کانادا

حداقل نمره آیلتس برای پذیرش در دانشگاه های کانادا

حداقل نمره آیلتس برای پذیرش در دانشگاه های کانادا چقدر است؟

حداقل نمره آیلتس برای پذیرش در دانشگاه های کانادا چقدر است؟ این سوال از جمله سوالاتی است که متقاضیان تحصیل در دانشگاه های کانادا عمدتا به دنبال جوابی درست برای آن هستند چرا که یکی از مهم‌ترین الزامات تحصیل در این دانشگاه‌ها برخورداری از مهارت زبان انگلیسی به عنوان یکی از دو زبان اصلی مردم این کشور است. کانادا به جهت کیفیت بالای آموزشی، سطح رفاهی بسیار خوب، وجود فرصت‌های شغلی متنوع برای دانشجویان و فارغ التحصیلان و در نهایت امکان دریافت اقامت دائم و حتی شهروندی این کشور به یک مقصد محبوب و مورد علاقه برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. هر ساله تعداد بی‌شماری دانشجو از کشورهای مختلف جهان از جمله ایران برای ادامه تحصیل در مقاطع گوناگون به سایت دانشگاه‌های این کشور مراجعه می‌کنند تا با اطلاع از شرایط، خود را برای اپلای و اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر آماده کنند. همانطور که در ابتدا گفته شد یکی از این شرایط برخوداری از مهارت زبان و ارائه مدرک برای اثبات آن است. مدرک آیلتس یکی از آن مدارک است. در این راستا و برای موفقیت آمیز بودن امر پذیرش، متقاضیان می‌بایست کمترین نمره آیلتس برای پذیرش در دانشگاه های کانادا را در جهت ارزیابی این مهارت کسب کنند ولی حداقل نمره آیلتس برای دانشگاه های کانادا برای هر یک از آن‌ها متفاوت است. از این رو در این مطلب با هدف ارائه اطلاعات درباره کمترین نمره آیلتس برای پذیرش در دانشگاه های کانادا به بررسی این نمره برای برخی از دانشگاه‌های برتر پرداخته خواهد شد.

حداقل نمرات آیلتس برای اپلای دانشگاه های مختلف کانادا

اگر چه شرط زبان برای تحصیل در اکثر دانشگاه های کانادا، شرطی الزامی به شمار می‌رود و افراد می‌بایست یکی از مدارک زبان بین المللی مورد تایید دانشگاه های این کشور نظیر آیلتس و تافل را برای اثبات آن ارائه دهند؛ ولی حداقل نمره آیلتس برای پذیرش در دانشگاه های کانادا متفاوت است و متقاضی می‌بایست پیش از هر چیزی با شرایط دانشگاه مورد نظر آشنا شده و بر آن اساس موفق به کسب حداقل نمره قابل قبول برای آزمون آیلتس شود. از این رو در ادامه به بیان حداقل نمره آیلتس دانشگاه های کانادا در جهت ارائه اطلاعات درست و به روز به متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا پرداخته خواهد شد.

دانشگاه تورنتو

نخستین دانشگاهی که در ارتباط با حداقل نمره آیلتس برای پذیرش در دانشگاه های کانادا مورد بررسی قرار می‌گیرد، دانشگاه معروف و محبوب تورنتو است. این دانشگاه بر اساس رتبه بندی تایمز در سال ۲۰۲۲ میلادی، هجدهمین دانشگاه برتر جهان است و به عنوان یک دانشگاه پیشرو در حوزه تحقیقات شناخته می‌شود. دانشگاه تورنتو بالغ بر ۹۰۰ برنامه آموزشی برای مقاطع مختلف ارائه کرده است و برترین دانشگاه کانادا به شمار می‌رود. دانشگاه تورنتو حداقل نمره آیلتس را برای اپلای دوره کارشناسی ۶٫۵ با حداقل نمره ۶ برای هر یک از مهارت‌های چهارگانه شنیداری، گفتاری، نوشتاری و خواندن در نظر گرفته است و برای تحصیلات تکمیلی حداقل نمره آیلتس کل را ۷ با حداقل نمره ۶٫۵ در هر باند گفته است (برای هر مهارت نمره باند نباید کمتر از ۶٫۵ باشد).

