کانادا

فاند تحصیلی کانادا

فاند تحصیلی کانادا؛ دریافت انواع فاند تحصیلی از کشور کانادا

فاند تحصیلی کانادا چیست؟ و شرایط گرفتن فاند تحصیلی چگونه است ؟ کانادا به سبب امکانات رفاهی و آموزشی عالی در کنار موقعیت های بسیار خوب برای اشتغال به عنوان یکی از مقاصد مهاجرت تحصیلی شناخته می شود که تعداد زیادی از دانشجویان علاقمند به تحصیل در یکی از دانشگاه های معتبر آن می باشند اما هزینه های تحصیل و زندگی سبب شده که آن ها به فکر گرفتن فاند تحصیلی کانادا (کمک هزینه تحصیلی) افتاده و دریافت آن به یکی از مهم ترین اهداف آن ها پیش یا پس از شروع دوره تحصیلی تبدیل گردد. فاند تحصیلی کانادا در واقع هزینه ای است که از سوی دولت کانادا یا دانشگاه مقصد به برخی از دانشجویان که واجد شرایط اخذ آن هستند اعطا می شوند تا آن ها بتوانند دوره تحصیلی را راحت تر در آن کشور بگذرانند. در این مطلب بر آن شدیم تا برای آشنایی بیشر به معرفی و بررسی فاند تحصیلی، فول فاند تحصیلی، شرایط گرفتن فاند تحصیلی کانادا، چگونگی اخذ فول فاند ارشد کانادا، شرایط فول فاند دکتری کانادا و تفاوت فاند و فول فاند و مواردی از این قبیل بپردازیم

فاند به چه معناست؟

فاند (Fund) در لغت به معنای سرمایه‌گذاری و پشتوانه است و به مبالغی اطلاق می گردد که برای انجام برنامه ای و در جهت پیشبرد اهداف از سوی ارگان هایی به افراد یا گروه هایی اعطا می گردد. در حوزه تحصیل و آموزش نیز مبالغی برای حمایت مالی از دانشجویان از سمت دانشگاه ها یا دولت یک کشور اختصاص داده می شود که به آن ها نیز فاند گفته می شود.

فاندهای تحصیلی در واقع کمک هزینه هایی هستند که در دانشگاه‌ها به دانشجویان واجد شرایط اعطا می‌شوند. فاندها انواع مختلفی دارند که به طور کلی می‌توان آن‌ها را به دو دسته تقسیم کرد: فاندهای معمولی که اغلب بخشی از هزینه‌های دانشجو را در بر می‌گیرند و فول فاندها که بورسیه های کاملی هستند و معمولاً تمامی هزینه‌های زندگی دانشجو، شهریه‌ی دانشگاه و … را در بر می گیرند.

در واقع فاندهای تحصیلی معمولی به پوشش بخشی از هزینه‌های دانشجو کمک می‌کنند و اغلب هزینه های خورد و خوراک، پوشاک، مسکن، رفت و آمد، سفر و … بر عهده‌ی خود دانشجو خواهد بود در حالی که فول فاندها این گونه نیستند و عمدتا تمامی هزینه ها را شامل می شوند.

گرفتن فاند تحصیلی کانادا و ارائه آن به همراه مدارک در زمان درخواست ویزای تحصیلی کانادا، شانس دریافت ویزا را افزایش می دهد. درصد زیادی از افرادی که با فاند تحصیلی، جهت گرفتن ویزای دانشجویی کانادا اقدام کرده اند، موفق به دریافت ویزا شده اند.

فول فاند به چه معناست؟

فول فاند تحصیلی کانادا نوعی فاند تحصیلی است که به طور کامل تمام هزینه‌ها یا بخش بزرگی از آن‌ها همچون هزینه‌ی رفت و آمد، شهریه و فعالیت‌های پژوهشی را پوشش می‌دهد.

