مقاطع دانشگاهی در سراسر جهان است. در واقع وجود موسسات آموزشی با کیفیت در سطح جهانی، تنوع در دوره‌های آموزشی، تنوع فرهنگی، محیط عالی برای زندگی و دسترسی به طیف وسیعی از فرصت‌ها برای کار و پیشرفت سبب شده تا هزاران دانشجو از کشورهای مختلف برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور تلاش کرده و به رقابت با یکدیگر بپردازند. اگر چه هزینه تحصیل و زندگی در این کشور بالا است و بسیاری از متقاضیان به همین دلیل از اقدام برای ارائه درخواست پذیرش منصرف شده‌اند. اما لازم است گفته شود که این افراد نیز می‌توانند تحصیل در استرالیا را آن هم مقرون به صرفه تجربه کنند. در واقع کشور استرالیا تمهیداتی را اعمال کرده است تا متقاضیان بین المللی تحصیل رایگان در استرالیا را تجربه کنند. ممکن است کمی تعجب آور باشد؛ اما وجود بورسیه‌های تحصیلی بسیار در انواع مختلف برای مقاطع گوناگون سبب شده تا آن گروه از متقاضیان واجد شرایط به صورت مقرون به صرفه یا رایگان به تحصیل بپردازند. همچنین اجازه اشتغال به کار در کنار تحصیل راهی برای کسب درآمد و هزینه تحصیل است.

در ادامه به نحوه تحصیل رایگان در استرالیا پرداخته خواهد شد.

شرایط عمومی تحصیل رایگان در استرالیا

تحصیل رایگان در استرالیا وجود دارد؟

پیش از بررسی تحصیل رایگان در استرالیا و در مقاطع مختلف، معرفی برخی از بورسیه‌ها و پرداختن به مدارک مورد نیاز برای تحصیل رایگان، لازم است شرایط تحصیل رایگان در استرالیا بیان شوند. تحصیل رایگان در استرالیا برای متقاضیان بین المللی فقط با اخذ بورسیه تحصیلی امکان دارد؛ و بدون آن تمامی متقاضیان می‌بایست شهریه تحصیلی و هزینه زندگی در این کشور را پرداخت کنند. پس می‌توان گفت: شرایط تحصیل رایگان در استرالیا به نوع بورسیه درخواستی برای مقطع مشخص بستگی دارد که عموما برای انواع بورسیه‌ها متفاوت است. در این میان برخی از شرایط به صورت عمومی برای اکثر بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی صدق می‌کنند. این شرایط عبارتند از:

  • برخورداری از مهارت زبان بسیار خوب و اثبات آن با ارائه مدرک معتبر.
  • معدل بالای تحصیلی (برخورداری از سابقه تحصیلی درخشان از الزامات اخذ بورسیه به شمار می‌رود ).
  • داشتن رزومه علمی و پژوهشی قوی مرتبط
  • نگارش انگیزه نامه قوی

تحصیل رایگان در استرالیا در مقاطع مختلف

پس از بررسی شرایط تحصیل رایگان در استرالیا نوبت به بررسی امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های استرالیا و مدارس آن می‌رسد. آیا تحصیل در مدارس این کشور رایگان است؟ و تحصیل رایگان در دانشگاه های استرالیا و در مقاطع مختلف ممکن است؟ پاسخ این پرسش‌ها در ادامه ذکر شده است.

