راهنمای ویزای کانادا

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا

آنچه در این مقاله می خوانید:

ویزای توریستی کانادا همانطور که از نامش مشخص است، متقاضی برای سفر به کانادا به عنوان گردشگر و یا دیدار با خویشاوندان درخواست می نماید. این ویزا به نام های ویزای گردشگری،ویزای ویزیتوری و ویزای دیداری نیز شناخته شده است. یکی ازعمده سوالات متقاضیان در این خصوص امکان اخذ ویزای توریستی کانادا به صورت تضمینی و یا هزینه این نوع ویزا می باشد.

در خصوص تضمین ویزای توریستی کانادا باید به این نکته اشاره نمود همان طور که در وب سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا نیز ذکر شده هیچ تضمینی در خصوص اخذ ویزای گردشگری وجود نداشته و تنها شرایط متقاضیان با توجه به اسناد و مدارک ارائه شده بررسی می گردد و در صورت موافقت آفیسر پرونده، ویزای توریستی آنها صادر می گردد. البته استفاده از مشاور مهاجرت کانادا می تواند با جمع آوری و ارائه صحیح مدارک، ضمن کاهش هزینه ها، شانس ویزای توریستی تضمینی کانادا را تا حدودی امکان پذیر نماید.

ویزای دیداری کانادا
—————————–
Visitor Visa Canada

در این مقاله سعی شده عمده سوالات متقاضیان ویزای توریستی کانادا از قبیل: هزینه ویزای توریستی کانادا، شرایط ویزای سفر به کانادا، مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا، گرفتن ویزای توریستی کانادا با دعوتنامه، اخذ ویزای توریستی کانادا بدون دعوتنامه، نحوه دعوتنامه خویشاوندی کانادا، مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا، درخواست ویزای توریستی برای والدین کانادا، ویزای گردشگری کانادا و پناهندگی، ویزای توریستی کانادا و اجازه کار، ویزای دیداری کانادا تضمینی، میزان تمکن مالی برای ویزای توریستی کانادا و غیره پاسخ داده شود.

انواع ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا به ۳ گروه زیر دسته بندی می شود

  • ویزای سینگل کانادا
  • ویزای مولتی (ویزای ۵ ساله کانادا)
  • سوپر ویزای کانادا

ویدئو مشاور موسسه مهاجرت یوکن را در خصوص شرایط ویزای توریستی کانادا تماشا نمایید .

ویزای سینگل کانادا

ویزای سینگل کانادا برای اهداف و زمانی مشخص صادر می گردد. این ویزای توریستی کانادا حداکثر ۶ ماهه اعتبار دارد. البته اعتبار ویزای سینگل، بنا به نظر آفسر مهاجرت کانادا و مدارک و دلایل ارائه شده، ممکن است کمتر از ۶ ماه اعتبار داشته باشد که در این صورت در ویزای متقاضی تاریخ پایان اعتبار قید خواهد شد. دارندگان ویزای سینگل کانادا تنها مجاز به یک بار ورود به خاک کشور کانادا در مدت زمان اعتبار ویزا هستند. این افراد پس از خروج از کانادا جهت ورود مجدد باید دوباره برای ویزای جدید درخواست دهند.

ویزای مولتی کانادا

ویزای مولتی کانادا، ویزای ۵ ساله کانادا است. این ویزای توریستی به فرد اجازه می دهد تا زمان اعتبار ویزا بدون محدودیت به کانادا سفر کند. دارندگان ویزای مولتی کانادا در هر بار ورود می توانند تا حداکثر ۶ ماه در این کشور اقامت کنند.اعتبار این ویزا معمولا تا پایان اعتبار پاسپورت متقاضی خواهد بود.

هزینه این ویزا با توجه به تعداد اعضای خانواده متفاوت می باشد. در صورت ریجکت شدن و عدم صدور ویزا هزینه مربوطه مرجوع نخواهد شد. مدت زمان این نوع ویزا ۱۰ ساله می باشد ولی با توجه به اینکه پاسپورت های ایرانی ۵ سال اعتبار دارد تاریخ اعتبار این ویزا نیز حداکثر ۵ سال می باشد. متقاضیان این نوع ویزای توریستی کانادا می بایست به این نکته توجه داشته باشند که در صورتی که پاسپورت آنها کمتر از ۵ سال اعتبار داشته باشد ویزای آنها نیز به اندازه مدت زمان اعتبار پاسپورت آنها صادر خواهد شد.

سوپر ویزای کانادا

سوپر ویزای کانادا ( ویزای والدین)، نوع دیگری از ویزای توریستی کانادا است که مخصوص والدین: پدر، مادر و پدربزرگ، مادربزرگ صادر می گردد. فرزند و نوه فردی که به واسطه وی ویزای سوپر ویزا صادر می‌شود، باید اولا دارای اقامت دائم کشور کانادا باشد و ثانیا درآمد سالانه وی از ۲۴ هزار دلار کمتر نباشد. اعتبار این ویزای پاسپورت ۱۰ ساله است و دارندگان این نوع ویزا می‌تواند در هر بار ورود تا ۲ سال در خاک کانادا اقامت داشته باشد.

