کانادا

انگیزه نامه تحص یلی برای کانادا

نحوه‌ی نوشتن انگیزه نامه تحصیلی برای کانادا

یکی از مهم‌ترین مدارک برای یک اپلای موفق و اخذ پذیرش تحصیلی کانادا از دانشگاه این کشور، داشتن انگیزه نامه‌ تحصیلی است که به انگلیسی با عبارت Statement of Purpose شناخته می‌شود و به ‌اختصار SOP گفته می‌شود. انگیزه نامه تحصیلی برای کانادا در واقع نوشته ای است که به وسیله آن فرد به دانشگاه معرفی می‌گردد و در صورت معتبر و مناسب بودن می تواند حکم سکوی پرتاب را برای دریافت پذیرش از دانشگاه مقصد داشته باشد. دولت کانادا و دانشگاه های این کشور نیز همچون دیگر کشورها و دانشگاه های معتبر و سطح بالای دنیا ارائه و نگارش انگیزه نامه تحصیلی را به همراه رزومه تحصیلی، توصیه نامه، معدل و ریزنمرات برای موافقت با دریافت ویزای تحصیلی کانادا و پذیرش دانشگاه جزو مدارک بسیار مهم و ضروری معرفی کرده‌اند و متقاضیان باید در کنار تمامی مستندات انگیزه نامه تحصیلی برای کانادا را نیز ارائه دهند. در ادامه این مقاله به مواردی از قبیل: انگیزه نامه چیست ؟، هزینه نوشتن انگیزه نامه، نمونه انگیزه نامه، نگارش انگیزه نامه، انگیزه نامه برای اپلای، انگیزه نامه دکتری، انگیزه نامه برای بورسیه می پردازیم.

وجود دانشگاه‌های معتبر، بورسیه‌های تحصیلی مناسب، امکانات عالی و شرایط کاری متنوع و متناسب، کانادا را به مقصدی پر اهمیت برای انواع مهاجرت‌ها ازجمله مهاجرت تحصیلی کانادا تبدیل کرده است. به همین سبب نگارش انگیزه نامه تحصیلی برای کانادا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و می‌تواند شانس پذیرش متقاضی را بالا ببرد.

انگیزه نامه تحصیلی متنی است شبیه به مقاله و نوشتن آن اصول کلی و مشخصی دارد که برای اغلب دانشگاه‌های دنیا از جمله دانشگاه های کانادا استفاده می‌شود. اما آنچه یک انگیزه نامه تحصیلی را ارزشمند می‌کند علاوه بر محتوای آن که شامل اطلاعات مناسب از شخص و توانایی‌هایش است، نکات ریزی است که حین نگارش انگیزه نامه تحصیلی باید به آن‌ها پرداخت.

انگیزه نامه (SOP) چیست؟

انگیزه نامه تحصیلی برای کانادا همان‌طور که از اسمش مشخص است نامه‌ای است که انگیزه‌های فرد را برای تحصیل در یک دانشگاه نشان می‌دهد. در یک انگیزه نامه تحصیلی هدف، انگیزه و مهارت‌های فرد به شیوه‌ای روشن و مناسب ارائه می‌شوند تا ارگان یا افراد مشخص با شخص و توانایی‌های او به راحتی آشنا شوند.

یک انگیزه نامه‌ی خوب نشان‌دهنده‌ی شخصیت فرد، انگیزه‌ی او از درخواست، اهداف او برای آینده و عللی است که او را به یک متقاضی واجد شرایط برای پذیرش از سوی دانشگاه تبدیل می‌کند. عمدتا ظرفیت هر دانشگاه برای پذیرش دانشجویان خارجی محدود است و در کشور کانادا نیز این امر صدق می‌کند، پس برای اینکه متقاضی بتواند نظر مسئولان دانشگاه را نسبت به خود مثبت کند لازم است آن‌ها را متقاعد نماید که انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظر کاملاً با برنامه‌ریزی و تفکر است و از انگیزه‌ی لازم برای تحصیل و پژوهش در این حوزه برخوردار بوده و در کشور خویش قادر نیست به این امکانات دست پیدا کند.

