کانادا

مهندسی معماری در کانادا

راهنمای کامل تحصیل و مهاجرت مهندسی معماری در کانادا

مهندسی معماری در کانادا یکی از تخصص های مورد توجه در این کشور می باشد. درآمد مهندسی معمار در کانادا باعث جذب این متخصصین به بزرگترین کشور آمریکای شمالی شده است. سیاست های مهاجرتی به منظور تحصیل در کانادا، بیشتر از هر زمان دیگری تسهیل شده است و این کشور را به محبوب ترین مقصد دانشجویان بین المللی برای سپری کردن دوره ای حرفه ای تبدیل کرده است. کانادا دارای دانشگاه هایی با رنکینگ بالای جهانی می باشد. سالانه دانشجویان زیادی برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در رشته های مورد علاقه خود، که رشته معماری نیز یکی از آن ها می باشد، جهت دانشگاه های کانادا اپلای می کنند. در ادامه این مقاله به بررسی مهاجرت مهندسی معماری در کانادا، شرایط اقامت کانادا از طریق معماری، رشته مهندسی معماری در کانادا، لیست دانشگاه های معماری کانادا، شرایط معماری داخلی در کانادا، بازار کار مهندسی معماری در کانادا، درآمد مهندس معمار در کانادا، مهاجرت کاری به کانادا از طریق رشته مهمندسی معماری می پردازیم.

بررسی رشته مهندسی معماری در کانادا

یکی از راه های اخذ ویزای تحصیلی کانادا ؛ اقدام از طریق تحصیل در رشته معماری در کانادا می باشد. متقاضیان می توانند با بررسی لیست دانشگاه های معماری کانادا، با توجه به شرایط خود در خصوص اخذ پذیرش رشته معماری در یکی از دانشگاه های واجد شرایط اقدام کنند. رشته مهندسی معماری در کانادا به عنوان مهندسی ساخت‏ و‏ساز (Building Engineering) شناخته می‎‏شود. در همین ابتدا باید اشاره کنیم که رشته مهندسی معماری در کانادا با رشته معماری در کانادا با یکدیگر متفاوت هستند. تفاوت اصلی بین دو رشته معماری در کانادا و رشته مهندسی معماری در کانادا در این است که رشته معماری بیشتر بر جنبه ‏های زیبایی شناختی بنا و ساختمان تمرکز دارد و به مواردی از قبیل کارکرد بنا و تناسب آن با محیط تمرکز دارد که البته می‏توان گفت معماری داخلی در کانادا نیز در این حیطه قرار می‏گیرد در صورتی که مهندسی معماری در کانادا به استحکام بنا و محاسبات ریاضی ساختمان می‏ پردازد و مواردی از قبیل سیستم‏های سرمایشی و گرمایشی، سیستم‏های تهویه و نورپردازی را مورد تحلیل و بررسی قرار می‏دهد. هر چند که در دانشگاه‏ها واحدهای تحصیلی این دو رشته در مواردی مشابه یکدیگر می‏باشند اما در بازار کار معماری در کانادا، کارکرد اصلی رشته مهندسی معماری در کانادا با رشته معماری در کانادا با یکدیگر متفاوت است.

رشته مهندسی معماری در دانشگاه‏های کانادا تشابه زیادی به رشته عمران دارد البته در رشته معماری، تمرکز بیشتری بر روی ساختمان و بنا دارد.

مدت زمان تحصیل در رشته مهندسی معماری در کانادا، برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ‏ارشد، دکتری به ترتیب هر کدام ۴، ۲، ۳ یا ۵ سال می‏باشد. به منظور تحصیل و کار در رشته مهندسی معماری در کانادا داشتن مدرک زبان انگلیسی الزا‏می می‏باشد.

یکی از شروط مهم برای کار معماری در کانادا، عضویت در نظام مهندسی CACB می باشد. همه دانشجویان رشته معماری و مهندسی معماری برای ورود به بازار کار باید عضو نظام مهندسی به نام CACB شوند. از جمله نظام‏های مهندسی که در کشور کانادا وجود دارد می‏توان به نظام مهندسی کبک، نظام معماری انتاریو، ساسکا چوان و… اشاره نمود. البته به غیر از این موارد، موسسه سلطنتی معماری RAID نیز وجود دارد آموزش‏های حرفه‏ای معماری را به متقاضیان ارائه می‏دهد که اعتباری برابر با مدارک دانشگاهی دارد.

