ویزای تحصیلی کانادا (دانشجویی و دانش آموزی)

مهاجرت به کانادا از طریق فرزند

اخذ اقامت کانادا از طریق تحصیل فرزند در سال ۲۰۲۲

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند ( اقامت کانادا از طریق تحصیل فرزند) یکی از موضوعاتی است که همواره والدین در پی آن هستند. محدودیت سنی برنامه های مهاجرتی کانادا و نیاز به داشتن مدرک زبان با نمره بالا به عنوان یکی از فاکتورهای تاثیرگذار دراین برنامه ها، موجب جستجوی متقاضیان برای یافتن راه های جایگزین شده است. مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزندان یکی از راه های پیشنهادی برای متقاضیان واجد شرایط می باشد .

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند یکی از فرصت های پیش رو برای متقاضیانی است که شرایط برنامه های مهاجرتی کانادا را از دست داده اند. در این روش پیشنهادی والدین برای تحصیل فرزندان دانش آموز خود در مدارس کانادا اقدام می نمایند . در حال حاضر ثبت نام دانش آموزان در مدارس کانادا یکی از آسان ترین و سریع ترین روش ورود به کانادا می باشد. ثبت نام دانش آموزان در مدارس کانادا بدون نیاز به مدرک زبان امکان پذیر می باشد. مدارسی که دانش آموزان بین المللی را در کانادا می پذیرند برای آموزش زبان آنها برنامه ریزی می نمایند .

متقاضیان اخذ ویزای کانادا از طریق تحصیل فرزند زیر ۱۸ اسل، باید به این نکته توجه داشته باشند که، ادامه تحصیل فرزندان در مدارس کانادا به خودی خود منجر به اقامت والدین نمی گردد. این پیشنهاد تنها دروازه ورود به کانادا می باشد و در ادامه می بایست والدین جهت اخذ اقامت کانادا از طریق راه های پیش رو اقدام نمایند.
در ادامه جهت آگاهی از جزئیات بیشتر، فایل تصویری مشاور مهاجرتی موسسه مهاجرتی یوکن را که در خصوص این روش مهاجرتی ملاحظه فرمایید.

شرایط اقامت کانادا از طریق تحصیل فرزند

متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق فرزند زیر ۱۸ سال، باید با توجه به شرایط زیر اقدام کنند.

  • داشتن فرزند ۶ تا ۱۸ ساله
  • داشتن تمکن مالی مورد نیاز ( حداقل تمکن مالی مورد نیاز= ۱۰٫۰۰۰ دلار کانادا بابت دانش آموز + ۴۰۰۰ دلار کانادا بابت همراه + شهریه یکسال تحصیل در مدارس کانادا)
  • اخذ پذیرش از یکی از مدارس کانادا ( بدون نیاز به مدرک زبان )
  • درخواست ویزای همراه بعنوان سرپرست و قیم دانش آموز
  • درخواست ویزای تحصیلی والدین پس از ورود به کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند و شرایط ویزای تحصیلی برای کودکان

شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای دانش آموزان به شرح زیر می باشد.

  • پاسپورت با تاریخ معتبر دانش آموز
  • پاسپورت با تاریخ معتبرجهت پدر و یا مادر دانش آموز که قصد همراهی با وی را دارد
  • ترجمه رسمی سند ازدواج
  • ترجمه سند ملکی
  • گواهی تمکن مالی کانادا
  • تکمیل فرم های مربوط به ویزا
  • نامه پذیرش دانش آموزی
  • نامه استادی پلن
  • ارائه نامه گاردین از کانادا (درصورت عدم همراهی والدین)

شرایط اقامت والدین از طریق ویزای همراه دانش آموزی

پدر یا مادر دانش آموزانی که به عنوان قیم ( کاستودین) با دانش آموز وارد کانادا می شوند، اجازه کار نخواهند داشت. این والدین باید با تبدیل ویزای خود به ویزای تحصیلی شرایط اخذ ویزای کار پس از تحصیل را برای خود فراهم کنند. مراحل تبدیل ویزای همراه به ویزای دانشجویی به شرح زیر می باشد.

  • اخذ مدرک زبان
  • اخذ پذیرش از کالج ویا دانشگاههای کانادا
  • درخواست ویزای دانشجویی ( از این پس هزینه تحصیلی فرزند رایگان می گردد. )
  • درخواست ویزای کار برای همسر

در این روش همانطور که در مراحل بالا بصورت خلاصه آمده است والدین بوسیله ویزای گاردین ( ویزای همراه دانش آموزی ) وارد کانادا می شوند و در صورتیکه مدرک زبان داشته باشند جهت اخذ پذیرش تحصیلی اقدام می نمایند و در غیر اینصورت می بایست ابتدا جهت یادگیری و آموزش زبان اقدام نمایند . والدینی که ویزای دانشجویی دریافت می کنند ، هزینه فرزندشان رایگان می گردد. همچنین می توانند برای همسرشان درخواست ویزای کار نمایند .

