کانادا

توصیه نامه کانادا

توصیه نامه تحصیلی کانادا چیست و چه تاثیری در اپلای دارد؟

توصیه نامه کانادا یا ریکامندیشن لتر recommendation letter چیست؟ چرا توصیه نامه کانادا برای اپلای تحصیلی این کشور جزو مدارک اصلی به شمار می رود؟ محتوای توصیه نامه تحصیلی کانادا به چه شکل است و چگونه می توان برای دریافت آن اقدام نمود؟ این پرسش ها تنها برخی از سوالات پرسیده شده از سوی دانشجویان و متقاضیان تحصیل در کانادا و تمامی افرادی است که می خواهند برای اپلای تحصیلی کانادا اقدام نمایند. با ما همراه باشید که در ادامه این مطلب به تمامی این سوالات پاسخ داده خواهد شد.

توصیه نامه تحصیلی (ریکامندیشن لتر) کانادا چیست؟

توصیه نامه recommendation letter ، یکی از مدارک مورد نیاز برای اپلای تحصیلی کانادا است که به عنوان نوعی گواهی برای اثبات توانمندی های شخص متقاضی برای قرار گرفتن در موقعیت علمی مورد نظر (دانشجو، دانش آموز، دستیار استاد و …) شناخته می شود و از سوی فردی که در جایگاه علمی و آکادمیک خوبی قرار دارد و شناختی نسبت به فرد متقاضی و توانایی های آن دارد برای مرکز آموزشی مورد نظر ارسال می گردد.

در واقع زمانی که شخص برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام می کنند مسئولان دانشگاه مورد نظر برای پذیرش فرد، از او می خواهند که علاوه بر مدارک، توصیه نامه ای نیز از سوی شخصی که از او (متقاضی) و توانمندی های علمی و پژوهشی او شناخت دارد برای مرکز علمی و آموزشی مقصد ارسال شود تا به همراه مدارک مورد بررسی قرار گرفته و صحت توانایی های او اثبات گردد.

چرا توصیه نامه یکی از مدارک اصلی اخذ پذیرش است؟

در طول سال افراد بسیاری از کشورهای مختلف برای اخذ پذیرش تحصیلی کانادا اقدام می کنند و به طور قطع انتخاب افراد مناسب که در رشد علمی کشور نیز تاثیر بسزائی داشته باشند، سخت به نظر می رسد چرا که اکثر افرادی که برای اپلای تحصیلی درخواست می دهند از لحاظ علمی و آکادمیک در جایگاه قابل قبولی قرار دارند اما مدارک تحصیلی ارائه شده از سوی آنان تنها نشان دهنده بخشی از مهارت ها و توانمندی هایشان است و برای این که افراد خاص تر که دارای ویژگی های متناسب با موقعیت مورد نظر هستند برای آن جایگاه انتخاب گردند لازم است توصیه نامه ای از سوی فردی که از لحاظ علمی در جایگاه خوبی قرار دارد و نسبت به شخص آشنا بوده و مهارت ها و توانایی های آن را مشاهده کرده باشد برای مرکز آموزشی مورد نظر ارسال شود تا گواهی باشد بر ویژگی های علمی و توانایی های پژوهشی و تحقیقاتی شخص برای قرار گرفتن در موقعیت مورد نظر در دانشگاه مقصد.

انواع توصیه نامه تحصیلی

توصیه نامه تحصیلی recommendation letter ، بر اساس مقطع تحصیلی و موقعیتی که برای آن به توصیه نامه یا همان ریکامندیشن لتر نیاز است دارای انواع مختلفی است و افراد طبق شرایط و ضوابط موسسه آموزشی یا دانشگاه مورد نظر می توانند برای هر یک از آن ها اقدام کنند.

توصیه نامه کالج، ریکامندیشن لتر دکترا، توصیه نامه های تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد، ریکامندیشن لتر برای اخذ فاند تحصیلی، توصیه نامه دریافت کمک هزینه تحصیلی و ریکامندیشن لتر قبولی برای دستیاری اساتید دانشگاه از انواع توصیه نامه تحصیلی می باشند.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی شرایط مهاجرت به کانادا در کانال یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

محتوای توصیه نامه تحصیلی به چه صورت است؟

استاد یا فردی که نگارش توصیه نامه کانادا را برعهده دارد پیش از نوشتن می بایست به طور کامل رزومه کاری و تحصیلی فرد را مطالعه نموده و مورد بررسی قرار دهد و در کنار اطلاعاتی که خود از فرد متقاضی دارد درباره موقعیتی که متقاضی برای آن درخواست ریکامندیشن لتر کرده نیز اطلاعات کسب کند چرا که او باید بتواند در چند پاراگراف دانشگاه یا موسسه مقصد را متقاعد نماید که فرد متقاضی برای موقعیت مورد نظر مناسب است.