تحصیل رایگان در استرالیا در مقطع مدارس

تحصیل در مدارس استرالیا به پنج مقطع مهد کودک، پیش دبستانی، دبستان، دبیرستان و دبیرستان ارشد (کالج) تقسیم شده است. تحصیل در هر یک از این مقاطع در مدارس دولتی برای شهروندان و افراد دارای اقامت دائم رایگان است و در مدارس خصوصی و شبانه روزی این دو گروه مستلزم پرداخت هزینه یا همان شهریه هستند که بر اساس مقطع و نوع مدرسه می‌تواند متفاوت باشد. اما دانش آموزان بین المللی برای تحصیل در اکثر مدارس دولتی می‌بایست شهریه پرداخت کنند. در واقع تحصیل رایگان در این مقاطع به طور کلی برای متقاضیان بین المللی وجود ندارد و آن‌ها در صورت برخورداری از چند شرط می‌توانند کاملا رایگان همچون شهروندان به تحصیل رایگان در مدارس بپردازند که از جمله این شروط می‌توان به برخوردار بودن والدین از ویزای تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری اشاره کرد. همچنین زندگی با ویزای کاری یا دانشجویی در دو ایالت ویکتوریا و کوئینزلند، تحصیل رایگان را برای فرزندان به همراه دارد.

علاوه بر انواع ویزاهای مجاز برای تحصیل رایگان فرزندان در استرالیا، تعدادی بورسیه تحصیلی نیز به دانش آموزان مقاطع مختلف اختصاص داده شده است تا در راستای تحصیل رایگان در استرالیا به عنوان کمک هزینه تحصیلی، برای شهریه و برخی از فعالیت‌های مرتبط با مدرسه صرف شود. البته برای درخواست و اخذ هر یک از این بورسیه‌ها شرایطی بیان شده است که متقاضیان بر اساس مدرسه مورد نظر برای تحصیل می‌توانند بورسیه مناسب را انتخاب و پس از آگاهی از شرایط در صورت دارا بودن آن‌ها برای دریافت آن اقدام کنند.

تحصیل رایگان در استرالیا در مقطع کارشناسی

دریافت بورسیه‌های تحصیلی مناسب برای تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی در استرالیا، حائز اهمیت است. در واقع تمامی بورسیه‌های ارائه شده توسط دانشگاه‌ها یا ارگان‌های دولتی و خصوصی استرالیا، کل هزینه تحصیل را در بر نمی‌گیرند و برخی از آن‌ها تنها درصدی از شهریه را پوشش می‌دهند. برخی کل شهریه را پوشش داده و بعضی دیگر در کنار شهریه، کمک هزینه‌ای را به دانشجو برای ایجاد رفاه بیشتر و تامین هزینه‌های زندگی اختصاص داده‌اند. البته ناگفته نماند که تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی در استرالیا در اصل وجود ندارد و بورسیه‌هایی که به این مقطع اختصاص داده شده است اکثریت بخشی از هزینه را پوشش می‌دهند. پس بهتر است متقاضیان تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی در استرالیا پیش از ارائه درخواست پذیرش، برای هزینه، سفر، اسکان و تحصیل برنامه ریزی درستی داشته باشند تا در آخر با مشکلاتی رو به رو نشوند.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی شرایط خرید بیزینس در کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


تحصیل رایگان در استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل رایگان در استرالیا و در مقطع کارشناسی ارشد امکان پذیر است. اگر چه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های استرالیا می‌تواند به جهت شهریه بالا (۲۰۰۰۰ تا ۳۷۰۰۰ دلار استرالیا در سال) و هزینه زندگی که سالانه بالغ بر بیست هزار دلار استرالیا تخمین زده شده است، گران تمام شود؛ اما وجود انواع فاندها و بورسیه‌های تحصیلی در جهت کم کردن هزینه‌ها و متمرکز ساختن ذهن دانشجو بر یادگیری و تحقیق، تحصیل را برای آن گروه از دانشجویان واجد شرایط رایگان کرده است بدین معنا که آن‌ها از پرداخت شهریه معاف می‌شوند. برخی از بورسیه‌های ارائه شده در راستای فراهم کردن شرایط تحصیل رایگان در استرالیا برای دانشجویان ارشد عبارتند از:

  • بورسیه دانشگاه ملبورن (University of Melbourne Graduate Research Scholarships)

