کانادا

ویزای هنرمندان کانادا

ویزای هنرمندان کانادا

ویزای هنرمندان کانادا یکی از راه های مهاجرت هنرمندان به کانادا است. کشور زیبا و بزرگ کانادا با تنوع فرهنگی بسیار، کیفیت بالای زندگی، اقتصادی قدرتمند، گوناگونی اقلیمی، سیستم آموزشی عالی و مدرن، بهداشت مناسب، زمینه های بسیار عالی برای اشتغال و سرمایه گذاری امروزه به عنوان یکی از کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت و اقامت دائم یا موقت برای کار، زندگی یا تحصیل شناخته می شود به گونه ای که در طول سال هزاران نفر با تخصص و مهارت های مختلف برای اخذ ویزای کانادا و دریافت تابعیت اقدام می کنند. در این بین هنرمندان بخش قابل توجهی از این تقاضا را به خود اختصاص داده اند، به همین منظور دولت فدرال کانادا در کنار تمامی تمهدیدات و شیوه هایی که برای دریافت ویزا در نظر گرفته اند، برای افرادی همچون هنرمندان (واژه هنرمندان تنها به بازیگران اطلاق نمی شود و برخی دیگر از حرفه های مرتبط با فرهنگ و هنر را شامل می شود) مسیری مشخص تعیین کرده اند تا آن ها بتوانند با دریافت ویزای خود اشتغالی برای مهاجرت و اخذ اقامت هنرمندی کانادا اقدام کنند. در این مطلب قرار است به صورت جامع درباره ویزای هنرمندان کانادا صحبت کرده و به بررسی شرایط اخذ این نوع ویزا، فرایند مهاجرت هنرمندان به کانادا و نحوه کسب اقامت هنرمندی کانادا بپردازیم.

شرایط دریافت ویزای هنرمندان کانادا

دریافت ویزای هنرمندان کانادا که در اصل ویزای خود اشتغالی کانادا است، همانند انواع دیگر ویزای کانادا، شرایطی دارد که فرد در صورت دارا بودن آن ها می تواند برای اخذ و دریافت آن اقدام نماید.

شرایط مهاجرت هنرمندان به کانادا از طریق ویزای هنرمندان کانادا به شرح زیر می باشند:

  • نخستین شرط از شرایط ویزای هنرمندان کانادا اثبات اشتغال به حرفه ی مورد نظر در سال های اخیر است. در واقع هنرمندی که برای ویزای هنرمندان کانادا اقدام می کند، می بایست در پنج سال گذشته حداقل دو سال را به حرفه و فعالیت مورد نظر که یکی از مشاغل و فعالیت های هنری تائید شده از سوی دولت کانادا است، اختصاص داده باشد و مدارکی که تائید کننده این موضوع هستند را ارائه نماید (مدارک می بایست به گونه ای باشند که موید خویش فرما بودن شخص در حوزه هنری مورد نظر باشد).

تذکر: طبق قوانین دولت کانادا ویزای هنرمندان کانادا به هر فعالیت هنری اختصاص داده نخواهد شد و لازم است فعالیت هنرمند، یکی از ۲۴ حرفه ی مورد تایید دولت فدرال و سازمان مهاجرت کانادا بوده باشد.

  • از دیگر شرایط ویزای هنرمندان کانادا می توان به اثبات ایجاد تحول در حوزه فرهنگ و هنر کشور کانادا اشاره نمود. فرد متقاضی ویزای هنرمندان کانادا لازم است اثبات نماید که با حرفه و فعالیتی که او به آن اشتغال دارد قادر خواهد بود در حوزه فرهنگ و هنر کانادا تغییر مثبت قابل توجهی ایجاد کند.
  • تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه از دیگر شرایط ویزای هنرمندان کانادا می باشد. هنرمند باید به یکی از این دو زبان که زبان های اصلی کشور کانادا به شمار می روند تسلط داشته باشد.
  • سن یکی دیگر از معیارهای مورد بررسی توسط سیستم مهاجرتی کانادا است. محدوده سنی مورد قبول برای اخذ ویزای هنرمندان کانادا، ۱۷ تا ۵۳ سال می باشد. البته آن دسته از افرادی که بازه ی سنی آن ها بین ۲۱ تا ۴۹ سال است امتیاز بیشتری کسب خواهند کرد.
  • برخوردار بودن از تحصیلات آکادمیک مناسب از دیگر شرایط مورد بررسی برای دریافت ویزای خود اشتغالی برای هنرمندان است. اگر چه حداقل میزان تحصیلات برای دریافت ویزای هنرمندان کانادا دبیرستان و حداکثر آن دکتری (phd) می باشد اما آن گروه از هنرمندان که مدارک تحصیلی بالاتری داشته باشند در رتبه بندی برای دریافت ویزا، امتیاز بیشتری کسب می کنند.
  • منطبق بودن و سازگاری با جامعه مقصد یکی دیگر از شرایط تعیین شده برای دریافت ویزای خود اشتغالی است. سازگاری و تطبیق با جامعه جدید می تواند به رشد سریع تر افراد کمک نماید. پس برخورداری از سابقه تحصیل در کانادا، مقیم بودن یکی از بستگان درجه یک در یکی از ایالت های این کشور، دارا بودن حداقل یک سال سابقه کار در کانادا یا داشتن همسری که حداقل دو سال در کانادا درس خوانده باشد یا یک سال به فعالیت و اشتغال در این کشور مشغول بوده باشد، به کسب امتیاز بالاتر برای دریافت ویزای هنرمندان کانادا کمک شایانی خواهد کرد.

