کانادا

استادی پلن

استادی پلن کانادا چیست و چگونه آن را بنویسیم؟

استادی پلن یکی از مدارک ضروری و مهم در پروسه درخواست ویزای تحصیلی کانادا است. از آنجایی که Study Plan از اهمیت بالایی برخوردار است و در نتیجه ویزای دانشجویی کانادا تاثیر به سزایی دارید، باید در نگارش استادی پلن از افراد با تجربه در این خصوص مشورت گرفت. کانادا طی چند دهه‌ی اخیر جزو کشورهای با شاخص توسعه‌ی انسانی بالا قرار گرفته است. به این معنا که امکانات رفاهی، تحصیلی، کاری، سلامت، تفریح و … در این کشور در سطح عالی قرار دارند و به همین سبب افراد بسیاری از کل جهان آن را مقصدی مناسب برای انواع مختلف مهاجرت همچون مهاجرت تحصیلی دانسته و بر اساس شرایطی که دارند برای هر یک از آن‌ها اقدام می‌کنند. یکی از دغدغه های دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور، انجام استادی پلن مناسب می باشد. دانشجویان از روش های مختلفی نظیر، سفارش استادی پلن به موسسات اعزام دانشجو و وکلای رسمی مهاجرت کانادا و یا ویرایش استادی پلن توسط افراد با تجربه و یا نوشتن استادی پلن توسط خود دانشجو با پاسخگویی به سوالات استادی پلن و استفاده از نمونه استادی پلن های موجود اقدام می کنند.

برای ادامه تحصیل در کانادا، اخذ ویزای تحصیلی از سوی سفارت کانادا همانند دیگر انواع مهاجرت‌ها الزامی است. همانطور که برای گرفتن پذیرش تحصیلی کانادا، مدارکی از قبیل توصیه نامه تحصیلی و انگیزه نامه نقش مهمی در گرفتن پذیرش خواهند داشت ، برای دریافت ویزای تحصیلی یا همان ویزای دانشجویی کانادا نیز، استادی پلن کانادا ضروری می‌باشد.

یکی از اولین و مهم‌ترین مدارک مورد نیاز همان‌طور که بیان شد، استادی پلن (Study Plan) است. اهمیت این مدرک (استادی پلن کانادا) به اندازه‌ای می‌باشد که اگر به خوبی و متناسب با استانداردهای مورد قبول توسط اداره مهاجرت و سفارت کانادا نگارش نشود، دریافت ویزای تحصیلی حتی با وجود برگه پذیرش از سوی دانشگاه مقصد، از سمت سفارت رد خواهد شد.

در واقع استادی پلن کانادا پیش شرطی برای دریافت ویزا و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا است زیرا تمام اهداف تحصیلی و برنامه‌های مطالعاتی دانشجوی متقاضی در استادی پلن خلاصه می‌گردد و نگارش درست آن بر رأی نهایی افسران مربوطه که درخواست مهاجرت و ویزای تحصیلی متقاضیان را مورد بررسی قرار می‌دهد تأثیر بسزائی خواهد داشت. به همین خاطر نگارش Study Plan اهمیت بالایی داشته و می‌بایست به آن دقت شود. در ادامه به نحوه نوشتن study plan و بررسی کامل استادی پلن کانادا خواهیم پرداخت.

با نگارش استادی پلن مناسب، شایستگی و توانمندی‌های دانشجو برای مسئولان مربوطه محرز می‌گردد پس نگارش study plan یکی از مدارکی است که می تواند در رد یا پذیرش درخواست دانشجو برای دریافت ویزای دانشجویی کانادا تاثیر گذار باشد. دانشجویان می توانند برای این که این مسیر را با آرامش بیشتری سپری نمایند با مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت کانادا و یا موسسات اعزام دانشجو، در خصوص سفارش استادی پلن و نگارش آن اقدام کنند.