فول فاندهای تحصیلی به دلیل تحت پوشش قرار دادن تمام هزینه‌های زندگی و آموزشی دانشجو، معمولاً به دانشجویانی که در مقطع ارشد تحصیل می کنند، تعلق نخواهد گرفت مگر تحت شرایط خاص، که آن هم به عملکردهای علمی، پژوهشی و شایستگی دانشجویان متقاضی وابسته است.

در این میان دریافت فول فاند در مقطع دکتری کانادا راحت‌تر بوده و تقریباً در اکثر موارد حتی اگر دانشجوی دکتری اقدام به دریافت آن نکرده باشد به وی تعلق می‌گیرد، زیرا تحصیل در مقطع دکتری و بالاتر در اغلب کشورها به عنوان یک شغل در نظر گرفته می‌شود و علاوه بر نبود نیاز به پرداخت شهریه‌ی دانشگاه، به دانشجویان دکتری بابت فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی‌شان حقوق داده می‌شود.

چنانچه دانشجویان خواستار فول فاند ارشد کانادا باشند لازم است با بررسی شرایط دانشگاه‌های کانادا، بهترین و مرتبط‌ترین فاند تحصیلی کانادا را که با شرایط آن‌ها سازگار است بیابند.

تفاوت میان فاند و فول فاند تحصیلی

با توجه به آن چه که بیان شد، فاند و فول فاند تحصیلی در میزان پوشش هزینه‌ها با یکدیگر تفاوت دارند. به طور خلاصه فاند تحصیلی نوعی کمک هزینه است که در هر سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکترا قابل ارائه است اما با توجه به نوع رشته، دانشگاه و کشور مقصد درخواست آن متفاوت می باشد و گرفتن آن در دوره‌ی کارشناسی نسبت به ارشد و دکترا سخت‌تر است.

فول فاند تحصیلی کانادا، خود نوعی فاند تحصیلی است که توسط یک سازمان (دانشگاه، پژوهشگاه، دولت یا هر نهاد ارائه دهنده‌ی دیگری) ارائه شده و تمامی هزینه‌ها یا بخش بسیار زیادی از هزینه‌های دانشجو را پوشش می‌دهد. تمامی هزینه‌ها گاه به تمامی هزینه‌های آموزشی و پژوهشی دانشجو و گاه به هزینه‌های ویزا، بلیت، بیمه و … اطلاق می شود.

فاند تحصیلی کانادا

فاند تحصیلی کانادا معمولاً از طریق دانشگاه‌ها اخذ می‌شود. دانشجویان ممتازی که رزومه‌ی قابل قبول و شرایط مناسب جهت گرفتن فاند تحصیلی کانادا را دارا باشند، می‌توانند با ارائه‌ی درخواست خود و ضمیمه‌ی مدارک مورد نیاز برای اخذ هر یک از انواع فاندهای تحصیلی در زمان گرفتن پذیرش تحصیلی کانادا اقدام کنند.

طبق آمارها فاند تحصیلی کانادا در مقاطع تحصیلات تکمیلی به حدود پنجاه درصد از دانشجویان متقاضی اعطا شده است. در مقطع کارشناسی اما تقریباً به ده درصد دانشجویان متقاضی، فاند تحصیلی تعلق گرفته است. دانشجویانی که موفق به دریافت فاند تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی شده اند عمدتا از شایستگی‌های تحصیلی و علمی برخوردار بوده و در حوزه های مختلف ورزشی، هنری، ادبی استعداد خوبی داشته اند. البته دارا بودن فعالیت در حوزه اجتماعی نیز معیاری برای اخذ فاند تحصیلی کانادا در این مقطع به شمار می رود.

در مقطع دکترا و گاهی در دوره کارشناسی ارشد نیز فاند تحصیلی کانادا با توجه به تمایل دانشجو و ارائه‌ی درخواست در صورت های مختلفی همچون فاند تحصیلی پژوهش یا اسکالرشیپ ارائه می‌شود.