دانشجویان متقاضی تحصیل رشته معماری در کانادا می توانند برای عضویت در سازمان نظام مهندسی مربوطه اقدام کنند. دانشگاه‏ های مورد تأیید CACB یازده مورد می‏باشند که عبارتند از، دانشگاه بریتیش‏کلمبیا، کلگری، کارلتون، مک‏ گیل، دالهاوزی، مونترال، مانیتوبا، دانشگاه رابرسون از جمله دانشگاه‏های مورد تأیید CACB می‏باشند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی رشته مهندسی معماری در کانادا

مدرک دیپلم + گواهینامه پیش دانشگاهی با حد نصاب نمره تعیین شده
گذراندن و کسب نمرات خوب در دروس پیش نیاز مانند حسابان، ریاضیات، شیمی و فیزیک

مدارک مورد نیاز مقطع کارشناسی‏ ارشد رشته مهندسی معماری در کانادا

داشتن مدرک کارشناسی در یکی از رشته‏ های مرتبط مانند مهندسی معماری یا زمین ‏شناسی

مدارک مورد نیاز مقطع دکتری رشته مهندسی معماری در کانادا

دارا بودن مدرک کارشناسی ‏ارشد در رشته معماری( البته پذیرش در این مقطع به طور مستقیم از مقطع لیسانس امکان پذیر است به شرط آنکه معدل فرد -A باشد)

در همه مقاطع تحصیلی داشتن مدرک زبان انگلیسی ضروری می‏باشد. حد نصاب نمره قابل قبول برای پذیرش در دانشگاه نمره بالاتر از ۶٫۵ برای آیلتس می‏ باشد.

یکی از موضوعات مورد توجه دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته معماری کانادا، بورسیه معماری کانادا می‏باشد بسیاری از دانشجویان دغدغه تحصیل رایگان را دارند و به دلیل محدود بودن تعداد بورسیه ‏های معماری کانادا، افراد باید شرایط لازمه را داشته باشند تا بتوانند به این بورسیه‏ ها دست یابند. این بورسیه‏ های معماری در کانادا، برای همه مقاطع تحصیلی نمی ‏باشند. به طور مثال برای مقطع کارشناسی رشته معماری بورسیه تعلق نمی ‏گیرد. اما دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی دارای بورسیه هستند و افراد می‏ توانند در صورت داشتن رزومه آکادمیک قوی، معدل بالا، نمره آیلتس خوب، سابقه مقالات پژوهشی و همچنین مشارکت در فعالیت‏های تحقیقاتی ، از شرایط بورسیه تحصیلی معماری در کانادا استفاده نمایند. از جمله انواع بورسیه ‏هایی که به افراد در کانادا تعلق می‏گیرد شامل:

  • بورسیه دولتی کانادا برای مقاطع تحصیلات تکمیلی است که به رشته‏ های مهندسی کامپیوتر، برق، معماری و صنایع تعلق می‏گیرد.
  • جوایز تحقیقاتی IDRC، این بورسیه به دانشجویان کشورهای در حال توسعه به منظور گذراندن دوره تحقیق در مقاطع کارشناسی‏ارشد و دکتری در رشته ‏های مهندسی معماری و برنامه‏ریزی شهری در دانشگاه‏های معتبر تعلق می‏گیرد.
  • جوایز دانشگاه کارلتون تمامی دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در رشته های مهندسی تعلق می‏گیرد.

بازار کار مهندسی معماری در کانادا

اگر می‏خواهید از شرایط بازار کار مهندسی معماری در کانادا، حقوق و درآمد مهندس معمار در کانادا شناخت پیدا کنید، می‏ توانیم بگوییم که معماران همواره در سراسر کانادا مورد تقاضا هستند و متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق معماری، می‏ توانید ویزای اقامت دائم کانادا را حتی بدون پیشنهاد شغلی نیز دریافت کنید. اگر شما یک معمار هستید و به عنوان یک معمار کار می‏کنید، می‏توانید شرایط مهاجرت کاری مهندس معمار در کانادا را داشته باشید.