استادی پلن کانادا چیست؟

استادی پلن (Study Plan) در حقیقت نامه‌ای است که متقاضی دریافت ویزا می‌نویسد تا مسئولین مربوطه را با اهداف تحصیلی خود، دلایل انتخاب آن دانشگاه برای تحصیل و برنامه هایی که برای محقق ساختن اهداف خویش در آینده و پس از گذراندن دوره تحصیلی در کشور مقصد دارد، آشنا سازد و آنان به شکلی جامع و مختصر در نبود متقاضی و با خواندن استادی پلنی که ارائه نموده به جدیت و صداقت او تنها برای گذراندن دوره ی تحصیلی در آن دانشگاه و کشور و نه اخذ اقامت دائم پی برده و با درخواست او موافقت نموده و در نهایت از سوی سازمان مهاجرت ویزای تحصیلی او صادر گردد. در کشور کانادا نیز متقاضیان تحصیل از کشورهای دیگر همچون ایران می بایست برای اخذ ویزای تحصیلی، استادی پلن کانادا را نگارش و در کنار دیگر مدارک و مستندات برای سفارت ارسال کنند تا در صورت معتبر و درست بودن تأثیر مثبتی در روند دریافت ویزا داشته باشد.

نحوه نگارش Study Plan کانادا بسیار با اهمیت است و می‌بایست کاملاً با صداقت و بر اساس واقعیت نوشته شود و مواردی چون ارتباط رشته‌ی مورد نظر با پیشینه‌ی کاری و تحصیلی متقاضی، اهداف او از تحصیل و برنامه ای که در نظر دارد، در نوشتن آن لحاظ شوند چرا که مشاهده هر گونه مغایرت باعث رد درخواست خواهد شد.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی نحوه گرفتن پذیرش تحصیلی و مدارک مورد نیاز در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


چرا باید استادی پلن بنویسیم؟

تحصیل دانشجویان خارجی در هر کشوری نیازمند صرف هزینه و بودجه برای فراهم کردن امکانات مناسب آموزشی و رفاهی برای آن‌ها خواهد بود. به همین علت برای تحصیل در کانادا و هر کشور دیگری دانشجوی متقاضی می‌بایست ادله و شایستگی‌های کافی خود را برای دریافت ویزا تحصیلی به سفارت و مسئولان مربوطه ارائه کند تا از جدی و توانمند بودن او برای تحصیل اطمینان حاصل شود و شرایط را برای حضور او به عنوان دانشجوی خارجی فراهم کنند.

از اولین و مهم‌ترین مدارک برای اثبات این شایستگی‌ها استادی پلن است. این نامه‌ که حداکثر دو صفحه می‌باشد، توانایی‌ها، برنامه‌ها، دلایل انتخاب آن کشور و دانشگاه، و میزان جدیت دانشجوی متقاضی را برای مسئول یا گروهی که مسئولیت بررسی درخواست‌های ویزای تحصیلی را بر عهده دارند مشخص خواهد کرد.

در واقع یک استادی پلن خوب نشان می‌دهد که متقاضی تصمیم خود برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر را عجولانه و با بی ‌فکری نگرفته است بلکه با برنامه‌ریزی و اندیشیدن به جوانب مختلف و آماده کردن خود برای رسیدن به این موقعیت، درخواست خود را ارائه کرده است.

همچنین با مشخص شدن برنامه‌های تحصیلی و مطالعاتی در استادی پلن کانادا، زمان حدودی اقامت در کانادا برای مسئولان سازمان مهاجرت و سفارت شفاف و مشخص خواهد شد و این اطمینان خاطر را برایشان در بر خواهد داشت که متقاضی از این طریق قصد اقامت دائم را نداشته و نخواهد داشت، زیرا از نظر افسران مربوطه برای اقامت دائم باید پس از اتمام تحصیل درخواست تازه‌ای ارائه شود تا درباره‌ی آن تصمیمات تازه‌ای اتخاذ گردند. پس در نحوه نوشتن Study Plan باید توجه داشت و حتی اگر که متقاضی قصد اقامت دائم را دارد این مسئله نباید در استادی پلن مشهود باشد.