فرد دعوت کننده باید حتما سیتیزن یا مقیم دائم PR کانادا را داشته باشد

مدارک اقامت دائم و یا شهروندی فرد دعوت کننده باید ارائه شود.

اسناد ارزیابی وضعیت مالی و مالیاتی فرد دعوت‌کننده باید ارائه گردد

درآمد سالانه فرد دعوت کننده کمتر از ۲۴ هزار دلار نباشد

فرد دعوت کننده باید هزینه بیمه خدمات درمانی متقاضی را حداقل برای یک سال در کانادا پرداخت کند

فرد دعوت شونده باید جهت انجام مدیکال چک ( تست پزشکی) اقدام کند. آزمایش فوق باید زیرنظر پزشکان معتمد سفارت کانادا باشد.

مزایای ویزای توریستی کانادا

  • دارندگان ویزای توریستی کانادا می توانند جهت تحصیل در دوره های کمتر از ۶ ماه اقدام نمایند.
  • دارندگان توریست ویزای کانادا شانس بیشتری در خصوص اخذ ویزای تحصیلی کانادا دارند.
  • دارندگان ویزای گردشگری کانادا می توانند جهت خرید ملک اقدام کنند.
  • افتتاح حساب بانکی در کانادا
  • دارندگان ویزای ویزیتوری کانادا در صورتی که فرزندی در کانادا به دنیا بیاورند، از بدو تولد فرزند آنها سیتیزن کانادا خواهد بود.
  • دارندگان ویزای دیداری کانادا، امکان مصاحبه حضوری با کارفرمایان در کانادا را دارند. این موضوع می تواند منجر به دریافت جاب آفر شود.
  • صاحبان کسب و کار می توانند ضمن بازديد از طبيعت و مراكز ديدني كانادا به بررسي وفرصت هاي تجاری سرمايه گذاري جهت اخذ اقامت كانادا به همراه خانواده بپردازند.

شرایط ویزای توریستی کانادا

شرایط ویزای توریستی کانادا با توجه به قوانین اداره مهاجرت به شرح زیر می باشد.

  • مدت زمان ویزای ویزیتوری کانادا ۱۰ سال است اما چون اعتبار پاسپورت ایران ۵ سال می باشد، این ویزا نیز۵ سال اعتبار دارد.
  • امکان ورود از کلیه مرزها به کانادا
  • امکان حضور پیوسته به مدت ۶ ماه در کانادا پس از هر بار ورود
  • پس از گذشت ۶ ماه حضور در کانادا تنها کافیست ۱۵ روز از کشور خارج شده و مجددا” به مدت ۶ ماه امکان حضور در کانادا وجود دارد.
  • مطابق اداره مهاجرت کانادا دارنده ویزای ویزیتوری کانادا محدودیتی جهت تعداد ورود و خروج به کانادا ندارد.
  • امکان تمدید مدت زمان حضور در کانادا
  • مطابق قوانین اداره مهاجرت کانادا، گرفتن ویزای توریستی کانادا بدون دعوتنامه امکان پذیر است ولی درخواست ویزای توریستی کانادا با دعوتنامه معتبر می تواند شانس دریافت این ویزا را بیشتر کند.

مدارک اخذ ویزای توریستی کانادا

تهیه همه مدارک لازم ویزای توریستی کانادا برای دریافت ویزای بسیار مهم و ضروری است. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی کانادا به شرح زیر می باشد.

  • ارائه و ترجمه سند ملکی
  • ارائه گواهی سپرده ،گردش حساب و مانده حساب قوی (تمکن مالی مورد نیاز ویزای توریستی)
  • ترجمه شناسنامه
  • تکمیل فرم های مشخصات فردی
  • اصل فرم دعوت نامه
  • رزرو بلیط رفت و برگشت به کانادا
  • ترجمه سند ازدواج در متاهل بودن
  • ترجمه‌ی گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان در صورت همراهی
  • یک قطعه عکس جدید رنگی
  • ترجمه رضایت‌نامه محضری برای همراهی فرزندانی که بدون یکی از والدین قصد مسافرت دارند.
  • ارائه‌‌ گواهی اشتغال به کار، فیش حقوقی و مرخصی
  • هزینه دولتی ویزای توریستی کانادا برای هر نفر ۱۰۰ دلار می باشد.
  • هزینه انگشت نگاری برای ویزای توریستی کانادا ۸۵ دلار می باشد.

ویزای توریستی کانادا و پروسه اقدام

متقاضیان ویزای توریستی می توانند به دو صورت آنلاین و حضوری در این خصوص اقدام کنند. در روش حضوری متقاضی باید به VAC Center کانادا ( در کشور های همسایه ایران) مراجعه نموده و مدارک و فرم های تکمیل شده را ارائه نمایند. این متقاضیان باید هزینه بررسی پرونده ویزای ویزیتوری و همچنین هزینه انگشت نگاری را نیز پرداخت کنند. در این روش متقاضی از طریق ایمیلی که در اختیار سفارت قرار داده است از نتیجه نهایی مطلع می گردد.