در این روش یکی از والدین تحصیلی و همسر او اجازه کار خواهد داشت (با توجه به این نکته که هزینه تحصیل فرزندشان رایگان خواهد شد) . دانشجویان بین المللی کانادا پس از تحصیل مجوز کارپس از تحصیل PGWP خواهند داشت و به این صورت شرایط اخذ اقامت از طریق برنامه های مهاجرتی فارغ التحصیلان بین المللی را خواهند داشت .

کانادا دارای برنامه های مهاجرتی متنوعی می باشد که پیش نیاز آنها تحصیل و یا کار در کانادا می باشد . افرادی که یک دوره تحصیلی را در کانادا گذرانده و یا حداقل یکسال در کانادا کار کرده اند می توانند از طریق این برنامه های مهاجرتی جهت اخذ اقامت کانادا اقدام نمایند . همچنین همسر دانشجو در این روش پس از یکسال کار در کانادا می تواند از طریق برنامه هایی نظیر برنامه تجربه کانادایی جهت اخذ اقامت کانادا اقدام نماید .

این روش مناسب افرادیست که شرایط ویزای تحصیلی کانادا و یا شرایط برنامه های مهاجرتی را ندارند، در غیر این صورت متقاضیان می توانند بصورت مستقیم برای ویزای تحصیلی و یا برنامه های اقامتی اقدام نمایند .

اقامت کانادا از طریق تحصیل فرزندان وهزینه تحصیل فرزند

والدینی که جهت تحصیل فرزندشان در مدارس کانادا اقدام می کنند، هزینه تحصیل فرزندان در کانادا ( شهریه مدارس) و هزینه زندگی در کانادا را خواهند داشت. هزینه تحصیل در مدارس کانادا با توجه به نوع مدارس و ایالت مربوطه می تواند متغیر باشد. تحصیل در مدارس کانادا به دو مقطع Elementary School و Secondary School سطح زیر تقسیم می شود، که Secondary School نیز خود به دو قسمت Junior School و Senior High School تقسیم می شود. سنین ورود و دوره های تحصیلی در مقاطع مختلف به شرح زیر می باشد.

مقطع تحصیلیسندوره تحصیلی
دبستان Elementary School 6 سال تا ۱۱ سالکلاس اول تا ششم
راهنمایی Junior School 12 سال تا ۱۴ سالکلاس هفتم تا نهم
دبیرستان Senior high School 15 سال تا ۱۸ سالکلاس دهم تا دوازدهم

البته دوره تحصیلی در ایالت کبک ۱۱ سال است و دانش آموزان پس از کلاس یازدم باید برای تحصیل در مقطع کالج اقدام کنند و سپس در دانشگاه ادامه تحصیل کنند.

هزینه تحصیل در مدارس کانادا در همه مقاطع تحصیلی حدودا” از ۱۴٫۰۰۰ دلار کانادا تا ۲۰٫۰۰۰ دلار کانادا در سال می باشد. هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی، متفاوت می باشد.

مهاجرت از طریق تحصیل فرزند به کانادا و مدارس شبانه روزی در کانادا

تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا می تواند انتخاب مناسبی برای والدینی باشد که تمایل به همراهی فرزند دانش آموز خود در کانادا ندارند. با توجه به اینکه تحصیل دانش آموزان در مدارس کانادا، نیازمند داشتن قیم ( کاستودین) می باشد، این مدارس سرپرستی دانش آموزان را به عنوان کاستودین نیز به عهده می گیرند. از آنجایی که مدارس شبانه روزی کانادا خدمات بیشتری نسبت به مدارس دیگر ارائه می دهند هزینه تحصیل در این مدارس بالاتر از دیگر مدارس است. مدارس شبانه روزی خدماتی از قبیل خوابگاه، مسئولیت و مراقبت از دانش آموزان را در شبانه روز به عهده دارند. هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی از سالی ۳۶٫۰۰۰ دلار شروع می شود.

اقامت کانادا از طریق تحصیل فرزند و هزینه زندگی در کانادا

علاوه بر شهریه تحصیل در مدارس کانادا، هزینه زندگی در کانادا را نیز دانش آموزان خواهند داشت. هزینه تقریبی زندگی در کانادا به شرح زیر می باشد.