در کل می توان گفت فاند تحصیلی کانادا در انواع مختلف و بر اساس شرایط و ضوابط ارئه شده توسط هر یک از دانشگاه ها برای هر یک متقاضیان فاند تحصیلی در صورت برخورداری از شرایط قابل دریافت است.

شرایط گرفتن فول فاند از کشور کانادا

اخذ فول فاند تحصیلی از کشور کانادا نظیر فول فاند ارشد کانادا دارای چه شرایطی است؟ آیا برای دریافت فول فاندهای کانادا همچون دیگر کشورها رقابت بالایی وجود دارد یا دانشجویان به راحتی می توانند فول فاندهایی همچون فول فاند ارشد کانادا را دریافت کنند؟

فول فاندهای کانادا همانند دیگر فول فاندهای تحصیلی ارائه شده از سوی دانشگاه های مختلف جهان نیز نادر بوده و برای اخذ آن رقابت بالایی میان متقاضیان وجود دارد. اما این امر بدین معنا نیست که متقاضیان از دریافت آن نا امید شوند بلکه آن ها می توانند با بررسی دقیق شرایط و منطبق ساختن شرایط خود موفق به دریافت آن گردند.

برای گرفتن فول فاند از کشور کانادا لازم است متقاضی مهاجرت تحصیلی به کانادا از معدل عالی، رزومه علمی و پژوهشی پر بار، سطح زبان بالا برخوردار باشد. همچنین او می بایست انگیزه نامه بسیار خوب را در کنار توصیه نامه های معتبر به دانشگاه ارائه کند و هدف خویش را از تحصیل در دانشگاه مورد نظر صادقانه و شفاف بیان نماید. علاوه بر این ها متقاضی فول فاند کانادا باید بتواند مهارت رهبری و پتانسیلی که برای تحقیق و پژوهش دارد را نشان داده و با مدارک مستند به اثبات برساند.

البته باید توجه داشت که دریافت بسیاری از فاندها و فول فاندهای تحصیلی پس از ورود به دانشگاه و گذراندن چند ترم و نشان دادن شایستگی‌های علمی و پژوهشی نیز ممکن می باشند.

انواع فاند تحصیلی

فاند تحصیلی، در حقیقت مبالغ مشخصی هستند که به دانشجویان رشته های مختلف از سوی دولت، دانشگاه و یا مؤسسات آموزشی اعطا می گردد تا دانشجویان در امرار معاش و هزینه های تحصیل با مشکلات کمتری رو به رو شوند. این کمک هزینه های پرداخت شده در مبالغ گوناگون، که نیازی به پس دادن آن ها نیست، در انواع مختلفی بر اساس شایستگی ها و شرایط ذکر شده برای هر یک، وجود دارند که در این بخش آن ها را معرفی خواهیم کرد.

  • فاند تحصیلی پژوهش (scholarships)

این نوع از کمک هزینه تحصیلی که جزو انواع فاند تحصیلی کانادا نیز بوده و در برگیرنده بخش اعظمی از فاندهای اعطا شده توسط دولت، دانشگاه یا موسسه های مختلف می باشد عمدتا به صورت ترمی و به دانشجویان ممتاز، آن دسته از افرادی که ورزشکار به شمار می روند و یا آن بخش از دانشجویان که در ارتباط با مبحث و حوزه مطالعاتی ویژه ای در حال پژوهش و تحقیق هستند اعطا می گردد و پس از اتمام ترم لازم است در صورت نیاز دوباره تمدید شود.

فاند تحصیلی پژوهش یا همان اسکالرشیپ دارای مهلت زمانی مشخص است و افراد متقاضی می بایست در همان بازه زمانی برای دریافت آن اقدام کنند.

  • فاند تحصیلی فلوشیپ (Fellowships)

این نوع فاند تحصیلی در واقع هزینه‌‌ای است که برای انجام پروژه‌ای خاص و تمرکز دانشجو بر آن پروژه اعطا می گردد. به همین خاطر است که اغلب به دانشجویان یا فارغ ‌التحصیلان مقطع دکتری و در مواردی به دانشجویان ارشد داده می‌شود.

