کانادا

شغل نانوایی در کانادا

بررسی کامل شغل نانوایی در کانادا

مسیر مهاجرت به کشور محبوب و توسعه یافته‌ کانادا همواره باز است. دولت این کشور از نیاز به بیش از یک میلیون مهاجر ماهر و متخصص در حوزه‌های مختلف برای سال‌های آینده خبر داد. این خبر برای آن گروه از افراد که متقاضی اشتغال به شغل نانوایی در کانادا هستند، بسیار امیدوار کننده می‌باشد چرا که شغل نانوایی امروزه به عنوان یکی از مشاغل و حرفه‌های پر متقاضی در تمامی استان‌ها و مناطق این کشور به سبب علاقه‌ی بسیاری که مردم به نان و فرآورده‌های نانی نظیر مافین، کیک، انواع پای و … دارند، شناخته می‌شود و افراد با اشتغال به آن در کانادا علاوه بر کسب درآمد خوب و زندگی در محیطی پیشرفته و منطبق با استانداردهای جهانی، موفق به اخذ اقامت دائم این کشور با یا بدون پیشنهاد کاری می‌شوند. در واقع بسیاری از افراد متقاضی اشتغال در حرفه نانوایی، گمان می‌کنند که تنها راه مهاجرت کاری برای شغل نانوایی در کانادا، ارائه پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرمای کانادایی می‌باشد، در حالی که چنین نیست و دولت فدرال کانادا در کنار اداره مهاجرت این کشور، شیوه‌های مختلفی را برای مهاجرت به عنوان نانوا، برای کسب درآمد را تدوین کرده تا افراد به راحتی برای مهاجرت اقدام نمایند.

در ادامه این مطلب شغل نانوایی در کانادا به طور کامل بررسی شده و هر آن‌چه که یک متقاضی مهاجرت برای شغل نانوایی در کانادا لازم است بداند بیان گردیده است.

عناوین شغل نانوایی در کانادا

در نانوایی‌های موفق کشور کانادا، افراد مختلفی با عناوین شغلی متفاوت وجود دارند که در تولید نان، شیرینی، کیک، بیسکوئیت و ارائه خدمات به مشتریان با یکدیگر همکاری می‌کنند. هر یک از آنان عملکرد منحصر به فردی دارد، از آماده سازی مواد اولیه برای پخت نان و شیرینی گرفته تا تمیز کردن اجاق‌ها پس از اتمام کار. در ادامه لیستی از این عناوین بیان شده‌اند.

  • نانوا
  • شاگرد نانوا
  • ناظر بر نانوایی
  • مدیر نانوایی
  • شیرینی پز
  • شکلات ساز (مسئولیت ساخت انواع شکلات برای استفاده در شیرینی‌ها را بر عهده دارد)

مزایای شغل نانوایی در کانادا

شغل نانوایی همچون دیگر مشاغل و حرفه‌ها مزایایی دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • ساعت‌های کاری غیر معمول
  • درآمد زایی خوب و مناسب
  • امکان انجام آن در خانه
  • تحرک و خلاقیت
  • کسب شهرت با ارائه محصولات خوشمزه

بیشتر بخوانید: رشته آشپزی در کانادا؛ شرایط پذیرش تحصیلی، دانشگاه‌ها و درآمد آشپز در کانادا

شرایط مهاجرت به عنوان نانوا به کانادا

برای مهاجرت به کانادا به عنوان نانوا، نیاز است که متقاضی از شرایط اشتغال در این گروه شغلی که تحت کد ۶۶۳۲ سیستم طبقه بندی مشاغل ملی می‌باشد، برخوردار بوده و مدارکی در این باره ارائه نماید. در واقع واجد شرایط بودن متقاضی شرط مهاجرت به عنوان نانوا به کانادا می‌باشد. در این بخش و پس از بیان مزایای شغل نانوایی در کانادا در قسمت قبلی مقاله، به شرایط لازم برای مهاجرت به عنوان نانوا اشاره می‌گردد.