تمامی موارد بیان شده در این بخش به صورت مستدل و بر اساس مستندات معتبر توسط سیستم امتیاز بندی برای مهاجرت بررسی و امتیازدهی خواهند شد و پس از کسب امتیاز مطلوب از ۱۰۰ امتیاز که حداقل آن ۳۵ امتیاز گفته شده و بعد از آن‌که افسر ویزا تمامی مدارک و مستندات ارائه شده را تائید نمود می توان ویزای هنرمندان کانادا را دریافت کرد.

فرآیند مهاجرت هنرمندان به کانادا

فرآیند مهاجرت هنرمندان به کانادا و دریافت کارت پی آر کانادا به چه شکل است؟ افراد برای اخذ ویزای هنرمندان کانادا لازم است چه مراحلی را طی کنند؟ دریافت ویزا و اقامت هنرمندی کانادا چه مدت زمانی طول می کشد؟

مهاجرت هنرمندان به کانادا و اخذ ویزا از طریق خود اشتغالی اگر چه پروسه سخت و پیچیده ای است اما اگر که به صورت دقیق و بر اساس آن چه که سازمان مهاجرت کانادا بیان نموده، انجام گیرد، اقامت هنرمندی کانادا به راحتی و در حداقل مدت زمان مشخص شده برای این کار، که ۹ ماه می باشد، دریافت خواهد شد.

در حقیقت مدت زمانی که برای اخذ ویزای هنرمندان یا همان خود اشتغالی از سوی دولت کانادا در نظر گرفته شده از ۹ ماه تا ۲۴ ماه متغیر است و به پارامترهایی چون امتیاز کسب شده، کامل بودن مدارک و مستندات لازم و دیگر سیاست های تعیین شده از سوی دولت و اداره مهاجرت کشور مقصد، کانادا بستگی دارد.

و اما مراحلی که لازم است برای درخواست و دریافت ویزای هنرمندان کانادا طی شوند به شرح زیر می باشند:

نخست هنرمند می بایست معیارهایی که برای اخذ ویزای هنرمندان کانادا بیان شده اند را بررسی نموده و خود را با آن ها منطبق سازد. سپس و پس از کسب اطمینان از واجد شرایط بودن برای دریافت ویزا، به سازمان مهاجرت کانادا ایمیل زده و شرایط خود را بیان نماید.

ایمیل توسط اداره مهاجرت کانادا مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت تائید اولیه و در پاسخ به ایمیل هنرمند، ایمیلی که حاوی بسته ای از فرم های درخواست ویزای خود اشتغالی است برای شخص ارسال می گردد.

متقاضی لازم است تمامی فرم ها را با دقت و بر اساس آن چه که در ایمیل بیان شده و طبق زمانبندی دقیق پر کرده و مدارک لازم برای دریافت ویزای خوداشتغالی هنرمندان کانادا را آماده نماید. سپس تمامی فرم ها، مدارک و مستندات آماده شده را با کپی فیش هزینه های واریز شده برای مواردی چون ارزیابی مدارک، تست بیومتریک و صدور ویزا به صورت آنلاین برای سازمان مهاجرت کانادا ارسال کند.

پس از بررسی مدارک و فرم ها در صورت تائید نهایی ایمیلی برای فرد متقاضی ارسال می شود که شخص باید با چاپ نمودن و در دست داشتن آن به سفارت کانادای تعیین شده در زمان مقرر رفته و تست بیومتریک را به صورت حضوری برای احراز هویت انجام دهد.

پس از انجام تست بیومتریک، طی نمودن تمامی مراحل، کسب امتیاز مطلوب و تایید افسر ویزا، ویزای هنرمندی کانادا در پاسپورت فرد درج می گردد و او می تواند با در دست داشتن پاسپورت برای رفتن به کانادا اقدام نماید.