توصیه نامه کانادا recommendation letter ،که به صورت اصولی نگارش می شود لازم است شامل مواردی چون بخش معرفی توصیه کننده (توصیه کننده تحصیلی می تواند استاد، همکار یا رییس فرد در امور پژوهشی باشد)، نوع ارتباط آکادمیک و علمی میان متقاصی و شخص توصیه کننده، ویژگی های متقاضی توصیه نامه کانادا، دستاوردها و برخی از فعالیت های پژوهشی شخص متقاضی، بیان هدف فرد از ارسال توصیه نامه و شایستگی متقاضی برای موقعیت مورد نظر و در آخر راه های ارتباطی با فرد توصیه کننده و امضای او به همراه نام و نام خانوادگی باشد.

چطور توصیه نامه تحصیلی بگیریم؟

در نگاه اول ممکن است دریافت توصیه نامه کانادا برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا سخت و یا پیچیده به نظر برسد. در حالی که چنین نیست و فرد متقاضی به راحتی می تواند ریکامندیشن لتر را از استاد یا معلم خویش دریافت کند اما برای این کار لازم است به نکاتی توجه نماید.

اول اینکه در زمانی مناسب درخواست نوشتن توصیه نامه تحصیلی را به استاد ارائه دهد چرا که عجله داشتن ممکن است به کیفیت توصیه نامه خدشه وارد کند.

دوم این که در انتخاب استاد برای نگارش توصیه نامه دقت شود. چرا که می بایست از این موضوع مطمئن بود که شخص توصیه کننده حاضر است توصیه نامه ی معتبر و با کیفیت بنویسد و در آخر یک نامه ی معمولی را تحویل ندهد.

و نکته ی مهم دیگری که به دریافت توصیه نامه ی معتبر و با کیفیت کمک می کند این است که محترمانه و به شکلی رسمی از استاد نگارش توصیه نامه، درخواست شود.

مراحل و شیوه های نوشتن توصیه نامه تحصیلی

ریکامندیشن لتر به دو شیوه کوتاه و بلند نگارش می شود. در شیوه نگارشی کوتاه عمدتا استادی که نوشتن توصیه نامه کانادا را بر عهده دارد تنها با ذکر توانایی ها و مهارت های فرد توصیه شونده، به هر یک از آن ها امتیازاتی همچون عالی، بسیار خوب و … می دهد. اما در شیوه بلند که به عنوان مرسوم ترین شیوه برای نوشتن توصیه نامه تحصیلی کانادا شناخته می شود، توصیه کننده (استاد) در چندین سطر و چند پاراگراف مشخص با بیان مثال و ادله مشخص بدون آن که امتیازی را در نظر گرفته باشد به شرح مناسب مهارت های شخص توصیه شونده خواهد پرداخت.

و اما نوشتن و به تحریر در آوردن توصیه نامه کانادا برای اخذ ویزای تحصیلی به شیوه ی متداول طی مراحلی که در ادامه شرح داده می شوند انجام می گیرد.

  • مخاطب ساختن گیرنده

توصیه نامه کانادا با نوشتن نام و همچنین عنوان گیرنده آغاز می شود.

تذکر: گاهی اوقات استاد به سبب مشغله های کاری به دانشجو این اجازه را می دهد که خود متن توصیه نامه را تدوین کند. در این صورت نیز دانشجو می بایست تمام این مراحل را یک به یک و به ترتیب انجام دهد.

  • معرفی توصیه کننده و تعریفی کلی از وضعیت تحصیلی توصیه شونده.

در بخش اول توصیه نامه کانادا لازم است به اختصار توصیه کننده (استاد) معرفی شود و موقعیت شغلی او و نوع ارتباطش با توصیه شونده بیان شود. همچنین وضعیت تحصیلی متقاضی مشخص گردد.