روش دوم درخواست ویزای ویزیتوری که عموما” از این روش استفاده می کنند، درخواست آنلاین ویزای توریستی کانادا است. ثبت نام اینترنتی ویزای توریستی کانادا از طریق وب سایت سفارت کانادا انجام می گردد. متقاضیان با ایجاد حساب کاربری در این وب سایت مدارک تکمیل شده و اسناد لازم را آپلود می کنند و سپس نسبت به پرداخت هزینه پرونده ویزای توریستی و هزینه انگشت نگاری از طریق کارت های اعتباری بین المللی اقدام می کنند. با اتمام پروسه ثبت نام ویزای توریستی کانادا یک شماره پیگیری Tracking No به متقاضی ارائه می گردد. نتیجه نهایی ویزای توریستی کانادا از طریق ایمیل درج شده در حساب کاری کاربری و همچنین از طریق پروفایل ایجاد شده، اطلاع رسانی می گردد.

ویزای توریستی کانادا با دعوت نامه و بدون دعوت نامه

یکی از سوالات متقاضیان ویزای گردشگری کانادا، دریافت ویزای توریستی با دعوت نامه و بدون دعوتنامه است. و اینکه اخذ ویزای توریستی کانادا بدون دعوت نامه امکان پذیر است؟ یکی از مدارکی که نقش مثبتی در نتیجه نهایی ویزای توریستی کانادا دارد، دعوتنامه معتبر است. ارائه دعوت نامه معتبر می تواند نقش به سزایی در اخذ ویزای گردشگری کانادا داشته باشد. متقاضیان باید توجه داشته باشند که دریافت دعوت نامه از مراکزی نظیر هتل، شرکت های کوچک و از این قیبل تاثیر مثبتی در روند بررسی پرونده نخواهد داشت. در اینجا باید به این نکته اشاره کرد که لزوما” داشتن دعوتنامه کانادا نیز، تضمینی بر دریافت ویزای گردشگری نیست. تجربه موفق دریافت ویزای توریستی موسسه یوکن نشان می دهد افرادی که ازشغل مشخص، تمکن مالی خوب، اسناد ملکی متعدد وسابقه سفرهای خارجی خوبی برخوردارند، شانس دریافت ویزای توریستی بدون دعوت نامه را خواهند داشت.

تمکن مالی ویزای توریستی کانادا

یکی از مدارک مهم و مورد نیاز ویزای گردشگری کانادا، گواهی تمکن مالی می باشد. بر خلاف ویزاهای اقامتی و تحصیلی که جهت ارائه گواهی تمکن مالی، فرمول و مقدار مشخصی از طرف اداره مهاجرت کانادا معین شده است، میزان تمکن مالی برای ویزای توریستی کانادا فرمول مشخصی ندارد. مطابق تجربه پرونده های موفق ویزای توریستی موسسه یوکن، میزان تمکن مالی ویزای توریستی کانادا باید متناسب با تعداد اعضاء خانواده همراه باشد. تنها ارائه تمکن مالی قوی، تضمینی بر دریافت ویزای ویزیتوری کانادا نمی باشد و باید با ارائه اسناد ملکی، شانس ویزای توریستی را افزایش داد. اگر چه ارائه تمکن مالی قوی تاثیر مثبتی در پرونده ویزای توریستی کانادا دارد ولی تجربه دریافت ویزای موسسه یوکن نشان می دهد، پرونده ویزای مالتیپل کانادا از زوایای مختلف و فاکتور های متفاوت بررسی می گردد و متقاضیان باید در ارائه مدارک دیگر نیز حساسیت و دقت داشته باشند.

هزینه ویزای توریستی کانادا

هزینه ویزای توریستی کانادا با توجه به تعداد اعضای خانواده متغیر می باشد.

شرحهزینه ویزای توریستی کانادا (سفارت)هزینه انگشت نگاری ویزای توریستی
بزرگسال بالای ۱۴ سال۱۰۰ دلار کانادا۸۵ دلار کانادا
کودکان کمتر از ۱۴ سال۱۰۰ دلارمعاف از انگشت نگاری
بزرگسالان بالای ۸۰ سال۱۰۰ دلارمعاف از انگشت نگاری
هزینه ویزای سوپر ویزای کانادا۱۰۰ دلار۸۵ دلار کانادا

وقت سفارت کانادا جهت ویزای توریستی

متقاضیان ویزای توریستی کانادا پس از ایجاد حساب کاربری و ثبت نام آنلاین، برای تعیین وقت سفارت کانادا جهت ویزای توریستی، باید مراحل زیر را انجام دهند.

