کانادا

رشته مهندسی برق در کانادا

رشته مهندسی برق در کانادا

زندگی بدون برق را تصور کنید. حتی نمی‌توان آن را تصور کرد، درست است؟ در واقع و به معنای واقعی کلمه، نمی‌توان شروع به تخیل کرد زیرا سایت، متن یا سوالی نبوده که این خواسته در آن گنجانده شده باشد. بدون برق، نه کامپیوتری هست و نه گوشی هوشمندی تا بتوان سوال را مشاهده کرد و درباره آن اندیشید. دنیا همواره به مهندسان برق نیاز دارد، آن‌ها در تامین نیازهای جامعه در حوزه انتقال انرژی و اطلاعات نقش مهم و بسزائی را ایفا می‌کنند مهندسان برق در طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها از طراحی و ساخت کامپیوتر، تجهیزات الکترونیکی مورد نیاز در صنعت و زندگی و سیستم‌های ارتباطی نظیر تلفن همراه گرفته تا برنامه ریزی و نظارت بر عملکرد ایستگاه‌های بزرگ برق مشارکت دارند. در حقیقت رشته مهندسی برق و افراد متخصص در این حوزه یا همان مهندسان برق جزء جدایی ناپذیر زندگی و ارتباطات مدرن هستند که در سر تا سر جهان میزان تقاضا برای به کارگیری آن‌ها همیشه بالا می‌باشد. از این رو و برای تربیت نیروی کار ماهر و متخصص بسیاری از دانشگاه‌های جهان برنامه‌های آموزشی مهندسی برق را در گرایش‌های مختلف تدوین و در تقویم آموزشی خود قرار داده‌اند تا علاقمندان به این حوزه به تحصیل در آن بپردازند. کانادا نیز به عنوان یک کشور پیشرفته در زمینه فناوری با میزان تقاضای بالا در این حوزه به جهت فرصت‌های شغلی بسیار، با گنجاندن این رشته در برنامه تحصیلی دانشگاه‌ها به دنبال تربیت نیروی متخصص از اقصی نقاط جهان است. اگر که قصد تحصیل در رشته مهندسی برق را دارید، به دنبال تحصیل در رشته مهندسی برق در کانادا باشید، چرا که علاوه بر تحصیل بر اساس علم و دانش روز، فرصت برای اشتغال، اخذ اقامت دائم و در نهایت شهروندی و دریافت یکی از بهترین پاسپورت‌های جهان فراهم است.

در این مطلب رشته مهندسی برق در کانادا معرفی خواهد شد. شرایط تحصیل شرح داده می‌شود و پس از شرح هزینه‌های تحصیل لیست دانشگاه های مهندسی برق کانادا بیان شده و بهترین گرایش مهندسی برق در کانادا معرفی می‌گردد.

شرایط تحصیل در رشته مهندسی برق در کانادا

پیش از پرداختن به بهترین دانشگاه های کانادا برای رشته برق و بررسی گرایش‌ها و معرفی بهترین گرایش مهندسی برق در کانادا شرایط تحصیل در این رشته شرح داده خواهند شد. شرایط تحصیل در رشته مهندسی برق در کانادا بر اساس دوره‌های تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) متفاوت است و متقاضی می‌بایست بر این اساس و طبق آن‌چه دانشگاه مقصد بیان کرده شرایط خود را با شرایط اعلامی سنجیده و در صورت دارا بودن آن‌ها برای دریافت پذیرش اقدام کند. در حقیقت یکی از مهم‌ترین شرایط تحصیل در رشته مهندسی برق در کانادا برخورداری از شرایط پذیرش و اخذ نامه پذیرش از دانشگاه (دانشگاهی که در لیست دانشگاه های مهندسی برق کانادا قرار گرفته است) است تا به همراه دیگر مدارک به اداره مهاجرت ارسال گردد و در صورت مورد تایید بودن، ویزای تحصیلی برای سفر و شروع تحصیل صادر گردد.

شرایط تحصیل در رشته مهندسی برق در کانادا (کارشناسی)

  • گذراندن دوره ۱۲ ساله دیپلم در مدارس معتبر سر تا سر جهان با معدل و نمرات قابل قبول
  • برخورداری از مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی در سطح بین المللی
  • داشتن توانایی مالی برای پرداخت هزینه های سفر و تحصیل

شرایط تحصیل در رشته مهندسی برق در کانادا (کارشناسی ارشد-دکتری)

  • گذراندن دوره کارشناسی مرتبط برای اپلای کارشناسی ارشد مهندسی برق در کانادا و داشتن مدرک ارشد برای اپلای دکتری برق
  • برخورداری از رزومه کاری بسیار خوب
  • داشتن رزومه پژوهشی قوی و عالی
  • برخورداری از مهارت زبان (انگلیسی یا فرانسوی)
  • تمکن مالی و توانا بودن در اثبات آن

موسسه مهاجرتی یوکن خدمات پذیرش تحصیلی کانادا، ویزای تحصیلی کانادا، نگارش استادی پلن، توصیه نامه و غیره را به صورت تخصصی تحت نظارت مستقیم مشاور رسمی مهاجرت خانم نازنین بیتاژیان ارائه می نماید.