به هر عنوان شغلی در کانادا در فهرست NOC یک کد اختصاص داده شده است و افرادی که قصد دارند تا از شرایط بازار کار مهندسی معماری در کانادا اطلاع کسب کنند می‏ توانند کد ۲۱۵۱ را در این فهرست جستجو کنند. از جمله شغل‏هایی که با این کد ارائه شده ‏اند می‏ توان به معمار ارشد، معمار مشاور، معمار ساختمان‏ های صنعتی و تجاری، معمار ساختمان‏های مسکونی اشاره نمود.

اما شرایط بازار کار معماری داخلی در کانادا که در طبقه بندی ملی مشاغل کانادا (NOC) دارای کد ۵۲۴۲ است نیز از وضعیت خوبی برخوردار است. بر طبق آخرین آمار، میانگین دستمزد ساعتی معماری داخلی در کانادا در کلگری-آلبرتا ۳۲٫۶۲ دلار در ساعت و کمترین آن در نیوبرانزویک با ۱۸ دلار در ساعت است. از جمله عناوین شغلی برای یک معمار داخلی در کانادا عبارتند از: طراح داخلی، مشاور مدیریت فضا، برنامه ‏ریزی فضای ساختمان و تکنسین طراحی داخلی می‏باشد. حقوق سالیانه تمام وقت برای معماری داخلی در کانادا درحدود ۳۵ تا ۶۰ هزار دلار می‏باشد. دولت کانادا پیش بینی می‏کند که در آینده نزدیک در این حرفه کمبود نیروی کار وجود داشته باشد.

اگر چه شهرهای بزرگ همواره دارای فرصت‏های شغلی بیشتر در کانادا هستند اما توجه داشته باشید که گاهی می‏توانید شغل مناسبی نیز در زمینه معماری داخلی در کانادا، در شهرهای کوچک مانند ساسکاچوان و آلبرتا نیز بیابید که اتفاقا جز بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان هستند. چرا که شهرهای کوچک در حال توسعه می‏ باشند و به همین دلیل نیاز به مهندسین معمار دارند. برای افرادی که تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده ‏اند بهتر است تا میدان دید خود را گسترش دهند و مشاغل شهرهای کوچک را نیز مورد بررسی قرار بدهند. اگر متقاضی مهاجرت کاری مهندس معمار در کانادا هستید، شرایط برنامه مهاجرت به ساسکاچوان کانادا را بررسی نمایید.

درآمد مهندسی معماری در کانادا

همانطور که گفته شد، کد طبقه بندی برای مشاغل ملی کانادا (NOC) برای رشته معماری در کانادا، ۲۱۵۱ است. بر طبق آخرین آمار، بالاترین میانگین درآمد مهندس معمار در کانادا در ادمونتو، آلبرتا با ۴۵٫۷۳ دلار در ساعت و کمترین میانگین حقوق مهندس معمار در کانادا در مونترال- کبک ۳۰ دلار در ساعت است. حقوق مهندس معمار در کانادا به طور معمولی سالیانه تمام وقت برای این شغل در حدود ۷۵۰۰۰ الی ۱۰۵۰۰۰ دلار است. چشم انداز استخدام معماران در کانادا بسیار خوب است و بیشتر مشاغل معماری که خالی می‏شوند به دلیل بازنشستگی می‏باشد.

در کشور کانادا دولت توجه زیادی به ایجاد ساخت‏ و‏سازهای جدید ندارد اما در مقابل به بازسازی ساختمان‏ های موجود اهمیت بیشتری قائل است و بنابراین از این جهت وضعیت بازار کار معماری داخلی در کانادا نیز رو به گسترش بوده است. اما در کل می‏توان گفت که حقوق مهندس معمار در کانادا در وضعیت خوبی قرار دارد.

شرح وظایف مهندسان معماری در کانادا

یکی از مواردی که متقاضیان مهاجرت کاری به عنوان مهندس معمار در کانادا باید مورد توجه قرار دهند، شرح وظایف مهندسان معماری در کانادا است. کار یک معمار در کانادا با یک قرارداد با مشتری شروع می‏شود. این قرارداد ممکن است در زمینه طراحی یک ساختمان واحد یا گروهی از ساختمان‏ها و فضاهای بین آنها باشد. مشتری ممکن است یک شخص، هیئت مدیره، اداره دولتی یا یک تجارت باشد. هر چه میزان قراردادها و کیفیت پروژه‏هایی که یک مهندس معمار انجام می‏دهد بر میزان درآمد مهندس معمار در کانادا تأثیرگذار خواهد بود.