البته باید به خاطر داشت که انگیزه نامه تحصیلی برای کانادا یک معرفی ساده از خود نیست، پس در نوشتن انگیزه نامه تحصیلی برای کانادا و هر دانشگاه دیگری باید بسیار دقت شود. نگارش انگیزه نامه باید به گونه‌ای باشد که اطلاعات مورد نیاز دانشگاه مقصد برای پذیرش دانشجو را در برگرفته و به آنان منتقل سازد.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی نحوه گرفتن پذیرش تحصیلی و مدارک مورد نیاز در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

اهمیت SOP در چیست؟

انگیزه نامه تحصیلی همانند توصیه نامه تحصیلی کانادا یکی از مهم ترین اسناد در پروسه پذیرش تحصیلی کانادا می باشد. برای درخواست کار و تحصیل در خارج از کشور لازم است مسئولان مربوطه مطمئن شوند که انتخاب فرد متقاضی، انتخابی عالی است و برای پذیرش او دلایل کاملاً محکم و مناسبی وجود دارند. در حقیقت انگیزه نامه‌ی تحصیلی کانادا معرفی هویت و خواسته‌های دانشجوی متقاضی است و مسئولان دانشگاه پیش از دیدار حضوری دانشجو را با انگیزه نامه‌ی او خواهند شناخت.

به همین خاطر نوشتن یک انگیزه نامه‌ی مؤثر مهارت می‌خواهد و شخص می بایست در حین تحصیل متن‌های بسیاری را نوشته باشد چرا که نوشتن انگیزه نامه‌ی با قاعده و درست توانایی متقاضی پذیرش را در نگارش متن به خواننده نشان می‌دهد.

برای نوشتن یک انگیزه نامه تحصیلی برای کانادا نیز باید دلایل، اهداف و انگیزه‌ از درخواست به‌طور صریح و مشخص نوشته شود و قواعد و اصول نوشتاری به خوبی رعایت شوند تا نگارش انگیزه نامه تأثیر مثبتی داشته باشد.

در حقیقت هنگامی که فرد برای اپلای کانادا و یا پذیرش تحصیلی کانادا اقدام می‌کند، پس از ارسال رزومه و پر کردن فرم، نمی‌تواند تغییری در آن‌ها ایجاد کند. همچنین به دلیل نیاز به نوشتن نکات مهم‌تر و محدودیت در ساختار نوشته‌های رزومه، فرم درخواست و … ممکن است نتوان مواردی را در آن‌ها ذکر کرد. انگیزه نامه تحصیلی کانادا می‌تواند فرصتی باشد تا دانشجوی متقاضی با مسئولان پذیرش دانشگاه ارتباط گرفته و آنچه نیاز است را بگوید. افرادی که گپ تحصیلی دارند می توانند با نوشتن انگیزه نامه مناسب ، گپ تحصیلی را کمرنگ نمایند.

در نگارش انگیزه نامه تحصیلی برای کانادا به چه سؤالاتی پاسخ دهیم؟

دانشجویان اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا باید با آگاهی از نحوه نگارش انگیزه نامه در این خصوص اقدام نمایند. برای نگارش انگیزه نامه یک ساختار و قاعده‌ی کلی وجود دارد که بر اساس قواعد دستوری و نگارشی زبان کشور مقصد است که انگیزه نامه تحصیلی برای کانادا نیز از آن مستثنی نخواهد بود. اما محتوای انگیزه نامه باید به گونه‌ای باشد که برای سوالات مهم و تأثیرگذار، پاسخ‌های مناسبی یافت شود زیرا یک سری پرسش درباره‌ی فرد متقاضی در ذهن مسئولین وجود دارد که برای بالا بردن درصد پذیرش لازم است به خوبی و با دقت به آن‌ها پاسخ داده شود.