گرایش های رشته مهندسی برق در کانادا

عموما رشته مهندسی برق در کانادا در گرایش های مختلفی به ویژه برای دوره ارشد یا دکترا ارائه می‌شود تا متقاضیان تحصیل در آن رشته طبق علاقه و بازار کار این رشته در محل زندگی گرایشی را انتخاب و در آن زمینه تخصص بگیرند. بر اساس بررسی‌های انجام شده گرایش‌ های سیستم های قدرت، الکترونیک، رباتیک، میکروالکترونیک، الکتروفیزیک، سیستم‌ها و دستگاه‌های یکپارچه، نانو الکترونیک، شبکه‌های ارتباطی، طراحی مدارهای مجتمع، سیستم‌های کنترل، بیومتریک و بینایی کامپیوتر برخی از تخصص‌هایی است که در این حوزه و در دانشگاه های کانادا آموزش داده می‌شوند.اگر چه ممکن است گرایش الکترونیک به عنوان بهترین گرایش مهندسی برق در کانادا شناخته شود اما به طور کلی هر یک از این گرایش‌ها می‌تواند عنوان بهترین گرایش مهندسی برق در کانادا را از آن خود کند چرا که مهندسی برق به شکل گسترده و وسیعی در حوزه‌های مختلف به کار گرفته می‌شود.

هزینه های تحصیل در رشته مهندسی برق در کانادا

هزینه‌ تحصیل در رشته مهندسی برق در کانادا شامل شهریه دانشگاه مد نظر و هزینه‌های زندگی در شهر و استان محل تحصیل است که برای دانشجویان مختلف متفاوت است چرا که هر یک از دانشگاه‌ها شهریه متفاوتی را برای دانشجویان بومی و بین المللی مقاطع مختلف رشته مهندسی برق در نظر گرفته‌اند، هم‌چنین هر یک از افراد طبق سبک زندگی که دارد برای خوراک، پوشاک، تفریح و برخی دیگر از کارها هزینه‌ی متفاوتی را می‌پردازند که بی شک بر هزینه کل تحصیل تاثیرگذار خواهد بود. به طور کلی می‌توان هزینه تحصیل رشته مهندسی برق در کانادا برای مقطع لیسانس را سالانه بین ۱۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ دلار کانادا متغیر دانست و برای کارشناسی ارشد بین ۱۰۰۰۰ تا ۳۴۰۰۰ دلار کانادا بیان نمود.

البته ناگفته نماند که تمامی این هزینه‌ها به صورت تخمینی حساب شده‌اند و هر ساله این مقدار قابل تغییر است. پس پیشنهاد می‌شود متقاضیان پیش از هر کاری به سایت دانشگاه مورد نظر سر زده و از شهریه مطلع گردند.

بورسیه تحصیلی در رشته مهندسی برق در کانادا

دانشگاه‌ها، موسسات و ارگان‌های دولتی و خصوصی در کانادا در راستای ارائه کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان رشته مهندسی برق در کانادا و کم کردن میزان دغدغه مالی دانشجویان انواع مختلفی از بورسیه‌ها را طراحی کرده‌اند که افراد می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط در زمان تعیین شده برای دریافت آن‌ها درخواست دهند. برخی از این بورسیه‌ها عبارتند از:

  • بورسیه Alfred and Annie Chan Bursary in Engineering ویژه دانشگاه کارلتون
  • بورسیه‌های بنیاد آندرو دانشگاه مک مستر
  • کمک هزینه تحصیلی Charles Legeyt Fortescue Fellowship
  • بورسیه تحصیلی CTV دانشگاه آلبرتا
  • بورسیه Eecol Electric Scholarship دانشگاه کلگری آلبرتا
  • بورسیه تحصیلی ای بی ام کانادا ویژه بانوان IBM Canada Undergraduate Scholarships for Women
  • بورسیه John Bonsall Porter Scholarship دانشگاه مک گیل