فرصت های شغلی کانادا در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی جاب آفر و فرصت های شغلی کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

نحوه امتیاز بندی برای ویزای هنرمندان کانادا

فرآیند مهاجرت هنرمندان به کانادا و دریافت ویزای خود اشتغالی کانادا ، همچون اکثر روش هایی که برای دریافت ویزای کانادا توسط اداره مهاجرت این کشور و دولت فدرال ارائه شده اند بر مبنای امتیاز بندی است.

در واقع برای دریافت ویزای هنرمندان کانادا پارامترهای سابقه خود اشتغالی، میزان تحصیلات، سن، میزان سازگاری با جامعه و فرهنگ و سطح زبان مورد بررسی قرار خواهند گرفت و به هر یک از آن ها امتیازی اختصاص خواهد یافت که مجموع تمامی آن ها عدد صد می باشد. هر اندازه که امتیاز شخص متقاضی به ماکزیمم امتیاز نزدیک تر باشد، شانس دریافت ویزا و اقامت هنرمندی کانادا بیشتر خواهد بود. در ادامه هر یک از معیارها شرح داده می شوند.

  • شاخص میزان سابقه کاری در طی پنج سال اخیر را می توان یکی از مهم ترین پارامترها با بیشترین امتیاز برای ارزیابی مستندات و دریافت ویزا از سوی اداره مهاجرت کانادا دانست. به این پارامتر حداکثر ۳۵ امتیاز اختصاص داده شده است. اگر که سابقه ی خود اشتغالی شخص، پنج سال یا بیشتر باشد، کل امتیاز این شاخص را دریافت خواهد کرد اما اگر که از پنج سال کمتر باشد به ازای هر سال ۵ امتیاز کسر خواهد شد (همانطور که در بخش شرایط دریافت ویزای هنرمندان کانادا شرح داده شد، حداقل میزان سابقه برای افراد دو سال می باشد).
  • میزان تحصیلات هنرمندان نیز با حداکثر ۲۵ امتیاز را می توان جزو پارامترهای مهم برشمرد. متقاضیان اقامت هنرمندی کانادا می توانند دارای مدرک تحصیلی دبیرستان تا دکترا باشند اما هر چه میزان تحصیلات آن ها بالاتر باشد امتیاز بیشتری کسب خواهند کرد.

گفته شده حداکثر امتیاز به افرادی که دارای مدرک فوق لیسانس یا دکترا می باشند داده می شود.

  • ۲۴ امتیاز نیز برای میزان تسلط فرد به زبان های رسمی کانادا، یعنی انگلیسی و فرانسوی در نظر گرفته شده است. حداکثر امتیاز به هنرمندانی تعلق می گیرد که به هر دوی زبان مسلط باشند.
  • سن متقاضیان با حداکثر ۱۰ امتیاز نیز در میان شاخص های امتیازدهی اداره مهاجرت برای ویزای هنرمندان کانادا قرار دارد. به طور کلی افرادی که سن آن ها در محدوده ی ۱۷ تا ۵۳ سالگی می باشد، برای درخواست و دریافت ویزای خود اشتغالی می توانند اقدام نمایند اما در این بیت، افرادی که سن آن ها در بازه ۲۱ تا ۴۹ سال باشد امتیاز کامل را کسب خواهند کرد.
  • میزان انطباق یا سازگاری با جامعه مقصد آخرین پارامتر بررسی شده برای امتیاز بندی است. این شاخص ۶ امتیاز برای متقاضی به همراه دارد و افرادی که سابقه تحصیل یا اشتغال در کانادا را داشته اند یا همسرشان در کانادا تحصیل کرده است و یا یکی از بستگان آن ها در کانادا مقیم باشد، موفق به کسب این امتیاز می شوند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای خوداشتغالی هنرمندان کانادا

علاوه بر فرم های درخواست ویزای هنرمندان کانادا که به شکل دقیق و با اطلاعات درست (در صورتی که مغایرتی در اطلاعات درج شده وجود داشته باشد، امکان رد درخواست از سوی اداره مهاجرت کانادا وجود دارد) تکمیل و امضا شده اند، لازم است مدارک و مستندات به انضمام فیش های واریزی برای هزینه مواردی نظیر بررسی و صدور ویزا به شکل امضا شده ارسال شوند.