  • فاند تحصیلی گرنت

گرنت (Grants) نوعی از فاند تحصیلی است که توسط سازمان‌های خصوصی یا مردم‌ نهاد، مؤسسات دولتی یا خیریه‌ها به افرادی با شرایطی مشخص در جهت حمایت از آن‌ها اعطا می‌شود. برای مثال این نوع کمک هزینه ممکن است به دانشجویانی که از کشورهای مشخص شده پذیرش شده اند، افراد که دارای معلولیت می باشند و دانشجویانی با قومیت‌ها یا مذاهب خاص داده شود.

  • بورسیه

بورسیه در حقیقت کمک هزینه ای است که به دانشجویان بر اساس نیازهایشان در طول دوره تحصیل اعطا می گردد. این نوع فاند که یکی دیگر از انواع فاند تحصیلی کانادا به شمار می رود بسیار شبیه به فاند تحصیلی اسکالرشیپ است چرا که این نوع فاند برای حمایت از دانشجویانی که شرایط و ضوابط خاصی دارند، داده می شود.

چگونه فاند تحصیلی بگیریم؟

دانشجویان برای گرفتن فاند تحصیلی کانادا، پیش از هر کاری لازم است به دقت از شرایط دانشگاه‌های مد نظر خود مطلع شوند و بر اساس آن ها و طبق پروسه ای که اعلام شده، درخواست خود را تنظیم کنند. به عنوان مثال برای گرفتن فاند تحصیلی کانادا لازم است از طریق سایت دانشگاه مورد نظر و همچنین ارتباط با استادان مربوطه، اطلاعات و ضوابط مورد نیاز برای اخذ فاند تحصیلی کانادا بررسی گشته و درخواست فاند داده شود. در این میان یک سری ضابطه کلی برای دریافت فاند تحصیلی وجود دارد که در ادامه بیان می شوند و باید اشخاص پیش از اقدام، به آن ها توجه نموده و مدارک و مستندات خود را بر اساس آن ها تهیه و آماده سازند.

متقاضیان انواع فاند تحصیلی می بایست سابقه ی تحصیلی خود را به علاوه ریز نمرات و معدل آماده و به دانشگاه ارائه دهند. همچنین آن ها لازم است به شرط سنی و گپ تحصیلی قابل قبول از سوی دانشگاه مقصد توجه کرده و در صورت برخوردار بودن از شرایط بیان شده برای فاند تحصیلی اقدام کنند.

علاوه بر این ها، نگارش و ارائه توصیه نامه تحصیلی معتبر، مستنداتی که نشان دهنده مهارت زبانی بالای متقاضی هستند، ارائه مقاله ها و پژوهش های علمی انجام شده در حیطه تحصیلی تماما برای درخواست فاند تحصیلی الزامی می باشند. البته این موارد به دانشگاه مورد نظر بستگی دارند و ممکن است دانشگاهی علاوه بر مدارک گفته شده مستندات دیگری را از متقاضی درخواست نماید.

برخی از دانشگاه های معتبر کانادا شرایط ویژه دریافت فاند تحصیلی کانادا و فول فاند ارشد کانادا را در سایت خود درج کرده اند و متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت ها از شرایط و ضوابط مطلع شوند.

چگونه فول فاند بگیریم؟

فول فاندها به این دلیل که تمامی هزینه‌های دانشجو را پوشش می‌دهند اغلب به دانشجویان مقاطع دکتری و بالاتر اعطا می‌شوند اما دانشجویان ارشد نیز در صورتی که دانشگاه مورد نظرشان ارائه دهنده‌ی فول فاند باشد و در صورت داشتن شرایط مناسب می‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند. هر یک از دانشگاه ها شرایط ویژه ای را برای اخذ فول فاند تحصیلی بیان کرده اند، برخی از دانشگاه ها رزومه ی پژوهشی، دستاوردهای علمی و تحصیلات را مهم تر گفته اند و برخی دیگر در کنار پژوهش و تحصیل تمکن مالی را نیز لحاظ کرده اند.

