کانادا

شغل بازاریابی در کانادا

بررسی کامل شغل بازاریابی در کانادا

چه شرایطی برای شغل بازاریابی در کانادا وجود دارد؟ در شغل بازاریابی افراد می‌توانند در چه عناوین شغلی مشغول به کار شوند؟ وظایف و مهارت های مورد نیاز برای شغل بازاریابی در کانادا چیست؟ موقعیت های شغلی و هم چنین درآمد حاصل ار اشتغال به این حرفه به چه صورت است ؟ افرادی که شغل بازاریابی را انتخاب کرده‌اند برای مهاجرت به کانادا باید چگونه اقدام کنند؟ اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوالات هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید. ما در این مقاله می‌خواهیم به بررسی کامل شغل بازاریابی در کانادا بپردازیم.

امروزه بسیاری از افراد که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، به دنبال پیدا کردن شغلی هستند که علاوه بر درآمد عالی، آینده شغلی خوبی نیز داشته باشد. شغل بازاریابی در کانادا یکی از همان مشاغل پرطرفدار می‌باشد زیرا به سبب نقش موثری که در اقتصاد این کشور دارد جزو مشاغلی است که همواره به آن نیاز می‌باشد (بازار کار خوبی دارد) و سالانه نیروهای متخصص و با تجربه‌ی بسیاری در این کشور و در زمینه فروش و بازاریابی محصولات مختلف و خدمات گوناگون مشغول به کار می‌شوند.

در واقع بخشی از اقتصاد کانادا بر پایه‌ی فعالیت های این چنینی می باشد و اهمیت این موضوع زمانی مشخص می شود که شرکت ها و سازمان های مختلف با به کار گیری افراد متخصص در این حوزه، رشد آشکاری در زمینه فروش یا ارائه خدمات داشته باشند به گونه ای که در سطح جهانی مطرح شوند و به فعالیت بپردازند و منافعی را برای کشور در حوزه اقتصاد و تجارت به ارمغان آورد.

آشنایی با شرایط شغل بازاریابی در کانادا

شغل بازاریابی در کانادا بازار کار بسیار خوبی دارد زیرا پیشرفت‌ها و توسعه هایی که در این حوزه شکل گرفته است در کنار نیاز به وجود چنین شغلی برای رسیدن به هدف در ارائه خدمات و فروش، فرصت های شغلی بسیاری را ایجاد کرده است به طوری که بر اساس بررسی های انجام گرفته، آینده شغلی خوبی با برای افراد شاغل در این حوزه در تمامی استان ها به ویژه استان های بریتیش کلمبیا، انتاریو، نوا اسکوشیا و ساسکاچوان پیش بینی شده است.

شغل بازاریابی در کانادا در سیستم طبقه بندی ملی مشاغل این کشور با کد ۱۱۲۳ شناخته می شود و افرادی که تمایل دارند در این حوزه فعالیت کنند لازم است به تخصص ها و مهارت هایی نظیر تحلیل و ارزیابی داده ها، تحقیق و پژوهش در حوزه مرتبط با کسب و کار، تدوین و ارائه راهبردهای تبلیغاتی مناسب، دادن مشاوره به مشتریان، به خدمت در آوردن رسانه در جهت بازاریابی و رسیدن به هدف و مدیریت تسلط کافی داشته باشد و دانش آن‌ها را با تحصیل در کالج یا دانشگاه‌ها و در رشته‌هایی همانند بازاریابی، ارتباطات، مدیریت بازرگانی، روابط عمومی و علوم اجتماعی به دست آورده باشند.

عناوین مختلف در شغل بازاریابی در کانادا

شغل بازاریابی در کانادا جزء مشاغلی است که در تمامی صنایع به کار گرفته می‌شود. از کسب و کارهای تجاری گرفته تا بیمارستان ها و مدارس همگی به افرادی برای شغل بازاریابی نیازمند هستند. بنابراین بازاریابی نه تنها بر روی فروش بلکه در روابط با مشتری و مدیریت برندها و محصولات تاثیر بسزایی دارد.