مدارک مهمی که فرد لازم است آن ها را آماده و ارسال نماید عبارتند از:

  • گذرنامه شخص متقاضی (کپی)
  • تصویر پرسنلی
  • ارائه نمودن مدارکی مبنی بر اینکه هنرمند از لحاظ مالی شرایط قابل قبولی را دارا است.
  • کارت ملی و شناسنامه (ترجمه شده)
  • گواهی نداشتن سوء پیشینه
  • گواهی تست سلامت
  • مدارک و گواهینامه های تحصیلی
  • مدرک زبان
  • مدارکی که اثبات کنند شخص متقاضی اقامت هنرمندی کانادا سابقه فعالیت و اشتغال در حرفه مشخص شده را به مدت دو سال در طول پنج سال اخیر داشته است.
  • گواهی تولد
  • گواهی ازدواج یا طلاق
  • گواهی های مرتبط با پارامتر انطباق پذیری
  • تمامی مدارک شناسایی فرزند یا فرزندان
  • ارائه نمودن اجاره نامه محل زندگی و مستنداتی که محل زندگی و سکونت قبلی متقاضی را نشان دهند.
  • ارائه گواهی فوت همسر قبلی
کاریابی در کانادا در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به نحوه کاریابی در کانادا در  یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

هزینه مهاجرت هنرمندان به کانادا

اگر چه آگاهی یافتن از مقدار هزینه بسیار مهم می باشد اما درباره هزینه مهاجرت هنرمندان به کانادا نمی توان اظهار نظر قطعی کرد و به طور کلی مبلغی را بیان نمود چرا که به عوامل و پارامترهای گوناگونی همچون حوزه فعالیت هنرمند، هزینه های مرتبط با راه اندازی کسب و کار در کشور مقصد، تعداد اعضای خانواده، هزینه های صرف شده برای تست بیومتریک، ارزیابی مدارک، آزمون زبان و عواملی از این دست بستگی دارد و برای هر هنرمندی متغییر خواهد بود.

ویزای هنرمندان کانادا و اخذ تابعیت

و در آخر باید گفت که مهاجرت هنرمندان به کانادا و دریافت ویزای هنرمندان کانادا می تواند مقدمه ای برای اخذ تابعیت و اقامت این کانادا و در نهایت دریافت پاسپورت کانادا باشد. در حقیقت برای اخذ تابعیت کانادا مسیرهای مختلفی وجود دارد، از دریافت تابعیت از طریق ازدواج گرفته تا دریافت اقامت از مسیر سرمایه گذاری یا تولد فرزند که اخذ تابعیت به کمک دریافت ویزای هنرمندان کانادا یکی از این مسیرها می باشد. هنرمندان به آسانی می توانند پس از دریافت ویزا، برای اخذ تابعیت کانادا اقدام نمایند. آن ها برای این امر لازم است اثبات کنند که پس از دریافت ویزای خود اشتغالی و دریافت اقامت دائم از این طریق به مدت سه تا پنج سال در کانادا ساکن بوده اند تا بتوانند جهت دریافت پاسپورت کانادا اقدام کنند.

خدمات یوکن در زمینه اقامت هنرمندی کانادا

موسسه مهاجرتی یوکن به شماره ۲۲۷۴۳۸۸۷۸۶ تحت عنوان UCAN IMMIGRATION SERVICES در کانادا به ثبت رسیده است. خانم نازنین بیتازیان، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا، عضو رسمی شورای سیاست گذاری و نظارت بر مشاوران مهاجرت کانادا با شماره عضویت R531751، به عنوان مشاور این مجموعه فعالیت می کند.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن در کانادا آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ انواع ویزاهای کانادا دارد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور  رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

اسم برنامه مهاجرت هنرمندان به کانادا چیست؟

برنامه اقامت هنرمندی کانادا، به نام برنامه مهاجرتی Self employee می باشد.

مهاجرت هنرمندان به کانادا چقدر زمان می برد؟

پروسه بررسی ویزای هنرمندان به کانادا، با توجه به تعداد پرونده های موجود در اداره مهاجرت کانادا متفاوت می باشد. مدت زمان بررسی این پرونده بیشتر از دوسال طول می کشد.

آیا هنرمندان از طریق ویزای مهاجرت هنرمندان به کانادا، موفق به دریافت اقامت می شوند؟

هنرمندان از طریق این برنامه مهاجرتی در ابتدا، اقامت هنرمندی کانادا را دریافت می کنند و پس از ۳ سال برای دریافت پاسپورت کانادا اقدام می کنند.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

سردترین شهرهای کانادا کجاست؛ لیست شهرهای سرد کانادا
سردترین شهرهای کانادا کجاست؛ لیست شهرهای سرد کانادا
ویزای ورزشکاران کانادا
ویزای ورزشکاران کانادا