در کل ارائه رزومه و اطلاعات متمایز و برجسته‌ می تواند نظر داوران و ارائه دهندگان فول فاند تحصیلی را جلب نماید.

در کشور کانادا همانطور که در بخش های قبلی بیان شد علاوه بر فاندهای تحصیلی مختلف فول فاندهایی نظیر فول فاند ارشد کانادا توسط دانشگاه های این کشور ارائه می گردند که به سبب امکانات بسیار خوب کانادا برای تحصیل و زندگی، متقاضیان زیادی دارد و برای دریافت آن رقابت سختی میان دانشجویان بین المللی وجود دارد و آن دسته از متقاضیانی می توانند موفق به اخذ فول فاند ارشد کانادا یا فول فاندهای ارائه شده برای مقاطع بالاتر گردند که پیش از اقدام با تمامی شرایط و ضوابط گفته شده برای دریافت آن آشنا بوده و رزومه و مدارک خود را بر اساس آن آماده کرده باشند.

دریافت فاند تحصیلی در مقاطع مختلف

فاندهای تحصیلی از جمله فاند تحصیلی کانادا برای مقطع تحصیلی خاصی از سوی دانشگاه ها ارائه نمی شوند و تمامی مقاطع تحصیلی از کارشناسی گرفته تا دکتری را شامل می شوند و متقاضیان می توانند با ارائه رزومه مناسب برای دریافت فاند تحصیلی مورد نظر اقدام کنند. در این بخش به بررسی فاندهای تحصیلی مقاطع مختلف خواهیم پرداخت.

فاند تحصیلی در مقطع کارشناسی

گرفتن فاند تحصیلی در هر مقطعی نیازمند عملکردی خوب و درخشان در دوره تحصیلی قبلی است. برای دریافت فاند در دوره کارشناسی، سوابق دبیرستان (دیپلم) بسیار مؤثر خواهد بود. شرکت در جشنواره های مختلف، معدل خوب و … می ‌توانند درگرفتن بورسیه‌ی مقطع کارشناسی تأثیر مثبتی بگذارند. همچنین کسب نمرات خوب در آزمون‌های ویژه زبان نیز بسیار کمک کننده‌ خواهند بود.

علاوه بر آن چه که بیان شد، برخورداری از توصیه نامه تحصیلی و انگیزه نامه نیز شانس دریافت فاند تحصیلی در این مقطع را بالاتر می برد چرا که دانشجویان بسیاری برای دریافت این نوع فاند با یکدیگر در رقابت هستند و آن فردی می توانند موفق به اخذ آن شود که بالاترین نمره را در بررسی ها به خود اختصاص دهد.

فاند تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد

فاند (کمک هزینه) گرفتن در مقطع ارشد دشواری‌های بیشتری نسبت به دکتری دارد زیرا دوره‌ی تحصیلی ارشد محدود است و مبنای آن بیشتر پژوهشی است. متقاضی فاند تحصیلی این دوره و فول فاند ارشد، علاوه بر این که می بایست پژوهش هایی را در حوزه مرتبط با رشته خویش ارائه نماید لازم است در کنار دیگر مدارک لازم، انگیزه نامه و توصیه نامه هایی را نیز به دانشگاه برای بررسی ارسال کند چرا که این مستندات در روند دریافت فول فاند ارشد تأثیر بسیاری دارند

گفته شده که بیشترین فاندهای تحصیلی این دوره برای پرداخت شهریه و برخی هزینه‌های جانبی دانشگاه است اما در صورتی که دانشجو از دانشگاهی پذیرش بگیرد که مقطع دکتری نداشته باشد و تا مقطع ارشد دانشجو بپذیرد، شانس دریافت انواع فاندها و حتی فول فاند تحصیلی نیز بیشتر خواهد بود.