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته مهندسی برق در کانادا

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته مهندسی برق در کانادا برای هر یک از دانشگاه‌هایی که در لیست دانشگاه های مهندسی برق کانادا قرار گرفته‌اند، متفاوت با دیگری است و متقاضی بر این اساس که علاقمند به تحصیل در کدام یک از موسسه‌های آموزشی موجود در لیست دانشگاه های مهندسی برق کانادا می‌باشد، از سایت دانشگاه مورد نظر بازدید کرده و از مدارک لازم برای اخذ پذیرش آگاه گردد. البته در کنار مدارکی که برای اخذ پذیرش الزامی هستند، می‌بایست مدارک و مستندات مورد نیاز برای اخذ ویزا کانادا را نیز بررسی نمود. در این میان داشتن و ارائه برخی از مدارک برای هر یک از متقاضیان الزامی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی شرایط برنامه های خوداشتغالی کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

  • مدرک تحصیلی دوره پیشین به همراه ریز نمرات

مدرک تحصیلی دیپلم برای مقطع کارشناسی، مدرک کارشناسی برای اپلای کارشناسی ارشد مهندسی برق کانادا و مدرک کارشناسی ارشد برای برای اخذ پذیرش دکتری جزو الزامات به شمار می‌روند. البته برای هر دوره لازم است ریز نمرات دروس مختلف نیز به شکل ترجمه شده ارائه شوند.

  • اسکن یا کپی پاسپورت دارای اعتبار
  • انگیزه نامه تحصیلی

در این نامه لازم است شخص متقاضی هدف خویش از تحصیل در رشته مهندسی برق کانادا را بیان کند. توجه شود اگر که قصد متقاضی ماندن در کانادا و اخذ اقامت دائم است از ذکر آن در نامه خودداری نماید چرا که بر روند اخذ پذیرش تاثیر منفی خواهد گذاشت و احتمال ریجکت شدن را بالا می‌برد.

  • توصیه نامه تحصیلی

این مدرک عموما برای اخذ پذیرش دوره‌های تحصیلات تکمیلی مهندسی برق کانادا مورد نیاز است. توصیه نامه، متن و نامه‌ای است که توسط کارفرمایان یا اساتید متقاضی نگارش می‌شود و در آن رزومه‌ای کوتاه از کار و پژوهش دانشجو شرح داده می‌شود.

  • مدرک معتبر و بین المللی زبان

متقاضی بر اساس شرایط ذکر شده توسط دانشگاه لازم است مدرکی که نشان دهنده ی میزان مهارت او در یکی از دو زبان انگلیسی یا فرانسوی به عنوان زبان مردم کانادا می‌باشد را ارائه نماید.

  • رزومه تحصیلی و کاری
  • مدارک مرتبط با تمکن مالی
  • عکس پرسنلی

دانشگاه های برتر کانادا در رشته ی مهندسی برق

دانشگاه های کانادا برای رشته مهندسی برق بر اساس معیارهایی نظیر میزان شهرت و تحقیق و پژوهش در این حوزه همچون دیگر دانشگاه‌های جهان هر ساله توسط موسسه‌هایی رتبه بندی شده و بهترین دانشگاه های کانادا برای رشته برق معرفی می‌گردند. این کار علاوه بر این‌که حس رقابت و میزان تلاش دانشگاه‌ها در این حوزه را افزایش می‌دهد می‌تواند راه مناسبی برای تشخیص بهترین دانشگاه‌ های کانادا برای رشته برق باشد تا متقاضیانی که به دنبال برترین دانشگاه های این کشور در این حوزه برای اپلای هستند به راحتی بهترین‌ها را پیدا کنند.

در این بخش بهترین دانشگاه های کانادا برای رشته برق لیست شده‌اند:

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه واترلو
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه مونترال
  • دانشگاه کنکوردیا
  • دانشگاه مک مستر
  • دانشگاه کارلتون
  • دانشگاه وسترن
  • دانشگاه کوینز کانادا
  • دانشگاه کلگری