  • انتخاب دفتر VAC Center مورد نظراز طریق وب سایت vfsglobal
  • کلیک بر روی لینک Biometric Enrolment در قسمت بالای صفحه
  • ورود به بخش Schedule an Appointment و ایجاد حساب کاربری
  • وارد کردن اطلاعات مورد نیاز در قسمت کاربر جدید (New user)
  • فعال کردن حساب کاربری ایجاد شده از طریق ایمیل ارسال شده برای متقاضی
  • درقسمت بعدی باید اطلاعات جدید از قبیل از تاریخ مورد نظر متقاضی و تعداد وقت نفرات با توجه به نفران اعضاء خانواده را وارد نمایید
  • سپس از صفحه نمایش تعیین وقت وقت های مورد نیاز را انتخاب کنید
  • در نهایت بروی دکمه‌ Confirm کلیک نمایید تا در خواست شما ارسال گردد.

در این جا لازم است به این نکته اشاره کرد که، دولت کانادا انجام امور مربوط به ویزا را به جای سفارت کانادا، به کارگزاری هایی تحت عنوان VAC واگذار کرده است. لذا متقاضیان اخذ وقت سفارت کانادا جهت ویزا، باید از مراکز وک VAC وقت خود را رزرو کنند. متاسفانه کارگذاری وک در ایران نمایندگی ندارد، از این‌رو متقاضیان ایرانی ویزای کانادا، باید به کشورهای همسایه سفر کنند. دفاتر VAC Center کانادا، در کشورهای اطراف ایران در ترکیه، ارمنستان و امارات به آدرس های زیر می باشد.

  • آدرس Canada VAC Center ترکیه در آنکارا

Kavaklıdere Mahallesi Atatürk Bulvarı no : 154 next to TEB Bank

  • آدرس دفتر Canada VAC Center ترکیه در استانبول

Haciahmet Mah. Kurtulus Deresi Cad. No:29 Beyoglu-Istanbul 34440

  • آدرس دفتر Canada VAC Center امارات در دبی

Office MO2, Mezzanine Floor, Silver Wave Building, Union National bank Mina Road, Abu Dhabi

  • آدرس دفتر Canada VAC Center امارات در ابوظبی

۲۵th floor, shining Tower, Khalidiya Street, Abu Dhabi

  • آدرس دفتر Canada VAC Center ارمنستان در ایروان

۱۰ Vazgen Sargsyan – Yerevan – Armenia

وقت سفارت کانادا فوری

وقت سفارت فوری کانادا یکی از درخواست های است که متقاصیان ویزا در برخی موارد به دنبال آن هستند و متاسفانه در برخی از مجموعه هایی که در حوزه اخذ ویزای کانادا فعالیت می کنند تبلیغاتی در این خصوص شده و مبالغی جداگانه برای آن دریافت می کنند. متقاضیان وقت سفارت کانادا باید به این نکته توجه داشته باشند که وقت فوری سفارت کانادا همان اخذ وقت سفارت به روش آنلاین است. متقاضیان می توانند بدون پرداخت هزینه بصورت آنلاین وقت مورد نیاز خود را رزرو کنند و نیازی به پرداخت وجه اضافه در این خصوص نمی باشد.

متقاضیان اخذ ویزای دیداری کانادا جهت انگشت نگار و ارائه‌ اطلاعات بیومتریک باید به یکی از مراکز وک کانادا (VAC) مراجعه کنند.

انگشت نگاری ویزاهای کانادا
جهت اطلاع از شرایط و مدارک مورد نیاز، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

فرایند بررسی درخواست ویزای توریستی کانادا

درخواست ویزای توریستی متقاضیان پس از انجام انگشت نگاری توسط افسر اداره مهاجرت بررسی می گردد. در فرایند بررسی درخواست ویزای توریستی کانادا، در صورتی که ابهامی برای افسر اداره مهاجرت در خصوص مدارک ارائه شده وجود داشته باشد، درخواستی مبنی بر ارسال مدارک تکمیلی برای متقاضی ارسال می گردد. این درخواست به ایمیل و یا پروفایل ایجاد شده در وب سایت سفارت کانادا ارسال می گردد. متقاضیان باید در فرصت تعیین شده توسط سفارت، جهت ارسال مدارک مورد نیاز اقدام نمایند.

در صورتی که با درخواست ویزای توریستی موافقت شود، نتیجه مثبت ویزا به ایمیل متقاضی و پروفایل وی ارسال می گردد. سپس متقاضیان باید جهت پیکاپ ویزای کانادا از سفارت کانادا در آنکارا و یا استانبول اقدام کنند. از آنجایی که پیکاپ ویزای کانادا بدون حضور فیزیکی نیز امکان پذیر است، متقاضیان می توانند با هزینه کمتری از طریق آزانس های مسافرتی جهت پیکاپ ویزای توریستی کانادا اقدام کنند.

در صورت ریجکتی ویزای توریستی کانادا، متقاضیان می توانند با دریافت نوت آفیسر و بررسی دلایل ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا، جهت اعتراض و رفع ریجکتی توریستی اقدام کنند.

مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا

مدت زمان جواب ویزای توریستی کانادا به عوامل مختلفی بستگی دارد. مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا با توجه به مدارک ارائه شده، زمان اقدام و تعداد پرونده های در دست بررسی در سفارت کانادا بستگی دارد. متقاضیان پس از ارسال مدارک و پرداخت هزینه بررسی پرونده ویزای ویزیتوری، نامه ای مبنی بر انجام انگشت نگاری دریافت می کنند. مطابق نامه درخواست انجام انگشت نگاری، متقاضی حداکثر ۳۰ روز وقت دارد تا جهت انجام انگشت نگاری به یکی از مراکز وک سنتر کانادا، مراجعه نماید. بررسی پرونده ویزا پس از انجام بیومتریک آغاز می گردد. میانگین زمان اخذ جواب ویزای توریستی موسسه یوکن، بین یک هفته تا ۸۰ روز بوده است. مطابق اطلاعات درج شده در وب سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا مدت زمان جواب ویزای توریستی کانادا حداکثر ۱۲۰ روز کاری می باشد.

ویزای توریستی کانادا ونحوه پیگیری جواب

نحوه پیگیری جواب ویزای توریستی کانادا تنها از طریق پروفایل ایجاد شده در وب سایت رسمی سفارت کانادا و یا ازطریق ایمیل ثبت شده در پروفایل می باشد. متقاضیان پس از انجام بیومتریک باید با چک کردن ایمیل و یا پروفایل خود پیگیر جواب ویزا باشند. متقاضیان ویزای گردشگری کانادا، در صورتی که پس از ارسال مدارک متوجه نقص در پرونده و یا اشتباه در تکمیل فرم ها شوند، می توانند از طریق وب فرم موجود در وب سایت سفارت کانادا اقدام به تصحیح و ارسال مدارک صحیح نمایند. این افراد باید یه این نکته توجه داشته باشند که اصلاح مدارک و یا ارسال مدارک از طریق وب فرم، تنها قبل از دریافت نتیجه ویزا امکان پذیر است.

مدت اعتبار ویزای توریستی کانادا

ویزای ویزیتوری کانادا یکی از انواع ویزاهای موقت این کشور می باشد. این ویزا جهت افرادی صادر می گردد که تابعیت این کشور را ندارند و می خواهند جهت دیدار با خویشاوندان، شرکت در سینارهای علمی و یا حضور در نمایشگاه های تجاری به کانادا سفر کنند. مدت اعتبار ویزای توریستی کانادا ۱۰ سال می باشد. متقاضیان باید به این نکته توجه نمایند که اعتبار ویزای صادر شده در پاسپورت آنها تاریخ انقضاء پاسپورت آنها و حداکثر تا ۱۰ سال می باشد. ولی با توجه به اینکه پاسپورت ایرانیان ۵ ساله می باشد، مدت زمان ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان حداکثر ۵ ساله می باشد. دارندگان ویزای توریستی کانادا در هر بار ورود تا حداکثر ۶ ماه می توانند در کانادا حضور داشته باشند. البته در برخی موارد تمدید این زمان با ذکر دلایل منطقی و موافقت افسر مهاجرت امکان پذیر است.

تمدید ویزای توریستی کانادا

دارندگان ویزای دیداری کانادا حداکثر تا پایان مدت تعیین شده در ویزا می توانند در این کشور اقامت داشته باشند. افرادی که در کانادا حضور داشته و مدت زمان اعتبار ویزای توریستی کانادای آنها رو به اتمام است، حداقل ۳۰ روز قبل از پایان مدت زمان اعتبار ویزا، می توانند جهت تمدید ویزای توریستی اقدام کنند. در این حالت حتی اگر اعتبار ویزای فعلی به پایان برسد و هنوز درخواست متقاضی در دست بررسی باشد، باز هم می‌تواند به اقامت در کانادا ادامه دهد. در این شرایط متقاضیان تمدید ویزای توریستی کانادا دارای “وضعیت معین ” هستند. متقاضیانی که با ویزای توریستی در کانادا حضور داشته و شرایط یکی از برنامه های مهاجرتی را کسب کرده باشند می توانند جهت صدور مجوز اقامت دائم، درخواست نمایند.

افرادی که در خارج از کشور کانادا زندگی می کنند وتاریخ ویزای توریستی آنها به اتمام رسیده است باید مجددا” با ارائه مدارک جدید جهت درخواست ویزا اقدام کنند. بررسی پرونده جدید نیاز به پرداخت هزینه بررسی ویزای توریستی می باشد. در صورتی که از تاریخ انجام انگشت نگاری متقاضی، کمتر از ۱۰ سال گذشته باشد، نیاز به پرداخت هزینه انگشت نگاری و انجام مجدد بیومتریک نمی باشد.

بررسی شرایط برنامه های مهاجرتی
جهت اطلاع از شرایط و مدارک مورد نیاز برنامه های اقامتی کانادا، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

ریجکت ویزای توریستی کانادا و نحوه اعتراض به آن

ریجکتی ویزای توریستی کانادا، دلایل رد شدن ویزا و رفع ریجکتی ویزای توریستی کانادا یکی از دغدغه های متقاضیان این نوع ویزا می باشد. ریجکتی ویزای توریستی کانادا با توجه به شرایط متقاضی متفاوت می باشد. ویزای دیداری کانادا با توجه به عواملی که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم از طرف افسر مهاجرتی ریجکت می گردد. متقاضیان ویزای گردشگری کانادا باید به این نکته توجه نمایند، رفع ریجکتی تضمینی امکان پذیر نمی باشد و تنها می توان با بررسی دلایل ریجکتی ویزا، تلاش در رفع آن و درخواست مجدد ویزا نمود.