تا به اینجا اهمیت نگارش درست و استاندارد استادی پلن کانادا مشخص شد. پس لازم است صادقانه، واقع گرایانه و با مهارت نوشته شود.

راهنمای نگارش صحیح استادی پلن جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا

نحوه نوشتن study plan به چه صورت است برای نگارش یک استادی پلن استاندارد باید چه نکاتی را مد نظر داشت؟ در ادامه به صورت اجمالی به این نکات اشاره می‌شود:

  • استادی پلن کانادا در عین در بر گرفتن تمام نکات مهم تحصیلی و دلایل مورد نیاز، نباید طولانی باشد. به همین خاطر بهتر است نهایتاً در دو صفحه آن را به پایان رساند.
  • متن استادی پلن کانادا باید جذاب باشد و توجه مخاطب به محتوای آن جلب شود اما برای این کار نباید از مطالب خلاف واقع استفاده نمود چرا که اثبات مغایرت، نتایج خوبی در پی نخواهد داشت.
  • در استادی پلن کانادا لازم است به تأثیر تحصیل در آن دانشگاه و کشور بر روی آینده‌ی تحصیلی، کاری و برنامه‌های آتی متقاضی اشاره شود. البته برای پرهیز از زیاده گویی و همچنین محدودیت در میزان صفحات به این موارد به صورت مختصر اشاره گردد.
  • بهتر است دلایل شخص برای حضور پیدا نکردن در دانشگاه‌های کشور مبداء بیان شوند. در هر گرایشی کاستی‌هایی وجود دارد که در دانشگاه‌های تراز اول کانادا این مشکل رفع شده است به همین خاطر با تمرکز بر آن‌ها می‌توان بالا بودن کیفیت آموزشی کانادا و ارزش تحصیل در این کشور برای متقاضی را در استادی پلن نشان داد. برای مثال دانشجویان رشته‌های مهندسی و علوم پایه از نبود آزمایشگاه‌ها و منابع به‌روز و معتبر می‌توانند صحبت کنند.
  • در صورتی که رشته‌ی مورد نظر متقاضی در کشور مبداء ارائه نمی‌شود بیان این نکته می‌تواند یکی از دلایل مهم برای مجاب کردن مسئولان باشد.
  • اگر که رشته‌ی مد نظر متقاضی در دانشگاه‌های کشور خودش نیز تدریس می‌شود، لازم است از برتری امکانات آموزشی و منابع تحصیلی کانادا نسبت به کمبود مواد و منابع به روز آموزشی در کشور مبداء صحبت شود.
  • نوشتن از کمبودها و کاستی‌ها نباید با لحنی همراه باشد که به نظر برسد متقاضی پس از اتمام تحصیل در کانادا قصد بازگشت به کشور خود را ندارد یا به دلیل نبود امکانات و نقص در سیستم آموزشی با لحنی توهین‌آمیز درباره‌ی کشورش صحبت کند؛ زیرا بر نظر نهایی برای موافقت با ویزا تأثیر منفی خواهد گذاشت.
  • نوشتن از برنامه‌های آینده‌ نکته‌ای است که باید در نگارش استادی پلن کانادا به آن توجه شود؛ زیرا دانشجوی متقاضی را به عنوان فردی با انگیزه و جدی در امر تحصیل و انتخاب دانشگاه‌های کانادا نشان می‌دهد و تأثیر مثبتی در دریافت ویزای تحصیلی خواهد گذاشت. به ویژه اگر که از مهارت‌های آموخته شده از تحصیل در کانادا برای کمک به پیشرفت کشور خود سخن گفته شود.
  • همچنین لازم است متقاضی چشم انداز شغلی خود در کشورش را پس از اتمام تحصیلات در کانادا ترسیم کند.
  • صحبت از ارتباطات خانوادگی و وابستگی‌هایی که متقاضی به کشورش دارد می‌تواند موقعیت مناسبی را برای دانشجوی متقاضی در پی داشته باشد.