فرصت های شغلی رشته مهندسی برق در کانادا

طبق آمارهای موجود بازار کار رشته مهندسی برق در کانادا تا سال ۲۰۲۸ میلادی متعادل گفته شده است به این معنا که فرصت‌های شغلی موجود در برابر میزان تقاضا برای اشتغال در گرایش‌های مختلف این رشته در یک سطح قرار دارند و افراد فارغ التحصیل در این رشته با مشکل نبود کار و موقعیت شغلی متناسب با رشته و تخصص مواجه نخواهند شد. در واقع پیش بینی شده است که اکثریت فرصت‌های شغلی ایجاد شده برای مهندسان برق در کانادا ناشی از رشد اشتغال در کشور و بالا رفتن میزان بازنشستگی (حدود ۵۸ درصد از کل فرصت‌های شغلی از بازنشستگی در این حوزه است) و نیاز به نیروی کار جوان است. برای فارغ التحصیلان رشته مهندسی برق در کانادا و افرادی که برای کار در سمت‌های شغلی مرتبط به کانادا مهاجرت کرده‌اند فرصت‌های شغلی خوبی در ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف بخش‌های خصوصی و دولتی نظیر شرکت‌های مشاوره، کارخانه‌های تجهیزات الکترونیکی، شرکت‌های برق، گاز و مخابرات، بخش‌های تولیدی در صنایع مختلف و بخش حمل و نقل وجود دارد.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مشاور موسسه یوکن در خصوص شرایط اپلای دانشگاه های کانادا در کانال یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

درآمد رشته مهندسی برق در کانادا

از عمده‌ترین سوالاتی که متقاضیان تحصیل مهندسی برق در کانادا می‌پرسند، میزان حقوق شخص شاغل در این رشته است چرا که عده‌ی زیادی از آنان به دنبال کسب فرصت شغلی مناسب در این کشور هستند. برای مهندسان برق حقوق خوبی در نظر گرفته شده است که میانگین آن حدود ۸۵ هزار دلار در سال یا ۴۳٫۵۲ دلار کانادا در ساعت است و بنا بر موقعیت شغلی، جنسیت و تجربه کاری بین ۶۵ هزار دلار کانادا در سال تا حقوق تقریبی ۱۱۲ هزار دلار متغیر است. البته این میزان درآمد می‌تواند چند ده هزار دلار بالاتر از مقدار گفته شده باشد وبه طور قطع سالانه نیز بر میزان درآمد این افراد افزوده می‌شود.

استان آلبرتا و بریتیش کلمبیا متوسط حقوق بالای ۸۰ هزار دلار در سال را به نام خود ثبت کرده‌اند و استان کبک متوسط حقوق نزدیک به ۶۴ هزار دلار در سال را از آن خود کرده است که به نوبه‌ خود می‌تواند موقعیت و درآمد مناسبی باشد.

بهترین استان های کانادا از نظر بازار کار برای مهندسی برق

همانطور که در بخش فرصت‌های شغلی بیان شد، بازار کار مهندسی برق در کانادا تا سال ۲۰۲۸ میلادی خوب گفته شده است به این معنا که متقاضیان لازم نیست دغدغه یافتن کار مناسب را داشته باشند چرا که فرصت‌های شغلی خوبی برای آن‌ها در استان‌های مختلف وجود دارد. در میان استان‌های کانادا از لحاظ بازار کار مهندسی برق استان‌های انتاریو، بریتیش کلمبیا، کبک، ساسکاچوان و آلبرتا بهترین استان‌ها معرفی شده‌اند و چشم انداز شغلی در مانیتوبا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و نوا اسکوشیا ضعیف بیان شده است.

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن کانادا

موسسه مهاجرتی یوکن تحت نظارت خانم نازنین بیتاژیان مشاور رسمی مهاجرت استرالیا و کانادا، فارغ‌التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا و استرالیا، با ثبت دو دفتر مهاجرتی به نام UCAN IMMIGRATION SERVICES در این دو کشور فعالیت می‌کند. این موسسه با سال‌ها تجربه در خصوص خدمات مشاوره تحصیلی، اپلای تحصیلی و پرونده‌های اقامتی و مهاجرتی و سرمایه‌گذاری، خدمات فوق را تحت نظارت مستقیم مشاور این موسسه ارائه می‌کند.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی کانادا و پرونده های مهاجرت کاری اسکیل ورکر می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

دانشگاه های برتر کانادا برای مطالعه گرایش های رشته مهندسی برق در کانادا کدامند ؟

دانشگاه های متعددی در کانادا گرایش های متنوعی در خصوص رشته مهندسی برق ارائه می دهند. برخی از دانشگاه های برتر کانادا برای اپلای رشته مهندسی برق در کانادا عبارتند از :دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه واترلو، دانشگاه مک گیل، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه مونترال می باشد.

آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی در رشته مهندسی برق در کانادا وجود دارد؟

در برخی از موارد برخی از دانشگاه های کانادا در گرایش های مختلف رشته برق در کانادا بورسیه تحصیلی ارائه می دهند.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

ایالت های کانادا
ایالت های کانادا
بررسی شرایط تحصیل رایگان در خارج از کشور
بررسی شرایط تحصیل رایگان در خارج از کشور