  • معرفی دانشجو و توانایی های آن

استاد پس از معرفی خود به معرفی کامل دانشجو خواهد پرداخت. در این بخش بهتر است خصوصیات مثبت فردی، توانایی ها، مهارت ها و ظرفیت های پژوهشی و تحقیقاتی او با ذکر مثال هایی بیان شوند.

  • بیان دقیق و شفاف درخواست

در این بخش که آخرین بخش از متن اصلی ریکامندیشن لتر به شمار می رود نویسنده می بایست به صورت کاملا شفاف و دقیق درخواست خویش که ارائه موقعیت مد نظر به متقاضی می باشد را از موسسه و دانشگاه بخواهد و به شکلی خلاصه مشروحی از دلیل مناسب بودن این موقعیت برای متقاضی را بیان نماید و به عنوان عبارت های پایانی ایمیل یا شماره تماس خود را برای ارتباط و دریافت اطلاعات بیشتر بنویسد.

  • پایان رسمی توصیه نامه کانادا

توصیه نامه تحصیلی کانادا recommendation letter ،می بایست با عبارات رسمی نظیر «با احترام» به پایان برسد و در آخر امضا و نام و نام خانوادگی توصیه کننده ذکر گردد.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی شرایط مهاجرت به کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

نکات مهم در نگارش توصیه نامه کانادا

برای آن که توصیه نامه کانادا recommendation letter ، از سوی موسسه آموزشی مقصد پذیرفته شود لازم است نگارش آن به شکل درستی باشد و نکات مهمی در هنگام نوشتن آن رعایت شوند. برخی از مهم ترین نکات عبارتند از:

  • پرهیز از زیادگویی

در هنگام نگارش ریکامندیشن لتر بهتر است تنها توانایی های فرد و دستاوردهای مهم آن با زدن مثال هایی عینی و بارز بیان گردند و از پرداختن به موضوعات حاشیه ای و کم اهمیت پرهیز شود. چرا که زیاده گویی در نگارش، توصیه نامه کانادا را منفی خواهد کرد.

  • استفاده از قالب رسمی در نگارش توصیه نامه کانادا

از مهم ترین نکات نگارشی استفاده از قالب و فرمت رسمی برای نگارش است. در واقع فرمت و لحن نامه می بایست کاملا اداری و به شکل رسمی باشد و از نگارش توصیه نامه به صورت دوستانه اجتناب شود.

  • رعایت زمان بندی و قوانین ویژه هر یک از دانشگاه ها

دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی بی شماری در کشور کانادا وجود دارند که به طور قطع هر یک از آن ها قوانین خاص خود را برای پذیرش دانشجو دارند. در نگارش توصیه نامه تحصیلی بهتر است، قوانین، فرمت مورد نظر و زمانبندی مشخص دانشگاه مقصد در نظر گرفته شوند.

  • بیان توانمندی های شخص متقاضی

در متن توصیه نامه کانادا باید توانمندی های بسیار مهم و مثبت فرد ذکر گردند و از بیان مواردی که نظرات منفی را به دنبال دارند پرهیز شود.

بیشتر بخوانید: چگونه استاد راهنما برای اپلای پیدا کنیم؟ توصیه‌های مهم در مکاتبه با اساتید

نمونه توصیه نامه تحصیلی

اگر چه نمونه های بسیاری از توصیه نامه تحصیلی یا همان ریکامندیشن لتر برای مقاطع مختلف در سایت ها موجود است اما باید توجه داشت که در کنار رعایت اصول کلی نگارش توصیه نامه کانادا می‌بایست آن توصیه نامه شخصی سازی شده باشد به این معنا که با در نظر گرفتن قالب کلی برای توصیه نامه، ویژگی ها و هدف فرد متقاضی به بیانی درست ذکر گردد. در ادامه نمونه توصیه نامه تحصیلی را برای درک بهتر قرار خواهیم داد.