همانطور که مشاهده می‌شود استادی پلن کانادا برای اخذ ویزا بسیار مهم است و توصیه می‌شود دانشجویان متقاضی تحصیل در کانادا در صورتی که در نوشتار انگلیسی مهارت کافی ندارند و نحوه نوشتن study plan را به درستی نمی‌دانند، در نگارش آن از یک فرد یا مجموعه‌ای ماهر کمک بگیرند.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به موضوعات مختلف تحصیلی از قبیل استادی پلن، اخذ ویزای تحصیلی با داشتن گپ تحصیلی، گرفتن بورسیه تحصیلی رایگان و غیره در یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

نکته‌های مهم در نگارش استادی پلن کانادا

همانطور که پیش‌تر بیان گردید، استادی پلن کانادا study plan نامه‌ای است برای متقاعد کردن مسئولان سفارت کانادا برای آن که منجر به دریافت ویزا و مهاجرت شود. در نگارش این نامه مواردی لازم است رعایت گردند که در این بخش بیان خواهند شد. در واقع نحوه نوشتن study plan می‌بایست به گونه‌ای باشد که محتوای آن در برگیرنده‌ی پاسخ تمامی سوالات استادی پلن باشد.

  • اشاره به قصد بازگشت به کشور خود.

مسئولان باید متقاعد شوند که هدف دانشجو صرفاً تحصیل است و پس از اتمام دوره‌ی تحصیلی قصد بازگشت به کشور خود را دارد. در همین راستا اگر که متقاضی در استادی پلن کانادا به قصد خود برای گرفتن اقامت دائم اشاره کند یا نگارش استادی پلن به گونه‌ای باشد که مأموران سفارت متوجه شوند هدف اقامت دائم است، به هیچ وجه ویزای تحصیلی از طرف سفارت صادر نخواهد شد.

  • گویا و واضح بودن استادی پلن

نکته‌ی مهم دیگر در نوشتن استادی پلن کانادا این است که متن استادی پلن باید واضح و گویا باشد. توضیحات گنگ و پیچیده و اطلاعات نامعتبر در رد شدن درخواست متقاضی بسیار مؤثر است.

  • کپی نکردن و شخصی سازی متن

باید توجه داشت استادی پلن نامه‌ای است در ارتباط با خود شخص متقاضی. به همین دلیل باید ناظر بر توانایی‌ها، برنامه‌ها و اطلاعات او باشد. پس کپی کردن استادی پلن دیگر افراد یا استفاده از قالب‌های همگانی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

  • پرهیز از زیاده گویی

توصیه می‌شود استادی پلن کانادا برای مقاطع مختلف تحصیلی زیر ۸۰۰ واژه و بیشتر از دو صفحه نشود و در آن به متقاعد کننده‌ترین و تأثیرگذارترین مطالب پرداخته شود.

  • عدم صحبت از بازار کار خوب کانادا

هرگز نباید از بازار کار خوب کانادا در استادی پلن صحبتی به میان آید زیرا این مسئله نشان دهنده‌ی تمایل متقاضی به اقامت دائم در کانادا می‌باشد نه قصد بازگشت به کشور خود.

به همین منظور بهتر است در استادی پلن به موضوعات و مسائلی که نشان دهنده‌ی بازگشت متقاضی به کشور خود است اشاره کرد.