اگر چه در چند دهه اخیر افرادی که قصد ورود به حوزه بازاریابی را داشتند با محدودیت در انتخاب عناوین شغلی رو به رو بودند. اما امروزه به دلیل استفاده گسترده مردم از فضای مجازی عناوینی همچون مدیر سئو و مدیر شبکه های اجتماعی اضافه شده و افراد می‌توانند با توجه به علایق، مهارت و تجربه های خود، در یکی از عناوین شغلی به صورت حرفه ای مشغول به کار شوند.

در حقیقت به دنبال این تغییر و تحولات، شرکت ها و سازمان های مختلف توانستند در عرضه و ارائه خدمات یا فروش محصولات پیشرفت چشم‌گیری داشته باشند.

در ادامه به چند نمونه از عناوین مختلف در شغل بازاریابی در کانادا اشاره می‌کنیم.

  • مدیر ارتباطات اینترنتی
  • مدیر ارتباطات وب
  • مدیر بازاریابی وب
  • مدیر فروش و بازاریابی
  • مدیر روابط عمومی
  • مدیر روابط رسانه ای
  • مدیر بازاریابی
  • مشاور بازاریابی
  • تحلیلگر داده های بازاریابی
  • رئیس تبلیغات
  • تحلیلگر بازاریابی رسانه های اجتماعی
  • نماینده ارشد فروش
  • نماینده توسعه کسب و کار
  • بازاریاب ایمیلی

وظایف و مهارت های مورد نیاز برای شغل بازاریابی در کانادا

همانطور که می‌دانید افرادی که شغل بازاریابی در کانادا را انتخاب می‌کنند می بایست مهارت های مورد نیاز این رشته را به خوبی فرا بگیرند و به وظایفی که برای آن‌ها در هر یک از عناوین شغلی تعیین شده به درستی عمل نمایند.

به عنوان مثال در شرکت های بزرگ، مدیران بازاریابی وظیفه دارند تا بر بخش های تبلیغات و بازاریابی نظارت داشته باشند.اما معمولا در شرکت های کوچک، آژانس های تبلیغات و بازاریابی این مسئولیت را برعهده می‌گیرند و مدیر شرکت تنها بر نحوه عملکرد نظارت دارد. یا فردی که به عنوان مدیر فروش یک شرکت بزرگ شناخته می‌شود، موظف است تا تمامی حساب های داخلی شرکت را تحت نظر بگیرد و مهارت لازم را برای افزایش فروش و به کارگیری رسانه ها در راستای فروش بیشتر داشته باشد.

برخی از وظایف و مهارت های مورد نیاز برای شغل بازاریابی در کانادا عبارتند از:

  • استفاده از شبکه های اجتماعی در جهت افزایش فروش

بسیاری از کسب و کارها تبلیغات محصول و خدمات خود را در بستر شبکه های اجتماعی انجام می‌دهند. بنابراین از مهارت هایی که یک مدیر بازاریابی باید دارا باشد، این است که با استفاده از استراتژی های مختلف، از شبکه های اجتماعی در جهت افزایش فروش و سود بهره گیرد.

  • بهره گیری از روش های بازاریابی روز دنیا

آشنایی مدیران با روش های بازاریابی روز دنیا و بهره گیری از آن‌ها کمک بزرگی در پیشرفت شغل بازاریابی در کانادا می‌کند.

  • به کار گیری استراتژی قیمت گذاری

استراتژی قیمت گذاری از دیگر مهارت های مورد نیاز شغل بازاریابی در کانادا است. این استراتژی به گونه ای است که در کنار سود بیشتر، رضایت مشتری را به همراه دارد.

  • مهارت ارزیابی برندهای رقیب

مدیران بازاریابی (در کل افراد شاغل در شغل بازاریابی) می بایست به ارزیابی و بررسی برندهای رقیب در کنار تیم های فروش و توسعه پرداخته تا برای سود خود از آنها بهره مند شوند.

  • توانایی تدوین ایده های تبلیغاتی خلاقانه

ایده های تبلیغاتی خلاقانه به جذب بیشتر مشتری کمک می‌کند زیرا بسیاری از مردم بدون ان که به خصوصیات محصول توجه کنند به جهت تبلیغات گسترده و وسیعی که برای محصول به شکلی خلاقانه انجام می‌شود آن محصول را انتخاب می‌کنند.