  • عمدتا داشتن مدرک دیپلم برای مهاجرت و ورود به بازار کار به عنوان نانوا الزامی است.
  • گذراندن یک دوره کارآموزی سه یا چهار ساله، به پایان رساندن کالج یا شرکت در یک برنامه اختصاصی ویژه مهارت آموزی نانوایان، یا داشتن تجربه و سابقه کاری مرتبط ضروری می‌باشد.
  • عمدتا گواهینامه یا جواز کسب و کار برای استخدام به عنوان نانوا در دسترس می‌باشد. البته بیان شده که برای برخی از استان‌ها نظیر کبک، انتاریو، جزیره پرنس ادوارد و نوا اسکوشیا داوطلبانه می‌باشد.
  • اخذ تائیدیه red seal (مجوز بین استانی در کانادا). این تائیدیه پس از کسب نمره قابل قبول در آزمون red seal که در تمامی استان‌های کانادا برگزار می‌شود، به متقاضی اعطا می‌گردد. با دریافت این گواهینامه شخصی که در یکی از رشته‌های فنی و حرفه ای مانند حرفه نانوایی در استان کبک مشغول به کار است می‌تواند برای اشتغال در دیگر استان ها درخواست دهد.

کانادا دارای برنامه های اقامتی متنوعی می باشد. برخی از این برنامه ها دارای لیست مشاغل مورد نیاز مختص خود می باشند. متقاضیان مهاجرت به کانادا می توانند با توجه به تخصص خود، لیست مشاغل مورد نیاز کانادا را بررسی نموده و با در نظر گرفتن دیگر شرایط مورد نیاز، در این خصوص اقدام کنند. برخی از این برنامه ها نیاز به گرفتن جاب آفر کانادا می باشد و برخی از آن ها از قبیل برنامه مهاجرتی نیروی ماهر ساسکاچوان نیاز به داشتن جاب آفر ندارند.

مدارک لازم برای شغل نانوایی در کانادا

مدارک و مستنداتی که برای شغل نانوایی در کانادا مورد نیاز می‌باشند تماما وابسته به برنامه‌ای است که فرد متقاضی اشتغال به این حرفه از طریق آن برای مهاجرت به عنوان نانوا یا تاسیس کننده نانوایی اقدام می‌کند. البته در این بین مدارکی وجود دارند که عموما و برای اکثر برنامه های مهاجرتی ویژه اشتغال و راه اندازی کسب و کار لازم می‌باشند که در این بخش به آن‌ها اشاره می‌شود.

  • مدرک زبان (انگلیسی یا فرانسوی)
  • مدرک ارزیابی آموزشی برای تعیین صلاحیت فرد بر اساس استانداردهای کانادا
  • نامه پیشنهاد کار از سمت کارفرما (بستگی به برنامه مهاجرتی دارد).
  • مدرک LMIA

 کد مشاغل نانوایی در کانادا

سیستم طبقه بندی ملی مشاغل کانادا که به NOC معروف است سیستمی است که در آن مشاغل مختلف در گروه‌هایی دسته بندی شده‌ و کدی به آنان اختصاص داده شده است تا برای ورود به بازار کار کانادا بر اساس مهارت‌ها و تخصص‌های بیان شده برای هر دسته، شغل مناسب به آسانی پیدا شود و بر اساس آن برای فرصت‌های شغلی مرتبط اقدام کرد. شغل نانوایی در کانادا یکی از ۳۰ هزار شغل موجود در این سیستم می‌باشد که کد ۶۳۳۲ در سیستم طبقه بندی مشاغل ویرایش ۲۰۱۶ و کد مشاغل ۶۳۲۰۲ در نسخه (ورژن) ۲۰۲۱به آن اختصاص داده شده است.