  • نگارش استادی پلن به دو زبان در صورت لزوم

باید توجه داشت کانادا کشوری دو زبانه است و اگرچه زبان رسمی بسیاری از استان‌های آن انگلیسی است اما زبان رسمی برخی از استان‌ها نظیر استان کبک، فرانسوی است. در صورتی که دانشجو متقاضی تحصیل در استان‌های فرانسوی زبان است باید به زبان فرانسوی نیز مسلط باشد. همچنین اگر که زبان دانشگاه، فرانسوی باشد بهتر است نگارش استادی پلن نیز در کنار انگلیسی به زبان فرانسه نیز انجام گیرد.

سوالات متداول استادی پلن

اگر چه متن و محتوای استادی پلن در برگیرنده برنامه‌ی تحصیلی متقاضی است و برای هر فردی به شکلی ویژه نگارش می‌شود اما تمامی آن‌ها می‌بایست به صورتی نوشته شوند که در بر دارنده‌ی پاسخی مناسب برای سوالاتی متداول در این باره باشند. و اما سوالات استادی پلن چه پرسش هایی هستند؟ در ادامه برخی از سوالات استادی پلن آورده شده‌اند.

  • به چه دلیل تمایل به تحصیل در رشته‌ی پذیرفته شده در کشور کانادا را دارید؟

در پاسخ به این سوال از سوالات استادی پلن، متقاضی دلایلی را که سبب شده‌اند او این رشته و یا برنامه تحصیلی خاص را در کشور کانادا برای تحصیل انتخاب کرده بر می‌شمارد. به طور مثال از محبوب بودن کشور کانادا برای تحصیل، تنوع فرهنگی موجود در جامعه کانادا و سیستم آموزشی عالی آن سخن بگوید.

  • هدف کلی آموزشی شما چه چیز است؟

لازم است دانشجو توضیحات بیشتری را ارائه دهد و از هدف نهایی آموزش و تحصیل در کانادا بنویسد. ممکن است هدف ارتقا سطح دانش و تحصیل در مقاطع بالاتر باشد. متقاضی ویزای تحصیلی باید به بحث درباره رشته تحصیلی مد نظر پرداخته و مشخص نماید که چگونه قدم گذاشتن در این مسیر او را در رسیدن به اهداف شغلی که در سر دارد، کمک خواهد کرد

  • به چه دلیل رشته تحصیلی پذیرفته شده را در کشور محل سکونت ادامه نمی‌دهید؟

در پاسخ به این سوال از سری سوالات استادی پلن study plan، متقاضی می‌بایست به کیفیت بالای سیستم آموزشی کانادا در سطح بین المللی و در میان رتبه های برتر جهان اشاره نماید. یا از کم بودن کار ویژه و تخصصی در رشته مورد نظر حرف بزند. در هر صورت لازم است علت یا علل را واضح بیان کند.

  • چه تحقیقی در زمینه تحصیل در کشور محل سکونت یا تابعیت خود انجام داده‌اید؟

متقاضی می‌بایست از فرصت پیش آمده استفاده کرده و درباره گزینه‌هایی که کشور محل سکونت در ارتباط با رشته یا برنامه مورد نظر ارائه می‌دهد بحث کند. متقاضی نباید تحقیقات خود را محدود به شهر یا بخش از کشور خود نماید. در واقع تحقیقات گسترده و وسیع به متقاضی کمک می‌کند که به طور کاملا شفاف علت انتخاب خود را بیان کند. این امر باعث می‌شود که افسران مهاجرت متوجه آگاهانه انتخاب کردن متقاضی شوند.

  • برنامه و رشته تحصیلی پذیرفته شده در آن چگونه به افزایش فرصت‌های شغلی شما در کشور محل سکونت کمک می‌کند؟

متقاضی در پاسخ به این سوال لازم است درباره فرصت‌های شغلی مختلفی که در کشور برای رشته مد نظر وجود دارد سخن بگوید و به نقش مهم و بسیار تأثیر گذار تحصیل در آن رشته برای بدست آوردن فرصت شغلی مناسب بپردازد.