معمولاً شرکت‏های مهندسی معماری در کانادا یک تیم متشکل از متخصصان شامل مهندسان سازه، مکانیک، برق و همچنین از سایر افراد و تخصص‏ها هستند. مهندس معمار باید کدهای ساختمانی و آیین‏نامه‏های تعیین شده توسط دولت‏های شهری، استانی و فدرال را درک کرده و برطبق همان‏ ها عمل نمایند.

مهندس معمار باید همه کارها را بر طبق زمان بندی انجام شده و بر طبق بودجه ‏بندی مقرر شده کارها را به انجام برساند. وظایف معمولی یک معمار شامل موارد زیر می‏باشد:

  • ملاقات با مشتریان
  • بستن قرارداد
  • حل مشکلات
  • تخمین هزینه‏ ها
  • ملاقات با مشاوران
  • ترسیم مشخصات
  • تماس با مناقصه‏ ها
  • مراجعه به سایت ‏های ساختمانی

یک معمار در کانادا چه کارهایی انجام می‏دهند؟

مهندسان معمار در کانادا، نقشه می ‏کشند.نمودارهای ساده ارتباط بین فضاها یا فعالیت‏ها را نشان می‏دهد. نقشه‏ های تفصیلی آخرین مراحل کار را شرح می‏دهند. پیمانکاران هزینه کار را بر اساس نقشه ‏های کاری یک معمار تخمین می‏زنند. وقتی زمان ساخت فرا می‏رسد، این نقشه ها، نقشه ‏های ساختمانی خواهند بود.

اجرای ترسیم‏ های کشیده شده بر روی کاغذ توسط نرم افزار و مدل‏سازی رایانه ‏ای ۳ بعدی می‏تواند یک طراحی معماری خشک و بی روح را سرزنده کند. از جمله نرم ‏افزار معماری در کانادا که توسط مهندسان معمار مورد استفاده قرار می‏گیرد تری دی مکس می‏باشد. مدل‏ های مقیاس یا فیلم‏ های متحرک که به بیننده کمک می‏کند تا پروژه را از ابتدا تا انتها ببیند از دیگر روش‏های ارائه ایده ‏های مهندسی معماری در کانادا به مردم و مشتریان است. از جمله دیگر کارهای مهندس معمار در کانادا می توان به موارد زیر اشاره کرد.

مهندس معمار در کانادا نامه های تجاری را می نویسند.
معمار در کانادا، تمام جنبه ‏های یک پروژه را مستندسازی کنند.
مهندسی معماری در کانادا، برای تجزیه و تحلیل پروژه، نمودار و جداول تهیه کنند.
مشخصاتی را که ساختمان را توصیف می‏ کنند را توسعه بدهند.
مقالاتی را برای مجلات معمولی و مجلات حرف ه‏ای آماده کنند.

  • همچنین از مهندسان معماری خواسته می‏شود تا برای مشتری‏ها سخنرانی کنند.
  • مهندسان معماری باید بتوانند مفاهیم را ترسیم کنند، در مورد گزینه‏ ها بحث کنند و راه حل‏های خلاقانه‏ای را برای مشکلات ارائه دهند.
  • به عنوان یک متخصص معماری در کانادا، در برابر نهادهای عمومی ظاهر شوند.
  • مهندسان معمار باید بتوانند بودجه‏‌های دقیق ساختمانی و اداری را تهیه کنند. آنها همچنین باید تجزیه و تحلیل ساختاری، سیستم سرمایش و گرمایش، توزیع برق و ترافیک جریان را درک کنند.