از بهترین بورسیه‌ها برای دانشجویان ارشد پژوهش محور به شمار می‌روند. با دریافت این بورسیه دانشجو از پرداخت شهریه تحصیلی به طور کامل معاف می‌شود. همچنین کمک هزینه زندگی به مبلغ ۳۲۴۰۰ دلار به صورت سالانه اعطا می‌شود. علاوه بر این‌ها هزینه جا به جایی بین ایالتی (به جز ویکتوریا) به مبلغ ۲۰۰۰ دلار برای دانشجویانی که از دیگر ایالت‌ها آمده‌اند و هزینه جا به جایی ۳۰۰۰ دلاری برای دانشجویانی که از دیگر کشورها مهاجرت کرده‌اند، اختصاص داده شده است. ناگفته نماند که این بورسیه بیمه سلامت دانشجویان بین المللی را نیز شامل می‌شود.

  • بورسیه برنامه آموزشی- پژوهشی دولت استرالیا (Australian Government Research Training Program Scholarship )

این بورسیه که توسط دانشگاه فلیندرز ارائه می‌شود از دیگر گزینه‌های بسیار خوب برای تحصیل رایگان در استرالیا و در مقطع ارشد است. با اخذ این بورسیه علاوه بر معاف شدن از پرداخت شهریه دانشگاه، کمک هزینه‌ای نزدیک به ۲۹۰۰۰ دلار استرالیا در سال را برای فرد منتخب که بر اساس شایستگی‌های علمی و پژوهشی واجد شرایط شده است، واریز می‌شود. همچنین بیمه سلامت دانشجو تحت پوشش این بورسیه خواهد بود.

بورسیه دانشگاه مک کواری (Vice-Chancellor’s International Scholarship) و بورسیه دانشگاه نیوساوت ولز از دیگر برنامه‌های ارائه شده برای فراهم ساختن شرایط تحصیل رایگان در استرالیا برای مقطع ارشد می‌باشند.

و اما برای واجد شرایط بودن اخذ این بورسیه‌ها، دانشجو می‌بایست نه تنها از لحاظ پژوهشی قوی ظاهر شده بلکه لازم است از سابقه شغلی مرتبط برخوردار باشد و زبان او نیز در سطح بسیار خوبی قرار گرفته باشد.

تحصیل رایگان در استرالیا در مقطع دکترا

تحصیل رایگان در استرالیا آن هم در مقطع دکترا امکان پذیر است. در واقع به دلیل وجود بورسیه‌های فراوانی که علاوه بر هزینه تحصیل، هزینه‌های زندگی و درمان را نیز پوشش می‌دهند تحصیل برای دانشجویان بین المللی در صورت اخذ فاند تحصیلی و انواع بورسیه‌ها به صورت رایگان امکان پذیر است. در واقع هزینه تحصیل در استرالیا آن هم در مقطع دکترا در کنار هزینه زندگی بسیار بالا است اما دولت و دانشگاه‌ها برای متمرکز ساختن دانشجویان این مقطع برای امور تحقیقاتی بورسیه‌های کاملی را در نظر گرفنه است تا دانشجویان بدون دغدغه به تحقیق و پژوهش بپردارند. برای واجد شرایط بودن دانشجویان می‌بایست دارای مدرک کارشناسی و کارشناس ارشد معتبر باشد. آن‌ها لازم است از میزان مهارت زبان خوبی برخوردار بوده و با ارائه مدرک، آن را به اثبات برسانند. داشتن رزومه علمی و کاری مرتبط از دیگر الزاما گفته شده است. همچنین گپ تحصیلی طولانی مدت برای دریافت بورسیه قابل قبول نیست.