دلایل ریجکتی ویزای توریستی کانادا

  • عدم داشتن سابقه سفرهای خارجی
  • پیوند‌های خانوادگی ضعیف متقاضی در کشور مبدا
  • مغایرت زمان درخواست ویزای توریستی با هدف از سفر
  • ارائه نامه هدف از سفر ضعیف
  • ارائه ضعیف تمکن مالی ویزای توریستی کانادا( کافی نبودن مدارک مالی و دارایی های متقاضی در کشور مبدا)
  • داشتن سوء سابقه و رفتار های مخاطره آمیز و آسیب به دیگران
  • نداشتن شغل
  • ارسال مدارک اشتباه
  • ارائه مدارک جعلی
  • قانع نشدن افسر مهاجرتی در خصوص برگشت به کشور مبداء
  • نداشتن دعوتنامه قوی

نحوه اعتراض به ریجکتی ویزای توریستی کانادا

نحوه اعتراض به رد ویزای توریستی کانادا با توجه به دلایل ریجکتی متفاوت می باشد. متقاضیان باید با رفع نواقص، در زمان مناسب، جهت تشکیل پرونده مجددا” اقدام کنند. اعتراض به ریجکتی ویزای کانادا در برخی موارد ممکن است نیاز به زمان داشته باشد. به عنوان مثال در صورتی که دلیل رد شدن ویزای متقاضی، عدم داشتن سفر خارجی باشد، متقاضی نمی تواند بلافاصله با انجام یک سفر خارجی اقدام به درخواست مجدد ویزا نماید.

متقاضیان باید توجه داشته باشند، اعتراض به ریجکتی ویزای توریستی کانادا، تنها با ارسال ایمیل صورت نمی گیرد. این افراد باید مجددا برای تشکیل پرونده جدید اقدام کنند. بهترین روش رفع ریجکتی ویزای توریستی کانادا، ابتدا درخواست نوت آفیسر و آگاهی از جزئیات دقیق دلایل رد شد ویزا و سپس، رفع نواقص و اقدام مجدد جهت اخذ ویزا می باشد. در حقیقت برای رفع ریجکتی پرونده، باید مجددا” تمامی هزینه های بررسی مدارک را پرداخت نمود. البته هزینه مربوط به انگشت گاری مجددا” پرداخت نمی گردد، چرا که بیومتریک انجام شده تا ۱۰ سال اعتبار دارد.

درخواست نوت جهت رفع ریجکتی ویزا
جهت آگاهی از نحوه درخواست نوت و بررسی دلایل ریجکتی ویزا و رفع آن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

ویزای توریستی کانادا و نقش آن در ویزای تحصیلی

داشتن ویزای مالتیپل ۵ ساله کانادا می تواند نقش مثبتی در اخذ ویزای تحصیلی کانادا داشته باشد. از آنجایی که دارندگان ویزای توریستی کانادا یک بار پروسه دریافت ویزا را در سفارت کانادا طی کرده اند و اطلاعات آنها در بانک اطلاعات سفارت کانادا موجود است، در صورتی که قصد تحصیل در کانادا را داشته باشند، ضمن اینکه این پروسه بررسی ویزای تحصیلی سریع تر انجام می شود، شانس خوبی برای دریافت ویزای دانشجویی کانادا خواهند داشت. دارندگان ویزای توریستی کانادا جهت دریافت ویزای دانشجویی کانادا، نیازی به انجام انگشت نگاری نخواهند داشت.

ویزای توریستی کانادا و تبدیل به اقامت دائم

ویزای ویزیتوری کانادا همانطور که در ابتدا به آن اشاره شد، با هدف بازدید از این کشور، دیدار با خویشاوندان درخواست می گردد و امکان تبدیل آن به اقامت دائم کانادا میسر نمی باشد. این ویزا دارای امتیاز در برنامه های سرمایه گذاری می باشد. ویزای گردشگری کانادا امکان ورود به این کشور و بررسی پتانسیل بازارهای کاری را برای سرمایه داران و مالکین کسب و کار مهیا می کند. سرمایه داران می توانند با آشنایی با بازارهای این کشور، در صورت تمایل برای یکی از برنامه های سرمایه گذاری و کارآفرینی کانادا اقدام کنند. دارندگان ویزای دیداری کانادا اجازه کار را در این کشور نخواهند داشت، مگر اینکه با کارفرمایان شرکت های حوزه تخصصی خود، از نزدیک مصاحبه داشته و موفق به اخذ جاب آفر گردند. این افراد در صورت گرفتن پیشنهاد کاری می توانند جهت اخذ ویزای کار کانادا اقدام کنند. دارندگان این نوع ویزا اجازه تحصیل در دوره های بیشتر از ۶ ماه را ندارند، مگر اینکه جهت تبدیل ویزای خود به ویزای تحصیلی اقدام کنند.

تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی، کار و اقامت

کانادا دارای برنامه های مهاجرتی متنوعی با اهداف تامین نیروهای انسانی مورد نیاز جهت تقویت اقتصادی و فرهنگی این کشور می باشد . پیش نیاز اکثر این برنامه های مهاجرت تحصیل در کانادا و یا کار در کانادا می باشد.از این رو درخواست های این نوع ویزاهای کانادا با رشد چشمگیری روبرو شده است. از آنجایی که اخذ ویزاهای فوق نیازمند فراهم کردن شرایط اولیه می باشد متقاضیان مهاجرتی با هدف تسریع و تسهیل در روند مهاجرت ، به دنبال اخذ ویزای توریستی کانادا و تبدیل آن به ویزاهای فوق می باشند .

تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا

ویزای توریستی کانادا همانطور که از نامش مشخص است تنها به منظور سفر و بازدید از این کشور استفاده می گردد . مدت زمان ویزای توریستی با توجه به اعتبار پاسپورت ایران حداکثر ۵ سال اعتبار دارد . دارنده ویزای توریستی کانادا اجازه شرکت در دوره های آموزشی که طول دوره تحصیلی آن بیش از ۶ ماه می باشد را ندارد و در حقیقت امکان تحصیل با ویزای توریستی کانادا میسر نمی باشد. متقاضیان تحصیل در کانادا که با ویزای توریستی وارد کانادا می شوند می بایست مجددا” برای ویزای تحصیلی اقدام نمایند .

تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی که اشتباها” برخی از متقاضیان مطرح می نمایند اساسا” امکانپذیر نمی باشد و تنها راه تحصیل در کانادا برای متقاضیانی که با ویزای توریستی به این کشور وارد شده اند ، درخواست مجدد برای ویزای دانشجویی می باشد. از آنجایی که متقاضیان تحصیل در کانادا می توانند از خارج ازکانادا اقدام به اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا نمایند نیازی به اخذ ویزای توریستی بعنوان پیش نیاز ویزای تحصیلی یا دانشجویی نمی باشد .

ویزای توریستی در چه مواردی ممکن است کمک به اخذ ویزای تحصیلی نماید ؟

اگر چه قانونی به اسم تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی وجود ندارد ولی دارندگان ویزاهای مولتی  (توریستی ) کانادا با توجه به اینکه یک بار از فیلترهای مختلف رد شده و نظر آفیسر نسبت به پرونده آنها مثبت بوده است شانس خوبی برای دریافت ویزای تحصیلی خواهند داشت . این موضوع برای افرادی که که گپ تحصیلی زیاد و یا سن بالا داشته و شرایط اخذ ویزای تحصیلی را ندارند می تواند مورد توجه قرار گیرد . این افراد در صورتیکه شرایط ویزای توریستی کانادا را داشته باشند می توانند ابتدا جهت ویزای توریستی ( مولتی ) اقدام نموده و سپس برای ویزای تحصیلی اقدام نمایند .

تبدیل ویزای مولتی کانادا به ویزای کار

تبدیل ویزای مولتی کانادا به ویزای کار نیز در عمل غیر ممکن است و افرادی که با ویزای مولتی وارد کانادا می شوند اجازه کار ندارند . تنها افرادیکه متاهل بوده و همسر آنها دارای ویزای تحصیلی و یا ویزای کار می باشند ، می توانند جهت اخذ ویزای کار اقدام نمود . افراد مجرد که با ویزای توریستی وارد کانادا می شوند در صورت داشتن جاب آفر کانادا ( پیشنهاد کاری) می توانند درخواست ویزای کار نمایند . با ذکر این نکته که اخذ جاب آفر کار دشواری بوده و کارفرمای ارائه دهنده پیشنهاد کار می بایست ضمن طی کردن مراحل قانونی آن، شرایط لازم را نیز داشته باشد.

تبدیل سوپر ویزای کانادا به اقامت دائم

سوپر ویزای کانادا نمی تواند به خودی خود تبدیل به اقامت دائم کانادا گردد. سوپر ویزای کانادا تنها جهت سفر و بازدید از کانادا می باشد و تنها در برخی برنامه های مهاجرت سرمایه گذاری کانادا و کارآفرینی می تواند کمک به افزایش امتیاز متقاضی در این پرونده های مهاجرتی گردد.

در نهایت تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی ، کار و یا اقامت دائم میسر نمی باشد مگر در برخی موارد خاص که در بالا ذکر شد . البته واژه تبدیل ویزا در این موارد به اشتباه استفاده می گردد و منظور از آن تغییر وضعیت اقامتی متقاضی در کشور کانادا می باشد .

مشاوره اخذ ویزای توریستی کانادا از یوکن

مشاوره آنلاین با وکیل رسمی مهاجرت
در صورت تمایل به مشاوره با وکیل موسسه یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

ویزای گردشگری کانادا چند ساله می باشد ؟

ویزای گردشگری کانادا ۱۰ ساله می باشد . ولی با توجه به اینکه اعتبار پاسپورت ایران ۵ سال می باشد مدت اعتبار ویزای گردشگری نیزبه اندازه اعتبار پاسپورت می باشد .