مهندسان معمار باید مدیریت کنند:

یک مهندس معمار اغلب دفاتر و مشاغل خود را مدیریت و اداره می‏نمایند. آنها همچنین باید پروژه‏ها را از اولین جرقه ایده تا برش روبان در یک ساختمان جدید مدیریت نمایند. در طول مرحله ساخت، مهندس معمار مدیریت قراردادها را انجام می‏دهد، بر نقشه‏ها و مشخصات نظارت می‏کنند، مشکلاتی اگر در سایت کار بوجود آید حل می‏کنند و کارهای در حال اجرا را کنترل می‏نمایند. اما اگر بخواهیم به صورت خلاصه برخی از وظایف مهندسان معمار در کانادا را شرح دهیم عبارتند از:

  • تعیین نوع، سبک و هدف از بازسازی یا ساخت و ساز ساختمان جدید، با مشتریان مشورت نماید.
  • تصور و طراحی ساختمان‏ها و تدوین برنامه ‏هایی که مشخصات طراحی، مصالح ساختمانی، هزینه‏ ها و برنامه‏ های ساخت را توصیف نمایند.
  • طرح و مدل را برای مشتری آماده می‏ کند.
  • بر روند آماده‏ سازی یا نظارت بر تهیه نقشه‏ ها، مشخصات و سایر اسناد ساختمانی برای استفاده توسط پیمانکاران و تجار کنترل دارد.
  • بر روند تهیه اسناد مناقصه، شرکت در مذاکرات و بستن قراردادهای ساخت، کنترل فعالیت‏ها در سایت‏های ساختمانی نظارت دارد تا از مطابقت با مشخصات اطمینان حاصل کرده و مطالعات امکان سنجی و تجزیه‏وتحلیل مالی پروژه‏های ساختمانی را انجام می‏دهد.
  • مهندسان معماری ممکن است در یک نوع ساخت‏ وساز خاص مانند مسکونی، تجاری، صنعتی یا سازمانی تخصص داشته باشند.

روشها و شرایط مهاجرت مهندسین معمار به کانادا

متقاضیان مهاجرت و اخذ ویزای کانادا از طریق کار معماری، قبل از اینکه به عنوان یک مهندس معمار بخواهید به کانادا مهاجرت کنید، مهم است که نسبت به شغل مهندسی معماری در کانادا بخوبی آشنا شوید. استانداردهای ورود به این حرفه توسط نهادهای نظارتی استانی و سرزمینی تعیین می‏شود و آنها برای کسانی که شرایط لازم را دارند مجوز صادر می‏کنند.

بر طبق قانون، اگر به عنوان عضوی از نهادهای نظارتی در استان مورد نظر خود مجوز نگیرید، نمی‏توانید به عنوان یک معمار حرفه‏ای وارد این کار شوید، یا از عنوان معمار استفاده کنید. با این حال، اگر زیر نظر یک معمار کار می‏کنید، دیگر نیاز نیست که در یک شرکت معماری ثبت نام کنید یا مجوز بگیرید.

موسسه سلطنتی معماری در کانادا (RAIC) انجمن ملی و صدای معماری در کانادا است و بیش از ۴۰۰۰ معمار از این موسسه مجوز گرفته‏اند.

برای موفقیت در مهاجرت کاری مهندس معمار در کانادا حتماً تحقیق کنید، تا بتوانید یک دید کلی درباره چگونگی مدارک بین المللی، در کانادا داشته باشید و یک درک کلی از بازار کار کانادا و فرهنگ محل کار داشته باشید.

بسیار مهم است که شما با شورای صدور گواهینامه معماری کانادا (CACB) و نهاد نظارتی استانی در منطقه‏ای که قصد سکونت و کار را دارید تماس بگیرید و روش خاصی که باید دنبال کنید و هزینه‏ های بالقوه و زمان لازم را محاسبه کنید.

مهندسی معماری در کانادا همواره از بازار کار خوبی برخوردار بوده است و اگر شما به عنوان یک مهندس معمار قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید باید بگوییم که خوش شانس هستید. همانطور که گفته شد مهندسی معماری در کانادا همیشه مورد تقاضا بوده است. اگر به صورت آنلاین در جستجوی یافتن و مطالعه در زمینه مهاجرت به کانادا ز طریق معماری هستید بدون شک می ‏دانید که سیستم اکسپرس اینتری کانادا، یکی از روش های مهاجرت می برای این متخصصین می باشد. در این روش متقاضی لزوما” نیز به داشتن جاب آفر نمی باشد. هر چند داشتن جاب آفر معماری از یک کارفرما در کانادا، در سیستم اکسپسر اینتری به متقاضیان امتیاز اضافه تری می دهد ولی متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق معماری در صورت داشتن شرایط لازم، در این سیستم می توانند امتیاز مورد نیاز را بدون دریافت جاب آفر کانادا کسب نمایند.