ناگفته نماند که در کشور استرالیا نحوه درخواست بورسیه برای مقطع دکترا به دو صورت است که تماما به دانشگاه بستگی دارد. اول اینکه واجد شرایط بورسیه بودن به صورت خودکار و درزمان درخواست پذیرش توسط دانشگاه بر اساس مدارک و سوابق مورد بررسی قرار گرفته و در صورت شایستگی اعطا می‌گردد. دوم این‌که در کنار درخواست اخذ پذیرش، درخواست بورسیه تحصیلی نیز ارائه شود تا در صورت برخورداری از شرایط به او اختصاص داده شود.

بورسیه های تحصیلی برای تحصیل رایگان در استرالیا

تحصیل رایگانی همچون کشورهای آلمان و نروژ در استرالیا وجود ندارد! در حقیقت اگر چه تحصیل رایگان در کشور استرالیا و برای مقاطع مختلف امکان پذیر است اما این امر بدین جهت است که دولت، دانشگاه‌ها، مدارس و برخی از موسسات خصوصی و دولتی این کشور بورسیه‌های بی شماری را برای ارائه به متقاضیان با شرایط مختلف و در مقاطع گوناگون طراحی و تدوین کرده‌اند تا دانش آموزان و دانشجویان بین المللی به راحتی بتوانند با دریافت آن‌ها رایگان و بدون پرداخت شهریه به تحصیل بپردازند.

برخی از بورسیه‌های تحصیلی ارائه شده برای تحصیل رایگان در استرالیا عبارتند از:

بورسیه های تحصیلی مدارس

  • بورسیه دولتی کوئینزلند، ۲۰۱۷

این بورسیه، کمک هزینه ایالتی از سوی دولت کوئینزلند است که تنها به دانش آموزان بین المللی اختصاص داده شده است و تامین مالی آن تا سقف ۵۰۰۰ دلار استرالیا گفته شده است (این بورسیه در حال حاضر منقضی شده است).

  • بورسیه تحصیلی قلمرو شمالی ۲۰۲۲

این بورسیه یک بورسیه با بودجه جزئی ۷۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دلار استرالیا بر اساس مقطع تحصیلی است که توسط دولت ایالتی قلمرو شمالی به متقاضیان بین المللی ارائه شده است. برخورداری از رزومه علمی خوب، مهارت زبان و نداشتن بورسیه تحصیلی دیگر از شرایط گفته شده برای اخذ این بورسیه است.

  • بورسیه South Australia Department Of Education Stem Scholarships

این بورسیه ۲۰۰۰ دلار استرالیا است و به دانش آموزان ممتاز واجد شرایط از طرف وزارت آموزش استرالیای جنوبی اعطا می‌گردد.

  • بورسیه آکادمی بی آرت- پری‌ستBe Art Presets Academic Scholarship  

برای دانش آموزانی که در حوزه هنری نظیر عکاسی فعالیت دارند کمک هزینه ۲۰۰۰ دلاری در نظر گرفته است.

بورسیه های تحصیلی دانشگاهی

  • بورسیه‌های Endeavour Postgraduate Leadership Awards

این بورسیه‌ها به عنوان بورسیه کامل شناخته می‌شوند و تنها به دانشجویان بین المللی واجد شرایط، دوره کارشناسی برای دو سال و به دانشجویان دوره دکتری برای چهار سال اعطا می‌گردد. این بورسیه‌ها شامل: کمک هزینه ماهانه به مبلغ ۳۰۰۰ دلار استرالیا، هزینه اسکان (۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار)، بیمه سلامت، کمک هزینه سفر و شهریه سالانه دانشگاه به مبلغ ۳۰۰۰۰ دلار استرالیا هستند. برای واجد شرایط بودن افراد باید در محدوده سنی ۱۸ سال به بالا باشند و از موسسه‌ای دیگر بورسیه نگرفته باشند.