  • چه نوع ارتباطی با کشور محل سکونت داشته و چه تعلقاتی به آن دارید؟

در پاسخ به این سوال عمدتا متقاضی از علاقه‌ای که به کشور خود دارد، روابط عاطفی موجود و یا در صورت مقیم بودن خانواده در کشوری که تابعیت آن را دارد، احساس تعلق خاطری که به آن‌ها دارد صحبت می‌کند.

  • جزئیاتی از سابقه‌ی تحصیلی را بیان کنید؟

متقاضی لازم است در استادی پلن کانادا به دوره‌هایی که گذرانده و مدارک تحصیلی که دریافت نموده با جزئیاتی همچون تاریخ شروع و اتمام مقاطع تحصیلی، معدل و نام موسسه اشاره نماید.

نمونه یک استادی پلن کانادا

برای آشنایی بیشتر با نگارش استادی پلن کانادا یک نمونه در ادامه آورده شده است که با توجه به مفاد آن می توان استادی پلن کانادا را تدوین نمود. با توجه به اهمیت نگارش استادی پلن کانادا در صورتی که شخص به زبان انگلیسی مسلط نیست بهتر است برای ترجمه یا نگارش Study Plan از یک مترجم یا فردی که در این حوزه مهارت لازم را دارد کمک بگیرد.

استادی پلن و خدمات موسسه مهاجرتی یوکن کانادا

موسسه مهاجرتی یوکن UCAN IMMIGRATION SERVICES تحت نظارت خانم نازنین بیتاژیان مشاور رسمی مهاجرت کانادا، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا و استرالیا، فعالیت می کند.

موسسه مهاجرت یوکن کانادا با سال ها تجربه در خصوص پذیرش تحصیلی ، بورسیه و فاند تحصیلی، انواع ویزای دانش آموزی و دانشجویی، ویزای والدین، ویزای کاری کانادا، انجام پرونده های مهاجرتی و اقامتی، ویزای سرمایه گذاری، ویزای استارتاپ، ویزای هنرمندان، ویزای ورزشکاران، جاب آفر کانادا، خدمات دریافت پاسپورت، ویزای توریستی و کارت پی آر PR ، آماده ارائه خدمات مشاوره و ارزیابی پرونده های مهاجرتی و اقامتی، مشاوره تحصیلی و امور نگارش انگیزه نامه تحصیلی کانادا، استادی پلن و غیره می باشد. متقاضیان می توانند جهت آگاهی از شرایط خود برای برنامه های مهاجرتی و اقامتی، با مشاور این مجموعه مشاوره آنلاین داشته باشند.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور  موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ انواع ویزاهای کانادا دارد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور  رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

سوالات استادی پلن چیست؟

در نوشتن استادی پلن باید به سوالات استادی پلن از قبیل: هدف کلی از ادامه تحصیل، دلایل انتخاب رشته مورد بحث، فرصت های شغلی رشته فوق در کشور مبدا”، دلایل انتخاب دانشگاه کانادا، سابقه تحصیلی متقاضی و تخصص وی و از این قبیل باید پاسخ داده شود.

سفارش استادی پلن را به چه افرادی می توان داد؟

با توجه به حساسیت نحوه نوشتن استادی پلن، دانشجویان باید از افراد با تجربه در این امر از قبیل دفاتر اعزام دانشجو و وکلای رسمی مهاجرت کاندا استفاده نمایند.

هزینه نگارش استادی پلن کانادا چقدر است؟

هزینه استادی پلن کانادا Study plan با توجه به مجموعه انتخابی و نوع خدمات از قبیل ویرایش استادی پلن و یا نگارش استادی پلن از ابتدا، متفاوت می باشد.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

نحوه‌ی نوشتن انگیزه نامه تحصیلی برای کانادا
نحوه‌ی نوشتن انگیزه نامه تحصیلی برای کانادا
شرایط تحصیل رایگان در کانادا و دریافت بورسیه و فاند
شرایط تحصیل رایگان در کانادا و دریافت بورسیه و فاند