تاریخ: …
به: دپارتمان علوم کامپیوتر
دانشگاه مک گیل
خانم / آقای عزیز
خرسند هستم که ….. را برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر در دانشگاه مک گیل معرفی می کنم. من … سال است که استاد دانشگاه … هستم و در این سال ها تنها تعداد دانشجویان انگشت شماری توانسته اند در ذهن من اثری جاودانه به سبب انگیزه، تلاش، نگرش مثبت و قاطعیتی که در تحصیل و پژوهش داشته اند، به جای بگذارند و باعث خوشحالی است که … .. یکی از این افراد است.
در طی سه سال گذشته من به … دروس تجزیه و تحلیل داده ها و علوم اطلاعات را تدریس کرده ام . درس هایی که نیازمند توجه بسیار و یادگیری تجربی هستند. اگر چه محتوای تحلیلی این موضوعات سبب می شود که فرد علاقه بسیاری به این دروس داشته باشند اما گاهی برخی از مباحث دشوار، سخت و کسل کننده خواهند بود اما در این باره کسالت و یا تنبلی از سوی … مشاهده نشده است.
او به سرعت موقعیتی که در آن قرار دارد را درک می کند و قادر است به سرعت خود را با آن منطبق سازد. او در این سه سال دو پروژه مرتبط را انجام داده و در هر دوی آن ها موفق به کسب مقام اول در نمایشگاه های ملی مرتبط با علوم کامپیوتر شده است. او فرد متفکر و خلاقی است و از هوش بالایی برخوردار می باشد.
بنده مطمئن هستم که او شایستگی و صلاحیت پذیرش در دوره انتخابی و دریافت دانش نامه علمی در سطح بین المللی را در این زمینه خواهد داشت و برای جامعه کانادا و به ویژه بخش صنعت مفید خواهد بود.
در صورت داشتن هر گونه سوال در ارتباط با شخص ……. از روز دوشنبه تا جمعه بین ساعت ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر در دسترس می باشم.
با تشکر از شما
امضاء
نام و نام خانوادگی
تلفن:
ایمیل

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن کانادا

موسسه مهاجرتی یوکن کانادا به شماره ۲۲۷۴۳۸۸۷۸۶ تحت عنوان UCAN IMMIGRATION SERVICES در کانادا به ثبت رسیده است. خانم نازنین بیتازیان مشاور رسمی مهاجرت کانادا، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا، عضو رسمی شورای سیاست گذاری و نظارت بر مشاوران مهاجرت کانادا با شماره عضویت R531751، به عنوان مشاور این مجموعه فعالیت می کند.

موسسه مهاجرت یوکن کانادا با سال ها تجربه در خصوص انواع پذیرش تحصیلی کانادا با گرفتن بورسیه تحصیلی کانادا و یا بدون بورسیه، انواع ویزای دانش آموزی و دانشجویی کانادا، ویزای والدین کانادا ، ویزای کاری کانادا، انجام پرونده های مهاجرتی و اقامتی کانادا، ویزای سرمایه گذاری کانادا، ویزای استارتاپ کانادا، ویزای هنرمندان کانادا، انجام پرونده های ویزای سرمایه گذاری، جاب آفر کانادا، خدمات دریافت پاسپورت کانادا، ویزای توریستی و کارت پی آر کاناداPR ، آماده ارائه خدمات مشاوره و ارزیابی پرونده های مهاجرتی و اقامتی می باشد. متقاضیان می توانند جهت آگاهی از شرایط خود برای برنامه های مهاجرتی و ویزاهای کانادا، با مشاور این مجموعه مشاوره آنلاین داشته باشند.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور  موسسه یوکن در کانادا آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ انواع ویزاهای کانادا دارد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور  رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

آیا توصیه نامه تحصیلی لزوما”باید توسط اساتید باشد ؟

بله، توصیه نامه تحصیلی باید با توجه به فعالیت های فرد در طی دوران تحصیل و سوابق علمی و تحصیلی وی توسط استادی که از دانشجو دارای شناخت کافی دارد ارائه گردد.

آیا بابت توصیه نامه تحصیلی باید پول پرداخت کرد؟

خیر توصیه نامه خرید و یا فروش نمی شود.

کلمات توصیه نامه تحصیلی کانادا چقدر باید باشد؟

توصیه نامه ها معمولا” با توجه به نحوه ارائه توصیه نامه،متنی شامل ۴۰۰ تا ۵۰۰ کلمه می باشد.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

دعوتنامه کانادا
دعوتنامه کانادا
گپ تحصیلی چیست؛ شیوه های توجیه کردن وقفه تحصیلی
گپ تحصیلی چیست؛ شیوه های توجیه کردن وقفه تحصیلی