  • بورسیه‌های بین المللی آدلاید- Adelaide Scholarships International

این بورسیه برای افرادی که تمایل به تحصیل در دانشگاه آدلاید استرالیا به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های این کشور را دارند، مناسب است. این بورسیه تحصیل رایگان در استرالیا است که برای داتشجویان بین المللی دوره‌های تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری فراهم شده است. برخورداری از مهارت زبان، شهروند استرالیایی یا نیوزلندی نبودن و داشتن مدرکی معادل با مدرک افتخارات استرالیا از شرایط ذکر شده برای اخذ این بورسیه است. بورسیه بین المللس آدلاید علاوه بر هزینه تحصیل، هزینه زندگی و بیمه درمانی را نیز پوشش می‌دهد.

  • بورسیه‌های تحقیقاتی بین المللی دانشگاه سیدنی – UsydIS

این بورسیه نیز برای مقاطع تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکترا) است که توسط سومین دانشگاه برتر استرالیا یعنی دانشگاه سیدنی به متقاضیان بین المللی واجد شرایط اعطا می‌گردد. بورسیه تحقیقاتی دانشگاه سیدنی هزینه تحصیل و زندگی را به مدت سه سال (برای دانشجویان دکترا قابل تمدید است) پوشش می‌دهد.

  • بورسیه‌های بین المللی دانشگاه سیدنی

این بورسیه‌ها توسط دانشگاه سیدنی به دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی تخصیص داده شده‌اند. مبلغ آن ۴۰۰۰۰ دلار در سال برای شهریه دانشگاه است. همچنین هزینه زندگی را پوشش می‌دهد. این بورسیه به دلیل محبوبیت بالا یک بورسیه رقابتی به شمار می‌رود که بر اساس عملکرد تحصیلی دانشجویان به آنان داده خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل رایگان در استرالیا

تحصیل رایگان در استرالیا با اخذ بورسیه‌های متنوعی که از سوی دولت، مدارس و دانشگاه‌ها ارائه می‌شوند ممکن است. پس مدارک مورد نیاز برای تحصیل رایگان در کشور استرالیا به بورسیه و کمک هزینه‌ای که قرار است فرد متقاضی دریافت کند، بستگی دارند که برای هر یک از آن‌ها متفاوت خواهد بود. البته در این میان برخی مدارک برای اخذ بسیاری از بورسیه‌های تحصیلی به ویژه برای مقاطع مختلف دانشگاهی الزامی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد.

  • مدرک زبان انگلیسی

زبان رسمی مردم استرالیا انگلیسی است. پس متقاضی برای تحصیل رایگان در کشور استرالیا می‌بایست تسلط خوبی به انگلیسی داشته باشد و یکی از مدارک قابل قبول از سوی دولت و موسسه آموزشی را در این رابطه دریافت کند.

  • رزومه علمی قوی

داشتن سابقه علمی قوی می‌تواند شانس فرد را برای دریافت کمک هزینه تحصیلی و رایگان شدن تحصیل در استرالیا بالا ببرد.

  • توصیه نامه تحصیلی

توصیه نامه‌ها در واقع نامه‌هایی از سوی اساتید محل تحصیل فرد متقاضی به دانشگاه برای معرفی او، کارهای علمی ودستاوردهای پژوهشی او در جهت اخذ بورسیه است.

  • انگیزه نامه تحصیلی قوی و قابل قبول
  • مدارک هویتی
عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مشاور موسسه یوکن در خصوص شرایط مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس در کانال یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

تحصیل رایگان در استرالیا و کار دانشجویی

برای تحصیل رایگان در دانشگاه های استرالیا دو راه وجود دارد. نخستین راه دریافت کمک هزینه های مالی و بورسیه است که در بخش‌های قبلی مقاله به آن پرداخته شد. دومین راه کار در استرالیا به صورت پاره وقت می‌باشد. استرالیا مکانی عالی برای کار دانشجویی است. دانشجویان می‌توانند با هدف تحصیل رایگان در استرالیا شغل پاره وقت مناسبی را یافته و به آن مشغول شود. برای دانشجویان این امکان فراهم است که در حین تحصیل ۴۰ ساعت در دو هفته و در تعطیلات به صورت تمام وقت به کار مشغول باشند. آن‌ها بدون توجه به شغلی که دارند، حداقل نرخ دستمزد را به صورت ساعتی دریافت می‌کنند و از لحاط امنیت شغلی همچون افراد معمولی مشغول کار در استرالیا با آن‌ها برخورد می‌شود.