از دیگر وظایف و مهارت های مورد نیاز شغل بازاریابی می‌توان به مواردی چون فروش مقدار مشخصی از محصولات در مدت زمان تعیین شده، ارتباط با دیگر شرکت ها و صنایع در جهت افزایش فروش، مهارت کار گروهی و ارائه مشاوره به مشتریان اشاره کرد.

موقعیت های شغلی بازاریاب در کانادا

پیشرفت چشم‌گیر شغل بازاریابی در کانادا باعث شده تا نسبت به سایر حرفه ها رشد قابل توجهی داشته باشد و در لیست مشاغل کانادا، عنوان یکی از مشاغلی که از موقعیت های عالی شغلی برخوردار است را از آن خود کند. در واقع کمبود نیروی ماهر در زمینه فروش و بازاریابی در کنار پیشرفت صنعت و احساس نیاز به وجود افرادی برای رشد و جذب مشتری برای ارائه خدمات بیشتر در تمامی حوزه ها موجب شده تا به این حرفه در کانادا توجه ویژه ای شود.

آمارها نشان می‌دهد که حدود۷۰ درصد از نیروهایی که استخدام می‌شوند در بخش ارائه خدمات گوناگون مشغول به کار می‌گردند، از این رو اقتصاد قدرتمند کانادا به نیروهایی نیاز دارد تا مهارت های کاربردی بالایی در جهت برطرف کردن نیاز مشتریان داشته باشند و بتواند در سطح جهانی رقابت کنند.

برخی از موقعیت های شغلی یک بازاریاب در کانادا عبارتند از:

  • تجارت الکترونیک
  • مدیریت خرده فروشی و توزیع
  • مدیریت فروش
  • مشاورتبلیغات
  • متخصص ارتباطات

تحصیل در رشته مدیریت در کانادا و یا رشته MBA در کانادا امکان کار حین تحصیل در کانادا را برای دانشجویان مهیا می کند. دانشجویان ضمن آشنایی با بازار کار بازاریابی در کانادا، می توانند پس از فارغ التحصیلی با دریافت ویزای کار پس از تحصیل PGWP، در کانادا مشغول به کار شده و پس از آن از طریق برنامه های اقامتی کانادا جهت دریافت کارت پی آر کانادا اقدام کنند.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی شرایط مشاغل مختلف در کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


درآمد شغل بازاریابی در کانادا

میزان درآمد بازاریابی در کشور کانادا متفاوت بوده و عمدتا به عواملی مانند سطح تحصیلات، محل اشتغال، سابقه کاری، تجربه و عنوان شغلی که از مهم‌ترین عوامل به شمار می آید، بستگی دارد.

بر اساس آماری که منتشر شده است، متوسط حقوق سالانه شغل بازاریابی در کانادا پنجاه هزار دلار می‌‌باشد و به نوعی متوسط درآمد ساعتی این افراد ۲۵٫۶۴ دلار کانادا تخمین زده شده است. علاوه بر این حقوق افراد تازه کار از ۳۹۰۰۰ دلار در سال شروع می‌شود، در حالی که اکثریت افراد با تجربه حقوق نزدیک به ۸۰ هزار دلار در سال را دریافت می‌کنند.

در ادامه لیستی از حقوق دریافتی شغل بازاریابی در کانادا را برای مناطق و استان‌های مختلف لیست کرده‌ایم:

استان متوسط درآمد سالانه شغل بازاریابی/ دلار کانادا
انتاریو ۵۷،۴۸۰
بریتیش کلمبیا ۵۷،۳۵۵
آلبرتا ۵۷،۲۷۱
ساسکاچوان ۵۲،۱۶۳
کبک ۴۷،۵۰۰
نیوبرانزویک ۴۶،۴۱۰
جزیره پرنس ادوارد ۳۶،۰۷۵
عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مشاور موسسه یوکن در خصوص درآمد مشاغل مختلف در کانادا در یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

مهاجرت به کانادا با شغل بازاریابی

برای افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را با شغل بازاریابی دارند، به ویژه آن‌هایی که به زبان فرانسه و انگلیسی تسلط داشته و از تجربه کاری و تحصیلات بالایی برخوردار می‌باشند، گزینه های گوناگونی وجود دارند که بر اساس شرایط می‌توان از آن ها استفاده کرد.