بیشتر بخوانید: کمترین نمره تافل برای پذیرش در دانشگاه های کانادا

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل مونترال کانادا با رتبه ۴۴ جهانی طبق رتبه بندی تایمز، از دیگر دانشگاه‌های مورد بررسی درباره کمترین نمره آیلتس برای پذیرش در دانشگاه های کانادا می‌باشد. این دانشگاه پذیرای چند هزار دانشجو از ۱۵۰ کشور جهان برای تحصیل در برنامه‌های آموزشی متنوع و مقاطع گوناگون است. بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، دانشگاه مک گیل حداقل نمره آیلتس ۶٫۵ با حداقل نمره ۶ برای هر مهارت را برای دوره کارشناسی و حداقل نمره ۶٫۵ (حداقل نمره قابل قبول برای هر مهارت ۶٫۵ گفته شده است) را برای اپلای مقاطع تکمیلی می‌پذیرد.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه معروف بریتیش کلمبیا به عنوان یکی از سه دانشگاه برتر کانادا و سی و هفتمین دانشگاه برتر جهان بر اساس رتبه بندی تایمز ۲۰۲۲ با پردیس‌های دانشگاهی در دو شهر ونکوور و اوکانگان نیز به جهت محبوبیت بالا در ارتباط با کمترین نمره آیلتس برای اپلای دانشگاه های کانادا مورد ارزیابی قرار گرفت. این دانشگاه برای تمامی مقاطع حداقل نمره آیلتس ۶٫۵ با حداقل نمره ۶ برای هر یک از چهار مهارت شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتاری را می‌پذیرد.

دانشگاه آلبرتا

کمترین نمره آیلتس برای پذیرش در دانشگاه های کانادا

دانشگاه آلبرتا به عنوان یکی از پنج دانشگاه برتر کانادا و صد و بیست و پنجمین دانشگاه برتر جهان بر اساس رتبه بندی تایمز نیز در لیست بررسی حداقل نمره آیلتس برای پذیرش در دانشگاه های کانادا قرار دارد. این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی در حال حاضر بیش از ۷۰۰ برنامه آموزشی متنوع برای مقاطع گوناگون ارائه کرده است تا متقاضیان تحصیل در این دانشگاه بتوانند به راحتی رشته و برنامه مورد علاقه خود را پیدا کرده و برای آن اقدام کنند. این دانشگاه برای تمامی مقاطع حداقل نمره آیلتس را ۶٫۵ گفته است و برای هر یک از چهار مهارت حداقل باند اسکور (band score) را ۶ در نظر گرفته است.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به ویزاهای تحصیلی کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر دانشگاهی در ایالت انتاریو کانادا است که به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی شناخته می‌شود و در میان دانشگاه های جهان رتبه ۸۰ طبق رتبه بندی تایمز به آن اختصاص داده شده است. این دانشگاه متشکل از شش دانشکده و بالغ بر هفتاد موسسه تحقیقاتی است و دانشجویان بسیاری از ۱۲۰ کشور جهان در آن به تحصیل و یادگیری مشغول هستند. در ارزیابی‌های انجام شده در ارتباط با کمترین نمره آیلتس برای اپلای دانشگاه های کانادا مشخص شد که این دانشگاه شرط حداقل نمره کلی آیلتس ۶٫۵ با حداقل باند ۶ برای هر مهارت را برای متقاضیان دوره کارشناسی و شرط نمره ۶٫۵ با حداقل نمره ۵٫۵ برای هر یک از مهارت‌های چهارگانه را برای مقاطع تحصیلات تکمیلی در میان شروط مهارت زبان قرار داده است.

دانشگاه واترلو

 کمترین نمره آیلتس برای اپلای دانشگاه های کانادا

نام دانشگاه واترلو نیز در لیست ارزیابی حداقل نمره آیلتس برای پذیرش در دانشگاه های کانادا به چشم می‌خورد. این دانشگاه محبوب که یکی از ۲۵۰ دانشگاه برتر جهان به شمار می‌رود با شش دانشکده و بیش از پنجاه دپارتمان آکادمیک پذیرای چندین هزار متقاضی تحصیل از بالغ بر ۱۲۰ کشور جهان است. این دانشگاه برخورداری از حداقل نمره آیلتس ۶٫۵ با حداقل نمره ۶ در دو بخش شنیداری و خواندن و ۶٫۵ برای دو بخش نوشتاری و گفتاری را برای متقاضیان دوره کارشناسی شرط دانسته‌ است. همچنین دانشگاه واترلو برای تحصیلات تکمیلی مدرک آیلتس با نمره کل ۷ با حداقل نمره ۶٫۵ در دو بخش نوشتاری و گفتاری را قابل قبول می‌داند.