ناگفته نماند که هر کاری برای دانشجویان در جهت تحصیل رایگان در استرالیا مناسب و ایده‌آل نیست چرا که او می‌بایست به کاری مشغول شود که علاوه بر پاره وقت بودن دارای ساعات کاری منعطف باشد تا او بتواند در کنار درس به آن بپردازد. تدریس خصوصی، امور اداری و دفتری، خدمات مراقبت از بچه‌ها یا سالمندان، کار در کافه یا رستوران به عنوان گارسون یا مهماندار، اشتغال در فروشگاه‌های بزرگ یا کوچک مواد غذایی یا بوتیک‌های لباس و اشتغال به کار فصلی میوه چینی با کشاورزی از کارهای پاره وقت مناسب برای دانشجویان به شمار می‌روند.

فهرست دانشگاه‌های رایگان استرالیا

برخی از دانشگاه‌های استرالیا امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده‌اند! در بیش از ده دانشگاه دانشجویان تنها با پرداخت مبلغ ناچیزی که آن هم به وسیله بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی ارائه شده قابل پرداخت است می‌توانند به تحصیل رایگان در دانشگاه های استرالیا بپردازند. البته مفهوم تحصیل رایگان، پرداختن نکردن شهریه است و دیگر هزینه‌ها همچون هزینه خورد و خوراک و مسکن را دانشجو می‌بایست پرداخت نماید. در ادامه لیستی از دانشگاه‌های ارائه کننده تحصیل رایگان در دانشگاه های استرالیا ارائه می‌گردد.

  • دانشگاه کاتولیک استرالیا
  • دانشگاه چارلز داروین
  • دانشگاه نیو انگلند
  • دانشگاه کراس جنوبی
  • دانشگاه وسترن سیدنی
  • دانشگاه ملی استرالیا
  • دانشگاه چارلز استوارت
  • دانشگاه کانبرا
  • دانشگاه ادیث کوان
  • دانشگاه کوئینز لند جنوبی
  • دانشگاه گریفیث
  • دانشگاه جیمز کوک
  • دانشگاه ولونگونگ

دریافت مشاوره برای تحصیل رایگان در استرالیا از موسسه مهاجرتی یوکن

طی کردن مراحل دریافت ویزا برای تحصیل رایگان در استرالیا مستلزم اخذ مشاوره از کارشناسان و وکلای مهاجرت خبره در این حوزه است. اگر که شما نیز در پی تحصیل رایگان در کشور استرالیا هستید، توصیه می‌شود برای موفقیت در این راه به دلیل امکان تغییر لحظه‌ای برنامه‌های مهاجرتی به استرالیا، با مشاورین موسسه مهاجرتی یوکن تماس گرفته و از آنان کمک بگیرید.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص خرید بیزینس و مهاجرت به کانادا می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

آیا تحصیل رایگان در استرالیا وجود دارد؟

تحصیل رایگان در استرالیا در اکثر مواقع در مقطع دکترا امکان پذیر است. ولی در برخی مواقع در مقاطع دیگر تحصیلی نیز بورسیه تحصیلی ارائه می گردد.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل رایگان در استرالیا چیست ؟

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در مقاطع مختلف در استرالیا متفاوت می باشد. مدارک عمومی شامل :آخرین مدرک تحصیلی و زیر نمرات می باشد.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

بررسی شرایط تحصیل رایگان در خارج از کشور
بررسی شرایط تحصیل رایگان در خارج از کشور
راهنمای جامع تحصیل پزشکی در استرالیا 2022
راهنمای جامع تحصیل پزشکی در استرالیا 2022