فاند تحصیلی در مقطع دکتری

اگر چه مقطع دکتری به دلیل پروژه محور بودن و تأثیر بیشتری که پژوهش‌های آن بر مسائل مختلف می‌گذارد دریافت فاند تحصیلی اش نسبت به دیگر مقاطع تحصیلی راحت تر بوده و تعداد فاندهای تحصیلی ارائه شده نیز بیشتر است، اما نباید فراموش کرد دانشجویان بسیاری در رقابت برای اخذ این فاندها هستند و متقاضیان دریافت این نوع فاند لازم است که همچون فول فاند ارشد با رزومه ای قوی برای اخذ آن اقدام کنند. برخورداری از سابقه کاری و پژوهشی موثر، مهارت زبانی بسیار بالا، ارتباط با استادی که پژوهش‌های دانشجو در راستای پژوهش‌هایش بوده و می‌تواند به عنوان حامی مالی طرح‌ها و پروژ‌ه‌های دانشجوی متقاضی شناخته شود تنها برخی از مواردی است که می توان به کمک آن ها شانس دریافت فاند تحصیلی دکتری را بیشتر کرد.

گرفتن فاند تحصیلی و خدمات موسسه مهاجرتی یوکن کانادا

موسسه مهاجرتی یوکن UCAN IMMIGRATION SERVICES تحت نظارت خانم نازنین بیتازیان مشاور رسمی مهاجرت کانادا، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا و استرالیا، فعالیت می کند.

موسسه مهاجرت یوکن کانادا با سال ها تجربه در خصوص پذیرش تحصیلی ، بورسیه و فاند تحصیلی، انواع ویزای دانش آموزی و دانشجویی، ویزای والدین، ویزای کاری کانادا، انجام پرونده های مهاجرتی و اقامتی، ویزای سرمایه گذاری، ویزای استارتاپ، ویزای هنرمندان، ویزای ورزشکاران، جاب آفر کانادا، خدمات دریافت پاسپورت، ویزای توریستی و کارت پی آر PR ، آماده ارائه خدمات مشاوره و ارزیابی پرونده های مهاجرتی و اقامتی می باشد. متقاضیان می توانند جهت آگاهی از شرایط خود برای برنامه های مهاجرتی و اقامتی، با مشاور این مجموعه مشاوره آنلاین داشته باشند.

مشاوره با مشاور  رسمی مهاجرت
مشاور  موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ انواع ویزاهای کانادا دارد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور  رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

فول فاند تحصیلی کانادا چیست؟

فول فاند تحصیلی کانادا همه هزینه های دانشجو از قبیل: شهریه تحصیلی، هزینه زندگی و غیره را پوشش می دهد.

در چه مقاطعی در کانادا امکان دریافت فول فاند تحصیلی امکان پذیر است؟

بیشترین امکان گرفتن فول فاند تحصیلی کانادا در مقطع دکتری است. در مقطع فوق لیسانس هم در برخی مواقع امکان گرفتن فاند ارشد جهت تامین قسمتی از هزینه های زندگی ممکن است.

شرایط گرفتن فاند تحصیلی کانادا چیست؟

برای گرفتن فاند تحصیلی کانادا باید با توجه به رشته درخواستی، شرایط مختلف فاند های موجود در دانشگاه های مختلف را بررسی نمود. در اکثر دانشگاه ها برای گرفتن فاند تحصیلی باید از کیفیت تحصیلی بالایی برخوردار بود. از آنجایی که گرفتن فاند تحصیلی کانادا کاری زمان بر و نیاز به داشتن تجربه می باشد، استفاده از تجربه وکلای رسمی مهاجرت کانادا ، شانس گرفتن فاند تحصیلی در مدتی کوتاه را افزایش می دهد

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

گپ تحصیلی چیست؛ شیوه های توجیه کردن وقفه تحصیلی
گپ تحصیلی چیست؛ شیوه های توجیه کردن وقفه تحصیلی
نحوه‌ی نوشتن انگیزه نامه تحصیلی برای کانادا
نحوه‌ی نوشتن انگیزه نامه تحصیلی برای کانادا