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری، بهترین گزینه برای معمارانی است که قصد دارند برای ادامه کار معماری خود به کانادا بروند، این روش متقاضیان اخذ اقامت از طریق معماری در کانادا را در استخر Express Entry قرار می‏دهد. در صورت دریافت دعوتنامه ، افراد می‏توانند از طریق کار مهاجرت کرده و اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

امتیاز بندی اکسپری اینتری کانادا، CRS Express Entry براساس موارد زیر سنجیده خواهد شد:

  • سن
  • سطح تحصیلات
  • مهارت زبانی
  • تجربه کاری

شما باید زبان انگلیسی یا فرانسوی پیشرفته (بسته به استان مقصد خود) داشته باشید. حتی اگر شما به زبان انگلیسی یا فرانسوی روان صحبت می‏کنید، باز هم بهبود مهارت زبانی بسیار مفید می‏باشد. در حالیکه در کشور خود هستید در کلاس‏های زبان شرکت کنید و پس از عزیمت به کانادا آنها را ادامه دهید.

CACB برای ارزیابی تحصیلات شما مطابق با استانداردهای کانادا به مدارک آموزشی خاصی مانند مدارک زبان و اصل مدارک تحصیلی شما نیاز دارد. این مدارک باید مستقیماً توسط موسسات دانشگاهی شما ارسال شوند.

مدارک رسمی تحصیلی، کاری و هویتی خود را در حالی که هنوز در کشور خود هستید جمع ‏آوری و سازماندهی کنید. هنگام تماس با آنها، بفهمید که چه مدارکی را برای اشتغال یا ادامه تحصیل باید به همراه داشته باشید و همچنین اطمینان حاصل کنید که چه مدارکی را باید ترجمه کنید.

چگونگی انجام حرفه معماری را در کانادا بفهمید و با روال‏ها و قوانین، استانی که در آن مستقر خواهید شد را جستجو و از آنها مطلع شوید.

پس از دریافت ITA (دعوت درخواست) از سازمان مهاجرت کانادایی در نتیجه درخواست Express Entry، فقط ۶۰ روز فرصت دارید که یک درخواست رسمی را ثبت نمایید.

برای برخی از افراد سوال مطرح می‏شود که آیا بدون پیشنهاد کاری به عنوان یک معمار می‏توانم به کانادا مهاجرت کنم؟ پاسخ مثبت است، البته به شرطی که در برنامه Express Entry از امتیاز CRS معقول برخوردار باشید و بتوانید امتیاز ۶۷ ویزای کارگر ماهر فدرال کانادا را بدست بیاورید.

ویزای استارتاپ کانادا یکی دیگر از راه‏ های ورود به کشور کانادا می‏باشد. به همین منظور ویزای استارت آپ کانادا، برای افرادی طراحی شده است که دارای ایده‏های خلاقانه می‏باشند. مهندسین معماری نیز اگر در زمینه‏ های مختلف کاری خود دارای یک ایده خلاقانه باشند می‏ توانند از طریق ویزای استارت‏آپ برای مهاجرت به کانادا اقدام نمایند.

برای استفاده از این روش افراد باید ایده‏های خلاقانه خود را از نظر نوآورانه بودن و درآمدزایی ثبت نمایند. مهمترین کاری که باید صورت بگیرید این است که سازمان‏هایی که چنین درخواستهایی را رسیدگی می‏کنند متقاعد شوند که این ایده در سطح ملی و بین المللی قابل اجرا است و سودآوری دارد.

البته کار تنها به این مورد محدود نمی‏ شود و شما باید حمایت یکی از سازمان‏های حمایت‏ کننده از استارت‏ آپ ها را نیز باید دریافت کنید. نامه حمایتی آن سازمان یکی از مدارک ضروری برای دریافت ویزای استارت‏آپ می‏باشد.