ویزای توریستی کانادا ۱۰۰ در ۱۰۰ به اندازه تاریخ اعتبار پاسپورت می باشد؟

معمولا” ویزای توریستی به اندازه تاریخ اعتبار پاسپورت صادر می گردد ولی آفیسر مهاجرتی می تواند در هنگام صدور ویزا، اعتبارکمتری را درنظر بگیرد و یا حتی هنگام ورود به کانادا نیز آفیسرمی تواند تاریخ جدیدی بر روی ویزا درج کرده و مدت زمانی کمتر از اعتبار ویزای صادر شده را برای متقاضی در نظر بگیرد .( البته این مورد به ندرت این اتفاق افتاده است )

ویزای ویزیتوری کانادا چیست ؟

ویزای ویزیتوری همان ویزای توریستی می باشد که با نام های ویزای دیدار، ویزای گردشگری نیز معروف است .

خدمات ویزای توریستی کانادا یوکن چگونه است؟

اخذ ویزای توریستی کانادا یوکن تحت نظارت مشاور رسمی مهاجرت کانادا خانم نازنین بیتاژیان انجام می گردد. خمات ویزای کانادا یوکن شامل مشاوره، تکمیل فرم های ویزای توریستی کانادا، نگارش نامه هدف از سفر و راهنمایی متقاضیان جهت ارائه مدارک مناسب جهت ویزای ویزیتوری می باشد.

آیا پناهندگی با ویزای توریستی کانادا امکان پذیر است؟

جهت دریافت پناهندگی با ویزای توریستی کانادا نیاز به مدارک قوی و واقعی می باشد. و متقاضیان باید به این نکته توجه نمایند که با توجه به حساسیت این نوع پرونده های، افسر های مهاجرتی در این خصوص سخت گیری های زیادی می کنند. موسسه مهاجرتی یوکن هیچ گونه پرونده پناهندگی را نمی پذیرد.

تمکن مالی برای ویزای توریستی کانادا چقدر باید باشد؟

میزان تمکن مالی برای ویزای توریستی کانادا به صورت مشخص از طرف سفارت کانادا مشخص نشده است. میزان تمکن مالی ویزای توریستی کانادا تنها یکی از مدارک مورد نیاز است و تنها با ارائه تمکن مالی قوی نمی توان در این خصوص پرونده موفقی داشت. متقاضیان باید حداقل تمکن مورد نیاز با توجه به مدت زمان حضور در کانادا را داشته باشند.

آیا سند خانه برای تمکن مالی کانادا ضروری است؟

خیر، اما ارائه سند ملکی جهت دریافت ویزاهای موقت کانادا از قبیل ویزاهای ویزیتوری، برای نشان دادن وابستگی های متقاضی به کشور مبداء می باشد و می تواند نقش به سزایی در قوی کردن پرونده ویزای ویزیتوری کانادا داشته باشد.

آیا می توان به جای گواهی تمکن مالی بانکی ، از سند خانه برای تمکن مالی ویزای کانادا استفاده نمود؟

خیر، از سندملکی نمی توان به جای تمکن مالی بانکی استفاده نمود. تمکن مالی بانکی جهت اثبات توانایی پشتیبانی از هزینه ها و مخارج داخل کانادا در مدت زمان حضور در این کشور است.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

    1. سلام . داشتن دعوتنامه جهت ویزای توریستی کانادا به قوی تر شدن پرونده ویزای مولتیپل و قانع کردن آفیسر پرونده شما کمک می نماید .

    1. دعوتنامه کانادا می بایست از طرف اقوام ، خویشاوندان و یا سازمانهایی که بصورت واقعی با آنها ارتباطی دارید و قابل اثبات است صادر شود و در غیر اینصورت داشتن دعوتنامه سوری ارزشی نخواهد داشت .

  1. سلام من ۳۳سالم هستش و کارمند رسمی با ۱۳ سال سابقه و متاهل خواهرم در کانادا ورک پرمیت داره و و همسرش استادی پرمیت سند ملکی و گردش مالی خوبی دارم و ویزای شینگن نداشتم تا به حال ولی به چند کشور آسیایی سفر کردم من دو تا سوال دارم یکی اینکه شانس دریافت ویزای توریستی من چقدره واینکه اگه درخواست ویزای توریستی من رد بشه آیا در درخواست ویزای تحصیلی من برای بعد تاثیر داره با تشکر

    1. معمولا” داشتن ملک ،گردش مالی خوب و تاریخچه سفر و همچنین دعوتنامه می تونه در اخذ ویزای توریستی کانادا نقش مثبتی داشته باشه ولی با همه این فاکتورها نیز هیچ تضمین و یا گارانتی برای دریافت ویزا وجود ندارد .

کار در کانادا ؛ راهنمای جامع شرایط و هزینه های اخذ ویزا کار کانادا
کار در کانادا ؛ راهنمای جامع شرایط و هزینه های اخذ ویزا کار کانادا