دانشگاه وسترن انتاریو

و اما پس از بررسی شش دانشگاه در ارتباط با حداقل نمره آیلتس برای پذیرش در دانشگاه های کانادا نوبت به دانشگاه وسترن ایالت انتاریو می‌رسد. این دانشگاه در شهر لندن انتاریو واقع شده است و از لحاظ رتبه بندی همچون دانشگاه واترلو در میان ۲۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. گفته شده که دانشگاه وسترن در حدود ۶۰۰ برنامه آموزشی برای مقاطع مختلف تحصیلی پذیرای دانشجویان بومی و بین المللی است و مدرک آیلتس با نمره کلی ۶٫۵ با حداقل نمره ۶ برای هر یک از چهار مهارت را قابل قبول برای تمامی مقاطع عنوان کرده است.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مشاور موسسه یوکن در خصوص بررسی شرایط ویزای ICT کانادا، ویزای تحصیلی کانادا و غیره در کانال یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

دانشگاه اتاوا

 کمترین نمره آیلتس برای اپلای دانشگاه های کانادا

دانشگاه اتاوا که به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه دو زبانه انگلیسی و فرانسوی در جهان شناخته می‌شود نیز در لیست دانشگاه‌های مورد بررسی در ارتباط با مبحث حداقل نمره آیلتس دانشگاه های کانادا قرار دارد. این دانشگاه یکی از دویست دانشگاه برتر جهان به شمار می‌رود و میزبانی چند هزار دانشجو از ۱۵۰ کشور جهان را در رشته‌های گوناگون و مقاطع مختلف بر عهده دارد. دانشگاه اتاوا برای شرط برخورداری از مهارت زبان انگلیسی و ارائه مدرک ضمن پذیرفتن مدرک آیلتس برای مقاطع مختلف حداقل نمره آیلتس را به طور کلی برای مقطع کارشناسی ۶٫۵ با حداقل نمره ۶٫۵ در بخش نوشتاری، و برای مقاطع بالاتر ۷ بیان کرده است.

دانشگاه کلگری

حداقل نمره آیلتس برای پذیرش در دانشگاه های کانادا

آخرین دانشگاهی که در ارتباط با مبحث حداقل نمره آیلتس برای پذیرش در دانشگاه های کانادا مورد ارزیابی دقیق قرار می‌گیرد. دانشگاه کلگری در استان آلبرتا است. این دانشگاه نو تاسیس که یکی از پنج دانشگاه برتر کانادا در حوزه تحقیقات به شمار می‌رود دارای ۱۴ دانشکده می‌باشد و پذیرای چند هزار دانشجو از اقصی نقاط جهان برای تحصیل در بیش از ۲۵۰ برنامه آموزشی متفاوت است. مدرک آیلتس توسط این دانشگاه پذیرفته می‌شود و حداقل نمره مورد قبول نیز ۶٫۵ برای تمامی مقاطع بیان شده است. ناگفته نماند که درباره حداقل نمره برای هر مهارت چیزی گفته نشده و متقاضی تحصیل در این دانشگاه می‌بایست در هنگام بررسی شرایط اپلای برای یک رشته و مقطع خاص از جزئیات ذکر شده در این رابطه اطلاعات لازم را کسب کند.

فرم ارزیابی رایگان
جهت ارزیابی رایگان شرایط خود برای ویزاهای کانادا، بر روی لینک زیر کلیک  و فرم ارزیابی رایگان را تکمیل نمایید.

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن

موسسه مهاجرتی یوکن تحت نظارت خانم نازنین بیتاژیان مشاور رسمی مهاجرت کانادا و استرالیا، فارغ‌التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا و استرالیا، با ثبت دو دفتر مهاجرتی به نام UCAN IMMIGRATION SERVICES در این دو کشور فعالیت می‌کند. این موسسه با سال‌ها تجربه در خصوص خدمات پرونده ها ی مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری، استارتاپ و ثبت شرکت در استرالیا و کانادا خدمات فوق را تحت نظارت مستقیم مشاور این موسسه ارائه می‌کند.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص ویزای کار ، ویزای سرمایه گذاری و غیره می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

حداقل نمره آیلتس برای اپلای دانشگاه های کانادا چقدر است ؟

حداقل نمره آیلتس برای اپلای دانشگاه های کانادا و گرفتن پذیرش تحصیلی با توجه به دانشگاه متغیر می باشد. به صورت کلی کمترین نمره آیلتس برای پذیرش در دانشگاههای کانادا در مقطع لیسانس آیلتس ۶ و برای فوق لیسانس آیلتس ۶٫۵ وبرای دکترا ۷ می باشد.

آیا آیلتس جنرال برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا مورد قبول است؟

خیر، مدرک آیلتس جنرال برای گرفتن پذیرس دانشگاه های کانادا قابل قبول نمی باشد.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

راهنمای ویزای ICT کانادا (ویزای انتقال درون شرکتی کانادا)
راهنمای ویزای ICT کانادا (ویزای انتقال درون شرکتی کانادا)