بازار کار شغل نانوایی در کانادا

شغل نانوایی در کانادا از بازار کار خوبی برخوردار می‌باشد. نان و فرآورده‌های نانی از محصولات غذایی پر فروش در کانادا به جهت استفاده روزانه مردم، به شمار می‌روند از این رو همواره تقاضا برای این محصول غذایی که در انواع و شکل‌های مختلف پخت می‌شود، وجود دارد. بر این اساس و طبق بررسی های انجام گرفته میزان عرضه و تقاضا برای شغل نانوایی در کانادا در حالت تعادل است به این معنا که برای فرصت‌های شغلی که در طی بازه زمانی مشخص برای این شغل در استان‌های مختلف ایجاد می‌شود، به همان میزان متقاضی اشتغال در دسترس خواهد بود (افراد مهاجر برای اشتغال در این حرفه، افرادی که از دانشگاه انصراف داده و به دنبال یادگیری حرفه نانوایی برای کسب درآمد هستند و … جزو متقاضیان به شمار می‌روند).

تعادل گفته شده برای شغل نانوایی طبق پیش‌بینی‌ها تا حدود ۸ یا ۹ سال (تا سال۲۰۳۰ میلادی) دیگر ادامه دارد.

وظایف و مهارت های نانوا در کانادا

افرادی که به شغل نانوایی در کانادا علاقمند هستند و تمایل دارند برای اشتغال در این حرفه راهی کانادا شوند. می‌بایست همانند دیگر افراد شاغل در حرفه‌های مختلف، مهارت‌هایی را در راستای وظایفی که دارند، کسب کنند تا بتوانند محصول و خدمات بسیار خوبی به مشتریان ارائه دهند. در این بخش از مقاله به بررسی وظایف و مهارت‌های نانوا در کانادا پرداخته می‌شود.

وظایف نانوا در کانادا

  • درست کردن خمیر برای انواع نان
  • تزئین فرآورده‌های نانی
  • اطمینان یافتن از کیفیت محصولات مطابق با استانداردهای مشخص شده
  • تدوین برنامه تولید و پخت نان و شیرینی
  • نظارت بر شیوه پخت و روند فروش نان

مهارت‌های نانوا در کانادا

  • توانایی ایجاد خمیر برای انواع نان و شیرینی (انواع پای ها، نان، رولت، کلوچه، کیک و شیرینی) بر اساس دستور العمل و یا سفارشات ویژه مشتریان.
  • مهارت و توانایی تزئین و فریز کردن محصولات
  • توانایی و مهارت نظارت درست بر خدمات ارائه شده و نحوه پخت
  • مهارت استفاده از تجهیزات آشپزخانه و توانایی تعمیر آن‌ها
  • مهارت آموزش پخت انواع نان به نیروی کار تازه وارد
  • توانایی تحلیل و بررسی داده‌ها و اطلاعات در راستای دستیابی به اهداف
  • برخوردار بودن از مهارت مدیریت در راستای نظارت بر کار و استخدام نیرو.

علاوه بر مهارت‌های ذکر شده یک فرد به عنوان نانوا می‌بایست توانایی خواندن، نوشتن، استفاده از تکنولوژی های روز در حوزه ارتباطات را داشته باشد و دانش و اطلاعات لازم را در حوزه های کسب و کار، تولید مواد غذایی و علم شیمی کسب کرده باشد.

استان های مناسب شغل نانوایی در کانادا

افرادی که به دنبال راه اندازی نانوایی در کانادا هستند و می‌خواهند برای شغل نانوایی به کانادا مهاجرت کنند. در ابتدا باید درباره محل زندگی و کار خود تصمیم بگیرند و برای راه اندازی شغل خود در شهر و استانی که در نظر دارند اقدام کنند. کانادا کشور بزرگی است در کنار شهرهای معروف و پر جمعیت برخی از شهرها و مناطق آن نیز دور افتاده هستند. عمدتا یک مهاجر برای شغل نانوایی در کانادا بهترین مسیر برای انتخاب محل کار را دنبال کردن فرصت‌های شغلی موجود و بازار کار نانوایی در این کشور می‌داند از این رو در جستجوی بهترین و مناسب ترین استان ها برای شغل نانوایی خواهد بود.