در این بخش به بررسی سوالاتی می‌پردازیم که پاسخ آن‌ها در نگارش انگیزه نامه تحصیلی برای کانادا مؤثر است. سوالات معمولاً دسته‌بندی‌های مشخصی دارند و علل انتخاب رشته، دانشگاه و کشور، سابقه‌ی کارهای مرتبط، اهداف و برنامه‌های آینده، علل انتخاب نکردن کشور خود و مواردی از این دست را شامل می‌شوند.

و اما سوالاتی که پاسخ به آن‌ها در نگارش درست انگیزه نامه تحصیلی برای کانادا و در نهایت موفقیت در پذیرش تحصیلی کانادا کمک خواهد کرد به شرح زیر است.

  • چرا در کشور کانادا و در این رشته می‌خواهید درس بخوانید؟
  • دلیل انتخاب رشته مد نظر چیست؟
  • به چه علت این دانشگاه در کانادا را برای تحصیل انتخاب کرده‌اید؟
  • با تحصیل در این رشته به دنبال چه اهداف و دستاوردهایی هستید؟
  • به چه علت در کشور خود تحصیل را ادامه نداده‌اید؟
  • انتخاب این رشته چه سود و منفعتی برای کشور خودتان یا کشور کانادا دارد؟
  • حضور شما در دانشگاه برای چه چیز موثر خواهد بود؟
  • چه سوابق و فعالیت‌های مرتبطی با رشته‌ی انتخابی خود دارید؟
  • چه برنامه‌هایی برای پس از پایان یافتن تحصیلات دارید؟
  • کدام یک از اساتید دانشگاه را می‌شناسید و برای کار با او چه برنامه‌ای دارید؟
  • چه ویژگی‌های شخصیتی، عادات و سرگرمی‌هایی دارید؟
  • با فرهنگ کانادا و زندگی به عنوان یک دانشجو در کانادا چه قدر آشنا بوده و آیا می‌توانید خودتان را با آن وفق دهید؟

این‌ها تنها برخی از سوالاتی هستند که برای نوشتن انگیزه نامه تحصیلی برای کانادا لازم است درباره آن‌ها اندیشیده شود و با پاسخ‌هایی دقیق و صادقانه انگیزه نامه‌ای مناسب و مؤثر نگارش شود.

البته می‌توان برای درک بهتر این موضوع چندین نمونه انگیزه نامه را از لحاظ محتوایی و نگارشی بررسی کرد.

نحوه نگارش صحیح انگیزه نامه تحصیلی برای کانادا

نگارش انگیزه نامه

برای نوشتن یک انگیزه نامه تحصیلی برای کانادا که بتواند تأثیر مثبتی بر پذیرش تحصیلی کانادا بگذارد علاوه بر صداقت و دقت در پاسخگوئی باید ساختارهای درستی در نگارش آن به کار روند. در این بخش به مواردی اشاره خواهیم کرد که برای نگارش یک انگیزه نامه‌ی خوب و اخذ پذیرش از دانشگاه‌های معتبر کانادا لازم است به آن‌ها توجه شود:

  • هر متن و نوشته‌ای مقدمه، تنه‌‌ی اصلی و بخش پایانی دارد. آغازکننده‌ی هر متنی مقدمه است که می‌تواند اثر بسیاری بر مخاطب بگذارد، به همین خاطر لازم است در نگارش انگیزه نامه به درستی به آن بخش توجه شود.
  • اغلب انگیزه نامه‌ها بیش‌تر از یک یا دو صفحه نمی‌باشند یا از سوی دانشگاه محل پذیرش تعداد محدودی از کلمات برای نگارش انگیزه نامه توسط متقاضی، مشخص شده‌اند. پس می بایست از زیاده‌گویی و طولانی کردن پاراگراف‌ها پرهیز نمود.
  • در نگارش انگیزه نامه تحصیلی برای کانادا متقاضی لازم است بدگویی از کشور و محل زندگی خود را کنار بگذارد چرا که تأثیر منفی بر رأی مسئولین خواهد گذاشت پس باید منصفانه و منطقی به شرح دلایل درخواست پذیرش پرداخت.
  • در صورت وجود گپ تحصیلی بیش از دو سال یا تغییر رشته، لازم است به طور خلاصه علل آن بیان گردند.
  • اطلاعات شخصی مانند نام، نام خانوادگی و … در رزومه موجود است و نیازی نیست متقاضی در انگیزه نامه خود را معرفی کند. انگیزه نامه سند شناخت انگیزه و اهداف متقاضی است.
  • سوابق تحصیلی و فعالیت‌های متقاضی در رزومه نوشته شده و نیازی نیست به طور مفصل در انگیزه نامه ذکر شوند. در انگیزه نامه تحصیلی بهتر است تمرکز بر اهداف آینده باشد.
  • انگیزه نامه‌ی تحصیلی سندی است که به افراد دانشگاهی ارائه می‌شود و رعایت مواردی چون گرامر زبان انگلیسی، قواعد نگارشی و نبود غلط‌های املایی نشان‌دهنده‌ی توانایی زبانی متقاضی است.
  • در نوشتن انگیزه نامه تحصیلی برای کانادا دلایل انتخاب رشته، دانشگاه و کشور لازم است ذکر شوند.

در صورتی که وجود هرگونه دروغ یا اطلاعات غلط در انگیزه نامه مشخص گردد، ممکن است به رغم پذیرش در دانشگاه، سفارت کانادا به متقاضی ویزا ندهد یا در صورتی که دانشگاه مورد نظر متوجه آن شود، پذیرش را باطل نماید.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به موضوعات مختلف تحصیلی از قبیل استادی پلن، اخذ ویزای تحصیلی با داشتن گپ تحصیلی، گرفتن بورسیه تحصیلی رایگان و غیره در یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

توصیه‌های کلیدی برای نوشتن انگیزه نامه‌ی تحصیلی

به دلیل اهمیت بسیار زیاد انگیزه نامه تحصیلی برای کانادا لازم است در نگارش آن مسائلی رعایت شود از جمله:

  • نبود پیچیدگی و ابهام

متن انگیزه نامه باید به دور از پیچیدگی و ابهام باشد تا برای مسئولان تردیدی به جا نگذارد. جملات باید کوتاه و گویا باشند. از کلمات واضحی استفاده شود که از بدفهمی و دو پهلویی جلوگیری ‌کند. لحن نوشتار نباید دارای تردید باشد زیرا ممکن است مسئول مربوطه نسبت به انگیزه‌های تحصیلی متقاضی تردید نماید و او را در امر تحصیل در آن دانشگاه جدی نداند.

  • بیان سخت کوشی و مفید بودن برای دانشگاه.

لازم است متقاضی خود را سخت کوش، پرتلاش و مفید برای دانشگاه نشان دهد اما در نوشتن از این مسئله هرگز نباید اغراق نمود. برای باور پذیر کردن این موضوع متقاضی باید به طور اجمالی به دستاوردها و مدارک موجود اشاره کند.

  • لحن مودبانه

برای نگارش انگیزه نامه تحصیلی برای کانادا نه لحن صرفاً خشک و رسمی استفاده شود و نه لحن بسیار صمیمی. انگیزه نامه باید به صورت مودبانه و با رعایت اصول مرسوم در نگارش اداری نوشته شود. لحن نوشتار تا حدی نشانگر شخصیت نگارنده است پس باید در انتخاب آن توجه شود.

  • صداقت و درستی

صداقت و درستی در انگیزه نامه حرف اول را می‌زند. نه تعارف و فروتنی بیش از اندازه درست است و نه اغراق آمیز بیان کردن توانایی‌ها و مهارت‌ها. دانشجوی متقاضی باید واقع‌بینانه و صادقانه آنچه هست را ارائه دهد. البته می‌توان به گونه‌ای نامحسوس و ملایم روی توانمندی‌ها مانور داد اما در حدی که تبدیل به نشانه‌ای از خودپسندی و تکبر نشود.