در این بخش به برخی ار برنامه های مهاجرتی مناسب برای شغل بازاریابی اشاره خواهیم کرد

  • مهاجرت به کانادا با استفاده از سیستم اکسپرس اینتری (Express Entry)

این سیستم، یکی از بهترین راه ها برای مهاجرت به کانادا می‌باشد. این سیستم خود در بر دارنده چهار برنامه مهاجرتی است:

  • برنامه مهاجرتی استانی

بر اساس این برنامه که به pnp شهرت دارد، برای اشخاصی که در سیستم اکسپرس اینتری ثبت نام کرده‌اند، دعوت نامه‌ ی اشتغال از سوی استان های مختلف ارسال می‌شود تا کمبود نیرو از این طریق در آن استان ها تامین شود. این روش جزو روش های سریع مهاجرت با شغل بازاریابی یا هر حرفه دیگر به شمار می‌رود.

  • نیروی کار فنی و حرفه‌ای فدرال

این برنامه ویژه افرادی است که به عنوان متخصص در حوزه های فنی و حرفه‌ای شناخته می‌شوند و علاوه بر سابقه کاری، دانش آن را نیز کسب کرده‌اند.

  • برنامه مهاجرتی به عنوان فرد دارای تجربه کانادایی

این برنامه برای آن گروه از افرادی مناسب است که سابقه کار در حوزه بازاریابی را در کانادا داشته‌اند.

  • نیروی کار متخصص فدرال

افراد متخصص در حوزه بازاریابی در صورت داشتن شرایط استفاده از این برنامه می‌توانند از آن برای مهاجرت بهره ببرند.

  • برنامه ویزا تعطیلات کار IEC

گفته شده جوانان بیش از ۳۰ کشور در جهان می‌توانند از این روش برای مهاجرت به کانادا و اشتغال موقت در حوزه بازاریابی استفاده کنند. در این برنامه بدون نیاز به پیشنهاد کاری، جواز کار موقت (۱۲ یا ۲۴ ماهه) برای فرد صادر می شود..

  • برنامه انتقال درون شرکتی (Intra-Company Transfer)

این روش برای افرادی در نظر گرفته شده است که کارفرمایان فعلی آنها ، وابسته به کشور کانادا هستند و در شرکت‌ بزرگ و چند ملیتی به شغل بازاریابی مشغول می‌باشند.

  • اخذ ویزای کار پس از تحصیل

متقاضیان اشتغال در شغل بازاریابی کانادا میتوانند ابتدا برای تحصیل در این کشور اقدام کنند و پس از فارغ التحصیلی به دنبال اخذ ویزا کار و اقامت دائم برای اشتغال باشند.

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن کانادا

موسسه مهاجرتی یوکن تحت نظارت خانم نازنین بیتاژیان مشاور رسمی مهاجرت کانادا، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا و استرالیا، با ثبت دو دفتر مهاجرتی به نام UCAN IMMIGRATION SERVICES در این دو کشور فعالیت می کند. این موسسه با سال ها تجربه در خصوص خدمات اقامتی و مهاجرتی، تشکیل پرونده انواع ویزاهای کانادا را تحت نظارت مستقیم مشاور این موسسه ارائه می نماید.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی کانادا می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

حقوق مشاغل بازاریابی در کانادا چقدر است؟

درآمد مشاغل بازاریابی در کانادا با توجه به ایالت و شهر محل کار و زندگی از ۳۶۰۰۰ دلار به بالا می باشد.

فرصت های شغلی یک بازاریاب در کانادا چیست؟

یک بازاریاب در کانادا با توجه به تخصص و تجربه خود می تواند پوزیشن های مختلفی از قبیل : تجارت الکترونیک، مدیریت خرده فروشی و توزیع، مدیریت فروش، مشاورتبلیغات، متخصص ارتباطات و غیره داشته باشد.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

بررسی کامل شغل نانوایی در کانادا
بررسی کامل شغل نانوایی در کانادا
رشته کشاورزی در کانادا
رشته کشاورزی در کانادا