سازمان‏های حمایتی گوناگونی در کانادا وجود دارند که بر روی ایده‏ های استارت‏ آپی سرمایه‏ گذاری می‏کنند ، این سازمان‏ها در سه گروه مختلف دسته‏بندی می‏شوند:

  • صندوق‏های سرمایه‏ گذاری تا سقف ۲۰۰ هزار دلار
  • گروه‏ های سرمایه‏ گذاری تا سقف ۷۵ هزار دلار
  • گروه‏ ها یا انکوباتورهای تجاری تا سقف ۱۳۰ هزار دلار

یکی از بزرگترین محاسن این روش مهاجرتی این است که شما از زمانی که توانستید سازمان‏های مربوط را متقاعد کنید و حمایت مالی سازمان حمایت‏ کننده را دریافت کردید اقامت دائم کانادا به شما تعلق می‏گیرد و این اقامت ربطی به موفقیت یا عدم موفقیت طرح یا ایده نوآورانه شما نخواهد داشت.

مدارکی که برای اخذ ویزای استارت ‏آپ مورد نیاز است عبارتند از:

  • نامه حمایتی از سازمان مربوطه
  • مدارک تحصیلی در رشته مهندسی معماری و سایر رشته‏های مرتبط
  • مدرک معتبر برای نشان دادن میزان تسلط به زبان
  • سرمایه اولیه برای زندگی در کانادا به مدت یکسال
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • انجام آزمایش‏های پزشکی کانادا
  • تعهد به راه اندازی یک تجارت جدید در کانادا پس از گرفتن اقامت دائم

لیست دانشگاه ‏های معماری کانادا برای تحصیل در رشته مهندسی معماری

۱- دانشگاه بریتیش کلمبیا: این دانشگاه یکی از دانشگاه های معماری کانادا می باشد. دانشگاه بریتیش کلمبیا، واقع در ونکوور، برنامه ‏های معماری را در دو سطح کارشناسی و تحصیلات تکمیلی ارائه می‏دهد. بر طبق رتبه‏بندی دانشگاه‏ها QS WORLD دانشگاه بریتیش کلمبیا را در رتبه اول قرار دارد. این دانشگاه در رتبه نخست لیست دانشگاه‏های معماری کانادا قرار دارد و به عنوان بهترین آنها محسوب می‏شود.

۲- دانشگاه تورنتو: دانشکده معماری دانیلز در دانشگاه تورنتو دومین دانشگاه مشهور در میان بهترین دانشگاه‏‌های کانادا برای معماری است. آنها برنامه ‏های خود را در مقطع کارشناسی و کارشناسی‏ارشد ارائه می‏دهند. رشته‏ های ارائه شده در این دانشگاه مانند ارشد معماری منظر، ارشد طراحی شهری و ارشد معماری می‏باشد. تورنتو یکی از مشهورترین شهرهای کانادا در زمینه معماری است.

۳- دانشگاه مک‏گیل: در دانشکده Peter Guo-Hua Fu برنامه‏ها شامل لیسانس معماری، کارشناسی‏ارشد معماری و چندین برنامه تحقیقاتی پس از حرفه‏ای است. این دانشکده همچنین به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‏ ها در زمینه برنامه ‏های کمک مالی است که برای دانشجویان معماری ترتیب داده است شناخته شده است.

۴- دانشگاه واترلو: در میان تمام دانشکده ‏های معماری کانادا، دانشگاه واترلو به دلیل برنامه درسی سخت شهرت دارد. دانشکده معماری این موسسه سالیانه بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ دانشجو می‏پذیرد. این دانشجویان تحت آموزش دقیق قرار می‏ گیرند و همانند اکثر دانشکده ‏های برتر معماری کانادا، ساختمان پایدار جزء اصلی برنامه درسی این برنامه‏ها می‏باشد.

۵- دانشگاه کارلتون: یکی دیگر از دانشگاه هایی که در لیست دانشگاه ‏های معماری کانادا بوجود دارد، دانشگاه کارلوتن هست. دانشگاه کارلتون دوره ‏های مختلفی از جمله مطالعات معماری و مهندسی حفاظت و پایداری معماری ارائه می ‏دهد. برنامه درسی عالی که در این دانشگاه ارائه می‏شود به موقعیت جهانی کارلتون کمک کرده است. این برنامه ‏ها بخشی از دانشکده معماری و شهرسازی Azrieli هستند.