  • عدم استفاده از متن واحد برای دانشگاه های مختلف.

در نوشتن انگیزه نامه تحصیلی برای کانادا نباید برای دانشگاه‌های مختلف از یک متن واحد استفاده کرد. با شناخت ظرفیت‌ها، اساتید، شیوه‌های اجرایی کارها در دانشگاه‌های مد نظر، چگونگی پژوهش‌ها، دستاوردهای پیشین دانشگاه‌ها و … متناسب با هر دانشگاه متن مشخصی نگاشته شود که در آن از اطلاعات مربوط به هر دانشگاه استفاده شود. این کار نشان می‌دهد دانشجوی متقاضی برای تحصیل و انتخاب دانشگاه و استاد مورد نظر خود ارزش قائل است و به شناخت درست و مناسبی از خود و محیط آموزشی مورد نظر رسیده است.

در نهایت لازم به ذکر است که برای نگارش انگیزه نامه‌ معتبر باید نمونه انگیزه نامه های خوب، به عنوان الگو بررسی شوند.

ساختار انگیزه نامه‌ی تحصیلی (SOP)

انگیزه نامه هم مانند سایر متون دانشگاهی است و ساختار مشابهی دارد. برای نوشتن انگیزه نامه تحصیلی برای کانادا باید از فونت Times New Roman با اندازه‌ی ۱۲ استفاده کرد، حاشیه‌ی کادر ۱ اینچ در هر طرف متن باشد و فاصله‌ی بین خطوط ۱٫۵ اینچ در نظر گرفته شود. این شکل نوشتاری برای خواندن متون با حروف لاتین راحت‌تر است. البته این یک فرمت معمول برای نوشتار است و امتیاز ویژه‌ای محسوب نمی‌شود و همچنان محتوای اصیل و مطمئن راه مناسبی برای جذب و اخذ پذیرش است.

انگیزه نامه تحصیلی برای کانادا در بیشتر دانشگاه‌ها معمولاً یک تا دو صفحه می‌باشد. البته گاهی برخی دانشگاه‌ها تعداد کلمات برای انگیزه نامه را مشخص می‌کنند.

همچنین در نوشتن انگیزه نامه تحصیلی برای کانادا تمام اطلاعات مورد نیاز نظیر اهداف تحصیلی و علل انتخاب کشور و دانشگاه باید خلاصه شوند و پس از جمع بندی، متقاضی خود را متعهد بر ارائه اطلاعات درست دانسته و از مسئولین تشکر نماید.

هزینه نوشتن انگیزه نامه تحصیلی (SOP)

نوشتن انگیزه نامه تحصیلی برای کانادا کاری مهم و حساس است و در صورتی که انگیزه نامه از اعتبار لازم برخوردار باشد و به خوبی نوشته شده باشد احتمال پذیرش را بسیار بیشتر خواهد کرد و بر عکس در صورتی که از قواعد درستی در نوشتن آن استفاده نشده باشد می‌تواند با وجود سوابق خوب باعث رد شدن درخواست پذیرش شود. به همین دلیل بسیاری از دانشجویان متقاضی تمایلی ندارند تا خودشان انگیزه نامه را بنویسند و ترجیح می‌دهند این کار را با پرداخت هزینه نوشتن انگیزه نامه به متخصصانی واگذار کنند که سال‌ها در نوشتن انواع رزومه و انگیزه نامه تحصیلی برای کانادا فعال بوده‌اند.

هزینه‌ نوشتن انگیزه نامه با توجه به موسسه ارائه دهنده این خدمات و تجربه آن موسسه در این موضوع متفاوت است. این هزینه می تواند از ۲۰۰ دلار شروع شده و به تناسب مقطع تحصیلی و پیچیدگی رشته و فعالیت فرد می‌تواند متغیر باشد.

نمونه یک انگیزه نامه تحصیلی

در این بخش نمونه انگیزه نامه فارسی قرار داده می‌شود که می‌توان از آن الگو گرفت.