بر اساس آمارهای بیان شده استان‌های انتاریو، بریتیش کلمبیا، کبک و آلبرتا بیش‌ترین نانوایی‌ها خُرد را دارند و برخی از این نانوایی‌ها همواره در تلاش برای یافتن نیروی ماهر و باسابقه برای شغل نانوایی می‌باشند.

برای راه اندازی نانوایی در کانادا نیز یکی از گزینه‌ها انتخاب استان‌هایی است که با وجود رقابت کم‌تر، تقاضا بالا می‌باشد. برای شغل نانوایی در کانادا استان‌های ساسکاچوان، مانیتوبا و نیوبرانزویک تقاضا برای شغل نانوایی بیشتر و رقابت در این حوزه کم‌تر است.

نانوایی های برتر کانادا

نانوایی های بسیاری در کشور کانادا وجود دارند که انواع نان‌ها را پخته و به مشتری ارائه می‌دهند. در این میان برخی از نانوایی ها از شهرت و محبوبیت خاصی به سبب برتر بودن در ارائه نان با کیفیت، برخوردار می‌باشند. در این بخش به لیستی از این نانوایی‌ها اشاره می‌شود.

  • The Old Apothecary Bakery & Cafe در شهر هالیفکس استان نوا اسکوشیا

نه تنها مردم محلی بلکه توریست‌ها نیز عاشق این نانوایی کوچک در مرکز شهر هالیفکس هستند. در این نانوایی علاوه بر انواع نان با طعم‌های مختلف نظیر کروسان شکلاتی، نان باگت و نان تهیه شده از خمیر ترش، انواع شیرینی‌ها و دسرها نیز تهیه می‌شوند.

  • Blackbird Bakery در شهر وایت هورس استان یوکان

در این نانوایی معروف، انواع نان‌ها بر اساس مواد غذایی که در فصول مختلف وجود دارند، ارائه می‌شوند. به عنوان نمونه این نانوایی پای زغال اخته را در فصل تابستان ارائه می‌دهد.

  • Little Bird Patisserie & Cafe در شهر ساسکاچوان کانادا

این نانوایی ارائه دهنده طیف وسیعی از نان‌ها، کوکی‌ها، شیرینی‌ها و تارت‌ها می‌باشد. در این نانوایی مکان مناسبی برای سرو چایی نیز ایجاد شده است.

  • Bobbette & Belle در شهر تورنتو استان انتاریو

این نانوایی در کانادا را می‌توان یکی از زیباترین نانوایی ها دانست. در این نانوایی ماکارون‌ها، کیک‌ عروسی، شیرینی‌هایی مختلف و انواع کاپ کیک‌ها و نان‌ها ارائه می‌شوند. در حقیقت می‌توان گفت محصولات این نانوایی الهام گرفته شده از نان و شیرینی فرانسوی ها می‌باشد.

  • beaucoup bakery & café در ونکوور

beaucoup bakery & café از دیگر نانوایی‌های معروف در کانادا می‌باشد که انواع نان و شیرینی الهام گرفته از نان و شیرینی سنتی فرانسوی را به مشتری ارائه می‌دهد.. در این نانوایی انواع تارت ها، کروسان، بیسکویت‌ها و شیرینی‌های فرانسوی به فروش می‌رسند.

نانوایی «Duchess Bake Shop» در ادمنتون، «Bread & Sons Bakery» در اتاوا، «Hof Kelsten» در مونترال استان کبک از دیگر نانوایی‌های برتر در کشور کانادا می‌باشند.

نکته قابل ذکر این‌که برخی از این نانوایی‌ها ممکن است به نیروی کار جدیدی نیاز داشته باشند. پس آشنایی با آن‌ها می‌تواند کمکی باشد برای این‌که فرصت‌های شغلی بسیار خوبی در حوزه نانوایی در کانادا یافت شود.