دریافت مشاوره برای تحصیل در رشته معماری در کانادا از موسسه مهاجرتی یوکن

موسسه مهاجرتی یوکن کانادا با سال ها تجربه در خصوص اخذ انواع پذیرش تحصیلی معماری در کانادا و ویزای دانشجویی کانادا آماده ارائه مشاوره می باشد. خدمات موسسه یوکن در این خصوص شامل : پذیرش تحصیلی ، ویزای تحصیلی کانادا، ویزای مولتی ۵ ساله، ویزای سرمایه گذری، ویزای کاری کانادا، ویزای پزشکان و پرستاران کانادا و مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج و … می باشد. متقاضیان مهاجرت به کانادا برای تحصیل می توانند جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاورین ما از طریق تلفن های موجود در وب سایت با ما در تماس باشند.

این موسسه به شماره ۲۲۷۴۳۸۸۷۸۶ تحت عنوان UCAN IMMIGRATION SERVICES در کانادا به ثبت رسیده است. مشاور رسمی مهاجرت کانادا خانم نازنین بیتازیان، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا، عضو رسمی شورای سیاست گذاری و نظارت بر مشاوران مهاجرت کانادا با شماره عضویت R531751، آماده ارائه مشاوره و پاسخگویی به سوالات متقاضیان پذیرش تحصیلی و ویزای دانشجویی کانادا می باشد.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
جهت رزرو وقت مشاوره آنلاین با مشاور مهاجرت کانادا خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

شرایط بورسیه رشته معماری در کانادا چیست؟

همانطور که در این مقاله توضیح داده شد در دانشگاه‏ های کانادا، در صورت داشتن شرایط لازم شما می‏توانید از بورسیه‎های تحصیلی استفاده نمایید. البته ناگفته نماند که این بورسیه ‏های تحصیلی به تمام مقاطع تحصیلی تعلق نمی‏گیرد. به طور مثال مقطع کارشناسی رشته معماری در کانادا دارای بورسیه نمی‏باشد.

آیا کانادا بهترین کشور برای کار در رشته معماری است؟ و آیا رشته معماری در کانادا از درآمد خوبی برخوردار است؟

به منظور بررسی رشته معماری در کانادا باید بگوییم که همواره درآمد مهندسی معماری در کانادا بالا بود و مهندسان معمار در کانادا زندگی خوبی را دارند، اما تورنتو بزرگترین مرکز حرفه ‏ای‏ ها در این مکان است. این شهر با اقتصاد سازگار و کارهای معماری فراوان در حال انجام، فرصت‏های شگفت ‏انگیزی را برای تازه‏واردان فراهم می‏کند. درآمد مهندس معمار در کانادا به طور متوسط در شهر تورنتو در یکسال ۷۹۲۲۸ دلار است که متوسط ملی است. از معماران گرجی قرن نوزدهم تا عطر و طعم پست مدرن قرن ۲۱، تورنتو هنوز هم از سبک ‏ها و ایده‏های مختلف معماری توسعه یافته در سراسر اروپا و ایالات متحده استقبال می‏کند

آیا در کانادا انجمن‏ هایی برای آشنایی با کار معماران وجود دارد؟

از جمله انجمن معماران ایرانی در کانادا، انجمن ساخت و ساز کانادایی ایران (ICBA) در سال ۲۰۰۸ برای هم ‏افزایی برجسته ایرانیان که در منطقه تورنتو فعالیت می‏کنند، تاسیس شد. اعضای این سازمان انحصاری تخصص و دانش خود را برای انجام پروژه‏ های ساختمانی با کیفیت عالی به اشتراک می‏گذارند.

آیا کانادا بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان معمار می‏باشد؟

با توجه به بررسی شرایط کاری یک معمار در کانادا می‏توان گفت که در همه مناطق کشور کانادا تقاضا برای مهندسان معمار وجود دارد. حتی مهندسان معمار با یک پیشنهاد کاری از شرکت و یا سازمان بخصوصی از طریق روش Express Entry می‏توانند برای اخذ ویزای کانادا اقدام کنند. در صورت داشتن ایده ه‏ای خلاقانه می‏توانید با جلب حمایت یکی از سازمان‏ های حامی مالی براحتی برای اخذ ویزای کاری اقدام نمایید.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

راهنمای کامل مهاجرت داروسازان به کانادا
راهنمای کامل مهاجرت داروسازان به کانادا
اعزام دانشجو به کانادا ؛ راهنمای کامل شرایط و مراحل
اعزام دانشجو به کانادا ؛ راهنمای کامل شرایط و مراحل