به :
خانم/ آقای عزیز

من … هستم. از یک خانواده که از لحاظ اقتصادی در طبقه ی متوسط قرار دارند و ساکن کشور … و استان … هستند. پدر و مادرم هر دو به کار کشاورزی اشتغال دارند. من خواهر کوچکتری نیز دارم که نام … دارد و در پایه تحصیلی هفتم مشغول به تحصیل است.

من کلاس … را در مدرسه … با معدل … گذرانده و دوره … را در مدرسه … با معدل اکتسابی … در رشته … پشت سر گذاشته‌ام.

من یک ورزشکار هستم و در رشته های مختلفی چون بسکتبال، جودو و شنا شرکت کرده ام. البته در کنار ورزش به فعالیت ها و برنامه هایی چون نقاشی، مقاله نویسی، فن بیان و سخنرانی پرداخته و در مسابقه هایی که در این باره برگزار شده اند، شرکت نموده و برنده شده‌ام.

من در سال ۲۰۱۶ میلادی برای مدت زمان کوتاهی، حدود ۲۶ روز، از ایالت متحده آمریکا دیدن کرده‌ و در آنجا حضور داشتم. در واقع ۲۳ روز تجربه تحصیل و آموزش در مرکز فضایی جان اف کندی در فلوریدا را داشته و آموزش های ارائه شده توسط HSA را که تحت حمایت دانشگاه کمبریج برای رشته بازرگانی بوده اند را کسب کرده ام. همچنین در سال ۲۰۱۸ میلادی موفق شدم دوره آیلتس را با نمره کلی … به پایان برسانم.

من در یونان متولده شده و بزرگ شده ی آنجا هستم و از دوران کودکی علاقه فراوانی به اتومبیلرانی داشتم. با داشتن حس اشتیاق برای تجارت که از پدر خود به ارث برده ام و عشق به خودرو که ویژگی ذاتی من است، ترکیب تجارت و خودرو چیزی است که برای من قطعی و محرز شده و به عنوان هدف به آن نگاه می کنم.. من شخصی هستم که با اشتیاق به دنیال یاد گرفتن و کسب اطلاعات درباره این حرفه است. چرا که آرزو دارم حرفه مورد نظر را با اشتیاق آغاز کنم. پس زمانی که متوجه شدم دوره ای در زمینه ی تجارت اتومبیل وجود دارد، فرصت را غنیمت شمرده و برای آن اقدام کردم.

برنامه مطالعاتی تجارت و کسب و کار خودرو در کالج … درباره مشاغل عمومی است و به طور قطع آموزش های تخصصی، اطلاعات تخصصی تر و عمیق تری را درباره این صنعت ارائه می دهد. مدرسه/ دانشگاه … کانادا به طور فعال توسط صنعت خودرو پشتیبانی می شود که برای کسب تجربه عملی در این حوزه بسیار مناسب است. من تمایل دارم تا تجارت خود را در صنعت خودرو و در بازار جهانی راه اندازی کنم و دوره ای مناسب تر از دوره ذکر شده را نمی توانم درخواست کنم.

سیستم آموزش کانادا بسیار عالی است و در بین بهترین های جهان دیده می شود. همچنین کانادا کشوری با تنوع فرهنگی بالاست که مدارک تحصیلی بین المللی ارائه می دهد. این دوره یکی از بهترین دوره هایی می باشد که در این زمینه ارائه شده است. همچنین پویایی این کشور با شخصیت من سازگار است.

والدین من به کشاورزی مشغول هستند و با اجاره زمین و املاکی که متعلق به خانواده است درآمد سالانه ای حدود …. دلار کانادا دارند. من قبل تر حسابی با ده هزار کانادا باز کرده ام و تمامی هزینه های شش ماه اول ورود به کانادا را بر عهده خواهم گرفت و هزینه های سال دوم را نیز ارائه خواهم کرد. خانواده من از تحصیل من در کانادا حمایت می کنند.