شرایط و مجوزهای لازم برای راه اندازی نانوایی در کانادا

برای راه اندازی نانوایی در کانادا نیاز است، شخص در صورت دارا بودن شرایط برای تاسیس نانوایی و اشتغال به عنوان نانوا مجوزهایی را که برای افتتاح نانوایی لازم است از ارگان‌ها و سازمان های مختلف دریافت نماید.

ناگفته نماند که مجوزهایی که در این قسمت ذکر می‌شوند تمامی مجوزهای لازم برای تاسیس نانوایی نبوده و تنها رایج‌ترین آن‌ها می‌باشند زیرا مجوزهای راه اندازی نانوایی در هر شهر یا استانی و بر اساس نوع نانوایی (نانوایی خانگی، سیار، نانوایی به همراه کافه و ..) ممکن است متفاوت باشند.

برخی از رایج‌ترین مجوزهای تجاری برای راه اندازی نانوایی در کانادا عبارتند از:

  • مجوز فروش
  • مجوز ایمنی غذا یا محصول
  • مجوز تهیه غذا
  • مجوز ایمنی و بهداشت آشپزخانه
  • مجوز پخش موسیقی
  • مجوز اشتغال به عنوان نانوا
عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی شرایط گرفتن اقامت کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


مراحل تاسیس و افتتاح نانوایی در کانادا

در این بخش و پس از بررسی مجوزهای مورد نیاز برای راه اندازی نانوایی در کانادا، به مراحلی که یک متقاضی برای تاسیس نانوایی لازم است طی کند، اشاره می‌شود و هر یک از این مراحل که نیاز به توضیح داشته باشد شرح داده می‌شود.

  • تصمیم درباره نوع نانوایی

پیش از هر چیزی لازم است درباره نوع نانوایی که قرار است راه اندازی شود، تصمیم گرفت. انواع مختلفی از نانوایی‌ها در کانادا وجود دارند، برخی تنها به فروش انواع نان می‌پردازند، برخی دیگر مکانی برای نشستن و صرف شیرینی و قهوه یا چای را نیز تدارک دیده‌اند برخی نیز در کنار نان‌ها انواع کیک‌ها را ارائه می‌دهند و برخی به جای مغازه نانوایی خانگی خود را راه اندازی می‌کنند و برخی به صورت سیار به ارائه خدمات می‌پردازند. متقاضی تاسیس نانوایی می‌بایست با بررسی انواع آن‌ها، قالب مناسب را برای نانوایی خود انتخاب کند و مراحل بعدی را بر اساس انتخاب اولیه جلو ببرد

  • ایجاد طرح کسب و کار (تدوین بیزینس پلن)

طراحی بیزینس پلن از مهم‌ترین و البته سخت‌ترین مراحل برای افتتاح یک نانوایی در کانادا به شمار می‌رود زیرا باعث افزایش تمرکز بر هدف و ایجاد ساختار درست برای ساماندهی مواردی چون ایده‌ها، برنامه‌ها، اهداف و خدمات می‌گردد.

  • بررسی وام‌های ارائه شده برای افتتاح نانوایی در کانادا

عمدتا در کشور کانادا برای کسب و کارهای نو پا و جدید وام هایی به عنوان کمک هزینه برای راه اندازی اعطا می‌شود که شخص متقاضی شغل نانوایی در کانادا می‌تواند با بررسی این وام‌ها، وامی را که مناسب با شرایط کاری او می‌باشد را انتخاب و برای آن اقدام کند.

  • انتخاب نامی مناسب برای تجارت پیش رو
  • انتخاب مکان برای راه اندازی نانوایی

از دیگر مراحل تاسیس نانوایی در کانادا می‌توان به انتخاب مکان اشاره کرد. بر اساس نوع نانوایی که قرار است راه اندازی شود بهتر است فرد به جستجوی مکان بپردازد. بهتر است متقاضی در این مسیر از مشاور املاک با تجربه در حوزه املاک تجاری کمک بگیرد چرا که برخی از آن‌ها ممکن است در یافتن تجهیزات دست دوم برای نانوایی همچون یخچال یا فر گار کمک کنند.