هزینه های عمومی زندگی در کانادا ( بصورت ماهانه )دلار کانادا
هزینه مسکن ۸۰۰ دلار
هزینه های برق، گاز، آب و غیره۴۰ دلار
خوار و بار ۲۰۰ دلار
کتاب و لوازم و التحریر ۱۰۰ دلار
حمل و نقل ۵۰ دلار
پوشاک ۱۰۰ دلار
تلفن و اینترنت ۵۰ دلار
تفریحات و سرگرمی‌ها ۱۰۰دلار
بیمه و خدمات درمانی ۸۰ دلار
جمع کل۱۵۲۰ دلار

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند و شرایط اسکان دانش آموزان

دانش آموزان بین المللی مدارس کانادا در صورتی که همراهی والدین خود را در کانادا داشته باشند می توانند با والدین خود زندگی کنند.دانش آموزانی که در مدارس شبانه روزی تحصیل می کنند، در خوابگاه هایی که مدارس برای آنها در نظر گرفته است زندگی می کنند. دانش آموزانی که به تنهایی جهت تحصیل در مدارس کانادا وارد این کشور می شوند و در مدارسی به غیر از مدارس شبانه روزی تحصیل می کنند، می توانند از گزینه Home Stay استفاده نمایند. این دانش آموزان با انتخاب Home Stay، می تواند با خانواده های کانادایی که آمادگی پذیرش این دانش آموزان را دارند زندگی می کنند. این خانواده ها علاوه بر اسکان وعده ای غذایی دانش آموزان را نیز به عهده می گیرند. مزیت زندگی با Home Stay، تقویت زبان انگلیسی و آشنایی سریع تر با فرهنگ زندگی در کانادا است.

مزایای اقامت کانادا از طریق تحصیل فرزند زیر ۱۸ سال

اقامت کانادا از طریق فرزند یکی از روش های سریع ورود به کانادا می باشد. برخی از مزایاهای این روش مهاجرتی به شرح زیر می باشد.

  • امکان ورود سریع به کانادا (حاکثر ۶ ماه)
  • تحصیل فرزندان به زبان انگلیسی
  • تحصیل با سیستم های نوین آموزش
  • ورود آسان فرزندان از پس از دوره مدارس به کالج ها و دانشگاه های کانادا
  • آشنایی والدین با بازار کار کانادا
  • زمینه سازی برای انتخاب رشته و ادامه تحصیل والدین
  • اخذ ویزای کار پس از تحصیل والدین
  • اخذ اقامت دائم
مشاوره آنلاین با مشاور رسمی مهاجرت
در صورت تمایل به مشاوره با مشاور موسسه یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

  1. با سلام
    من میخواستم برای فرزند ۱۰ سالم برای سال بعد که ششم هست برای ویزای تحصیلی اقدام کنم. میخواستم استانی باشه که کمترین هزینه داشته باشه ضمنا کیفیت بالایی هم داشته باشه. پیشنهاد شما کدوم استانه؟. ضمنا میخواستم بعد از اوون برای خانمم درخواست ویزای تحصیلی کنم همچنین اگه ویزای تحصیلی همسرم اوکی نشه حداقل از امتیاز تحصیل و بودن در اوون استان با استفاده از روش‌های مثل اسکیل ورکر و… استفاده کنم.

    1. سلام
      بله برای فرزند ویزای تحصیلی گرفته میشود و یکنفر بعنوان همراه میرود (همراه تو یکسال اولیه این فرصت رو دارد که زبان خود را قوی کند و دانشجو بشود ) دانشجو همزمان میتواند برای همسر درخواست ویزای کار بدهد هزینه تحصیل فرزند رایگان میشود دانشجو بعد تحصیل کار ودرخواست اقامت میدهد.ایالت ساسکاچوان هزینه تحصیل و زندگی پایین است.برای اطلاعات بیشتر لطفا با دفتر تماس بگیرید.

  2. سلام.وقت بخیر ممنون بابت اطلاعات خوبتون.بنده ۲ تا دختر دارم که دوقلو و۸ سالشان هست.اگر برای بچه ها ویزای تحصیلی بگیرم
    خواستم بدونم میشه هم برای خودم و هم همسرم ویزای همراه بگیرم.

    1. برای یکی از والدین میشه ویزای همراه گرفت . پس از ورود به کانادا برای نفر دوم میشه دعوتنامه فرستاد و ویزا گرفت

برنامه فارغ التحصیلان بین المللی آتلانتیک  International Graduate
برنامه فارغ التحصیلان بین المللی آتلانتیک International Graduate
راهنمای کامل پذیرش از دانشگاه تورنتو کانادا
راهنمای کامل پذیرش از دانشگاه تورنتو کانادا