کشور هند دارای اقتصادی رو به رشد است و یک بازار کار پر فشار می باشد. در طی پنج سال گذشته، صنعت خودرو در این کشور رونق و رشد زیادی داشته است. خودروهای تجاری حداکثر تعداد فروش را پس از دوچرخه و خودروهای کوچک سواری (چهار چرخ) داشته اند. پس از اتمام این دوره می خواهم برای اشتغال در صنعت خودرو اقدام نمایم.

پدرم وضعیت خوبی را در هند دارد اگر چه من نیز در آن جا زندگی خوب و با رفاهی خواهم داشت اما می‌خواهم تخصص و حرفه خود را در صنعت خودرو آغاز کنم. ریشه و زادگاه من هند است و آرزو دارم پس از تحصیل، در سطح بین المللی برای کشورم کاری انجام دهم. من می دانم که تحصیل در کانادا نیازمند انضباط و نظم بسیاری است. من شهروند قانونمند و فردی مسئولیت پذیرم. از شما درخواست دارم تا فرصتی برای تحصیل در کانادا را به من اعطا نمایید زیرا این امر به تحقق رویاهایم کمک می کند.
با تشکر.

انگیزه نامه تحصیلی و خدمات موسسه مهاجرتی یوکن کانادا

موسسه مهاجرتی یوکن UCAN IMMIGRATION SERVICES تحت نظارت خانم نازنین بیتاژیان ومشاور رسمی مهاجرت کانادا، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا و استرالیا، فعالیت می کند.

موسسه مهاجرت یوکن کانادا با سال ها تجربه در خصوص پذیرش تحصیلی ، بورسیه و فاند تحصیلی، انواع ویزای دانش آموزی و دانشجویی، ویزای والدین، ویزای کاری کانادا، انجام پرونده های مهاجرتی و اقامتی، ویزای سرمایه گذاری، ویزای استارتاپ، ویزای هنرمندان، ویزای ورزشکاران، جاب آفر کانادا، خدمات دریافت پاسپورت، ویزای توریستی و کارت پی آر PR ، آماده ارائه خدمات مشاوره و ارزیابی پرونده های مهاجرتی و اقامتی، مشاوره تحصیلی و امور نگارش انگیزه نامه تحصیلی کانادا، استادی پلن و غیره می باشد. متقاضیان می توانند جهت آگاهی از شرایط خود برای برنامه های مهاجرتی و اقامتی، با مشاور این مجموعه مشاوره آنلاین داشته باشند.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور  موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ انواع ویزاهای کانادا دارد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

آیا در نگارش انگیزه نامه باید به ذکر نام و جزئیات دوره‌های علمی اشاره کرد؟

به صورت کلی در نگارش انگیزه نامه نیازی به نوشتن نام و یا جزئیات دوره تحصیلی نیست. ولی شاید برخی از موسسات آموزشی به دنبال ذکر جزئیاتی از دوره های تحصیلی باشند.م

هزینه نوشتن انگیزه نامه چقدر است؟

هزینه انگیزه نامه با توجه به موسسه مهاجرتی و تجربه آن مجموعه و همچنین با توجه به مقطع تحصیلی می تواند از ۲۰۰ دلار به بالا باشد.

آیا در نگارش انگیزه نامه لزوما” باید از متخصصین این امر کمک گرفت؟

نگارش انگیزه نامه یکی از ملزومات موفقیت در اخذ پذیرش تحصیلی است. عدم رعایت استانداردها و ناآگاهی از نحوه نگارش انگیزه نامه می تواند در نتیجه نهایی آن و به هدر رفتن زمان را در بر داشته باشد. پیشنهاد می شود حتما” در این خصوص از افراد با تجربه استفاده کرد.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

فاند تحصیلی کانادا؛ دریافت انواع فاند تحصیلی از کشور کانادا
فاند تحصیلی کانادا؛ دریافت انواع فاند تحصیلی از کشور کانادا
استادی پلن کانادا چیست و چگونه آن را بنویسیم؟
استادی پلن کانادا چیست و چگونه آن را بنویسیم؟