  • دریافت مجوزهای مورد نیاز برای راه اندازی نانوایی
  • ثبت نام در اداره مالیات
  • تصمیم در رابطه با منوی محصولات ارائه شده
  • خرید تجهیزات نانوایی
  • قیمت گذاری بر روی محصولات
  • چیدمان فضا در راستای جذب مشتری
عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مشاور موسسه یوکن در خصوص  شرایط  مهاجرت به کانادا در یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

درآمد شغل نانوایی در کانادا

درآمد نانوایی در کانادا چقدر است؟ از عمده‌ترین سوالاتی که در ارتباط با شغل نانوایی پرسیده می‌شود میزان درآمد نانوایی در کانادا می‌باشد. درآمد نانوایی در کانادا برای شهرها و استان های مختلف کانادا متفاوت است اما بر اساس آمارهای موجود می‌توان متوسط حقوق را ساعتی ۱۴٫۲۵ دلار کانادا دانست. در واقع حداقل میزان حقوق دریافتی به ازای هر ساعت یازده دلار کانادا و حداکثر مقدار درآمد نانوایی در کانادا ساعتی بیش از بیست دلار گفته شده است.

از میان استان‌های کانادا، بریتیش کلمبیا با متوسط حقوق دریافتی ۱۵٫۲۰ دلار کانادا در ساعت بیشترین درآمد ساعتی و نیوبرانزویک با میانگین درآمد ساعتی ۱۱٫۷۵ دلار کانادا کم‌ترین درآمد را از آن خود کرده‌اند.

هزینه زندگی در کانادا یکی از فاکتورهای مهم در تصمیم گیری و برنامه ریزی برای مهاجرت است. هزینه های زندگی شامل هزینه اجاره خانه در کانادا، هزینه های عمومی و غیره را در مقاله مربوط به جزئیات هزینه زندگی در کانادا مطالعه نمایید.

هزینه راه اندازی نانوایی در کانادا

برای هزینه راه اندازی نانوایی در کانادا اگر چه به طور نسبی متوسط هزینه ۴۰ هزار دلار بیان شده است اما نمی‌توان مبلغ دقیقی را بیان کرد چرا که عوامل مختلفی چون اجاره بهای محل کار، هزینه تجهیزات مورد نیاز، مواد اولیه مورد نیاز برای شروع به کار، حقوق کارکنان، ساخت و ساز اولیه برای مناسب کردن محیط به عنوان یک نانوایی و اخذ مجوزها تماما در میزان پول و سرمایه‌ای که شخص در ابتدا و برای راه اندازی نانوایی در کانادا لازم است هزینه کند موثر می‌باشند.

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن

موسسه مهاجرتی یوکن کانادا UCAN IMMIGRATION SERVICES تحت نظارت خانم نازنین بیتاژیان مشاور رسمی مهاجرت کانادا، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا و استرالیا، فعالیت می کند. این مجموعه با دو دفتر مهاجرتی ثبت شده در کانادا و استرالیا و با سال ها تجربه در خصوص انجام پرونده های مهاجرتی و اقامتی، خدمات مشاوره و درخواست ویزا را ارائه می نماید.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی کانادا می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

درآمد شغل نانوایی در کانادا چقدر است؟

درآمد شغل نانوایی در کانادا با توجه به شهر و ایالت محل کار و زندکی متفاوت هست. عموما” درآمد شغل نانوایی در کانادا از ۱۱ دلار تا ۱۵ دلار در ساعت می باشد.

آیا برای راه اندازی نانوایی در کانادا نیاز به مجوز می باشد؟

بله، همه مشاغل در کانادا باید برای دریافت مجوزلازم از نهادهای در نظر گرفته شده اقدام نمایند.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

شرایط اپلای با لیسانس و ارشد نامرتبط
شرایط اپلای با لیسانس و ارشد نامرتبط
بررسی کامل شغل بازاریابی در کانادا
بررسی کامل شغل بازاریابی در کانادا